Novo studijsko izdanje Kralja Čačka spremno je posle sedam godina od objavljivanja albuma “Spusti svetlost na put” i devet godina od debija “Zemlja snova”.
Kako kod Kralja ništa nije uobičajeno i stanje nikada nije redovno, treći studijski album “Dobro jutro ljudi!” (Croatia Records) je dupli, sa 25 pesama i mnoštvom različitih suptilnih osećanja, priča iz života, bitnih i manje bitnih trenutaka, misli i snova. I nasušno potrebne (r)evolucije, da, baš ima dosta revolucije.
Album predstavlja još jedno iznenađenje muzičkog rada Nenada Marića, poznatijeg kao Kralj Čačka, i saradnje sa bratom Markom Marićem, producentom i saputnikom kroz brojne muzičke avanture tokom svih ovih godina, pandemijskih, protesnih, angažovanih i sasvim obično životnih.
Kralj Čačka/ Photo: AleX (BBF)
Promocija albuma zakazana je za petak, 27. jun, mesto je Nova Zappa Barka, a svi ste pozvani da čujete i nove i stare pesme.
– Snimili smo dupli album sa pesmama koje nisu dobile priliku da budu snimljene do sad. Neke od pesama s albuma već su bile izvođene na koncertima poslednjih godina. Dve pesme pisane za predstavu “Mihael Kolhas” su takođe tu. Album je u muzičkom smislu žanrovski šarolik i obuhvata širok raspon od bluza, džeza, preko kantrija, kabarea do rokenrola. Pesme su takođe različite, od angažovanih preko intimnih i ispovednih, do pesama o ljubavi – sumirao je rad na albumu Kralj Čačka.
Kralj Čačka, Soundtrack za film koji nije snimljen, DOB/ Photo: AleX
Redovni posetioci koncerata Kralja Čačka uveriće se u ovom “premotavanju“ da nam nisu sve godine “pojeli skakavci“.
Za one koji budu prisustvovali koncertnoj promociji na Dorćolskom keju, možda je najbolje izvući iz arhive rečenicu Žikice Simića: “Opasnom magistralom – preko raskrsnica i pored stranputica – sa gitarom preko ramena, kao junak starih dobrih filmova, Kralj je stigao na rok scenu. Sa sobom je doneo mudre, lepe i gorke pesme, u kojima se iskrenost i autentičnost oštro suprotstavljaju izopačenostima ovog vremena.”
Ulaznice za koncert Kralja Čačka na Novoj Zappa Barci u organizaciji koncertne agencije Odličan Hrčak dostupne su putem Ticket Vision prodajne mreže, na tickets.rs i u Zappa Baru (Kralja Petra 41) po ceni od 2.200 dinara.
Djigibaoo je jedan od onih splitskih sastava koji je uspeo da se probije i van granica Hrvatske – njihova priča vezana je za čitav region, a upravo sada započinju novu eru benda.
Novi singl “Mrak“ (u izdanju Šapata), kao što i sam naslov sugeriše, nosi tešku i mračnu temu. Posvećena je teško bolesnom članu porodice frontmena i gitariste Petra Stolnika. Mračnu priču pretvorili su i u prateći spot, koji je sniman u Zablaću kraj Šibenika.
– Spot smo snimali u ogromnoj kući s pogledom na more i nekim neopisivim vajbom koji je ostavljao dojam kao da su duhovi prošlosti s nama plesali u prostoru – opisali su spot (režirao i montirao Marino Vrcaa) članovi benda.
Djigibaoo, kadar iz spota Mrak/ Photo: YouTube printscreen
U poslednje dve godine održali su više od 60 koncerata, a ovog leta očekuje ih turneja kroz desetak gradova.
Kažu da je nastup uživo ono što ih najviše pokreće – uostalom, tri puta nedeljno se zatvaraju u svoju prostoriju za probe, a tu su i svakodnevna individualna vežbanja i snimanja.
Digitalno je objavljen drugi studijski album benda Keni nije mrtav
Drugi studijski album pod nazivom “Na vratima”, sadrži novi set pesama a neke od njih publika već zna sa koncerata ili su do sada zasebno objavljivane.
