Naslovna Blog Stranica 58

Second Hand Emotion… Otvorena multimedijalna izložba Maje Uzelac u Silosima

U prostoru Silosa na Dorćolu, prethodnog vikenda otvorena je prva samostalna izložba rediteljke, Maje Uzelac, pod nazivom Second Hand Emotion.

Izložba je, kako se navodi u saopštenju, otvorena uz veliko interesovanje publike, a posetioci imaju priliku da je pogledaju svakog dana do 28. septembra, u periodu od 17 do 22 časa.

Naziv izložbe inspirisan je pesmom Tine Turner ”What’s Love Got To Do With It”, a posetioci su na samom otvaranju imali priliku da je čuju u specijalnom muzičkom aranžmanu kompozitora Bojana Zulfikarpašića.

Second Hand Emotion… Prva samostalna izložba rediteljke Maje Uzelac

Konceptualno zamišljena kao multimedijalni vizuelni esej, Second Hand Emotion kombinuje fotografiju, performans, zvuk i prostornu instalaciju. Bazu izložbe čine Majine fotografije koje su postavljene u formi diptiha, triptiha, kolona i redova, stvarajući ritmične narativne celine. Melanholija svakodnevnih rituala ne osposobljava čoveka za akciju niti za pravi izbor. Priroda se povlači pred nasrtajem, a  usamljenost osvaja, kao velika tema epohe, navodi se u saopštenju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maja Uzelac (@majauzelac)

Otvaranje izložbe obeleženo je performansom koji je uključivao publiku i atmosferom nalik improvizovanom spektaklu. U mračnim hodnicima Silosa, posetioci su pratili “iskidanu priču” – niz fotografija, fragmenata teksta i zvučnih kolaža koji zajedno formiraju “spori film na zidovima”.

– Izložba je otvorena uz stampedo, konfete, vino, decu, izlive neprimerenih osećanja, te trzaje ljudi u zajedničkom kaišu ispred platna i uz kokice – dakle, ja sam presrećna – izjavila je Maja Uzelac nakon otvaranja i dodala:

– U sedam baterija Silosa, kroz mračni tunel pa u krug, ljudi su pratili vizuelni narativ u ritmu kompozicije sa semplom Tine Turner. Uz melanholiju poza, pamćenja i pejzaža, Silosi su prizvali i jedan cirkuski momenat kojim je ovaj vizuelni esej prebacio rampu i smestio se udobno u usmeno predanje.

Specijalno vođenje kroz izložbu biće organizovano u četvrtak, 25. septembra u 19:30, kada će autorka lično provesti sve zainteresovane kroz ono što naziva “zabavni park za introverte – u punom kapacitetu”.

“Gospodar muva – uživo” otvara pozorišnu jesen za tinejdžere u Domu omladine Beograda

Svečano otvaranje edukativnog pozorišnog programa za tinejdžere u organizaciji Doma omladine Beograda i Studija Centar, Pozorišna jesen za tinejdžere, biće održano u Velikoj sali DOB 26. septembra u 20 časova.

Tom prilikom će, uz obeležavanje 19. rođendana Studija Centar, biti izvedena predstava “Gospodar muva – uživo!”, premijerno prikazana u maju. Po motivima čuvenog romana Vilijama Goldinga, ova predstava donosi brutalno iskren i uznemirujući portret savremenog društva kroz prizmu neobičnog eksperimenta.

Deca, sama na pustom ostrvu, suočena su sa izazovima koji prevazilaze pitanje pukog opstanka. Bez autoriteta, bez pravila, i bez ikakvog spoljnog uticaja, njihova borba postaje ogledalo naših najdubljih strahova i najtamnijih poriva. U toj izolaciji rađaju se nova pravila, novi bogovi – i novi mučitelji. Naizgled eksperiment, u suštini – društveni komentar koji udara bez kompromisa.

Počinje bogata pozorišna jesen za tinejdžere u Domu omladine Beograda

Predstava raskrinkava mehanizme moći, potrebu za pripadanjem, strah od odbačenosti i korene vršnjačkog nasilja, ostavljajući publiku da se pita: koliko smo spremni da izgubimo sebe zarad prihvatanja? “Gospodar muva – uživo” je pozorišni čin bez zadrške, koji briše granicu između performansa i stvarnosti. Ova predstava postavlja pitanja: Gde je tačka pucanja? Ko sve učestvuje u nasilju – i šta znači ostati samo posmatrač? Ovo nije predstava koja vas poziva da sudite. Ovo je predstava koja vas izaziva da se pronađete u priči. Ako se usudite da gledate do kraja.

Gospodar muva – uživo, DOB

Dramatizacija: Ivana Vuković. Režija: Nenad Radović, Ivana Vuković. Vizuleni dizajn: Ivana Vuković. Izbor muzike: Nenad Radović. Tehnička podrška: Dom omladine Beograda. Produkcija: Studio Centar 24-25.

Igraju: Mihailo Atanasijević, Maša Vukadinović, Lena Mrđa, Marija Daskalović, Teodora Živanović, Iva Getejanc, Nina Gajić, Lana Neškov, Gala Marković, Vid Špajzer, Vuk Milovanović, Simon Jovanović, Matvej Čerepov, Lara Popović, Nikica Njegić, Anita Đorđević, Ksenija Kojić

Ulaznice su u prodaji putem eFinity mreže i onlajn. Cena ulaznica u slobodnoj prodaji je 800 dinara, dok su za školske i grupne posete obezbeđeni dodatni popusti. Zainteresovani za grupne popuste sve informacije mogu dobiti putem mejla studiocentar@gmail.com.

