Veterana death zvuka iz Amerike, do sada su objavili 13 studijskih albuma kao i mnoštvo drugih izdanja, a u sklopu najnovije turneje po Starom kontinentu doneće prepoznatljiv nekro death zvuk i prošetaće nas kroz svoju zavidnu diskografiju onako kako oni to najbolje znaju – direktno i bez kompromisa.
Mogila Deathcult/ Photo: Promo (via MM Concerts)
Domaći death metal bend Mogila Deathcult koji je trenutno jedni od aktivnijih na sceni kada je reč o živim nastupima, sviraće kao specijalni gosti sastava Incantation, 14. juna u Dorćol Platzu.
Nedugo posle ovog nastupa bend iz Požarevca očekuje i svirka na Explosive bini Exit festivala.
Humanitarni koncert na otvorenom biće održan na Limanu 2 (dvorište Bronxa) u subotu, 14. juna sa početkom u 18:00 časova.
UnderGRAND radio i Zbor građana MZ “Boško Buha” pozivaju sve ljude dobre volje da se priključe velikoj humanitarnoj svirci u dvorištu kultnog Bronxa na Limanu 2.
Ovoga puta, muzika ima poseban cilj – pomoć blizancima Andreju i Sari Dedović, deci rođenoj prevremeno, koja se od prvog dana bore sa cerebralnom paralizom.
Sredstva prikupljena kroz dobrovoljne priloge na ulazu namenjena su njihovoj rehabilitaciji – kontinuiranim terapijama, specijalističkim pregledima, ortopedskim pomagalima i Tobii komunikatoru, ključnom za njihov svakodnevni napredak.
Photo: Promo
Na bini će nastupiti tri autentična novosadska benda, svaki sa svojom posebnom energijom i porukom: Jolly Little Bunch, Nemi pesnik i Salto Mortale.
Jolly Little Bunch je bend koji kombinuje rokenrol, pank, metal i evergreene u eksplozivnim nastupima.
Posle uspešnih nastupa na EXIT festivalu i Borders of Rock, dolaze da donesu svoj prepoznatljivi zvuk i nesvakidašnju atmosferu.
Nemi pesnik, Wind Rock Up 2022/ Photo: AleX
Nemi pesnik je alternativni rok sastav poznat po snažnim tekstovima i upečatljivim koncertima.
Numera “Koliko si luda” osvojila je slušaoce širom zemlje, a sada promovišu novi singl “Obuci se za grad“ sa pedstojećeg albuma “Ima li od jutros nešto novo?“.
Salto Mortale, novi bend Gorana Bega (ex-Grate), prisutnima će da pedstavi materijal sa aktuelnog albuma “Ljubav, mir i sloboda”, snimljenog u Studiju Road, u produkciji Dragana Alimpijevića Pika.
Bend nosi iskren, sirov i emotivan novosadski rok zvuk – sada i uživo.
Ulaz na humanitarni koncert je besplatan, a prilog dobrovoljan – jer svaka pomoć znači.
Ovo nije samo koncert. Ovo je poziv na solidarnost, zajedništvo i podršku onima kojima je najpotrebnija.
Diskusioni forum “Žene u filmskoj industriji”, podržan od strane British Councila, održava se 12. i 13. juna u organizaciji Doma omladine Beograda, i biće prilika za razmatranje savremenih izazova i perspektiva žena u filmskom sektoru, uz uvid u relevantna profesionalna iskustva i prakse. Ovaj događaj okupiće profesionalke i profesionalce iz različitih oblasti filmske umetnosti, kao i sve one koji su zainteresovani za promovisanje rodne ravnopravnosti i podršku ženama u filmskom sektoru.
Biće reči o profesionalnim izazovima sa kojima se žene suočavaju u filmskoj industriji danas – od pristupa finansiranju i projektima, do pozicioniranja u odlučujućim kreativnim ulogama. Učesnice će podeliti svoja iskustva o radu u regionalnim kontekstima, naročito kada je reč o režiji na Balkanu, i osvrnuti se na načine na koje lokalne sredine oblikuju njihov umetnički izraz i karijerni put.
