Bedef 2025, odnosno Bečejski demo festival (u organizaciji Muzičkog centra Bubamara) ove godine će biti održan 14. decembra u sali MKD Petefi Šandor.
Ono što Bedef razlikuje od ostalih takmičenja ovakvog tipa jeste da osim što postoji kategorija autroskih bendova uzrasta do 25 godina, koji se predstavljaju sa dve autorske numere, organizatori daju priliku deci i mladima koji još nisu dovoljno zreli da se oprobaju u autorskom radu da se takmiče u izvođenju covera i pokažu svoj potencijal i talenat kao izvođači.
Bedef, vizual/ Photo: Promo
Takmičenje u izvođenju covera podeljeno je u tri uzrasne kategorije: I (9-12), II (12-15) i III (15-18).
Bednovi će se predstaviti sa po dve numere, a takmičare će da ocenjuje žiri u sastavu: Ana Stanić, Vlajko Đurđević i Đusika Kovač. Pobednike očekuju i vredne nagrade.
Kultni bend Smokie, osnovan davne 1968. godine u Engleskoj, već decenijama oduševljava publiku širom sveta svojim vanvremenskim hitovima.
Njihove pesme, poput “Living Next Door to Alice”, “I’ll Meet You At Midnight” i “Needles and Pins”, postale su sinonim za vrhunsku rock muziku. Ova grupa, koju čine vanserijski muzičari jedinstvenog stila i energije, osvojila je srca mnogih generacija fanova. Njihovi koncerti su prava muzička magija, ispunjena emocijama i nostalgičnim momentima koji nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Sada imate priliku da ih vidite uživo i uživate u njihovim legendarnim hitovima – Smokie dolazi u Beograd i Srbiju po prvi put. Bend koji je prodao preko 30 miliona nosača zvuka i još uvek je jedan od najslušanijih na digitalnim platformama, proslavlja pola veka uspešne karijere koncertom u MTS dvorani, sutra, 18. novembra 2025.
Smokie će pred našom publikom nastupiti u sledećoj postavi: Pit Linkoln – vokal i ritam gitara, Mik Mekonel – gitara, Martin Bulard – klavijature, Stiv Pinel – bubnjevi i Luk Bulard – bas.
Smokie/Photo: Simon Allen
Ne propustite priliku da čujete pesme koje su obeležile čitavu jednu epohu i provedete nezaboravno veče u društvu legendarnih muzičara.
Posle velikog uspeha s prethodno objavljenim singlovima, svetska superzvezda Luis Kapaldi donosi EP “Survive”. S njim otkriva i jednu od svojih najintimnijih i najličnijih pesama do sada, “The Day That I Die”.
Objavljena neposredno posle njegovog povratka na turneju, prvi put nakon gotovo dve godine pauze, pesma “The Day That I Die” vrlo brzo je postala jedan od najemotivnijih trenutaka na koncertima, dirnuvši do suza fanove, ali i samog Luisa. Napisana u teškom periodu za koji je Lewis na koncertu priznao da “nije bio siguran hoće li ga preživeti”, pesma otkriva njegovo najranjivije lice.
Ogoljena, katarzična i emocionalno razoružavajuća, “The Day That I Die” izdvaja se kao još jedan snažan trenutak u Kapaldijevom katalogu moćnih balada, ističući njegov talenat da pronađe lepotu u najtežim životnim trenucima. Najnovije EP izdanje “Survive” sadrži sveukupno četiri pesme koje je Luis objavio nakon povratka.
Novi singl nadovezuje se na Kapaldijev zapaženi nastup u BBC Radio 1 Live Loungeu, kao i na njegov nezaboravan nastup i gostovanje u emisiji The Graham Norton Show, gde se pojavio uz Tejlor Svift i još jednom oduševio publiku svojim prepoznatljivim šarmom, duhovitošću i iskrenim pesmama.
Usred trijumfalne turneje sa više od 200.000 prodatih ulaznica, Luis je najavio i najveće samostalne koncerte u Velikoj Britaniji i Irskoj, do sada. Letnja turneja 2026. kreće 24. juna u Dablinu (Marlay Park), a uključuje osam spektakularnih nastupa na otvorenom, među kojima je i veliki koncert u Hyde Parku u Londonu, 11. jula.
I u SAD povratak nije prošao nezapaženo – Lewis je pesmu “Survive” predstavio uživo u emisijama The Tonight Show Starring Jimmy Fallon i Good Morning America.