Podsećamo, Dom omladine Beograda i Studio Centar i ove jeseni zajedničkim snagama realizuju jedinstveni pozorišni program za mlade – POZORIŠNU JESEN ZA TINEJDŽERE. Od septembra do decembra 2025. godine biće izvedeno 13 edukativnih predstava namenjenih publici uzrasta od 12 do 18 godina: devet u produkciji Studija Centar i četiri u okviru šestog izdanja Angažman Festa.

U salama Doma omladine Beograda pred publikom će biti aktuelne i društveno relevantne teme: nasilje – posebno vršnjačko, digitalno zlostavljanje, različiti oblici zavisnosti (od interneta, droga, kocke), problem anoreksije, dileme identiteta, izazovi komunikacije između mladih i odraslih, ali i univerzalne vrednosti prijateljstva, ljubavi i prihvatanja.

Pozorišna jesen za tinejdžere i ove godine biće pozornica na kojoj mladi prepoznaju svoje priče.

Ekskluzivno na Headlineru – premijera spota “Mijenjam se (live)” grupe Haustor i sountracka dokumentarnog filma “Treći svijet”

Croatia Records objavila je spot za singl “Mijenjam se (live)” povodom najave izlaska trostrukog vinilnog izdanja koje donosi zvučnu sliku dokumentarnog filma “Treći svijet”.

Beogradska promocija biće održana 25. septembra, na dan premijere filma na dan kada će biti održana i srpska premijera filma “Treći svijet” na otvaranju festivala Dok’ n’ Ritam. U Zagrebu će album biti predstavljen 30. septembra, takođe nakon premijere filma.

Ovaj soundtrack nije samo prateći album, već i samostalna priča o tome kako su se kroz stvaralački susret Darka Rundeka i Srđana Sahera spojila, razvila i razdvojila dva različita kreativna sveta.

Nove pesme, nikad objavljeni snimci, demo verzije, restaurirani koncertni zapisi i pažljivo odabrane studijske numere otvaraju svet prve faze Haustora u punom spektru.

Reditelj Arsen Oremović ovim povodom je izjavio:

– Ova kompilacija nije retrospektiva niti “best of”, već zvučna slika filma. Neke pesme prvi put su izvučene iz privatnih arhiva, neke su nastale iz improvizacije, neke restaurirane s vremenom izlizane trake. Sve su prošle kroz dijalog s filmom, koji je bio katalizator okupljanja, ponovnog susreta i reinterpretacije.

Od početka smo i protagonisti i ja izbegavali klasičan biografski film. Želeo sam da snimim film o njihovoj estetici i autorskoj viziji – i to se najbolje moglo kroz ono što ih je oblikovalo i pretočilo u kultni album “Treći svijet”, čija je sudbina – od početnog nerazumevanja do statusa jednog od najvažnijih albuma ex-YU roka – sama po sebi film – rekao je Oremović i nastavio:

– Ovo je film o dvojici umetnika, posve različitih ljudi, koje je u jednom trenutku ista sklonost ka poetici i magijskom realizmu povela da zajedno preskoče ogradu. To se dogodilo tada i nikada više. Ali taj jedan skok bio je toliko snažan da odjekuje i danas.

Kroz film i album postavljam pitanje: šta nas oblikuje? Ja sam živ dokaz: kao tinejdžer gledao sam ih u prepunom zagrebačkom SKUC-u, a nedugo zatim stajao u publici na legendarnom Biennalu sa Gang of Four u Domu sportova. Četrdeset i nešto godina kasnije našao sam se s druge strane – s njima „na bini“, radeći i doslovno popravljajući tu snimku. Krug se zatvorio. Vremenska mašina, ali aktivna, stvarna, lucidna i kreativna. Kao i protagonisti, koji su u godinama penzionera, ali daleko od tog stanja.

Dokumentarni film “Treći svijet” o grupi Haustor… Srpska premijera u MTS Dvorani na jubilarnom Dok’n’Ritmu

Njihova muzika je za one koji slušaju više od zvuka. I tekstovi su za one koji mogu da dopru do onoga što stoji iza njih. Zato je ovo film za one koji su odrasli uz Haustor, ali i za one koji tek otkrivaju kako umetnost i kreativnost uopšte mogu biti pogonsko gorivo.

Za mene je ovo dečji film – za odrasle.

Nadam se da će ovaj film i soundtrack podstaći gledaoce i slušaoce da pronađu svoj treći svijet.

Sountrack je najavljen singlom i spotom “Mijenjam se”, snimkom istorijskog koncerta koji je, zahvaljujući filmu “Treći svijet” Arsena Oremovića, posle 44 godine dostupan je u obnovljenom zvučnom kvalitetu.

Pesma “Mijenjam se” snimljena je uživo 15. maja 1981. na Muzičkom bijenalu Zagreb, u Domu sportova, gde je Haustor, zajedno sa Šarlo akrobatom, svirao kao predgrupa bendu Gang of Four. Bila je to prva javna izvedba pesme, a ujedno i retka prilika da se tadašnja alternativna scena pojavi u institucionalnom kontekstu ozbiljne muzike. Ovaj snimak, jedini sačuvan sa tog legendarnog koncerta, godinama je postojao u lošem kvalitetu – sa nekompletno snimljenim kanalima, delovima koji nisu stigli do miksete i vremenom izlizanim zvučnim slojevima.

