Leni Kravic najavio je koncert 17. juna u Beogradu.
Muzičar koji je četvorostruki dobitnik Grammy nagrade, tekstopisac, producent, multiinstrumentalista i prava višestruka ikona, Leni Kravic objavio je najnovije datume svoje koncertne turneje Lenny Kravitz Live 2026.
Leni Kravic u Beogradu
Jedan od najuticajnijih savremenih muzičara ponovo stiže u Beograd, gde će 17. juna održati koncert na Ušću – događaj koji domaćoj publici pruža retku priliku da uživo čuje stvaralaštvo jednog od najznačajnijih umetnika današnjice.
Ulaznice će biti u prodaji od petka, 21. novembra 2025. putem aplikacije i sajta eFinity.
Leni Kravic/Photo; Mia Ross
Nakon hvaljene turneje Blue Electric Light 2025, tokom koje je održao rasprodate koncerte širom Evrope, Južne Amerike, Australije i imao rezidenciju u Las Vegasu, Kravic nastavlja ono što je Billboard opisao kao “Lennaissance” – period ogromnog globalnog uspeha i kreativnog preporoda.
Njegov 12. studijski album “Blue Electric Light” objavljen je u maju 2025. godine.
Poznate sestre bliznakinje Alis i Elen Kesler preminule su u ponedeljak u 89. godini.
Sestre Kesler su bile poznate pevačice, igračice, glumice i zabavljačice, a kako piše Bild njihove “duge noge” su ih učinile svetski poznatim.
Prema pisanju nemačkog portala, kriminalistička policija je danas popodne obaveštena da se sestre odlučile za “potpomognutu smrt”, koja je u Nemačkoj dozvoljena u određenim uslovima – ako je svojevoljna i ako je osoba psihički i pravno sposobna.
Sestre Alis i Elen Kesler rođene su 1936. godine u Nerhau, a bile su posebno popularne u Nemačkoj i Italiji 50-ih i 60-ih godina prošlog veka.
One su 2024. godine u intervjuu za Bild rekle da bi želele da budu sahranjene u istoj urni, zajedno sa pepelom njihove majke i omiljenog psa.
Odlikovane su Zlatnom ružom Montrea i Saveznim krstom za zasluge, a bile su i počasni građani rodnog grada Nerhaua.
Muzičar Pol Makartni sprema se da objavi svoj prvi singl u poslednjih pet godina kao pesmu bez tonova u znak protesta protiv korišćenja veštačke inteligencije (AI) u muzičkoj industriji.
Bivši član Beatlesa je poslednji u nizu umetnika koji će dati svoj doprinos albumu “Is This What We Want?” (Da li je to ono što želimo), gde će uz imena muzičara biti objavljene pesme bez tonova, prenosi Guardian.
Protest se odnosi na planove britanske vlade, uz podršku administracije američkog predsednika Donalda Trampa, da dozvoli korišćenje AI u muzici.
Makartnijeva pesma na B-strani albuma, koji će biti objavljen na vinilu, sadrži 55 sekundi šuma sa trake, 15 sekundi zveketanja i još 80 sekundi kombinovanog šuma i zveketanja.
On će se pridružiti mnogim velikim imenima, uključujući Kejt Buš, Sema Fendera i Hansa Cimera, a poruka celog albuma glasi: “Britanska vlada ne sme da legalizuje krađu muzike u korist AI kompanija”.
Ovo nije prvi put da se Makartni pridružio kampanji protiv pretnje AI kreativnim industrijama.
Posle najave trećeg studijskog albuma “Važan i Veliki“ pesmom “Smešna laž“, bend Turbo Trans Turisti (TTT) predstavio je novi video singl.
Novi singl “Kosmos“ sledi uspešnu najavu albuma, nudeći publici dublji uvid u muzičku direkciju koja ih očekuje na novom izdanju. Album “Važan i Veliki“ biće objavljen 21. novembra, za izdavačke kuće Kontra Rights i LAA.
Pesmu “Kosmos“ prati intrigantan vizuelni rad, a kreativni koncept i realizacija spota delo su mlade i talentovane dizajnerke Emilije Terzić, dok se u ulozi glavne glumice pojavljuje Mariza Pavlović.
Turbo Trans Turisti ovim singlom potvrđuju da u planu imaju dinamičnu promociju novog materijala koja uključuje: nove video radove stilski srodne singlu “Kosmos”, audio i video zabeleženi live session iz beogradskog kluba Karmakoma, kao i veliku koncertnu promociju albuma, koja je zakazana za mart sledeće godine, takođe u klubu Karmakoma.
