Naslovna Blog Stranica 6

Relej predstavio spot za naslovnu numeru s novog albuma

Jagodinski bend Relej predstavio je spot za pesmu “Spasi me” sa istoimenog albuma objavljenog 16. maja ove godine na CD-u i digitalnim platformama.

Posle velikog uspeha najavnog video singla za ovo izdanje, “Hodajmo na rukama”, koja je u svojoj prvobitnoj verziji pre tri godine ušla u finale izbora za Nagradu Milan Mladenović, a sada u remasterizovanoj verziji zauzela odlične plasmane na muzičkim top listama širom Srbije i regiona, novim singlom “Spasi me” Relej dokazuje da je nova, jedinstvena muzička pojava na domaćoj rokenrol sceni.

Muziku, tekst, aranžman i video produkciju spota za ovu pesmu potpisuje Dejan Nikolić.

Grupu Relej čine: Nebojša Nikolić (bas gitara i vokal), Dejan Nikolić (gitara i vokal) i Zoran Marjanović Čeda (bubnjevi).

Mnogo je razloga da nabavite ovaj sjajan album, a brojne koncertne promocije Relej najavljuje od jeseni ove godine.

Tradicija, istorija, pogled, osmeh i razumevanje na svakom jeziku – Altın Gün svirali u Beogradu (fotoreportaža)

Priča benda Altın Gün počinje onako kako se ovakve priče obično završavaju – raspadom.

Kada je 2016. godine ostao bez benda, amsterdamski basista Jasper Verhulst je slušao turski psihodelični rok. Zvuk iz 70-ih, odjednom mu je zazvučao kao put kojim želi da krene, iako bi tako otišao u potpuno nepoznato.

Jasper Verhulst (Altın Gün), Luka Beograd/ Photo: AleX

Dakle, u samom startu, imao je dva problema – niti je govorio turski jezik, niti je svirao bilo koji turski tradicionalni instrument. Ipak, bio je odlučan u svojoj nameri da sastavi bend.

Raspisao je “poternice” za članovima, kako fizičke, koje je lepio po turskim radnjama, tako i one na društvenim mrežama.

Imao je sreće na Fejsbuku i ubrzo se povezao s pevačicom Merve Dasdemir i klavijaturistom i multiinstrumentalistom Erdinčem Edževitom (Erdinç Ecevit) – jedinim članovima benda turskog porekla. Ostali su iz Holandije i Velike Britanije. Nazvali su se Altın Gün, što bi značilo “zlatni dan”.

Erdinç Ecevit (Altın Gün), Luka Beograd/ Photo: AleX

Ubrzo, turski obožavaoci su počeli da tvrde da je ovaj bend uradio više za emancipaciju i sliku Turske kao države, nego njena vlada. Neki ih čak doživljavaju kao neformalni izvozni proizvod nacionalne kulture – iako bend zapravo dolazi iz Amsterdama.

Do koncerta u Beogradu, 30. maja 2025. sastav je doživeo jednu značajnu promenu: Merve više nije deo benda.

Ipak, ideja na kojoj Altın Gün počiva ostala je netaknuta – spajanje kultura, epoha i zvuka u nešto što ne podilazi nostalgiji, već joj daje novi život.

DJ Brka, Luka Beograd/ Photo: AleX

Mada je skoro ceo dan padala kiša, malo pre otvaranja koncertnog prostora, kao u dogovoru sa organizatorima, nebo nad Beogradom je odlučilo da se razvedri i pruži nam neverovatan zalazak, utoliko lepši ako je posmatran sa reke, baš u blizini Hangara.

Zalazak toliko filmičan i fotogeničan, da se iz gužve začulo:

– Jesi li uhvatio dobar kadar?

– Dobar, kao da sam studirao na FDU.

Kad smo isfotkali, snimili i nadivili se zalasku, bilo je vreme da šareno i slojevito (zar se dovodi u pitanje na ovakvom događaju) obučena publika zauzima svoja mesta.

Dan je ispratio, a publiku dočekao DJ Brka, puštajući turske psihodelične i fank hitove (verovatno baš one koje je slušao i Jasper) i već se naslućivalo u kom smeru će se razvijati atmosfera.

