Posle singla prvenca “Introid”, najsvežiji crnogorski artist Android, predstavio je pesmu i spot za svoju drugu numeru – “Polaroid”.
Tekst je pisao Android, dok je na produkciji i aranžmanu radio Stefan Pantović, frontmen benda Parampaščad, a pesma je snimljena u Stivi Studiju u Spužu.
Pošto je Android u procesu stvaranja benda, za potrebe snimanja u studiju Stefan je snimao gitare, bass i radio produkciju.
Android/Photo; Milo Bešović
Pevač i autor Andrija Đurašković, poznatiji kao Android, u pesmi “Polaroid” seća se bezuslovne ljubavi, ljubavi kakve danas više nema.
Đurašković otkriva kako je pesma inspirisana snažnim emotivnim iskustvom – reč je o ljubavi koja je bila potpuna i neograničena, ali se s vremenom ipak raspršila.
Spot za “Polaroid” vizualno koristi simboliku instant-fotografije (Polaroid) kao metaforu za trenutke koje čuvamo u sećanju, ali koji više ne pripadaju sadašnjosti.
Režiju spota potpisuje Milo Bešović a u spotu je glumila Gordana Kalezić.
Depeche Mode su objavili novu, emotivnu pesmu pod nazivom “In The End”.
Numera, koju možete poslušati ispod, snimljena je tokom sesija za njihov album iz 2023. godine, “Memento Mori“, i biće uključena u fizičko izdanje novog igrano-dokumentarnog filma “Depeche Mode: M”. Kao i veći deo albuma, pesma se bavi temom smrti.
Film “M” nastavlja se na dokumentarac Antona Korbijna iz 2019. godine, “Spirits In The Forest”, i doživeo je odlične reakcije na ovogodišnjem Tribeca festivalu. Trenutno se prikazuje u više od 2.500 bioskopa u više od 60 zemalja.
Depeche Mode – In The End, cover
Film publici pruža priliku da vide Dejva Gana i Martina Gora na njihovom putovanju “u samo srce odnosa meksičke kulture prema smrti, uokvireno kroz njihove legendarne nastupe uživo”.
Zamišljen i režiran od strane nagrađivanog meksičkog reditelja Fernanda Frijasa, “M” sadrži snimke sa tri rasprodata koncerta benda na stadionu Foro Sol u Meksiko Sitiju, održana tokom njihove stadionske turneje 2023. i 2024. godine, kojom su promovisali hvaljeni album “Memento Mori” – prvo izdanje nakon smrti člana benda Endija Flečera.
Električni orgazam, jedan od ključnih rok bendova sa ovih prostora, proslavlja 45 godina postojanja koncertom u sali Amerikana Doma omladine u Beogradu, u subotu 13. decembra od 21 sat.
Decembarski koncerti Električnog orgazma u Amerikani već su postali tradicija i jedno od obaveznih zimskih hodočašća publike željne rokenrola.
Bend koji je decenijama oblikovao regionalnu rok scenu vraća se na binu koja je tokom godina postala važan deo njihove koncertne istorije. Tokom poslednjih godina bend je na istoj bini svirao 2011, 2015, 2016, 2019, 2022. i 2024. godine. Većina koncerata bila je unapred rasprodata, a svaka od tih svirki pamti se po snažnoj atmosferi i neposrednom kontaktu sa publikom. Ovog decembra priča dobija jubilejski pečat i obećava noć punu energije, hitova i rokenrol magije.
Električni orgazam, (Dom omladine Beograda)/ Photo: AleX
Amerikana će ponovo postati epicentar beogradskog rokenrola kada na binu izađe legendarna četvorka – Gile, Švaba, Banana i Pače – spremna da publiku povede na veliku rokenrol proslavu u moćnoj i besprekorno uigranoj formaciji. Klavijaturista Ljubomir Đukić – Ljuba još uvek se oporavlja od povrede i neće nastupiti ovom prilikom, ali bend je i dalje u punom zamahu i sjajnoj formi.
