Naslovna Blog Stranica 28

Još jedan osvrt preko ramena i… vidimo se na drugoj strani: Zatvoren poslednji Rockstadt Extreme Fest u Rašnovu

Nije bilo oproštajnog govora. Nije bilo organizatorskog obraćanja. Bio je samo vatromet, a sa njim “See You on the Other Side”. Još jedno opraštanje od Ozija. Zvanično opraštanje od Rašnova.

“But I know I’ll see you once more,
When I see you, I’ll see you on the other side”.

Ne samo još jednom.

– Thank you, Rasnov. We grew together, gurarded by your fortress, shaded by your forests. Our secret spot in the heart of Transylvania. We’ll miss you forever – tekst sa ekrana bio je sasvim dovoljan.

Tajno mesto neka ponovo postane tajno. Festival kao što je Rockstadt se ne zaboravlja. Na kraju vatrometa, spontano je nazdravljeno, za novu lokaciju.

Već je dovoljno puta rečeno da je Rockstadt, kako mu ime nalaže, ekstreman u svemu. Ne samo ekstreman. Po mnogo čemu jedinstven, čak i onda kada se oduzme faktor ambijenta.

Rokstadt Extreme Fest/Photo: Jelena Ilić

Verovatno (mada nije sprovedeno detaljno istraživanje) jedini festival na kom se naručuje sarma. Ili podvarak. Eventualno pasta, servirana u tanjiru. Ako ne jedini, onda jedan od retkih.

Jedan od retkih festivala gde bez brige vodite decu. Jedini problem je što mogu da vrate kući još jednu bespotrebnu igračku (koju će dobiti na poklon od, recimo, kostura, vikinga, ili jednog sasvim običnog bajkera). Neka dete prvo nauči da “growluje”, pa tek onda da govori. Ako se zadesi blizu šutke, tek prohodalo, ništa mu više ne može stati na put. Uz to, izgradiće ozbiljan muzički ukus. I najvažnije, nikada neće imati predrasude o ljudima na osnovu izgleda.

Rokstadt Extreme Fest/Photo: Jelena Ilić

Alestorm je imao plažnu opremu. Njihova plažna oprema bila je potpuno neprimeta u poređenju sa onim što je uradio Party Cannon. U suštini, bilo je onako kako se i zovu. Gume za plivanje, čamci, patkice, lopte za plažu, pištolji na vodu, a onda sve to, samo stavljeno u “circle pit”. A onda, sklekovi umesto šutki. Na suncu, po najvećoj vrućini, u pet popodne. Potpuno normalno.

Metal u Drakulinom dvorištu, pod komandom kišnih duhova… Headliner na Rockstadt Extreme Festivalu, prvi dan

Dirty Shirt je jedan od najoriginalnijih i najuspešnijih rok sastava u Istočnoj Evropi. Uz to, na Rockstadtu su domaći, dolaze baš iz Transilvanije. Publika ih obožava, na bini ih je mnogo (kako drugačije, uz sve tradicionalne akustične instrumente, pomešane sa standardnim metal sastavom). Kao da ste uzeli malo od Brkova, malo od Iskaza, malo od Dugmeta. I kako to sve zvuči, možete da doživite jedino uživo.

Rokstadt Extreme Fest/Photo: Jelena Ilić

U vreme ozbiljnih žurki na glavnim binama, na manjoj bini svirao je Dying Fetus. Zvuči brutalno. Tako je i bilo. Kome nije do šarenih šlaufa i tradicije, imao je gde da bude.

Static X i Dope su na zajedničkoj turneji. Ovaj put, malo su razdvojeni satnicom, ali tu su. Ravnopravno podeljeni – jedni pre mraka, drugi po mraku. Logično, Vejnova maska ne sija na dnevnoj svetlosti.

