Naslovna Blog Stranica 11

Morgan Frimen popi*deo na AI: Prestanite više da me pljačkate…

Holivudski glumac Morgan Frimen izrazio je nezadovoljstvo zbog sve učestalije upotrebe veštačke inteligencije za repliciranje njegovog glasa bez dozvole.

U jednom od poslednjih intervjua, a u kojem je 88-godišnji oskarovac promovisao svoj novi film “Now You See Me: Now You Don’t”, priznao je da ga ovakva praksa “malo plaši”.

Morgan Frimen: Od čega da budem umoran? Pa ne kopam tunele… Jedino što mi smeta u ovom poslu je gubitak privatnosti

Frimen je istakao da, za razliku od pojedinih starijih kolega koji su pristali da AI bude korišćen za rekreiranje njihovih glasova, on takav pristanak nikada nije dao.

Prema njegovim rečima, njegov tim je već identifikovao više slučajeva neovlašćene upotrebe njegovog glasa putem AI tehnologije.

Mislite da je ovo Morgan Frimen? Ne, nije…

– Ja sam kao i svaki drugi glumac. Nemojte me lažno oponašati. Ne cenim to i plaćen sam za takve stvari pa ako ćete to da radite bez mene, pljačkate me. Moji su advokati jako anagažovani na ovom problem – poručio je glumac.

Tokom intervjua glumac se osvrnuo i na Tili Norvud, AI-generisanu glumicu koju je predstavila holandska komičarka Elin Van Der Velden, navodno uz interes pojedinih holivudskih agencija.

Film “Bekstvo iz Šošenka” ga je “napravio”, a Morgan Frimen po njemu – drvlje i kamenje

Frimen smatra da takav koncept teško može da zaživi.

– Niko je ne voli jer nije stvarna a glumi stvarnu osobu, tako da to neće baš dobro funkcionisati u filmovima ili na televiziji – rekao je.

Podsetio je i da se SAG-AFTRA, sindikat glumaca i drugih filmskih radnika, snažno protivi zameni ljudskih glumaca veštačkom inteligencijom.

Erik Klepton tvrdi: Džimi Hendriks je spasao londonsku scenu…

Zvuči paradoksalno, ali ima umetnika koji su duhom gotovo britanski iako su Amerikanci – i obrnuto. Erik Klepton je to jednom objasnio bolje nego iko.

Na primer, The Rolling Stones. Iako su iz Ujedinjenog Kraljevstva, i to pravi londonski momci koji su ponikli iz džez i ranog rok en rol miljea britanske prestonice, u njima postoji nešto neizbežno američko. Možda zbog načina na koji su prigrlili američku muziku – bluz, kantri i sve što ide uz to. Možda zbog komercijalizacije, tona merča i biznis-pristupa koji više liči na američki model umetnosti nego britanski. U svakom slučaju, ne bi bilo čudno da neko, dok Mik Džeger ne progovori, pomisli da je Jenki.

Džimi Hendriks i Pink Floyd – blisko prijateljstvo “ispod radara”

Ali Kleptonov primer je suprotan – Amerikanac koji je po duhu bio Britanac. U pitanju je, naravno, Džimi Hendriks. On je toliko organski pripadao britanskoj sceni da bi mnogi poverovali da je rođeni Londonac. Hendriks je, uostalom, i sam obožavao britansku muziku i kulturu.

Iako je rođen u Vašingtonu i odrastao u Nešvilu, London mu je postao dom. U britansku prestonicu ga je 1966. doveo Čas Čendler, bivši član The Animals, koji je tada počinjao menadžersku karijeru. Čendler ga je video kako svira u Njujorku i odmah znao – tog čoveka mora dovesti u Englesku.

Kad su Klepton i Voters prvi put čuli Hendriksa… “Upao” je usred svirke Creama i – rokenrol nikad više nije bio isti

Od tog trenutka, Hendriks je sve vezao za Britaniju: okupio je britanski bend, imao englesku devojku i neprestano nastupao po londonskim klubovima, ostavljajući domaće muzičare bez daha. Govorili su o njemu kao o otkrovenju, o sili koja ih je naterala da ponovo pronađu strast i podignu lestvicu. Klepton je to i lično osetio.

