– “Noć’ predstavlja priču o susretu dvoje ljubavnika čija se prošlost, sadašnjost i budućnost apstraktno pretaču iz dana u noć. U ovoj priči se mogu pronaći svi bivši, sadašnji, a i budući ljubavnici, i voleo bih da svakome od njih pesma oboji ljubavnu scenu u kojoj su već bili ili u kojoj bi voleli da budu. “Noć” je, kao i većina mojih pesama, nastala prvo u instrumentalnom obliku, a onda je usledio proces smišljanja vokalnih linija i teksta, koji će atmosferu pesme upotpuniti pričom – kazao je Bogdan Zdjelar Drumattic.
Za ekranizaciju ove priče bila je zadužena Jovana Jovanović Džo, a završni pečat kroz montažu je dao sam Drumattic.
Sa primesama R’n’B, elektropop i darkpop zvuka, singl “Noć“ je izašao za Glitch Records i dostupan je na svim platformama.
Drumattic u svom muzičkom stilu kombinuje brojne muzičke žanrove, a poslednjih 15 godina je kao bubnjar zadužen za gruv mnogih bendova kako na domaćoj, tako i na inostranoj sceni.
Festival evropske drame (FED) “O čemu sanjaš – između dijaloga i monologa u savremenoj evropskoj drami” biće održan od 18. do 21. novembra u Beogradskom dramskom pozorištu, u organizaciji BDP, udruženja Srebrno drvo i Treći Trg.
Tokom festivala biće predstavljeno sedam komada napisanih na manje korišćenim evropskim jezicima: češkom, portugalskom, holandskom, grčkom, švedskom, rumunskom i norveškom.
Festival će biti otvoren 18. novembra premijerom predstave “Ples u vodi” češkog autora Davida Drabeka, u režiji Dine Radoman.
Od 19. do 21. novembra održaće se šest javnih čitanja tekstova najistaknutijih i viskoko nagrađivanih, savremenih, evropskih, dramskih pisaca sa kojima će biti organizovani i razgovori, a koji će biti gosti Beogradskog dramskog pozorišta i Udruženja Srebrno drvo.
O čemu sanjamo? Da li su snovi ispunjenje želja ili neka druga, paralelna stvarnost? Da li nas progone, inspirišu ili motivišu? Kako nas pokreću? Pored glavne teme – snova, drame problematizuju niz veoma različitih tema kao što su: odnosi roditelja i dece, paralelne stvarnosti, vizije boljeg sveta, usamljenost, potraga za ljubavlju, krhkost emocionalne ravnoteže u adolescenciji, promišljanja o ekologiji kroz glasove prirode…
Ovo su neka od pitanja i tema koja se postavljaju pred protagoniste dramskih dela najznačajnijih dramskih pisaca iz sedam zemalja širom Evrope: Norveške, Kipra, Rumunije, Belgije, Švedske, Portugala i Češke.
Komad “Ples u vodi“ češkog dramatičara i reditelja srednje generacije Davida Drabeka, u režiji Dine Radoman je ispovest o nemogućnosti autentičnog života u današnjem društvu i na tragikomičan i nadrealan način prati živote tri prijatelja.
Scenografiju potpisuju rediteljka i Romana Bošković, kostimografiju Ana Troćiš Trajković, muziku LP duo – Andrija Pavlović i Sonja Lončar, a scenski pokret Miona Petrović .
Igraju: Arsenije Arsić, Bratislav Zdravković, Rista Milutinović, Una Rakić, Nikola Mijatović i Anja Jovanović.
Što se tiče javnih čitanja, odabrano je šest drama: “Sagrada familia” Žasinta Lukaša Pireša iz Portugala, “Here We Go Again“ (Evo nas opet) Anelies Verbeke iz Belgije, “Glad” Haralambosa Janua sa Kipra, “Životinje u begu“ Kristine Uzunidis iz Švedske, “Zelena mačka” Elise Vilk iz Rumunije i, kao poseban događaj, “Seni“ nobelovca Jona Fosea iz Norveške.
Svi programi će biti održani na Maloj sceni “Predrag Pepi Laković” sa početkom u 19:00, odnosno 20.30 časova.
Ulaz je slobodan, a karte se mogu preuzeti na biletarnici Beogradskog dramskog pozorišta od do 18. novembra.
