Naslovna Blog Stranica 15

Alestorm ekskluzivno za Headliner: Mi smo pirati iz barica, osuđeni na patke…

Škotski heavy metal bend Alestorm se u sklopu turneje “Thunderfisting Europe” posle nešto više od dve godine vraća u Beograd, da opravda status jednog od omiljenih bendova domaće publike.

“Veseli pirati” ovog puta dolaze u Hangar Luke Beograd 5. decembra, a tom prilikom promovisaće novi album “The Thunderfist Chronicles” koji je objavljen u junu.

U ekskluzivnom intervjuu za Headliner, pevač Kristofer Bouz se baš dobro zezao, ali i otkrio šta publika u Hangaru može da očekuje tog 5. decembra.

Alestorm / Photo: AleX

Za početak, recite nam nešto više o novom albumu koji ste objavili ovog leta.
– Zove se “The Thunderfist Chronicles” ili tako nekako, ne mogu baš da se setim, bio sam prilično pijan kad smo ga nazvali. To je album o piratima, sisama i zabranjenom blagu zakopanom ispod usr*nog grada u Engleskoj koji se zove Bormut. Snimali smo ga u nekoj pećini u Budimpešti sa samo jednim ispravnim mikrofonom i ogromnom besnom patkom. Zvuči užasno – što znači da je savršen.

Pošto ste nedavno objavili i nove spotove – koliko su vam video-spotovi važni? Neki su animirani, neki igrani; kako nastaju njihovi koncepti?
– Video-spotovi su izuzetno važni, jer odvlače pažnju ljudima od činjenice da sve naše pesme zvuče isto. Koncepti obično nastaju iz snova koje sanjamo dok pokušavamo da spavamo u autobusu na turneji. Naravno, naš najveći san je da budemo mokri i smrznuti u nekom magacinu u Nemačkoj, dok snimamo deset hiljada kadrova spota koji ionako niko neće pogledati, jer je YouTube danas čudan.

Šta mislite o postojanju “piratskog metala” kao žanra i o tome što vas svrstavaju u njega?
– Mi smo izmislili piratski metal zato što smo bili previše loši za pravi metal. To uopšte nije žanr – to je poreska prevara. Ako neko drugi kaže da je piratski metal bend, odmah ga tužimo. Ili ga pozovemo da pije s nama dok ne zaboravi kako da svira svoje instrumente. Obično uradimo oboje.

Alestorm, Kristof Hartmann (H-Music)

Da ne svirate ovu vrstu muzike, kakav biste bend bili? Imate li želju da probate neki drugi stil?
– Verovatno bismo bili litvanski folk-dabstep kolektiv koji peva samo o krompirima. S vremena na vreme pomislim: “Šta ako bismo napravili ozbiljan album?” – a onda se setim da ne umem da pevam kako treba i vratim se na vikanje o blagu.

Kakvu bi muziku pirati danas slušali (osim vaše)?
– “Orinoco Flow” Enie je zvanična himna svih pirata sveta – prošlih, sadašnjih i budućih.

Ajkule, patkice, kačketi i rum… Alestorm u Beogradu pokazao šta je dobra “piratska žurka”

Kako je došlo do promene imena benda na samom početku karijere?
– Ranije smo se zvali Battleheart, što je zvučalo kao gild iz “World of Warcrafta” koji vode tinejdžeri. Promenili smo ime u Alestorm jer smo hteli nešto što neće zvučati glupo kad nas srpski carinik pita: “Kako vam se zove bend?”. Nažalost, sad svi misle da smo Halestorm i razočaraju se kad shvate da u bendu nema devojke.

Na albumu “Seventh Rum of a Seventh Rum” zvučite kao da ste dostigli mitski nivo piratstva. Šta dolazi posle sedmog ruma?
– Osmo povraćanje u osmi toalet, naravno.

Koja mora pljačkate u potrazi za inspiracijom za pesme?
– Uglavnom ona u blizini jeftinih aerodroma. Isplovljavamo kad god Viz Er ima letnu konekciju.

Rum ili pivo?
– Pivo s ukusom ruma. Probala si to nekad? Užasno je, ne preporučujem. Zapravo više volim vino pomešano sa Spriteom, ali nemoj nikome da kažeš.

