Naslovna Blog Stranica 67

Stadion u Dablinu, tu pored Dunava… Fontaines D.C. u Beogradu, tropska vrelina, šutke i – srce

“Skinty Fia” je album koji je vladao top listama u Velikoj Britaniji 2022. godine. Crveni album i proketlstvo jelena, malo ko nije znao o čemu se radi.

Bio je 23. avgust 2024. godine kada su Fontaines D.C. objavili “Romance”. Na svom četvrtom studijskom albumu, oprostili su se sa svojim odlučnim post pankom, zamenivši ga stadionskim alternativnim rokom, uz dozu Y2K nostalgije (onim osećajem ranih dvehiljaditih dok je svet još bio pun očekivanja i energije).

Iznenadna, šarmantna promena, kojom su prihvatili svoju transformaciju u globalne zvezde. Ostavili su iza sebe pabove, krigle, poeziju, surovu radničku klasu. Ipak, onako kako im ime nalaže – nikada nisu zaboravili korene. Post pank koji smo slušali na albumima kao što su “Dogrel” ili “A Hero’s Death” upotpunili su neobičnim spojem brit popa, gotičarske amerikane i alternativnog zvuka devedesetih.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

Kriza identiteta ili potpuno planirana igra sa stečenom slavom? Pomalo od oba. Albumom “Romance”, Fontaines D.C. zadržava svoju mračnu stranu, koju u ovom slučaju obogaćuje razigranom nepredvidivošću.

Dakle, 25. jun 2025. godine, za beogradsku publiku, mogao bi da znači ono što su malo starijim generacijama značili rani koncerti Oasisa. Jednako istorijski trenuci za one koji ne znaju šta znači biti tinejdžer u Mančesteru, u zlatno doba.

Međutim, Fontaines D.C. su za svoj prvi beogradski koncert odabrali, verovatno, najtopliji dan novije, zapamćene istorije. Trideset sedam stepeni i beton koji isparava. Onih par stepeni koji nestanu na lokacijama pored reke, kao što je Luka Beograd, gužva je ubrzo nadomestila.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

Radni dan, satnica isprogramirana tačno pred kraj smene. Mada je postojala early entry opcija i mada je bilo fanatičnog trčanja ka ogradi odmah po očitavanju karata, čini se da nije bila previše potrebna. U predviđeno vreme bili su tu samo oni sa malo skupljom verzijom istih karata, a iza njih oni preplašeni istim, ujedno preplašeni i pričama koje se šire mesecima unazad – ne postoji baš niko, u krugovima alternativne scene, ko bi se usudio da ovako nešto preskoči.

Jadu Heart nije bio u mogućosti da nastupi. Umesto njih, bio je tu verovatno najbolji domaći lajv bend – Koikoi. Bina je bila taman dovoljno visoka da zakloni sunce, a zalazak je tek počinjao. Gužva je još uvek bila podnošljiva.

KOIKOI, Luka Beograd/ Photo: AleX

Nastupati kao predgrupa za Fontaines D.C. – nerealna situacija i nezamisliva trema. Sasvim je moguće da su članovi benda već imali nabavljene karte (ili realnije, pozivnice) u trenutku prelomnog poziva. Naravno, trema se nije čula, ni osetila. Koikoi zna kako da iznese fenomenalan nastup. Bilo je novih pesama, bio je i onaj zadivljujući vokalni deo na “Putem mimoza” (a treba hrabrosti da se to izvede uživo). Jednocifren broj pesama kasnije, najavljen je kraj.

– Kako to misliš poslednja pesma? – čulo se iz publike. Zasvirali su “Misisipi”. I zaista, ko ih zna, zna da je to po pravilu kraj. Nisu nas slagali.

Vrelina se nije smanjivala. Ni pivo, ni voda, ni bilo koja tečnost više nisu vredeli, sve je postajalo mlako kroz nekoliko minuta (a mlako pivo je strogo zabranjeno na ovakvim dešavanjima, eventualno služi za prosuti po okruženju tokom šutke). Do tog trenutka, dovoljno dugo smo gledali u srce na bini. Isto ono srce sa kavera albuma. Iščekivanje je postajalo neizdrživo.

Dresovi (koliko li je tek bilo toplo u njima), plastične naočare za sunce svih boja i oblika sa što tamnijim staklima, Adidas kao takav. Prepoznatljiva, prećutno ispoštovana, pravila oblačenja. Nije postojalo drugo mesto u Beogradu gde biste sreli takve ljude – svi su već bili u Luci.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

– Meni je ovo ostvarenje sna, čuti njih uživo – bila je rečenica za sklapanje prijateljstva. Oduševljenje se širilo, nije moglo da ostane na nivou neizgovorenog. Lista želja je razgovorom rasla, ali Fontaines D.C. su ostali na prvom mestu. Još uvek je bilo nerealno da se kroz par minuta san zaista ostvaruje. Još kad bih čuo IDLES… Jedna po jedna želja, jedna po jedna. Otpevali smo “There She Goes” koja se čula sa razglasa i bilo je vreme…

Uz petnaestak minuta kašnjenja, izgubljena je mogućnost da “Sundowner” bude odsviran uz zalazak (kasnijim tokom setliste, ispostaviće se da neće biti odsviran do kraja). Zasijala su zelena, plava i roze svetla, baš kao pomenuti album kaver. Srce je dobilo svoj kompletan izgled.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

Za početak su odabrali “Here’s The Thing”, da odmah razjasne kako stoje stvari. I odjednom, dress code je postao savršeno smislen. Karlosova roze kosa, Grianove naočare, široke pantalone, sve se uklapalo. A iznad svega, stav. Ne trude se da se uklope u žanr, niti da opravdaju Dablin u imenu. Sa tim stavom na bini, možemo klimnemo glavom i da se prepustimo, jer zvuče kao Dablin kakvim ga zamišljamo, bez žanrovske kategorizacije. Oni jesu žanr, sami po sebi.