Headliner na Rockstadt Extreme Festu… a tamo – metalci, šutke, plišane igračke i čovek banana (fotoreportaža)

“Draconian” je pridev koji znači “preterano strog” ili “izuzetno surov”, potiče, naravno, od Drakona, atinskog zakonodavca pod čijom su vlašću i najmanji prestupi bili kažnjavani veoma oštro. Draconian je gotik metal bend iz Švedske. Anđeoski glas i “growl”.

Rokstadt Extreme Fest – Draconion/Photo: Jelena Ilić

Mala bina znači još nešto – mogućnost upoznavanja sa bendom. “Tajni” prolaz u ogradi do bekstejdža, samo malo strpljenja i dobra volja obezbeđenja i eto ga – potpis, fotka, ili razgovor. Ponekad, obožavaoci imaju izraženiji kostim od izvođača, pa na prvi pogled nije baš jasno ko se sa kim upoznaje. Ali bez obzira, bend će biti tu da popriča. Metalci su ljubazni, to smo već apsolvirali.

Draconian, na primer, uopšte nisu surovi.

Još nešto je na ovom festivalu bilo poslednji put. Poslednja Sepultura u Rumuniji, ikada. Turneja kojom istovremeno slave četrdeset godina postojanja i opraštaju se od publike, pred rumunsku publiku stigla je na Rockstadtu. Poslednji put se sa razglasa čulo “Refuse/Resist”. Simbolično, na kraju su odsvirali “Roots, Bloody Roots”. Da se ne zaborave ni Sepultura, ni Rašnov.

Rokstadt Extreme Fest – Sepultura/Photo: Jelena Ilić

Pored fotki, na ovom festivalu mogu da se “uhvate” i kratke tonske probe. Tako je Terrorizer, kad je tonac tražio test mikrofona, bukvalno vrisnuo:

– Romania, I love you!

Taj vrisak nije bio ni pola od onoga što se čulo kasnije. Tonac se, ipak, nekako snašao.

Kad su na glavnoj bini počela da se skupljaju žezla (posebne pohvale za one koji su ih neumorno nosali po festivalu ceo dan), bilo je jasno da sledi Wardruna.

“Corpse paint” govori o žanru. Lanci takođe. Kostimi govore o kreativnosti, ali ne navode baš direktno na bend. Wardruna ima potpuno drugačiju publiku. Na prvi pogled se vidi ko je tu isključivo zbog njih.

Rokstadt Extreme Fest – Wardruna/Photo: Jelena Ilić

Ovde nema guranja. Ne postoji moshpit. Wardruna je jedan sasvim drugačiji koncept. Mirno je i ne traži nikakve burne reakcije. Na momente hipnotišuće.

Bilo je emotivno. Slavljeno je zajedništvo, baš onako kako dolikuje jednoj velikoj završnici.

Za kraj, u dva ujutru, već je bio ponedeljak. Postoji li bolji način da se započne nedelja od švedskog blek metala? Sigurno ne, mada će biti teško da se objasni na poslu.

Rokstadt Extreme Fest/Photo: Jelena Ilić

Polako, možda najsporije u istoriji festivala, silazilo se iz šume do Rašnova. Dobro poznata ruta prošetana je poslednji put. Još samo jedan okret preko ramena, do novog početka.

J. Ilić za HL

Cane: Ludilo vlasti te tera da se osećaš kao zemaljski “bogić” koji igra šah sa ljudima…

Frontmen Partibrejkersa, Zoran Kostić Cane, bio je gost Sajma knjiga u Podgorici, gde je dao intervju za Vijesti – ali o muzici je govorio najmanje. Više o knjizi “Ukrštene reči”, a najviše o čoveku, društvu, životu i nama samima.

Za sve generacije sa prostora bivše Jugoslavije, Cane je najpoznatiji kao glas i lice Partibrejkersa – i autor brojnih stihova koji su postali prave male himne. Prošle godine objavio je i knjigu poezije „Ukrštene reči“, zbirku koja deluje kao ogoljena ispovest njegove duše i misli, ali i igra rečima, klikeraškim figurama i simbolima.

