Naslovna Blog Stranica 9

Kyoto Jazz Massive kolektiv premijerno u Srbiji… Vidimo se 29. novembra u BitefArtCafeu

Musicology Sessions koncertni serijal ponosno najavljuje koncert velikana japanske i svetske scene – Kyoto Jazz Massive, 29. novembra u klubu BitefArtCafe.

Predvođen Shuya Okinom i Vanesom Friman kao glavnim vokalom, Kyoto Jazz Massive je podržan moćnim zvukom benda Echoes Of A New Dawn Orchestra, šireći svoju jedinstvenu viziju od džez-fanka, broken bita do soulful hausa, kosmičkog gruva i svega što se nalazi između.

Projekat koji prkosi žanru, Kyoto Jazz Massive, koji su osnovala braća Okino, konačno se vraća na evropsku scenu posle 15 godina pauze, proslavljajući svoj 30. rođendan sa svežim materijalom i potpuno novom postavom.

Otkriven i nazvan Kyoto Jazz Massive od strane Džajlsa Pitersona ranih 90-ih, inovantni projekat braće Okino, bio je pionir japanskog klupskog džeza i krosover muzike širom sveta.

– Kada je prvi put došao u Kjoto na žurku muzičkog magazina “Straight No Chaser“, tražili smo njegov potpis i rekli mu da smo džez di-džejevi sa sedištem u Kjotu. Zatim nam je dao autogram i napisao ime – Kyoto Jazz Massive. Odmah smo odlučili da će to biti ime našeg benda – sećaju se braća Okino.

Kyoto Jazz Massive ft Vanessa Freeman & Eonardo/ Photo: Nina Cholet

Godine 1994. objavljena je njihova prva produkcija, kompilacija pod nazivom “Kyoto Jazz Massive V.A.”. No, njihov proboj se dogodio nakon što su potpisali prvi singl “Eclipse” za nemačku izdavačku kuću Compost, posle čega je 2000. godine usledio prekretnički album “Spirit Of The Sun”.

Godine 2004. formirali su Kyoto Jazz Massive Live Set sa vokalima – Vanesom Friman i Tasitom D`Mur, sa kojima su nastupali širom Evrope i Azije (od Tokio Crossover Jazz Festivala do North Sea Jazz Festivala). Posle toga, radili su brojne saradnje i remikse, kao i nekoliko EP-a, čime su stekli reputaciju izvanrednih producenata.

U međuvremenu, Shuya Okino je sledio svoj put kao priznati DJ, putujući širom sveta i producirajući niz uspešnih umetnika. Od 2015. godine, Okino je ponovo oživeo brend Kyoto Jazz Massive pod imenom Sektet i objavio dva albuma s duhovnim i džez uticajima.

Ali tek 2022. godine KJM se vratio sa drugim i dugo očekivanim albumom. Čekanje se definitivno isplatilo jer su još jednom objavili izdanje koje je ispred svog vremena i prkosi žanrovima. Sa “Message From A New Dawn”, KJM nudi vrhunsku viziju modernog, deep i džez disko podijum krosovera, uključujući elemente hausa, afrobita, soula i fanka.

Kyoto Jazz Massive ft Vanessa Freeman & Eonardo/ Photo: Nina Cholet

Shuya Okino je odgovorio na nekoliko pitanja pred premijerni nastup u Beogradu.

Zajedno sa bratom formirali ste grupu Kyoto Jazz Massive. Kako ste došao u dodir sa džezom i šta vas je inspirisalo da ga transformišete na ovaj način i učinite ga autentičnim?

– Upoznao sam se sa muzikom preko Yellow Magic Orchestra kada sam imao 11 godina. Gostujući muzičari su bili fjužn gitaristi (Masajoši Takanaka, Katsumi Vatanabe i Jošiaki Masuo) koji su pripadali fjužn džez sceni. Oni su me zainteresovali za japanske džez muzičare poput Terumasa Hina i Sadaa Vatanabea, što me je povuklo i da pustim jedinu džez ploču (A strana – Majls Dejvis, B strana – Art Blejki) koju je moj otac imao, te smo se nas dvojica zainteresovali za džez.

