Naslovna Blog Stranica 11

Morisi otkazao koncert u Stokholmu zbog “nikakve podrške muzičke industrije”

Morisi je otkazao koncert koji je trebalo da održi 23. juna u švedskoj prestonici, navodeći kako su on i njegov bend “umorni od putovanja do nivoa neverice” i da ne dobijaju nikakvu podršku muzičke industrije.

Otkazivanje koncerta u stokholmskoj dvorani Hovet poslednje je u nizu otkazanih nastupa bivšeg frontmena The Smiths tokom njegove aktuelne svetske turneje, koja traje do kraja godine.

Morisi 8. jula na Kalemegdanu

Morisi je vest objavio putem svoje stranice Morrissey Central veče pre zakazanog nastupa, napisavši:

“Boli nas što nećemo stići u Stokholm ove sedmice – užasno je za bend i tehničku ekipu. Znam da je to ljudima teško da shvate, ali sanjamo o Stokholmu, Rejkjaviku, Trondhajmu, Helsinkiju, Arhusu… ali nema nikakve finansijske podrške od imaginarnih diskografskih kuća da bismo stigli do tih mesta”.

Napomenuo je da su on i njegov bend “umorni od putovanja do nepojmljivih nivoa” i da “jedva vide” pošto su za nedelju dana prošli kroz šest zemalja, i dodao:

“Imamo hiljade i hiljade prijatelja, a opet – apsolutno nultu podršku muzičke industrije”.

Morisi objavio otvoreno pismo: Nisam ultradesničar, lešinari cancel kulture hoće da me sahrane…

Bivši frontmen Smithsa objasnio je da će povrat novca biti omogućen na mestu kupovine ulaznica, i izrazio nadu da će turneju moći da nastave sledećim nastupom u Berlinu, 27. juna.

Ovo je najnovije u nizu otkazivanja tokomMorisijeve turneje. Ranije je bio prisiljen da otkaže dva koncerta u Kaliforniji zbog napada sinusitisa, a ranije ovog meseca otkazao je i nastup u Madridu iz istog razloga.

Nadamo se da se ništa slično neće desiti 8. jula, kada bi Morisi trebalo da nastupi u Donjem gradu, na Kalemegdanu.

Preminuo Mik Ralfz, osnivač Mott the Hoople i Bad Company

Saopštenjem na službenom sajtu benda, potvrđeno je da je Mik Ralfz, legendarni gitarista, pevač i tekstopisac, preminuo u 81. godini.

Bio je jedan od osnivača legendarnog britanskog rock dua Mott the Hoople i kasnije hard rock supergrupe Bad Company.

Ralfz je trpeo posledice teškog moždanog udara koji ga je zadesio oktobra 2016. godine, samo nekoliko dana nakon finalnog nastupa u londonskoj O2 areni i nakon toga je ostao nepokretan.

Rođen kao Majkl Džofri Ralfz 31. marta 1944. godine u Herefordširu, Engleska, na kurs gitarr se prijavio još kao tinejdžer. U ranim dvadesetim godinama, 1966. osniva bend Doc Thomas Group, koji ubrzo postaje Mott the Hoople (1969). Ovaj bend doživljava zvanični uspeh zahvaljujući albumu “All the Young Dudes”, napisanim i produciranom od strane Dejvida Bouvija, mada je Ralfzu kreativno postalo pretesno i napušta grupu 1973. godine

Bivši pevač benda Bad Company preminuo posle srčanog udara

Krajem 1973. godine zajedno sa Polom Rodžersom, Simonom Kirkom i Bozom Burelom osniva Bad Company, koji je odmah potpisao za Led Zeppelinovu diskografsku kuću Swan Song. Njihov istoimeni debitantski album objavljen 1974. dogurao je do prvog mesta na Billboard listama, a Mik je autor poznatih hitova kao što su “Can’t Get Enough”, “Movin’ On”, “Good Lovin’ Gone Bad” i koautor velike balade “Feel Like Makin’ Love”.

Mik Ralfz/Photo By Jim Summaria submission, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org

– Naš Mik je otišao, srce mi se slomilo – izjavio je Pol Rodžers. – Ostavio nam je izuzetne pesme i uspomene. Bio je moj prijatelj, partner u pisanju pesama, neverovatan i svestran gitarista sa najvećim osećajem za humor.