Grian nam nije dozvolio da mu previše pomognemo sa “Jackie Down The Line”, ali smo kao odgovor na njegov do do do, uzvratili najglasniji la la la. Već sa trećom pesmom, “Boys In The Better Land”, tri momka su se iznenada probila napred, usput sa sobom povukla još nekoliko ljudi i eto beskrajnih šutki do samog kraja.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

A u publici, pored klinaca koji proživljavaju istoriju koju, kako zbog godina, tako i zbog geografskog položaja do sada nisu videli, gomila od njih znatno starijih ljudi. Gomila očeva koji nisu prestali da slušaju muziku još devedesetih. Gomila očeva koja ne stoji iza narativa da više nema dobrih bendova. Jer to su Fontaines D.C, tu su da vrate nadu, da nateraju roditelje da još jednom razmisle o stavu prema “današnjoj muzici” kad čuju njihovu pesmu na radiju.

Da obožavamo “Romance”, jasna stvar. Da se oduševljavamo starim pesmama, još jasnije. Bilo je, tu i tamo, komentara Zar samo dve sa “Dogrela”... Najradije, da koncert traje satima.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

Ovaj put, nisu radili led ekrani. Jasne poruke, međutim, nisu izostale. Pumpaj, Griane, naizmenično sa Free Palestine! Neka je bar razumeo pola. Nama je sve savršeno jasno.

“When you came into my life”, vrisnuli smo prvi stih pesme “Death Kink”. Grian je ćutao, pustio je da otpevamo umesto njega. Gledao nas je, kao da želi da proveri da li znamo celu strofu. Znali smo, od reči do reči. Na sledećoj, ipak, nismo mogli ni da progovorimo. Zanemeli smo kad smo čuli Konora. Vetar je nosio miris Dunava pomešan sa mirisom prolivenog piva, u par dašaka osveženja. Nije postojao lepši trenutak za “It’s Amazing To Be Young”. Da, zaista je bilo. Kao da na trenutak nismo bili u Beogradu. Bio je to paralelni univerzum, koji je nastao dovoljno daleko da zaboravimo gde smo, koji nestaje čim se iz njihove sanjive atmosfere probudimo prolaskom kroz kapiju.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

“Hurricane Laughter” je donela potpuno novu dimenziju šutki. A “Favourite”, studijski možda nezamisliva za šutku, uživo je značila polivanje, gubljenje glasa, dizanje na ramena, skidanje i isticanje dresova. Baš onako kako dolikuje za jednu poslednju pesmu.

Poslednju, samo na kratko. Dozvali smo ih na bis. Do tog trenutka, nismo bili svesni koliko energije imaju. Pokazali su pravo lice i konačno, posle celog koncerta bez obraćanja, dobili smo Grianovo “Hvala”, nekoliko puta.

Fontaines D.C, Luka Beograd/ Photo: AleX

Bis je bio poput onoga što se popularno naziva core memory. Pevali smo horski, dok su oni svirali iz magle. Šutke su postale zagrljaji. “Starburster” je kroz svoja četiri minuta objasnio šta znači stadionski.

Mi smo im, za to vreme, objasnili šta znači beogradska publika. Kad je odsviran kraj, nismo shvatili. Naglo paljenje svetla, mokre kose i uzdasi oduševljenja. Kroz koji minut, pokušali smo da ih dozovemo opet. Ako nisu odsvirali drugi bis, neka se vrate sa sledećim koncertom, neka je ovo prvi, ali nikako poslednji put. Samo neka traje malo duže.

J. Ilić za HL

Novi život velikih ex-YU hitova… Darko Capo u Beogradu promovisao album “Gold”

Devet velikih hitova pop i rok muzike sa prostora bivše Jugoslavije sada je osvanulo u novom ruhu zahvaljujući Darku Capu (44).

Pevač rođen u Švajcarskoj predstavio je u Multimedia Music Record Storeu u Beogradu album “Gold” na kom su, uz tri autorske pesme, pomenuti klasici, sada osveženi, poput “Treba imat dušu” (Atomsko sklonište), “Kao ptica na mom dlanu” (Piloti), “Ana” (Srebrna krila), “Da mi je biti morski pas” (Metak), “Dao sam ti dušu” (Alen Slavica)…

Promocija albuma “Gold” Darka Capa/Photo: Rista Delić

Švajcarsko-hrvatski pevač je album objavio u izdanju zagrebačke kuće Long Play. Ističe da je glavna poruka ovog izdanja – graditi mostove, a ne zidove.

– Muzika ume to jako dobro da napravi – kaže Capo. – U Švajcarskoj sam kao dečak živeo sa prijateljima iz Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Albanije… Uvek smo se jako fino družili i uživali zajedno. Nikad nisam shvatio zbog čega se ljudi svađaju, kad je to nebitna stvar u životu.

Promocija albuma “Gold” Darka Capa/Photo: Rista Delić

Darko je sa devet godina počeo da pohađa muzičku školu. Rano je sebi zadao zadatak – da pored autorskih pesama, snimi i album sa pesamama koje su poznate u celoj bivšoj Jugoslaviji.

– Tih hitova je, naravno, bilo mnogo, ali, mi smo, eto, sastavili neki izbor. Meni je jako bitno da i mlađe generacije, uz odličan zvuk pesama koje danas rade i koje uopšte ne treba kritikovati, prihvate ove numere. Želim da oni budu malo pametniji od nas u nekim stvarima.

Promocija albuma “Gold” Darka Capa/Photo: Rista Delić

Upitan kako je odlučio da se na albumu nađu, iz plejade eks-ju hitova, baš te pesme, Capo kaže da je to vezano za njegovu nažalost prerano preminulu majku.

– Imala je stare ploče i ja sam non-stop kao dečak slušao hitove poput ‘Dao sam ti dušu’, ‘Kao ptica na mom dlanu’, ‘Jorgovani’… Posle njene smrti sam odlučio da upravo njih uvrstim na album.

