Glockenbach, jedan od najuspešnijih nemačkih dance izvođača poslednjih godina, udružio se sa Tomom Volkerom u novom singlu “Home”.
Rezultat ove saradnje je bogata, atmosferična himna koja spaja elektronsku prostranost, emocionalnu čežnju i čistu pop euforiju.
Tom Voker/ Photo: AleX
Sa više od tri milijarde globalnih strimova i više od dva miliona prodatih albuma, Tom Volker spada u najuticajnije britanske umetnike svoje generacije.
Prošle godine objavio je dugoočekivani novi studijski album “I Am“, izdanje koje zvuči dublje, iskrenije i moćnije nego ikada.
Glockenbach i Tom Voker / Photo: Promo (@richys.pics)
Iza Glockenbacha stoji više od samog imena – to je kolektiv, osećaj, vizija. Bez lica, bez brenda – samo muzika.
Hitovi poput “Brooklyn“, “Dirty Dancing“, “Magic Moment“ i najnovija “Lifeline“ (Airplay #1), kao i proslavljeni festivalski nastupi na Tomorrowlandu, Parookavilleu i Airbeat Onu, kao i nova pesma “Home“ dodatno učvršćuju njegov status jednog od najuzbudljivijih elektronskih izvođača u Evropi.
Singl “Home“ dokaz je kako elektronska muzika može da zvuči danas: plesna i emotivna, besprekorno producirana, a opet bezvremenska.
Osmo izdanje Međunarodnog festivala Dunav Film Fest biće održano od 19. do 24. avgusta u prelepom ambijentu Malog grada Smederevske tvrđave.
Grad na Dunavu i ove godine postaće centar filmskih susreta, predstavljajući najznačajnija savremena ostvarenja podunavskih zemalja.
Tokom šest festivalskih večeri, publiku očekuje pažljivo odabrani naslovi raspoređenih u četiri programske celine, koji će biti prikazani na četiri atraktivne lokacije u gradu – od istorijskih do savremenih urbanih prostora.
Glavna festivalska pozornica ostaje Mali grad Smederevske tvrđave, dok će projekcije biti organizovane i u Dunavskom parku, na Platou kod Karađorđevog duda i u Centru za kulturu Smederevo.
U programu će se naći filmovi koji su osvojili priznanja na velikim međunarodnim festivalima, dela etabliranih autora, ali i ostvarenja novih glasova regionalne i evropske kinematografije.
Dunav Film Fest zadržava takmičarski karakter, a nagradu Dunavska lađa za najbolji film u zvaničnoj selekciji dodeljuje stručni žiri sastavljen od uglednih filmskih stvaralaca.
Na bini na kojoj su pre samo par nedelja koncert održali Guns N’Roses, pored ostalih izvođaća na BBF nastupiće i Joker Out, bend koji već nekoliko godina oblikuju regionalnu rok scenu.
Drugog dana beogradskog pivskog festivala, 29. avgusta, slovenački sastav nastupiće uz Riblju Čorbu, Niplpipl i Brkove.
Posle dve godine vraćaju se na BBF s još većom energijom i statusom jednog od najtraženijih bendova u regionu.
Njihovi hitovi “Carpe Diem“, “Umazane misli“, “Demoni“ i “Bluza“, donose osveženje na sceni kroz spoj britanskog šarma, balkanske emocije i zaraznog pop-roka.
Ulaznice za Belgrade Beer Fest mogu se kupiti putem aplikacije eFinity, na sajtu efinity.rs, na blagajnama Beogradske arene i Doma omladine Beograda (DOB), u Tržnom centru Rajićeva (I sprat) i u Sava centru, kao i na više od 1.000 MojKiosk prodajnih mesta širom Srbije.
Kraj avgusta u Beogradu već godinama rezervisan je za jedan poseban letnji događaj – Zemun Festa koji će od 21. do 24. avgusta obalu Dunava da pretvori u veliku otvorenu pozornicu, okupljajući ljubitelje muzike, filma i urbanog letnjeg provoda.
Publiku očekuje raznovrstan program: od besplatnih filmskih projekcija i street marketa, preko radionica i aktivnosti za decu, pa sve do večernjih koncerata koji svake godine privuku hiljade posetilaca.
