Naslovna Blog Stranica 8

My Baby objavili singl “Smiley Virus” kojim najavljuju šesto studijsko izdanje

Holandsko-novozelandski trio My Baby, poznat po svom hipnotičnom “blues-trance” zvuku, vraća se sa novim singlom “Smiley Virus”, kojim najavljuje šesto studijsko izdanje i novo poglavlje u svojoj muzičkoj priči.

Bend čine pevačica i multiinstrumentalistkinja Cato van Dyck, njen brat bubnjar Joost van Dyck kao i novozelandski gitarista Daniel “Dafreeze” Johnston.

Njihov prepoznatljivi stil zasniva se na roots zvuku, uz uticaje gospela, bluza, muzike sedamdesetih godina, EDM-a i drevnih narodnih melodija – sve to izvedeno bez upotrebe semplova i računara, samo sa gitarama, bubnjevima i vokalima.

My Baby/ Photo: Peter Lodder

Od 2012. godine, My Baby neumorno nastupa po celom svetu – od Glastonburyja i Szigeta do Exit Festivala i WOMAD-a osvajajući publiku transcendentalnim live nastupima.

Njihovi koncerti su plesno iskustvo koje briše granice između žanrova i kultura. Bend je do sada objavio pet studijskih albuma, a njihovi radovi prate lik muze-protagonistkinje kroz priče inspirisane mitologijom, duhovnim traganjem i društvenim komentarima.

My Baby, Kultur Shock, Psihomodo pop, Kawasaki 3p, Z++ i Skroz – nova imena OK Festa 2025.

Novi singl “Smiley Virus” tematski se uklapa u predstojeći album “Echo”, koji će biti objavljen 11. jula i koji reinterpretira drevne mitove iz savremene, ženske perspektive.

U njemu se eho koristi kao simbol – transformacije, identiteta i preoblikovanja povijesnih narativa. “Smiley Virus” u tom kontekstu nudi glazbeni komentar o današnjem svijetu, u kojem osmeh može da bude i maska i oružje.

Holandsko-novozelandski trio će takođe održati i koncert u našem regionu, tačnije u junu na Zagreb Beer Festu 2025 i 19. jula na OK Festu (Tjentište).

“PUT DO SLIKE Sećanja i boje”… Otvaranje izložbe Milorada Stepanova 3. juna na Kolarcu

Izložba “PUT DO SLIKE Sećanja i boje” Milorada Stepanova biće otvorena u utorak, 3. juna u 19:00 časova u Galeriji Kolarčeve zadužbine.

– Radovi koje prezentujem podstaknuti su najvećim delom neposrednim kontaktima sa živim svetom u samoj prirodi, na “licu mesta”, u kikindskom ataru, pored bara i kanala koje svakodnevno posećujem. Slike započete u prirodi dovršavane su u ateljeu tokom jedne ili dve seanse. Procesom slikarske artikulacije kombinovani su razni likovni materijali: slikarski ili obični flomasteri, akrilik, suvi ili uljani pastel uz nekoliko vrsta ugljena i samostalnih pigmenata (npr. ultramarina). Hromatika sećanja u odnosu na neposredno viđenje i sagledavanje modifikovana je trenutkom samog stvaranja, spontanom rukopisnom ekspresijom – kazao je o autor o izložbi.

Panonska bara/ Photo: Promo (via Kolarčeva zadužbina)

Izložba “PUT DO SLIKE Sećanja i boje” će biti otvorena za posetioce do 14. juna radnim danima od 10:00 do 20:00, a subotom od 10:00 do 16:00 časova.

Turbo Trans Turisti predstavili “Smešnu laž“ i najavili novi album

Beogradski alternativni pop sastav Turbo Trans Turisti predstavio je singl “Smešna laž“, prvi koji najavljuje novii, treći album “Važan i Veliki“, čiji je objavljivanje planirano za jesen ove godine.

Pesma “Smešna laž“ tematizuje unutrašnji konflikt između potrebe za ljubavlju i straha koji oblikuje savremeno vreme, naročito u trenucima krize poput pandemije. Oslikava stanje između ljubavi i patnje, između idealizovane nežnosti i gubitka, i poziva slušaoce da se prepoznaju u tom nesavršenom balansu.

Novi singl prati i spot, režiran od strane nagrađivane rediteljke Mine Đukić, u formi poetičnog narativnog izraza koji prati mladića kroz njegova lutanja i nade u susret sa ljubavlju.