Forum Žene u filmskoj industriji, DOB
Koliko je uloga žena u razvoju filmske umetnosti i industrije bila i ostala važna, govore i neki od sledećih zanimljivih podataka i činjenica.
Učešće žena u filmskoj industriji beleži se gotovo od samih početaka filmske umetnosti krajem 19. veka. Jedna od prvih i najznačajnijih figura u ranoj kinematografiji bila je Alis Gi Blanše koja se smatra prvom osobom – bez obzira na pol – koja je režirala igrani film. Njeno najranije poznato delo, La Fée aux Choux (Vila iz kupusa), snimljeno je 1896, svega godinu dana nakon što su braća Limijer održala svoju prvu javnu filmsku projekciju u Parizu. Ovaj film smatra se prvim sa narativnom strukturom, a Gi Blanše je postavila temelj za razvoj igranog filma – uvođenjem režirane radnje, scenografije i glumačkog izvođenja.
Alis Gi Blanše je nastavila da režira i producira stotine filmova, eksperimentišući sa bojenjem filmske trake, sinhronizacijom zvuka i različitim žanrovima, čime je ostavila neizbrisiv trag u istoriji svetske kinematografije. Osnovala je Solax Studios 1910. godine u SAD-u, što je čini prvom ženom koja je bila vlasnica i direktorka filmskog studija. Početkom 20. veka, žene su igrale ključne uloge u razvoju filmske umetnosti – Lois Veber bila je najplaćenija rediteljka Holivuda 1916. godine, poznata po društveno angažovanim temama i inovacijama poput podeljenog ekrana (split screen) i “subjektivne kamere”. Doroti Arzner je režirala prvi zvučni film u Holivudu i uvela “boom mic”, dok je Margaret But postala prva žena sa titulom montažera u MGM studiju. Lote Rajniger režirala je The Adventures of Prince Achmed (1926), prvi dugometražni animirani film u istoriji, koristeći tehniku silueta.
Do 2024. godine samo tri žene su osvojile Oskara za najbolju režiju: Ketrin Bigelou (The Hurt Locker, 2010), Kloi Džao (Nomadland, 2021), i Džejn Kempion (The Power of the Dog, 2022). Zanimljivo je da su sve tri nagrade dodeljene u razmaku manjem od 15 godina, nakon gotovo 80 godina muške dominacije u toj kategoriji. Ketrin Bigelou je 2010. godine postala prva žena u istoriji koja je osvojila Oskara za najbolju režiju, za film The Hurt Locker (2008). Iste večeri, njen film je pobedio u kategoriji za najbolji film, dok je njen glavni konkurent bio Avatar, režisera Džejms Kamerona – njenog bivšeg supruga. Iako je Kameronov film bio komercijalno uspešniji, Bigelou je dobila priznanja kritike i struke, što je predstavljalo simbolički trenutak u istoriji Oskara.
Najuspešniji film svih vremena po zaradi koji je režirala žena, bio je Barbie, rediteljke Grete Gervig. Sa zaradom od preko 1.4 milijarde dolara na globalnom nivou, postao je najkomercijalniji film u istoriji koji je neka žena samostalno režirala. (The Guardian)
Barbie/Photo: YouTube printscreen
Kada su u pitanju srpska i jugoslovenska kinematografija, u najranijoj fazi razvoja, žene su se pojavljivale gotovo isključivo kao glumice. Nakon Drugog svetskog rata žene su, u manjini, počele da se pojavljuju iza kamere, najčešće u dokumentarnom i obrazovnom filmu. Najznačajnija figura ovog perioda je Soja Jovanović, koja je 1957. godine režirala Pop Ćiru i pop Spiru i tako postala prva žena u Jugoslaviji koja je režirala dugometražni igrani film.