Zoster, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Line-up ovogodišnjeg izdanja okuplja imena koja su obeležila različite muzičke epohe i žanrove:
– 21. avgust – Mile Kekin (Glas regionalnog rokenrola, poznat po angažovanim tekstovima i energičnim nastupima) – 22. avgust – Who See (Hip-hop dvojac iz Boke Kotorske, čiji humor i mediteranski šarm prate prepoznatljivi beatovi) – 23. avgust – Zoster (regionalno sve popularniji bend iz Mostara sa porukom, uz pesme koje spajaju društveni komentar i plesnu atmosferu) – 24. avgust – Osvajači (rok veterani koji zatvaraju festival himnama iz svog višedecenijskog repertoara)
Who See (OK Fest 2021)/ Photo: AleX
Pored muzičkog programa, Zemun Fest neguje koncept dostupnog i raznolikog kulturnog sadržaja.
Filmske večeri, lokalni izlagači, gastronomske zone i aktivnosti za najmlađe čine festival mestom susreta generacija i različitih ukusa.
Koncerti će biti održani na otvorenoj sceni na Zemunskom keju, uz jedinstveni pogled na reku.
Osvajači, MTS dvorana/ Photo: AleX
Ove godine uveden je i sistem prodaje ulaznica za muzički deo programa, čime festival ulazi u novu fazu razvoja.
Ulaznice za večernje programe dostupne su u zonama Fan Pit, Regular i VIP, a mogu se kupiti putem sajta tickets.rs i na prodajnim mestima Ticket Visiona.
Stiven Najt, kreator hit serije Peaky Blinders, zvanično je potvrđen kao scenarista narednog filma o Džejmsu Bondu, saopštila je produkcijska kuća Amazon MGM Studios.
Novi film o tajnom agentu 007 režiraće proslavljeni Denis Vilnev, a prema pisanju magazina Variety, premijera se očekuje 2028. godine.
– Pisanje Bonda mi je godinama bilo na listi želja, i neverovatno je što mi je ukazana ta prilika. Jedva čekam da počnem – rekao je Najt za BBC Radio 5 Live.
Biće to prvi film iz franšize koji neće nadgledati dugogodišnji producenti Barbara Brokoli i Majkl G. Vilson, koji su se povukli ranije ove godine. Novi producenti su Ejmi Paskal i Dejvid Hejman.
Stiven Najt, screenshot YouTube
Najt je dodao da će pokušati da napravi film koji je „isti, ali drugačiji – bolji, snažniji i hrabriji“.
Od kako je Danijel Krejg napustio ulogu nakon filma “No Time to Die” (2021), javnost ne prestaje da nagađa ko bi mogao da ga nasledi. Među najozbiljnijim kandidatima najčešće se pominju britanski glumci Aron Tejlor-Džonson, Džejms Norton, kao i Irac Pol Meskal.
– Odlično pitanje, ali na njega ne mogu da vam odgovorim – kratko je rekao Najt.
Stiven Najt je najpoznatiji po nagrađivanoj seriji “Peaky Blinders”, koja je osvojila više BAFTA nagrada i prati gangstersku porodicu u posleratnom Birmingemu. Serija je imala šest sezona i trenutno se razvija kao Netfliksov film.
Za scenario filma “Dirty Pretty Things” bio je nominovan za Oskara 2004, a 2024. je predstavio seriju “This Town”, muzičku dramu o Koventriju 70-ih i 80-ih godina, koja je osvojila nagradu Kraljevskog televizijskog društva.
Iako priznaje da je reč o projektu koji sa sobom nosi veliki pritisak, poručuje da je spreman.
– Moraš samo da radiš ono što znaš najbolje. Daješ maksimum i nadaš se najboljem – zaključio je Najt.
Does it make sense to scrub your boots after a muddy first day of a festival? Of course not. After the mud comes the dust, a few stubborn puddles linger, and there’s always that “you never know” factor.
So why do the job twice? But does it make sense to bring camping chairs into a crowd of tens of thousands? Absolutely. Along with every other earthly item imaginable. At Rockstadt, everything is “extreme”— both genres and audience.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Joel Eklöf, the frontman of Soen, took his Transylvanian performance quite seriously. As long as the heat allowed, he wore a cloak that may very well have belonged to Dracula. If day one was under the reign of “rain spirits,” Soen brought their own “spirits of the water.” Not that any more summoning was needed after the first day.
Definitely no need for “let the sky fall down on me”. There’d been more than enough water.