– Pozornica je, zapravo, bila spremna za Džimija. Mislim, moglo je da bude bilo ko – ali morao je da bude on – rekao je Klepton, opisujući Hendriksa kao neku vrstu drugog dolaska – onoga koji je trebalo da spase britansku scenu.

Makartni tvrdi da je svoju omiljenu gitaru kupio zbog Džimija Hendriksa, ali…

– London je tada ulazio u neku tešku soul fazu. Bluz je umirao, i trebalo je da se pojavi neko ko će sve to ponovo oživeti i povezati – objasnio je Klepton, prisećajući se sredine šezdesetih, kada je energija počela da kopni. A onda se pojavio Hendriks – i zapalio sve ispočetka.

Hendriks je inspirisao britanske muzičare ne samo kao umetnik, već i kao strastveni fan. Bio je čest gost na tuđim svirkama, a često je i obrađivao pesme britanskih bendova – legendarna je njegova izvedba “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”, samo dan nakon što je pesma objavljena.

Kit Ričards: Džimi Hendriks je bio toliko genijalan da je skoro uništio gitaru kao instrument…

Svest o tome da Hendriks možda sedi u publici, ili da bi mogao da odsvira njihovu pesmu bolje nego oni sami, podigla je uloge za sve britanske bendove tog vremena. Kao da je taj Amerikanac došao u London ne samo da svira – već da pokaže kako se to zaista radi.

HL/Izvor: Far Out Magazine

Lepota nepoznatog… Lyra K predstavila novi singl “Foreign”

Južnoafrička kantautorka Lyra K objavila je svoj novi singl “Foreign”, pesmu prožetu emocijama, sećanjima i duhovnim otkrićima. Ovaj singl dolazi nakon zapaženog uspeha numere “Echoes of Us”, koja je osvojila publiku ne samo u Južnoj Africi, već i širom sveta.

“Foreign” je nastala kao rezultat Lyrinog inspirativnog putovanja kroz Evropu. Ovo iskustvo donelo joj je potpuno novu perspektivu i inspirisalo je da stvori pesmu koja prevazilazi granice jezika i prostora.

– Ova pesma govori o prihvatanju nepoznatog i pronalaženju lepote u onome što nam je strano – kaže Lyra K i dodaje:

Lyra K/Photo: Carlos Frazao

– Putovanje kroz Evropu otvorilo mi je oči i srce, i želela sam da uhvatim taj osećaj otkrivanja i razumevanja. ‘Foreign’ je posveta svim novim pogledima koje nam život donosi.

Pesma “Foreign” dostupna je na svim relevantnim striming platformama.

Lyra K trenutno je u završnoj fazi rada na svom debitantskom albumu, koji je najavljen za mart sledeće godine. Očekuje se da će album doneti pesme koje govore o stvarima kroz koje mladi prolaze – od prve ljubavi i prijateljstva, do ličnog rasta i otkrivanja sebe.

Publika može očekivati album koji je i intiman i univerzalan, sa snažnim tekstovima i emotivnim interpretacijama koje su postale njeno prepoznatljivo obeležje.

Pogledajte spot za “Foreign”:

Ana & The Changes 28. novembra na Večernjoj sceni “Radović”

Beogradska grupa Ana & The Changes koncertom obeležava izlazak vinil izdanja albuma “Sabiranje”. Koncert će biti održan u petak, 28. novembra od 20.00, u okviru programa Večernje scene “Radović”, u Malom pozorištu “Duško Radović” (Aberdareva 1).

– Uz podršku divnog tima Malog pozorišta ‘Duško Radović’, na čije predstave rado idem, i u jednoj od najdražih, najnežnijih beogradskih scena, pozivamo vas na intimno i toplo veče. U najširoj postavci benda predstavićemo i nove pesme i stare u novom ruhu — revidirane, možda zrelije, neke grublje, neke nežnije. Možda nam je važno da priredimo jedni drugima kolektivno utočište u odlasku ove godine – poručuje Ana Ćurčin.