Simon Kirke je dodao: – Bio je dragi prijatelj, divan tekstopisac i izuzetan gitarista. Nedostajaće nam duboko.

Ralfz će ove jeseni biti primljen u Rock & Roll Hall of Fame u sastavu Bad Company, a ceremonija je zakazana za novembar 2025. godine

Mik Ralfz je ostavio neizbrisiv trag u istoriji rock muzike – od klasičnih R&R riffova, preko globalnih hitova, do kolega koji ga pamte kao prijatelja i kreativnog saradnika.

Irska grupa Kneecap podelila Britaniju… Oglasio se i premijer, ne želi da ih vidi na festivalu Glastonbury

Premijer Velike Britanije, ser Kir Starmer rekao je da ne smatra da je planirani nastup irske hip-hop grupe Kneecap na festivalu Glastonbury – “prikladan”.

Član grupe Mo Čara optužen je za terorističko delo, u vezi sa navodnim isticanjem zastave na koncertu u novembru – u znak podrške Hezbolahu, koji je u Velikoj Britaniji proglašen za terorističku organizaciju.

Rod Stjuart u minusu 180.000 funti zbog nastupa na festivalu Glastonbury: Neka košta šta košta, vredeće svake funte…

Na pitanje lista The Sun da li misli da bi trio trebalo da nastupi na Glastonbury-ju, Kir Starmer je bio jasan.

– Ne, ne mislim. I mislim da moramo jasno da se izjasnimo po ovom pitanju. Neću previše da pričam jer je u toku sudski postupak, ali mislim da to nije prikladno – rekao je premijer.

U objavi na društvenim mrežama, članovi grupe imali su spreman odgovor.

“Znaš šta je ‘neprikladno’, Kire”, napisali su muzičari i upotrebili psovku da optuže premijera za saučesništvo Velike Britanije u užasima u Gazi.

Inače, reper je pušten na slobodu uz kauciju, posle saslušanja prošle srede. Dvadesetsedmogodišnjak će se pojaviti na sledećem ročištu 20. avgusta.

Posle prvog ročišta, izjavio je:

– Za sve koji idu na Glastonbury, možete da nas vidtite tamo u 16 ​​časova u subotu.

Stigao “Idols”… Yungblud predstavio novo studijsko izdanje, najambicioznije do sada

Yungblud, globalno prepoznata kreativna snaga, objavio je četvrti studijski album pod nazivom “Idols“, ujedno i svoj najambiciozniji rad do sada.

“Idols“, prvi deo projekta dvostrukog albuma, označava preokret za dvadesetsedmogodišnjeg umetnika, čija su poslednja dva studijska izdanja dospela na #1 mesto u UK, a čiji je katalog pesama generisao šest milijardi globalnih strimova.

Yungblud se vratio s epskom pesmom “Hello Heaven, Hello” u kojoj spaja tradiciju i inovaciju…

Album sa 12 numera snimljen je u Lidsu sa malim timom, nedaleko od muzičarevog rodnog grada, u nastojanju da se isključe spoljni uticaji i izbegne utabani, formulaični pristup koji se često sreće u mejnstrim studijskom pisanju pesama i produkciji.

Idols, album cover/ Photo: Promo (via niversal Music Serbia)

Prva pesma sa albuma, “Hello Heaven, Hello“, razbila je kalup tradicionalnog singla, tako što je cela devetominutna numera premijerno prikazana kao Jack Saunders’ Hottest Record na BBC Radio 1 u martu.

The Independent je singl nazvao “novo pronađenom zrelošću u pisanju pesama i produkciji, za Yungbluda“.

Posle toga usledila je numera “Lovesick Lullaby“. Pohvale za singl stigle su od BBC News koji je numere opisao kao: “Kombinujući osmeh Liama Galagera sa harmonijama Beach Boysa, to je jedinstveno Yungblud“.

Nedavni singl, “Zombie“, prikazao je kreativnu saradnju Yungbluda sa za Academy Awards nominovanom holivudskom filmskom zvezdom, Florens Pju, u spotu koji je oda britanskim zdravstvenim radnicima.