Altin Gün, Luka Beograd/ Photo: AleX

Mada je koncert solidno kasnio, a komarci iskoristili svaku priliku da postanu deo iskustva, publika je brzo oprostila ovom harizmatičnom bendu.

Vrisak dobrodošlice trajao je svega nekoliko sekundi, a zatim je zamenjen tihim uzbuđenjem: bend je započeo koncert sa dve potpuno nove, još uvek neobjavljene pesme.

Publika je reagovala instinktivno – dlanovi su pratili ritam.

Zatim – “Vay Dünya”. I u tom trenutku, publika u Beogradu je umesto ruskog, srpskog i engleskog jezika, kolektivno progovorila (ili bar, propevala) turski. Bez prevoda. Bez titla. Bez potrebe za objašnjenjem.

Tekstovi se znaju napamet, izgovor skoro pa savršen. Da li svi znamo šta tačno znači svaki stih? Verovatno ne. Ali znamo dovoljno. Prepoznajemo emociju, ponavljamo fraze koje su postale himnične, ritam jezika se uvukao pod kožu kao posledica besomučnog preslušavanja.

Mada pod svetlima (šarenim baš kao i oni, na onoj jednoj, najpoznatijoj fotografiji) i specijalnim efektima dim mašine, na trenutke nismo mogli uopšte da ih vidimo, zahvaljujući fenomenalnom dizajnu zvuka, mogli smo da čujemo svaki detalj.

Perkusije, solaže na gitari ili balami, ili bilo koji drugi intrument koji je Erdinč svirao, sve je zvučalo savršeno.

Altin Gün, Luka Beograd/ Photo: AleX

Ipak, neke druge sitnice su ostavljali kao neostvarene želje – iako su nam stavili do znanja da je znaju, nisu odsvirali sprsku verziju pesme “Leylim Ley”.

Jasno, stare, poznate pesme, slale su publiku u očekivani “trans”. Svako je imao svoj lični ples, svoju telesnu interpretaciju muzike – uz povremene pauze da se klimne glavom, oduševi solažom, ili podigne ruka. Međutim, nove pesme su imale još bolju reakciju, što govori mnogo o harizmi benda.

Bez prethodnog “upoznavanja”, publika je brzo prihvatala tekstove i na brzinu pohvatala nekoliko stihova, da bi ih do kraja naučila napamet, kao da su odavno deo nekog paralelnog repertoara.

Dakle, bilo je solaža, na gitari, na balami, na klavijaturama, ali solaže na perkusijama su na publiku ostavljale najveći utisak, pod pretpostavkom da je to ono sa čime se najviše identifikujemo.

Baš u tim trenucima, ostvarivane su najlepše interakcije u publici – dok se dlanovima hvata ritam, hvata se pogled i uzvraća se osmeh osobi pored.

Erdinç Ecevit (Altın Gün), Luka Beograd/ Photo: AleX
Altin Gün, Luka Beograd/ Photo: AleX

U kontri sa pomenutim, odličnim ozvučenjem i dizajnom zvuka, bio je momenat kada je Erdinču, u sred strofe, mikrofon prestao da radi. Napravio je izbezumljeno simpatičnu grimasu, potpuno zbunjen, ali nije prestao.

Publika je na par sekundi preuzela vođstvo i posle nekoliko trenutaka sve je bilo nazad na svome.

Zanimljivo, publika je izraze zahvalnosti, pohvale i ljubavi dobacivala na turskom.

Ni engleski, ni holandski (verovatno jer ga niko od prisutne publike ne govori), nego baš na turskom – konekcija i razumevanje na potpuno drugom nivou, i publika i bend jednako dosledni stilu. Nije bilo potrebe za prevodom ni za objašnjenjem, turski je bio prirodni kanal razmene emocija.

Erdinç Ecevit (Altın Gün), Luka Beograd/ Photo: AleX

Kraj nije mogao da bude onda kada je bend to želeo. Vratili smo ih na bis, da bismo čuli još dve pesme. Od toga, naravno, posebno izludovali na “Halkalı Şeker”.

I opet, uz bis, bilo je prekratko, kao da je sat i po vremena stalo u svega petnaest minuta subjetkivnog osećaja.