Posle pesama “Wyoming”, “Dakota”, “Arizona”, “Utah”, “Texas”, “Nevada” i “Tennessee”, Marko Kovač je objavio novi, osmi po redu, muzički i video singl sa proputovanja od istočne do zapadne obale Sjedinjenih Američkih Država, i to pod nazivom – “Oklahoma”.
Kao i prethodni singlovi, i ova “road-blues” kompozicija predstavlja kombinaciju kreativnog “filovanja” i ličnih iskustava kantautora proživljenih tokom boravka u datoj američkoj saveznoj državi.
Marko je autor muzike, aranžmana, teksta, vokalne i gitarske interpretacije, saksofon je odsvirao Bogdan Kravčuk, dok su prateće vokale otpevali Jelena Kovač i Darko Popov.
Frontmen Deep Purple Jan Gilan otkrio je da gubi vid i rekao je da mu penzija “nije daleko”.
Legendarni pevač (80) poslednji put je imao punu seriju nastupa sa bendom u novembru 2024. godine, iako imaju jednokratne koncerte u Dubaiju i Kuala Lumpuru sledeće nedelje.
Takođe su najavili evropsku turneju za jun i jul 2026. godine, ali kao što je Gilan otkrio u novom intervjuu za Uncut, nije siguran koliko dugo će moći da nastavi svoj rad sa bendom.
– To je jedna od tih stvari. Imam samo 30 odsto vida – rekao je on, a prenosi Music News.
– To se neće popraviti. To život čini misterioznim. Najteže mi je da radim na laptopu. Ne vidim ništa na ekranu osim ako ne koristim periferni vid – hvatam red tako što ga gledam postrance. Ali, pronađeš način. Prilagodiš se.
– Ovo starenje je urnebesno. Smeh na svakom koraku. Pa, ponekad da, a ponekad ne. Hodam ulicom i čujem kako nešto otpadne – klang, nešto je nestalo. Ništa se zapravo nije promenilo osim što više ne mogu da skačem motkom. Osim toga, stvari se kreću malo sporije. Ali ništa se nije promenilo.
Gilanovo razmišljanje o završnoj fazi karijere dolazi samo nekoliko dana nakon što je Dejvid Koverdejl – koji je zamenio Gilana kao glavni pevač Deep Purple od 1973. do 1976. godine – zvanično objavio svoje penzionisanje.
Pre pola decenije, u vreme najvećeg naleta pandemije koronavirusa, objavljeno je književno delo “Jugosloven K.” rok novinara Ivana St. Rizingera.
Uprkos otežanim okolnostima i karantinskim merama, prvi tiraž knjige rasprodat je za manje od godinu dana.
Ove jeseni, “Jugosloven K.” dobija svoj novi život i priliku da stigne do šireg čitalačkog kruga u remasterizovanom izdanju i sa reprezentativnom promocijom u Multimedia Music Shop-u (Sremska 2, Beograd), 20.11.2025. sa početkom u 18h.
Jugosloven K. pozivnica
U isto vreme, autor i izdavač su potpisali ugovor i o objavljivanju novog dela, radno nazvanog “Devedesete”. Knjiga, planirana za kraj proleća 2026. godine, predstavlja svojevrstan nastavak “Jugoslovena K.” i vodi čitaoce u prvu polovinu poslednje decenije XX veka, kada se iz pepela turbulentnog vremena neočekivano izdigla nova srpska rok scena.
Na promociji će pored autora Ivana St. Rizingera govoriti i direktor Multimedia Musica Rodoljub Stojanović, Dušan Vesić, Nenad Kuzmić, Duško Antonić kao i Goran Šobić Sirano koji će ujedno biti i moderator.
“Jugosloven K.” je autobiografsko delo pisca i rok novinara Ivana Stanimirovića Rizingera, koje donosi intimnu ispovest jedne zalutale generacije, protkano sećanjima na događaje i intervjue sa ključnim imenima jugoslovenske rok scene s kraja osamdesetih i početka devedesetih – od Bore Đorđevića i Dina Dvornika, do Ramba Amadeusa i Margite Stefanović. Knjiga je 2020. godine, u izboru prestižnog portala Neki rok, proglašena knjigom godine.
Kako je u recenziji Zorana Stajčića (Ravno do Dna) istaknuto: “Rizingerova knjiga funkcionira dvosmjerno – kao intimna autobiografska ispovest i kao dokumentaristički zapis jednog muzičkog i društvenog razdoblja. Tamo gde završava ‘Jugosloven K.’, počinje novo poglavlje regionalne rok scene”.
Prvi australijski koncert AC/DC u poslednjoj deceniji bio je toliko snažan da je registrovan i na opremi za praćenje zemljotresa.