Promocija albuma “Gold” Darka Capa/Photo: Rista Delić

Capo dodaje da ga nije bio strah da se “uhvati u koštac” sa tako velikim pesmama uz koje su odrastale generacije.

– Imao sam uz sebe Tomu Bačurina Limu, producenta koji je dobro znao kako to treba da napravi. Moram da istaknem da smo sve pesme, naravno, prvo poslali autorima na slušanje i odobrenje, ne bismo li uopšte smeli da ih stavimo na album. Dobili smo brze povratne reakcije.

Pesmama je udahnut “novi život”, nova energija, zvuk, ali preteranih promena u odnosu na originalne verzije nema. Ove numere, su, ipak, na neki način sad postale i Darkove.

– Želja mi je da spajamo i mlado i zrelo kroz sve ovo što radimo – zaključio je Kapo pre nego što je spontano, neplanirano uz gitarsku pratnju zapevao nekoliko velikih hitova sa prostora, kako se to nekad govorilo, od Vardara do Triglava.

Pomenuti producent Tomo Bačurin Lima i Rodoljub Stojanović, vlasnik kuće Multimedia Music, istakli su brojne karakteristike savremenog studija Long Play u Zagrebu. Najavljeno je da će se dve izdavačke kuće u Srbiji i Hrvatskoj pomagati promovišući u svojoj zemlji albume onog drugog izdavača.

“Veronika – Dalje od horizonta”… Monodramski rok recital kantautorke Veronike 9. jula u KC Grad

Ovo je nešto drugačije – najčešći je komentar za stvaralaštvo kantautorke Veronike, koja će svoj rok recital “Veronika – Dalje od horizonta” izvesti u sredu, 9. jula u 20 časova. Po prvi put na otovrenom, recital će biti izveden u bašti kultnog KC Grad.

Ova jedinstvena večernja izvedba u atmosferi beogradskog zalaska sunca spaja rok muziku, poeziju i dramsko izvođenje u kontemplativno i emotivno putovanje kroz teme slobode, samospoznaje i duboke ljudske povezanosti sa sobom i sa drugima. Ono je i svojevrsni omaž uzbudljivom gradu iz kog je kantautorka.

Recital se oslanja na pesme sa njenog debi EP izdanja “Veronika”, ali i neobjavljenu muziku na srpskom, engleskom i italijanskom jeziku. Posebnu vizuelnu komponentu ove izvedbe, i svojevrsnu ulogu, igra i sam ambijent bašte KC Grada, gde Beograd, nebo i sunce učestvuju u ovoj proslavi slobode i autentičnosti.

Veronika KC Grad, vizual

Pod otvorenim nebom, Veronika će vas uvući u svoj najintimniji svet – nesigurnost i borbu sa jedne, ali i sveprožimajuću, istinsku ljubav sa druge strane. Teme kojima se bavi nisu nimalo lake, jer su one egzistencijalna pitanja sa kojima se ljudi svakodnevno susreću, ali pružaju i nadu kroz svetlost koje čeka one koji ne odustaju od borbe i svojih stavova i uverenja, one koji veruju da se do smislenog cilja prepreke jednostavno pojavljuju i prevazilaze.

Veronika je italijansko-srpska kantautorka rođena u Beogradu, sa dugogodišnjim umetničkim iskustvom u Italiji i Nemačkoj, kao kompozitorka, pijanistkinja, pevačica i producentkinja. Njena muzika je istovremeno intimna i moćna, a javnost je sve češće opisuje kao “nešto drugačije” – autentičan umetnički izraz koji se retko sreće na domaćoj sceni, a svedoči i o iskustvu i senzibilitetu ove svestrane umetnice, uprkos njenom nedavnom upuštanju u solo vode na našoj sceni.

Ulaznice po ceni od 600 dinara mogu se kupiti u Berlin Monroe-u (Cetinjska 15), Metropolisu (Makedonska 21) i KC Gradu (Braće Krsmanović 4). Na ulazu, cena karte će iznositi 800 dinara. Broj mesta je ograničen.

Buč Kesidi zakazali zagrebačku Arenu: Povedite sve koje volite, mame, tate, bake, deke, drugare, drugarice, sadašnje i bivše

Dvojac Buč Kesidi najavljuje najveći samostalni koncert do sada i to u Areni Zagreb u subotu 24. januara 2026. godine.

Bez sumnje najznačajnije regionalno muzičko ime u poslednjih nekoliko godina, pančevački dvojac Buč Kesidi vraća se u Zagreb i u najvećoj hrvatskoj dvorani održaće najvažniji koncert u dosadašnjoj karijeri. Prodaja ulaznica kreće u ponedeljak 30. juna u 11:00 preko sistema Core Event.

– Ovo je za nas ogroman trenutak. Teško je rečima opisati koliko nam znači što ćemo svirati u Areni u kojoj su svirali svi naši uzori i idoli. U ovom gradu se osećamo kao kod kuće i najiskrenije se radujemo što će naš najveći koncert ikada biti baš u Zagrebu. Dođite i povedite sve koje volite, mame, tate, bake, deke, drugare, drugarice, sadašnje i bivše. Vidimo se na koncertu i hvala vam – poručuju Luka i Zoran.

Šest godina posle “Euforije”, vreme je za “Moderne veze”… Buč Kesidi objavili novi album

Postoji duboka povezanost između dvojca Buč Kesidi i Zagreba. Nakon rasprodatih višednevnih rezidencija po zagrebačkim klubovima i prostorima, veliki rasprodat koncert na stadionu Šalata samo je zacemetirao ogromnu privrženost hrvatske publike i benda. Stvari su još jednom sele na svoje mesto kada je zagrebački koncert promocije poslednjeg albuma “Moderne veze” rasprodat u samo 10 sekundi. Buč Kesidi ovog puta dolaze na svoj prvi pohod na najveću hrvatsku dvoranu, a njihov nastup u Areni Zagreb ostaće definitivno upisan kao jedan od najvažnijih regionalnih koncerata.