Koja su pravila vaše piratske lađe?
– Zapravo imamo tajna pravila za Alestorm, ali kad bih ti ih rekao, oboje bismo završili u zatvoru.

Kako je gumena patka postala vaš zaštitni znak?
– Bili smo na turneji sa Sabatonom 2016. i morali smo da smislimo nešto što će biti kul kao njihov tenk. Na Amazonu je bila akcija na gumene patke, pa smo uzeli to. Iz nekog razloga, ljudima se dopalo – i sada smo osuđeni na patke!

Alestorm/ Photo: AleX

Pretpostavljam da više volite letnje festivale i open-air nastupe, ali kako stvorite istu atmosferu u zatvorenim prostorima tokom zime?
– Podesimo grejanje na 40 stepeni, napunimo prostor jeftinim isparenjima ruma i pustimo jednog galeba. Sve je u ambijentu.

Da li biste rekli da ste rečni ili morski pirati?
– Mi smo pirati iz barica. Uglavnom operišemo po parking prostorima posle kiše.

A pošto svirate u Beogradu tik uz reku, da li treba da očekujemo dasku za hodanje ako publika ne bude dovoljno glasna?
– Wow, upravo sam pogledao gde je mesto nastupa (nisam znao do sad, haha). Mislim da bismo mogli da sredimo neku dasku.

Hvala vam na razgovoru. Radujemo se koncertu u Beogradu.
– Vidimo se tamo! Hvala na intervjuu. Živeli!

Jelena Ilić za Headliner

 

Prodigy optužuju društvene mreže: Zbog njih se muzika pretvorila u fast-food

The Prodigy su poručili da su zabrinuti zbog društvenih mreža i njihovog uticaja na savremenu muzičku industriju.

U novom intervjuu za MixMag, frontmen Lijam Haulet izneo je mišljenje o tome šta ga danas u muzici uzbuđuje, a šta brine.

The Prodigy pred prepunom Tvrđavom: Srbijo, idemo ratnici!

Govoreći o uspehu benda devedesetih, Haulet je rekao da je to bilo potpuno drugačije doba:

– Kad pogledam unazad, devedesete su bile vibrantno vreme u Velikoj Britaniji, muzički slobodnije vreme – pre ovog sranja sa društvenim mrežama. Tada se dešavalo mnogo različite muzike i ljudi su bili srećni da sve to upijaju.

The Prodigy ulaze u unosan biznis: Pod svojim brendom praviće rakiju, cider, vino, votku, žestoka pića, likere…

Osvrćući se na sadašnji trenutak, dodao je:

– Glavna stvar koja me brine jeste da se pobrinem da moji bitovi zaista udare. Postoje izvođači i trake koje me danas uzbude, ali problem je što uglavnom ne ostanu dovoljno dugo. Izgleda da danas ima manje vremena i strpljenja da se umetnici razvijaju.

Prema njegovim rečima, to dovodi do toga da muzika nema priliku da se “slegne” pre nego što je proguta sledeće veliko izdanje:

– Opet su društvene mreže krive – pretvaraju muziku u neku vrstu brze hrane… Brzo dođe i nestane… Sledeće…

The Prodigy posle 26 godina promenili “sporan” stih svog velikog hita…

U nastavku razgovora, bend je komentarisao i upotrebu veštačke inteligencije u muzici. Na pitanje o AI, Haulet je rekao:

– Dobar drug, poznati producent i di-džej, potpuno je ušao u to AI sranje, eksperimentiše s tim već neko vreme, uglavnom u vizuelnom smislu. Gleda koliko daleko može da ode. Ono što mi je pokazao raznelo mi je mozak, baš lude stvari.

Ipak, njegov lični stav ostaje drugačiji:

– Što se mene tiče, kad je reč o korišćenju AI u muzici, mnogo više volim da provedem svoj mozak kroz ponekad bol i torturu pravljenja trake sopstvenim rukama. Neke pesme osećam kao da ih klešem iz kamena, toliko dugo traju, ali barem znam da sam ih sam uradio… Znaš na šta mislim?

Bend Motus Vita Est objavio novi singl “Borg”, priču o onima koji su otišli…

Zagrebački punk/hardcore bend Motus Vita Est objavio je novi singl pod nazivom “Borg” za koji je snimio i spot.