Legendarni rok bend nastupio je 12. novembra na kultnom “Melbourne Cricket Groundu”, a njihov povratak ispostavio se kao događaj koji se ne samo čuo i osetio – već i naučno zabeležio.
Prema navodima Australijske radiodifuzne korporacije (ABC), seizmološka oprema u kancelariji Seizmološkog istraživačkog centra u Ričmondu, udaljenoj oko 3,5 kilometra od stadiona, zabeležila je vibracije u rasponu od dva do pet herca tokom koncerta.
Adam Paskal, glavni naučnik centra, objasnio je da su vibracije bile rezultat kombinacije glasne muzike i publike koja je skakala u ritmu.
– Talasi zvuka koje su ljudi osećali kroz telo, to je isto ono što i naši seizmografi registruju. Mi merimo kretanje tla, ne zvuk iz vazduha – pojasnio je Adam.
Dodao je i da je sam intenzitet kretanja publike doprineo seizmičkom odjeku.
– Kada hiljade ljudi skaču u gotovo istom ritmu, signal se pojačava i mi ga lakše zabeležimo – kaže Adam.
Prema svedočenjima, čak su i stanovnici udaljeni skoro 10 kilometara prijavili da su jasno čuli koncert iz svojih domova.
AC/DC je fanove počastio hitovima poput “Back In Black”, “Thunderstruck”, “Shoot To Thrill” i mnogih drugih.
Massive Attack su, prvi put nakon petnaest godina od poslednjeg studijskog albuma “Heligoland” (2010), najavili novo izdanje.
Bristolski pioniri trip-hopa, Robert Del Naja (3D) i Grant Maršal (Dedi Dži), najavili su novi album za 2026. godinu, opisan kao “zaliha rada nastalog u skorijoj prošlosti”. Materijal će biti objavljen na novoj diskografskoj etiketi i biće dostupan u fizičkom i digitalnom obliku. Ipak, najvažniji detalj – novi album neće biti dostupan na Spotifyju.
Na pitanje kako se oseća povodom nove muzike, Del Naja je kratko rekao:
– Mrzim da čuvam stvari predugo jer sam prva osoba kojoj dosade. Namerno ih ne slušam mesecima da bih zadržao entuzijazam. Dobro je, radujem se tome.
Ovakav potez legendarnog dvojca nije iznenađenje, već logičan nastavak njihovog dugogodišnjeg i javnog etičkog sukoba sa tehnološkim gigantima i ustaljenim praksama savremene muzičke industrije. Massive Attack su već u septembru ove godine povukli ceo katalog sa Spotifyja. Kao razlog naveli su kontroverznu investiciju izvršnog direktora Danijela Eka u nemačku kompaniju Helsing, koja razvija vojnu tehnologiju zasnovanu na veštačkoj inteligenciji.
Massive Attack, Arsenal Fest 2025/ Photo: Zoran Lazarević Laki
Massive Attack, Arsenal Fest 2025/ Photo: Zoran Lazarević Laki
Tada su jasno poručili da se ekonomska nejednakost koju streaming nameće muzičarima sada udvostručuje moralnim problemom:
– Teško zarađeni novac fanova i kreativni rad muzičara na kraju finansiraju smrtonosne, distopijske tehnologije.
Massive Attack su, još od prvenca “Blue Lines” (1991) pa preko kultnog “Mezzanine” (1998), bili mnogo više od benda – bili su kulturni fenomen koji je definisao žanr i oblikovao generacije umetnika. Njihov zvuk, prepoznatljiv po dubokim bas linijama, hip-hop ritmovima i turobnoj filmskoj atmosferi, postao je soundtrack urbanih melankolija širom sveta.
Jednako snažno prisutni u političkom i društvenom aktivizmu, Massive Attack su godinama učestvovali u borbi protiv klimatskih promena. Godine 2020. objavili su EP “Eutopia”, nastao u saradnji sa ekonomistima i klimatskim aktivistima, zahtevajući radikalnu dekarbonizaciju muzičke industrije. U najnovijem talasu aktivizma pridružili su se pokretu No Music For Genocide i geoblokirali svoju muziku za streaming na području Izraela.
Najava novog materijala – objavljenog preko nove etikete i uz eksplicitnu zabranu distribucije preko Spotifyja – samo je dosledan nastavak njihove umetničke i političke filozofije.
Massive Attack još jednom potvrđuju da komercijalni uspeh ne sme da nadjača etičku odgovornost.
U četvrtak 20. novembra u 19 časova u UK Parobrod biće održana promocija stripa “Laku noć, sine – sedam basni u stripu” slovenačkog autora Izara Lunačeka.