U ulozi protagonista pojavljuje se glumac Mladen Lero, dok njegovu partnerku tumači Lejla Odeh. Spot vizuelno gradi tenziju kroz prizore prirode, snimane pod okom direktora fotografije Aleksandra Karaulića.

Turbo Trans Turisti/ Photo: Marina Uzelac

Braća Nikola i Boško Mijušković, iz benda Turbo Trans Turisti, ističu da je pesma “Smešna laž“ nastala u periodu kada je ceo svet stao, ali ljubavne čežnje nisu.

– Ovu pesmu odabrali smo kao prvi singl jer ona predstavlja sam početak – onakav kakav čovek prihvata kada ostane bez osnovnih stvari koje čine njegov svakodnevni život. Koliko god se percepcija promeni preko noći, a svakodnevica postane neizvesna, toliko ljubav ostaje ideal koji se ne zaboravlja. Male i velike ljubavi događale su se i dok su nam padale bombe nad glavom, kao u Nebeskoj udici, a isto je bilo i tokom pandemije. Ova pesma govori o osećaju slobode, o hodanju po ivici – između ljubavi i patnje – pri čemu pad na bilo koju od te dve strane postaje, jednostavno, prihvatljiv. Upravo taj pad je osnovni motiv – objašnjavaju Nikola i Boško.

Turbo Trans Turisti objavili album “Šta bre? Kontrolisani haos! Kome treba kontrola?”

Rediteljka Mina Đukić rad na spotu opisuje kao jedno od svojih najdražih kreativnih iskustava:

– Ekipa i ja smo lutali prostranstvima vođeni muzikom, intuitivno se oslanjali jedni na druge i otvoreno se izlagali avanturama i iskustvima koja su na kraju oblikovala poetiku i emociju ovog spota. Istovremeno, taj proces nas je doveo i do Lejline uzbudljive i zagonetne pojave na samom kraju. Za mene je to bilo malo filmsko ljubavno pismo mladalačkom pesničkom zanosu i veštini boravka na ivici — između čiste radosti i ništa manje čiste patnje. To i prepoznajem kao jedan od glavnih motiva u pesmi, koja mi je nakon svakog slušanja bivala sve intrigantnija i uzbudljivija.

Turbo Trans Turisti/ Photo: Marina Uzelac

Turbo Trans Turisti započeli su svoju priču kao kućni projekat inspirisan delta bluzom i Bo Didli ritmom, pod imenom Turisti. Kroz evoluciju izraza i uticaja razvili su prepoznatljiv identitet.

Posle debi albuma “Levo ili Desno“, usledio je radikalniji zaokret na izdanju “Ništa nije strašno“, koje je donelo drugačiji vizuelni identitet i izraženije eksperimentalne elemente.

Nova muzika spaja alternativni pop s uticajima panka i slojevima narodne muzike, zadržavajući prepoznatljiv autorski rukopis koji ih izdvaja na regionalnoj sceni.

Predstojeći album “Važan i Veliki“ predstavlja njihov najzreliji materijal do sada — tematski i produkcijski — a singl “Smešna laž“ je samo uvod u priču koja sledi.

Novi singl Turbo Trans Turista, “Smešna laž“ objavljen je za Kontra Rights i LAA, a dostupan je na svim striming servisima.

Ovo je (skoro) siguran znak… da je novi Bond konačno odabran

Mesecima se spekuliše o novom glumcu koji će zameniti Danijela Krejga u legendarnoj ulozi Džejmsa Bonda, a novi detalj sugeriše da će to biti Aron Tejlor-Džonson.

Teo Džejms, Tom Holand, Kilijan Marfi samo su neka od imena koja su se spominjala.

Revolucija u Džejms Bond svetu… posle ovoga ništa biše neće biti isto

Međutim, sada se pojavio novi znak koji su mnogi protumačili kao potvdu da će novi Džejms Bond biti Aron Tejlor-Džonson.

Naime, poznata marka satova, Omega, koju godinama u franšizama o Džejmsu Bondu nosi agent 007, objavila je niz fotografija Arona Tejlora-Džonsona u svojim radnjama, što su mnogi odmah shvatili kao znak da je upravo on novi tajni agent.

Komentari ispod fotografija počeli su odmah da se nižu.