Yungblud je bio primoran da otkaže sve preostale koncerte u 2025. godini po nalogu lekara – odluka koju je opisao kao bolnu i srceparajuću.
Pevač je gotovo cele godine bio na turneji, u sklopu svetske turneje “Idols”, a nedavno je završio seriju nastupa u Severnoj Americi i Evropi. Trebalo je da održi još nekoliko koncerata u SAD i Južnoj Americi, ali oni su sada otkazani.
Ulaznice za Filadelfiju, Klivlend i Vašington biće refundirane, kao i karte za nastupe u Meksiko Sitiju i zemljama Latinske Amerike. Jungblad je obećao i “poklon” fanovima koji su kupili ulaznice za otkazane koncerte.
U objavi na Instagram Storie napisao je:
“Ove nedelje, kada sam se vratio kući sa puta i otišao na rutinske preglede (kao što to obično radim), moji glasovni i krvni nalazi izazvali su određene sumnje.
Po prirodi sam neko ko trči i gura dalje sve dok potpuno ne pregorim, ne mareći ni za šta osim za muziku i vas. Ali ovog puta su mi rekli da moram ozbiljno da shvatim situaciju i da ne smem da se zaj*bavam”.
“Srce mi je slomljeno”, dodao je. “Ne želim da sebi nanesem trajnu štetu. Mi smo na putovanju za koje želim da traje zauvek. Razumem da će neki od vas biti frustrirani. Samo želim da znate da mi je ovo neverovatno teško, ali obećavam da ću vam se odužiti”.
Yungblud bi trebalo da započne arenu turneju po Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj u aprilu, koja je nedavno proširena zbog velike potražnje. Pre toga, u januaru ga očekuju koncerti u Australiji, kao i nastup na festivalu Lollapalooza India 24. januara.
Šeron Ozborn javno je reagovala na plan bivšeg menadžera Black Sabbatha, Džima Simpsona, koji tvrdi da ima pravo da objavi nikada ranije predstavljene demo snimke benda iz 1969. godine.
Simpson je 14. novembra najavio izdavanje kolekcije ranih snimaka pod nazivom “Earth: The Legendary Lost Tapes” – materijala nastalog pre nego što je grupa uzela ime Black Sabbath.
Iako je projekat prvobitno trebalo da bude objavljen u julu, još uvek nije ugledao svetlost dana, ali Simpson insistira da poseduje zakonska prava da ih distribuira.
Šeron, udovica Ozija Ozborna, brzo je demantovala njegove tvrdnje i objavila oštru poruku na Instagramu uz mejl za koji tvrdi da mu je poslala još 2. jula, upozoravajući ga da ne objavljuje materijal bez saglasnosti članova benda.
“Kao što znaš, bend ne želi da se ovi snimci objave, pogotovo jer ih nisu ni čuli, iako si rekao da ćeš im dostaviti kopije pre mnogo vremena. Znaš da Black Sabbath ne trpi stvari skrštenih ruku i možeš biti siguran da ćemo preduzeti sve potrebne mere ako nastaviš protiv njihove volje”, piše ona, između ostalog.
Kolekcionari godinama tragaju za tim materijalom, ali bend tradicionalno strogo kontroliše rane arhivske snimke.
Ovaj sukob dolazi svega nekoliko meseci nakon smrti Ozija, osnivača i frontmena Black Sabbatha, čime su tenzije oko njegovog muzičkog nasleđa dodatno porasle.
Izložba “Palimpsesti” Despota Đurića biće otvorena u utorak, 18. novembra u 19:00 časova u Galeriji Doma omladine Beograda.
Despot Đurić kroz metodologiju svog rada otkriva razloge i sadržaje poruka svog vremena. Te poruke su na zidovima gradova, staklima autobusa, javnim wc-ima, ljudskoj koži…. Ovi iskazi su vapaji, verovanja, strahovi, stremljenja, fragilnosti i ljudske ideje.
Opsednut je grafitima, ali se njima ne bavi. Pokušava iščitati život i stremljenja koja iza njih stoje, zapravo kroz njih, pokušava spoznati vreme u kojem mi živimo. Želi ga razumeti i oplemeniti sa svojom prirodom koju je doneo kao dete na ovaj svet.
Njegove slike su palimpsesti. Kopanja po iskazima koje je video na ulicama. Iznenadna otkrića u procesu tog istraživanja. Sunovrati i ponovna podizanja. Očajanja i epifanije. Sve je to proces slikanja kroz koji on prolazi, a on je istinski slikar koji živi taj proces.
