Vilijam Piterson, poznat po ulozi Gila Grisoma u seriji “CSI:Vegas”, kaže da je zadovoljan životom u penziji i da više nema ambiciju da se vraća pred kamere.
– Imam agenta koji 15 godina nije ništa zaradio. Jadan čovek. Rekao sam mu: ‘Ne – ne radim ništa. Neću to da radim’ – izjavio je Piterson za magazin People.
Sedamdesetdvogodišnji glumac sada uživa u mirnom životu u Čikagu, gradu u kojem je započeo karijeru u pozorištu. Fokusiran je na porodicu, uključujući blizance i unuke.
– Nemam ego da idem pred kamere više. Imam decu, unuke i sve više prijatelja i članova porodice koji stare. Zato se sada fokusiram na život oko sebe – rekao je Piterson.
On je otkrio da nije očekivao holivudsku karijeru sve dok ga prijatelj i kolega nije preporučio za ulogu u filmu “To Live and Die in L.A.” iz 1985. godine, koji je pokrenuo njegovu uspešnu filmsku i televizijsku karijeru. Nakon toga usledile su uloge u filmovima “Manhunter”, “The Contender”, seriji “Chuck”, a najviše ga je proslavila serija “CSI”.
– Prva četiri filma sam snimao bez agenta. Sve je došlo slučajno i bio sam neverovatno srećan. To se ne može ponoviti – jedan u million – istakao je glumac.
Uprkos holivudskim uspesima, Piterson je ostao veran Čikagu i lokalnoj pozorišnoj sceni.
– Za mene je sve to bila avantura. Nikada nisam mario da li ću dobiti ulogu ili ne, jer ništa nije bilo planirano. Bio sam srećan što sam mogao da radim ono što želim, kad želim – zaključuje Vilijam Piterson.
Soulfly su upravo objavili novi album “Chama”, koji su ispratili spotom za singl “No Pain = No Power”.
U pesmi gostuju Gabrijel Franko (Unto Others), Ben Kuk (No Warning) i Dino Kazares (Fear Factory). Spot je režirao Zijon Kavalera, dok je montažu radio Kodi Longhir.
Soulfly – Chama, cover
Maks Kavalera je izjavio:
– Za mene je ovo ultimativna pesma i spot sa gostima. Nikolas Mota, Bijadžo, Dino, Igor A, Butsi, Gejb i Ben pretvorili su je u kolektivno remek-delo! Zijon je album i video podigao na viši nivo – prvi put je napisao scenario i režirao spot. Spoj UFC-a i metala, nadam se, inspiriše novu generaciju fanova! Chama!
– Kao da je juče bilo kad smo sa porodicom gledali UFC i pričali kako bi bilo sjajno povezati se sa nekim borcem. Onda smo videli kako Pereira koristi ‘Itsari’ i od tada smo navučeni. ‘No Pain = No Power’ pokazuje da ti snovi nisu daleko.
Banjalučki bend Sopot objavio je video singl pod nazivom “Đedovina“, četvrti sa aktuelnog albuma “Eho neizvesnog ishoda“.
Režiju, montažu i postprodukciju potpisuje Dejan Dejanović, producent je Đorđe Radusin, dok je montažu radio Žarko Kalaba.
Album sadrži devet autorskih kompozicija, nastalih tokom godina obeleženih pandemijom i periodom koji je usledio — vremenom dubokih ličnih i kolektivnih preispitivanja, što se jasno odražava i u lirici i u zvučnoj slici benda.
Sa albuma su već objavljeni singlovi “Biraj“, “Jednoga dana“ (2021) i “Ostani čovjek“ (2022), a frontmen benda Petar Topalović istakao je da se novim albumom bend vratio organskom, gitarističkom zvuku, zadržavajući oštrinu i tematsku angažovanost koja ih je oduvek izdvajala.
Sopot, kadar iz spota/ Photo: Promo
– Pjesme na albumu su nastale kao reakcija na stvarnost koju smo živjeli. Ovog puta umjesto računara odabrali smo gitaru kao osnovno sredstvo za stvaranje albuma. To nas je na drugačiji način inspirisalo i dobili smo drugačiji zvuk. Mi sa svakim novim albumom volimo uplivati u nove muzičke vode – rekao je Topalović.
