Naslovna Blog Stranica 3249

Glasanje počelo: EXIT i Sea Dance u trci za festivalske “Oskare”

EXIT festival je i osme uzastopne godine nominovan za “Najbolji veliki evropski festival” a morsko poglavlje EXIT Avanture, Sea Dance festival, nominovan je po treći put uzastopno za “Najbolji festival do 40.000 posetilaca”. Glasanje za European Festival Awards počinje 6. i trajaće do 31. oktobra, a svi koji glasaju automatski učestvuju u nagradnoj igri u kojoj mogu da osvoje VIP ulaznice za festivale koji osvoje ovogodišnje festivalske “Oskare”. Glasa se izborom za EXIT u prvoj kategoriji, “Best Major Festival” i za Sea Dance festival u drugoj kategoriji, “Best Medium-Sized  Festival” na ovom linku. I treći festival u okviru EXIT Avanture, Revolution u Temišvaru, nominovan je u čak dve kategorije, za najbolji mali festival, kao i za najbolji novi festival.

EXIT festival je u konkurenciji sa 32 festivala iz 16 zemalja, zajedno sa ostalim vodećim evropskim festivalima kao što su britanski Glastonbury, nemačka Lollapalooza, danski Roskilde i belgijski Tomorrowland! Sea Dance će se za titulu takmičiti sa 75 manifestacija iz 21 zemlje, u konkurenciji sa festivalima poput Best Kept Secret, Melt!, Volt, Sumer’s Tale, Electric Castle… Pored glasova stručnog žirija, koji čine istaknuti pojedinci u muzičkoj industriji, glasovi publike širom sveta odlučiće o finalnom plasmanu ovogodišnjih kandidata. Pobednici će biti proglašeni na ceremoniji dodele nagrada na otvaranju festivala Eurosonic Noorderslag u Groningenu u Holandiji 11. januara 2017.

Photo: Promo
Photo: Promo

EXIT je ovu nagradu osvojio 2013. godine, dok je Sea Dance svog prvog festivalskog “Oskara” dobio 2014. godine. Ove godine, EXIT je dobio i priznanje za najbolji festival od European Best Destinations, vodeće turističke nagrade, ostavivši iza sebe Glastonbury, Sziget, Tomorrowland i druge, a u svoje top-liste najboljih festivala u 2016 godini uvrstili su ga još i New York Times, The Guardian, CNN, Vogue i brojni drugi. Posebno se ističe priznanje vodećeg časopisa elektronske muzike DJ Mag-a, koji je napisao u septembarskom broju: “EXIT je danas više od festivala, pokreta i brenda. Zajedno sa Sea Dance festivalom, EXIT je kultura za sebe”. Juče su objavljeni i nominovani za drugu prestižnu festivalsku nagradu “UK Festival Awards”, koja se dodeljuje za najbolje britanske festivale, a gde su se u kategoriji najboljeg festivala izvan Velike Britanije, našli i EXIT i Sea Dance, u konkurenciji sa festivalima kao što su Tomorrowland, Sziget, Roskilde i drugi.

Ovogodišnja, magična EXIT Avantura povela je preko 270.000 posetilaca iz više od 60 zemalja sveta na festivalsko letovanje od Petrovaradina do Jaza, gde su tokom četiri dana i noći na EXIT festivalu, te još tri na Sea Dance festivalu, nastupale neke od vodećih svetskih zvezda, kao što su Ellie Goulding, Bastille, David Guetta, George Clinton, Wiz Khalifa, The Vaccines, The Prodigy, Dimitri Vegas & Like Mike, Richie Hawtin, Nicky Romero, Maceo Plex, Skrillex, Hurts, Stereo MCs, Andy C, Black Coffee, Sister Bliss, Jeff Mills, Banco de Gaia, Zomboy, Goldie, Sub Focus, Shy FX i mnogi drugi.

Za naredni EXIT koji će biti održan od 6. do 9. jula 2017. godine na Petrovaradinskoj tvrđavi, za ulaznice se prijavilo čak 20.000 posetilaca iz više od 60 zemalja sveta, koji će prvi imati šansu da nabave ulaznice po prvoj, najpovoljnijoj ceni. Idućeg leta, EXIT će slaviti 50 godina od čuvenog “Leta ljubavi” (Summer of Love) iz 1967. kada je nastao revolucionarni hipi pokret koji je zauvek promenio svet, boreći se za mir, slobodu govora, ljudska prava, odnosno društvenu, rasnu i polnu ravopravnost.

