Manifestacila Liman Zove pozvala je novosadske srednjoškolce, solo izvođače i bendove, koji sviraju klasičnu, rok, pank, metal ili pop muziku, da se prijave na ovogodišnji konkurs.
– Za prijavu je potrebno poslati kratak snimak izvođenja jedne kompozicije na mejl: ruzanpametanimlad@gmail.com ili popunjavanjem formulara: sala.rs/formular-liman-zove/. Nakon toga, vršimo selekciju i biramo izvođače koji će imati priliku da nastupe na bini sa kompletnom koncertnom produkcijom i dobiju višekanalni audio snimak svog nastupa i druge vredne nagrade – kažu organizatori i dodaju:
– Prethodnih godina najboljim izvođačima manifestacije Liman zove predstavnici EXIT festivala omogućili su nastup na EXIT-u. Ove godine, uspostavili smo saradnju sa festivalom ARLEMM i najbolji će ponovo dobiti šansu da se pokažu.
Manifestacija je ove godine deo programa u okviru Dečije nedelje i realizuje se u saradnji sa Kulturnim centrom Novog Sada.
U okviru programa Super svirka konkurs je raspisan i za učenike osnovnih škola. Prijave na: sala.rs/formular-super-svirka/
Cilj aktivnosti koje se realizuju u okviru projekta Liman Zove jeste afirmacija mladih umetnika, čemu je Audio Konstruktor posvećen svojim društveno odgovornim poslovanjem dugi niz godina. Kao i svake godine, ovaj projekat podržala je Uprava za kulturu Grada Novog Sada.
U spektakularnom potezu koji je rasplamsao interesovanje ljubitelja muzike i sporta širom sveta, NFL, Apple Music i Roc Nation zvanično su objavili da će Bad Bunny biti headline izvođač na Half-time Showu Super Bowla LX, koji će se održati 8. februara 2026. na stadionu Levi’s u Santa Clari, Kalifornija.
31-godišnji portorikanski muzičar, čije pravo ime glasi Benito Antonio Martínez Okasio, izjavio je da je ovaj nastup mnogo više od velikog koncerta – to je posveta njegovoj kulturi, zajednici i istoriji.
– Ovo je za moj narod, moju kulturu i našu istoriju – rekao je ovim povodom Bad Bunny.
Produkcija ovog događaja poverena je iskusnim timovima — DPS će biti producent, dok će Rock Nation i Emmy nagrađivani Jesse Collins funkcionisati kao izvršni producentski partneri. Režiser predstave biće Hamish Hamilton, koji već ima iskustva sa velikim televizijskim emisijama.
Ovaj izbor dolazi u kontekstu impresivne godine za Bad Bunnyja: nakon rekordne rezidencije u Portoriku koja je privukla stotine hiljada fanova i svetske turneje “Debí Tirar Más Fotos” koja kreće krajem 2025.
Björk i Paramore pridružili su se bojkotu “No Music For Genocide”, pa njihovi katalozi više nisu dostupni na striming servisima u Izraelu.
Akcija u okviru inicijative “No Music For Genocide” poziva izvođače i nosioce prava da povuku muziku sa platformi u Izraelu. Više od 400 muzičara i labela učestvuje, među njima Massive Attack, Rina Sawayama, Fontaines DC, Primal Scream, Faye Webster, MJ Lenderman, Arca, Kelela, King Krule i Japanese Breakfast.
Učesnici su izmenili teritorije izdavanja; gde to nije moguće, poslati su zahtevi za geoblokiranje distributerima ili lejbelima.
Björk je ranije javno podržavala palestinski narod, kao i tibetansku nezavisnost, što je 2008. izazvalo reakcije kineskih zvaničnika.
Björk – Cornucopia, promo
Paramore su prošle godine na mrežama pozvali na podršku organizaciji Doctors Without Borders:
“Ne verujemo da podrška našim palestinskim prijateljima znači antisemitizam. Volimo naše jevrejske prijatelje i porodicu i molimo se za bezbedan povratak preostalih talaca”. Autori hita “Misery Business” dodali su:
“Ne možemo da podržimo genocid. Zahtievamo hitan i trajan prekid vatre”.