“Da li ja to čujem 007 temu?”, “Zdravo gospodine Bond, očekivali smo vas”, “Novi Džejms Bond?”, “Da li je ovo znak?”, “Bond, Džejms Bond”, samo su neki od komentara oduševljenih fanova kojima se ovaj potencijalni odabir očigledno dopada.

Aron Tejlor-Džonson je (verovatno) novi Džejms Bond, a sad je “drama” ko će biti sledeća “Bond devojka”…

Zvanične potvrde i dalje nema…

Sloba Dragović predstavio video singl “Cameleo”

Pijanista i kompozitor Sloba Dragović objavio je novi video singl pod nazivom “Cameleo” u kome autor svoj instrumentalni izraz upotpunjuje vokalnim deonicama.

Pesma i spot su dostupni na svim digitalnim platformama.

U realizaciji singla “Cameleo” učestvovali su poznati muzičari regiona: Dado Marinković (bubnjevi), Dejan Antović (bas gitara), i Adi Imeri (električna i akustična gitara),

Zap miks i mastering bio je zadužen Marko Perić, a za video Bojan Stevanović Kanilingus.

Muzičar, kompozitor i filozof Džon Maus premijerno u Srbiji 11. septembra u Zappa Barci

Multitalentovani američki muzičar Džon Maus premijerno stiže u Srbiju, a prvi nastup u Beogradu imaće u četvrtak, 11. septembra u Novoj Zappa Barci.

Džon Maus je muzičar, kompozitor i filozof rođen 1980. godine u Ostinu u saveznoj državi Minesota.

Iako se na prvi pogled uklapa u okvire synth-popa, od tog je hladnog minimalizma izgradio plašt beskonačnih značenja, iskrene lepote i apsurdnog humora kroz tri ključna albuma od 2006. godine do sada.

Muzika mu je izuzetno promenljiva – iako se često opisuje kao retrofuturistička zbog korišćenja bubnjarskih mašina i sintisajzera iz 80-ih, Džonova muzika daleko je ličnija od puke nostalgične rekonstrukcije.

Njegove pesme nose filmski kvalitet, s patosom koji se rađa iz pokretačkih bas-linija, lebdećih arpeđa i, naravno, njegovog dubokog, rezonantnog vokala.

Moroder je trasirao put, ali Maus više teži kadenci inspirisanoj renesansnom polifonijom i eksperimentisanju post-panka. To je spoj muzičkih ideja radikalan koliko i njegova namera.

Džon Maus/ Photo:Promo (via Hangtime Agency)

Maus je “čovek van svog vremena” koji pokušava da shvati nečovečnost savremenog sveta kroz jezik punk roka. Njegov cilj je iskren dok poseže za naizgled nemogućim. Upravo ta težnja – da postane deo veće mnoštvenosti, da se pojavi, postane, poveže – pokreće njegove pesme i njega samog.

Najpoznatiji je po svojoj jedinstvenoj kombinaciji lo-fi synth-popa, filozofskih tekstova i teatralnih live nastupa koji često uključuju intenzivno i emocionalno izražavanje.

Studirao je muziku na Kalifornijskom institutu zap umetnost (CalArts), gde je sarađivao sa Arielom Pinkom, a kasnije je doktorirao političku filozofiju na Univerzitetu u Honoluluu.

Prvi album “Songs” objavio je 2006., a veću pažnju dobija s albumima “Love Is Real” (2007.) i “We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves” (2011), koji su ga pozicionirali kao kultnu figuru nezavisne muzičke scene.

Posle duže pauze vratio se albumom “Screen Memories” (2017.) i pratećim izdanjem “Addendum” (2018.), nastavljajući da istražuje konceptualne teme poput smrti, tehnologije i političkog otuđenja.

Maus je poznat i po introspektivnim intervjuima u kojima tematizuje granice umetnosti i znanja. Njegov rad balansira između akademskog i muzičkog sveta, često izazivajući slušaoce da razmišljaju o dubljim

Pretprodajna cena ulaznice je 2400 dinara i mogu se kupiti putem Gigstixa kao i na ovom linku. Fizičke ulaznice dostupne su u Katakombe baru (Knez Miletina 45). Na dan će koštati 2800 dinara ako ih ostane.

O velikom interesu za ovog svestranog umetnika najbolje svedoči činjenica da su early bird ulaznice nestale u samo tri sata.