Buč Kesidi/Photo: Vladimir Nićiforović

Konstantno potvrđujući svoj status regionalnih zvezda nizom nastupa na najvećim festivalskim i koncertnim pozornicama, Buč Kesidi su i sa novim albumom još jednom na muzičkom tronu regije. Šest godina nakon prekretničkog “Euforija”, “Moderne veze” je još jedno izuzetno hvaljeno izdanje koje kritičari od same objave proglašavaju najboljim regionalnim albumom godine.

Buč Kesidi neobičnim snimkom na mrežama najavili objavljivanje pesme zbog koje su izbačeni sa Pesme za Evroviziju

Kao bend koji se vrtoglavom brzinom vinuo u najveće mlado regionalno indie rock ime, Buč Kesidi pričaju jezikom čitave generacije, što im je donelo horde fanova. U svoju biografiju su upisali rasprodate regionalne turneje, prostore poput stadiona Tašmajdan i Šalata, i rekordnih sedam koncerata u Zagrebu, a konstantno potvrđuju da hajp oko njih nikako ne jenjava. Zoran Zarubica (bubnjevi, vokal) i Luka Racić (gitara, vokal) nastupom u Areni Zagreb označavaju stepenicu više u svom radu, a na velikoj disco rock’n’roll žurci protutnjaće kroz svoje hitove i predstaviti nove pesme.

Ulaznice za najveći zagrebački solo koncert benda Buč Kesidi u prodaji su od ponedeljka 30. juna 2025. u 11:00 kroz prodajni sistem Core Event. U ponudi će se naći veoma limitiran broj ulaznica za Fan pit po ceni od 32 evra i Parter stajanje po 22 evra, i Donje tribine po 25 evra.

Počinje 9. Bunt rok festival… ovo su nova lica domaće rok scene

Bunt rok festival, koji će biti održan od 26. do 28. juna je jedini televizijski festival takmičarskog karaktera, čiji je cilj afirmacija domaće pop i rok muzike, kao i formiranje nove srpske pop i rok scene. Tokom devet godina postojanja, na festivalu se predstavilo oko 2.000 bendova iz cele Srbije, a njih 160 je dobilo priliku da nastupi na sceni RTS-ovog TV studija i predstavi se najširem auditorijumu.

Festival je nastao kao projekat kultne muzičke emisije Bunt, koja se u kontinuitetu emituje već 22 godine, i evidentna je njena važnost za afirmaciju mladih bendova. Autorka emisije Bunt i projekta Bunt rok festival je Branka Glavonjić. Nakon završenog javnog konkursa i preslušavanja svih pristiglih pesama, urednici Radio-televizije Srbije i saradnici emisije Bunt izabrali su bendove koji će se takmičiti na festivalu. Stiglo je između 160 i 180 prijava.

– Iznenađujuće je bilo da je toliko prijava ove godine i veoma je zanimljivo da je ovo jedno od boljih izdanja festivala. Ima baš različitih bendova, različitih muzičkih pravaca, različitog broja ljudi na bini – od čoveka koji nastupa solo, pa do bendova gde ih ima više od pet – izjavila je Branka Glavonjić.

Branka Glavonjić/ Photo: RTS, Nikola Ristić

Dve polufinalne večeri će se održati u četvrtak i petak. Finale je u subotu kada nastupa deset najboljih izvođača iz polufinalnih večeri (u kojima nastupa po deset izvođača, od kojih se bira pet finalista).


Žiri Bunt rok festivala

Stručni žiri festivala i ove godine čine: Maja Cvetković (bend E-play), Ivan Fece Firči (EKV, Zadužbina Milana Madenovića), Milena Milutinović (bend Repetitor), Miloš Ignjatović (Dorćol plac) i Milovan Bošković (bend Zemlja gruva).

U finalu, pridružiće im se još dva renomirana člana: direktr PGP RTS-a i kompozitor Vladimir Graić i urednica TV kanala RTS Muzika, Ana Milićević.


Festival se emituje na Drugom programu RTS-a (četvrtak, 26. jun, 21:45, petak, 27. jun, 21:20 i subota, 28. jun 20:30) uz bogatu prateću multimedijalnu produkciju – platforma RTS Planeta, TV kanal RTS 3, Jutjub kanal Bunt rok festival, kao i na zvaničnim nalozima RTS, i emisije Bunt na društvenim mrežama.

– Ove godine se izlazi malo iz klasične rok forme, to znači da ove godine imamo i bend koji ima frontmena koji svira harmoniku i peva – kaže Branka, i dodaje da će biti i poznatih, afirmisanih imena.

U revijalnom programu nastupiće: bendovi Oxajo, Autopark, Veliki prezir, The Bite, Gazorpazorp, Mihailo Tatić i prošlogodišnji pobednici – Mali demon.

Pobednici Bunt rok festivala 2024 bend MaliI demon/ Photo: RTS/Nikola Ristić i Gordan Jović

Takmičarski bendovi Bunt rok festivala 2025 su: Radiokaset, Promonael, Polsky, Grešni Raj, Irina Space Bend, Switch, Cvat, Hood Terror, Skelet psiho manijaka, Midlseks, San Gvida sa Hokaida, O.K.O.T., Omama, Restore, Dionis, Vever, Nije za nju, Paks, Dno i Kontrola besa.

Najbolji učesnici biće nagrađeni tradicionalnim statuetama Munje – zlatnom, srebrnom i bronzanom, a tu su i novčane nagrade RTS-a.

Nagrada “Pesma godine” emisije Bunt bendu Oxajo za “Moje vreme”…

Pobednici dobijaju mogućnost da objave studijski album u produkciji PGP RTS. Najboljim bendovima je jako važna i prilika da nastupe na najznačajnijim muzičkim festivalima u zemlji i regionu, kroz projekat Bunt rok turneja.