Cane Partibrejkers: Mladi su pokazali da nije sve trulo i prazno u ovoj zemlji…

Kada pogledate unazad, šta možete reći – kako je sve krenulo i dokle smo stigli, bilo kao društvo, bilo kada je reč o muzici?
– Nisam za tu fazu nostalgije, „šta bi bilo kad bi bilo“ i slične stvari. Idemo dalje. Nikad nisam živeo u mestu, nisam šlajfovao – nikad, pa neću ni sada. Ne osvrćem se. A muzika… muzika je muzika onoliko koliko te okupira. Tražili smo put, ali nas je stvarnost odvela, i opet nas vraća u lavirint.

Partibrejkers (Priča 2021)/ Photo: AleX

Želimo li da izađemo iz tog lavirinta i budemo slobodni – isti, posebni, samo svoji?
– Zavisi. Sve je to pitanje iskrenosti. Ima tih emocija koje se kriju, od kojih i sam čovek beži. Znaš ono: “Ćuti, može i gore“. Koliko samo kod nas ima opravdanja da se ne uradi ono što bi trebalo… Ali da ne kukam – život je lep. Ne želimo da nas znanje dovede do očajanja, ni vera i nada da nas obrišu iz sadašnjosti, već da pruže nadu da može bolje. Mora da bude bolje.

Osim muzike, sad je tu i poezija, knjiga “Ukrštene reči”. Kao i sve vaše reči – i ove nose bunt, simboliku, poruku, komentar…
– Predstavljanja knjige su uglavnom slična, ali opet svako ima svoju osobenost. Uvek se svede na slobodu, identitet… pa se izdvoji neka reč. Na Sajmu knjiga u Podgorici pretegnulo je pitanje spoznaje. Desio se susret, razgovor, izgovorila se reč koja je usmerila tok – i mog izlaganja i same promocije. Uvek ispadne drugačije. Oslobodi se čovek – a čovek je danas zarobljen, svet mu je postao kavez, a u njemu uvek neki gospodari…

Dobrodošli, vratila se vaša Cančuga… Zoran Kostić Cane promovisao knjigu poezije “Ukrštene reči”

Ko su ti gospodari? Vlasnici naših života?
– To su neke čiče iz mraka sa ludim idejama o porobljavanju čoveka, određivanju koliko nas sme biti, kako ćemo da živimo, kakvi da budemo. Ludilo vlasti te tera da se osećaš kao zemaljski bogić koji igra šah sa ljudima. Praviš od života nekog važnijeg nešto više od svog ili bilo čijeg. A koliko znaš o čoveku pored sebe? Kako primaš dobro? Kako podnosiš razočaranje kad uradi nešto što nisi očekivao? Glavno pitanje je – kako da uskladimo različitosti? Jer svet jeste za sve – i treba da bude.

“Zemlja za nas” i “kuća za svu našu decu” – tako?
– Pa da. Svi moramo da budemo tu jedni za druge. Naša raznolikost treba da bude u skladu. Treba da težimo harmoniji, dobroj energiji, vibraciji. Sve ostalo – rat, krv, novac, seks, porivi – to nema veze.

Partibrejkers (Arsenal Fest 2021)/ Photo: AleX

Moć, slava, vlast?
– Ima svega. Bolest vlada svetom. Deca nam umiru, neko plaća račune koje mi pravimo, a ni ne znamo smemo li. Čovek se ne osvrće na drugog – jednostavno ga zaboravlja.