“Kultura sama ne zaustavlja bombe, ali može da odbaci represiju, promeni javno mnjenje ka pravdi i odbije art-washing i normalizaciju zločina protiv čovečnosti”.
“Cilj nam je da inspirišemo druge da usmere svoj uticaj na konkretnu akciju. Zahvalni smo svim umetnicima, menadžerima i labelima koji su već pristupili. Ovo je tek početak”, saopštili su iz pokreta “No Music For Genocide”.
Lgendarni hip-hop sastav Arrested Development će nastupiti 30. oktobra u klubu BitefArtCafe u okviru programa Musicology Sessions.
Još od svog revolucionarnog debija 1991. godine, Arrested Development su kulturni ambasadori svesti i osnaživanja širom sveta. Svojom vibrantnom mešavinom eklektičnih zvukova i prepoznatljivim stilom, stvorili su jedinstvenu fuziju ritma i izraza, koja se i danas izdvaja od glavnog toka hip-hopa.
Arested Development/Photo: BitefArtCAfe promo
Njihov spoj afričkih ritmova, snažnih poruka i bezvremenih hitova ne samo da je obeležio jednu eru, već je i oblikovao hip-hop kakav danas poznajemo.
Sa brojnim albumima i svetskim turnejama, bend je ostavio neizbrisiv trag u muzičkoj industriji. Njihov debitantski album “3 Years, 5 Months and 2 Days in the Life of…” doneo im je dve Gremi nagrade – za najboljeg novog izvođača i za najbolji rap nastup dua ili grupe (Tennessee) – kao i dve MTV nagrade, Soul Train Music Award i NAACP Image Award.
Časopis Rolling Stone ih je 1992. proglasio bendom godine, VH-1 ih je uvrstio među najveće hip-hop izvođače svih vremena, dok je Rock and Roll Hall of Fame uvrstio pesmu “Tennessee” među “500 pesama koje su oblikovale rokenrol”.
Arested Development/Photo: BitefArtCAfe promo
Osim kroz muziku, Arrested Development su istoriju pisali i nastupajući uz ličnosti poput Nelsona Mandele, Luisa Farahana, Hilario Klinton i Baraca Obame – čime su potvrdili svoj status istinskih legendi.
Speech o hitovima “People Everyday” i “Mr. Wendal” kaže:
– Danas su zapravo još relevantniji nego tada. Muzika AD-a je zaista bezvremenska, jer je ukorenjena u realnim problemima i ljudskim iskustvima koja nikada ne nestaju. Kada vidim nove generacije kako pevaju te pesme, shvatim da smo stvorili nešto veće od nas samih – muziku koja prenosi poruke kroz decenije. To nasleđe nas istovremeno čini poniznim i inspiriše nas da nastavimo stvarati na tom nivou.
O uticaju na društveno osvešćeni hip-hop širom sveta Speech kaže:
– Nikada neću biti potpuno svestan tog uticaja, ali znam da smo ostavili ogroman trag – i da to još uvek činimo. Ponosan sam na to. Najlepše je kada nam izvođači iz Afrike, Evrope, Azije kažu da smo ih inspirisali da repuju o svojoj istini, svojim borbama i svojim zajednicama. Tada shvatiš da je to više od muzike – to je pokret.
Arested Development/Photo: BitefArtCAfe promo
Više od tri decenije kasnije, bend i dalje stvara muziku koja je i revolucionarna i duboko refleksna. Dvostruki album iz 2024. “Bullets in the Chamber” okupio je imena poput Chuck D, Sky Zoo, Canibus, Diana King, Ras Kass, O’hene Savant, Twan Mack, MRK SX, Do it All Dupree, Grandmaster Caz, Sol Messiah i Sa-Roc, uz posebne doprinose Montsho Eshe i Rasa Dona.
Njihov najnoviji projekat “Adult Contemporary Hip-Hop” (izvršni producent Speech za Vagabond Productions i Configa za Configaration Records) objavljen je 4. jula 2025. Singlovi poput All I See Is Melanin i Pack It Out donose snažnu liričnost, emotivne priče i društveno angažovane poruke – na način na koji to samo Arrested Development ume. Ovaj album nije samo omaž njihovom nasleđu – on je njegov nastavak.