“Noć svitanja”, priča o pet života i pet smrti jedne žene

Prateći pet mogućih životnih puteva i pet smrti jedne žene, čiji se životni vek proteže, ili ne uspeva da se protegne, tokom dvadesetog veka, maestralna Dženi Erpenbek otkriva mahinacije onoga što obično nazivamo “usudom”, onog neobjašnjivog i neodređenog, uzajamne isprepletenosti kulture i istorije, porodičnih i ličnih veza.

[accordion title=’Dženi Erpenbek’]

Photo: Promo
Photo: Promo

Dženi Erpenbek rođena je 1967. godine u Berlinu. Studirala je opersku produkciju i pozorište na Humbolt univerzitetu, kao i režiju na Muzičkoj akademiji, takođe u Berlinu. Učitelji su joj, pored ostalih, bili Verner Hercog i Hajner Miler. Godine 1995. radi kao asistent režije u Kući opere u Gracu, a od 1997. postavlja svoje produkcije. Posle toga započinje književnu karijeru romanom “Staro dete” (1999). Slede drama “Mačka ima sedam života” (2000), zbirka priča “Tričarije” (2001), novela “Knjiga reči” (2005), romani “Pohođenje” (2008), “Stvari koje nestaju” (2009) i “Noć bez svitanja” (2012). Knjige su joj prevedene na više od dvadeset jezika. Dobitnica je nagrada “Ingeborg Bahman” (2001), “Ledig Rovolt” (2002), GEDOK (2004), a za knjigu “Noć bez svitanja” dobila je cenjenu “Independent Foreign Fiction Prize” i jednu od najvećih književnih nagrada u Nemačkoj – “Hans Fallada prize”.[/accordion]

Erpenbekova nas vodi na putovanje kroz mnoge životne puteve koje bi mogao da sadrži jedan životni vek ‒ započevši ga u malom galicijskom gradu negde 1900. godine, a otisnuvši se u Beč, pa u Staljinovu Moskvu, da bi ga okončala u Berlinu današnjeg vremena. U preispitivanju uticaja političkog i ličnog, autorka daje tematski zamah jedinstvenom nemačkom narativu: toj večito živoj potrebi da se preispituje prošlost i uloga ove nacije u skorašnjoj istoriji.

– Majstorski… Noć bez svitanja upotpunjuje već impresivan opus Dženi Erpenbek. Njeno pisanje je moćno i poetski snažno, a pripovedanje vrlo fino iznijansirano. Erpenbekova ima da nam saopšti važne stvari, i čini to na predivan način – Independent on Sunday

Gitarologija-povratak korenima

14517366_10153774938760124_8904561787792151765_nSve je počelo mesec dana pre 4. oktobra 2016, datuma kada se, kažu, dogodila istorija u sali “Amerikana” Doma omladine Beograda. Svratio mi crni čovek sa crnim šeširom sav u crnom u Muzičku kuću Metropolis. Tu ja radim inače.

“Dobar dan, ja sam Crnčević.”

Nisam ni za trenutak pomislio da bi mogao bilo kako drugačije da se preziva.

“Brakuse, brate moj…pomagaj…treba nam konferansje za koncertnu promociju albuma Point Blank.”

“Može gospodine Crnčeviću. To Vam dodje 500 evra. Pola odmah pola kad završim posao.”

“Ali mi sviramo blues. Nema tu para.”

“Bluz. Dobro. Onda je tarifa dupla. Bez ikakve potrebe zauzimate medijski prostor i koncertno mesto većini ljudi u Srbiji koji bi voleli da uživo pogledaju Staniju, Soraju, Zmaja od Šipova ili eventualno poslušaju dj set Nade Macure.”

“Gde ja da nadjem soma evra?”

“Šta ja znam. Pozajmi…prodaj stan…gitaru…ne zanima me…”

“Sve sam to već uradio da bih izdao album. Da li bi mogao da sačekaš da se završi koncert pa da ti isplatim od karata?”