– To je vrlo težak posao koji obavljaju pripadnici alternativne muzičke scene, i nije sve u tome da vi morate samo da napišete dobru pesmu i dobro da svirate, ne! Vi bukvalno morate sve oko svakog svog nastupa i angažmana da radite sami. Toga moraju da budu svesni novi autori, da ništa nije poklonjeno.

Nije bilo poklonjeno ni Rolingstonsima, to da se razumemo… Mi samo vidimo onaj neki glamur na kraju, a ne znamo šta se sve dešavalo svim tim ljudima dok su gradili karijeru. Bunt rok turneja odmah daje susret sa tim paketom, i odmah vidiš da li možeš dalje ili ne možeš… – ispričala je Branka Glavonjić.

Festival se održava deveti put, a uz Branku Glavonjić – voditelji programa festivala su Zoran Stefanov Iskaz i Aleksandar Marković Lama.

Prvi trejler za rimejk “Gorštaka”… Mogu li Rasel Krou i Henri Kavil da nadmaše Šona Konerija i Kristofera Lamberta?

Rasel Krou i Henri Kavil igraće u rimejku kultnog filma “Gorštak”. Krou će tumačiti lik koji je Šon Koneri igrao u originalnom filmu iz 1986. godine.

Film režira Čed Stahelski, poznat po radu na serijalu “Džon Vik”, a scenario je napisao Majkl Finč.

Sad se sve zna… U novog Highlendera biće uloženo brdo para, Henri Kavil je Gorštak, a muzika grupe Queen ostaje

Originalni film, u kome glume Kristofer Lambert i Šon Koneri, prikazuje vrhunac drevne borbe između besmrtnih ratnika, kroz međusobno povezane priče iz prošlosti i sadašnjosti, u režiji Rasela Malkahija.

Dobitnik Oskara za film “Gladijator”, Rasel Krou ima veoma zauzet raspored. Pored ovog filma, zajedno sa Ramijem Malekom i Majklom Šenonom, igraće u drami “Nirnberg”. Film, u režiji Džejmsa Vanderbilta, trebalo bi da bude prikazan u bioskopima 7. novembra.

Pogledajte prvi trejler za novi film:

Bob Geldof i The Boomtown Rats na Exitu… Povratak buntovnog srca rokenrola, 40 godina od Live Aida

Na ovogodišnjem Exitu, u godini kada svet obeležava četiri decenije od najambicioznijeg muzičko-humanitarnog poduhvata svih vremena – Live Aida, u Novi Sad dolazi čovek koji je sve to pokrenuo. Ser Robert “Bob”” Geldof, irski muzičar, aktivista, kontroverzni antiheroj i čovek koji je rokenrolu dao novu svrhu krajem 20. veka.

A uz njega – ni manje ni više nego njegovi The Boomtown Rats, bend koji je pomerio granice pank roka i nju vejva još u sedamdesetima, kad su “pacovi iz naglo sagrađenih gradova”sdfgyxcsvb odlučili da dignu glas protiv letargije, rata, nepravde – i dosadnih ponedeljaka.

Uz Sex Pistolse i Frenka Kartera – Goblini, Ritam Nereda, Atheist Rap, Partibrejkersi i još 20 bendova za jači gitarski zvuk na Exitu

EXIT je oduvek znao da spoji zabavu i poruku, ples i promenu, hedonizam i odgovornost. I ove godine, sa pojavom Boba Geldofa na Petrovaradinskoj tvrđavi, taj duh se vraća u punom sjaju. Jer, nije to samo još jedan koncert – to je podsećanje na ono kad je muzika imala moć da pokrene svet. I to doslovno.

Od Dublina do Live Aida: Kako su “pacovi” ušli u istoriju

The Boomtown Rats su nastali u Irskoj 1975. godine, kao pank odgovor na tadašnju društvenu depresiju i potpuno provinicijalni duh (nezamisliv za Irsku 50 godina kasnije). Bob Geldof je već tada bio nešto više od frontmena – bio je megafon generacije koja nije htela da ćuti. Singlovi poput “Rat Trap” i posebno antologijska “I Don’t Like Mondays” postali su globalni hitovi, ali i svedočanstvo o tome kako se bunt može pretočiti u refren. 

Njihova muzika nije bila “čista” pank energija kao kod Sex Pistolsa, niti hladni nju vejv u maniru Joy Divisiona – The Boomtown Rats su bili škripavi, cinični i istovremeno zarazno melodični. Gitare su režale, tekstovi su secirali svet oko sebe, a Geldof je svojim šarmom – negde između dandyja, propovednika i uličnog filozofa – postao “kvazipolitički” vođa bez stranke.

Legendaran je njihov nastup na The Top of the Pops sa pesmom “Rat Trap” gde na početku cepaju slike Johna Travolte, simbolički presecajući veze sa “mrskim” diskom – tadašnjim neprijateljem panka i nju vejva #1, i gde Geldof “svira saksofon” duvajući u svećnjak – sa sve pravim, zapaljenim svećama. Geldof je bio neka vrsta proto-Jarvisa Cockera i Pulpa iz onog vremena.

The Boomtown Rats/Photo: wikipedia.org

Znaju li oni da je Božić?

Ali prava eksplozija je usledila 1984–85. kada je Bob Geldof, šokiran prizorima gladi u Etiopiji, okupio muzičku kremu Velike Britanije za projekat Band Aid i čuvenu pesmu “Do They Know It’s Christmas?”. Naime, možda se mlađe generacije ne sećaju, ali početkom 80-ih je došlo do velike gladi zbog promene režima i građanskog rata, a TV-i su, ra razliku od prethodnih masovnih umiranja, bili u svakom domu, i sve je bilo prenošeno, na jezu celog sveta. Britanska vojska je bacala hranu iz vazduha, ali to nije bilo dovoljno. 