Svirate dosta različitih žanrova. Koji bi izdvojili kao najvažniji za vas i kako bi opisali publici svoj trenutni muzički stil? Kako bi opisali svoju muziku u nekoliko reči? Da li se razlikuje muzika koju puštate kao DJ i ona na kojoj ste angažovani kao producent?

– Džez sa soulom je vrlo važan za mene. Kada nastupam kao DJ mešam organsku i programiranu muziku. U mojoj muzici se uvek može pronaći sofisticirana progresija akorda, emotivne vokalne i instrumentalne kompozicije. Ja to nazivam muzičkim “crossoverom”. Puštam raznu muziku kao DJ. Međutim, kada produciram Kyoto Jazz Massive je više “crossover”, a Kyoto Jazz Sextet je više tradicionalni džez.

Predstojeći koncert je vaš prvi nastup uživo u Srbiji, ali znamo da ste bili u Beogradu pre desetak godina? Kakva su vam sećanja vezana za Beograd? Šta možemo da očekujemo od vašeg koncerta u BitefArtCafeu?

– Bio sam u Beogradu pre 10 godina. Mislio sam da su me ljudi zaboravili budući da je moj prvi DJ nastup bio 20 godina pre toga. Vrlo sam se iznenadio kada je publika pevala moju kaverpesmu “Still In Love”! Bilo je predivno. Tako da očekujem da će moja publika u BitefArtCafeu pevati uz Kyoto Jazz Massive sa Echoes Of A New Dawn Orchestra. KJM zajedno sa Eoandom donosi toliko energije na binu da su publici preneli vajb koji ju je učinio vrlo entuzijastičnom.

Ulaznice za koncert Kyoto Jazz Massive dostupne su na svim prodajnim mesta Ticket Visiona, kao i na sajtu tickets.rs.

 

Čvrsti rok dubokih boja… Kragujevački bend Istok iza objavio album “Život u bašti”

Kragujevački rok sastav Istok iza objavio je dugo očekivan album “Život u bašti” u izdanju PGP RTS.

“Čvrsti rok dubokih boja”, kako je bend opisan na FB stranici, dugo je i stvarao album – pet godina.

Muziku, tekstove i aranžmane potpisuje Dragoslav Tanasković Trnda, prepoznatljiv i u globalnim okvirima kao gitarista koji je svirao sa kanadskom rok zvezdom Alanom Majls. Danas je stalno angažovan kao kompozitor u Knjaževsko-srpskom teatru.

Istok iza – Život u bašti. cover

Uz njega, koautori muzike su Duško Jovanović i Igor Despotović u jednom instrumentalu. Novi članovi Istok iza dolaze iz kragujevačkih bendova Boneyard, LUR, Riot87 i Larska.

Ovaj beskompromisni rok sastav nastao je ranih devedesetih. Prvi album “Svrha letenja” objavio je 1993. godine. “Dobar dan”, “Nensi mrak”, “Istok iza”, kao i naslovna tema i danas traju kao biseri sa kragujevačke rok scene. Bend je u međuvremenu, u izmenjenoj postavi, snimio album “Preči sin”.

Istok iza ostaje upamćen i kao učesnik “Koncerta za mir” održanog u Šumaricama 31. avgusta 1991. godine.

Najnoviji album sadrži deset pesama kratkih, britkih naslova – otvara ga “Život u bašti”, a zatvara “Ena”.

Til Lindeman u zagrebačkoj Areni u decembru 2025.

Til Lindeman, frontmen industrial titana Rammstein koji je ovog proleća održao dva spektakularna koncerta u Beogradu, 10. decembra sledeće godine stiže u zagrebačku Arenu u sklopu samostalne turneje Meine Welt.

Turneja kreće na jesen 2025, 10. oktobra u Lajpcigu, njegovom rodnom gradu, a (zasad, jer biće još datuma) uključuje 20 gradova u Evropi, mahom arena. Posle Zagreba, Til turneju nastavlja u Cirihu, a 16. decembra završava u Štutgartu.