Pogledao sam tog visokog, mračnog čoveka sa šeširom. Prezime Crnčević mu itekako odgovara. U svetu medijskog biznisa poznat sam kao surovi profesionalac koji radi isključivo za novac bez ikakvih skrupula i moralnih normi. Nekako sam slutio da matori bluzer neće nabaviti kintu. Ali, odlučio sam da mu pružim šansu. Uostalom, imam ja dva momka što ako ne platiš dođu da te posete. Rudi i Đole Felix. Opasni igrači…

Mesec dana kasnije, tog, kažu, istorijskog 4. oktobra (dan pre 5. oktobra, datuma kada se u Srbiji nije ništa dogodilo) stajao sam u punoj Amerikani sam na stejdžu ispred obožavalaca bluz muzike. To vam je užasan soj ljudi. Normalni, kulturni, muzikalni. Sve neki roditelji s decom. Zgrozio sam se…Gde su gola dupeta, dopičnjaci, uvučeni džemperi u trenerke, utoke? Šta je bre ovo??? Kako sa ovim finim svetom da ikada odemo u Evropsku uniju?

Ja sam brzo odradio svoj posao. Pročitao neka silna imena. Onda je počela svirka. Iskreno, ne razumem se ja ni u šta to ako nije Lukas, Ceca ili Karleuša. Snimala i televizija. Tražio sam po publici poznate face iz rijalitija ali ih nije bilo. Pa, šta snimaju onda, majku mu? Definitivno, ovde je bila neka druga Srbija. Srbija koja me plaši. Srećom pa nas ovih drugih ima mnogo više. Brate moj, ti koji ovo čitaš, šta bi bilo s nama da ovi pobede? Nek je nama Pinka i sličnih da uživamo u onome šta narod voli.

Kažu svi da je ovo bio istorijski bluz koncert. Da se još nije dogodilo, a više ni neće da je na jednom mestu neko skupio sve ove muzičke umetnike i napravio ovakav trosatni spektakl, te da je bilo nezaboravno iskustvo za sve koji su na bilo koji način učestvovali u projektu “Gitarologija: Povratak korenima” Dr. Project Point Blank.

Crnčeviću nisam uzeo ni dinara…

Samo mi to treba. Da me neko proziva kad budem gostovao na Pinku ili u tabloidima kada me budu intervjuisali.

 

Nagrada “Stevan Sremac” dodeljena Ljubici Arsić za roman “Rajska vrata”

Žiri za dodelu nagrade “Stevan Sremac” većinom glasova doneo je odluku da nagradu za najbolju proznu knjigu u 2015. godini dodeli Ljubici Arsić za roman “Rajska vrata”, u izdanju Lagune.

Nagradu od 2004. godine dodeljuje Niški kulturni centar, a čine je plaketa i novčani iznos. Nagrada će Ljubici Arsić biti uručena tokom trajanja manifestacije Dani Stevana Sremca“ koja se održava u Nišu u novembru.

[infobox title='”Rajska vrata”‘]

Photo: Promo
Photo: Promo

 

 

 

U Firenci, gradu kao stvorenom da se pretura po prošlosti, Đurđa u tratoriji Bistro ispija još jednu čašu vina, ne sluteći da će je to naizgled obično veče dovesti do priče važne za njen život. Na susednoj stolici leži nečiji tablet, zaboravljen između preklopljenih novina. Slično boci sa skrivenom porukom koja plovi morima, on je izaziva da poruku otkrije i protumači. Uverena da je prošlost slagalica kojoj nedostaju najvažniji delovi, vođena zakonima slučajnosti koji daju privid površnosti i nereda, Đurđa kreće u potragu.[/infobox]

Ime: Slavko, prezime: Štimac u filmu Srđe Penezića

Film “Ime: Dobrica, prezime: nepoznato” scenariste i reditelja Srđe Penezića, u kome glavnu ulogu tumači Slavko Štimac, premijerno će biti prikazan u okviru filmske revije Cinemafest u Sava centru 2. novembra 2016, a od 3. novembra biće u redovnoj bioskopskoj distribuciji.

Ovo je priča o Dobrici koji, napušten od roditelja, prvih dvadeset i osam godina života provodi u sirotištu ili zatvoru. Ipak, da li zato što je prvih par godina proveo sa ljudima koji su ga iskreno voleli, ili zato što je to njegova priroda, on bira da u ljudima vidi samo dobro. Ljudi se često smeju Dobrici i njegovoj naivnosti, ali na kraju ne mogu da joj odole.