Rockstadt Extreme Festival – Soen/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Soen/Photo: Jelena Ilić
On the other hand, there’s never enough beer. And while someone in the crowd is looking for the nearest beer stand, the band will want a photo from the stage. Luckily, a thoughtful girl is always there to tap the daydreamers on the shoulder just in time to turn them toward the camera.
Meanwhile, in the beer queue, a tapestry of European festivals on T-shirts—last year’s Rockstadt, then Hellfest (by far the most popular, it seems like everyone went there), Rock Am Ring, Graspop Metal Meeting… A never-ending lineup of bands, and a never-ending wishlist for next year.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
There’s no dress code. Especially not for Lawrence Taylor, frontman of While She Sleeps. The metalcore singer looked like a long-lost Gallagher brother.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
He may have spent part of the set sitting down, but the audience was flying.
– We are While She Sleeps…
– We know that – someone cut in from the crowd.
And yes, if you remember the banana guy from day one—he was back. One of the festival’s main characters.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Loz wanted to set a new record for the number of crowd surfers. I don’t know what the stats say, but it sure looked like a record to me—at least for that stage.
– Make some noise for Obituary. Make some noise for Madball… (stumble)
– Make some noise for me tripping over this sh*t!—followed by a wave of applause.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
The crowd surfing got so extreme, Loz had to join in himself. Apparently unsatisfied with the regular moshing, he stayed in the pit to show how it’s done.
Props escalated quickly once the crowd started tossing around inflatable whales in anticipation of Gojira. The famous “Flying Whales.”
– I feel bad for you. Full day of metal. You should sleep, said Joe.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Apparently, the 15,000 people in front of him weren’t giving off enough energy.
– You must be kidding. Make some noise!
And since records were being broken, Mario might as well be crowned the best drummer of the festival—possibly beyond.
It was indeed a full day of metal. Three more to go.
By day three, even the shy ones had shed their fashion inhibitions. The banana costume was no longer outrageous—it became a spatial landmark: “Let’s meet near the banana dude.”
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Is black metal a genre for 4 PM? At Rockstadt, absolutely. Harakiri for the Sky had no issue playing in broad daylight.
Rockstadt Extreme Festival – Harikiri for the sky/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Harikiri for the sky/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Harikiri for the sky/Photo: Jelena Ilić
No more rain in sight. Just blazing sun—perfect for Alestorm’s pirate antics. The inflatable whales were soon joined by swim rings and rubber duckies. Water guns were spraying in every direction (some possibly filled with beer). No room for a pirate ship on stage? No problem—an inflatable boat surfing the crowd will do.
And so it stayed until Kerry King’s set.
Electric Callboy kicked things off with “Elevator Operator,” checked for the essentials: confetti, fire, fireworks, streamers. First time in Romania—and they set Transylvania on fire, in every sense of the word.
Rockstadt Extreme Festival – Electric callboy/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Electric callboy/Photo: Jelena Ilić
– Do you want up? – asked a large, slightly intimidating guy, offering to hoist anyone onto his shoulders. He was ready to launch people into the crowd and make sure they landed back safely.
The moshpit never stopped. No zone was “safe.” At one point, it turned into a lost-and-found mission for someone’s wallet. A successful one. Imagine those hugs.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
The band launched merch from a stage cannon. Two grown men nearly fought over a T-shirt. The shirt may not have survived.
“Vamos a la playa” blasted over the PA, and a conga line formed—stretching from the stage all the way to the festival exit. Metalheads aren’t quite what the mainstream thinks they are.
By day four, the boat was still going strong.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Fleshgod Apocalypse set the bar high with the most theatrical costumes and stage presence.
Want a birthday shoutout from the stage? Easy—just bring a sign. That’s how Ensiferum gave one lucky fan a proper birthday greeting.
At this point, the circle pit had become routine. So Lord Of The Lost introduced a twist: the “one-person circle pit.” Everyone for themselves. Spin until you drop.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt 2026 has been announced. Screams. Tears. Fainting. In Flames, Alcest, Helloween, Igorrr. A new location. Even bigger bands. Let it be extreme.
Apocalyptica played Metallica. Because what else would you play at a metal festival, if not Metallica? Honestly, they don’t even need a vocalist—the crowd’s got it covered.
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
And let’s face it—most of us started with Metallica. The extremes came later. But the classics remain.
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Carpenter Brut closed day four. The moshpit turned into a giant dark synth nightclub, and the metalheads proved they know more than just how to headbang and surf.