Geldof je pogledao reportažu Michaela Buerka na BBC-u i potpuno se oduzeo od užasa, i to ga je držalo i kada je slučajno u studiju sreo škotskog muzičara Midgea Urea (Ultravox), gde mu je pala na pamet ideja “dobrotvornog singla”. Odmah je pozvao Spandau Ballet, Duran Duran… i stvar je bila rešena. Svi su se odazvali, bez sujete, a dobili smo jedan od najznačajnijih singlova istorije, koji svakog Božića zasedne na čelo top lista. I Amerikanci su se uključili sa singlom “We Are the World” i Jugosloveni sa “Za million godina”, koju u poslednje vreme često čujemo. Finansijski, uključio se ceo svet: Sovjeti, Istočni Nemci, Zapadni Nemci, Poljaci, Francuzi… Pa opet, Bob je zaključio da može i bolje. I više od toga.

I zatim, 13. jula 1985. – dogodio se Live Aid.

Live Aid: Dan kad je svet stao da bi slušao muziku

Bio je to koncert koji je u realnom vremenu spojio svet pre nego što je internet to mogao. Stadion Wembley u Londonu i JFK stadion u Filadelfiji, povezani satelitima, uz TV prenos u preko 150 zemalja, pred oko 1,5 milijardi ljudi. Nastupali su Queen (legendarni nastup ponovo ovekovečen i u filmu o Freddyju), David Bowie, U2, The Who, Led Zeppelin, Madonna, Bob Dylan, a iza svega je stajao on – čovek koji je govorio, vikao, pregovarao i šarmirao, samo da bi prikupio što više sredstava za gladnu Afriku.

Iako nikada nije bio muzičar koji puni stadione kao solo izvođač, Geldof je postao lice jedne epohe – buntovne, angažovane, neodustajne. Ušao je u istoriju kao Sir Bob (nepravilno, ali u šali i od milja), vitez bez oklopa, ali s gitarom i glasom koji ne prašta ravnodušnost.

Ovog leta, dolazi na EXIT – i to nije samo nastup, to je poziv na buđenje. I podsećanje da su pesme nekad značile nešto više od algoritamski generisanih TikTok hitova uz koje se pleše 10 sekundi.

The Boomtown Rats: Povratak “pacova” koji još ujedaju

Iako su The Boomtown Rats 1986. godine prestali s radom (Geldof je početkom 90-ih imao uspešnu karijeru sa pesmama kao “The Great Song Of Indifference (I Don’t Mind)”, Geldof ih je okupio iznova 2013. godine – da bi svet podsetio da “pacovi” nikad zapravo ne nestaju. Bend je danas mešavina veteranske energije i večite borbe protiv dosade i apatije.

Pesme poput “Looking After Number One”, “Banana Republic” i naravno “I Don’t Like Mondays” zvuče i dalje sveže – možda zato što svet, 40 godina kasnije, i dalje ponavlja iste greške. A Boomtown Rats su uvek bili bend koji o tome peva – bez šminke, bez cenzure.

Geldof na scenu ne dolazi da bi oduševio – već da bi šokirao, pokrenuo, raspalio vatru u publici. I ne sumnjamo da će i na Exitu to uraditi. Jer, dok neki dolaze da budu viđeni, on dolazi da vas natera da vidite. Ništa bolje za ovo buntovno doba gde se otvaraju oči, a u svetu se dešavaju stvari koje ruše sve naše primisli normalnosti.

Svet 40 godina posle: Da li je Live Aid još moguć?

U godini kada Live Aid slavi 40 godina, postavlja se pitanje – može li se takvo nešto danas ponoviti? Da li bi svet stao zbog jedne pesme? Da li bi Billie Eilish i Bad Bunny snimili duet za Etiopiju? Ili smo zauvek izgubili taj duh zajedništva? (U Etiopiji je ponovo rat i grad, nažalost, kao i u susednom Sudanu i Južnom Sudanu, a muzičari ni da pisnu!)

Bob Geldof sigurno misli da još nismo izgubljeni. U intervjuima i dalje grmi protiv pohlepe, gluposti i klimatske pasivnosti. The Boomtown Rats su, u tom smislu, njegov mikrofon za poruke koje društvene mreže često uguše. EXIT, kao festival sa dušom, pravo je mesto za tu poruku. Jer dok svet gori, a algoritmi “se smeju”, na Petrovaradinsku tvrđavu stiže čovek koji je jednom rekao:

– Ovo nije koncert. Ovo je rat protiv ravnodušnosti.

Povratak bučnih gradskih pacova… Bob Geldof i Boomtown Rats objavili studijski album posle 36 godina… i dokumentarac… i knjigu…

I Don’t Like Mondays, but I love Exit

Geldof ne voli ponedeljke – to znamo svi. Ali ako negde može da zavoli četvrtak, to je sigurno EXIT. Festival koji je nastao iz protesta, iz borbe za slobodu, i koji svake godine okuplja hiljade ljudi koji veruju u moć muzike da menja svet. Nastup Boomtown Ratsa nije samo koncert – to je lekcija iz istorije, živa demonstracija kako umetnost i aktivizam mogu da idu ruku pod ruku. A Bob Geldof – on nije samo muzičar. On je svedok epohe, živa legenda i neko ko će na Exitu pokazati da “stari pacovi” još znaju da grizu. I te kako.

Nije zaboravio ko je ni sada – jednako borac protiv nepravde koliko i muzičar. Tako je i krajem marta, na kanalima društvenih medija Exita pružio podršku studentima Srbije u njihovoj borbi za bolje sutra, rekavši:

– Ponosni smo što nastupamo na Exitu, 10. jula, na vašoj 25. godišnjici, jednom od poslednjih preostalih nezavisnih festivala. Upravo ove godine obeležava se 40. godina od Live Aid-a i mi smo veoma impresionirani time što studenti u Srbiji rade u svojoj borbi za pravdu, baš kao što je Live Aid pokušavao da uradi pre 40 godina. Zato, naravno, stojimo uz studente Srbije, stojimo uz EXIT festival. Uvek smo svirali muziku koja izražava slobodu, promene i pravdu. I to ćemo raditi 10. jula na EXIT festivalu. Stojimo uz vas.