Photo: Promo
Photo: Promo

Poseban šarm ovog filma proizilazi iz činjenice da je autoru Srđi Peneziću bogati filmski opus Slavka Štimca pružio priliku da koristi isečke iz njegovih ranih filmova (“Vuk samotnjak”, “Salaš u malom ritu”, “Vlak u snijegu”, “Specijalno vaspitanje”, “Varljivo leto”) i uklopi ih u novosnimljeni materijal kako bi se ilustrovao rani život glavnog junaka u filmu.

Uz Štimca u naslovnoj ulozi, glumačku ekipu čine i Hana Selimović, Mirjana Joković, Bogdan Diklić, Renata Ulmanski, Miodrag Mrgud Radovanović, Vladica Milosavljević, Sergej Trifunović, Marko Baćović, Bojan Dimitrijević, Rada Đuričin, Branislav Lečić, Milan Caci Mihailović, Gordana Đurđević Dimić, Nebojša Dugalić kao narator i prvi put na filmu, devojčica Helena Jakovljević.

“Dobrica” je sniman tokom 2014. godine u produkciji Logos filma uz podršku Filmskog centra Srbije i Pokrajinskog sekretarijata za kulturu. Svetska premijera je bila na Festivalu svetskog filma u Montrealu krajem avgusta 2016, a prvo prikazivanje u Srbiji na Internacionalnom festivalu filmske režije u Leskovcu gde je Slavku Štimcu uručena nagrada za promociju našeg filma u svetu.

Photo: Promo
Photo: Promo

 

“Pasivno pušenje” otvara sezonu u Zvezdara teatru

Beogradsko pozorište Zvezdara teatar novu sezonu počinje u subotu, 8. oktobra premijerom komada “Pasivno pušenje” Nebojše Romčevića u režiji Egona Savina.

Kako se navodi u saopštenju pozorišta, u ovoj komediji igraju Aleksandar Djurica, Radoslav Milenković, Mladen Andrejević i Marko Baćović. Oni će se naći u ulogama Srbina Radiše putnika, koji biva zadržan na pariskom aerodromu, dvojice francuskih policajaca i jednog američkog pukovnika.

Predstava “Pasivno pušenje” govori o čekanju boljeg sutra koje nikako ne dolazi i koja će, kako je rečeno na konferenciji za novinare, i pored ozbiljnosti teme nasmejati i dobro zabaviti publiku.

Photo: zvezdarateatar.rs
Photo: zvezdarateatar.rs

 

Džej Zijev “Empire State of Mind” u obradi čuvenog pijaniste

Photo: Facebook @LangLangPiano
Photo: Facebook @LangLangPiano

Pijanista Leng Leng, koji je tokom muzičke karijere svirao muziku velikana klasične muzike kao što su Betoven, Šopen, List, Čajkovski i Rahmanjinov, snimio je album na kojem je obradio pesmu poznatog repera Džej Zija.

Na njegovom albumu “New York Rhapsody” nalaze se pesme “Tonight” iz mjuzikla “Priča sa zapadne strane”, pesma “Moon River” iz filma “Doručak kod Tifanija”, muzika Denija Elfmena iz filma “Spajdermen” kao i Džej Zijev  “Empire State of Mind”.

Izvor: beta.rs

Stonsi se vraćaju korenima, čeka nas mnogo dobar bluz

Photo: Facebook.com@therollingstones
Photo: Facebook.com@therollingstones

Sudeći prema tizeru na oficijalnom sajtu, The RollingStones spremili su nešto novo za 6. oktobar. Ili staro, zavisi iz kog ugla se posmatra…

Video nazvan “The Rolling Stones – Coming October 6” prikazuje snimke iz studija na kojima Džeger i kompanija sviraju pesmu obojenu bluz atmosferom. Mnogi veruju da je reč o najavi za njihov dugo očekivani novi album koji stiže posle 11 godina od izdavanja albuma “A Bigger Bang”

Photo: Facebook.com@therollingstones
Photo: Facebook.com@therollingstones

Producent Stonsa Don Ves izjavio je za francuski Le Figaro da će novi album činiti obrade bluz standarda i da je snimljen za samo tri dana.

– Album zvuči vrlo sirovo, vrlo autentično. Uhvatio je srž onoga što oni jesu – zaključio je Don.