Vreme je da se menjaju loše navike poručuje novim singlom Motus Vita Est

Članovima grupe ideja za ovu pesmu se javila nakon koncerata u inostranstvu nakon kojih su imali prilike da razgovaraju sa brojnim mladim gastarbajterima koji su sve više posećivali njihove svirke.

Motus Vita Est/Photo: Milan Bajić

Pesma govori o begu mladih i razlozima zbog kojih je do toga došlo. Među njima se ističu privatizacija, nametnuti zakoni koji su legalizovali negativne pojave, te nametanje tuđih interesa.

Spot je snimio i režirao Marko Vukelić Biso.

Kad Cat Power peva Džejmsa Brauna… to ovako zvuči

20. januara navršava se tačno 20 godina od izlaska albuma “The Greatest” kantautorke Cat Power – izdanja koje je označilo njen veliki proboj u karijeri.

U znak jubileja, Čen Maršal će objaviti EP pod nazivom “Redux”, koji donosi tri numere snimljene sa njenim pratećim bendom Dirty Delta Blues, u čijem sastavu su Džuda Bauer (The Jon Spencer Blues Explosion), Greg Forman (The Delta 72, Jesse Malin), Erik Paparoci (Lizard Music) i Džim Vajt (Dirty Three, The Hard Quartet).

Cat Power + Džim Džarmuš + The Pouges… pa, mora da bude dobro

Sada je objavljena njihova obradA pesme Džejmsa Brauna “Try Me”. Numera je prvobitno trebalo da bude među prvim snimljenima tokom originalnih sesija za “The Greatest”, ali nikada nije bila završena.

Cat Power najavila novi album “na foru”, šatro slučajno na Instagramu

EP takođe uključuje nove verzije Princove “Nothing Compares 2 U” (posvećene preminulom gitaristi Memphis Rhythm Banda, Tini Hodžisu, koji je svirao na “The Greatest”) i pesme Cat Power “Could We”. Biće objavljen digitalno i na 10-inčnom vinilu preko etikete Domino 23. januara.

Naredna godina doneće i specijalne koncerte na kojima će Cat Power izvoditi “The Greatest” u celosti, kroz seriju nastupa povodom 20. godišnjice albuma.

Razbijanje granice stvarnosti… M.O.R.T. objavio dvostruki live album i spot za pesmu “Mali Isus”

Sinjski bend M.O.R.T. objavio je dupli live album “Vintage”, koji stiže uoči dvostrukog koncerta u zagrebačkom klubu Vintage Industrial Bar, zakazanog za 27. i 28. novembar 2025. godine.

Prvi live album benda snimljen je upravo u Vintage Industrial Baru, a prate ga i spot za pesmu “Mali Isus”.

M.O.R.T. objavili spot za pesmu “Van pameti” s albuma “Samo hrabro i bezveze!”

“Dame i gospodo, M.O.R.T. vam predstavlja svoj live album. Reč je o snimku koncerta u Vintage Industrial Baru u Zagrebu, održanom jeseni 2022. godine, na kojem je za večnost zabeleženo kako to zvuči kad se popnemo na binu i zajedno s publikom na dva sata razbijemo granice stvarnosti. Pravi, nabrijani, znojni rok koncert uguran na dva okrugla komada vinila. Celo iskustvo zabeleženo je i kamerama, pa ćete uskoro moći da vidite i kako je to izgledalo. Do tada uživajte u delićku atmosfere kroz spot za pesmu ‘Mali Isus’, koji smo izvukli s pomenutog koncerta i sada vam ga predstavljamo kao singl. Rogovi!!! Struja!!!”, poručuje M.O.R.T.

Mile Mijač (M.O.R.T.) objavio novi singl “Jedina” i vrlo zanimljiv spot…

Kao bend poznat po izuzetno energičnim nastupima, M.O.R.T. na ovom live izdanju još jednom dokazuje koliko moćno zvuči uživo. Razorna ritam sekcija, sirova svirka, opasni rifovi i katarzične izvedbe redovno ih svrstavaju među najbolje live bendove na domaćoj sceni, a ovaj album pruža snažan presjek karijere omiljene punk-blues-rock četvorke. Dupli vinil biće objavljen neposredno pred koncerte.