Singlovi “Pod tvojim prstima”, “Nema nazad”, “Telo”, “Savršen greh” su nagoveštavali ne samo promenu u zvuku benda već i bitno zreliji pristup pisanju pesama.
– Bend pravi iskorak, od naivnosti i ljubavi prema muzici, do ulaska u neki novi svet i zbunjenost, koja se uz malo pažnje od strane publike oslikava na sve segmente života – kažu Keniji.
Keni nije mrtav – Na vratima (cover art)
Drugim studijskim albumom “Na vratima” bend Keni nije mrtav potvrđuje reputaciju najperspektivnijeg srpskog rok benda mlađe generacije. Njegov izlazak najavili su singlom “Svi ti klubovi”. Po rečima članova benda ona je vremenom postala najgitarskija pesma na albumu a njome već dogo završavaju svoje koncerte.
Album “Na vratima”je od 19. juna dostupan na svim striming servisima. Izdanje će biti štampano na vinilu. Po specijalnoj ceni, u pretprodaji, možete ga poručiti na mascom.rs.
U nedelju, 22. juna, Beograd postaje mesto susreta prirode, umetnosti i zajednice – jer se posle sedam godina pauze vraća Supernatural festivalu svom najinteraktivnijem izdanju do sada.
U Domu kulture Silosi, od 13 do 21.30 časova, publika će imati priliku da uživa u spoju muzike, bilja, pčela, održivog dizajna i edukativnog sadržaja za sve generacije. Festival slavi 18-ti rođendan na najduži dan u godini, kada priroda slavi svoj vrhunac, pod sloganom “Povratak Supernaturala – priroda se vraća u grad“.U nastavku donosimo kompletan program, satnicu i vodič kroz sve što vas čeka na “planeti biljaka i pčela”.
Čajanka, umetnost, održivi dizajn i deca u glavnoj ulozi
Tokom Supernatural festivala biće organizovane OTP čajanke u okviru Plant House biljne laboratorije – mobilne zelene oaze napravljene od brodskog kontejnera u saradnji OTP banke Srbija i Supernaturala. Posetioci će imati priliku da degustiraju jedinstvene čajne mešavine lekovitih i medonosnih biljaka.
Supernatural festival – Satnica – 22.6.2025. Silosi Beograd
Ovogodišnji festival donosi i Mastercard Supernatural Shop – pop-up kutak održive mode. Posetioci će moći da kupe komade iz najnovije kolekcije brenda sa svrhom Friends of the Danube, inspirisane pticama Dunava, kao i zvanične Supernatural festivalske majice. Zahvaljujući podršci Mastercard Srbija, kupovina će se vršiti isključivo beskontaktnim plaćanjem, a svi koju svoju majicu plate Mastercard karticom – na poklon dobijaju biljku.
Yettel Galerija – umetnost prirode – biće umetnički epicentar festivala i predstaviće originalna umetnička dela nastala tehnikom upcyclinga – ono što je moglo da završi na otpadu, pretvoreno je u sklpture velike umetničke vrednosti. Najmlađi posetioci uživaće u radionicama za decuDarka Bosiljka koje organizuje Yettel Srbija – kroz igru i maštu deca će učiti o medonosnim biljkama, reciklaži i tome kako se od “otpada” može stvarati umetnost. Edukacija nikada nije bila zabavnija.
U srcu Silosa nalazi se medonosni vrt Bee Center Silosi, nastao zahvaljujući Gaia pokretu nedaleko od mesta gde je Josif Pančić 1874. godine osnovao prvu Botaničku baštu u Beogradu. U nedelju 22. juna, od 17 do 18 časova, medonosni vrt Bee Center Silosi predstaviće čudesan svet pčela! Ovaj urbani pčelinjak – spoj prirode, grada i edukacije – mesto je gde se ljudi i pčele ponovo povezuju. Kroz igru i zabavu, zainteresovani posetioci koji se prvi prijave putem DM profila Bee Center Silosi, imaće priliku da nauče zašto su pčele najvažnija bića na planeti, kao i kako da budemo saveznici prirode, počevši od svoje bašte, terase ili drveta ispred zgrade.