Dan pre nastupa u Beogradu, Hengtajm organizuje koncert Džona Mausa i u zagrebačkom Vintage Industrial Baru.

Cmok predstavio video singl “Pratim & dižem”

Beogradski pop trio Cmok predstavio je spot za novi singl “Pratim & dižem” koji će se uskoro pojaviti i na digitalnim platformama, zajedno sa nekoliko ranijih.

– Mislim da imam dobro pamćenje i da je bila zima 2019. (da, sve naše pesme su iz prošlog veka). Doktor Nik nam je odsvirao ovu karakterističnu bas liniju koja, osim što dobro mrda, može i da se sa blagim varijacijama ponavlja beskrajno u krug kao neki DNK lanac. Trebalo je da imamo svirku u nekom klubu, a Nik mi je rekao: E, hajde napiši stvar za moju ekipu sa kojom igram poker, doći će svi na koncert…  Kako je istorija dosezanja kockarskog ponora u mojoj porodici na prilično visokom nivou, prožeta mnogim nemilim i tragičnim događajima, ja sam od malih nogu bio upoznat sa mogućim posledicama koje mi se mogu dogoditi ako krenem tom stranom. Zato sam, vremenom, zauzeo ulogu voajera, posmatrača i hroničara. Poput uloge Klajva Ovena u filmu Krupije. Mogu reci da dosta pesama koje sam napisao poseduju “kockarsku poetiku”, iako se nikad nisam kockao – ovako je frontmen benda, Stefan Ikonić opisao detalje nastanka nove pesme i spota.

Za video su najzaslužniji direktor fotografije i snimatelj Vladimir Miladinović Piki, kao i montažerka Andrijana Arsenijević, koji su uspeli da muziku benda predstave kroz kratak neo-noir film.

Ekipu benda Cmok čine: Stefan Ikonić (vokal i gitara), Nikola Stanojević, (bas) i Denis Lula (klavijature).

“BOR[n] to be Wild”… Izložba rok fotografija, promocija knjige i dobra svirka 13. juna u Boru

U petak, 13. juna, u Galeriji Narodne biblioteke Bor biće otvorena izložba rok fotografija pod simboličnim nazivom “BOR[n] to be Wild” koja okuplja radove čak 13 fotografa iz zemlje i regiona.

Na izložbi će biti prikazane fotografije koje na jedinstven način beleže duh rok scene. Autori čiji će radovi biti predstavljeni su: Roberto Pavić (Hrvatska), Stefan Kocevski (Severna Makedonija), Bojana Janjić, Marko Ristić, Jovana Milovanović, Aleksandra Ignjatović, Dejan Ilijić, Jadranka Stanić, Bojan Nikolić, Milena Ilić, Dragan Mitrović, Mikica Andrejić i Zoran Mojsin iz Srbije.

Photo: Promo

Izložba počinje u 19:00 časova, ali će program večeri biti znatno bogatiji.

Pre otvaranja postavke, publika će imati priliku da prisustvuje promociji knjige “Bjesovi” autora Zorana Marinkovića, posvećenoj kultnom rok bendu sa prostora bivše Jugoslavije, koja dodatno osvetljava važnost i uticaj rok kulture u region.

Moderator će biti Mikica Andrejić, a početak promocije knjige zakazana je za 18:00 časova.

Photo: Promo

Veče će kulminirati rok svirkom u pabu Stara Kajla, gde će posetioci moći da uživaju u nastupima tri energična benda: Good Ol Bastards iz Knjaževca, Fubar iz Negotina i Vacuum iz Zaječara.

Ovaj kulturno-muzički događaj predstavlja snažan omaž rokenrolu, umetnosti fotografije, i svakako je nezaobilazan za sve ljubitelje dobrog zvuka i vizuelne umetnosti.

Ulaz na samu izložbu i promociju knjige je slobodan, dok će muzički dinar u klubu Stara Kajla biti 300 dinara, a svi su pozvani da zajedno proslave snagu rokenrola kroz objektiv kamere, između korica knjige i dobrog zvuka na bini.

Organizatori događaja su Photo Club Bor i Narodna biblioteka Bor, dok su podršku pružili: Pab Stara Kajla, Bortravel, Hotel Albo, Photo-video studio InFocus, Tattoo studio Švaba, Restoran Stara Pivnica i Trafika MT Jaćimović.

Kultni novosadski bend Pekinška patka u subotu 31. maja u klubu Karmakoma

Čuveni pankeri iz Novog Sada, Pekinška patka, ove subote nastupaju u klubu Karmakoma.