Premijere nekoliko snažnih domaćih ostvarenja na 31. Festivalu autorskog filma

31. Festival autorskog filma (21–28. novembar) donosi pažljivo birani program domaćih autorskih ostvarenja koji će biti prikazani u okviru Glavnog i Takmičarskog programa.

Ove godine FAF osebnu pažnju posvećuje domaćim ostvarenjima, ističući snagu, raznovrsnost i autentičnost savremenog autorskog izraza na domaćoj sceni.

Pobednici najznačajnijih svetskih festivala na 31. Festivalu autorskog filma od 21. do 28. novembra

Domaći autori i autorke poslednjih godina sve snažnije osvajaju svetske festivalske selekcije i privlače međunarodnu pažnju, a ovogodišnji program FAF-a donosi filmove koji u fokus stavljaju lične priče, preispitivanje identiteta, složene porodične odnose i društvene okolnosti koje oblikuju život na ovim prostorima.

Festival se u petak, 21. novembra u 19 časova u Velikoj sali mts Dvorane otvara premijerom filma “Kako je ovde tako zeleno?” reditelja Nikole Ležaića, koji se posle skoro 15 godina vraća na filmsku scenu, nakon kultnog ostvarenja “Tilva Roš”. Ležaićevo novo ostvarenje već je prepoznato u regionu, ostvarivši značajna priznanja na festivalima u Puli i Herceg Novom.

Kako je ovde tako zeleno_foto FAF promo

Osvajač nagrade “Srce Sarajeva” za najbolji film na ovogodišnjem Sarajevskom filmskom festivalu, kao i dobitnik brojnih međunarodnih priznanja, film “Vetre, pričaj sa mnom” Stefana Đorđevića premijerno stiže na FAF u sredu, 26. novembra, u 19 časova u sali 1 mts Dvorane. U pitanju je lična priča Stefana koji se ponovo okuplja sa porodicom kako bi proslavio rođendan svoje bake prvi put nakon nedavne smrti svoje majke. Ovaj povratak kući, vođen željom da završi film o svojoj majci i pokušajem da se iskupi spasavanjem psa lutalice, pokrenuće introspektivno putovanje za Stefana.

Vetre, pričaj sa mnom_foto FAF promo

Jedan od najiščekivanijih domaćih naslova godine “Yugo Florida” reditelja Vladimira Tagića, imaće čast da zatvori 31. Festival autorskog filma – u petak, 28. novembra, u 19 časova u sali 1 mts Dvorane.

Zoran noći provodi pred monitorima u režiji rijaliti programa, gledajući učesnike kako spavaju. Ovu “uzbudljivu” svakodnevnicu prekinu iznenadne okolnosti, koje ga ponovo povežu sa otudjenim ocem i povedu na emotivno, poslednje zajedničko putovanje. Andrija Kuzmanović, glavni glumac filma, nagrađen je nagradama za najbolju mušku ulogu na Sarajevo Film Festivalu i Filmskom festivalu u Herceg Novom.

Yugo Florida_foto FAF promo

Dane Komljen, dobro poznat publici FAF-a, na festival dolazi sa svojim novim ostvarenjem “Linije želje”. Radnja filma prati Branka koji živi na marginama Beograda, izolovan i neispavan, opsednut svojim mlađim bratom čije ga čudno ponašanje uznemirava. Kako paranoja raste, Branko shvata da čudnovatost nije u njegovom bratu, već u njemu samom. Film će biti prikazan u subotu, 22. novembra u 16.30 časova u sali 6 mts Dvorane.

31. FAF vizual

Film “Mačiji krik”, rađen po poslednjem scenariju Gorana Paskaljevića, u režiji Sanje Živković, biće prikazan u subotu, 22. novembra, u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Beograda. Nakon što mu nestane ćerka, Stamen, penzionisani radnik iz nekada industrijskog gradića u Srbiji, mora da se izbori sa nefunkcionalnim sistemom kako bi dobio starateljstvo nad unukom koja boluje od oboljenja poznatog kao “Sindrom mačjeg plača”.