Mijenjam se – Zagreb Music Biennale 1981. (Haustor)

Za potrebe dokumentarnog filma “Treći svijet” reditelja Arsena Oremovića, snimak je restauriran u studiju Dan mrak pod vođstvom Ivana Božanića (Pips, Chips & Videoclips), a završni lacquer cut master napravljen je u Abbey Road Studios. Cilj nije bio da se “ulepša”, već da se očisti i pojača ono što je već bilo u toj sirovoj, punkerski nabijeno preciznoj izvedbi.

– “Mijenjam se” je pesma koju sam svirao dok sam bio tih nekoliko meseci u Azri, ali pod nekim drugim tekstom. Onda sam, kasnije u Haustoru, osetio da sam neke ljude oko sebe povredio svojom pojavom i postupcima – konkretno, zamolio sam jednog prijatelja da ode iz benda. Ali osećao sam da je to neki put kojim idem i da je vreme da se raziđemo kao putnici u vozu. Dakle, “Mijenjam se” je nastala iz te situacije u kojoj sam osetio da se menjam i “ako pritom netko drag mi strada nisam kriv jer – mijenjam se”. Pesma zapravo poručuje: budim se, otkrivam se… Ja mislim da se ljudi ne menjaju, samo se spoznaju – kaže autor pesme, basista Srđan Sacher.

Mijenjam se – Zagreb Music Biennale 1981. (D. Rundek)

Kada je pesma prvi put izvedena, bila je to izjava namere: mladalački pokušaj da se preseče ono što jeste i krene u nepoznato. Novi izgled, nova svest, novo mesto u svetu. Danas ista pesma ima drugačiji ton. Ne govori više o planu iz 1981, nego o posledici iz vizure 2025. Gledamo kako su se ljudi fizički menjali – od dece do zrelog doba, od jednog umetničkog identiteta do drugog.

– Pesma u filmu ima dvostruku funkciju – kaže reditelj Arsen Oremović. – Jedna je da vizualizuje i predstavi onu fazu u kojoj je Rundek, sa nabeljenim licem, efektno iskazivao svoju potrebu da bude neka vrsta master of the ceremony po uzoru na “Paklenu pomorandžu” ili “Cabaret”, a druga da se čuje koliko je bend bio dobro i precizno usviran. Utoliko mi je bio posebno zanimljiv proces restauracije zvuka koji je Ivan Božanić uradio potpuno zadržavajući duh i autentičnost originalnog snimka – jer sam se na tom koncertu nalazio u prvim redovima. Sada sam bio s njima i “na stej­džu” i omogućio da publika konačno čuje ono što je bend zaista i svirao.

Mijenjam se – Zagreb Music Biennale 1981. (S. Sacher)

Darko Rundek se priseća tog trenutka nastupa sa Gang of Four, ali pogled na snimak otvara nove vizure:

– Prvo što mi pada u oči kad gledam taj snimak jeste produkcijsko siromaštvo. Danas bi Gang of Four došao sa deset šlepera dži­dža-mi­dža. A drugo, da sviramo čvrsto i “utegnuto” k’o konji za trku – kaže Rundek.

– Bio je izazov – dodaje Sacher – svirati na tom Biennaleu pored Šarla akrobate i vrhunskog benda Gang of Four. I to još na Biennaleu, koji je festival ozbiljne muzike, a ne za rok bendove. Ali nismo se uplašili, nego smo stvarno dobro svirali. Sada se to, zahvaljujući restauraciji snimka, i dobro čuje. Da ne budem skroman – Gul i ja smo najbolja ritam sekcija novog talasa.

Mijenjam se – Zagreb Music Biennale 1981. (D. Rundek)

Na tom koncertu grupa Haustor nastupila je u sastavu: Darko Rundek (vokal, gitara), Srđan Sacher (bas), Srđan Gulić Gul (bubnjevi), Damir Prica–Capri (saksofon), Ozren Štiglić (gitara) i Zoran Vuletić (klavijature).

Spot/singl “Mijenjam se (Biennale 1981. – restaurirano)” drugi je u nizu koji prati dokumentarni film “Treći svijet”, o čudesnoj kreativnoj saradnji dvojca Rundek i Sacher. Prvi, najavni spot “Treći svijet Dub 2025”, objavljen je 14. marta 2025.

I. SADRŽAJ ALBUMA

LP 1
Strana A
1. “Koja su dva svijeta…?” — Rundek i Sacher (uvodni dijalog) — 0:41
2. TREĆI SVIJET DUB 2025 — 8:35
(S. Sacher – D. Rundek)
Snimljeno: Sunday Studios 24. 5. 2022. — Katran 2023.
3. POTRAŽI ME U PREDGRAĐU — izvođač: Darko Rundek — 5:53
(Z. Runjić – D. Britvić)
4. SACHEROV GRAD (TEMA) — izvođač: Sacher  2:48
(S. Sacher)
5. NISAM LEP AL’ IMAM TELO — 3:24
(S. Sacher – D. Rundek)
Uživo, cca 1979/80 — neobjavljeno.