Stereo Banana/ Photo: YouTube printscreen
Zvuk prirode – muzika za dušu i telo
Muzika i priroda na Supernaturalu nikada nisu bili razdvojeni – ovogodišnji line-up to i potvrđuje. Festival otvara DJ Filip Miljuš sa setom koji kombinuje elektronske i organske zvuke u opuštajućem ritmu prirode. U 18h nastupa Razvigor, intimni beogradski duo čiji su tonovi mešavina indie, etno i neo soula – sa gitarom, kahonom i glasom koji podseća na šapat šume. Zatim u 19.15h stižu Stereo Banana, neustrašivi niški dvojac koji spaja hip-hop i rege u stilu intergalaktičkog humora. Za sam kraj večeri – prava poslastica, 20.30h i Ida Prester & Lollobrigida, čiji nastupi nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Gde biljke pričaju, a pčele pevaju
Zelena duša festivala biće smeštena na “planeti biljaka i pčela” – Neša Travka vodiće posetioce u berbu divljeg bilja Dorćola, a zatim kuvati svoj legendarni gulaš od 100 gljiva. Maja Kovać, osnivačica brenda Smilje i bosilje, demonstriraće kako se prave prirodne tinkture – za zdravlje, smirenje i energiju. Iz Timočke krajine stiže porodična radionica Melemi Timočke Krajine, koja spaja starinske recepte i savremene potrebe. Tu su i Meli Plants i Arijamare, koji će predstaviti moć eteričnih ulja, biljnih mešavina i prirodne kozmetike.
Više od festivala, poklonite ga sebi i najdražima
Supernatural i dalje ostaje ono što je oduvek bio – poklon zajednici. Ulaz je slobodan, a sadržaj osmišljen da bude dostupan svima. Više od 20 učesnika – organizacija, proizvođača i kompanija biće deo festivala, među kojima su Fantastic Funghi, Craft Art Bazar i Društvo za zaštitu i proučavanje ptica Srbije. Festival se realizuje uz podršku prijatelja koje dele iste vrednosti: Dom kulture Silosi i Gaia pokret, OTP banka Srbija, Mastercard Srbija i Yettel Srbija.
Vidimo se u nedelju, 22. juna od 13h u Domu kulture Silosi.
Zidovi Petrovaradinske tvrđave i ove godine će odzvanjati žestokim zvukom snažnih gitarskih rifova.
Postavi već najavljenih vodećih izvođača, simbolu anarhije i muzičkog otpora – Sex Pistolsima predvođenim Frenkom Karterom, legendarnom electro-punk sastavu i hedlajnerima Rock am Ringa i Hellfesta – The Prodigy-ju, predstavnicima britanske scene osamdesetih – The Boomtown Rats na čelu sa Bobom Geldofom i moćnom škotskom metal sastavu Gloryhammer pridružuje se 25 bendova koji pojačavaju gitarski zvuk ovogodišnjeg Exita.
The Boomtown Rats, Exit promo
Glavna bina EXIT festivala ove godine u znaku je i legendi domaće punk-rock scene – Goblini, Ritam Nereda i Atheist Rap naći će se među ključnim imenima festivalskog programa kao bendovi koji su duhom ulice i glasom pobune formirale identitet generacija. Pored njih nastupiće i Marko Louis, umetnik čiji performansi ostavljaju snažan trag i koji svojim stvaralaštvom donosi novu dimenziju savremenog kantautorskog izraza.
Kultna Visa Fusion bina, multižanrovska raskrsnica Exita, i ove godine okuplja neka od najznačajnijih imena gitarskog zvuka. Program predvode Partibrejkersi, nezamenjivi stub domaće rock n’roll scene, uz bendove koji svojim izrazom reflektuju bunt, svežinu i raznolikost regionalne alternativne scene – Nikola Vranjković, Pekinška patka, Oxajo, Jet Black Diamonds, Neven x Suplexx, Naked, Gospođo Bate!, Kapitaklizma, Deformitet, Novski, Lisilo i Prljava Frekvencija, uz ranije najavljen sastav Džoni Midnajt Trio.