Publika će imati priliku da uživo čuje sve najvažnije pesme koje su obeležile 45 godina karijere benda – od pank i nju vejv početaka, preko psihodeličnih faza i klasičnih rok albuma, pa sve do himni koje se i danas pevaju u glas sa publikom.
Posle decenija na sceni, stotina koncerata i pesama koje su obeležile generacije, Električni orgazam će još jednom pokazati zašto je i dalje jedan od najvažnijih rok bendova u regionu.
U prodaji je ograničen broj promotivnih ulaznica (early bird) po ceni od 2.200 dinara. Ulaznice su u prodaji na blagajnama Doma omladine, Beogradske arene i Sava centra, na svim Moj kiosk prodajnim mestima, kao i onlajn putem Efinity platforme. Nakon rasprodaje promo kontingenta, redovna pretprodajna cena biće 2.500 dinara, dok će ulaznice na dan koncerta koštati 3.000 dinara, ukoliko se ne rasprodaju ranije.
Nil Jang je u novom spotu oštro kritikovao Donalda Trampa, Marka Zakerberga, Džefa Bezosa i Ilona Maska.
U snimku pod nazivom “As Time Explodes”, dugom dva minuta, legendarni folk i rok muzičar objedinio je političku poruku i umetnički protest, objavivši ga na svom YouTube kanalu.
Video kombinuje brojne isečke iz vesti u kritiku Trampove administracije i rastuće moći tehnoloških milijardera. Pesma nema tekst – reč je o instrumentalnoj kompoziciji koja aludira na njegovu numeru “Be The Rain” iz 2003. godine, snimljenu sa bendom Crazy Horse.
“As Time Explodes” počinje prikazom izveštaja o rušenju istočnog krila Bele kuće tokom zatvaranja vlade, nakon čega se pojavljuje transparent sa natpisom “1% uništava svet”. U nastavku sledi montaža nekih od najpoznatijih milijardera današnjice.
Ilon Mask se vidi kako maše motornom testerom, Tramp prima luksuzni mlažnjak iz Katara, dok izvršni direktor Applea, Tim Kuk, ulazi u Belu kuću. Tu su i aluzije na raskošno venčanje Džefa Bezosa, održano tokom leta u Veneciji.
Jedan od isečaka prikazuje i tvit sa porukom:“Oligarsi se okupljaju – počinje pljačka Amerike”, dok se u drugim scenama vidi Nacionalna garda raspoređena na protestima protiv ICE-a širom SAD.
Pred kraj videa pojavljuju se snimci masovnih demonstracija pod sloganom “No Kings” širom Amerike u proteklim nedeljama, a montaža jasno prikazuje Jangovu podršku pokretu i njegovim porukama.
Bane Jelić je muzičar, gitarista, kompozitor, tekstopisac, aranžer, producent, pisac, pesnik i slikar. Poznat je po radu u grupama Viktorija, Neverne bebe, Osvajači…
Do sada je objavio šest solističkih albuma a sedmi, instrumentalni, pod nazivom “Illuminations” stiže uskoro (kako saznajemo od autora – za koji dan).
Svirao je sa jednim od najboljih gitarista svih vremena Stivom Vajem. Komponovao je za mnoge poznate pevače i bendove i pisao tekstove.
Ali… Bane nije “samo” to.
Godine 2017. za izdavačku kuću Logos objavio je prvu knjigu u nadrealističkoj formi pod nazivom “Ognjeno ogledalo”. A ove godine je za IBN Studio objavio novi roman – “Poslednji džoker”.
– Čitanje mojih knjiga je podvig. Roman “Poslednji džoker” je nešto jako zabavno poput Daglas Adamsovog “Autostoperskog vodiča kroz galaksiju”, ali i zaguljeno poput Džejmsa Džojsa – kaže o svojim delima Bane.