Pre nego što nam je poslednja bas linija, doslovno, prošla kroz telo, Erdinč je obećao da se vidimo ponovo. Taman dok oni objave sledeći album, a mi ga naučimo napamet. Za sad nam dobro ide.

J. Ilić za HL

Altin Gün, Luka Beograd/ Photo: AleX

Promocija albuma “Let“ Aleksandre Bengin 12. juna u Multimedia Music Record Store

Promocija prvog autorskog albuma violončelistkinje Aleksandre Bengin, pod nazivom “Let“, biće održana u sredu, 12. juna od 18:00 časova u Multimedia Music Record Store (Sremska 2).

Aleksandra Bengin, umetnica klasičnog obrazovanja sa diplomama iz violončela (master) i klavira (osnovne studije), trenutno je angažovana kao spoljni saradnik u Simfonijskom orkestru RTS-a i član je dva kamerna sastava: Duo Dragorad i Duo Bengin & Predolac.

Iako joj je klasična muzika primarna sfera, album “Let“ predstavlja njeno eksperimentisanje sa širim muzičkim izrazom kroz autorsku kompoziciju i improvizaciju.

Na pomenutom izdanju nalazi se šest instrumentalnih kompozicija koje su snimane tokom leta 2024. godine u Studiju Multimedia, pod producentskom palicom Nebojše Brdarića. Za vizuelni identitet bili su zaduženi fotograf Miloš Dimitrijević i umetnik James Maj, autor slike na omotu.

Aleksandra Bengin/ Photo: Miloš Dimitrijević

Muzika sa albuma teško se može svrstati u jedan žanr. Najbliža je spoju ambijentalne, klasične i eksperimentalne muzike, sa primesama popa, elektronike i filmskog izraza.

Kroz upotrebu pedala kao što su “looper“ i “delay“, Aleksandra koristi samo zvuk violončela da stvori slojevitu teksturu koja istovremeno nosi melodiju, harmoniju i ritam – stvara zvuk koji podseća na orkestar sastavljen isključivo od violončela.

Album “Let“ (Multimedia Music) dostupan je na svim digitalnim platformama, kao i na CD-u.

Poznata prva imena 58. Zaječarske gitarijade

U Beogradu je održana press konferencija na kojoj su najavljeni učesnici 58.Gitarijade u Zaječaru (od 28. do 30. avgusta na Kraljevici).

Gosti na konferenciji bili su Marko Mendoza, Dino Jelusić i Ivan Keller, koji su najavili ekskluzivni nastup benda Whitesnake Experience By The Members Of Whitesnake – projekta specijalno napravljenog za Gitarijadu u Zaječaru.

Bend čine članovi legendarnog sastava Whitesnake – bubnjar Tomi Oldrič, gitarista Džoel Hokstra, basista Marko Mendoza, klavijaturista Mikele Lupi  i hrvatski pevač Dino Jelusić.

Marko Mendoza je naglasio da su odlučili da održe jedini koncert na svetu upravo u Srbiji i Zaječaru, jer su u našoj zemlji oduvek bili dobrodošli:
– Tradicija i kvalitet su nam jako važni, a Gitarijada postoji već 58 godina i to je nešto što morate poštovati i negovati. Vaša publika je jedna od najboljih na svetu i verujem da će, zajedno sa nama, uživati u ovom nastupu.

Jelusick, Gitarijada 2024/ Photo: AleX

– Pripremamo specijalnu set listu od najvećih Whitesnake hitova – nadovezao se Dino Jelusić i dodao: – Pevati numere svog idola iz detinjstva, Dejvida Koverdejla, za mene je posebna čast i zadovoljstvo. Iako sam, u međuvremenu, nastupao sa velikim imenima iz sveta roka, Whitesnake pesme mi najviše leže i svirati sa ovako fascinantnom ekipom muzičara za mene je čist hedonizam.

Dejvid Koverdejl, frontmen benda Whitesnake, dao je dozvolu svojim članovima za ovaj projekat što daje poseban ekskluzivitet Gitarijadi, pa se očekuje veliki broj posetilaca iz zemlje i regiona.