Vreme je za “Sabiranje”… Ana & The Changes predstavili novi album

Album “Sabiranje”, objavljen krajem aprila ove godine, objedinio je pesmu “Tu”, za koju je Ana 2021. godine dobila nagradu žirija Zadužbine Milana Mladenovića za najbolju pesmu godine, zatim kompletan EP Susret, singl “Brinem” (premijerno izveden na Pesmi za Evroviziju 2025) i tri potpuno nove pesme. Aktuelni singl je raskošna “Kao slučajno”, za koju je video režirala Emma Szabo.

Ana & The Changes – Sabiranje, cover

U jednoj od najnežnijih beogradskih scena, u okviru programa Večernje scene “Radović”, očekuje vas posebno muzičko-vizuelno putovanje kroz tri albuma, sa najbrojnijim sastavom benda do sada: Ana Ćurčin (glas i gitara), Goran Antović (klavijature), Ana Protulipac (bas i vokal), Aleksa Milijanović (bubanj), Milena Jančurić (flauta) i Jakša Bekrić (gitara).

Specijalni gosti koncerta biće Ana Protulipac i Jakša Bekrić, poznati po senzualnim zajedničkim nastupima koji, uz bas i gitaru, stvaraju pravu oazu intime i nežnosti.

Vrtlog sećanja i život koji teče… Ana & The Changes predstavili video spot za pesmu “Brinem”

Ana Ćurčin do sada je objavila tri studijska albuma – “Sketches of Belonging” (2016), “Differences” (2019) i “Sabiranje” (poslednja dva kao Ana & The Changes) – kao i kompilaciju primenjene muzike “Scene” (2020).

Sa Markom Nastićem objavila je album “It Took Me So Long” (2024) pod imenom Amnasti.

Ana Ćurčin/ Photo: Danilo Mijatović

Ana nastupa solo, sa bendom ili u triju “Tri lepe”, zajedno sa Anom Protulipac i Milenom Jančurić.

Ovaj koncert ujedno je i promocija vinil izdanja albuma “Sabiranje”, koje predstavlja pravo umetničko delo – i vizuelno i audiofilski.

Zajednički projekat Ane Ćurčin i Marka Nastića… Ko je Nea u spotu “It Took me so long”?

Dizajn omota potpisuje Bratislav Milenković, autorka fotografije je Nina Đurđević, a sliku na naslovnoj strani (ulje na platnu) uradila je Ena Jevtić. Album je nastao u produkciji Milana Bjelice, Gorana Antovića i Ane Ćurčin.

Ulaznice su u prodaji na blagajni Malog pozorišta, kao i na svim Ticket Vision mestima i onlajn, po ceni od 2.000 dinara. Na dan koncerta cena karte biće 2.500 dinara.

Marcus & Martinus objavili album “The Room” koji će predstaviti na koncertu 28. januara 2026. u Beogradu

Skandinavske pop zvezde Marcus & Martinus predstavljaju novi studijski album “The Room”, koji uključuje najnoviji singl “Sugar Rush”, pesme “Endless Summer”, “Another Life” i “Wonder”, kao i naslovni hit koji je, i pre objavljivanja, na koncertima ovog leta postao favorit publike. Blizanci u 2026. godini nastavljaju turneju, pa će se pesme s novog albuma, zajedno s hitovima, uživo moći čuti i u Beogradu, 28. januara 2026. godine stižu u Mali Hangar Luke Beograd.

Srbiju su posetili pre sedam godina, a koncert se i dan danas pamti kao fantastični nastup u Hali Sportova, a o velikom interesovanju za njihov povratak u Beograd najbolje svedoči činjenica da je 80% kapaciteta prodato. Informacije o preostalim ulaznicama za beogradski koncert 28. januara 2026. godine mogu se naći Efinity.rs

M&M pressbild

– Otkrivanje detalja albuma započelo je istoimenom pesmom koju smo objavili ranije ove jeseni. Ima mračniju energiju od naših prethodnih pesama, nešto što smo dugo želeli da istražimo, a pokazuje i našu zreliju stranu. Album je s vremenom rastao, nastajući od pesama napisanih u različitim razdobljima. Neke nas prate godinama, dok su druge nastale tek nedavno. Neverovatan nam je osećaj da objedinimo omiljene nam pesme i podelimo ih sa svetom – kažu muzičari, potvrđujući kako “The Room” označava novi kreativni smer njihove karijere.