I Sonne i seno, i megalomanija i piromanija, i Lindeman i iguman… I bi Rammstein

Posle njegove solo europske turneje 2023. godine, obožavaoci mogu da se nadaju gigantskim, potpuno redizajniranim koncertima. Podrška na celoj turneji biće Aesthetic Perfection, američko-austrijski elektronički muzički projekat.

Rammstein, Beograd, Ušče – 25. maj 2024./Photo: AleX

Ulaznice se mogu kupiti preko njegove službene stranice www.till-lindemann.com. Pretprodaja počinje za nekoliko dana, 18. novembra, u 16h.

Vreme je za re-kreaciju vida: Počinje 12. Međunarodni festival fotografije Vizualizator

Fotografija je oduvek bila dokaz stvarnosti – da li je još uvek? Od 20. novembra do 9. decembra u Beogradu se održava 12. Međunarodni festival fotografije Vizualizator pod sloganom “Re-kreacija vida: Da pogledamo fotografiju novim očima”.

Cilj festivala je da publici pruži dublje razumevanje fotografije i njenog uticaja na identitet, stavove, emocije, ponašanje, kolektivne i lične odluke, u vremenu kada vizuelni sadržaji prikazuju izmenjenu ili potpuno izmišljenu stvarnost.

Maria and Malin swimming in the river Adamselv in the middle of the night. Båtsfjord, Norway, Photo: Andrea Gjestvang
www.andreagjestvang.com

Izlagači na Vizualizatoru su ugledni i nagrađivani fotografi iz šest zemalja: Italije, Sjedinjenih Američkih Država, Švajcarske, Norveške, Holandije i Portugala.

Tema festivala “Re-kreacija vida” ima dvostruko značenje.

Izložbe, radionice i panel diskusije ukazuju na kapacitet fotografije da odredi čovekovo znanje o svetu. Festival istražuje kako subjektivne asocijacije, predrasude i sećanja utiču na čitanje fotografije.

A group of Venezuelan migrants sit in the back of truck heading to the burial of a friend, another migrant who died in Riohacha, Colombia. Photo: Nicolo Filippo Rosso

Umetničke, etičke i društvene promene koje donosi uticaj veštačke inteligencije na vizuelnu kulturu zahtevaju da na fotografiju gledamo novim očima – i sa novom odgovornošću.

Festival ističe važnost vizuelne pismenosti, pozivajući na aktivan i kritički stav u činu gledanja, stvaranja i razumevanja vizuelnih sadržaja.

A man offers haircut service to his fellow migrants at the Iglesia Embajadores de Jesus (Jesus’ Ambassadors Church), an Evangelical church offering food and shelter to thousands of migrants from Haiti, Central and South America everyday. For asylum seekers, the church provides legal assistance as well. Tijuana, Mexico. April 24, 2021. Photo: Nicolo Filippo Rosso

Svečano otvaranje festivala je 20. novembra u 18 časova u Muzeju primenjenih umetnosti.

Festival će otvoriti italijanski fotograf, dobitnik World Press Photo nagrade, Nicolò Filippo Rosso, izložbom Exodus. Ova potresna vizuelna studija prikazuje izuzetno teške uslove i svakodnevne borbe migranta u Latinskoj Americi. Od 2018. godine, Rosso prati migracione rute od Venecuele, preko Kolumbije i Centralne Amerike, do Meksika i granice sa Sjedinjenim Američkim Državama, dokumentujući duboke posledice ekonomskih kriza, nasilja i političke korupcije koje razaraju društva širom kontinenta.

Photo: Mario Heller

Na programu festivala je i izložba As Strong as the War, As Soft as the Peace, američke ratne fotoreporterke i članice agencije VII, Nicole Tung. Izložba obuhvata serije radova nastale tokom rata u Ukrajini, političkih previranja u Hong Kongu i posledice ratnih razaranja u Siriji i Iraku.

Gosti festivala su i švajcarski fotograf, dobitnik Swiss Press Photo, Mario Heller i Andrea Gjestvang, norveška fotografkinja i dobitnica Sony World Photography nagrade.