Tokom 1960-ih i 1970-ih, žene su u jugoslovenskom filmu najčešće bile prisutne u dokumentarnom, obrazovnom i televizijskom formatu, dok je režija igranih filmova ostala mahom u muškom domenu. Iako su se žene isticale kao montažerke, producentkinje i urednice, tek poslednje decenije beleži se primetan porast autorki u režiji, naročito u dokumentarnom filmu.
Posebno ohrabruje činjenica da sve više žena ostvaruje zapažene međunarodne uspehe. Film Kelti (2021) rediteljke Milice Tomović premijerno je prikazan na Berlinaleu u programu Panorama (Berlinale.de, 2021), dok je Ivana Grozna (2019) Ivane Mladenović nagrađena u Lokarnu u kategoriji reditelji u usponu (Locarno.ch, 2019). Marta Popivoda je svojim dokumentarcem Jugoslavija: kako je ideologija pokretala naše telo (2013) gostovala na prestižnom IDFA festivalu u Amsterdamu (IDFA.nl, 2013), jednom od najvažnijih dokumentarnih festivala u svetu. Takođe, Lena Miler je zajedno sa Jerg A. Hope režirala dokumentarni film Dragan Wende – West Berlin (2013), koji je prikazan na festivalima Hot Docs u Torontu i CPH:DOX u Kopenhagenu (HotDocs.ca, 2013), dva vodeća festivala dokumentarnog filma u svetu. Sve više filmova sa ženskim autorskim pečatom ne samo da ulazi u festivalske selekcije, već oblikuje narativ savremene srpske kinematografije.
I dalje ostaju brojna otvorena pitanja o savremenom položaju žena u filmskoj industriji, a nekima od njih baviće se upravo Diskusioni forum: ŽENE U FILMSKOJ INDUSTIJI, 12. i 13. juna u Domu omladine Beograda. Pozivamo sve žene koje stvaraju, rade i oblikuju filmsku industriju da nam se pridruže na ovom značajnom susretu. Ovo je prilika za upoznavanje, prepoznavanje, osnaživanje i stvaranje novih mogućnosti za saradnju i podršku.
Diskusioni forum: Žene u filmskoj industriji deo je projekta “Creative Moxie: Catalyst for Creative Revolution” koji Dom omladine Beograda realizuje u saradnji sa Srpskom filmskom asocijacijom i NVU Art365 (Crna Gora), uz podršku British Councila, a finansiran je kroz inicijativu Kultura i kreativnost za Zapadni Balkan.
Forum Žene u filmskoj industriji, DOB
Projekat Kultura i kreativnost za Zapadni Balkan (CC4WBs), koji finansira Evropska unija, usmeren je na podsticanje dijaloga u regionu kroz jačanje kulturnih i kreativnih sektora, s ciljem povećanja njihovog društveno-ekonomskog uticaja. Tokom perioda od 48 meseci, ovaj projekat ima za cilj unapređenje znanja, veština i pristupa finansijskoj podršci kako bi se povećala konkurentnost, održala koprodukcija i podstakao promet roba i usluga u regionu Zapadnog Balkana. Deo programa se odvija u saradnji sa Media Deskom Srbija.
“Manje od pet minuta za bolje razumevanje radnih iskustava, prilika i izazova žena u filmskoj industriji”
U okviru foruma biće predstavljeni rezultati ankete “Iskustva žena u filmskoj industriji”, koja treba da pruži bolje razumevanje radnih iskustava, profesionalnih prilika, izazova i prepreka sa kojima se susreću žene u filmskoj industriji. Anketa je anonimna i njeno popunjavanje traje manje od 5 minuta. Pozivamo žene koje profesionalno deluju u okviru filmske industrije u Srbiji da učestvuju u ovom istraživanju, kao i da podele anketu sa koleginicama i saradnicama iz struke, kako bismo obezbedili što reprezentativniji uzorak i osigurali da glas što većeg broja žena bude uključen u rezultate istraživanja.