Marcus & Martinus objavili novu pesmu “The Room” u susret evropskoj turneji i koncertu u Beogradu…

– Dugo smo naporno radili na ovom albumu i jako smo ponosni na krajnji rezultat – to smo i dalje mi – nastavljaju Marcus & Martinus koji su sarađivali su s impresivnom postavom producenata i tekstopisaca, uključujući Sebastiana Atasa, Olu Svenssona, Davida Lindgrena, Zachariasa, Eliasa Edmana, Jacoba Wernera, Tillerlija, Jara Omara, Victora Sjöströma i Andrewa Douglasa Tylera.

– Baš kao ’The Room’, i pesma ’Sugar Rush’ istražuje mračniju energiju za razliku od mnogih naših ranijih izdanja, što je učinilo savršenim singlom za zaokruživanje albuma – zaključuju blizanci. ’Sugar Rush’ je sirov, razigran i sa stavom, a govori o osećaju potpune zavisnosti o nekome, kao o šećeru. Zaista volimo pesmu i jedva čekamo da je izvodimo uživo.

Marcus & Martinus – The Room Artwork_album

Predstojeća turneja, kako najavljuju, nije samo niz koncerata, nego posebno iskustvo tokom kojeg se svaka dvorana pretvara u prostor gde se niko ne osuđuje i svako može biti ono što jeste. Poput otvaranja novog poglavlja albumom, turneju doživljavaju kao novo buđenje.

Podsetimo, uz muzički rad, blizanci su nedavno bilo izuzetno aktivni na području igara i sporta. Postali su deo jedinstvenog Fortniteovog virtualnog sveta, gde su fanovi “The Room” mogli iskusiti na poseban način, dok se takmiče u Battle Royale formatu. Takođe su pokazali svoje fudbalske veštine, osvojivši ovog oktobra Nordic Star Cup u 3Areni u Stockholmu.

Marcus & Martinus jedna su od najvećih skandinavskih pop senzacija. Braća blizanci osvojili su publiku pobedom na norveškom Melodi Grand Prix Junior, a brzo nakon toga i ceo svet hitovima koji su se našli na vrhovima top lista, uključujući pesmu “Unforgettable”, s kojom su predstavljali Švedsku na Evroviziji. Sa više od 128 miliona strimova hit singla “Elektrisk” i uspešnim turnejama širom Evrope, nastavljaju da grade internacionalnu karijeru. Nastupajući uz velike zvezde i na prestižnim događajima poput dodele Nobelove nagrade za mir, dvojac kroz inovativnu muziku i vrhunske nastupe ostaje predan snažnom povezivanju sa svojom vernom bazom obožavalaca. Pored svega, pobedu su odneli i u švedskom “Masked Singer”, sa pesmom “Air”, bili su drugo-plasirani takmičari na “Melodifestivalen 2023”, bili su deo velikih događaja kao što su “Sommar” i “P1 episode”, a nedavno objavili biografiju “Two Voices, One Story”

Nova turneja je još jedno uzbudljivo poglavlje u njihovoj priči o uspehu – ispunjeno energijom, emocijama i nezaboravnim trenucima istraživanja i odrastanja s vernim fanovima. 

Izdanje “The Room” dostupno je na svim muzičkim platformama: https://umrs.lnk.to/MarcusAndMartinusTheRoom 

 

Alternativa, punk i metal… Nulto izdanje Golijat Festa 12. i 13. decembra u Jagodini

Novi punk/metal festival kreće u Jagodini, pod nazivom – Golijat fest.

Festival će imati svoje nulto izdanje 12. i 13. decembra 2025. godine i okupiće bendove koji čine novi talas savremene alternativne scene u Srbiji, ali i dugotrajuće velikane naše scene. Na festivalu će nastupiti KBO, Seljačka Buna, PogonBGD, kao i mnogi drugi, uz domaćine, bend David i Golijati.

Dosta nam je sveg terora… David i Golijati objavili pesmu “Pucanje po šavovima”, posvećenu protestima u Srbiji

– Naš cilj je da kroz ovaj događaj oživimo alternativnu kulturu centralne Srbije i pokažemo da punk i metal scena nisu nestale, da publika i dalje žudi za eksplozivnom energijom ovih pravaca – kaže David Milošević, lider benda David i Golijati.