Izložbe se održavaju na sledećim lokacijama: Muzej primenjene umetnosti, Galerija Nikola Radošević, Centar za kulturu Vlada Divljan, KC Grad, Kvaka 22.

Detaljan program dostupan je na sajtu Vizualizator.rs i na Instagram stranici @festival_vizualizator.

Festival su podržali OEBS, British Council, ambasade Italije, Holandije, Švajcarske, Sjedinjenih Američkih Država, Kraljevine Norveške i Portugala, NS Plakat, AlmaQuattro, Radisson RED, Turistička organizacija Beograda.

Lira Vega predstavila “Novi svet“ i pozvala na koncert u Karmakomu

Bend Lira Vega objavio je četvrti video singl pod nazivom “Novi svet” s albuma “Posledice rada 1“ (Pop Depresija, 2022) i najavio koncert u Beogradu.

Nema odmora u Lira Vega univerzumu. Dok vredno rade na finalnom miksu albuma “Posledice rada 2“, Zoja i Vlaca predstavili su nam još jedan singl sa prvog toma plesno- introspektivnog priručnika za preživljavanje, ali i pozvali sve zainteresovane na (možda) poslednji beogradski koncert ove godine.

Koncert će biti održan klubu Karmakoma u četvrtak, 21. novembra uz goste Palms Voice i grof K.T.I.

Lira Vega/ Photo: Jelena Vojinović

– Spot i pesma govore o nadi, mogućnosti stvaranja drugačijih svetova, u kojima bi solidarnost, ljubav i polet bili vodilje. Dokaz za ideju je i sam spot, urađen uz mnogo entuzijazma, ljubavi i duha saradnje – kazali su članovi benda Lira Vega.

Inicijalna ideja za spot potiče od stalnog saradnika i prijatelja benda Igora Koruge, plesača i koreografa, koji je, inspirisan porukom i energijom pesme kreirao energičan i simboličan plesni video, na koju se nadovezao spontani pokret Zoje Borovčanin.

Muziku, tekst i aranžman potpisuju članovi benda Lira Vega – Zoja Borovčanin i Vladimir Đorđević, dok na kontra-čineli gostuje Radeta Vulić.

Hor u pesmi čine Staša Plećaš, Boris Mladenović i Vladimir Đorđević, a snimana je u studiju Teslino detinjstvo. Za snimanje i produkciju je bio zadužen saradnik grupe i stalni producent/snimatelj Boris Mladenović, dok je mastering radio Radan Đorđević Rahmanee.

Snimatelji spota su Igor Koruga i Aleksandra Stratimirović, a montažer Nikola Vrzić. U spotu se pojavljuju Igor Koruga i Zoja Borovčanin, kao i specijalni gosti Aida i Tomica.

Oldtajmer gitarista u oldtajmer vozu… Kit Ričards se pohvalio putovanjem Orient Expressom

Legendarni gitarista Rolling Stonesa Kit Ričards pohvalio se na društvenim mrežama putovanjem Orient Expressom.

Sve što iz objavljenih fotografija može da se zaključi je da je putovao sa suprugom Peti Hansen i da je uživao u svakom trenutku putovanja kultnim vozom.

A great trip on the Orient Express!

Posted by Keith Richards on Wednesday, November 13, 2024

Nije naveo destinaciju ni relaciju, ali koju god da je odabrao, nema sumnje da ga je papremo koštalo. Jer, boravak u ovom putujućem vremeplovu, gde je, kako kažu “svaki trenutak bezvremenska priča o opuštanju i eleganciji” košta i do 15.000 evra za najluksuznije kabine. A ako je reč opetodnevnom putovanju, sa prenoćištima u hotelima na trasi, cena ide i do 60.000 evra po osobi.

Šta Kit Ričards misli o rep muzici: Ne volim da neko viče na mene, toga imam dovoljno kod kuće…

Ipak, to za Ričardsa nije ništa, jer se njegovo bogatstvo procenjuje na oko 500 miliona evra. Pa zašto onda ne bi maksimalno uživao.