Pred koncert u BitefArtCafeu Speech se prisetio gostovanja u Beogradu 2022. godine:
– Beograd je za nas uvek bio posebna stanica. Ljudi imaju dušu, strast, i naši nastupi tamo su zaista legendarni! Sećam se energije publike – bila je električna, gotovo duhovna. Ta povezanost ostaje sa tobom dugo nakon što se koncert završi.
Arested Development/Photo: BitefArtCAfe promo
Beogradska publika i ovog puta može da očekuje nezaboravno veče – ispunjeno energijom, muzikom i inspirativnim porukama koje definišu Arrested Development više od 30 godina. Ne propustite priliku da uživo doživite bend koji je zauvek promenio pejzaž hip-hopa. Ulaznice su na prodajnim mestima tickets vision, kao i online: https://tickets.rs/event/arrested_development_21899
Marko Louis predstavio je novi spot za pesmu “Bulbule”, snimljenu u saradnji sa autentičnom pevačicom Senidah.
Numera je novi singl sa njegovog poslednjeg albuma simboličnog naziva “25” objavljenog za etiketu Balkan Art Collaboration. Album je osmišljen kao muzičko putovanje kroz četiri važna datuma, povezana ne samo sa muzikom, već i sa njegovim najbližima i ličnim jubilejima.
– Pesma “Bulbule” je nastala u aprilu ove godine kada sam napisao muziku, a dugogodišnja saradnica Maja Radivojević tekst. U početku nisam planirao da bude duetska pesma, ali Maja i prijatelji znaju da mi je velika želja bila da snimim pesmu sa Senidah, autorkom jedinstvenog izraza. Oduševljen sam bio jer je Senidah odmah pristala jer joj se pesma dopala. Posle toga sve je išlo što bi se reklo , glatko. Senidah nije samo umetnica sa autentičnim glasom i izrazom, već sam kroz ovaj rad shvatio da je i izuzetno profesionalna, jednostavna za saradnju i prizemna osoba.
Marko Louis i Senidah, screenshot
– Zanimljiva je priča o nastanku teksta. Supruga Maša je rekla da je melodija podseća na scenu iz neke Diznijeve bajke kad princeza razgovara sa ptičicama. Iz te slike se rodila ideja o slavuju. Bulbul je sinonim za slavuja, zaboravljena reč persijskog porekla, koja se ponegde može čuti u Bosni. U sufijskoj mistici, bulbul simbolizuje dušu koja traga za božanskom lepotom. Ova pesma je dozivanje ljubavi kao najvišeg nadahnuća – izjavio je talentovani muzičar Marko Louis
Marko Louis i Senidah, screenshot
– Drago mi je što je došlo do ove saradnje jer je Marko Louis sjajan muzičar. Naša saradnja na ovoj pesmi je iskrena, emotivna, posebna. Ova pesma mi je izuzetno lična – ona je san, čežnja, glas iznutra koji govori “sanjam te… željo moja… vidi me, moj bulbule” – to je vapaj duše koji nosim godinama. Nekad davno “zapjevala je sojka ptica”, sad smo to Marko i ja. Naši bulbuli su u srcu, zauvek – izjavila je Senidah
Režiju spota potpisuje Markov dugogodišnji saradnik Dragan Jereminov. Spot je sniman u prirodnom rezervatu Kraljevac i u zgradi starog svetosavskog doma u Pančevu. Na kraju spota glumac Vahid Džanković izgovara reči Meše Selimovića iz intervjua iz 70-ih godina.
Atheist Rap saopštio je pre nekoliko dana da neće biti održan njihov koncert koji je trebalo da u subotu, 4. oktobra, bude održan u Kisaču, u humanitarne svrhe.
Kako su naveli, bend se odazvao pozivu zbora građana Kisača da učestvuje na humanitarnom koncertu za prikupljanje novca za lečenje dvoje dece iz tog mesta, za petogodišnju Emu Medveđ (koja se bori sa tumorom na mozgu) i osamnaestogodišnjeg Borisa Čemana (koji se oporavlja od kome), i kojima je pomoć neophodna.