Brkovi, Priča 2022/Photo: AleX

Iako još nije poznat finalni program festivala, za sada su potvrđeni sledeći izvođači:

Četvrtak, 28. avgust

– S.A.R.S.
– Brkovi

Petak, 29. avgust

– Whitesnake Experience By The Members Of Whitesnake
– Kerber

Subota, 30. avgust

– Riblja Čorba
– Goblini

55. Gitarijada – Kerber/Photo: AleX

Kao i svake godine, na Gitarijadi će se takmičiti demo bendovi, a više informacija o prijavi za isto možete naći na sajtu Gitarijade.

Kako nastaje pupoljak iz asfalta… Niko Nikolić objavio animirani spot za singl “Ne odustajem”

Novi singl Nika Nikolića “Ne odustajem” objavljen je na svim striming servisima, a animirani video spot je na YouTubeu.

“Ne odustajem” predstavlja poziv na dizanje glave i hrabrost, uz svu pažnju prema sebi. U novom singlu Niko Nikolić (Pavle Nikolić) kroz blagi instrumental i poprilično jasne metafore u tekstu reflektuje buru osećanja kroz koju već duže vreme prolazimo svi zajedno.

Prednovogodišnja muzička torta Zelenog kačketa… LU ređa kore, a Niko Nikolić preliva nežni fil melanholije

Ipak, ostavlja puno prostora da svako ko bude slušao pesmu prepozna i konkretne brige i strepnje koje oseća, i zajedno sa njim, i svima oko sebe, postane “pupoljak iz asfalta” koji probija mrak.

Muzički, pesma stvara mesto sigurnosti kao podlogu za sve što će vas snaći tokom slušanja i pomaže vam da prelebdite do kraja i stiha “smejaću se znam, kad tad”.

Niko Nikolić – Ne odustajem, autor omota: Milena Čogurić

– Ova pesma je nastala pre nekih godinu dana kao podsetnik samom sebi da prebrodim jedan užasan period. U zadnjih par meseci sam izmenio strofe da bih joj dao kolektivni karakter. Mislim da smo u nekom dugačkom periodu besa i konfuzije u društvu, te muzika i stvaranje ne trebaju biti imuni na to – rekao je Pavle o pesmi.

Niko Nikolić spotom za pesmu “Kopači zlata” najavljuje svoj drugi studijski album…

Svu spomenutu slojevitost pesme, kroz prilično jednostavan koncept u animaciji oživela je Milena Čogurić, čime je spot načinila neizostavnim delom iskustva ovog singla.

– Spojili smo se preko Zelenog Kačketa, njoj je pesma bila inspirativna i baš brzo je izanimirala ceo spot. Imala je potpunu slobodu da sama interpretira pesmu, a ja nisam imao zamerke jer mi se savršeno uklopila ta mala priča spota i estetika poput indi crtaća – objašnjava Pavle.

Pored Pavla Nikolića koji je odsvirao većinu insturmenata na pesmu i bio zadužen za snimanje, miks i master, na pesmi su svirali i Svetlana Petrović (flauta, prateći vokal), Nebojšta Durmanović (bubnjevi) i Boris Milanović (bas gitara).

Niko Nikolić (Pavle Nikolić) je kantautor iz Beograda koji pravi pesme o svakodnevnici na Balkanu. Sa bendom Ništavila kombinuje rok, flaute i benždo u indi-pop zvuk. Debi albumom “Drugo mesto” (2020) doneo na domaću scenu mešavinu psihodelije i pamtljivih refrena. Septembra 2024. godine objavio je drugi album “Privatni indigo” za Zeleni Kačket/Pop Depresiju, snimljen u intimi kućnog studija pod produkcijom Srđana Popova uz gostovanja brojnih prijatelja. Ovim izdanjem Niko i njegov bend najavlili su transforimšuće koncerte kao deo nove regionalne scene.

Bjesovi stižu 26. jula na Zappa Barku

Rok bend Bjesovi iz Gornjeg Milanovca, iako je nastao u relativno maloj sredini, uspeo je da postane jedan od najznačajnijih alternativnih sastava na našim prostorima.

“BOR[n] to be Wild”… Izložba rok fotografija, promocija knjige i dobra svirka 13. juna u Boru

Bjesovi su posebna pojava na regionalnoj sceni – mračni, emotivni, iskreni do kostiju. Njihova muzika ima dubinu i nosi onaj sirovi, gotovo religiozni naboj koji te ili potpuno osvoji ili ti ostane neshvatljiv.