Strana B
1. MOJA PRVA LJUBAV – 5:24
(S. Sacher)
2. POGLED U BB – 1:49
(S. Sacher)
3. LICE – 3:48
(D. Rundek/D. Prica – D. Rundek)
4. MIJENJAM SE  – 2:01
(S. Sacher)
Uživo, Music Biennale Zagreb, 1981. / restaurirano 2025. – neobjavljeno.
5. CAPRI – 3:37
(S. Sacher/D. Prica)
6. CRNI ŽBIR – 3:37
(D. Rundek)
LP 2
C strana
1. ’60–’65 – 4:14
(S. Sacher)
Uživo, ZG gori, 28. 6. 1996. – neobjavljeno.
2. DONJE STRANE MUNJE – 3:57
(S. Sacher – D. Rundek)
3. SKRIVEN IZA LAŽNIH IMENA – 5:01
(S. Sacher – D. Rundek)
4. ZADNJI POGLED NA JERŠALEIM – 5:55
(S. Sacher – D. Rundek)

Strana D
1. BABILONSKE BAKLJE  – 3:54
(S. Sacher – D. Rundek)
Demo, neobjavljeno.
2. SPASIL SAM SE – 3:32
(S. Sacher – D. Rundek)
3. RADIO – 2:54
(S. Sacher – D. Rundek)
4. ENA – 3:56
(D. Rundek)
5. ULA ULALA – 3:51
(D. Rundek)
6. TOTALNO DRUKČIJI OD DRUGIH – izvođač: Vještice – 3:22
(S. Sacher)

LP 3
Strana E
1. PROBUDIM – 4:24
(M. Subotić – M. Mladenović; prilagodba: D. Rundek, aranžman: Haustor)
Snimljeno: Sunday Studios, 25. 5. 2022.
2. BILI SU SVIJET ZA SEBE (TEMA) – 1:22
(Haustor /  A. Oremović)
3. SPASIL SAM SE (4u1 Arsen Edit) – 10:54
(S. Sacher – D. Rundek)
Snimke: demo (1983.), probe u Katranu (2024.), Sacher solo (2025.) i dorade, edit: 2025. –  neobjavljeno.

Strana F
1. NEOBIČAN DAN – 3:50
(S. Sacher)
Uživo, ZG gori, 28. 6. 1996. – neobjavljeno.
2. TREĆI SVIJET DUB – 6:06
(S. Sacher – D. Rundek)
Original, 1983. – službeno neobjavljeno
3. 1 + 1 = 3 – Rundek i Sacher (završni dijalog) – 1:22
Bonus
4. TREĆI SVIJET DVANULADVAPET – 6:48
(S. Sacher – D. Rundek)
Edi Cukerić & Nenad Kovačić miks, 2025 – neobjavljeno.

Umro Soni Kertis, autor kultne “I Fought The Law” i član Holijevih The Crickets

Soni Kertis, pevač, tekstopisac i muzičar poznat po pesmama poput “I Fought The Law” i nastupima u bendu Badija Holija, The Crickets, preminuo je u 88. godini.

Prema pisanju The New York Timesa, njegova ćerka Sara Kertis Graćano potvrdila je da je umro u bolnici u Nešvilu od komplikacija izazvanih upalom pluća.

Kertis je rođen 9. maja 1937. u malom gradu Medou, u zapadnom Teksasu. Kao tinejdžer, preko zajedničkog prijatelja upoznao je mladog muzičara iz obližnjeg Laboka, Badija Holija. Započeli su muzičko partnerstvo i zajedno snimali demo snimke, a Holi ga je pozvao da svira gitaru na svom poslednjem albumu “That’ll Be The Day”, objavljenom 1958. godine. Ubrzo nakon toga, Kertis se pridružio The Crickets, bendu koji je Holi osnovao kako bi zaobišao ograničenja svog ugovora s izdavačkom kućom. Njihovo nastupanje kao predgrupa Elvisu Presliju učvrstilo je njihovo mesto u istoriji rokenrola.

“I Fought The Law” svi znamo u verziji benda The Clash… ali njena istorija je malo komplikovanija

Ipak, među članovima benda vladale su tenzije kada se Holi u januaru 1959. preselio iz Laboka u Njujork. Kertis je nastavio s bendom nakon što su pronašli novog pevača, Erla Sinksa, a upravo dok su snimali novu muziku Holi je poginuo u avionskoj nesreći, manje od mesec dana nakon dolaska u Njujork. Te iste godine, Kertis je regrutovan u vojsku, a tokom osnovne obuke u Kaliforniji napisao je pesmu “Walk Write Back”. Bubnjar Kriketsa Džeri Alison tada je nastupao s braćom Everli i nagovorio Kertisa da im pošalje pesmu. Everly Brothers su je zavoleli, brzo snimili i ostvarili Top 10 hit.

JEDNA OD NAJVEĆIH MISTERIJA ROKENROLA… Tajanstvena smrt Bobija “I Fought the Law” Fulera

Godine 1960. The Crickets objavljuju album “In Style With The Crickets”, na kojem su se našle pesme “I Fought The Law” i “More Than I Can Say” – dva Kertisova najpoznatija dela. “I Fought The Law” postala je njegova najpoznatija pesma, prerastajući u žanrovski klasik; tokom narednih decenija obradili su je kantri izvođači poput Vejlona Dženingsa i Roja Orbisona, rok muzičari poput Brusa Springstina i Toma Petija, kao i pank bendovi The Clash i Dead Kennedys.