Fanovi brze i glasne muzike, režanja gitara preko gruvanja bubnja i basa, a posebno onog osećaja zadovoljstva i nostalgije koji samo koncerti mogu da pruže, dobrodošli su 20. novembra u Zappa Bazu gde će nastupiti bendovi Jenner i Havarija.
Poslednji beogradski nastup benda Jenner bio je pre dve godine, a od tada su nastupali na glavnoj bini Exit festivala, kao i na brojnim festivalima i u klubovima širom Evrope.
Sada, na kraju uspešne godine, red je da se sve kruniše koncertom na kojem će bend s ponosom u celosti predstaviti drugi studijski album “Prove Them Wrong”.
Podršku će pružiti bend Havarija, koji se već dokazao i pokazao, kako izdanjima, tako i izuzetno aktivnim nastupima poslednjih godina.
Oni su momci čija publika zna svaku reč i peva svaku pesmu iz sveg glasa, čineći emocije pesama još življim i upečatljivijim.
Vrata kluba otvaraju se u 20:00 časova, a koncert počinje tačno u 20:30. Uvažavajući sve koji zbog radnih obaveza ne mogu ostati do kasno, program će biti precizno ispoštovan, uz završetak do 23:00 časa.
Ulaznice (pretprodaja) možete da kupite u Zappa Baru (Kralja Petra 41) po ceni od 700 dinara. Na dan koncerta, na ulazu u Zappa Bazu cena će da iznosi 1000 dinara.
Dan posle zvaničnog zatvaranja 20. Slobodone zone, u Dvorani kulturog centra Beograda u utorak, 12. novembra, na repertoaru će biti najgledanija ostvarenja festivala: “AI pravda”, “Mi nemamo drugu zemlju”, “Moj najdraži kolač” i “Uvek postoji sutra”.
Politički futuristički triler “AI pravda” Simona Kasala biće na programu u 15:00 časova.
Film je smešten u blisku budućnost, u kojoj španska vlada planira da sudije zameni softerom veštačke inteligencije kako bi doprinela efikasnosti i depolitizaciji pravosudnog sistema.
Međutim, kada je žena koja je osmislila ovaj sistem pronađena mrtva, sudija pozvana da proceni proceduru, shvata da joj je život u opasnosti, jer su u igri interesi moćnih ljudi iz državnog vrha.
Dokumentarac o mladom Palestincu i Izraelcu koje je spojila borba za pravdu, “Mi nemamo drugu zemlju”, na repertoaru je od 17:00 časova.
Film nas vodi u Masafer Jatu, palestinsko selo na Zapadnoj obali koje izraelski vojnici postepeno uništavaju zbog, navodno, nelegalne gradnje.
Da iza svega stoji šira zavera da se Palestincima preuzme zemlja otkio je izraelski novinar Juval Abraham. On se pridružio Palestincu Bazelu Adri, čija se porodica decenijama bori protiv rušenja kuća i prinudnog iseljavanja, u borbi protiv nepravde koju su pretočili u film.
Nežna i dirljiva drama “Moj najdraži kolač” biće prikazana od 19:00 časova.
Višestruko nagrađivani film iranskih reditelja Marjam Mogadam i Bentaša Sanaihe prati sedamdesetogodišnju udovicu Mahin, koja je spremna da se otvori za novu ljubav.
Neočekivani susret sa taksistom u penziji pretvoriće se u neplanirano, nezaboravno veče.
Program na bis zatvara italijanska melodrama “Uvek postoji sutra” u 21:00 čas.
Rediteljka, scenaristkinja i glavna glumica, Paola Kortelezi, snimila je priču inspirisanu teškim životima svojih baka i prabaka. Ona igra Deliju, domaćicu u posleratnom Rimu koja trpi nasilnog muža i džangrizavog svekra.
Ovu tešku temu Paola je prikazala na jedan gotovo crnohumorni način, zbog čega je film doživeo nezapamćen uspeh u Italiji. Film je stigao i do škola i parlamenta, podstakavši diskusije o duboko ukorenjenoj patrijarhalnoj kulturi u ovoj zemlji.
Ulaznice po ceni od 400 dinara u prodaji su na blagajni DKC od 11. novembra u 16:00 časova.
Bend Logička greška objavio je novi video singl pod nazivom “Pričamo” kojim ujedno najavljuje album “Ako dobro vidim”.