Partibrejkers, Exit promo
U rovovima Tvrđave, na žestokoj Explosive bini, nastavlja se tradicija sirovog zvuka i distorzične energije. Ovo utočište za ljubitelje metala, panka i hardcora ove godine postaje još moćnije uz dolazak bendova The Flame 69, Vitamin X, YÖU, Škart, Wrishlas, Poslednji Udar, Mogila Deathcult i Ukratko Štef. Oni se pridružuju sastavima Total Chaos, Asphyx, The Meffs, Perkele, Meryl Streek, Gloryhammer, Public Serpents, Krisiun, Impiety, The Drowns, Billy Liar, Dordeduh, The Committee, Heavy Lungs, ALLT, Ocean of Another, Pure Impact, Disvladislav, Lower Parts of Human Sludge, Nihilo, Ludilo, VLKN, ESKRÖTA, Worm Man, A Gram Trip, PI*KE VRIŠTE.
Public Serpents, Exit promo
Ograničen kontingent festivalskih ulaznica dostupan je po promotivnoj ceni od 8.490 RSD, uz popust od 50 odsto. Jednodnevne ulaznice za pojedinačne dane festivala mogu se kupiti po sniženoj ceni od 3.690 dinara, uz popust od 30 odsto. Aktuelna cena ulaznica traje do 24. juna do ponoći. Ulaznice se mogu kupiti na zvaničnom sajtu EXIT festivala, kao i na svim Gigs Tix prodajnim mestima i online.
Britanska rokenrol legenda Rod Stjuart izjavio je da su troškovi njegovog predstojećeg nastupa na festivalu Glastonbury “astronomski”, ali da ga to neće pokolebati, jer mu je “čast i zadovoljstvo” što konačno nastupa na najpoznatijem muzičkom festivalu u Velikoj Britaniji.
Stjuart (79) će zatvoriti poslednje veče festivala u nedelju, 30. juna, na glavnoj Pyramids bini, i to po prvi put u svojoj više od pet decenija dugoj karijeri. On je priznao da je priprema nastupa “jako skupa”, jer je želeo da na bini ima orkestar, bek vokale i specijalne efekte koji će “oduševiti publiku”.
Njegov honorar iznosi 120.000 funti, a troškovi produkcije koštaće ga – 300.000.
– Košta me bogatstvo! Ali hej – to je Glastonbury! Vredi svake funte – izjavio je Stjuart za BBC Radio 2.
Rod Stjuart – Glastonbury, plakat
Poznato je da Glastonbury izvođačima ne isplaćuje visoke honorare, jer veliki deo prihoda ide u dobrotvorne svrhe. Ipak, mnogi muzičari smatraju da je prestiž nastupanja dovoljan razlog da se odazovu, što potvrđuje i Stjuartov entuzijazam.
Publika može da očekuje set sastavljen od njegovih najpoznatijih hitova, uključujući „Maggie May“, „Do Ya Think I’m Sexy“ i „Sailing“, ali i poneko iznenađenje, najavio je pevač.
Rod Stjuart će se tako pridružiti listi velikih imena koja su zatvarala festival, poput Pola Makartnija, Eltona Džona i The Rolling Stones.
SKC Kragujevac slavi Svetski dan muzike 21. juna od 21h na Letnjoj sceni nastupom benda Fish In Oil i Jelene Popržan. Ulaz na koncert je slobodan.
Beogradski sastav Fish in Oil, poznat po jedinstvenom spoju žanrovski raznovrsnih uticaja – od panka i fri džeza do filmske muzike i bluza – već godinama oblikuje specifičan muzički izraz koji odoleva standardnim kategorijama. Njihova muzika ukorenjena je u improvizaciji, senzibilnosti i izražajnoj snazi zvuka.
Fish In Oil i Jelena Popržan/ Photo: selfie (via SKC Kragujevac)
Saradnja sa Jelenom Popržan, višestruko nagrađivanom muzičarkom sa austrijske scene, dodatno obogaćuje ovu estetiku.
Viola i glas u njenoj interpretaciji postaju ravnopravni partneri bendovskom zvuku, donoseći složenost i emotivnu širinu koja nadilazi konvencionalna očekivanja.
Popržan unosi jedinstven izražajni jezik kojim se muzičke ideje pretvaraju u sugestivne, gotovo vizuelne narative.
Kroz nekoliko dana, biće tačno godina od njihovog prvog, doduše festivalskog, nastupa u Srbiji.