Album je praćen zadivljujućim vizuelnim materijalom live performansa fokus numere “Ghosts“, moćne piano balade, koja sadrži jedan od najjačih vokalnih nastupa u karijeri Yungbluda.

– Reč je o razumevanju smrtnosti. Napisao sam je šetajući obalama reke Temze, razmišljajući o tome koliko je ljudi prošlo istim putem i šta im je prolazilo kroz glavu dok su to radili – rekao je o numeri Yungblud i dodao:
– Nestanemo u treptaju oka, a život je dragocen i brz. Ne zaboravite da ga živite. Outro pesme “Ghosts” je jedan od mojih omiljenih muzičkih delova koje smo napisali na ovom albumu. Samo sam pustio mašti na volju. Inspirisan je operom, posebno “The King and I”. Svi su mislili da sam lud kada sam to pomenuo na rock snimanju. Ali, to je Idols!

Yungblud se etablirao kao jedan od vodećih i najuticajnijih muzičkih glasova svoje generacije, uspešno spajajući rock, punk i pop elemente.

Prepoznat je brojnim nagradama, uključujući MTV EMA nagradu za najboljeg alternativnog izvođača (2021) i O2 Silver Clef nagradu za najbolji live nastup (2022). Njegova poslednja dva albuma zauzela su #1 mesto u Velikoj Britaniji i probila se na Billboard Hot 100, dok je stariji katalog sakupio zapanjujućih 6 milijardi strimova na globalnom nivou.

Ove godine održano je drugo izdanje njegovog festivala Bludfest, a nedavno je objavio svoju prvu knjigu, “You Need to Exist: A Book to Love and Destroy”, koja je odmah postala bestseler #1 prema Sunday Timesu.

Svetski mega car se vraća u Niš… Rambo Amadeus 12. jula u Banovini

Antonije Pušić, poznatiji kao Rambo Amadeus, stiže u Niš.

Tom prilikom, ovaj kultni muzičar, satiričar, pesnik, filozof, inovator, ekološki aktivista i jedriličar, održaće koncert “Tribjut samom sebi” u Banovini, s početkom u 21 sat. Očekuje se da nastup bude – baš kao i sam Rambo – nepredvidiv, duhovit, dubok i energičan.

Ovaj jedinstveni muzičko-scenski spektakl nije samo koncert, već introspektivno, duhovito i iskreno putovanje kroz višedecenijsku karijeru jednog od najoriginalnijih izvođača sa Balkana.

Rambo se, na sebi svojstven način, duhovito i beskompromisno “obračunava”“ sa sopstvenim opusom – bez patetike, s mnogo humora i sviračkog žara.

Publiku očekuje šetnja kroz antologiju Rambovih hitova, od kultnih klasika do eksperimentalnih fuzija. Sve to uz visoku dozu improvizacije i inteligentnog humora – s gitarom u ruci i osmehom na licu.

Rambo Amadeus o duhu Dorćola koji lagano nestaje: Profit jede sve pred sobom i ima beskrajan apetit…

Rambo je mnogo više od muzičara. On je ogledalo društva – umetnik koji kroz satiru, melodiju i improvizaciju prenosi istine o svetu u kojem živimo. Njegovi koncerti su grupna terapija, interaktivni performans i rokenrol misa – sve u jednom.

Ne propustite priliku da budete deo nesvakidašnjeg događaja – onog koji se pamti, prepričava i prenosi kao urbana legenda.

U prodaji je ograničen broj promo ulaznica (early bird) po ceni od 1.600 dinara.

Ulaznice se mogu kupiti u pivnici Nemir (Učitelj Tasina 17), kao i onlajn putem sajta www.bilet.rs.

Nakon rasprodaje promo kontingenta, cena ulaznice u pretprodaji iznosiće 1800 dinara, dok će na dan koncerta biti 2000 dinara.

Kristijan Mekbrajd okupio dve trećine benda The Police za rimejk njihove kultne numere

Kristijan Mekbrajd pozvao je Stinga i Endija Samersa iz grupe The Police da zajedno snime džeziranu, savremenu verziju pesme “Murder by Numbers” iz 1983. godine, koja će biti vodeći singl sa njegovog predstojećeg albuma sa Big Bandom — “Without Further Ado, Vol. 1”. Projekat će biti objavljen 29. avgusta za izdavačku kuću Mack Avenue.