Irski inadžija kakav jeste, nije mogao oćutati, a posle pritisaka na festival, verujemo da ćemo čuti od njega štošta i sa stejdža.

Pridružite mu se – ne samo zbog nostalgije, već zbog budućnosti koju vredi graditi. I to glasno. Srećom, EXIT se ne održava ponedeljkom, pa ne moramo da brinemo za Bobovo raspoloženje na svirci.

Održana promocija albuma kolektiva Živa voda “Angel’s Breath de-re-konstrukt”

U utorak je u muzičkoj kući Metropolis održana promocija albuma “Angel’s Breath de-re-konstrukt” kolektiva Živa voda, koji su u Beograd stigli sveži sa novosadskog koncerta u knjižari Bulevar Books, održanog u ponedeljak, na dan nebeskog rođendana Mitra Subotića Sube.

Vedranu Peternelu i Maji Rivić pridružio se i Mak Murtić koji, iako nije učestvovao u radu na albumu, spada u članove Žive vode.

Promocija albuma grupe Živa voda/ Photo: AleX

Nakon predstavljanja sagovnika, mikrofon je preuzeo Nebojša Krivokuća, u ime Zadužbine Milana Mladenovića i autor buduće monografije o Milanu Mladenoviću.

Svaka priča o albumu “Angel’s Breath” ne bi mogla da počne bez priče o originalnom albumu, izdatom 1994. godine koji je predstavljao novi, smeli smer u karijeri Milana Mladenovića, o čemu je detaljno ispričao Nebojša pre nego što se posvetio članovima kolektiva Živa voda i njihovim razlozima za reinterpretaciju ovog kultnog albuma tadašnje yu-scene.

Promocija albuma grupe Živa voda/ Photo: AleX

U dugom i studioznom razgovoru, bliže su nam predstavljeni članovi Živa voda, koji se menjaju i dopunjuju od projekta do projekta, njihove karijere i dosadašnji rad, sa osvrtom na sudbonosni susret Vedrana Peternela sa Milanom i Subom u Parizu.

U pauzi između dva dela razgovora pušten je i spot za singl “Metak”, a nakon toga, zahvaljujući Zadužbini Milana Mladenovića, emitovan je desetominutni film, video dnevnik “Praia do Ventu Eternu” koji su Milan Mladenović I Mitar Subotić Suba snimili u Brazilu.

Nakon “derekonstrukcije” albuma “Angel’s Breath de-re-konstrukt”“, jazz pevačica i multimedijalna umetnica, Maja Rivić, predstavila je svoj autorski dupli vinil, “Drugo Sunce”, otkrila da se iza njene muzičke i žanrovske kreativnosti krije neobuzdana radoznalost i pohvalila se saradnjom sa Marinom Uzelac, rediteljkom spota “Drugo Sunce” koji je pobrao veliki aplauz prisutnih.

Maja Rivić, promocija albuma grupe Živa voda/ Photo: AleX

Na kraju se prisutnima predstavio i Mak Murtić koji je bliže predstavio rad Mimika Ochestra, te paganske svetkovine raznolikih muzičkih uticaja.

Mak Murtić, promocija albuma grupe Živa voda/ Photo: AleX

Sabaton objavili novi singl i impresivan kinematografski video “Hordes of Khan”

Najpoznatiji svetski power metal bend i jedan od najuspešnijih švedskih izvođača, Sabaton – koji čine Joakim Brodén (vokal), Pär Sundström (bas), Chris Rörland (gitara), Thobbe Englund (gitara), Hannes Van Dahl (bubnjevi) – predstavlja drugi singl i kinematografski video “Hordes Of Khan” sa svog predstojećeg 11. studijskog albuma, koji će biti objavljen kasnije ove godine i označava njihov debi za etiketu Better Noise Music.

Pogledajte behind the scenes dokumentarac sa snimanja spota grupe Sabaton u Srbiji …

Priča iza našeg novog singla ‘Hordes Of Khan’ je fascinantna tema u koju smo duboko zaronili – kaže pevač Joakim Brodén. – Pesma ima mnogo veću dubinu nego što smo prvobitno mislili. Džingis-kan nije bio samo osvajač; bio je kompleksna ličnost koja je ostavila ogromno nasleđe. Izgradio je najveće kopneno carstvo u istoriji, koje se prostiralo daleko izvan granica Mongolije, a njegov uticaj je samo rastao nakon smrti. Iskreno, nismo mogli izabrati bolju temu za novi pravac u kojem Sabaton ide! ‘Hordes of Khan’ je moćna i teška pesma – i to s dobrim razlogom. Znamo da naši fanovi vole žestoku muziku, i uzbuđeni smo da vidimo kako će reagovati na ovu numeru. Nadamo se da će je slušati na repeat-u!

Sabaton – Hordes of Khan, cover

Basista Pär Sundström dodaje:

– Joakim je želeo da napiše pravu heavy metal pesmu, i kao što se moglo videti iz prethodnih izdanja, mnogi naši fanovi vole čistokrvni jebeni heavy metal! To je upravo ‘Hordes Of Khan’. Kada je poslušate i zatvorite oči, možete da zamislite Džingis-kana kako jaše u boj. Joakim je napisao muziku, a ja sam ovoga puta pisao tekst. Kada sam krenuo da radim na pomenutom tekstu, shvatio sam da je melodija prilično komplikovana. Iskreno, ovo su neki od najtežih stihova koje sam ikada napisao. Sve u svemu, veoma sam zadovoljan rezultatom – pogotovo jer je Joakim rekao da su delovi teksta možda najbolji koje je Sabaton ikada imao.