“Međutim, kada su oni koji odlučuju o javnom prostoru u tom mestu čuli ko organizuje i ko treba da učestvuje, nisu dali dozvolu za korišćenje nijednog javnog prostora. Nisu dozvolili održavanje humanitarnog koncerta za lečenje dece”, navodi Atheist Rap.
Oni su, pošto koncerta neće biti, zamolili građane da, koliko mogu, doniraju za pomoć ovoj bolesnoj deci.
“Opasno se sužava krug gradova i prostora gde se možemo videti i čuti uživo. Ovaj u Kisaču je samo jedan u nizu otkazanih/zabranjenih koncerata, ali ovako kao ovaj nijedan nije zaboleo”, navode članovi grupe.
Humanitarni koncert će ipak biti održan, ali 5. oktobra u Kikindi.
Zbor građana Kikinde šalje najjači mogući zagrljaj Kisaču i organizuju humanitarni koncert za Emu i Borisa!
“Kikinda ne pristaje na tišinu kada su u pitanju životi dece. Preuzimamo inicijativu! Za Atheist Rap i dobru volju, u Kikindi ima mesta!”, piše u saoptenju koje je na svojim mrežama objavio bend Atheist Rap.
Pored benda Atheist Rap nastupiće i kikindska DJ zvezda Tamarama.
Koncert je zakazan za nedelju, 5. oktobar 2025. u 19 časova u Pabu J (Trg srpskih dobrovoljaca 23, Kikinda), na ulazu će biti postavljene kutije za dobrovoljne priloge.
U međuvremenu, oglasila se i Mesna zajednica Kisač, koja tvrdi da nikakve zabrane nije bilo.
Pogledajte i njihovo saopštenje objavljeno na Facebook stranici:
Kultni bend Bjesovi, jedan od najautentičnijih rok bendova sa ovih prostora, zagrmeće u subotu, 18. oktobra od 21 čas u srcu Beograda – u legendarnoj sali Amerikana Doma omladine.
Te večeri, neukrotiva sila Bjesova uzdići će Beograd u epicentar sirove emocije, moćne energije i nepatvorene istine – one što udara pravo u dušu. A ako postoji bend koji ume da prizove sve to, to su Bjesovi.
Bjesovi ne sviraju note – oni sviraju nemire koji tinjaju u svakome od nas. Bez maski. Bez filtera. Bez foliranja.
Njihove pesme nisu samo muzika – one su stanje svesti. Njihovi koncerti nisu samo nastupi – to su duhovna preispitivanja, kolektivna katarza, istinska umetnost… ritual koji se pamti.
Već više od tri decenije Bjesovi pomeraju granice alternativnog roka, kombinujući intenzivne tekstove, hipnotišuće rifove i neukrotivu scensku energiju.
Ostalo je još malo ulaznica po promotivnoj “early bird” ceni od 2.000 rsd. Ulaznice se mogu kupiti na blagajni Doma omladine, blagajni Beogradske Arene, blagajni Sava Centra, svim Moj kiosk prodajnim mestima, kao i onlajn putem sajta www.efinity.rs. Nakon rasprodaje promo kontingenta, redovna, pretprodajna cena biće 2.300 dinara, dok će ulaznice na dan koncerta koštati 2.500 dinara.
Ranije ove godine, Horsegirl – njujorško-čikaški trio najboljih prijateljica Nore Čeng, Penelope Lovenstejn i Gigi Rajs – objavio je jedno od najhvaljenijih izdanja godine, “Phonetics On and On”, putem Matador Recordsa.
Album koji je producirala Kejt Le Bon već se našao na brojnim listama najboljih albuma 2025. u polugodišnjim pregledima prestižnih medija poput Esquirea, Stereoguma, The Ringera, UPROXX-a, FLOOD-a, Pastea, Rolling Stonea i drugih, pri čemu ga je potonji proglasio “trenutnim kandidatom za svaku listu sjajnih albuma”. Bend je od tada neprestano na turneji, a nedavno se vratio sa prve i u potpunosti rasprodate japanske turneje.