Bivši bubnjar The Police priznao: Shvatio sam da je Sting genije, ali nemojte to da mu kažete…

Sting, Samers i bubnjar The Police Stjuart Kouplend nisu snimili novu muziku tokom svoje reunion turneje 2007–2008. godine, niti posle nje, što ovu saradnju čini prvom zajedničkom muzikom članova benda još od Stingovog gostovanja na Samersovom albumu “Charming Snakes” iz 1990. godine.

– Neverovatno sam uzbuđen što su Sting i Endi Samers – dve trećine jednog od najuticajnijih bendova u istoriji, The Police – sa mnom na jednoj od njihovih pesama – kaže Mekbrajd. – Sting se i dalje razvija kao umetnik sa velikom elegancijom, a Endi i dalje svira s onom sofisticiranom vatrom i oštrinom koju je uvek imao. Ogromno hvala njima, kao i neverovatnom perkusionisti Pedritu Martinezu, koji je doneo onu posebnu energiju koju samo on može da pruži.

Trojka je dovoljna za dobar rokenrol… Dan kada su na scenu prvi put stali The Police

U ovoj novoj verziji, Sting (73) peva “Murder by Numbers” u dubljem, smirenijem registru nego što je to bio slučaj na originalnoj verziji iz doba albuma “Synchronicity”, dok Samers (82) dodaje novi solo na kraju pesme. Fanovi The Police su nedavno bili oduševljeni još jednom verzijom ove pesme — ranim demoom koji se nalazi na luksuznom reizdanju albuma “Synchronicity”.

Završeni 10. Bucini dani: Najviše glumačkih nagrada “Centrali za humor” Narodnog pozorišta u Beogradu, gran-pri Gordani Đurđević Dimić

Žiri 10. pozorišnog festivala “Bucini dani” u sastavu Goran Jevtić (glumac i predsednik žirija), Nataša Marković (glumica) i Marija Milenković (glumica i redovna profesorka FDU), video je od 17-22. juna 2025. godine u Aleksandrovcu na sceni Doma kulture “Milosav Buca Mirković” pet pozorišnih predstava u takmičarskoj konkurenciji, a u selekciji Jelene Stajkovac, direktorke Festivala.

Bucini dani/Photo: Bucini dani, promo

Zlatno zrno za najboljeg mladog glumca dodeljuje se Jovanu Jovanoviću za ulogu Nikole Popovića u predstavi “Centrala za humor” Narodnog pozorišta u Beogradu.

Vanja Milačić, koja se župskoj publici poklonila dva puta kao članica glumačke posade “Narodnog pozorišta”, u ulozi Žanke Stokić (“Centrala za humor”) i Hele (“Majstor i Margarita”), dobitnica je Zlatnog zrna za najbolju žensku ulogu.

Bucini dani/Photo: Bucini dani, promo

Nabolju mušku ulogu ostvario je Bojan Dimitrijević u “Ućutkivanju Sokrata” Bitef teatra i Centra za kulturu Tivat.

Prema mišljenju žirija, Zlatno zrno za glumačku bravuru, koje od ove godine nosi ime “Radmila Živković”, ravnopravno su zaslužili Miloš Đorđević za ulogu Jovana Tanića i Radovan Vujović za ulogu Aleksandra Cvetkovića Ace (“Centrala za humor”, Narodno pozorište u Beogradu).

Bucini dani/Photo: Bucini dani, promo

Gran-pri, statua Milosava Buce Mirkovića za najbolje glumačko ostvarenje Festivala dodeljuje se Gordani Đurđević Dimić za ulogu Đuke u istoimenoj predstavi Narodnog pozorišta “Toša Jovanović” u Zrenjaninu.

Jedinu nagradu koja nije glumačka – za produkciju pozorišne predstave (omaž Župljaninu, producentu i velikom prijatelju pozorišta Milanu Minji Obradoviću), žiri je dodelio predstavi “Đuka”. .

Otvorena izložba “S one strane ogledala” Odil Dek

U Galeriji DOTS na Donjem Dorćolu, otvorena je samostalna izložba “S one strane ogledala” Odil Dek (1955), jedne od najistaknutijih Francuskinja u svetu savremene arhitekture.