Gde je čovek? – pitaju se Bjesovi u novoj pesmi

U subotu, 26.jula Bjesovi će nastupiti u novom prostoru Zappa Barke.

Prvih 100 ulaznica pušten su u prodaju preko svih prodajnih mesta tickets.rs po ceni od 1700 dinara dok ih nešto povoljnije možete kupiti u Zappa Baru po ceni od 1500 dinara.

Posle tih prvih 100 prodatih ulazniva cena na tickets.rs će biti 2000, a u Zappa Baru 1800 dinara.

Photo: Promo

Na putu trnja i ruža… Andrej Andrejević i Bane Jelić objavili singl i spot “The road to Jerusalem”

Andrej Andrejević i Bane Jelić/Photo: Dragan Đorđević – Belja

Klavijaturista Andrej Andrejević (autor) i gitarista Bane Jelić objavili su kompoziciju i spot za instrumentalnu jazz-rock numeru pod nazivom “The road to Jerusalem” (PGP-RTS).

Ova dvojica “prekaljenih” instrumentalista sarađivala su tokom svojih karijera sa najvećim imenima jazz i rock scene Balkana.

Andrej Andrejević, koji je više naginjao ka džezu imao je bendove sa Vladimirom Furdujem, Kiretom Mitrevim, Nenadom Stefanovićem Japancem, Batom Božanićem…da bi najviše profesionalnog vremena proveo u bendu Zdravka Čolića, kao i u svom studiju radeći sa izvođačima poput Bore Đorđevića, Luisa, Caneta Kostića, Aleksandre Radović, Lene Kovačević, Jelene Tomašević…

Bane Jelić sa druge strane najpoznatiji je po svom radu u grupama Neverne Bebe, Osvajači, Viktorija, ali i po svojim instrumentalnim virtuoznim albumima koji su ga u jednom trenutku preporučili da nastupi kao gost na koncertu najvećeg virtouza na električnoj gitari, Stiva Vaja.

Kompozicija “The road to Jerusalem” je vrlo dinamična, sa eksplozivnim solo deonicama i nostalgičnom temom koja nas vraća u zlatno doba džez-roka 70-ih i 80-ih godina prošlog veka. Želja autora je bila da zainteresuje mlađe muzičare za ovaj žanr, koji je pružio mnogo svetskoj muzici. Takođe, često smenjivanje atmosfere oslikava i duhovno stanje svakog Hrišćanina na putu vere, na kojem ima i trnja i ruža.

U svojoj podršci umetnicima koji se bave manje komercijalnim žanrovima, Organizacija muzičkih autora Srbije SOKOJ podržala je rad na ovom projektu.

 

Majli Sajrus ima novi album… Ali “Something Beautiful” je i mnogo više od toga

Deveti studijski album američke pevačice i glumice Majli Sajrus – “Something Beautiful” je upravo izašao za Columbia Records, a dostupan je na svim striming servisima: https://mileycyrus.lnk.to/somethingbeautiful

Na albumu, koji je introspektivan i muzički avanturističan, nalazi se 13 novih pesama koji spajaju emotivnu otvorenost sa ekspanzivnom, kinematografskom produkcijom. Do sada su sa albuma skinuti singlovi: “More to Lose” ,”End of the World”,  “Something Beautiful”, ali i aktuelni “Easy Lover”.

Majli Sajrus – Something Beutiful, cover

Izvršni producenti albuma su Majli Sajrus i Šon Everet, a svoj doprinos dali su i Britani Hauard, Maks Morando i Majkl Polak.

“Something Beautiful”  opisan je kao izmaštana pop opera koja donosi jedinstveno vizuelno iskustvo. U pitanju je konceptualni vizuelni album, koji istražuje teme isceljenja, transformacije i pronalaženja lepote u teskobi. Album prati istoimeni muzički film čija premijera je zakazana zap 6. jun 2025. na filmskom festivalu Tribeca. Režiju filma potpisuju Majli, Brendan Valter, Džejkob Biskenman, i priznati filmski stvaralac Panos Kosmatos.