Tekstove za pesme na ovom izdanju potpisuje pretežno Topalović, autor jasne poetske vizije, dok su aranžmani rezultat kolektivnog rada aktuelne postave koju, pored njega, čine Dejan Savić, Đurica Štula i Saša Predojević.
– Dosta smo ogoljeniji u stihovima. Željeli smo da se publici urežu u pamćenje neke poruke pa nam je takav i pristup bio. Zaista se dešavaju nevjerovatne stvari oko nas, kako u svijetu, tako i kod nas – dodao je Petar.
Bend je na četvrtom albumu radio duže vreme, menjajući pristup, zvuk i aranžmane i u tom procesu okupio veoma zanimljivu ekipu saradnika.
– U studiju smo sarađivali sa Ninoslavom Dobrijević i Vojislavom Aralicom. Na vizuelnom identitetu i spotovima sarađivali smo sa Anom Stojisavljević, Nikolinom Friganović, Isidorom Davidović, Unom Koščica, Sašom Karanović, Sašom Savičićem, Tajanom Dedić-Starović Ostić. Bilo je još saradnika i zaista smo srećni što smo imali priliku sarađivati sa takvim talentovanim ljudima – istakao je Topalović.
Sopot će uskoro imati priliku da novi singl predstavi i beogradskoj publici kao specijalni gosti benda Artan Lili 7. i 8. novembra u Zappa Bazi.
Dok obeležavaju tri decenije od pesme “Wonderwall”, Noel Galager govori o stanju savremene rok muzike i njenoj nesposobnosti da iznedri bend kao što je Oasis.
U čast 30. godišnjice hita koji je obeležio čitavu eru, grupa je najavila da će 12. decembra objaviti box set singlova na sedmoinčnom vinilu koji replicira CD kolekciju iz 1996. godine – sa istim materijalom, ali ovoga puta upakovanu u kutiju u stilu pakle cigareta. Slična kolekcija singlova sa debitantskog albuma iz 1994. godine, “Definitely Maybe”, objavljena je prošle godine.
“Morning Glory” box će sadržati remasterizovane verzije iz 2014. godine: “Wonderwall”, “Some Might Say”, “Roll With It” i “Don’t Look Back in Anger”, svaku u paru sa originalnim B-stranama: “Round Are Way”, “Talk Tonight”, “It’s Better People” i “Step Out”.
Album “Morning Glory” je ove godine već reizdat u deluxe izdanju povodom 30. godišnjice, sa novim akustičnim verzijama nekoliko klasičnih pesama.
Morning Glory box set
Paralelno sa ovim izdanjem, Noel Galager je prokomentarisao stanje savremene muzike i način na koji se ona danas doživljava. U intervjuu za Daily Mirror, izjavio je da je rok muzika danas postala previše “middle class” da bi iznela novi Oasis.
Podsetio je i na činjenicu iz biografije benda — da su on i njegov brat Lijam odrasli u radničkoj porodici u Mančesteru, te da veruje kako bi deca iz sličnih okolnosti danas teško uspela da se probiju na rok sceni.
– Gde su sada četrnaestogodišnjaci u bendovima? Deca iz radničke klase ne mogu to da priušte – gitare su skupe, više nema prostorija za probe. Sve su pretvorene u wine barove i stanove. Ima mnogo singer-songwriter izvođača, gomila middle class bendova… koji gitare više nose nego što ih sviraju – rekao je Galager za Daily Mirror.
Portal Headliner i Multimedia Music zajednički su doneli odluku da ovogodišnji festival bude održan, uprkos svemu*.
Velikih promena u pravilima nema, na snazi je i dalje naš već prepoznatljivi poziv: Sve što treba da uradite je…
Neki bendovi već su poslali svoje prijave (u prvom terminu konkursa) ali verujemo da će još jača konkrencija učiniti takmičenje zanimljivijim i iznedriti pobednika iza kojeg će ponosno stati portal Headliner i diskografska kuća Multumedia Music.