Ova ljubavna pesma oslikava emotivnu dubinu i autentičnost mladog autorskog benda i pruža jedinstvenu perspektivu savremene ljubavne priče. Ona predstavlja uvod u novo poglavlje benda i definitivno veliki produkcijsko-autorski iskorak u odnosu na sve što smo od njih čuli do sada.
Spot za “Pričamo” je vizuelni izraz režiserke Ljudmile Korobove, koja je dala potpuno novi ugao gledanja na pesmu.
“Pričamo” simbolizuje početak uzbudljive faze za bend, koji se priprema za turneju pod nazivom “Da se mazimo” koja će da obuhvati pet gradova i pruži priliku da doživite energiju i strast Logičke greške uživo.
Datumi turneje: – 15. novembar – Zagreb (Grof Melin) – 16. novembar – Rijeka (Klub Nemo) – 23. novembar – Novi Sad (KC Lab 9
Pozivamo sve ljubitelje muzike da uživaju u novom singlu i da prisustvuju koncertima, gde će imati priliku da se upoznaju sa novim zvucima i emocijama koje bend Logička greška donosi.
Fanovi Cypress Hilla i Deftonesa biće zadovoljni novim projektom koji su iznedrili njihovi članovi.
Sol Invicto je projekat koji su kreirali producent i gitarista Riči Londres, Stiven Karpenter (Deftones) i Erik Bobo (Cypress Hill). Sol Invicto je upravo objavio debitantski EP “Loosely Aware”.
Ovaj EP uključuje i basistu Džejmsa Leha i bubnjara Dana Forda (SikTh). Produkciju EP-a radio je Londres, dok su aranžman i uređivanje zajednički rad Londresa i Forda.
Snimanje je povereno Sari Kilion (Metallica), a za miks je bio zadužen Adam Noli Getgud, dok je mastering odradio Džejmi Gomez Arelano iz Orgone Studija.
Pevačica je bila glavna zvezda događaja koji je organizovan u čast njenog brenda Fenty Beauty. Obraćajući se publici, pevačica je kazala nešto što se nije dopalo njenim fanovima.
– Muzika je bila stvar koja je privukla pažnju, ali Bog je imao druge planove za mene – poručila je Rijana.
Istina, ona je ranije obećala da će objaviti novu muziku u budućnosti, ali fanovi pevačice su njenu poruku shvatili kao znak da bi njeno povlačenje iz diskografske industrije moglo doći uskoro.
– Mogla sam da stvaram na načine koji su bili veoma iskreni i originalni, organski i autentični. Dakle, to čak i ne izgleda kao posao – nastavila je Rijana.
Sa muzikom ili bez nje, Rijana ne brine za budućnost. Njeno bogatstvo je procenjeno na oko 1,4 milijardi dolara. Tek prošlog meseca je nadmašila Tejlor Svift, pošto je neto vrednost pop zvezde 1,6 milijardi dolara, prema magazinu Forbes.
Promocija monografije o grupi Smak, autorke Ksenije Đerković, biće održana 26. novembra u Kamenoj sali Radio Beograda.
Pored autoke o monografiji će govoriti rok kritičar Bane Lokner i članovi grupe Smak – Radomir Mihajlović Točak, Slobodan Stojanović Kepa i Zoran Milanović.
Priređivač monografije, Ksenija Đerković, ćerka je Slobodana Stojanovića Kepe, diplomirani je novinar, dugo je radila na Televiziji Beograd i na Televiziji Kragujevac, a poslednje tri godine u Istorijskom arhivu Šumadije u Kragujevcu.
– Grupa Smak je 2022. godine obeležila pola veka postojanja i tada je priređena retrospektivna izložba njihove arhivske građe pod nazivom “Smak 50”. Tada sam shvatila da treba napraviti i monografiju o grupi Smak jer se ta izložba sastojala iz više segmenata. Tu nisu bile samo fotografije, već i novinski članci, pa čak i neki njihovi eksponati, na primer prve ulaznice za koncerte itd. Još na toj izložbi znala sam da ću napraviti monografiju, samo sam čekala dan kada ću u sve to da krenem. Radila sam na tome od 2022. godine pa sve do nedavno i naravno želim da napomenem da nisam autor monografije, već priređivač – kaže Ksenija.