Horsegirl – Julie In Twos, cover
Jedna od istaknutih pesama albuma je “štedljiva i zadivljujuća” (po časopisu The Ringer) “Julie”. Po njenom izlasku, Stereogum je ustvrdio da “pesme ovako sjajne sugerišu da je debi trija Horsegirl bio tek početak njihovog uspona”. Horsegirl dodatno osvetljavaju “Julie” objavom digitalnog EP-ja “Julie In Twos”, kao i najavom fizičkog izdanja na 7” – “Two Julies”, koje je sada dostupno za prednarudžbinu. Novo fizičko izdanje uključuje dve demo verzije “Julie”, dok digitalni EP donosi i demo pesme “In Twos”.
– “Julie” je prošla dugu evoluciju kroz mnoge radne verzije. Želele smo da podelimo neke rane snimke kako bismo pokazale koliko se pesme razvijaju tokom stvaranja albuma. Pesma opisuje iskustvo zaljubljenosti i nesigurnosti — ranjivost poprima drugačiji oblik u svakoj verziji. Isprva je napisana na akustičnoj gitari, instrumentu koji je na kraju potpuno uklonjen iz finalne verzije. Evolucija pesme odražava zaigranost naših snimateljskih sesija s Kejt, te naš rast kao kantautorki tokom rada na “Phonetics On and On” – rekle su devojke iz Horsegirl.
Šta kritika kaže o albumu “Phonetics On and On”:
“Ono što “Phonetics On and On” dokazuje, između ostalog, jeste koliko ovaj bend, potpisan za Matador, uistinu zaslužuje ovakav silan hype.” – FLOOD, Najbolji albumi 2025. (do sada)
“”Phonetics On and On” rezultat je tolikog truda i usavršavanja, ali neverovatno je kako se čini da svaki put kad jedna od njih tri samo slegne ramenima – ispadne briljantna pesma.” – Stereogum, 50 najboljih albuma 2025. do sada
“Jedan od najperspektivnijih bendova ranih dvadesetih.” – Brooklyn Vegan, Najbolji albumi 2025. do sada
“Pulsirajuće i pogonski snažno… [‘Switch Over’] je zarazno, a opet ležerno, idući korak napred za bend kojem tek predstoji dugačak put.” – Esquire, 17 najboljih pesama 2025. (do sada)
“[“Phonetics On and On”] je jednostavno trijumf indie rocka.” – Aquarium Drunkard, Polugodišnji pregled
Umetnica Marina Abramović ponovo će ući u istoriju – izložbom u Galeriji Akademije u Veneciji, koja će biti otvorena u maju 2026. godine za vreme 61. Bijenala umetnosti, a kojom će postati prva živa umetnica koja će se samostalno predstaviti u toj instituciji od kada je otvorena 1817. godine.
Marina Abramović je 2023. godine postala prva žena koja je imala samostalnu izložbu u Kraljevskoj akademiji umetnosti u Londonu, a 1997. godine bila je prva žena koja je dobila Zlatnog lava na Bijenalu u Veneciji, za antiratni rad “Balkanski barok“.
Izložba najavljena u Galeriji Akademije “Transformišuća energija“ (Transforming Energy) debitovala je u Muzeju moderne umetnosti (MAM) u Šangaju prošle godine, a velikim delom je inspirisana epskom performativnom šetnjom Marine Abramović i Ulaja Kineskim zidom 1988. godine, kojom je označen njihov raskid kao umetničkih i emotivnih partnera. Tada su krenuli sa suprotnih krajeva Kineskog zida i, posle 90 dana naporne šetnje, sreli su se na sredini i okončali svoju vezu.
Umetnički direktor MAM Šai Baitel biće kustos venecijanske izložbe, u bliskoj saradnji sa Marinom Abramović, koja sledeće godine proslavlja 80. rođendan, piše The Art Newspaper.
Rad “Šetnja Velikim zidom” (1988/2008) biće predstavljen u Galeriji Akademije sa drugim istorijskim radovima Marine Abramović, uključujući “Ritam 0″ (1974), šestočasovnim performansom u Napulju, tokom kojeg je umetnica pozvala posetioce da na njoj upotrebe šta god požele, uključujući i pištolj i sekiru. Biće reizveden i peformans “Imponderabilia” (1977), tokom kojeg su Marina Abramović i Ulaj stajali nagi na ulazu u galerijski prostor jedno naspram drugog, primoravajući posetioce da prođu između njih.