Black Sabbath objavili su lepu vest uoči svog poslednjeg koncerta koji će 5. jula biti održan u Birmingemu,
Naime, pronađeni su mikrofon i oprema koji su korišćeni za pravljenje prvih studijskih snimaka grupe – pošto su više od 30 godina bili “izgubljeni”. Srećom – ne za sva vremena.
Oprema, koja uključuje i deo miks pulta i dje trake Revoks, biće izložena na rasprodatom posljednjem koncertu benda na birmingemskom stadionu Villa Park u julu.
Predmeti su pozajmljeni od Džonija Hejnsa, koji je bio vlasnik i vodio Zela Studio u Birmingemu, gde su snimci napravljeni.
Upravo su tu 1968. godine četiri muzičara, glavni vokal Ozi Ozborn, gitarista Toni Ajomi, basista Gizer Batler i bubnjar Bil Vord, iz benda koji se tada zvao Earth, došli da zajedno snime svoju prvu muziku.
– Imali smo odličnu demo sesiju, koju je organizovao Big Bear Music, i snimci koji su nastali tada bili su dobro prihvaćeni – rekao je Hejns (83).
Hejns je rekao da je imao izuzetnu sreću što je bio na pravom mestu – u pravo vreme. A još je uspeo i da pronađe tu opremu posle toliko vremena…
Biografski film zasnovan na životu i karijeri Snup Doga dobija na zamahu u produkciji studija Universal Pictures, piše Deadline.
Ovo ostvarenje je prvi put najavljeno 2022. godine, a scenario piše Džo Robert Kol, koscenarista filma “Black Panther”.
U to vreme, Alen Hjuz (Menace II Society, The Defiant Ones) bio je angažovan kao reditelj.
Od tada je vrlo malo informacija podeljeno o razvoju filma, sve dok Universal prošle nedelje nije potvrdio da je projekat i dalje u pripremi i da ide u pozitivnom pravcu.
Prošle nedelje objavljeno je da će Krejg Bruer, reditelj filmova “Coming 2 America”, “Hustle & Flow”, “Footloose” i “Dolemite Is My Name”, preuzeti režiju ovog projekta, kao i da će doraditi deo originalnog scenarija Džoa Roberta Kola.
Sada je otkriveno i da je Bruer za ulogu legendarnog repera odabrao Džonatana Dejvisa, poznatog po seriji “Outer Banks”.
Film još nije dobio zvaničan naslov, nije otkrivena glumačka postava koja će podržati glavnu ulogu, niti je određen vremenski okvir za početak snimanja.
Očekuje se da će biografski film o Snup Dogu prikazati njegov ulazak u svet hip-hopa, iako za sada nije poznato koliko će tačno njegovog legendarnog života i karijere biti obuhvaćeno u filmu.
Brajan Vilson, jedan od osnivača Beach Boysa, preminuo je u 82. godini.
“Slomljenog srca objavljujemo da je naš voljeni otac Brajan Vilson preminuo”, stoji u saopštenju porodice na Instagramu.
“Trenutno smo bez reči. Molimo vas da poštujete našu privatnost u ovom trenutku jer naša porodica tuguje. Svesni smo da delimo svoju tugu sa svetom. Ljubav i milost”, piše u objavi.
Iako zvanični uzrok smrti nije objavljen, otkriveno je početkom 2024. godine da je voljeni muzički autor, koji je uticao na generacije muzičara u pop muzici i šire, bolovao od neurokognitivnog poremećaja sličnog demenciji. Vilson je imao 82 godine.
Rođen u Inglevudu, Kalifornija, Vilson je kao tinejdžer osnovao bend — tada nazvan Pendletones — sa svojom braćom Denisom i Karlom, rođakom Majkom Lavom i prijateljem iz srednje škole Alom Žardinom. Njihova prva pesma, “Surfin’”, objavljena je u izdanju Candix Records, koji su bez dozvole članova benda promenili ime grupe u The Beach Boys.