Tokom svoje daljnje karijere, Kertis je objavio nekoliko solo albuma i povremeno nastavljao da snima s The Crickets. Poznat je i kao autor i izvođač pesme “Love Is All Around”, uvodne špice serije The Mary Tyler Moore Show. Kao član The Crickets, 2012. godine primljen je u Rock And Roll Hall Of Fame.

Iron Maiden zakazali stadionski koncert kojim će proslaviti 50 godina karijere… pogodite gde?

Legendarni bend Iron Maiden proslaviće 50 godina karijere velikim koncertom u Atini 23. maja 2026. godine na stadionu OAKA, čime će otpočeti drugi deo njihove Run For Your Lives World Tour 2025–2026 turneje.

Ovaj jubilej biće jedan od najupečatljivijih muzičkih događaja godine, jer bend slavi pet decenija uspeha i uticaja na muzičku scenu.

Brus Dikinson ispisao istoriju… Prvi put uživo izveo 41 godinu staru pesmu Iron Maidena

Koncert na OAKA stadionu biće održan samo dve nedelje nakon velikog koncerta Metalice na istom mestu, što dodatno ističe značaj ovog jubileja.

Iron Maiden, Senjutsu promo

U isto vreme, Atina će ugostiti i Final Four Evrolige u renoviranom TELEKOM Center Athens od 22. do 24. maja, što čini grad centrom velikih sportskih i muzičkih događaja, piše reader.gr.

Iron Maiden među besmrtnima… Lik Edija na kovanicama Kraljevske kovnice novca, povodom 50 godina postojanja benda

Koncert na fudbalskom stadionu ovaj jubilej Iron Maidena staviće Atinu u glavni fokus sledeće godine, potvrđujući status ovog događaja kao jednog od najvažnijih u regionu.

Goblini na sceni posle mesec i po dana, 26. septembra u Nišu…

Kultni šabački pankeri Goblini, nastupiće u Nišu ovog petka, 26. septembra od 21 sat u letnjem klubu Istina Mašina na otvorenom.

Goblini kao i uvek najavljuju energičan nastup, a na repertoaru će se naravno naći svi provereni hitovi benda, kao što su “Anja, volim te”, “Ima nas!”, “U magnovenju”, “Daleki put”, “Jagode”, “Cipjonka”, “Voz” i druge.

Goblini i studenti zajedno poručili: Idemo do kraja!

– Izuzetno nam je drago što se vraćamo u klub Istina Mašina, mesto koje polako, ali sigurno postaje nezaobilazno za sve bendove iz regiona. Pošto Goblini nisu nastupali poslednjih mesec i po dana, jedva čekamo da podelimo tu glad za koncertima s vama, dragim Nišlijkama, Nišlijama i svim ostalim ljudima koji će se pojaviti 26. septembra. Spremite se za pravu pank-rok feštu! Jedva čekamo da vas vidimo! IMA NAS! – poručuje Branko Golubović Golub, pevač i frontmen benda, pred predstojeći koncert u Nišu.

Za ovaj koncert obezbeđena je profesionalna produkcija – kao i za sve dosadašnje nastupe legendarnih Goblina u Nišu.

Ko su, zapravo, “Deca iz komšiluka” – jedna sasvim drugačija priča o Goblinima…

Osnovani davne 1992. godine u Šapcu, Goblini su ostavili neizbrisiv trag na domaćoj muzičkoj sceni i danas predstavljaju jednu od najvećih koncertnih atrakcija u regionu. Njihovi nastupi su sinonim za nezaboravnu atmosferu i pravi pank-rok spektakl, tako da će Nišlije bez svake sumnje dobiti još jedan vrhunski koncert za pamćenje.

Cena ulaznice u pretprodaji iznosi 1.800 dinara, dok će na dan koncerta biti 2.000 dinara.
Ulaznice se mogu kupiti u pivnici Nemir (Učitelj Tasina 17), turističkoj agenciji Check in Travel u Dušanovoj 54 (preko puta Sanseta), kao i onlajn putem sajta www.bilet.rs.

Goblini u Nišu 26. septembra

I nama fali još koji dan… Grupa Astronauti se oprostila od leta novom pesmom “Leto leti”

“Leto prolazi a meni fali još jedan dan…” pevaju Astronauti, a ovih dana se u ovom stihu prepoznaju mnogi.

Power pop kvartet iz Novog Sada akcenat u svojim pesmama stavlja na višeglasno pevanje i melodične gitare.  Materijal za svoj prvi album snimali su u studiju Do-Re-Mi u Novom Sadu a procesu komponovanja pesama  i inspiraciji za njih,  basista Nikola Grujić kaže:

Astronauti, logo

– Slušamo različite stvari i preklapamo se na nekim mestima. U procesu pravljenja muzike svako daje svoj doprinos da bismo dobili rezultat koji nam se svima dopada. Motiviše nas ljubav, nema univerzalnije sreće od ljubavi ni  univerzalnijeg bola od nedostatka iste. Što se tiče inspiracije za prvi singl, zimi čekamo leto, leti zimu, kao i  svi ostali. Vrlo smo jednostavni – kažu Astronauti.