Njihovi obožavaoci, koji većinski spadaju u “die hard” kategoriju (znate već – prvi redovi, pesme naučene napamet, sa njima i kompletna istorija, kolekcionarski koncertni suveniri…), obišli su gomilu evropskih prestonica zbog njihovih koncerata. Suštinski, to i nije tako loše, naprotiv. Ali ipak, samostalni koncert u Srbiji je ipak najbolja opcija.
Palaye Royale je, posle Remingtonovog penjanja na tras festivalske bine u Kragujevcu, konačno ispunio želju svojim srpskih obožavaocima i, gle čuda, bilo je stranaca i ovde. Izgleda da se sa njima prestonice obilaze po navici.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Kej, jedrenje, čamci, pecaroši, verovatno otrovni i sigurno neuništivi komarci, turistički obilasci, krstarenja i gomila mladih ljudi, većinski obučenih u crno – bio je to ambijent ispred Zappa Baze u sedam uveče.
Do pola osam su, skoro sigurno, bila popunjena sva mesta. I kad su svi bili unutra, članovi benda su mogli neometano i neprimećeno da se šetaju ispred ulaza. Čak da pitaju za upaljač, kao da su neke sasvim druge osobe. A naravno da nemate upaljač kad je najpotrebniji i da žalite zbog toga narednih par dana.
Publika u crnom, većinski. Opšte je poznato koliko se svaki član benda trudi oko pojavnosti, posebno kada je reč o odevanju. Red je da publika jednako ispoštuje trend.
Daleko od toga da su sve te crne kombinacije dosadne. Silni detalji, šminka, tekstura, slojevi, aksesoari. Naizgled jedna obična crna masa, ali čim se zagledate bolje, ne postoje dve ni slične odevne kombinacije. Revija mrežastih čarapa, čipkanih rukava i takmičenje za najbolje iscrtan ajlajner.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Tačno na vreme prema satnici, par minuta posle mahanja iz bekstejdža nestrpljivoj publici, dok još nije sasvim pao mrak, koncert je počeo pesmom “Showbiz“.
Ženski deo publike je odmah izgubio glas, a Zappa, splav po vokaciji, se zaljuljala sa prvim usaglašenim skokovima. Mada ovaj put nije bilo trasa na vidiku, ni bend se nije štedeo – za penjanje su poslužili zvučnici i monitori.
Emerson je, bar na početku ostao mirno nonšalantan, kakav obično biva, poslavši tu i tamo koji osmeh ili još bolje, poljubac u publiku. Srpska zastava našla se u Sebastijanovim rukama, da bi uskoro bila svečano raširena preko stalaka.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Pozdravili su publiku posle nekoliko uvodnih numera, a onda su “Punching Bag“ najavili kao posvetu svima onima koji su se nekada baš tako osećali, na emotivnom, društvenom ili bilo kom drugom nivou. Vrisak koji je usledio govori baš o tome šta Palaye Royale jeste, u svojoj srži.
Nastali iz stvarnih situacija, a ne studijskih kalkulacija, kao porodični bend, zajedno su sazrevali, preživljavajući tako svoje godine nepripadanja i anksioznosti.
Budući da su još vrlo mladi, preživljavaju ih i dalje, odrastajući sa svojom publikom. Pretočili su sve to u pesme koje možda ne zvuče kao terapija, ali terapeutski deluju i pozivaju na otpor.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Njihova muzika možda ne nudi rešenja, ali nudi identifikaciju. Ponekad je dovoljno sa stotinama ljudi naglas, iz petnih žila otpevati ono što se naglas ne izgovara, i znati da negde, na bini ili u gužvi, postoji neko ko razume.
Njihova muzika neopisivo znači njihovoj publici, sa kojom imaju odnos kakvim mnogi veći bendovi ne mogu da se pohvale. Njihova muzika nekome pomaže. Svesni koliko znače, publici uzvraćaju neizmernim poštovanjem. Nije to samo usputna zahvalnost, već stavljanje do znanja svakome da je deo nečeg stvarnog, da im je stalo.
Mada je otimanje ko će pre stići na red kada Remington pruži ruku ka publici, niko ne ostane bez dodira. Mahnu svakome ko uspe da ih pogleda u oči. Poljupce i osmehe uzvraćaju, to je rutina.