Poslednji džoker/ Photo: Promo
Čisto da vam “zagolicamo” maštu, prenosimo predgovor romana “Poslednji džoker” koji je napisao prof. dr Zoran Paunović:
“Bane Jelić napisao je zaista jedinstveno delo: kad je roman dobar, kaže se da dobro vozi – a čitanje romana “Poslednji džoker” nalik je na vožnju rolerkosterom: u pojedinim trenucima čitalac se pita “otkud ja ovde i kako sam tu dospeo i šta mi je sve to trebalo”, a onda na kraju bude vrlo nedvosmisleno srećan što je prošao kroz jedno neponovljivo iskustvo. Roman je napisan po mnogo čemu u duhu onog koji se krije iza lika jurodivog Džokera, koji je zapravo Jelićev alter ego: mnogo je tu džojsovske erudicije i svakovrsnih aluzija koje obogaćuju čitanje, mnogo jezičkih igrarija i kalambura u kojima se može uživati – i naravno, mnogo muzike, u kojoj se pisac oseća kao kod kuće, pa takav doživljaj prelazi i na čitaoca. Taj čitalac – budimo sasvim otvoreni – ne može biti bilo ko. “Poslednji džoker” traži obrazovanog, načitanog, i duhovno otvorenog primaoca, kome čitanje nije rutina za ubijanje vremena, već traganje za novim i osobenim doživljajima. Koliko ih kod nas još ima takvih, nije uputno nagađati: godine sistematskog ispiranja mozgova nesumnjivo su učinile svoje – danas se i od književnosti uglavnom traži laka i prosta zabava. Zbog toga su knjige poput ove prava duhovna ekologija, tako neophodna ovdašnjoj kulturi. Nadam se i verujem, uprkos svemu, da će biti podosta onih koji će duhovnu katarzu kakvu nudi “Poslednji džoker” dočekati sa zahvalnošću.”
Kao što smo već na početku teksta naglasili, Bane se pored muzike i književnosti bavi i slikarstvom. Do sada je imao 22 izložbe slika. Mnoga njegova dela nalaze se u privatnim kolekcijama u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Švedskoj, Italiji, Nemačkoj…
Godine 2024. dobio je i priznanje od Tesline naučne fondacije za učešće na izložbi i medalju za sliku na temu Nikola Tesla.
AVNOJ Fest je, prema rečima organizatora, nastao na tradiciji AVNOJ-a i kroz različite umetničke forme afirmiše vrednosti antifašizma, tolerancije i mira.
Ove godine festival donosi kulturne sadržaje tokom trajanja od 25. do 30. novembra, a događaj koji je izazvao najviše pažnje jeste koncert slovenačke grupe Laibach, pod nazivom “Četvrto zasedanje AVNOJ-a”, koji će biti održan 29. novembra u Jajcu, u Bosni i Hercegovini – upravo na Dan Republike nekadašnje Jugoslavije.
– S ponosom vam predstavljamo Prvi AVNOJ Fest, manifestaciju koja nije novi festival, već unapređena verzija tradicionalnih Dana AVNOJ-a koji se u Jajcu održavaju od 2008. godine, odnosno od 65. godišnjice Drugog zasedanja, kada je ovom skupu prisustvovalo više od 5.000 antifašista iz BiH i država bivše Jugoslavije. Tada je obnovljen i Muzej Drugog zasedanja AVNOJ-a, koji je svečano otvoren – rekao je Elvedin Imamović, direktor Muzeja Drugog zasedanja AVNOJ-a i predsednik organizacionog odbora AVNOJ Festa, na konferenciji za medije povodom ovog događaja.
Želja organizatora je da AVNOJ Fest nastavi tradiciju, ali i da donese novu energiju, savremeniji pristup i širi spektar kulturnih i edukativnih sadržaja. Cilj festivala je da Muzej nastavi antifašističku tradiciju Jajca i BiH, ali i da te vrednosti približi mlađim generacijama kroz umetnost, muziku, film, književnost i javno delovanje.