Kit Ričards iz taksija davao autograme fanovima, pa im priredio “zvrčku” koje će se sećati…

A možda ga ritam kloparanja točkova inspiriše za još neki hit Stonesa…

Clown najavio novi/stari album Slipknota: Nikada ranije niste čuli da Kori Tejlor peva ovako…

Šon “Clown” Crajan iz Slipknota otkrio je neke detalje Slipknotovog predstojećeg izdanja “Look Outside Your Window”.

Slipknot će uskoro objaviti novu ploču pod nazivom “Look Outside Your Window”. Da budemo pošteni, ploča zapravo nije nova. Napisana je i snimljena istovremeno sa “All Hope is Gone” 2008. godine, ali je ostala na polici godinama.

Wait And Weed… Slipknotov Clown uskoro lansira liniju kanabisa i reklamira je jezivim logotipom

U intervjuu za Vulture, vođa benda i perkusionista Šon “Clown” Crajan je otkrio neke informacije o albumu, nagoveštavajući “zadivljujući vokal Korija Tejlora”:

– Neko je nedavno iskopao album “Look Outside Your Window”. Bilo je to umetničko delo koje smo Kori Tejlor, Džim Rut, Sid Vilson i ja stvorili 2008. Popeli smo se na brdo iz studija u kojem smo snimili “All Hope Is Gone”, u Periju, Ajova – rekao je on.

Slipknot reizdaju svoj debi album posle 25 godina, ali uz još neke “poklon dodatke”…

– Niko nije verovao da uopšte postoji ili da će ikada izaći. Uvek sam govorio veoma dobro o njemu i uvek sam govorio da nikada nećete čuti da Kori Tejlor ovako peva. Zaista sam naporno radio da bih je izmiksao i masterovao.

Beogradski Romor biće podrška kultnom bendu Mizar u Dorćol Platzu krajem decembra

Kultna makedonska grupa Mizar nastupiće 29. decembra u Dorćol Platzu, a veče će otvoriti vrlo zanimljiva beogradska world-beat grupa Romor, koja će predstaviti pesme sa albuma prvenca “Život nakon jutarnjeg programa”.

Romor je world-beat grupa iz Beograda koja istražuje fuziju tradicionalnih instrumenata (makedonska bas tambura, kaval, frule) i savremenih produkcijskih tehnika, kao što su semplovanje i beat-making. Aranžmani su jednostavni, snažni, mantrični i upotpunjeni karakterističnim haiku stihovima, koji razbijaju klasičnu muzičku, strofa-refren strukturu pop-pesama.

Beogradska grupa Romor se “okupala”, pa objavila video spot za “Čekanje”…

Svojim nekonvencionalnim pristupom Romor stvara pesme za koje su neki kritičari primetili da lutaju od traume do zadovoljstva, noseći u sebi stvarne, neulepšane slike stvarnosti. Njihov prvi album “Život nakon jutarnjeg programa” (KontraRights 2023) inspirisan je šiatsu metodom lečenja lekovitim zvucima, a poetski cinizam i lucidna kritika svakodnevice, koje donose njihove pesme, nagoveštavaju da se neće sve završiti samo na jednom izdanju.

Osnovana 1982. godine u Skoplju, grupa Mizar je od samog početka postala simbol darkwave, pa i gotik muzike na Balkanu. Naziv su preuzeli po Mizaru, zvezdi vodilji za orijentaciju putnika u pustinjama. Njihovi albumi ostavili su neizbrisiv trag u muzičkoj istoriji, a jedinstveni spoj rok zvuka i etno elemenata decenijama privlači generacije fanova.

HL INTERVJU – GORAZD ČAPOVSKI (MIZAR): Ukazujemo se uvek u novom svetlu, ostajući isti…

Grupa je posebno poznata po svom prvom albumu, takođe nazvanom “Mizar”, jer je to bio prvi album popularne muzike u bivšim jugoslovenskim zemljama na makedonskom jeziku. Album je doživeo veliki uspeh i svrstava se među deset najboljih rok albuma ikada izdatih u bivšim jugoslovenskim zemljama.