Dakle, i zvanično – portal Headliner i Multimedia Music najavljuju jubilarni, peti muzički festival Mobil Music Fest, onakav kakav zaista treba da bude – jedinstvena prilika za mlade pop/rock bendove iz Srbije i regiona da ostvare svoje snove – objave album za uglednu izdavačku kuću, dobiju produkcijsku i medijsku podršku, obezbede sebi učešće na festivalima i samostalne nastupe, i svoju muziku predstave velikom svetu.
Da podsetimo, prvi muzički festival koji je portal Headliner organizovao, tada pod nazivom Mobil Demo Fest, dogodio se pre šest godina. Od tada, čini nam se, prošao je čitav jedan život. Prvo pandemija, zaključavanje, kriza koja je usledila, muzička industrija koja se godinama oporavljala (i to je proces koji još traje), politička i društvena nestabilnost, inflacija, sunovrat moralnih i svih drugih vrednosti, brojni privatni i profesionalni izazovi… Ali, i dalje smo tu. I bićemo.
Princip ostaje isti:
Da biste se prijavili na festival – sve što je potrebno da uradite je… da snimite spot, mobilnim telefonom, u jednom kadru.
MMF5 iliustracija, Pexels
Koncept festivala
Ovakav koncept festivala, koji povezuje audio i vizuelnu umetnost i istovremeno podstiče kreativnost u njenim različlitim oblicima, do sada nije realizovan na ovim prostorima, a predstavlja originalnu podršku i pruža priliku mladim autorima koji nemaju drugih načina da dođu do takozvanih mainstream medija, odnosno da promovišu svoju umetnost na kvalitetan i profesionalan način.
Konkurs
Bendovi i muzičari imaju jednostavan, ali krativan zadatak – da nam pošalju snimak jedne AUTORSKE pesme, zabeležen mobilnim telefonom – U JEDNOM KADRU.
Snimke ćemo objavljivati na portalu Headliner.rs (preko našeg YouTube kanala, Facebook i Instagram stranica) i čitaoci će moći da glasaju za one bendove i spotove koji im se najviše dopadaju, putem countera na samom portalu i lajkova na društvenim mrežama.
Konkurs traje do 5. novembra 2025.
Izbor
O najboljim bendovima odlučivaće publika, fanovi bendova i čitaoci portala Headliner.rs, zajedno sa stručnim žirijem koji će činiti predstavnici organizatora, uspešni muzičari, kao i stručnjaci iz oblasti audio-vizuelne umetnosti.
Za finalni deo takmičenja MOBIL MUSIC FEST biće odabrano pet bendova.
Tri benda odrediće žiri, dok će preostale finaliste činiti dva benda koji su dobili najviše glasova publike, od onih koji nisu ušli u izbor žirija.
Publika glasa za ukupan utisak (pesma + spot), dok će žiri dodeliti posebnu nagradu autoru najboljeg spota na festivalu.
Finale
Finale će biti održano u jednom od beogradskih rock klubova, u kojem će se bendovi uživo predstaviti žiriju i publici.
Tom prilikom biće emitovan i pobednički spot festivala, bez obzira na to da li se grupa našla u finalu ili ne.
Pobednik će biti odabran kombinacijom glasova žirija, prisutne publike i lajkova na društvenim mrežama tokom direktnog prenosa na našim onlinje platformama.
LouD, Mobil Demo Fest/ Photo: 42 magazin
Nagrade
Pobednički bend dobiće priliku da objavi prvi samostalni autorski album u izdanju Multimedia Music, uz medijsku podršku portala Headliner.rs i medijskih prijatelja festivala, kao i samostalni nastup u jednom od beogradskih rock klubova.
Svih pet bendova koji budu nastupili u finalu biće zastupljeni sa po dve pesme na kompilacijskom izdanju koje će zajednički objaviti Headliner.rs i Multimedia Music.
Propozicije
U takmičenju mogu da učestvuju svi mladi bendovi i muzičari koji do sada nemaju objavljen muzički materijal, ali i bendovi i izvođači koji imaju objavljen najviše jedan studijski album, ne računajući EP.