Četvrto zasedanje AVNOJ-a, Laibach
Na konferenciji je učestvovao i Nedim Lipa, član organizacionog odbora AVNOJ Festa, koji je rekao:
– Smatram da naš cilj treba da bude da brendiramo Jajce kao antifašističku prestonicu Evrope. Jajce je to već bilo 1943. godine, kada je od Londona do Moskve gorela ta baklja antifašizma, i ne vidim razlog zašto to ne bi bilo i u budućnosti – makar u kulturnom i simboličkom smislu. Veliko mi je zadovoljstvo što sam dobio priliku da učestvujem u organizaciji festivala. Sve je zapravo poteklo od ideje da Laibach treba da nastupi u Domu omladine, jer je to provokacija sa smislom. To je nešto što treba da se dogodi. Ponosan sam što smo kreirali program kakvog se ne bi postideli ni mnogi veći gradovi.
Megadeth su potvrdili da će na svom istoimenom, oproštajnom albumu, koji izlazi 23. januara, uključiti obradu Metallicine pesme “Ride the Lightning”.
Bend je prošle sedmice zvanično objavio spisak pesama, nakon što su ga tokom sedmice najavljivali nizom teasera – a jedan od njih je nagovestio upravo uvrštavanje “Ride the Lightning”.
Ovu legendarnu numeru je frontmen Megadetha Dejv Mastejn napisao zajedno sa kolegama dok je još bio član Metallice, pre nego što je izbačen iz benda 1983. godine. Originalna verzija objavljena je na istoimenom albumu iz 1984. godine.
– Kako zatvaram krug karijere koja je trajala ceo život, odluka da uvrstim ‘Ride the Lightning’, pesmu koju sam napisao zajedno sa Džejmsom, Larsom i Klifom, bila je način da odam poštovanje mestu gde je sve počelo – objasnio je Mastejn u saopštenju za medije.
U video-snimku na Instagramu, Mastejn je dodatno rekao o obradi:
– Malo smo je ubrzali, poigrali se sa solom… Možda ćete primetiti neke razlike u tempu, a naravno, ja pevam drugačije od Džejmsa. … Ovo je bilo o zatvaranju kruga i pokazivanju onoga što smo Džejms i ja, kao gitaristi, uradili da promenimo svet.
Megadeth, final album
Na ovom oproštajnom albumu Megadetha svira postava u sastavu: Dejv Mastejn, Temu Mantisari (gitara), Džejms Lomenzo (bas) i Dirk Verbeuren (bubnjevi). Bend je već objavio vodeći singl, “Tipping Point”.
Megadeth će pratiti izdavanje albuma svetskom oproštajnom turnejom.
Manje od nedelju dana nakon što su neočekivano objavili novi singl “Rubber Band Man” sa Hozierom, koji je producirao Aron Desner iz benda The National, Mumford & Sons su potvrdili da će njihov drugi album u manje od godinu dana, “Prizefighter”, stići 13. februara preko izdavačke kuće Glassnote.
Materijal je nastao brzo prošle jeseni u Desnerovom studiju Long Pond na severu Njujorka, ali je privremeno bio stavljen na čekanje dok su Mumford & Sons najpre završavali album “Rushmenere”, objavljen krajem marta.
Mumford & Sons + Hozier_press photo_credits Jay Sansone
Desner, koji je ranije sarađivao sa Mumford & Sons na njihovom albumu broj 1 iz 2015. godine, “Wilder Mind”, pomogao je da se obezbede gostovanja Krisa Stejpltona, Džidži Peres i Grejsi Abrams na predstojećem izdanju sa 14 pesama.
Mumford & Sons – Prizefighter, cover
– Imamo osećaj da upravo ulazimo u naš kreativni zenit – rekao je Markus Mamford i dodao:
– Sada ulažemo sve što imamo i koristimo svako iskustvo do sada da – prigrlimo ono što zaista jesmo. Ovih dana smo komotni u sopstvenoj koži. A ‘Prizefighter’ je naše potpuno zaletanje – ozbiljan i razigran, ponekad ukočen, ali uvek pun nade. Nismo ni blizu kraja. Verujem da smo tek na početku nečega što ne želimo da pustimo. Uzbuđeniji sam što sam u ovom bendu nego ikad.