Izložba obuhvata i rad “Balkanski barok”, za koji je Marina Abramović dobila Zlatnog lava na centralnoj izložbi Bijenala u Veneciji, nakon što je Crna Gora, koja je te godine bila na redu da odabere zajedničkog predstavnika države u kojoj je bila sa Srbijom, odustala nod njenog učešća i opredelila se za Voja Stanića.
Uz projekcije ili reizvođenje njenih ranih performansa, biće izloženi i noviji radovi koji uključuju drago kamenje poput kvarca i ametista, a kao jedan od vrhunaca izložbe najavljena je rad “Pieta (sa Ulajem)” (1983), fotografija Abramovićeve koja drži Ulajevo telo u krilu. Taj rad biće izložen uporedo sa Ticijanovom slikom “Pieta” (oko 1575-76), nezavršenim, poslednjim radom tog slavnog renesansnog umetnika čija će 450-godišnjica smrti biti obeležena 2026. godine.
Izložba tako nudi istančan dijalog njenih pionirskih performansa i renesansnih remek-dela koja su oblikovala identitet Venecije. U svojoj osnovi, izložba povezuje prošlost i sadašnjost, materijalno i nematerijalno, telo i duh, saopštila je Akademija.
Posetioci će imati priliku da iskuse seriju interaktivnih “tranzitornih objekata” – kamenih kreveta i struktura obogaćenih kristalima – ležeći, sedeći ili stojeći nad njima, što Marina Abramović naziva “energijom transmisije”.
Marina Abramović se u saopštenju povodom venecijanske izložbe prisetila prve posete Bijenalu u Veneciji sa svojom majkom, kada je imala 14 godina.
– Putovale smo vozom iz Beograda, i kada sam izašla na stanicu i videla prvi put Veneciju, počela sam da plačem. Bila je neverovatno lepa – drugačija od svega što sam do tada videla – dodala je ona. Ot tada, kako je navela, povratak u Veneciju postao je svojevrsna tradicija, a nakon što je dobila Zlatnog lava 1997. godine, taj grad je dobio specijalno mesto u njenom životu.
Karizmatična pevačica Duška, poznata po moćnom vokalu kojim je osvojila publiku još od nastupa na The Voice Hrvatska, objavila je novi singl “Sama” u izdanju Dancing Bear.
Nakon debija s pesmom “Balada za njega” i dueta “Tetovaža” sa Lukom Novokmetom, Duška Brčić-Šušak sada donosi numeru kojom progovara iz lične perspektive – za sebe i za sve žene koje znaju da mogu same.
Autor pesme je kantautorka Ines Piknjač (Dienne), dok produkciju i aranžman potpisuje Leo Anđelković. Na snimanju su učestvovali i iskusni muzičari Željko Topalušić (bas), Vedran Dakić (klavijature) i Luka Banić (gitara), a sve je zaokruženo spotom koji je u jednom danu režirao Dinko Čvorić Doringo.
Duška – Sama, cover
– Sve je išlo brzo, ali neverovatno glatko. Zahvaljujući Doringu i ekipi, snimanje je prošlo bez stresa jer smo sve radili u svom ritmu, potpuno prirodno. Dino Bakša se pobrinuo za stajling, šminku, pa čak i manikir! Organizacija je bila toliko brza da nisam imala vremena ni nokte da nalakiram, pa je Dino kroz šalu postao i manikir – snašli smo se s tušem za oči! Njegova kreativnost i energija dali su završni sjaj ovom spotu – ispričala je Duška kroz osmeh.
– ‘Sama’ je pesma u kojoj ženski glas pronalazi snagu i oslobađa se normi. Prepuna je emocija, a Duška joj je dala novu dimenziju koja osvaja na prvu – poručila je Dienne.
Singl “Sama” donosi poruku nezavisnosti, samopouzdanja i slobode – iskrenu himnu za sve koji žele da pronađu snagu u sebi.