Prosec slikanja za Despota je ključan. Počinje od impulsa spolja. To je iskaz koji je pročitao na zidu ili na autobusu. On u njemu prepoznaje sadržaj koji pokušava prevesti u slikarski jezik. Taj momenat je samo inicijalna kapisla za otvaranje čitavog jednog sveta koji je u tom trenutku prepoznat, a koji on nosi u sebi. Taj svet Despot slika.
Iza vapaja iskaza grafita stoji čovek, sa potisnutim detinjstvom, sa sputanom prirodom, sa preuzimanjem tuđih uverenja, sa strahovima i nadama. To dete, čoveka, koje je iza grafita Despot slika.
Rezultat je slikarska materija koja je plemenita. Ona nastaje dugim procesom slikanja. Stalnim “prevrtanjem”, iznenađenjima, bacanjem u nepoznato. Materija u jednom trenutku počinje da “zvoni” i da peva svoju pesmu.
Njegove slike nisu priče, one naprosto jesu. Same za sebe govore jezikom slikarske materije ono što se rečima ne može reći.
Despot ne ume čitav taj potisnuti svet da kaže drugačije nego jezikom slike. Taj jezik je fragilan i veoma često se njegove slike, koje su velikih formata, moraju gledati iz neposredne blizine, da bi se spoznala ta fina materija koja nosi sadržaj i poruku. Ona nije deklerativna. Kroz dugotrajni proces slikanja postaje stidljiva.
Despot je vredan i živi za slikarstvo. Njemu je to čitav svet i smisao. Zato njegove slike imaju sugestivnost i sopstvenu istinu koja nastala iz neposredne ljudske nužnosti.
prof. Đorđe Stanojević
Despot Đurić – Pad, Akril i sprej na platnu/ Photo: Promo
Mediji koje Despot Đurić koristi u svom radu su fotografija, digitalne grafike i slikarstvo.
Fokus njegovog umetničkog istraživanja su pitanja ličnog identiteta, proces stvaranja i povezanost sa ličnim iskustvima.
Izložba “Palimpsesti” će biti otvorena do 30. novembra 2025.
Prvi album Branislava Šarca pod nazivom “… o životu, ljubavi i smrti” (Fidbox), na kome se nalazi deset čvrstih rok songova, objavljen je u formatu CD-a i na digitalnim platformama.
Autor muzike, tekstova i aranžmana za sve pesme je Branislav Šarac, osim teksta za numeru “Sjećanje na cvijet” koji je napisao Rade Pisarić.
Branislav Šarac je svirao gitaru, bas gitaru, klavijature i otpevao sve vokale, dok je bubnjeve svirao Đorđe Ostojić, koji je i dizajnirao omot kompakt diska.
Album je sniman u studiju Music Box u Bratuncu (BiH) pod producentdkom palicom Mirka Ostojića, dok je mastering urađen u studiju Alpha u Novom Sadu.
Branislav Šarac/ Photo: Nikola Marilović (via Fidbox)
Branislav Šarac je tekstopisac i kompozitor koji je u svet muzike ušao sa pet godina kada je prvi put imao svoj javni nastup na jednom festivalu.
Prvu kompoziciju je napisao sa deset godina. Prvi bend, koji je izvodio autorske pesme, osnovao je 1996. godine. Pet godina kasnije skupio je članove za drugi bend sa kojim je radio do prošle godine, a od tada se posvetio radu na solo karijeri.
– Muziku vidim kao umetnost bez granica, bez kompromisa. Album je kolekcija mojih sećanja, ožiljci koji se mogu lečiti samo oslobađanjem kroz pero i note. Emocija koju sam utkao u pesme je istinska, proživljena – istakao je Šarac.
Objavljivanje albuma prati i prvi video singl “Sjaj” koji je dostupan na YouTube kanalu Fidbox officiali koji možete da pogledate u nastavku…
Bedef 2025, odnosno Bečejski demo festival (u organizaciji Muzičkog centra Bubamara) ove godine će biti održan 14. decembra u sali MKD Petefi Šandor.
Ono što Bedef razlikuje od ostalih takmičenja ovakvog tipa jeste da osim što postoji kategorija autroskih bendova uzrasta do 25 godina, koji se predstavljaju sa dve autorske numere, organizatori daju priliku deci i mladima koji još nisu dovoljno zreli da se oprobaju u autorskom radu da se takmiče u izvođenju covera i pokažu svoj potencijal i talenat kao izvođači.
Bedef, vizual/ Photo: Promo
Takmičenje u izvođenju covera podeljeno je u tri uzrasne kategorije: I (9-12), II (12-15) i III (15-18).
Bednovi će se predstaviti sa po dve numere, a takmičare će da ocenjuje žiri u sastavu: Ana Stanić, Vlajko Đurđević i Đusika Kovač. Pobednike očekuju i vredne nagrade.