Godinu dana kasnije, bend je potpisao ugovor sa izdavačkom kućom Capitol i izdao svoj debi album, Surfin’ Safari; naredne godine, pesma “Surfin’ U.S.A.”“ postala je prvi singl Beach Boysa koji je ušao u top 10 u SAD. Tokom 1963. godine, bend je izdao tri albuma: “Surfin’ U.S.A.”, “Surfer Girl” i “Little Deuce Coupe”. U to vreme, Vilson je započeo i karijeru producenta za druge muzičare. Sarađivao je sa Jan and Dean, The Castells, Donom Loren, Šeron Mari i drugima.
Jedan od vodećih, kako rumunskih, tako i evropskih metal festivala, Rockstadt Extreme Fest, nedavno je objavio vesti o preseljenju na novu lokaciju.
Prenosimo njihovo saopštenje u celosti:
Rockstadt Extreme Fest osnovan je 2013. godine u Rašnovu. Festival je nastao iz želje da rumunskoj publici pruži evropsko iskustvo, uz bendove svetskog nivoa, a osmislili su ga obični zaljubljenici u ovaj fenomen. Počeo je kao trodnevni festival sa relativno malim brojem učesnika, a tokom narednih godina njegova veličina i značaj su rasli. Do 2025. godine, Rockstadt Extreme Fest postao je ime sa međunarodnim statusom, te ga danas mnogi smatraju jednim od najvažnijih festivala u istočnoj Evropi.
Tokom godina, postepeno smo širili resurse dostupne našoj publici. Prilagođavali smo se, stvarali i smišljali nova rešenja kako bismo izašli u susret publici i stotinama bendova koji su nastupali na našim binama. Time smo stvarali iskustvo za koje verujemo da je zaista posebno za sve.
U poslednje dve godine, rekordna prodaja ulaznica, kao i sigurnosne mere i potreba za komforom svih prisutnih u festivalskom prostoru, doveli su nas do zaključka da biatlonski teren u Rašnovu više ne zadovoljava potrebe i nivo na kojem se Rockstadt Extreme Fest danas nalazi. Zbog toga smo doneli odluku da će ovogodišnje izdanje biti poslednje koje će se održati u Rašnovu.
To nije bila odluka donesena preko noći, već rezultat pažljive analize situacije kroz duži vremenski period. Tehničke potrebe iza scene, ali i nivo produkcije koji bendovi žele da prikažu našoj publici, predstavljaju još jedan ključan faktor u donošenju ove odluke. Koncertna i bekstejdž produkcija dostigle su evropski nivo, tako da želimo da održimo standard i ove godine. Izdanje za 2025. godinu donosi unapređenja u pogledu bine, zvuka i dizajna svetla. U isto vreme, ne želimo da pravimo kompromise kada je reč o bezbednosti i udobnosti naše publike. Naš cilj je oduvek bio isti – da publici pružimo najbolje moguće iskustvo.
Trenutno je već određena nova lokacija za sledeću godinu, dok će detalji uskoro biti objavljeni. Nova lokacija će pružati znatno veći prostor za kampovanje, mnogo širu festivalsku zonu, kao i više opcija za hotele i smeštaj. Na kraju, ona će nam omogućiti da osmislimo i realizujemo upravo ono iskustvo kakvo zamišljamo za budućnost ovog festivala.
Gradska uprava Rašnova nam i ove godine pruža punu podršku za održavanje festivala. Rašnov zauzima posebno mesto u našoj priči – to je mesto gde smo rođeni kao događaj – i u tom duhu izrazili smo želju i spremnost da stvorimo “mlađeg brata” Rockstadt Extreme Festa koji će ostati u Rašnovu. Konkretno, reč je o događaju koji će se održavati početkom juna 2026. godine, na sadašnjoj lokaciji bine Andrei Calmuc. Možemo da potvrdimo da je Gradska uprava Rašnova prihvatila ovu ideju.
Takođe, dobili smo uveravanja da će biti uloženi dodatni napori u proširenje metro linija Brašov–Rašnov i nazad, kako bi pristup i prevoz između dve lokacije bio što lakši.