Rockstadt Extreme Festival – Carpenter Brut/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Carpenter Brut/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Carpenter Brut/Photo: Jelena Ilić
Metal fans are everything the stereotypes are not. Beneath the Viking costumes and corpse paint are people carrying plush toys in their backpacks. And they’ll encourage you to dress as eccentrically as possible—because what is festival spirit, if not a bit weird?
Ima li smisla ribati čizme posle blatnjavog prvog festivalskog dana? Naravno da ne. Posle blata dođe prašina, ostane poneka uporna bara, a uvek je tu i ono “nikad se ne zna”.
I zašto onda raditi dupli posao? Ima li smisla nositi kamperske stolice među desetine hiljada ljudi? Ima, itekako. Zajedno sa svom ostalom ovozemaljskom rekvizitom. Na Rockstadtu je sve “extreme”; i žanrovi, a i publika.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Joel Eklof, frontmen Soena, shvatio je svoj nastup u Transilvaniji prilično ozbiljno, pa je (dok mu je vrućina dozvoljavala) nosio ogrtač koji je, možda, pozajmio od Drakule. Ako su prvi dan bili aktivni “kišni duhovi”, Soen ima svoje “spirits of the water”. Mada, posle prvog dana, nije potrebno prizivanje. Sigurno ne “let the sky fall down on me”. Dosta je bilo vode.
Rockstadt Extreme Festival – Soen/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Soen/Photo: Jelena Ilić
Sa druge strane, piva nikad nije dosta. I dok neko u publici locira najbliži štand, bend će želeti fotku sa bine. Srećom, biće tu kolegijalna devojka da one odlutale u mislima potapše po ramenu taman na vreme da se okrenu prema objektivu.
A u redu za pivo, na majicama antologija evropskih festivala. Prošlogodišnji Rockstadt, pa onda Hellfest (najzastupljeniji, čini se da su svi bili), Rock Am Ring, Graspop Metal Meeting. Beskonačan spisak izvođača, beskonačna lista želja za dogodine.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Pravila oblačenja ne postoje. Posebno ne za Lorensa Tejlora, frontmena While She Sleeps. I tako je pevač metalkor benda izgledao kao davno izgubljeni brat Galager.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Možda je on jedan deo nastupa sedeo, ali publika je na momente i letela.
– We are While She Sleeps…
-We know that – prekinuo ga je neko iz publike.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Ako se sećate banana osobe od prvog dana, bio je tu ponovo. Jedan od glavnih aktera.
Loz je sa tražio da se obori rekord u količini crowd surfera. Ne znam šta kažu statistika i istorijat, ali delovalo je da je rekord oboren. Bar što se tiče te bine.
– Make some noise for Orbituary. Make some noise for Madball… (saplitanje)
– Make some noise for me tripping over this sh*t – i još gomila posvećenih aplauza.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Crowd surf je bio toliko ekstreman da je Loz lično morao da ga doživi. Šutkama, očigledno, nije bio zadovoljan, pa je morao da ostane u publici, da pokaže kako se to radi.
Korišćena rekvizita je postala ozbiljnija onog trenutka kada su simbolično, u iščekivanju Gojire, publikom leteli gumeni kitovi na naduvavanje. Takozvani “Flying Whales”.
– I feel bad for you. Full day of metal. You should sleep – rekao je Džo.
Rockstadt Extreme Festival – While she sleeps/Photo: Jelena Ilić
Falilo mu je energije od petnaestak hiljada ljudi ispred njega.
– You must be kidding. Make some noise!
I kad su već obarani rekordi i standardi, Mario komotno može da se proglasi najboljim bubnjarem festivala. Verovatno i šire.
Bio je “full day of metal”. Ostalo ih je još tri.
Ko do tada nije imao hrabrosti za ekscentrično oblačenje, trećeg dana se oslobodio. Toliko da banana kostim više nije bio ništa do običnog orjentira u prostoru – “nađemo se kod banana lika”.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Da li je blek metal žanr za četiri popodne? Na Rockstadtu sigurno. Bez problema, svirao je Harakiri For The Sky.
Rockstadt Extreme Festival – Harikiri for the sky/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Harikiri for the sky/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Harikiri for the sky/Photo: Jelena Ilić
Izgleda za kišu nije bilo. Bila je vrućina, kao takva savršena za morski Alestorm. Kitovi na naduvavanje su dobili društvo u vidu šlaufa i patkica. Pištolji na vodu su prskali na sve strane (potencijalno su neki bili punjeni pivom). Gusarski brod ne može da stane na binu. Ali gumeni čamac može da pliva publikom.