Cane o pošastima današnjice: Daju ti pare, uzmu ti slobodu. Dok to ukapiraš, godine ti odu…

Zašto? Kako smo do toga došli? Koriste li se razlike da bi nas razdvojile, umesto da nas spoje?
– Do toga je došlo jer je neko pomislio da je veći od Boga. Udivljen sobom, taj neko kreće u životnu hirurgiju. Imamo plastičnu hirurgiju – da menjaš lik. A ovo je životna – kad ambicija postane hir, pa menjaš i sebe i druge. Hoćeš druge roditelje. Stidiš se odakle si. Hoćeš da budeš neko drugi, neko bolji. I onda pomisliš da i nisi tako loš – jer danas novcem možeš sve. To je taj potrošački pogled na život. Trošiš vreme – a svaki dan je šansa da popraviš ono što si juče pokvario.

Ispada da ste trgovac smislenih reči, prodavac tople vode…
– Ispada da je došao trgovac u grad, razvio štand i govori ljudima – i još uzima pare. Ali nije to poenta. Poenta je što uvek ima ljudi, i nadam se da sam među njima, koji kažu: “Ej! Ajde”. Koji nešto rade. Pokrenu.

Ljudi koji šire vidike – prvo sebi, pa možda i drugima…
– To je to – širi dalje. Ja tebi, ti meni, pa nekome trećem. Ne isključujem greške. Greške zavise od trenutka, osećaja, slabosti – kad nismo mogli bolje. A ima i namernih grešaka. Ako je iz namere – onda je loše. Nema čoveka koji ne greši. Samo je On bez greške. Ali previše se mi izvlačimo na Boga.

Kompletan intervju pročitajte na ovom linku.

Goo Goo Dolls uoči turneje objavili novi video singl “Nothing Lasts Forever”

“Nothing Lasts Forever” je novi singl rok benda Goo Goo Dolls, premijerno je predstavljen putem Warner Recordsa uz prateći video spot.

Pesmu je napisao, naravno, Džon Reznik, a producirali su je Greg Votenberg (Džon Legend, Santana) i Grant Majkls (Weezer, Bili Ajdol, Jewel). Ova refleksivna, ritmična numera kombinuje tople sint teksture sa emotivnim vokalima, dočaravajući osećaj prolazne nostalgije.

Goo Goo Dolls – Nothing Lasts Forever, cover

Režiju potpisuje Ket Vajt, a video je sniman u Los Anđelesu. Spot istražuje prolaznost života kroz intimni mikrosvet nepoznatih prolaznika, oličavajući spoznaju da ništa ne traje večno.

Goo Goo Dolls/Photo: Claire Marie Vogel (via Warner Records)

– Uvek je lep osećaj deliti novu muziku, a ‘Nothing Lasts Forever’ nastala je iz prihvatanja promene i otpuštanja – kaže Reznik i dodaje:

– Pesma nas podseća da se sve menja, sve se kreće – i to je deo života. Takođe smo zahvalni što je objavljujemo pred našu letnju ‘Anthem’ turneju, kako bi fanovi mogli da je dožive uživo s nama.

Pogledajte spot za “Nothing Lasts Forever”:

Završen MMF 2025… Tri dana muzike, planine i čistih emocija

Mountain Music Fest zatvorio je svoje jubilarno izdanje, uz poruke izvođača i posetilaca da se ovakav festival čuva, jer raste bez komercijalnih kompromisa, ostajući svoj i relevantan za ono što publika traži: muziku, prirodu i prostor da budeš slobodan i autentičan.

Treći dan Mountain Music Festa na Divčibarama zaokružio je, baš kako je publici i obećano, na izuzetan i energičan način, još jedno festivalsko poglavlje koje je istovremeno bilo i novo i prepoznatljivo.

Razdraganosti Čarobne šume i brojne dece na njenim radionicama, krajnje spontano pridružio se i ogroman broj odraslih posetilaca, koje je u stanje karnevalskog raspoloženja lagano uveo fenomenalni bend Mutanti, a potpuno rasplesao svojom žanrovskom kompilacijom i sviračkom izuzetnošću bend Nemanja.

Posle njihovog nedavno objavljenog “Agelast sessiona”, snimanog u saradnji sa Mountain Music Festom upravo u divčibarskoj šumi, mnogi su poželeli da Nemanju čuju i uživo uvere u njegovu energiju i jedinstvenu atmosferu koju stvara.