Učesnici moraju da se predstave autorskom pesmom.
Učesnici svoj spot ne smeju objavljivati na svojim (ni na bilo kojim drugim) stranicama na društvenim mrežama, ili sajtovima, sve do završetka festivala.
Spotovi se snimaju isključivo mobilnim telefonom u jednom kadru, korekcije u aplikacijama i računarskim programima su dozvoljene, kao i “podvlačenje” muzičke matrice.
Neće se priznati spotovi snimani u toku nastupa u klubu, ili na festivalu, kao ni spotovi kreirani pomoću veštačke inteligencije.
Uz spot priložiti: Kratku biografiju Fotografiju benda (sa potpisom autora iste) Ime snimatelja Model telefona kojim je spot sniman
Takmičenje sprovode portal Headliner.rs i izdavačka kuća Multimedia Music, uz podršku Udruženja muzičara džeza, zabavne i rok muzike Srbije, Sokoja, organizacije Prava interpretatora i OFPS-a.
*Prošlo je biše od osam meseci otkako smo prvi put otvorili konkurs za Mobil Music Fest #5. A u tih osam meseci svi znamo šta se dešavalo u Srbiji. Prosto, smatrali smo da nije vreme za jedan specifičan festival, pre svega po tome što od učesnika traži nešto više od same prijave i demo snimka. Možda pravo vreme nije ni sada, ali rokenrol mora da živi i ide dalje. Zato – svirajte, snimajte i osvojite nagrade. Vaši Headliner i Multimedia Music.
Dona Džin Godšo, pevačica američkog rok sastava Grateful Dead tokom 1970-ih, preminula je 2. novembra 2025. u bolnici u Nešvilu nakon duge borbe sa rakom. Imala je 78 godina.
Rođena kao Dona Džin Tačer 22. avgusta 1947. godine u Florensu, Alabama, započela je muzičku karijeru kao studijska pevačica u čuvenom regionu Muscle Shoals, gde je doprinela vokalima na hitovima poput “When a Man Loves a Woman” (Percy Sledge) i “Suspicious” Minds” (Elvis Prisli).
Nakon što se u Kaliforniji upoznala sa klaviristom Kihom Godšom, 1971. godine oboje su se pridružili Grateful Deadu (Dona od 1972).
Tokom svoje epohe u bendu (oko 1972-1979), Dona Džin je svojim vokalom oblikovala zvuk grupe u ključnim albumskim izdanjima i na turnejama – među poznatim momentima su evropska turneja 1972. (Europe ’72), koncert na Kornelu 1977., kao i istorijsko izvođenje ispred piramida u Gizi 1978.
Nakon Grateful Dead, Don i Kit osnovali su bend Heart of Gold Band 1980. godine. Kit je tragično preminuo 1980. u saobraćajnoj nesreći. Dona je potom nastavila muzičku karijeru pod svojim imenom i s bendovima poput Donna Jean and the Tricksters i Donna Jean Godchaux Band.
Godšo je kao članica Grateful Dead ušla u Rock & Roll Hall of Fame 1994. godine.
Porodica je u saopštenju navela: “Bila je nežan i toplo lep duh, i svi koji su je poznavali stoje u zajedničkoj tuzi. Molimo za privatnost u ovom trenutku”.
Citiran je i stih tekstopisca Roberta Huntera: “May the four winds blow her safely home”.
Koncert sastava Jasna Jovićević Quinary biće održan u utorak, 4. novembra od 20h u Kontakt galeriji SKC-a u Kragujevcu, u okviru festivala Kreativna Evropa.
Kompozitorka i saksofonistkinja, liderka Jasna Jovićević, istražuje kreativni proces u komponovanju i improvizaciji, percepciji i produkciji autorske muzike.
Muzika Jasne Jovićević kvinteta je moderna džez muzika, pisana za gudački kvartet, saksofone, bas klarinet, flautu, spacedrum i glas. Interakcija kroz muzičku improvizaciju između učesnika skladno prožima savremeni pristup kamernog ansambla.