Mačiji krik_foto FAF promo

Novo ostvarenje rediteljke Ivane Mladenović, film “Sorella di Clausura”, biće prikazano u utorak, 25. novembra, u 19 časova u sali 6 mts Dvorane. Tridesetšestogodišnja Stela je visoko obrazovana, ali ne uspeva da se zaposli. Zaljubljuje se u srpskog muzičara Bobana nakon što ga vidi na televiziji i uz pomoć starlete-muzičarke Vere seli se u Bukurešt u želji da ga upozna i pobegne od siromaštva.

Sorella di Clausura_foto FAF promo

Festival će uskoro otkriti još domaćih naslova, uključujući filmove iz selekcije “Hrabri Balkan” koji dodatno osvetljavaju raznolikost regionalne filmske scene.

31.FAF su podržali: Potprogram MEDIA programa Kreativne Evrope, Mreža festivala Jadranske regije, Erste Banka, Ambasada Francuske i Francuski institut u Srbiji.

Ulaznice za filmove mogu se nabaviti na blagajnama bioskopa, i preko sajta mts Dvorane: https://www.mtsdvorana.rs/filmovi/31-faf

Radiohead objavili novi live album “Hail To The Thief (Live Recordings 2003–2009)” i krenuli na evropsku turneju

Radiohead su objavili “Hail to the Thief (Live Recordings 2003–2009)” – novi live album koji bendu pruža priliku da ponovo sagleda svoj odnos prema šestom studijskom izdanju “Hail to the Thief”.

Izdanje donosi snimke sa koncerata održanih između 2003. i 2009. godine u Londonu, Amsterdamu, Buenos Ajresu i Dablinu. Miks potpisuje Ben Baptije, a mastering Met Kolton. U prilogu je objavljena i live verzija pesme “There, There” snimljena u Buenos Ajresu.

Govoreći o novom albumu, Tom Jork je izjavio:

– Dok sam razmišljao o tome kako da prilagodimo aranžmane za pozorišnu produkciju ‘Shakespeare Hamlet/Hail To The Thief’, zatražio sam da poslušam neke arhivske live snimke pesama. Bio sam zapanjen energijom kojom smo svirali. Jedva sam prepoznao sebe i bend, a to mi je pomoglo da pronađem novi pravac. Odlučili smo da ove snimke premiksamo i objavimo – bilo bi suludo da ih zadržimo samo za sebe. Sve to bilo je vrlo katarzično iskustvo. Iskreno se nadamo da ćete uživati u njima.

Radiohead_Hail To The Thief Live Recordings 2003-2009_Packshot

Album “Hail to the Thief (Live Recordings 2003–2009)” dostupan je u više formata – na crvenom i crnom vinilu, kao i na CD-u. Cena vinila iznosi 33 evra, dok je CD dostupan po ceni od 17 evra. Pored fizičkih izdanja, album je dostupan i digitalno na svim striming platformama. Posebno izdanje u cijan boji dostupno je ekskluzivno putem Radioheadove W.A.S.T.E. prodavnice.

Tom Jork: Ne, Radiohead apsolutno neće svirati u Izraelu…

Tom Jork je nedavno bio koautor pozorišne produkcije “Hamlet Hail to the Thief”, frenetične adaptacije Šekspirovog “Hamleta” uz dekonstruktovanu muzičku podlogu sastavljenu od prerađenih pesama sa albuma “Hail to the Thief” iz 2003. godine. Magazín Rolling Stone UK piše: “Najveći kompliment Jorku i njegovim koscenaristima je to što se ti svetovi sudaraju tako besprekorno, kao da su oduvek bili povezani”.

Radiohead_Hail To The Thief Live Recordings 2003-2009 vinil

Album je dostupan na svim platformama, dok se fizička izdanja mogu naručiti direktno od Dallas Recordsa putem mejla prodaja@dallas.hr
.
Radiohead su krenuli i na rasprodatu evropsku turneju sa 20 datuma, koja je počela 4. novembra u Madridu, u Movistar Areni. Sviraće još u Bolonji, Londonu, Kopenhagenu i BErlinu.

Slobodna zona na bis… Šest filmova koje ste najviše voleli

Ovogodišnja, 21. Slobodna zona zvanično se završava danas (10. novembra), a u naredna dva dana publika će imati prilike da pogleda šest najtraženijih filmova na bis.

Festival, koji je ove godine protekao u svedenijem formatu, bez svečanog otvaranja i zatvaranja, takmičarske selekcije i pratećih programa, predstavio je publici 37 igranih i dokumentarnih filmova iz 20 zemalja.