Golija Fest, plakat

Pretprodaja karata vrši se na adresama:
Irski Pab – Kneginje Milice 67 (Jagodina)
MC Rolling Wheels – Kneza Miloša 3A (Jagodina)

Festival će biti održan u prostorijama moto kluba Rolling Wheels MC Serbia, Prospect Chapter Jagodina.

Megadeth i Dejv Mastejn novim singlom poručuju: I Don’t Care…

Megadeth su predstavili pesmu “I Don’t Care” kao drugi singl sa predstojećeg, pisali smo već i poslednjeg albuma legendarnog thrash benda. Ovaj oproštajni album izlazi 23. januara.

– Koliko ste puta poželeli da ovo kažete nekome? – izjavio je frontmen Dejv Mastejn o pesmi u saopštenju za medije. – Znam da želite! Duboko u sebi, da imamo m**a, češće bismo rekli ljudima: ‘I don’t care’.

Mastejn zatvara krug… Na novom albumu Megadetha i kultna pesma Metallice

Mastejn je takođe otkrio da su koreni ove pjesme nastali još tokom rada na prethodnom albumu benda “The Sick, The Dying… And The Dead!” iz 2022. godine:

– Deo glavnog riffa mi se motao po glavi još otkad smo radili “TSTD&TD”, tako da sam bio baš uzbuđen kada smo počeli da snimamo ‘I Don’t Care’ za ovaj album.

“I Don’t Care” sledi prvi singl sa albuma, “Tipping Point”, koji je objavljen prošlog mjeseca. Fanovi takođe mogu da se raduju i novoj verziji pesme Metallice “Ride the Lightning”, u čijem je autorstvu Mastejn učestvovao dok je još bio član tog metal giganta.

London Days… Objavljen album Peđe D’Boya snimljen u Londonu davne 1994.

U petak je objavljen novi album vlasnika vanvremenskih hitova “Jugoslovenka”, “Mi smo D’Boys”, “Florida (Mala moja ne plači)”, “Đavolji život”, “Ajd’ se zezamo” i drugih – kontroverznog Peđe D’Boya.

Izdanje nosi naslov “London Days”, a objavila ga je izdavačka kuća Fidbox u formatu CD-a i na digitalnim platformama za distribuciju muzike.

Pesme za ovaj album su snimane u The Dairy Studios u Londonu davne 1994. godine i nikada do današnjeg dana nisu objavljene.

Pedja D’Boy – cover (foto Zorica Bajin Đukanović, dizajn Branislava Stefanović)

Muziku, tekstove i aranžmane za sve pesme napisao je Peđa D’Boy, dok muzičku produkciju potpisuju zajedno on i Mark Evans.

Sve numere je otpevao Peđa D’Boy, svirali su Sajmon Hanson (bubnjevi), Dan Black (klavijature), Mark Evans (gitara), bas gitaru svirao je neimenovani Sajmonov prijatelj , dok je prateće vokale pevala grupa Wicked Girls.

Na albumu se nalazi deset pesama snimljenih u engleskoj prestonici i jedna bonus pesma snimljena pre šest godina u beogradskom Shoom Studios.

– U to vreme sam živeo u Londonu. Nekoliko godina ranije u Monte Karlu sam upoznao engleskog producenta Marka Evansa koji mi je rekao da ima svoj studio i da mu se obavezno javim kada dođem u London. Tako je i bilo, prezentovao sam mu pesme koje sam napisao i on je odmah rekao “Dođi sutra u studio”. Angažovao je muzičare sa kojima je godinama sarađivao i sve se dešavalo munjevito brzo – seća se Peđa D’Boy i dodaje:

Pedja D’Boy, Fidbox promo

– Snimljeni materijal je potpuno drugačiji od svega što sam ikada uradio, u pitanju je rokerski album u skladu sa metropolom u kojoj sam tada živeo i ljudima sa kojima sam ga snimao.

Peđa dodaje da tada nije uspeo da nađe pravog izdavača i da su te pesme nekako ostale po strani sve dok mu se Mark Evans nije javio pre nekoliko meseci, poslao mu sve numere i rekao da bi bio red da ih posle više od trideset godina i objavi.