MMF/ Photo: Dobrica Mitrović

Već usijana energija, preselila se zatim na glavnu binu Staza, jer je čast da zatvove ovogodišnje MMF pripalo je bendu Zoster, miljeniku publike koja je i pod jakom kišom horski pevala čak i nedavno objavljene numere, ne pomišljajući na odlazak, sve dok se , više nego simbolično, kroz oblake nije pojavilo sunce za kraj koncerta, ali i ovogodišnjeg izdanja festivala.

Bilo je ovo po broju posetilaca, izvođača i sadražaja, najbrojnije i najraznovrsnije izdanje MMF do sada. U tri dana i na četiri bine, smenjivali su se koncerti, dj setovi, radionice, filmovi šumske šetnje, razgovori, dok su posetioci svih generacija menjali ritam i emociju, od jutarnje veselosti i radoznalosti do večernje euforije.

Zoster, MMF/ Photo: Dobrica Mitrović

Čarobna šuma ostala je jedno od ključnih mesta susreta generacija, u kojem su se se okupljala deca i roditelji, ove godine u zaista rekordnom broju. To ukazuje na to da će se njen prostor u budućnosti neosporno povećati, postajući još jasnije žila kucavica festivala.

Autentična i dosledna ekološka nota festivala, vidljiva u pažljivom odnosu prema prostoru, selekciji sadržaja i edukativnom tonu, ostala je nenametljivo prisutna, važna i prirodno utkana u duh Mountain Music Festa i tokom ovog izdanja.

MMF/ Photo: Dobrica Mitrović

Svakako treba pomenuti posebnu atmosferu koju je donela Solar bina, prva regionalna bina na sunčevu energiju, na kojoj je nastupio Ice Cream Man, “čovek-orkestar” čija je svirka, koju slobodno možemo nazvati performansom, iznenadila publiku.

Mala bina postala je veliko otkriće i dodatno istakla istraživački duh Mountain Music Festa.

Premijerni A1 Kinoteka bioskop takođe je sadržaj koji po zainteresovanosti posetilaca u narednim godinama može prerasti u još jednu zasebnu i vitalnu programsku celinu.

MMF/ Photo: Dobrica Mitrović

Nova festivalska lokacija, iako pripremljena u kratkom roku, što je bio ozbiljan i zahtevan organizacijski poduhvat, pokazala se kao odličan izbor. Donela je svežinu, novu energiju i razigranost celokupnom identitetu festivala.

Iako su zadržani prepoznatljivi elementi MMF dekora, od bala sena do čuvenih tračica u bojama, s naglaskom na prirodnosti, sve je izgledalo sadržajnije i produkcijski bogatije.

Sama priroda Divčibara još jednom se pokazala kao savršena scenografija za film u kojem priroda, muzika i ljudi zajednički kreiraju priče i doživaljaje koji se se teško opisuju, ali lako i dugo pamte.

MMF/ Photo: Dobrica Mitrović

U atmosferi koja je istovremeno bila i porodična i klupska, i prisna i glasna, MMF je još jednom uspeo da ostane drugačiji, uz jasan stav da agresivna komercijalizacija ne mora biti jedini put razvoja.

Festival je evoluirao taman koliko treba da ostane svoj, prepoznatljiv, a opet drugačiji i raznovrsniji u odnosu na prethodno izdanje. Publika to prepoznaje, kao i izvođači, koji su tokom svojih nastupa, svaki na svoj način, pozvali publiku da čuva ovaj festival, navodeći da je “zdrav”, “iskren”, “jedan od retkih koji ne liči ni na jedan drug”…

MMF koji i dalje ne podilazi masovnosti, već pažljivo i s puno ljubavi gradi zajednicu okupljenu oko sličnih vrednosti, uz muziku, prirodu i ekologiju, ostaje jedna od najdragocenijih letnjih stanica na kulturnoj mapi Srbije i regiona.