Mizar
Mizar (DOB)/ Photo: AleX

Zbog avangardnog zvuka i imidža benda, kao i njihovih hrišćanskih sklonosti i podrške makedonskoj samostalnosti, bili su posmatrani s izvesnom dozom sumnje od strane tadašnjih vlasti. Ipak, grupa je privukla veliku medijsku pažnju, uključujući brojne nastupe na nacionalnoj televiziji. Dokumentarni film iz 2014. godine, “Mizar: Zvezda nade”, detaljno opisuje poreklo i priču benda. U svojoj dugoj istoriji, Mizar je imao pet takozvanih “ukazanja”, svako sa različitim pevačem.

Mizar se ukazao Beogradu… i vredelo je čekati sve ove godine (fotoreportaža)

Valja se pripremiti za veče ispunjeno emocijama, uz posebne aranžmane i vrhunske izvedbe koje će vas vratiti u vreme kada je Mizar bio na vrhuncu popularnosti. Ovaj koncert će biti prilika da se zajedno proslavi bogata muzičku baštinu i uživa u atmosferi koja spaja generacije.

Ulaznice po pretprodajnoj ceni od 2.100 dinara mogu se kupiti preko Gigstixa ili u Katakombe baru (Knez Miletina 45). Na dan koncerta, ukoliko ih bude ostalo, cena će biti 2.500 dinara. Sve early bird ulaznice su već rasprodate.

Denzel Vošington završava karijeru?

Američki glumac Denzel Vošington, poznat po ulogama u filmskim klasicima kakvi su “Malcolm X” (1992), “Training Day” (2001), “Man on Fire” (2004), “American Gangster” (2007), “The Equalizer”, otkrio je u nedavnom intervjuu da planira da se povuče iz glume.

Sa 69 godina, Vošington se pojavljuje u filmu “Gladijator II” u režiji Ridlija Skota, a u planu mu je i rimejk kultnog filma “Visoko i nisko” Akira Kurosave, u kojem će se ponovo udružiti sa rediteljem Spajkom Lijem.

U krevetu s đavolom… Denzel Vošington otkrio detalje o svom liku u “Gladijatoru II”

U emisiji “Today” Vošington je potvrdio da će se penzionisati nakon nekoliko projekata koji se sada pripremaju.

Naime, nakon “Gladijatora II”, on otkriva da će tumačiti nekoliko ikoničnih Šekspirovih likova i pojavljivati se u filmovima poznatih reditelja kao što su Stiv Mekvin i Rajan Kugler.

Denzel Vošington za NY Times: Šta je to Holivud? Obična ulica u L.A. – ja ne živim tamo…

Kugler ga je čak angažovao za ulogu u trećem delu “Crnog Pantera”. Vošington je rekao:

– Ne znam koliko još filmova ću snimiti. Verovatno ne previše. Želim da radim stvari koje još nisam radio. Glumio sam Otela sa 22 godine, a sada ću ga igrati sa 70. Nakon toga igram Hanibala. Nakon toga razgovaram sa Stivom Mekvinom o jednom filmu. Posle toga, Rajan Kugler piše ulogu za mene u sledećem Crnom Panteru. Nakon toga ću uraditi film o Otelu. Zatim ću igrati Kralja Lira. Nakon toga odlazim u penziju – rekao je slavni glumac.

Mali krug velikih ljudi pevao u sećanje Massima u Sava Centru… (fotoreportaža)

Massimovi prijatelji, kolege i verna publika su se na najlepši način – pesmom, prisetili jednog od najvećih muzičkih umetnika regiona.

“Za Massima – Mali krug velikih ljudi 2” simbolično je na drugu godišnjicu Massimovog poslednjeg koncerta, spektakla u zagrebačkoj Areni, na inicijativu Massimove supruge Eni okupio neke od najvećih zvezda regiona te su još jednom izveli neke od najvećih hitova omiljenog muzičara.

Mali krug velikih ljudi 2/Photo: Alex

Već od samog početka, čim se Sava Centrom proširio zvuk snimka Massimovog gitarističkog sola snimljenog na koncertu u Areni, bilo je jasno da će veče biti nabijeno intenzivnim emocijama.