Izložba predstavlja uvid u stvaralaštvo svestrane arhitektinje i dobitnice prestižne Jane Drew nagrade, čiji prepoznatljiv, fluidni stvaralački izraz povezuje arhitekturu, dizajn, umetnost i urbanizam.

– Svi odmah pretpostave da ću, pošto sam arhitektkinja, pokazivati isključivo zgrade i projekte. Ali ne radi se samo o tome. U pitanju je spoj arhitekture, dizajna, umetnosti, i još mnogo toga. Poenta je da svet nije jednoznačan – ni mi sami ne razmišljamo samo u jednom pravcu. Ako si arhitekta ne baviš se samo zgradama, kao što ni stručnjak za finansije ne radi samo sa brojevima. Treba otvoriti um i biti spreman da prihvatiš nešto drugačije. Zato se izložba i zove S one strane ogledala. Jer ideš korak dalje – kazala je Odil Dek povodom izložbe

Otvaranje izložbe S one strane ogledala/ Photo: Marijana Janković

Višedecenijski stvaralački opus Odil Dek obeležen je doslednim istraživanjem prostora kroz različite medije i skale – od urbanih pejzaža do predmeta svakodnevne upotrebe.

Bilo da kreira muzej (MACRO, Rim), entertijer restorana (Phantom, Opera Garnier, Pariz) ili nameštaj (UNESCO Headquaters Furniture, Pariz), Dek ostaje dosledna problematizovanju zastarelih normi i iznalaženju smelih rešenja koja pomeraju granice poznatog, izvodljivog i prihvatljivog.

Ekspresivna i nekonvencionalna ličnost umetnice kojom se izdvojila na arhitektonskoj sceni 70-ih, u njenom radu prepoznaje se kroz upotrebu dinamičnih formi, smele geometrije, vibrantnih boja i neočekivanih kombinacija materijala.

Na beogradskoj izložbi publika ima priliku da se susretne sa medijski raznovrsnim delima koja oslikavaju stvaralački univerzum Odil Dek.

Postavku čine crteži prvobitnih arhitektonskih vizija otkrivajući izuzetnost njenog poimanja prostora, dok serigrafije i digitalni printovi, u kojima se crvena boja javlja kao pažljivo doziran, ali prepoznatljiv vizuelni pečat umetnice, pružaju uvid u njen grafički jezik i sposobnost da arhitektonske koncepte apstrahuje u snažne dvodimenzionalne slike.

Odil Dek/ Photo: Marijana Janković

Instalacija “Horizon”, jedan od nosećih radova izložbe, transformiše galerijski prostor u sugestivno polje perceptivnog istraživanja, stvarajući ambijent koji “beži ka horizontu”. Upotrebom providnih materijala i reflerujućih površina, Dek destabilizuje odnos posmatrača prema fizičkom prostoru i otvara put ka nepoznatom.

Dimenzija kretanja uvodi se mobilnom skulpturom “Spatial lines”, dok je premijerno na ovoj izložbi prikazana skulptura “Ideal city”, realizovana po ideji autorke u produkciji Galerije DOTS.

Izložba će trajati do 30. avgusta 2025. godine.

Veštačka inteligencija menja pravila igre u filmskoj i TV produkciji?

U svetu filma i televizije, veštačka inteligencija više nije daleka budućnost – ona je sadašnjost koja sve brže menja tok industrije.

Na ovogodišnjem sajmu NAB Show, koji se tradicionalno održava u Las Vegasu i okuplja vodeće stručnjake u oblasti medija i zabave, tri ključna trenda su izronila kao dokaz koliko duboko AI već prožima sve segmente produkcije.

Generativna AI – novo oružje za scenariste i montažere

Generativna AI, alat koji može da piše scenarije, generiše likove, vizualne efekte pa čak i muziku, postaje svakodnevna praksa. Produkcijske kuće sve češće eksperimentišu sa AI-pomoćnicima koji pišu osnovne zaplete, predlažu replike ili pomažu u kreiranju sinopsisa i storyborda. Montažeri koriste AI da automatski selektuju najbolje kadrove i predlažu ritam montaže, dok reditelji vizuelizuju scene još pre nego što prva klapa padne.