PR tekst

MMF/ Photo: Dobrica Mitrović

Barcelona Gipsy Balkan Orchestra najavljuje mini turneju po Srbiji

Posle prošlogodišnjeg rasprodatog koncerta u Sava Centru, a u sklopu priprema za oktobarski nastup u istom prostoru, Barcelona Gipsy Balkan Orchestra najavljuje mini turneju po Srbiji.

Turneja počinje 10. septembra na Mokroj Gori, u Mećavniku, a nastavlja se 12. septembra u Kragujevcu u Zastavinoj bašti.

Pored dobro poznatih hitova sa sedam objavljenih albuma, publika može da očekuje i premijerna muzička iznenađenja.

Barcelona Gipsy Balkan Orchestra/ Photo: Dani Carbonell

BGKO će svirati u sastavu u kojem nastupa poslednjih godina, na čelu sa našim, svetski priznatim kontrabasistom Ivanom Kovačevićem.

Barcelona Gipsy Balkan Orchestra je međunarodni muzički sastav sa sedištem u Barseloni. Njihove energične interpretacije i emotivna izvođenja donose autentičan, a opet svež pogled na muzičko nasleđe koje prevazilazi granice i kulture, čime su osvojili publiku širom Evrope i sveta.

Sve informacije o radu benda možete pronaći na sajtu bgko.org i na svim aktuelnim društvenim mrežama, a pesme na njihovom YouTube kanalu.

Barcelona Gipsy Balkan Orchestra, vizual

Ulaznice za koncert 12. septembra od mogu se nabaviti na Ticket prodajnim mestima, kao i putem sajta tickets.rs, po promotivnoj ceni od 1500 dinara.

Čapel Roun pesmom i spotom “The Subway” pokazuje i dokazuje koliko je drugačija…

Čapel Roun/Photo: Ryan Lee Clemens

Posle meseci iščekivanja i brojnih viralnih momenata, globalna pop senzacija Čapel Roun objavila je svoju novu pesmu “The Subway” – dirljivu baladu koja je u kratkom roku postala favorit među fanovima.

Pesma je objavljena za Island Records (Universal Music Group), a producirao je Daniel Nigro, poznat po saradnji sa Olivijom Rodrigo i drugim velikim imenima.

“The Subway” donosi priču o izgubljenim ljubavima, neiskomuniciranim osećanjima i bolu koji nose svakodnevne uspomene – sve to kroz njen prepoznatljivi spoj ranjivosti i teatralnosti.

Čapel Roun – The Subway, cover art

Pesma kulminira u nezaboravnom stihu: “If in four months this feeling ain’t gone, well f*ck this city, I’m moving to Saskatchewan!” – koji je već postao omiljeni citat među fanovima na društvenim mrežama.

Uz pesmu stiže i impresivan video spot, snimljen na ulicama Menhetna u režiji Amber Grejs Džonson (FKA Twigs, Jorja Smit). Video predstavlja vizuelnu odu izgubljenoj ljubavi i samom Njujorku, u kojem se prošlost i sadašnjost sudaraju kroz simboliku duhova, smeća na ulicama i – naravno – podzemne železnice.

Uoči objave pesme, Čapel Roun najavila je i ekskluzivne pop-up koncerte u Njujorku, Kanzas Sitiju i Los Anđelesu, pod nazivom Visions of Damsels & Other Dangerous Things. Serija nastupa uključuje više večeri zaredom, a deo prihoda od svake prodate ulaznice ide u korist organizacija koje podržavaju trans zajednicu.

Ove najave dolaze nakon izuzetno uspešne festivalske sezone i hita “The Giver”, kojim je Roun debitovala na vrhu Billboardove country liste. Njen debitantski album “The Rise and Fall of a Midwest Princess” učvrstio je poziciju muzičarke kao jedne od najautentičnijih i najkreativnijih izvođačica novije pop generacije.