Muzički video za “Hordes Of Khan” smešten je u budućnost, u godinu 2045. Sniman je na dve londonske lokacije – u Prirodnjačkom muzeju i u školi Harrow – i prati protagonistkinju, devojčicu koja svira u heavy metal bendu i obožava Sabaton, ali nikada neće imati priliku da ih vidi uživo jer su svi ratovi 2039. godine čudom prestali. Svet je sada u miru, ratovi su zastareli, a samim tim i Sabaton. Devojčica čuje za muzej koji ima Sabaton izložbu sa svim instrumentima članova benda. Ona i njen bend se ušunjaju u muzej. Unutra ih dočekuje hologram koji govori o čaroliji instrumenata benda koji oživljavaju istoriju. Deca ignorišu upozorenja, uzimaju instrumente i počinju da sviraju.

Lady of the Dark… Sabaton objavili video spot za pesmu koju su posvetili Milunki Savić

Kada muzika počne, oživljava moćni Džingis-kan zajedno sa petoricom legendarnih ratnika koje tumače članovi benda. Njihova misija: da zaustave Kana pre nego što pobegne iz muzeja i ponovo pokuša da osvoji svet.

– Kada razmišljamo o svim spotovima koje smo snimili- kaže Sundström – video za ‘Hordes of Khan’ je definitivno bio najuzbudljiviji na mnogo načina – čak i više od ‘Christmas Truce’, iako je ona emotivnija. Ovaj spot ima više slojeva i akcije, a u kombinaciji sa lokacijama i glumcima, siguran sam da će ostaviti jak utisak!

Deca koja glume u spotu su imala ozbiljan zadatak – nisu želela samo da izgledaju kao da sviraju pesmu, već zaista da je nauče i izvedu je uživo, te su je svi naučili napamet i zaista je izveli.

– Bili smo jako ponosni na njih! Ono što se vidi u videu je plejbek, ali svi oni znaju svoje delove i umeju da odsviraju ‘”Hordes Of Khan” uživo – dodaje Sundström. – U snimanju je učestvovao i sin našeg bivšeg bubnjara Daniela Mullbacka – svirao je bubnjeve i glumio, i apsolutno briljirao. Još jedan sjajan bubnjar u nastajanju!

Sabaton je poznat po temama koje se bave istorijskim bitkama, ratovima i herojskim podvizima, što je ostavilo dubok utisak na vernu fan bazu. Bend je sakupio više od tri milijarde strimova na svim platformama i skoro dve milijarde pregleda na YouTubeu.

“Hordes Of Khan” je nastavak singla “Templars”, objavljenog 25. aprila, koji je do sada preslušan više od 8 miliona puta na digitalnim muzičkim servisima. Spot za pesmu je pregledan više od 2,5 miliona puta, a video spot je snimljen na Kalemegdanu i na Smederevskoj tvrđavi.

Marko Louis na očev rođendan objavio novi album “25” – slavlje života, muzike i ljubavi

Marko Louis je objavio svoj novi album simboličnog naziva “25” za etiketu Balkan Art Collaboration.

Album je koncipiran kao muzičko putovanje kroz četiri važna datuma, povezana ne samo sa muzikom, već i sa njegovim najbližima i ličnim jubilejima. Iako je poslednji, veoma uspešan album “Beskraj 2” objavljen pre samo godinu i po dana, Marko Louis je odlučio da 2025. godina zbog simbolike broja 25, bude godina kada će publici predstaviti nove pesme i to iz četiri dela, na njemu važne datume:

Marko Louis – 25, cover/ design by Marko Edge

– Broj 25 je moj broj, uvek mi je donosio sreću. I ovo je moj omiljeni album do sada. Prvi deo albuma sam objavio na moj 40. rođendan 25.januara, drugi deo na rođendan sina Dime , kao i na rođendan najboljeg druga, 25.marta, treći deo je ugledao svetlost dana na rođendan moje majke Dude 25.maja, a ceo album će biti dostupan 25.juna na rođendan mog oca Ljubiše Stojanovića Louisa kaže muzičar i dodaje:

Kako je nastala “Vatra u mraku”, pesma koju su Marčelo i Marko Louis posvetili tragediji u “Ribnikaru”…

– Sve želje su mi se ispunile vezane za album. Saradnje sa Senidom i Who See su mi bile velika zelja.  Čekali smo prave pesme i evo ih konačno. Milsim da je ovo spoj njihovih energija u savršenoj harmoniji. Ne pamtim da sam bio ovoliko uzbuđen povodom izlaska albuma. Pesme su vrlo lične, iskrene I raznolike tako da svako može da se pronađe u nekoj. Nastavljam saradnje sa autorima koje volim – Majom Radivojević, Božidarom Đurovićem, Stihomirom Klepićem, PetarZ… Pre tačno 10 godina objavio sam svoj prvi solo album “Shine on me” i sad posle deset godina objavljujem sedmi album sa čak 18 pesama – kaže Marko Louis i otkriva:

Marko Louis/Photo: Ivan Grlić

– Slušalac kroz ove pesme može da putuje kroz moje misli, doživljaje, inspiraciju. Na albumu ima puno dueta jer volim da otkrivam mlade talente, inspirišu me različitosti. Ima balada, etno soul pesama, kafanskog prizvuka, pesama bržeg ritma. Dao sam sebi za pravo da “skačem” iz pesme u pesmu bez ikakvih ograničenja nego sam samo pustio da teče, da me muzika nosi…Jedva čekam da ih svi slušamo i pevamo zajedno na koncertima završava jedan od najaktivnijih domaćih muzičara.

Marko Louis/Photo: Ivan Grlić

Marko je koncertno aktivan tokom cele godine, pa tako ga i tokom leta možete slušati širom regiona. Za više informacija zapratite njegov Instagram profil

Ceo album je dostupan na svim muzičkim platformama, možete ga preslušati i na LINKU MARKO LOUIS “25” .