Iako najavljivan kao tiši, intimniji i mirniji, beogradski koncert Zabranjenog pušenja kao Neuštekanih bio je izuzetno buran i emotivan.
Publika, koja se očigledno uželela svog omiljenog benda, pozdravila ih je snažnim aplauzom već posle prvih uvodnih reči frontmena Seje Seksona, a od prvog takta pesme “Halid umjesto Halida”, kojom su otvorili koncert, Neuštekane je pratilo horsko pevanje iz pune mts Dvorane.
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Već uz drugu numeru, “Hadžija il‘ bos”, publika je ustala sa svojih sedišta i pesmu ispratila frenetičnim pljeskanjem i pevanjem, koje se nastavilo sve do kraja koncerta.
To što su neke od pesama koje su usledile, kao što su “Gospođa Senada”, “Amilina pjesma”, “Arizona dream”, “Pismo Elvisu”, čuli prvi put uživo, nije sprečilo publiku da peva sa bendom, a u mraku dvorane svetleli su ekrani telefona sa kojih su čitani tekstovi numera koje su, kako je rekao Sejo Sekson, “bile nepravedno zapostavljene”, i konačno dobile priliku da ugledaju svetla pozornice.
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Dobro znane “Dok čekaš sabah sa šejtanom”, “Počasna salva” i “Lijepa Alma” izazvale su pravu euforiju, a onda je usledio jedan od najemotivnijih momenta beogradskog koncerta, pesma “Boško i Admira”, tokom koje je čitavo gledalište bilo nogama.
Neuštekanima se na bini mts Dvorane premijerno pridružio gudački kvartet, sa kojim su prvo izveli pesmu Arsena Dedića “Takvim sjajem”, a potom i numere “Laku noć stari”, “Fikreta”, “Dobro dvorište”, “Kad dernek utihne”. Virtuoznu svirku benda, obogaćenu zvukom gudača i novim aranžmanima pesama, publika je nagradila glasnim i dugim aplauzima, a iz gledališta su se čuli povici odobravanja i oduševljenja.
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
U treći sat svirke bend je ušao sa hitovima – “Pos‘o, kuća, birtija”, “Karabaja”, “Možeš imat moje tijelo”, “Stanje šoka”, “Pišonja i Žuga…”, a u publici gotovo da nije bilo osobe koja je ostala na svom sedištu. Plesalo se, pljeskalo i pevalo iz glasa, a nakon svake pesme dvorana se orila od ovacija. Sejo Sekson je nakon pesme “Fildžan viška” pokušao da se oprosti od publike, koja mu to nije dozvolila skandirajući: “Bis, bis”, a potom su Neuštekani ponovo izašli na binu i odsvirali “Jugo 45”, “Šeki is on the Road Again” i “Zenica blues”.
Zabranjeno pušenje/Neuštekani/Photo: Azra Mešić
Dugo potom salom su se prolamali aplauz, a publika je mts Dvoranu napustila punog srca i s nadom da će Zabranjeno pušenje uskoro ponovo svirati u Beogradu.
Punk rock bend The Shejvers iz Prijedora objavio je novi, drugi album po redu, pod nazivom “Noćna emisija”.
Na albumu je 10 pesama, a radili su ga, kako kažu, punih pet godina.
– Iako smo to sve mogli brže završiti, dosta smo menjali pesme, neke koje su trebale biti na albumu u zadnji čas su otišle u drugi plan, a kako smo stvarali nove stvari uglavnom smo njih forsirali…Tako da imamo materijala i za nove projekte – kažu iz benda i dodaju:
– Usput smo doživljavali i promene u bendu, tako da je i to dosta uticalo i usporilo samo snimanje, ali u bend su dolazili uglavnom naši prijatelji i ljudi koji su kapirali ono čemu težimo. Sada smo opet u originalnoj postavi, iako nismo svi u istoj drzavi 😄.