Bend Green Jellÿ otpustio basistu zbog uvredljivog mima na račun Ozija Ozborna

Green Jellÿ bio je prilično zanimljiv bend s kraja osamdesetih i početka devedesetih. Njihov album “Cereal Killer”, koji je doneo hit “Three Little Pigs”, bio je prilično popularan tih godina. Nakon toga su se povukli sa scene, da bi se ponovo pojavili pre petnaestak godina.

Bend je osnovao Bil Manspiker još 1981. godine kao satirični pank projekat, a tokom godina on je ostao jedini stalni član. Prema dostupnim podacima, Mejnard Džejms Kinan i Deni Keri, navodno su bili deo ovog benda pre nego što je Tool postao poznat.

Džoni Dep i Alis Kuper održali iznenadni omaž Oziju Ozbornu u Londonu

Green Jellÿ i dalje postoji, ali se Manspiker trenutno nalazi u javnom sukobu s bivšim članom benda koji je objavio uvredljiv mim povodom smrti Ozija Ozborna.

Kako prenosi The PRP, basista Majkl “Fr33to F33t” Snajder objavio je na zvaničnim društvenim mrežama benda mim koji ismeva Ozzyja Osbournea, nedugo nakon što je legendarni muzičar preminuo prošlog meseca. Reč je bila o fotošopiranom snimku Ozzija kako drži natpis “Jedan dan trezan”.

Ovo je luuudo… Britanska Kraljevska garda svira “Paranoid” u čast Ozija

Manspiker tvrdi da je mim odmah uklonio kada ga je video, iako je kasnije objavio AI-generisanu sliku Ozija u društvu pokojnog Hulka Hogana. Ubrzo je u javnost procurela i prepiska između Manspikera i Snajdera, koja je, sudeći po tonu, eskalirala do međusobnih pretnji nasiljem. Snajder je potom izbačen iz benda.

U zvaničnoj izjavi objavljenoj u subotu, Manspiker je potvrdio da je Snajder zvanično otpušten iz Green Jellÿa, te dodao da ovaj “nikada nije ni doprineo bendu”, iako je imao pristup njihovim nalozima na društvenim mrežama.

HL/Izvor: mulj.net

Kraj konfuzije oko pesme “Dazed and Confused”… Džimi Pejdž se nagodio s originalnim autorom, cifra je tajna

Slavni gitarista Džimi Pejdž “rešio” je tužbu koja se tiče pesme Led Zeppelin “Dazed and Confused”, koju je u maju podneo tekstopisac Džejk Holms.

Holms je tužio i Pejdža i filmski studio Sony Pictures, optužujući ih za kršenje autorskih prava i ugovora. Tužba je tvrdila da su dve rane live verzije pesme uključene u dokumentarac iz 2025. “Becoming Led Zeppelin” bez odgovarajućeg priznanja ili kompenzacije za Holmsa.

Džimi Pejdž ponovo na sudu zbog “Dazed and Confused”

Takođe se tvrdi da je Pejdž objavio nekoliko live verzija pesme snimljenih sa Yardbirds, gde je on naveden kao jedini autor. (One se nalaze na arhivskim izdanjima “Yardbirds ’68”, “Live at the BBC Revisited” i “The Yardbirds: The Ultimate Live at the BBC”, između ostalih).

U tužbi, Holms je tvrdio da su Pejdž i Sony Pictures “namerno prekršili Holmsova prava lažno tvrdeći da je to Pejdžova kompozicija, licencirajući je za film kao da je Pejdžova, i prikupljajući naknade za licencu za korišćenje Holmsove kompozicije u filmu”.

U šupi na Novom Zelandu otkriven snimak koncerta Led Zeppelina star 49 godina….

Iako tačni detalji nisu objavljeni, prema izveštaju Reutersa, strane su obavestile sud u Kaliforniji da je spor rešen i da je konačno pismeno poravnanje u toku.