I tako je ostao do koncerta Kerija Kinga.
Počeli su sa “Elevator Operator”. Proverili su da li ima dovoljno konfeta, vatre, vatrometa, šarenih traka, itd. Bili su prvi put u Rumuniji. I zapalili su Transilvaniju, u svakom smislu te reči. Oni su Electric Callboy i znaju šta je lajv nastup.
Rockstadt Extreme Festival – Electric callboy/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Electric callboy/Photo: Jelena Ilić
– Do you want up? – Bilo je pitanje povećeg, na prvi pogled strašnog momka, upićenog svima iz njegove okoline. Bio je spreman da podigne na ramena svakoga ko je hteo. Bio je spreman da svakoga lansira u crowd surf i da ga sigurno vrati na mesto.
Moshpit nije prestajao. Ni jedna zona nije bila “sigurna” zona. U jednom trenutku, pit je postao služba za traženje izgubljenog novčanika. Efikasna služba. Zamislite te zagrljaje.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Bend je ispalio merch sa bine iz topa. Dva poprilično odrasla čoveka su se zamalo pobila oko majice. Majica možda nije preživela. Sa razglasa se začulo “Vamos a la playa” i nastao je vozić koji je sezao od bine, pa sve do izlaza sa festivalskog prostora. Metalci uopšte nisu onakvi kakvim ih mejnstrim percipira.
Čestvrtog dana, čamac je još uvek bio neumorno aktivan.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Fleshgod Apocalypse bi mogao da nastavi tradiciju visokih standarda – sigurno najlepši kostimi i scenski nastup.
Ako želite da dobijete čestitku za rođendan sa bine, jednostavno je – samo ponesite znak. Tako će vam, na primer, jedan Ensiferum javno čestitati.
Tokom ovih dana, “circle pit” je postao obična stvar. Lord Of The Lost je hteo nešto novo. “One person circle pit”. Svako za sebe, u krug. Dok ne stigne vrtoglavica.
Rockstadt Extreme Festival/Photo: Jelena Ilić
Najavljen je Rockstadt 2026. Vrištanje, suze, nesvestica. In Flames, Alcest, Helloween, Igorrr. Nova lokacija. Još veći bendovi. Neka bude ekstremno.
Apocalyptica je svirala Metallicu. Jer šta bi drugo, na metal festivalu, do Metalice. Definitivno im ne treba pevač, tu je publika.
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
I zašto da se pretvaramo, od Metallice se počinje. Ekstremi dođu kasnije. Klasici ostaju.
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Apocalyptica/Photo: Jelena Ilić
Carpenter Brut je zatvorio četvrti dan. Moshpit je postao veliki dark synth klub, a metalci su pokazali da itekako znaju još ponešto, osim šutki i nedoglednog crowd surfa.
Rockstadt Extreme Festival – Carpenter Brut/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Carpenter Brut/Photo: Jelena Ilić
Rockstadt Extreme Festival – Carpenter Brut/Photo: Jelena Ilić
Metalci su sve, samo ne ono što stereotipi nalažu. Ispod vikinških kostima i “corpse painta” kriju se ljudi koji u torbama nose plišane igračke. I ohrabruju vas da se obučete što ekspresivnije, jer gde je festivalski duh, ako nije bar malo neobično?
Sleš, gitarista benda Guns N’ Roses, napravio je iznenađenje pojavivši se na sceni tokom nastupa Mihaela Šenkera na festivalu Wacken Open Air, gde su zajedno izveli klasik grupe UFO – pesmu “Mother Mary”.
Prošle godine, bivši gitarista UFO-a objavio je album “My Years with UFO”, na kojem je ponovo snimio neke od najvećih hitova iz tog perioda, uz pomoć zvezdanih gostiju poput Aksla Rouza i Adrijana Vandenberga. Ipak, upravo nova verzija pesme “Mother Mary” sa Slešom izazvala je najviše pažnje – a publika na nemačkom festivalu imala je priliku da je čuje uživo, u posebnoj verziji.
Obojica gitarista izašla su na binu sa svojim prepoznatljivim instrumentima: Sleš sa Gibson Les Paulom, a Šenker sa olimpijski belim Gibson Flying V. Rezultat: gust, sirov zid zvuka.