Na promociji će uz autora govoriti i Vuk Popadić – urednik izdanja, Stefan Lučić – glavni urednik izdavačke kuće Maverik, i Marija Ristić – istoričarka umetnosti.
Laku noc, sine – korica
Ovo šarmantno, duhovito delo, izvedeno različitim crtačkim tehnikama, inspirisano je neutaživom potrebom Izarovog sina za neprekidnim slušanjem novih i novih priča, bez obzira na trenutak i mesto u kojem se otac i sin nalaze. Izar je one najlepše pretočio u stripove, obogativši ih svojim prepoznatljivim humorom i toplim crtežom. Strip daje odgovore na pitanja koliko nosoroga može da stane u avion, da li slonovi mogu da se bave alpinizmom ili šta kitovi rade u slobodno vreme.
“Laku noć, sine – sedam basni u stripu” je prvi naslov u ediciji Makadamčić izdavačke kuće Maverik. Izdanje je štampano na ćirilici i u velikom formatu na 80 strana.
Izar Lunaček/Photo: Buhovsky
Izar Lunaček (1979) u svetu stripa poznat je po sledećim naslovima: “Paradise misplaced”(prvi slovenački webcomic – u štampanom izdanju pored slovenačke postoje i engleska i španska verzija), “Animal noir” (sa scenaristom Nejcom Jurenom, prvi slovenački autorski strip na američkom tržištu, izdavač: IDW), “Sveto i smešno” (strip verzija njegovog filozofskog doktorata o komediji i religiji, izašla i u SAD kod Uncivilized books) i “Laku noć, sine” (Nagrada Zlatirepec za najbolji dečji strip 2021. godine). U slobodno vreme koorganizuje festival stripa Tinta i gazduje jedinoj strip knjižari u centru Ljubljane, striparnici Stripolis. Uživo možete ga sresti skoro svake godine na hercegnovskom strip festivalu.
Bend Crna kronika predstavio je svoj novi studijski album “Vidiš da nisam normalan” – snažan, angažovan i beskompromisan manifest o društvu koje je, kako poručuju, zaboravilo na svoje osnovne vrednosti: humanost, empatiju i slobodu.
Objavu prati i novi singl sa pratećim spotom, “Ko je zapalio žito?”, pesma koja otvara pitanje odgovornosti u vremenu u kojem strah, pohlepa i manipulacija postaju svakodnevica.
Album “Vidiš da nisam normalan” bavi se savremenim “nenormalnostima”: nametnutim istinama, iskrivljenim vrednostima i moralnim vakuumom koji ostavljaju politike, religije, mediji i čitavi ešaloni ulizica i licemera privezani uz vlast. Crna kronika u ovim pesmama poziva na reset, na povratak fabričkim podešavanjima, na hrabrost da se ponovo izborimo za istinu – jer nismo mašine i nismo zaboravili da sanjamo.
Jagma za materijalnim blagodatima i profitom potisnula je sve vrednosti u koje smo, kao civilizovan i normalan svet, verovali. Biti slobodan, pošten, moralan, empatičan, hrabar, odgovoran… sve ono što se, ne tako davno, podrazumevalo – poručuje bend.
Nakon ranije objavljenog singla “Vidiš da nisam normalan”, bend donosi novu pesmu “Ko je zapalio žito?” – direktnu i beskompromisnu prozivku svima koji svesno raspiruju strah i teraju ljude da ćute.
– Pitanje svih pitanja – ko je zapalio žito? Ko je ovaj svet pretvorio u depou straha, mržnje, najnižih ljudskih strasti i neograničene pohlepe? Nezamerenje, prećutkivanje i saginjanje glave pretvara nas u saučesnike stvaranja novog, neželjenog sveta – navodi Crna kronika.
Crna Kronika/Photo: Darko Gorenak
Spot potpisuje Neven Resnik, koji je vizuelno pratio snažnu poruku pesme: vreme je da se glas tihe većine konačno čuje.
Muziku za album potpisuje autorski tim Neven Resnik, Nenad Resnik, Robert Kontrec, Ignac Klarić i Rupert Čunko, dok je tekstove napisao Ignac Klarić, čiji oštri i angažovani stihovi nose srž poruke albuma. Aranžmane i produkciju potpisuje Neven Resnik, koji je zadužen i za kompletnu zvučnu sliku. Snimanje je realizovao Slavko Vincek u studiju SlavSoundStudios.
Album “Vidiš da nisam normalan” dostupan je na svim digitalnim platformama. Crna kronika poziva slušaoce da ne pristaju na tišinu, da prepoznaju nenormalno – i imenuju ga. Jer ovo nije samo album. Ovo je alarm.