U novom programu Jasna Jovićević Quinary-ja predstaviće se najnoviji autorski materijal 2025, kao i autorska muzika sa poslednja dva albuma: “Flov Vertical”, objavljenog od strane britanskog FMR Records, i “Sounding Solitude”, koji je objavio britanski State51 Conspiracy Records.
Jasna Jovićević/ Photo: Nikola Lučić (promo, Mascom)
Ova grupa unosi muzičku svežinu svojom originalnošću, otvorenim formama i slobodom uokvirenom savremenim izrazom gudačkog formata. Svih pet muzičara/ki su izuzetni/e improvizatori/ke sa širokim spektrom iskustva u inovativnom pristupu u muzici 21. veka. Kolektivni izraz koji kreiraju je ogledalo zajedništva i saosećanja u ovim izuzetnim vremenima i iskustvima kroz koja svi prolazimo.
Ovaj bend je svirao na raznim međunarodnim festivalima kao što su Jazz Fest Budimpešta, Ring Ring Festival (RS), Women in Jazz (Nemačka), Kragujevac Jazz Festival (RS), KlanArt Vision festival (Nemačka), Opus Club, Stockwerk Club, Bartok Radio…
Koncert se održava u okviru festivala Kreativna Evropa koji realizuje Desk Kreativna Evropa Srbije uz podršku Evropske kuće, Grada Kragujevca, Studentskog kulturnog centra Kragujevac, NIRAS-a i organizacija i institucija koje sprovode projekte programa Kreativna Evropa.
Nakon objavljivanja šestog studijskog albuma “Sunlight In The Shadows”, Majls Kejn je najavio evropsku turneju 2026. godine, u okviru koje će po prvi put nastupiti u Srbiji, 27. februara u Malom Hangaru u Beogradu.
Majls Kejn je engleski pevač, gitarista i tekstopisac poznat po svom moćnom vokalu, zaraznoj energiji na sceni i bezvremenskom zvuku. Već skoro dve decenije je važan deo svetske rok scene, i kao solo izvođač i po tome što je jedan od glavnih pevača u bendu The Last Shadow Puppets, zajedno sa Aleksom Tarnerom, frontmenom benda Arctic Monkeys.
Miles Kane, 27.02.26. Mali Hangar
Bio je i glavni pevač benda The Rascals, pre nego što su se raspali 2009. godine, a iza sebe ima šest solo studijskih albuma, kao i brojne saradnje sa vrhunskim imenima kao što su Lana Del Rej, Noel Gllager, The Black Keys i mnogi drugi.
Majlsov novi album, “Sunlight In The Shadows”, čiji je producent Den Ojerbah iz benda The Black Keys donosi 12 pesama rokenrola prožetog psihodelijom. Sa bogatim, prštećim gitarama, album nežno balansira između sirovog, energičnog roka i opuštenih, zavodljivih himni, sve uz prepoznatljiv tremolo Majlsove gitare i ogromnu dozu zabave.
– Svi putevi, tokom više od 20 godina, vodili su ovde – kaže Majls o svom stvaralačkom putu do albuma “Sunlight In The Shadows”.
– Jedva čekam da ga izvedem uživo. Ovo je album koji mora da se svira na sceni.
Majls Kejn/Photo: Larry Niehues
Majlsov stav podržavaju i recenzije uticajnih medija, pa Clash Magazine navodi: “Na svom najnovijem albumu Sunlight In The Shadows, Majls Kejn se hvata u koštac sa bluzom uz pesme spremne za stadione bez ijednog slabog trenutka. Pesme koje zvuče kao himne, pulsiraju energijom i zvuče kao soundtrack leta provedenog na Route 66”.
Classic Pop ističe: “Kejn nikada nije zvučao bolje”, a Daily Star bezrezervno preporučuje: “Rok u svom najboljem izdanju”.
Ulaznice se mogu nabaviti na efinity.rs i Efinity prodajnim mestima.
Fanovi grupe KISS pokrenuli su kampanju da se Ejs Frili posthumno proglasi počasnim astronautom. Gitarista i osnivač kultne rok grupe preminuo je u Moristaunu, Nju Džersi, 16. oktobra. Imao je 74 godine.