Naravno, svi pogledi i uši bili su usmereni na solaže. Sleš je preuzeo vođstvo sa toplim, pentatonskim bluz frazama – onim tonom koji prepoznajete čak i zatvorenih očiju. I, naravno, nezaobilazno “mučenje” wah pedale za kraj.
Metallica je postigla novo impozantno dostignuće – njihov istoimeni album “Metallica” zabeležio je 500 nedelja na Billboardovoj listi Top Hard Rock Albums, što je retkost čak i za najveće bendove u istoriji.
Iako Metallica u katalogu ima više albuma koji su ostvarili komercijalni uspeh, nijedan nije imao dugoročniji učinak od njihovog self-titled izdanja iz 1991. godine. Ovaj album se decenijama prodaje u hiljadama primeraka nedeljno u Sjedinjenim Državama – isprva zahvaljujući snažnoj prodaji, a poslednjih godina i zbog stalne popularnosti na striming platformama.
U nedelji kada se ovaj jubilej beleži, “Metallica” je jedini album benda koji se nalazi na američkim top-listama. Trenutno se pojavljuje na tri Billboardove liste i beleži blagi pad na svima, ali istovremeno dostiže prekretnicu u trajanju koju većina izdanja nikada neće dostići.
500 nedelja na listi hard rok albuma
Album “Metallica” pao je za jedno mesto i sada je na 12. poziciji na listi Top Hard Rock Albums, ali je istovremeno ušao u istoriju: njihovo najpoznatije izdanje postiglo je 500 nedelja prisustva na ovoj prestižnoj listi, koja prati najuspešnija hard rok izdanja u SAD-u, bez obzira na dužinu ili format.
Ovo je prvi album grupe Metallica koji je dostigao ovu brojku na Billboardovoj listi. Jedini drugi njihov album koji se može pohvaliti trocifrenim brojem nedelja na istoj listi je “Master of Puppets”, koji je nedavno dostigao 104 nedelje, odnosno tačno dve godine.
Zanimljivo je da, uprkos 500 nedelja prisustva, album “Metallica” je samo jednom zauzeo prvo mesto – i to u septembru 2021, iako je na listi od avgusta 2007. godine.
Do sada je bend imao pet albuma koji su zauzimali vrh liste: “Hardwired…to Self-Destruct”, “Death Magnetic”, “72 Seasons” i još dva, ali “Metallica” nije među njima po trajanju na samom vrhu, iako je najdugovečniji kada se gleda ukupno prisustvo.
Rame uz rame s AC/DC
Dostići 500 nedelja na bilo kojoj Billboardovoj listi albuma je retkost, a naročito na žanrovskim listama poput Top Hard Rock Albums, koje su znatno uže od Billboard 200. Metallica, ipak, nije usamljena na ovom nivou.
Album “Back in Black” grupe AC/DC, koji je takođe pao za jedno mesto ove nedelje, ali trenutno beleži 548 nedelja na istoj listi.
Uskoro bi im se mogao pridružiti i “Greatest Hits” od Guns N’ Roses, koji trenutno zauzima mesto u top 10 i ima 494 nedelje na listi – pa se ulazak u “klub 500” očekuje u narednim nedeljama.
Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila muzičarka Maja Cvetković koja je rekla da je od izlaska albuma “Diši duboko” u februaru bend imao dosta koncerata, i da publika “jako lepo reaguje” na nove pesme.
– Išla sam na tehnički pregled pre neki dan za kola i komentar majstora je bio: ‘Sada ćeš ti da me katapultiraš’. To je stih iz naše pesme. To mi je bilo slatko – rekla je basistkinja i pevačica.
Maja je dodala da joj je na jednom koncertu prišla majka sa detetom od šest, sedam godina i uspela da izrecituje rep deo iz pesme “Diši duboko”.
– Postojimo 25 godina, tako da je prirodno da u regionu znaju za nas. Ali evo sad smo svirali u Sloveniji, Tolmin na Soči, i sa nama su svirali Japanci, i za njih smo bili osveženje. Stvarno su nam rekli toliko pohvala, baš je bilo zanimljivo – rekla je Cvetković.
Upitana šta bi savetovala mladima koji žele da se bave muzikom, Cvektović je rekla da moraju jasno odrediti šta im je cilj u životu, da budu iskreni u tome, da budu svoji.
– E sad, da li će biti neke love, to ne mogu da obećam, ali da će biti ispunjeni – sigurno – zaključila je Maja Cvetković.