Majli zna dijagnozu, ali neće na operaciju: To više ne bih bila ja…

Fotografija sa naslovne strane delo je priznatog modnog fotografa, Glena Lučforda, a prikazuje Majli u arhivskoj haljini iz kolekcije Thierry Mugler couture 1997, što je upečatljiva referenca na hrabru estetiku i vizualno pripovedanje albuma “Something Beautiful”.

Majli Sajrus, pres photo Glen Luchford

Album dolazi u  višestrukim  ekskluzivnim  formatima, među njima su  i potpisani vinili i diskovi u limitiranoj kolekciji, kao i dva specijalna,već rasprodata, boks seta u kome se nalazi dosta primaljivih stvari za istinske fanove američke zvezde.

My Baby objavili singl “Smiley Virus” kojim najavljuju šesto studijsko izdanje

Holandsko-novozelandski trio My Baby, poznat po svom hipnotičnom “blues-trance” zvuku, vraća se sa novim singlom “Smiley Virus”, kojim najavljuje šesto studijsko izdanje i novo poglavlje u svojoj muzičkoj priči.

Bend čine pevačica i multiinstrumentalistkinja Cato van Dyck, njen brat bubnjar Joost van Dyck kao i novozelandski gitarista Daniel “Dafreeze” Johnston.

Njihov prepoznatljivi stil zasniva se na roots zvuku, uz uticaje gospela, bluza, muzike sedamdesetih godina, EDM-a i drevnih narodnih melodija – sve to izvedeno bez upotrebe semplova i računara, samo sa gitarama, bubnjevima i vokalima.

My Baby/ Photo: Peter Lodder

Od 2012. godine, My Baby neumorno nastupa po celom svetu – od Glastonburyja i Szigeta do Exit Festivala i WOMAD-a osvajajući publiku transcendentalnim live nastupima.

Njihovi koncerti su plesno iskustvo koje briše granice između žanrova i kultura. Bend je do sada objavio pet studijskih albuma, a njihovi radovi prate lik muze-protagonistkinje kroz priče inspirisane mitologijom, duhovnim traganjem i društvenim komentarima.

My Baby, Kultur Shock, Psihomodo pop, Kawasaki 3p, Z++ i Skroz – nova imena OK Festa 2025.

Novi singl “Smiley Virus” tematski se uklapa u predstojeći album “Echo”, koji će biti objavljen 11. jula i koji reinterpretira drevne mitove iz savremene, ženske perspektive.

U njemu se eho koristi kao simbol – transformacije, identiteta i preoblikovanja povijesnih narativa. “Smiley Virus” u tom kontekstu nudi glazbeni komentar o današnjem svijetu, u kojem osmeh može da bude i maska i oružje.

Holandsko-novozelandski trio će takođe održati i koncert u našem regionu, tačnije u junu na Zagreb Beer Festu 2025 i 19. jula na OK Festu (Tjentište).

“PUT DO SLIKE Sećanja i boje”… Otvaranje izložbe Milorada Stepanova 3. juna na Kolarcu

Izložba “PUT DO SLIKE Sećanja i boje” Milorada Stepanova biće otvorena u utorak, 3. juna u 19:00 časova u Galeriji Kolarčeve zadužbine.

– Radovi koje prezentujem podstaknuti su najvećim delom neposrednim kontaktima sa živim svetom u samoj prirodi, na “licu mesta”, u kikindskom ataru, pored bara i kanala koje svakodnevno posećujem. Slike započete u prirodi dovršavane su u ateljeu tokom jedne ili dve seanse. Procesom slikarske artikulacije kombinovani su razni likovni materijali: slikarski ili obični flomasteri, akrilik, suvi ili uljani pastel uz nekoliko vrsta ugljena i samostalnih pigmenata (npr. ultramarina). Hromatika sećanja u odnosu na neposredno viđenje i sagledavanje modifikovana je trenutkom samog stvaranja, spontanom rukopisnom ekspresijom – kazao je o autor o izložbi.

Panonska bara/ Photo: Promo (via Kolarčeva zadužbina)

Izložba “PUT DO SLIKE Sećanja i boje” će biti otvorena za posetioce do 14. juna radnim danima od 10:00 do 20:00, a subotom od 10:00 do 16:00 časova.