AI asistenti – ljudi još režiraju, ali roboti sve pamte

AI asistenti više nisu samo digitalne alatke – oni su postali ključni članovi tima. Tokom snimanja, AI pomaže u organizaciji rasporeda, analizi snimljenog materijala i prepoznavanju grešaka. U postprodukciji, koristi se za automatsku sinhronizaciju zvuka, kolor korekciju i čak detekciju emocionalnih nijansi glume.

Ode sve u… Filmovi napravljeni iz pomoć veštačke inteligencije (AI) moći će da osvoje Oskara

Jedan od najnovijih primera je sistem koji automatski identifikuje “emocionalni ton” scene i predlaže korekcije svetla i zvuka u skladu sa raspoloženjem lika.

Real-time monetizacija i globalna lokalizacija

Treći veliki trend jeste upotreba AI u automatskoj lokalizaciji sadržaja. AI softver prevodi dijaloge na desetine jezika, generiše titlove u realnom vremenu, pa čak i vrši voice-cloning za sinhronizaciju na više jezika. Ovo omogućava TV serijama i filmovima da doslovno “izlaze” na globalno tržište istovremeno.

Prvo umetničko delo veštačke inteligencije u aukcijskoj kući Sotheby’s prodato za – milion dolara

Takođe, kroz analizu publike i interakcije na društvenim mrežama, AI u realnom vremenu predviđa koje scene će biti viralan hit, šta publika ignoriše, i kako da se sadržaj optimizuje za različite platforme.

Šta to znači za budućnost?

Iako su strahovi oko zamene kreativnih ljudi mašinama i dalje prisutni, dominantan narativ je da AI ne oduzima posao – već menja način na koji se taj posao obavlja. Filmski stvaraoci širom sveta sada imaju alate kojima mogu da vizualizuju ideje brže, efikasnije i uz niže troškove.

Veštačka inteligencija stvorila digitalnu Merilin Monro… Priča i smeje se isto kao ona

Najveći izazovi ostaju etička pitanja, pravna regulativa oko autorskih prava kada AI kreira sadržaj, i ravnoteža između kreativnosti i automatizacije.

Dakle, veštačka inteligencija više nije samo “budućnost Holivuda” – ona je sadašnjost koja menja svaki kadar, svaku rečenicu i svaki zvuk koji čujemo. Oni koji je ignorišu rizikuju da ostanu van industrijskog toka. Oni koji je razumeju – možda pišu sledeće poglavlje kinematografije.

Badi Gaj ima 88, ali upravo je pripremio album “Ain’t Done With The Blues”

Badi Gajh – How Blues Is That?/Photo: Lyndon French

Badi Gaj, legendarni bluz gitarista koji ima 88 godina, ove godine je imao zapaženo gostovanje u filmu “Sinners”, akcionom horor blokbasteru reditelja Rajana Kuglera i višeslojnom kulturnom eseju o vampirima koji upadaju u speakeasy (tajni bar) u doba Džim Krou zakona na američkom jugu.

Posle svog velikog filmskog trenutka, Gaj je najavio novi album “Ain’t Done With The Blues”, koji bi trebalo da izađe ovog leta, baš na njegov 89. rođendan.

– Ovaj album govori o tome gde sam bio, gde idem, i od koga sam sve naučio – kaže Gaj. – …Muddy, Wolf, Walter, Sonny Boy, BB… mogao bih ovako unedogled. Pre nego što su nas napustili, znali su mi da kažu: ‘Čoveče, ako me nadživiš, samo nastavi da čuvaš bluz’ i ja pokušavam da održim to obećanje. Sad više ne mogu da dignem nogu kao nekad, niti da skačem sa bine kao u dvadesetim i tridesetim, ali daću vam sve što imam – dokle god imam.

Pogledajte kako je Timoti Šalame rekreirao spot za “Subterranean Homesick Blues” legendarnog Boba Dilana…

“Ain’t Done With The Blues” dolazi kao nastavak njegovog albuma iz 2022. godine, “The Blues Don’t Lie”. Na novom albumu gostuju Blind Boys Of Alabama, Piter Frempton, Kriston “Kingfish” Ingram, Džo Bonamasa, i — na vodećem singlu “How Blues Is That?” – Džo Volš.