Prostor za ovogodišnje izdanje takođe će biti proširen, kako bismo osigurali željeni komfor i tehničku produkciju.
Rockstadt Extreme Fest 2025 biće poslednje izdanje u Rašnovu. Ovo je izdanje na kojem se dugo radilo, sa zaista posebnom postavom. Ponosni smo, kao scena i zajednica. Sve što radimo, bilo je i biće – za publiku. Verujemo da smo u Rašnovu ispisali istoriju i želimo da ovo poslednje izdanje bude zaista legendarno.
Ako nosite lepe uspomene sa Rockstadt Extreme Festa, ako osećate da ste deo ove priče, ili ako ste oduvek želeli da dođete, ali vam je nešto stajalo na putu – ovo je vaša poslednja šansa. Zajedno želimo da ispišemo istoriju na mestu gde smo rođeni kao zajednica, na mestu gde smo stavili Rumuniju na mapu najvažnijih evropskih događaja ovog tipa. Ko bi rekao? Zajedno smo uspeli!
Želimo da Rockstadt Extreme Fest 2025 bude najbolje izdanje do sada. Znamo da možemo – i treba nam vaša podrška!
Deca iz vode /EKV tribute band project/ održaće koncert 15. juna u 21h u klubu Istina Mašina u Nišu. Specijalni gost koncerata biće Srđan Žika Todorović, poznati glumac i nekadašnji bubnjar EKV-a.
Deca iz vode je EKV tribute band i projekat nastao 2015. godine u Beogradu s idejom da se sačuva sećanje na Milana Mladenovića, EKV i njihovo stvaralaštvo. Čuveni Žika Todorović čest je gost na koncertima ovog benda, jer ga, kako kaže, pojavom, duhom i energijom podsećaju na pravi EKV. Ovo će biti retka prilika da ga fanovi iz Niša i okolnih gradova vide uživo za bubnjevima.
Na repertoaru Dece iz vode naći će se najveći hitovi i najbolje pesme EKV-a, a Žika će odsvirati dobar deo koncerta.
Žika je sa Milanom, Magi i Bojanom snimio dva studijska albuma “Ljubav” i “Par godina za nas”, a pesme „Zemlja“, „Krug“, „Srce“, „Ljubav“, „Par godina za nas“, „Pored mene“, „Ljubav“, „7 dana“ i „Sinhro“ su dominirale top listama i taj period se smatra najuspešnijim periodom u radu Ekatarine Velike. Pre toga je svirao bubnjeve u Disciplini Kičme, a muzičku karijeru počeo u nekoliko beogradskih novotalasnih grupa. Sa EKV-om je stekao punu afirmaciju i veliku popularnost. a nakon toga i povremene saradnje sa nekoliko grupa Partibrejkers, Električni Orgazam, KZU, Žika se posvećuje isključivo glumi i iza njega su brojne uspešne uloge i poznatim filmovima i serijama.
Posle pauze od 35 godina svi zaljubljenici u pesme EKV-a mogu ponovo da ga vide, čuje i pozdrave uživo na koncertima sećanja na grupu Ekatarina Velika koje organizuje udruženje Deca iz vode sa ciljem reafirmacije stvaralaštva Milana Mladenovića i grupe EKV.
Deca iz vode je jedini tribute band i projekat sa kojim je Žika pristao da svira jer ga je po njegovim rečima pojavom, duhom i energijom podsetio na pravi EKV. Ovo će biti jedna od retkih prilika da ga fanovi EKV-a mogu videti za bubnjevima uživo i u Nišu i ovaj koncert se može smatrati pravom ekskluzivom a prisustvo privilegijom. Deca iz vode poručuju da su koncerti sa Žikom emotivni, nostalgični i energični a atmosfera u publici po pravilu euforična, dok Žika poziva sve fanove EKV-a da dođu i da se prisete starih dobrih i lepih vremena.