Filmovi za publiku… 21. Slobodna zona od 5. do 10. novembra u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu

Uz veliko interesovanje gledalaca za priče koje su ih vodile od Kanade do Japana, sa nekoliko rasprodatih projekcija, 21. Slobodna zona pokazala je da, uprkos smanjenom obimu, kvalitet filmova ostaje njen zaštitni znak, a sam festival jedan od najrelevantnijih filmskih i kulturnih dešavanja u zemlji i regionu.

Slobodna zona na bis biće održana 11. novembra u Dvorani Kulturnog centra Beograda i 11. i 12. novembra u Takvud sinepleksu.

U utorak, 11. novembra, u Takvud sinepleksu na programu su dokumentarci o brazilskom predsedniku Luli u režiji Olivera Stouna (17h) i o muzičaru Džordžu Majklu (19h).

Istoga dana u Dvorani Kulturnog centra Beograda u 17 časova biće prikazan “Fiume o morte!” Igora Bezinovića, najbolji film po izboru Filmske i TV akademije Jadranske regije, najbolji film uglednog Festivala dokumentarnog filma u Roterdamu i najgledaniji dokumentarac u Hrvatskoj svih vremena, koji se bavi okupacijom Rijeke od strane italijanskog protofašiste i bonvivana Gabrijelea D’Anuncija 1919-20. Film je hrvatski kandidat za Oskara 2026.

Od 19 sati na programu je dirljiva porodična drama “Kako zaraditi milione pre nego što baka umre”, apsolutni hit 21. Slobodne zone, inače najgledaniji tajlandski film u svetu i tajlandski kandidat za Oskara 2024. koji je ušao u širi izbor od 15 najboljih ostvarenja. To je priča o propalom studentu koji počinje da brine o svojoj teško bolesnoj baki, ne bi li nasledio njene milione. Međutim, on ubrzo shvata da ni baka nije nimalo naivna… Ovaj film je na programu i 12. novembra u 19 sati u Takvud sinepleksu.

Još jedan film za koji se tražila karta više, “Ogledala br. 3” Kristijana Pecolda, jednog od najcenjenijih savremenih nemačkih autora, publika može da pogleda na bis u DKC 11. 11. u 21 sat. Ovo je četvrta saradnja Pecolda i glumice Paule Ber (Undine, Tranzit, Crveno nebo), premijerno prikazana u Kanu. Paula tumači Lauru, devojku koju, posle preživljenog udesa, Beti uzima kod sebe u dom da neguje. Vremenom, Laura, Beti i Betini suprug i sin, počnu da grade neku vrstu porodične rutine, ali zajednički život otkriće potisnute senke iz prošlosti…

U sredu, 12. novembra, u Takvudu u 17 sati biće prikazana još jedna porodična drama, “Arze” Mire Šaib. Glavna junakinja je samohrana majka Arze koja, zajedno sa sestrom, odgaja sina tinejdžera. Kada im nestane skuter, prevozno sredstvo koje im obezbeđuje egzistenciju, Arze kreće u potragu za njim kroz različite četvrti Bejruta, od kojih svaka ima sopstvenu mikrokulturu, akcenat i običaje…

Festival Slobodna zona podržali su Rekonstrukcija Ženski fond i Francuski institut.

PROGRAM ‒ SLOBODNA ZONA NA BIS

11. 11. Tuckwood Cineplex
17h ‒ Lula
19h ‒ Džordž Majkl

11. 11. DKC
17h ‒ Fiume o morte!
19h ‒ Kako zaraditi milione pre nego što baka umre
21 h ‒ Ogledala br. 3

12. 11. Tuckwood Cineplex
17h ‒ Arze
19h ‒ Kako zaraditi milione pre nego što baka umre

Muzika, emocija i veliko srce… Humanitarni koncert Milana Petrovića u Domu omladine 20. novembra

Posle više od 30 godina od svojih prvih snimaka, kompozitor Milan Petrović vas poziva na jedinstveno veče muzike, emocije i humanosti, 20. novembra 2025. sa početkom u 20 časova, u velikoj sali Doma omladine Beograd.