I eto, zahvaljujući, između ostalih, i upornosti Nebojše Šušnjara Šuleta (izvršni producent i menadžer), predusretljivosti Gorana Jovića (urednik izdanja), ustupljenim fotografijama Zorice Bajin Đukanović i sjajnom dizajnu Branislave Stefanović, album “London Days” je konačno ugledao svetlost dana.

Na YouTube kanalu Fidbox official sada je dostupan i prvi video spot urađen za pesmu “Lova” u režiji Branislave Stefanović.

U narednom periodu se očekuje ekranizacija još nekoliko pesama sa albuma, kao i koncertne promocije u Srbiji i zemljama ex-YU.

Novosadski Astronauti objavili novi singl – “Devojka iz svemira”

Posle uspešnog debi singla “Leto leti”, koji je lepo zaživeo na radio stanicama, power pop kvartet Astronauti donose novi singl “Devojka iz svemira”.

Nova pesma mnogo više, emotivno i stilski, odražava atmosferu njihovog budućeg debi albuma. Tekst za pesmu napisali su gitarista David i pevač Marko, dok muziku potpisuje čitav bend.

Ovih dana bend dovršava snimanje spota za novi singl u njihovom rodnom gradu, a na pitanje kada će prvi spot dobiti svog video pratioca lakonski kažu, pa kada bude leto!

I nama fali još koji dan… Grupa Astronauti se oprostila od leta novom pesmom “Leto leti”

Članovi benda priznaju da su skoro godinu dana birali ime benda i da su tesnom većinom odabrali da se zovu Astronauti! Trenutno su četvorka, koja radi u sastavu: David Knežević – ritam gitara, Nikola Grujić – bas gitara, Stefan Grubor – bubnjevi i Marko Pilipović – vokal… ali, kako kažu, planiraju upgrade.

Astronauti/Photo: Dušan Živkić

Ovaj novosadski bend akcenat u svojim pesmama stavlja na višeglasno pevanje i melodične gitare. Materijal za svoj prvi album snimali su u studiju Do-Re-Mi u Novom Sadu.

Digitalni album grupe Astronauti – “Ti mi kaži kuda sad” izaći će krajem godine (Menart Srbija).

“Devojka iz svemira” za sada ima svoj lyric video:

Kirk Hamet prodaje čuvenu sliku “Conan the Conqueror”, a početna cena je – 10 miliona dolara

Gitarista Metallice Kirk Hamet odlučio je da se rastane od jednog od najpoznatijih dela fantastične umetnosti – slike Frenka Frazete “Conan the Conqueror (Berserker)”.

Kirk Hamet ima 11 omiljenih albuma… ali jedan je iznad svih

Hamet je originalno Frazetino delo stavio na aukciju preko Heritage Auctions, sa početnom cenom od 10 miliona dolara. Druga Frazetina slika, “Man Ape (Conan the Barbarian)”, u septembru 2025. dostigla je cenu od 13,5 miliona dolara, što predstavlja najviši iznos ikada plaćen za rad ovog umetnika – i uopšte za bilo koje delo strip ili fantasy umetnosti, prema podacima Heritagea.

Conan the Conqueror (Berserker)

Slika “Conan the Conqueror (Berserker)”, poznata i kao “Conan the Berserker”, mogla bi da premaši i taj rekord. Frazeta ju je naslikao 1967. godine za džepno izdanje romana “Conan the Conqueror” izdavača Lancer, a upravo ovim radom modernizovao je estetiku ikonografskog barbara Roberta E. Hauarda i snažno uticao na razvoj fantastične umetnosti tokom narednih decenija.

Evo zašto je važno verovati u sebe…. ili kako je Kirk Hamet izgubio svog Poršea

U muzičkom svetu ovo delo je posebno poznato jer je korišćeno kao omot za album “Beatin’ the Odds” (1980) američkog southern rock benda Molly Hatchet, koji je Frazetinu umetnost koristio na većini svojih izdanja.

Hamet, poznat kao strastveni kolekcionar horor i fantasy umetnosti, kupio je “Berserker” direktno od Frazete 2009. godine za milion dolara – što je u tom trenutku bio bez presedana u svetu kolekcionarstva ovakvih radova.