Monografija ima oko 580 strana, počinje sa istorijatom grupe Smak, potom su tu novinski članci, plakati, albumi, anegdote, pisma obožavatelja, a tu je i QR kod, gde će ljubitelji Smaka putem telefona moći da slušaju njihove pesme dok čitaju monografiju…
– Recenziju je pisao Bane Lokner, uvodni deo sam napisala ja, a pisali su i Petar Janjatović, takođe je i Brajan Rašić zabeležio neka svoja iskustva sa grupom Smak i to su jedini novi tekstovi u monografiji. Inače ove ostale tekstove iz novina nisam prekucavala, već skenirala, tako da je ostalo sve onako kako je nekada pisano – kaže Ksenija i dodaje:
– Želela sam da ljubiteljima Smaka pružim jednu zaista vrednu i temeljno urađenu monografiju, i verujem da sam uspela u tome.
U okviru ciklusa “Poezija i rokenrol”, čačanski Kulturni centar 15. novembra posvećuje poetsko-muzičko veče “Promeniću svet do kraja pesme” Milanu Mladenoviću (1958–1994) i njegovoj umetničkoj zaostavštini.
Fizičko prisustvo legendarnog frontmena prerano je okončano pre tačno tri decenije, ali lepota muzike, snaga stihova i uticaj ostavljenih poruka jačaju iz godine u godinu.
Šta Milana čini istinskim rok pesnikom, kako je Ekatarina Velika oblikovala i sačuvala duh svog vremena, čime su zadobili bezvremenost, biće neke od tema razgovora, sa dodatnim povodom objavljivanja dve značajne publikacije koje potvrđuju neprolaznu intrigantnost ovog kulturološkog fenomena.
O Milanovoj (po)etici, idejama, motivima stihova i razlozima izrazite relevantnosti u današnjem trenutku, govoriće Zlatomir Gajić, dr filologije, univerzitetski profesor žurnalistike, autor monografije “Rok poeta Milan Mladenović” i Savo Stijepović, književnik, kritičar i član redakcije časopisa “Gradac”, čiji je ovogodišnji temat 231/232 posvećen upravo EKV-u. Moderator je Isidora Đolović.
U drugom delu večeri, bend EKV Tribute Acoustic, sastavljen od iskusnih čačanskih rok muzičara, podsetiće publiku na opus Ekatarine Velike. Članovi benda su Aleksandar Alempijević (udaraljke), Miloš Nikolić (vokal i gitara) i Aleksandar Popović (klavir i klavijature).
Organizator: Književni program Kulturnog centra Čačak Mesto i vreme: Velika sala Kulturnog centra Čačak, petak 15. novembar 2024. godine u 19:30 h. Ulaz je slobodan.
Britanski kuvar Džejmi Oliver povlači iz prodaje svoju knjigu za decu “Billy and the Epic Escape”, nakon kritika zbog širenja stereotipa o domorodačkim narodima Australije, saopštio je izdavač, Penguin Random House UK.
Njegovo delo, naučno-fantastični roman za decu, opisuje priču o devojčici iz domorodačkog naroda koja živi u hraniteljskoj porodici u blizini grada Alis Springsa i koju otima veštica, prenosi britanski Telegraph.
Knjiga prikazuje domorodačku devojčicu koja tvrdi da može da komunicira sa životinjama i biljkama, koristeći fraze koje se ne slažu sa stvarnim jezičkim i kulturnim praksama domorodačkih naroda.
“Jasno je da su naši izdavački standardi ovom prilikom podbacili. Dogovorili smo se sa našim autorom, Džejmijem Oliverom, da ćemo povući knjigu iz prodaje”, saopštio je izdavač.
Oliver je takođe uputio još jedno izvinjenje australijskim domorocima, a prethodno je priznao da je trebalo da se konsultuje sa stručnjacima iz domorodačkih zajednica pre objavljivanja knjige.
Knjigu su osudile Nacionalna korporacija za obrazovanje Aboridžina i “Torres Strait Islander Education Corporation” (NATSIEC), koja je prva pozvala Olivera da povuče knjigu iz prodaje, preneo je Guardian.
NATSIEC je optužio Olivera da je svojom knjigom doprineo stereotipnom prikazu kulture domorodačkih naroda i da ona pokazuje nepoštovanje prema stvarnim životima Aboridžina.
Oliver je trenutno u Australiji gde promoviše svoj najnoviji kuvar “Simply Jamie”, gde je pre kritika trebalo da promoviše i novu dečiju knjigu.