Na repertoaru Dece iz vode su najveći hitovi i najbolje pesme sa svih albuma EKV-a, a Žika će sa njima odsvirati dobar deo koncerta. Od strane muzičke i stručne javnosti Deca iz vode često dobijaju epitet kao najbolji i najverniji originalu EKV tribute koji je postojao a u tome im pomažu i nekoliko bivših članova EKV-a (Žika, Tanja, Raka, Bole) sa kojima sarađuju i koji su im često gosti na koncertima. Deca iz vode su nastala 2015 u Beogradu i unazad deset godina bend i projekat je održao preko 200 koncerata i manifestacija širom prostora ex-Jugoslavije od kojih je većina bila rasprodata.
Dragi prijatelji i ljubitelji EKV-a vidimo se u Nišu! Deca iz vode, Žika, EKV – Ljubav ❤️
Pretprodaja ulaznica je u kafeu Gvožđara (Obilićev venac 4a) promo 1.200 dinara i online na sajtu bilet.rs regular 1.400 dinara. Ulaz je od 20h, a koncert počinje u 21h.
Posle britanskih, i francuske škole prikazivaće Netflixovu seriju “Adolescencija” kako bi pokšale da spreče tinejdžere da “upadnu u vrtlog mržnje”.
Jedna od najgledanijih Netflixovih serija, ostvarenje “Adolescencija” govori o Džejmiju, trinaestogodišnjem britanskom tinejdžeru, koji je uhapšen i optužen da je nožem ubio jednu od svojih drugarica iz razreda.
Adolescence, promo
Svaka epizoda drame snimljena je u jednom kadru. Glumačka postava dobila je široke pohvale, a posebno su pohvale upućene novom glumcu Ovenu Kuperu kao Džejmiju i Stivenu Grejamu kao njegovom ocu.
U Velikoj Britaniji, serija je pokrenula nacionalnu diskusiju o muškom nasilju i uticaju društvenih medija i “manosferskih” influensera poput Endrua Tejta.
U martu, britanski premijer, ser Kir Starmer, rekao je da će se serija emitovati u britanskim srednjim školama kako bi se podstakla debata i pokušalo “sprečiti da mladi dečaci budu uvučeni u vrtlog mržnje i mizoginije”. Holandska vlada je ubrzo sledila taj primer, objavljujući da će se serija koristiti kao obrazovno sredstvo u holandskim školama.
Adolescence, promo
Sada Francuzi preduzimaju slične mere. U intervjuu za francuski novinski kanal LCI, francuska ministarka prosvete Elizabet Born rekla je da su producenti serije “otvorili prava” francuskom Ministarstvu prosvete, koje će “predložiti pet obrazovnih sekvenci za mlade ljude zasnovanih na ovoj seriji”.
Ona je rekla da su odlomci iz serije “Adolescencija” – “veoma reprezentativni za nasilje koje može postojati među mladima”, dodajući da će serija podići svest o problemu “prekomernog izlaganja ekranima i trivijalizacije nasilja na društvenim mrežama”.
Policija iz Atlantik Sitija uspešno je vratila Nensi Vilson, gitaristkinji benda Heart, jedan od dva neprocenjiva muzička instrumenta koji su joj ukradeni tokom priprema za američku turneju .
Reč je o ljubičastoj sparkle baritone Telecaster gitari ručno rađenoj po narudžbi, sa unikatno ofarbanim vratom. Ova gitarа je nestala 30. maja u Hard Rock Hotel & Casino, na dan postavljanja opreme za turneju An Evening With Heart.
Na osnovu snimaka nadzorne kamere i automatskih čitača registarskih tablica, policija je locirala ženu koja je gitaru kupila od osumnjičenog neposredno nakon krađe. Ona je dobrovoljno predala instrument istražiteljima.
Osumnjičeni (57), iz Plezantvila, je već optužen za provalu i krađu.
Nažalost, iako je jedna gitara vraćena, još uvek nije pronađen vintage 1966 Gibson EM‑50 mandolin koji pripada Polu Moaku – multiinstrumentalisti benda.