Digitalni album grupe Astronauti – “Ti mi kaži kuda sad”  izaći će krajem godine (Menart Srbija).

Astronauti su: David Knežević -ritam gitara, Nikola Grujić – bas gitara, Stefan Grubor – bubnjevi i Marko Pilipović – vokal.

Obscura, Sadist i Cut Eyes ovog petka u Dorćol Platzu, objavljena i satnica…

Dugoočekivani koncert nemačkih death metalaca Obscura konačno će se dogoditi ovog petka, 26. septembra u sklopu evropske turneje “Evenfall 2025”.

Tom prilikom u Dorćol Platzu promovisaće album “A Sonification”. Njima će se na pozornici pridružiti italijanska braća po metalu, Sadist, te domaći momci Cut Eyes.

SATNICA:
19:00 Vrata
20:00 Cut Eyes
20:55 Sadist
22:00 Obscura

Cut Eyes nije samo još jedan ekstremni metal bend – oni su ratna mašina zvuka. Formirani u dubinama underground metal scene Srbije, ova supergrupa iskusnih muzičara spaja brutalni deathcore i grindcore, gurajući granice brzine, intenziteta i agresije. Njihov potresan zvuk definišu nisko uštimani, podrhtavajući rifovi, gromoglasni bas dropovi i neumoljivi bubnjarski udarci, dok vokali prelaze od gušenja guturalnih režanja do prodornih krikova.

Cut Eyes, press (via Hangtime Agency)

Članovi benda su: Dorkin Jovan – vokali, Stefan Stojanović – gitara, Batoćanin Miloš – bas, Damir Adžić – bubnjevi. Svaki član donosi bogato iskustvo stečeno u bendovima poput Magme, Amon Dina, Draconic, Instead of a Kill, Bane, Sacrifice i Real Edge. Nedavno se ekipi pridružio bubnjar Damir Adžić, poznat po radu u Alogiji, Psychoparadoxu i Retributionu, čime je intenzitet njihovih nastupa dodatno podignut. Ovaj bend svojim neumoljivim zvukom i brutalnom energijom redefiniše ekstremni metal, ostavljajući neizbrisiv trag u podzemlju.

Obscura je nemački death metal bend osnovan 2002. godine u bavarskom gradu Landshutu, poznat po tehnički izuzetno kompleksnoj i progresivnoj muzici. Spiritus movens cele priče je gitarista i vokal Steffen Kummerer, koji je ostao jedini stalni član kroz godine brojnih postava. Naziv benda inspirisan je istoimenim albumom grupe Gorguts. Obscura je debitovala 2006. godine s albumom Retribution, a globalnu pažnju privukla je 2009. s drugim albumom “Cosmogenesis”, izdanjem za Relapse Records.

Njihova muzika kombinuje tehnički death metal s elementima džeza, klasike i progresivnog rocka, uz filozofske i naučno-fantastične tekstove. Slede hvaljeni albumi “Omnivium” (2011.), “Akróasis” (2016.) i “Diluvium” (2018.), koji zajedno čine konceptualnu tetralogiju o stvaranju i uništenju svemira. Pre pet godina objavljuju album “A Valediction”, koji donosi novu postavu i još zreliji, melodijski pristup.

Obscura je kroz godine sarađivala s vrhunskim muzičarima, uključujući Christiana Münznera, Linusa Klausenitzera i Hannesa Grossmanna.

Njihovi koncerti poznati su po tehničkoj preciznosti i snažnoj atmosferi, a bend se etablirao kao jedan od vodećih u žanru tehničkog death metala. Obscura i dalje ostaje aktivna i inovativna sila na svetskoj metal sceni.

Članovi benda su: Steffen Kummerer (vokal, gitara), Kevin Olasz (gitara), Robin Zielhorst (bas) i James Stewart (bubnjevi). Nastupi ovakvih šmekera se ne propuštaju.

Sadist je italijanski death metal bend osnovan 1991. godine u Đenovi, poznat po spoju tehničkog death metala, progresivnih elemenata i mediteranskog folklora. Bend su osnovali producent, gitarista i klavijaturista Tommy Talamanca te bubnjar Peso (poznat i po radu s bendom Necrodeath). Debitantski album “Above the Light” iz 1993. brzo je stekao kultni status zahvaljujući originalnom spoju brutalnosti i atmosferičnosti. Njihov drugi album “Tribe” (1995.) dodatno je učvrstio njihov položaj na evropskoj metal sceni.

Obscura, Sadist i Cut Eyes u Dorćol Platzu

Sadist je kroz godine eksperimentisao s različitim stilovima, uključujući džez, world music i progresivni rock, što ih čini jednim od najraznovrsnijih bendova u žanru. Iako su imali pauzu početkom 2000-ih, vratili su se 2005. godine i nastavili s objavljivanjem albuma poput “Sadist” (2007.), “Season in Silence” (2010.), “Hyaena” (2015.) i “Firescorched” (2022). Talamanca, kao ključna kreativna figura benda, poznat je po sviranju gitare i klavijatura istovremeno na koncertima. Bend je nastupao širom Evrope i delio binu s velikim imenima poput Slayera i Sepulture. Može se zaključiti da i dalje ostaju jedan od najdugovečnijih i najinovativnijih bendova italijanske ekstremne metal scene.