Čitaju svaki transparent i kao da imaju beskonačan izvor palica i trzalica – svako ko je zatražio suvenir, u bilo kom trenutku, dobio ga je.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Nije bilo trasa. Uskoro nije bilo ni monitora na bini, jer ih je Remington konstantno obarao. Tehničari bi zaista trebalo da zapamte do sada, pa da smisle neki novi način za monitoring, da se ne muče da stalnim vraćanjem posle obaranja.
Sasvim očekivano, Remington se nije obazirao na to, niti mu je bilo dovoljno. Tražio je krug u publici, pa pretpostavite šta je dalje bilo. Priznao je da je ovo jedan od najboljih i najzanimljivijih koncerata u njihvoj karijeri.
– Da su nas još i doveli brodom…
I dok je jedan brat divljao, Emerson je mirno držao u ruci svoje piće na kom je, povodom trenutne kampanje, pisalo “mrgud”. Naravno da nije znao šta to znači, ali je bio beskrajno simpatičan.
Na opšte iznenađenje, odozgo su pušteni veliki beli baloni, koji su bili izuzetno zabavni, ali kratkog roka, valjda nisu otporni na duge nokte i nitne. Kad su baloni popucali, “Hot Mess“ je sa bendom otpevao istoimenu pesmu rashlađivan Remingtonovim pištoljem na vodu.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
“Mr. Doctor Man“ je naravno, kao pesma zbog koje su mnogi ušli u njihov svet, bila otpevana najglasnije.
Kao i svaki frontmen, Remington beskrajno uživa u pažnji. Kao da nije dosta što bi njegovo skidanje majice samo po sebi već bilo dovoljno pogubno po nečiju zaljubljivu prirodu, to je uradio na pauzi u pesmi, dramatično, tražeći buku, pre nego što otpeva poslednji refren.
Da smanji tenziju, tražio je bliceve za “Dying in a Hot Tub“, a sporije numere najavio rečima: – Now we are going to keep this sad sh*t going.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
“Lifeless Stars“ su izveli uživo samo još jednom. Ovaj put su je posvetili devojci iz prvog reda koju su zapamtili kao stalnog gosta na koncertima, uz reči da, ako neko zna tekst, zna ga ona.
Remington je ponovo zatražio krug u sredini, ali ovaj put za nekog drugog. Do tog trenutka miran, Emerson je skočio u publiku, pravo u šutku, demantujući tako slučajne i samopostavljene optužbe o mrgudu.
Oduševljeni atmosferom, iskoristili su igru reči na engleskom, da nam promene ime države:
– You should change your country`s name to SerVia, because you guys are serving! *
Sebastian je primetio nekoliko transparenata koji su tražili pesmu “Ache in my Heart“.
– To definitivno ne sviramo. Ali, obećavam, vratićemo se i sledeći put ćemo svirati. Ako se to ne desi, svima vam vraćamo novac – rekao je kroz smeh.
Ne samo da poštuju publiku, poštuju i svoju tehničku ekipu koju su predstavili i tražili jači aplauz nego za sebe.
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Palaye Royale, Zappa Barka/ Photo: AleX
Poslednja pesma na spisku bila je “Lonely“. Želja za čamcem im se ispunila – Remington je na gumenom čamcu surfovao publikom, do najbliže metalne konstrukcije na koju je mogao da se popne jer, ko hoće, nađe način (i ne treba mu tras).
Tražili smo bis, koji smo dobili odmah po završetku Emersonovog snimka za Instagram, sa podignuta tri prsta (eto nas opet kod poštovanja). Remington je ponovo bio u publici, a definitinvo poslednja pesma, “Fever Dream“ poslužila je da odbranimo novo ime države.
Ako nam se uskoro vrate, sa obećanom setlistom, znaćemo da smo obavili dobar posao. Do tad, čuvamo ime SerVia kao titulu.
J. Ilić za HL
* U američkom žargonu, reč “serving” se koristi figurativno i često dramatično, uglavnom u kontekstu mode, stava, energije ili performansa. “Serving” znači da neko prikazuje ili donosi nešto sa stilom, ubedljivo, efektno.
Promocija albuma Darka Capa “Gold“ (Multimedia Music) biće održana u sredu, 25. juna od 18:00 časova u prostoru Multimedia Music Record Store (Sremska 2, Beograd).