Džeger i kompanija na album su, između ostalih, uvrstilii i obrade američkih bluz muzičara, Holina Vulfa i Litl Voltera.

Izvor: Muzika.hr

“HAVANA MOON” – FILM ZA JEDNOM I NIKAD VIŠE

Počinje Belgrade SAXperience 2016

Photo: Facebook @belgradesaxperience
Photo: Facebook @belgradesaxperience

Treći međunarodni festival saksofona u Srbiji počinje 6. i trajaće do 9. oktobra 2016. u Beogradu. Za četiri festivalska dana beogradskoj publici će se svojim umećem predstaviti vrhunski saksofonisti iz Francuske, Italije, Amerike, Austrije, Rusije i Srbije. Koncerti se održavaju na više lokacija i to u Domu omladine, Mikser hausu, Kolarčevoj zadužbini i sali Beogradske filharmonije.

Photo: Facebook @belgradesaxperience
Photo: Facebook @belgradesaxperience

Ove godine Belgrade SAXperience obeležava i jubilej – 170 godina od patentiranja saksofona u Parizu 1846. godine, pa će u tu čast na Festivalu premijerno biti izvedeno novo delo za saksofon i gudački orkestar koje je komponovala naša istaknuta kompozitorka Jovana Stefanović.

U okviru Belgrade SAXperience, međunarodnog festivala saksofona, nastupiće svetski poznati umetnici: Batist Erban, Nikola Arsenijević (Francuska), Duo Aliada (Austrija), Nikita Zimin (Rusija), Milanski kvartet saksofona (Italija), Derek Braun (SAD), Trio Librementa, Milan Savić, Luka Ignjatović, Uglješa Novaković, Kristijan Mlačak u različitim sastavima i Gudački orkestarkoji predvodi Tijana Milošević uz dirigovanje Aleksandra Sedlara (Srbija).

Photo: Facebook @belgradesaxperience
Photo: Facebook @belgradesaxperience

Sva četiri dana predviđeni su i popodnevni koncerti za najmlađu publiku i njihove roditelje “Upoznajte gospodina saksofona” i to na otvorenom ispred Doma omladine i Mikser Hausa, na Cvetnom trgu i na platou ispred hotela Radisson Blu, kada će nastupiti Dečiji orkestar saksofona i predstaviti ovaj instrument u glasnom i veselom stilu.

“Ostavljeni”, priča o svetu u kome živimo

0
Photo: Promo
Photo: Promo

Od 06. oktobra u bioskope širom Srbije stiže potresan film “Ostavljeni”, čija je glavna tema rasizam i imigranti. Priča ovog filma prati Mojsesa (Gael Garsija Bernal) koji sa grupom imigranata putuje preko komplikovanog dela Sonorske pustinje koju niko ne čuva, pokušavajući da ilegalno pređu granicu i uđu u SAD. Njihov san o boljem životu prekinuće Sem (Džefri Din Morgan), poremećeni odmetnik koji granični zakon uzima u svoje ruke. U pratnji svog psa, Sem, počinje da “lovi” grupu nenaoružanih muškaraca i žena imigranata koji su se našli tu, pucajući u jednog po jednog. Mračna igra mačke i miša je počela, a Mojses mora da nadmudri lovca kako ne bi postao nova žrtva ove puste zemlje.

Photo: Promo
Photo: Promo

Ovaj film označava posebno i  lično putovanje u pripovedanju za pisca, reditelja, urednika i producenta  Honasa  Kuarona, koji je proveo poslednjih sedam godina radeći  na ovoj priči. U jednom intervjuu izjavio je – Iskoristio  sam svoje putovanje kroz  jugozapad SAD-a gde sam naišao na ljude i priče o surovim  putovanjima imigranata u potrazi za boljim životom. Bio sam veoma dirnut njihovim iskustvima i  prosto sam morao da njihove priče ispričam kroz film.  Još pre “Gravitacije” bio sam veoma zainteresovan za  temu filmova u kojima se publika povezuje sa pričom i karakterom na veoma visceralan način. Hteo sam da stvorim napeti film koji će da uključi publiku u iskustvo imigranata i takođe im omogući da razmisle o ovoj veoma komplikovanoj temi današnjeg sveta.

Francuski umetnik Vudkid radio je  muziku za film “Ostavljeni”, a od 12 pesma koje su se našle na ovom saundtreku pesma “Land of all” se najviše izdvojila.