Veče posle Hangtime njihov nastup organizuje i u zagrebačkoj Močvari.

Pretprodajna cena ulaznica je 3600 dinara i mogu se kupiti preko Gigstixa, dok će na dan koštati 3900 dinara. Fizičke ulaznice dostupne su u Katakombe baru (Knez Miletina 45). Link: https://shorturl.at/idggn

Kakve veze imaju autorska prava, zaštita intelektualne i industrijske svojine i detektor laži…

U današnjem svetu otvorenog tržišta i surove konkurencije često se ne biraju sredstva kako da se dođe do uspeha pa je tako izuzetno česta pojava plagiranje, imitacija, čista krađa ili pozajmiljavanje nekog dela od celine, nečeg što pripada nekom drugom i onda plasiranje i predstavljanje tog “proizvoda” kao da pripada nekom drugom.

I ta praksa često prolazi nekažnjeno, pogotovo ukoliko ta svojina nije pravno zaštićena ili ukoliko je originalna svojina iz država “trećeg svega”, što je česta praksa. Iz tog razloga, često se dešava da se žrtve krađe, u nedostatku efektivne pravne zaštite od strane metične države često okrenu privatnom sektoru bezbednosti za pomoć.

Velike američke diskografske kuće tuže muzičke AI servise zbog kršenja autorskih prava…

Pravno licencirano lice koje može pomoći u ovakvim situacijama su licencirane detektivske agencije koje pružaju usluge preventivnog tipa sa ciljem zaštite intelektualne i industrijske svojine za fizička kao i za pravna lica. Detektivske agencije za svoje klijente sprovode istrage u vezi sa ugrožavanjam intelektualne i industrijske svojine koje mogu biti i post-incidentnog tipa za razliku od prvog navedenog tipa koji je isključivo preventivne prirode.

Detektor laži, poligraf/Photo: Freepik

Dosadašnja praksa je pokazala da su detektivske agencije češće bile angažovane od strane pravnih lica nego od fizičkih lica u vezi pružanja usluga vezanih za zaštitu intelektualne i industrijske svojine, što je logično jer ova vrsta usluga pripada uslugama korporativno-poslovne prirode, mada ima primera i zahteva od fizičkih lica.

Prema definiciji, krađa intelektualne svojine nastaje kada neko proneveri ili koristi bez odobrenja intelektualnu svojinu drugog lica ili kompanije, uključujući patente, autorska prava, robne marke i poslovne tajne, za komercijalne svrhe.

Iskustvo rada u detektivskoj delatnosti kaže da je uobičajeno da konkurenti iz branše pokušavaju da lažno predstavljaju tuđe ideje, dostignuća i načine reklamiranja, da “obmanjuju” treća lica i da takvo predstavljanje ima za cilj da se izvuče nekakva vrsta koristi a ceo taj “koncept” je baziran na nečijem teškom danonoćnom radu u koji je neko uložio mnogo svega kako bi podstakao rast i razvoj svog brenda.

MONETIZACIJA I ZAŠTITA AUTORSKOG PRAVA… Ovaj tekst advokata Nenada Cvjetićanina bi svaki muzičar trebalo da pročita

Ako neko ima poznat logo, proizvod, ime, uslugu, uređaj, recept, ili niz drugih stvari koje se lako mogu identifikovati kao vlasništvo, onda će konkurencija verovatno želeti da narušava taj uspeh stvaranjem nečeg veoma sličnomg što klijente može zbuniti u smislu ko je zaista originalni izvor i autor. To može oštetiti reputaciju ukoliko je taj proizvod inferioran, i može direktno uticati i na smanjenje prodaje. Bez obzira na uzrok, razlog, ili efekat napada lični i poslovni integritet trebalo bi da budete zaštićeni.

Gitara/Photo: Freepik

Postoje specijalizovane detektivske agencije, gde rade iskusni privatni detektivi koji su iskusni u toj oblasti i specijalizovani za zaštitu autorskih prava i intelektualne svojine. Detektivska agencija vam može poslužiti i kao izvor informacija i konsultacija kako bi utvrdili da li postije osnovni preduslovi da se slučaj finalizira u uspešnom maniru. Najbolje je da angažujete agenciju koja ima politiku poslovanja da ne prihvata slučaj ukoliko ne može da garantuje dobre rezultate za klijenta, kao ni slučaj gde ne mogu da ispune ono što obećaju svojim kljentima.

Potrebna Vam je agencija koja, ukoliko preuzme Vaš slučaj, da budete uvereni da će u radu na tom slučaju dati sve od sebe i do kraja se boriti za Vaše interese uz pružanje maksimuma mogućnosti. Potrebna Vam je aagencija koja će identifikovati izvor problema, i prikupiti potrebne dokaze i sav neophodan materijal sa ciljem da se zaustavi neovlašćeno korišćenje intelektualne svojine korisnika usluga.