Solo na legendarnoj Massimovoj zlatnoj gitari publiku je uveo u jedan od njegovih najvećih hitova, obožavni “Sjaj u tami”.

Ovaj apsolutni klasik izveo je mladi i talentovani Martin Kosovec u čije izvođenje ove pesme se publika već zaljubila u prošlogodišnjoj sezoni showa The Voice koju je završio kao pobednik.

Mali krug velikih ljudi 2 – Martin Kosovec/Photo: Alex

Martin je u potpunosti očarao publiku svojim jedinstvenim vokalom.

Martin je izveo i “Neka ti plove brodovi”, a nakon njega pozornicu su zauzele Meri i Anita iz grupe Meritas i sve pristune dirnule sa “Odjednom ti”, hitom koji su toliko puta izvele zajedno sa Massimom. Anita je nošena neverovatnom energijom i snažnim emocijama otpevala poslednji Massimov singl – “Zamisli”.

Uskoro je Sava Centar u potpunosti svojim glasom očarala Kaliopi izvođenjem numera “Moje da i moje ne” i “Indijom” koja nikoga nije ostavila ravnodušnim.

Mali krug velikih ljudi 2 – Kaliopi/Photo: Alex

Veoma emotivan je bio nastup i Sergeja Ćetkovića koji je maestralno izveo pesme “Nisam spreman” i “Samo jedan dan” i koji je publiku doveo do suza.

Mali krug velikih ljudi 2 – Sergej Ćetković/Photo: Alex

Nakon Sergeja, mladi Amel Ćurić otpevao je “Dodirni me slučajno”, “Ne dam grijehu na tebe”, a posebnu dimenziju dao je Gabor Bunford sa svojim virtuoznim muziciranjem na saksofonu tokom hita “Kladim se na nas”.

Mali krug velikih ljudi 2 – Amel Ćurić c/Photo: Alex

“Sretan put” poželela je Zsa Zsa u pratnji Saše Ismailovskog na klavijaturama nakon koje su zajedno izveli jedan od Massimovih najvećih hitova “Iz jednog pogleda” i u potpunosti oduševili publiku.

Bezvremensku “Suze nam stale na put” izveo je njen autor i dugogodišnji Massimov saradnik Predrag Peggy Martinjak.

Mali krug velikih ljudi 2 – Predrag Peggy Martinjak/Photo: Alex

Na scenu je zatim izašao Željko Joksimović te pesmama “Ljubice” i kultne “Stranac u noći” izmamio ovacije publike. Jedan od vrhunaca koncerta zasigurno je bila moćna interpretacija “Zar više nema nas” Nene Belana i Lea Rumore koji su podigli publiku na noge a zatim su nastavili zajednički pes uz legendarnu “Zamisli život u ritmu muzike za ples”.

Eksplozija energije dogodila se tokom “Nama se nikud ne žuri” Ivana Dečaka koji je za kraj izveo i prigodnu “Mali krug velikih ljudi” koju je Massimov mali krug velikih ljudi otpevao u glas sa njim nošen Gaborovim saksofonom.

Mali krug velikih ljudi 2 – Ivan Dečak/Photo: Alex

Predivno emotivno veče zaključio je masetralni instrumentalni medley u izvođenju Massimovog benda koji je tokom cele večeri pratio sve izvođače.

Bend čiji su članovi Bruno Urlić, Gojko Tomljanović, Alen Svetopetrić, Marko Matošević, Boris Popov, Ivan Pešut, Bruno Kovačić i Ivo Popeskić, kao i uvek maestralno su izveli Massimove hitove, a sve je nadgledao Massimov dugogodišnji ton majstor Dragutin Smokrović Smokva.

Mali krug velikih ljudi 2/Photo: Alex

Koncert je završio kao i svaki Massimov – pesmom “Krug u žitu”. Posebno emotivan trenutak bila je projekcija Massimovog izvođenja kojom je 2022. godine završio svoj poslednji koncert u Areni Zagreb.

Uz suze, aplauz i eksploziju emocija zaokružen je prvi beogradski koncert Za Massima – Mali krug velikih ljudi.