Ulaskom na koncert, postajete deo priče koja pomaže – jer sav prihod ide u humanitarne svrhe, sa ciljem da se prikupe sredstva za lečenje petoro dece obolele od Dišenove mišićne distrofije, fondacija “Jedro”.

Milan Petrović, kompozitor i pijanista, je u svojoj karijeri ostvario saradnje sa velikim brojem bendova, domaćih i stranih muzičara, zabeleživši ukupno 14 izdanja, medju kojima su albumi i singlovi.

Humanitarni koncert Milana Petrovića, artwork Daniel Mihajlović

Od prvog albuma “Excursion” do nagrađivanog “Happiness”, njegov opus je žanrovski raznovrstan i ide od bluza, ambijentalne i world muzike, do muzike sa elementima klasike, fanka i džeza.

Milan Petrović Quartet objavio singl “Happy Again”

Koncert će obeležiti vrhunski instrumentalisti, novi bend od šest članova i raznovrsni gosti iznenađenja, dok planirana koncertna lista predstavlja većinom kompozicije koje do sada nisu izvođene, uz sveže aranžmane starijih tema.

Ulaznice po ceni od 1.000 dinara su u prodaji na svim eFinity mestima i onlajn. Broj mesta je ograničen.

Spotify ponovo pred sudom… Dovode nas u zabludu, preporuke su “nameštene”?

Spotify je (opet) u problemu: protiv kompanije je podneta kolektivna tužba koja tvrdi da su Discovery Mode i uredničke plejliste “savremeni oblik pejole*”.

Tužba je podneta 5. novembra u Njujorku. Kako piše Billboard, u njoj stoji da “Spotify zloupotrebljava poverenje predstavljajući se kao platforma za organske preporuke, a zapravo te preporuke tajno prodaje onome ko najviše plati”.

Dalje se navodi da su alati za preporuke obmanjujući i da funkcionišu kao “pay‑for‑play” program, dok korisnike ubeđuju da su preporuke neutralne i zasnovane na ukusu.

Grupa Toto reagovala na pojavu lažnog instrumental na Spotifyju: To nije naše – to je AI!

Slučaj je pokrenula korisnica Ženevjev Kapolongo, koja želi da zastupa “milione” slušaoca koji su, tvrdi, dovedeni u zabludu. Kaže da je godinama koristila alat za otkrivanje muzike, ali je “stalno dobijala iste numere velikih izdavača” koje “malo liče na njen ukus”.

Spotify je odgovorio nazivajući navode “besmislicom” i pozvao korisnike da pročitaju detaljno objašnjenje alata. U izjavi za Billboard dodaju da je Discovery Mode funkcija kojom izvođači označavaju prioritetne pesme za algoritamsko razmatranje u ograničenim kontekstima (Radio, Autoplay i određeni Mixes), da ne “kupuje” preslušavanja, ne utiče na uredničke plejliste i da je jasno objašnjena u aplikaciji i na sajtu.

King Gizzard and the Lizzard Wizard povukli svoju muziku sa platforme Spotify: Nećemo da finansiramo AI oružje…

Massive Attack povukli svoju muziku sa platforme Spotify u znak protesta…

Advokati Kapolongo tvrde da obaveštenje tipa “komercijalni razlozi mogu uticati” ne otkriva koje su pesme komercijalno promovisane, pa korisnici ne mogu razlikovati pravu personalizaciju od prikrivnog oglašavanja.

Spotify ponovo pravi sr… Lažne AI pesme na verifikovanim profilima preminulih autora

Discovery Mode, predstavljen 2020, već je bio predmet istrage u Kongresu SAD zbog sličnosti sa pejolom. Iako platforma nudi stranicu “About Recommendations”“, tužba tvrdi da to ne pruža dovoljno jasnoće.

Tužba podneta u Njujorku tvrdi da je Spotify prekršio zakone savezne države Njujork o lažnom oglašavanju i obmanjujućoj poslovnoj praksi.

  • Pejola (engl. payola, od pay – platiti i Victrola – stari naziv za gramofon) označava nelegalnu praksu plaćanja ili davanja drugih koristi radijskim stanicama, DJ-evima, producentima ili medijima kako bi se određena pesma češće puštala, promovisala ili uvrstila na top liste.
    U suštini, to je potplaćivanje radi promocije muzike – skriveni oblik reklame koji se predstavlja kao urednički izbor.