Osnovan 1978. godine, bend Pekinška patka jedan je od prvih autentičnih jugoslovenskih pank bendova. Objavili su dva studijska albuma početkom 80-ih, ali su nastavili da se pojavljuju na kompilacijama sve do XXI veka.

Pekinška patka, plakat

Tokom karijere, Pekinška patka je bila kontroverzna grupa čiji su koncerti zabranjivani, spaljivali su novine Borba na sceni uz pretnje da će biti kenslovani zbog toga, struja im je više puta isključena usred koncerata itd.

Kako je rođen SFRJ pank…

Tiraž njihovog prvog singla, zapanjujućih 35.000 primeraka, otvorio je put za druge izvođače poput grupa koje su se pojavile na legendarnoj kompilaciji “Paket aranžman”.

U nedavnom intervjuu za Novu S, otkrili su razloge rastanka sa frontmenom Čontom, podsetili nas uticaja koji je bend imao na region, i izjavili kako gledaju na trenutne tokove u muzici.

Pekinška patka/Photo: Radivoj Hadžić (via Preventer)

Sada, 47 godina kasnije, stižu u Karmakomu, ulaznice su u prodaji na sajtovima Gigstix i Resident Advisor po trenutnoj ceni od 1.700 dinara, dok će na ulazu u klub koštati 2.000 dinara.

Emocije, autentičnost i muzički “testament”… Gibonni održao koncert u subotičkoj sinagogi

Sinoć je, u prelepom ambijentu subotičke sinagoge, poznati splitski kantautor Gibonni još jednom dokazao zašto je najveći – fenomenalan koncert, odličan izbor pesama, vrhunska ekipa muzičara na bini i neposredna komunikacija sa publikom zaštitni su znak harizmatičnog pevača, ali ovo veče je nosilo neku posebnu magiju.

Koncert je započeo “Mirakulom”, na koju su se idealno nadovezale “Oprosti” i “Kiša”.

Gibonni u subotičkoj sinagogi/Photo: Božidar

Gibonni je naglasio da mu je veliko zadovoljstvo što nastupa u sinagogi, jer takva mesta nose posebnu energiju i privlače prave ljude.

Gibonni: Moju publiku i mene pesme puno više vežu nego da smo možda živeli u istoj zgradi 25 godina…

– Bitnije mi je da imam 100 ljudi koji su tu zaista zbog muzike, nego više hiljada u areni. Ne moram nikome da se dokazujem i ne patim od nabijanja rekorda u rasprodatim arenama, pa ni večerašnjih hiljadu posetilaca ne gledam kroz brojke, več kroz emociju i autentičnost – iskren je Stipišić.

Gibonni u subotičkoj sinagogi/Photo: Božidar

Jedanaestočlani bend sastavljen od vrhunskih muzičara, predvođenih legendarnim Nikšom Bratošem, sledio je Gibonnija u njegovoj tihoj lucidnosti – bilo da su u pitanju balade ili brže numere “U ljubav vjere nemam” i “Nek’ se dijete zove kao ja”, pratio je svaki njegov mig, a po potrebi i ponovo izveo pesmu kao što je bio slučaj sa najnovijim singlom “Drvo”.

Gibonni u subotičkoj sinagogi/Photo: Božidar

– Hvala vam na aplauzu, ali ovo je moj testament i zato mora biti ponovo izveden – ovo je pesma koja nije pesma, ovo je tekst koji nije tekst i zato se ovo samo ne peva, već crpi iz same duše – rekao je Gibonni i izveo jednu od najemotivnijih verzija numere “Drvo”.

Gibonni u subotičkoj sinagogi/Photo: Božidar

“Cesarica”, “Judi, zviri i beštimje”, “Tempera” i “Nisi više moja bol” vodile su publiku kroz čitav spektar osećanja i dok su neki razdragano pevali sve tekstove pesama, drugima su zasuzile oči tokom numera “Lažu fotografije” i “Zlatne godine”. Iako ležeran i beskrajno šarmantan, Gibonni je neprikosnoveni gospodar bine i tri sata, koliko je trajao ovaj koncert, proletela su za tren.

U subotu, 31.maja, Gibonni će održati svoj drugi koncert u sinagogi, a zatim ga čekaju nastupi u Pulskoj areni i Splitu.