Prema saopštenju koje je podelila njegova porodica, Ejs (Ace) – poznat i kao Spejsmen (Spaceman) – preminuo je “mirno okružen porodicom” nakon “nedavnog pada u svom domu”. Tačan uzrok smrti još uvek nije saopšten, ali izveštaji ukazuju da je mrtvozornik u Nju Džerziju pokrenuo istragu o njegovoj smrti.
Nakon Frilijeve smrti, na Change.org je pokrenuta peticija u pokušaju da se NASA ubedi da gitaristi dodeli status počasnog astronauta. Peticija koju je pokrenula obožavateljka po imenu Ketrin od tada je prikupila preko 350 potpisa i taj broj raste, a nedavno je postala viralna.
Stranica kampanje, aludirajući na njegov nadimak ‘Spejsmen’, piše: “16. oktobra 2025. godine, svet je izgubio ne samo legendu, ne samo rok ikonu, već i dobrog čoveka. Pol Denijel ‘Ejs’ Frili, u nežnoj dobi od 21 godine, bio je dovoljno hrabar da napravi jedan mali narandžasti korak i jedan mali crveni korak, i učini ogroman skok u globalni fenomen koji svi sada znamo kao KISS. I dok se VEĆINA njegovih snova ostvarila, barem JEDAN NIJE”.
“Kada je iznenada preminuo od krvarenja na mozgu nakon povrede glave u 74. godini, još uvek je samo GLUMIO lik Svemirskog kadeta. NIKADA nije postao pravi. U čast njegovog sećanja, svih života direktno i indirektno pogođenih njime, i njegove jedne poslednje neostvarene želje, NASA bi trebalo da posthumno proglasi Ejsa Frilija počasnim astronautom sa činom ‘Kapetana’, jer nebesko biće njegovog kalibra ne zaslužuje ništa manje od ovakvog ispraćaja. Njegovo poslednje odbrojavanje treba da bude njegovo apsolutno NAJBOLJE!”.
U petak, 7. novembra, David i Golijati prave veliki koncert u beogradskom klubu URMUS, rzajedno sa bendom Sprž iz Šapca.
– Godinu dana nakon izlaska našeg prvog albuma “Pobuna”, ponovo smo u Urmusu, ovaj put uz podršku opake ekipe iz Šapca, SPRŽ! Dobro pivo, još bolji ljudi i muzika koja pokreće bunt, vidimo se! – najvljuju David i Golijati.
David i Golijati je alternativni rok, pank/metal bend iz Beograda, nastao kada su se spojila četiri muzičara sa zajedničkom vizijom – da stvore energičan i beskompromisan zvuk koji spaja bunt panka, sirovu snagu metala i strast rokenrola.
David i Golijat i Sprž u Urmusu
Postavu benda čine: David Milošević – vokal i gitara, Vuk Uskoković – gitara, Vladimir Krstić – bas gitara i Vojislav Šćekić – bubnjevi.
Od osnivanja, David i Golijati su delili binu sa legendama domaće scene poput Atheist Rapa, Seljačke Bune, Jorgovana, Savršenih Marginalaca (ex Hladno Pivo) i Goatmare and the Hellspades. Njihova muzika odjeknula je i na značajnim festivalima – bend je bio finalista Zaječarske gitarijade 2023 i WindRock festivala 2024, potvrđujući svoju poziciju kao jedno od uzbudljivijih imena nove domaće alternativne scene.
Sprž je pank/rok bend iz Šapca. Bend je svirao kao predgrupa Goblinima, Rambu Amadeusu, Nikoli Vranjkoviću, Atheist Repu, Deci loših muzičara i mnogim drugima.
U januaru 2018. objavili su svoje prvo EP izdanje sa 5 pesama, a prošle godine svoj prvi album pod imenom “Lavirint Laži”.
Sprž/Photo: press promo
Trenutnu postavu benda čine Tomislav Đuknić (gitarista i pevač), Lazar Jović (bubnjar) i Jovan Kostadinović (basista i prateći vokal).