Kobejn ipak nije izvršio samoubistvo? Kortni Lav pozvana na detektor laži… imala je jak motiv da ga ubije

Široka primena termina “industrijska svojina” vezuje se za navode u Pariskoj konvenciji. Posmatrano u smislu zakonodavstava iandustrijska imovina je deo šireg aspekta zakona poznatom kao intelektualna svojina (IP) koji se odnosi uglavnom na kreacije ljudskog uma. IP prava štite interese inovatora i kreatora dajući im prava nad svojim kreacijama. Konvencija o osnivanju Svetske organizacije za intelektualnu svojinu (1967) ne traži da se definiše intelektualna svojina, ali navodi sledeće pojmove kao zaštićene “elemente” intelektualne svojine: pravo na korišćenje, brendovi, patenti, poslovne tajne, književni, umetnički i naučni radovi, nastupi umetnika, fonogrami i emitovanje, izumi u svim oblastima ljudskog delovanja, naučna otkrića, industrijski dizajn, robne marke, oznake usluga, kao i komercijalni nazivi i oznake.

Zaštita od nelojalne konkurencije je takođe veoma aktualan problem, globalno posmatrano, i gotovo da ne postoji država na svetu niti branša gde nema borbe između konkurenata na nelojalan način. Informacija stvara razliku i veliku prednost u toj “igri”. Nije retka situacija da organizacije preduzimaju radikalne mere kao što je periodično interno diskretno poligrafsko testiranje kadrova kako bi preventivno delovali i sprečili problem pre nego što nastane. Kako živimo u virtualnoj eri, gde veb sajtovi sve više predstavljaju “lice” kompanije a problematike je veoma zastupljena na Interenetu, vlada SAD krajem devedesetih godina prošlog veka donosi “Digital Copyright Millennium Act”, koji stupna na snagu i počinje da se primenjuje početkom novog milenijuma, ne samo na teritoriji SAD nego na celokupnom Internetu, odnosno na globalnom novou, tačnije obuhvata celu zemaljsku kuglu.

Detektor laži, poligraf/Photo: Freepik

DMCA akt je revolucionalizovao pravo na intelektualnu svojinu, dao novu dimenziju celokupnoj problematici i uneo regulativu u pravni vakum i anarhiju koja je do tada vladala na Internetu, na kom su, do tada, radnje kao što su “cybersquatting” i “brandjacking” predstavljale uobičajnu pojavu i maltene nešto “in” i sasvim “normalnu” pojavu i “dobru ideju” za profit, čak i sa mogućnošću da se ucenjuju poznati brendovi za tržišta koja su te kompanije želele da penetriraju.

DMCA akt ne samo da štiti i garantuje prava svim pojedince nego se i sprovodi u delo na globalnom nivou i to veoma efikasno kao i u izuzetno kratkom vremenskom roku. DMCA garantuje zaštitu intelektualne svojine na globalnom nivou. DMCA akt je akt od izuzetne važnosti na globalnom nivou. Države, generalno, imaju zakone o zaštiti IP iz dva glavna razloga: Da bi zakonski izrazile prava stvaralaca i inovatora u svojim kreacijama i inovacijama, da bi naglasile relevantnost koja je od javnog interesa u pristupu kreacijama i inovacijama; Da promoviše kreativnost i inovacije i tako doprinosi ekonomskom i društvenom razvoju.

Da sumiramo, moguće je pronaći detektivsku agenciju koja je sposobna da Vam poverljivo pruži usluge identifikacije dalekosežnosti posledica, kako unutrašnjih tako i spoljašnjih, identifikacija osumnjičenih za preuzimanje podatake, ili upada u vaš sistem, preduzimanjem operacija koje za cilj imaju da Vam pruže nepobitne dokaze krađe intelektualne svojine. Širom sveta je došlo do rasta crno tržište u industriji piraterije, replikacije i kopiranja legitimnih proizvoda. Ovo je rastuća industrija koja je sada u ekspanziji zbog aktuelizacije “dark Interneta” ili “deep weba”.

Ukoliko ikada Vaša intelektualna ili industrijska svojina bude na bilo koji način ugrožena, možete se obratiti detektivskoj agenciji koja poseduje odgovarajuću licencu, koja ima mnogo godina iskustva pri sprovođenju istraga vezanih za intelektualnu svojinu i implementaciju strategija za sprečavanje takvih krađa. To uključuje i zloupotrebu žigova i povrede autorskih prava. Zapamtite, vaš posao može biti uništen kada je kompromitovana vaša intelektualna svojina.

Extreme snimili spot za singl “X-out” i mnogo podseća na Mad Max sagu

Extreme su objavili jedanaesti spot sa šestog studijskog albuma “Six”.

Video za pesmu “X Out” sada je dostupan preko earMUSIC. Spot pojačava mračnu simboliku pesme i teme vere, smisla i smrtnosti.

– Ova pesma mi je uvijek zvučala kinematografski. Odmah mi je prizivala slike iz Mad Maxa, Dine… – kaže gitarista Nuno Betenkur.

Stivi Vaj i Nuno (Extreme) reagovali na to što je Brajan Mej proglašen za najvećeg rock gitaristu

Pevač Geri Čerone objašnjava:

– Tekst je lament uhvaćen u noćnoj mori, koja odražava prolaznu prirodu života i pitanje smisla pred neizbežnim.

Nuno naširoko objasnio svoju izjavu da Sleš “ne može da svira Rijanine pesme”…

Album je bend podigao na novi nivo, zahvaljujući singlovima kao što su “Rise”, “Banshee” i “Other Side of the Rainbow”, a podržan je i svetskom turnejom koja je obuhvatila SAD, Evropu, Ujedinjeno Kraljevstvo, Indiju, Japan i Australiju.