Album “Gold“ donosi emotivno putovanje kroz neke od najvoljenijih pop-rock pesama sa prostora bivše Jugoslavije, koje je Capo obradio s dubokim poštovanjem i novom energijom.
Pored devet obrada legendarnih hitova kao što su “Dao sam ti dušu“, “Bacila je sve niz rijeku“, “Jorgovani“ i “Ana“, album sadrži i tri originalne pesme koje svedoče o Capovom autentičnom umetničkom izrazu.
Darko Capo/ Photo: Paltenghi Claudio
Darko Capo, švajcarski pevač hrvatskog porekla, poznat po moćnom glasu i izražajnim interpretacijama, godinama gradi most između ex-YU muzičke tradicije i savremenog produkcijskog pristupa.
Njegovi koncerti okupljaju publiku širom Balkana i dijaspore, a saradnje s umetnicima poput Vlade Kalembera, Ane Rucner i Siniše Vuce dodatno učvršćuju njegovu poziciju na sceni.
Na promociji će prisutni imati priliku da uživo razgovaraju s Capom, poslušaju delove albuma u ekskluzivnom Dolby Atmos miksu i saznaju više o njegovim planovima, uključujući i najavljeni singl “Čovjek na dobrom glasu“ koji že da bude objavljen ovog leta.
Koncertna sezona na Letnjoj sceni BitefArtCafe kluba na Kalemegdanu je otkazana.
Saopštenje BitefArtCafe kluba prenosimo u celosti.
Sa velikim žaljenjem obaveštavamo javnost da se i ovogodišnja, treća po redu letnja sezona BitefArtCafe kluba na Kalemegdanu otkazuje usled ponovnog nezakonitog postupanja predstavnika OK Partizan i nepoštovanja pravosnažne sudske presude.
Uprkos našoj iskrenoj želji da i ovog leta obradujemo vernu publiku kvalitetnim koncertima i nastupima na jednoj od najlepših beogradskih lokacija, primorani smo da obustavimo planirane aktivnosti. Naime, i pored postojeće pravosnažne i izvršne sudske presude kojom je BitefArtCafe d.o.o. u pratnji izvršitelja vraćen u zakonit posed prostora, predstavnici OK Partizan su ponovo nasilno i protivpravno obili prostor i zamenili novopostavljene brave, onemogućivši nam pristup.
Zbog ovog postupanja prinuđeni smo da iznova pokrenemo pravni proces za izvršenje sudske odluke, što dodatno prolongira čitav slučaj i nanosi štetu ne samo nama kao organizatorima, već i izvođačima, publici, i široj kulturnoj zajednici Beograda.
Takođe, došli smo do saznanja da je za septembar planirano dalje rušenje već devastiranog enterijera letnje scene BitefArtCafe kluba, što bi dodatno ugrozilo opstanak ovog jedinstvenog kulturnog prostora. Podsećamo da važeći ugovor o zakupu prostora ističe 21. aprila 2026. godine i da ćemo, ukoliko bilo ko pokuša da naruši prostor do tog datuma, kao i svu pokretnu i nepokretnu imovinu u vlasništvu BitefArtCafe d.o.o., biti prinuđeni da pokrenemo sve raspoložive pravne i krivične postupke protiv odgovornih lica.
Uprava OK Partizan ovim potezima ne samo da narušava pravni poredak, već i ugrožava budućnost jednog trofejnog sportskog kolektiva. BitefArtCafe neće odustati od pravne borbe i nastaviće da se bori za zakonitost i očuvanje prostora koji smo godinama gradili zajedno sa publikom kao simbol umetnosti, tolerancije i slobode izraza.
Zbog novonastale situacije, svi koncerti planirani za letnju scenu 2025. se otkazuju.
Nažalost, ovo nije prvi put da se susrećemo sa protivpravnim radnjama koje za cilj imaju gušenje kulturnih inicijativa. Ipak, uz podršku publike i doslednu primenu zakona, verujemo da ćemo uspeti da odbranimo prostor koji pripada umetnosti i zajednici.
Zahvaljujemo se svim prijateljima, partnerima i posetiocima na razumevanju, podršci i poverenju.