Ovo nije prvi put da je Holms tužio Pejdža. Prvu tužbu je podneo 2010. godine. Ona je rešena van suda, ali je primorala Pejdža da ažurira autorske kredite Led Zeppelina na – “Jimmy Page, inspired by Jake Holmesom”. Holms je nastupao kao predgrupa za Yardbirds 1967. godine, i tvrdi da je Pejdž tada prvi put čuo njegovu originalnu “Dazed and Confused”.

FURAWĀZU… Izložba fotografija Nemanje Živkovića u galeriji KC Ribnica

U galeriji Kulturnog centra Ribnica Kraljevo u sredu, 6. avgusta u 19:00 časova, biće otvorena izložba fotografija “FURAWĀZU”, autora Nemanje Živkovića iz Beograda.

Kolekcija fotografija u fokusu ima cveće, pa otuda i neobičan naziv FURAWĀZU, što u prevodu znači cveće kao inspiracija.

Posetioci će imati priliku da vide fotografije koje nisu tradicionalne, već su pomalo dramatične i neobične. Posebno su zanimljivi oni radovi koji u istom kadru imaju cveće, led i vatru.

Nemanja Živković je diplomirao fotografiju na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na osnovnim i master studijama. Radi kao profesor fotografije u Grafičkoj srednjoj školi u Beogradu.

Photo: Nemanja Živković

Bend Papa Roach objavio spot za novi singl “Braindead” sa Tobijem Morsom iz H2O

Bend Papa Roach upravo je objavio zvanični muzički spot za svoj novi singl “Braindead”, u kojem gostuje Tobi Mors iz njujorškog hardcore benda H2O.

Režiran od strane Džesija Dejvija i Eda Šajersa, a u produkciji Džoane DeLejn iz kuće Proper Pictures, spot snažnog vizuelnog identiteta savršeno prati buntovnički duh pesme — uz mračnu, adrenalinsku filmsku atmosferu, prikazujući bend zatvoren i u pokušaju bekstva iz “Last Resorta”.

Papa Roach – Braindead, cover

Posle rasprodate turneje po Velikoj Britaniji — tokom koje su po prvi put nastupili u londonskoj Vembli areni i krasili naslovne strane magazina Kerrang! i Metal Hammer — Papa Roach ulaze u novu eru dok se spremaju za izdavanje nadolazećeg albuma na kojem će se naći i pesma “Braindead”.

Papa Roach objavili zvanični spot za pesmu “Even If It Kills Me”

U godini kada slave 25 godina postojanja, bend i dalje gori na binama širom sveta u okviru turneje “RISE OF THE ROACH World Tour”.

Dvostruko nominovani za Grammy, multi-platinasti lideri alternativnog hard roka, Papa Roach ove godine proslavljaju i 25 godina od izlaska revolucionarnog albuma “Infest”. Godinu su otvorili prvim novim singlom u tri godine, pod nazivom “Even If It Kills Me”, koji je već zabeležio veliki uspeh na radio stanicama i striming servisima širom sveta.

Papa Roach -RISE OF THE ROACH World Tour

Paralelno s tim, bend je pokrenuo dvogodišnju svetsku turneju, Rise of the Roach, koja je krenula u januaru rasprodatom evropskom i britanskom etapom. Turneja se nastavlja kroz Severnu Ameriku (mart–jul), zatim po evropskim festivalima, a potom se vraća u Severnu Ameriku do oktobra.

Papa Roach istovremeno rade na svom dvanaestom studijskom albumu, koji sledi nakon izdanja “Ego Trip” iz 2022. godine. Album “Ego Trip” bio je prvo izdanje objavljeno za njihov sopstveni label New Noize Records. Ova etiketa je do sada prikupila 950 miliona strimova globalno i iznedrila četiri singla broj 1, čime se bendov ukupni učinak popeo na 26 Top 10 hitova i 13 brojeva 1 na rok, alternativnim i Hot AC listama.