“Le par pomladi smo. In ne ostajamo, da se lekcij naučimo. Kot turisti gremo mimo”. (Mehanika, 2024)
Slovenačka grupe Mehanika objavila je u petak, 18. oktobra, svoj novi singl, numeru “Turisti”, koja dolazi zajedno sa video spotom i koja govori o tome kako prolazimo kroz život kao turisti, kako bi naučili neke životne lekcije.
A koje bi lekcije trebalo da naučimo? Apsolutno svako svoje, one koje nas kroz život vode, kažu iz benda i dodaju:
– Uprkos našim željama i trudu, u životu nije uvek lepo ali bez izazova nema napretka. Dno za svakoga od nas je mesto gde odlučimo da prestanemo da kopamo i počnemo da se penjemo po “vatrenim merdevinama” iz jame u kojoj nikako ne želimo da ostanemo. Mudraci uče da se ne borimo protiv života, već da ga posmatramo i prihvatamo. Ako je moguće, sa zahvalnošću.
Boštjan Meh, tekstopisac, vokal i basista, Damjan Kuzmijak, gitarista, i Klemen Markelj, bubnjar – trećim singlom “Turisti” obrađuju svoje miljene eshatološke teme o postojanju, smislu i prolaznosti. Durska kompozicija deluje kao optimizam, dok teški gitarski tonovi i aranžman deluju kao hrabrost za suočavanje sa “vatrenim merdevinama”.
– Mi, Mehaničari, verujemo u ono što “propovedamo” (propovedamo ono što smo praktikovali), jer smo to više puta iskusili na vlastitoj koži. Bez doživljenih, preživljenih i samorefleksivnih doživljaja o kojima pričaju “Turisti”, bez krčenja puta i lomljenja kolena u dubokom snegu, nikada ne bismo uspeli (tako) suvereno da prenesemo poruku – kažu Mehaničari i za kraj dodaju.
– Računice su gotove, ništa ne znače, život je “safari”. Otkrivanje života je putovanje, pokret, napredak – baš kao i naša muzika koja se rađa u dubokoj žeravici. Muzika je neophodna za put do svetla, ponekad do saosećanja, prihvatanja, ponekad do ohrabrenja. Nećemo stati, obećavamo!
Kventin Tarantino obično ne žali mnogo kada je reč o njegovim radovima. Međutim, u intervjuu za Deadline je priznao da se kaje što je snimio jednu scenu u filmu “Kill Bill” sa Umom Turman 2003. godine.
Tokom snimanja Tarantino je ubedio Turman da izvede opasnu scenu vožnje, koja je završila teškom nesrećom. Glumica je završila u bolnici, a ovaj incident ostavio je dubok trag u njihovom sećanju.
U razgovoru za New York Times, Uma je svojevremeno opisala svađu sa rediteljem posle nesreće, optuživši ga da je pokušao da je ubije.
S vremenom ona je preispitala svoje optužbe i priznala da Tarantino nije imao “loše namere”. On je, s druge strane, sada podelio svoje mišljenje o incidentu:
– Niko od nas nikada nije smatrao da je to kaskaderski trenutak. Možda je trebalo, ali nismo- izjavio je Tarantino i priznao svoju odgovornost, naglašavajući da je napravio grešku jer nije ponovo testirao putanju vožnje.
– To je bila moja najveća greška. Kajem se što sam snimio tu scenu – dodao je reditelj.
– Osetila sam žestok bol i pomislila: “Bože, nikada više neću moći da hodam”.
Iako je incident mogao da se završi daleko ozbiljnije, “Kill Bill” je postao jedan od Tarantinovih najcenjenijih filmova, dok je Umina uloga ostala nezaboravna, navodi index.hr.
Bend Gladni naučnici objavili su video spot za pesmu “Osećam” i najavili skorašnji koncert u Beogradu.
Novi video spot beogradskog benda Gladni naučnici za pesmu “Osećam” je drugi singl sa EP-a “Spontano narušenje simetrije” (Pop depresija/Kišobran), koji će se pojaviti početkom sledeće godine.
Publika će imati priliku da čuje novu pesmu i uživo na koncertu zakazanom za 8. novembar u klubu Elektropionir u Cetinjskoj ulici. Kao predgrupa će nastupiti mladi podgorički bend Petrikor, koji je nedavno skrenuo na sebe pažnju demo singlom “Projekcija neba”.
Video je sniman u klubu Craft Room Berlin Monroe, a autorka je ponovo Nevena Jovanović, sa kojom bend ima dugogodišnju saradnju. Nevena je napisala scenario i uradila celokupnu realizaciju. U spotu se pojavljuje mlada glumica Anja Stevanović, a pored nje i bliski prijatelji benda.
Nova postava benda – Lazar Dimitrijević, Igor Pasuljević, Tino Marković, Vitalii Antonov i Vladimir Đoković – se intenzivno priprema za beogradski koncert i poziva publiku da ih čuje uživo. Obećavaju dobru zabavu.
Radnja je smeštena u distopijsku budućnost, u kojoj nepravedno osuđeni policajac Ben Ričards dobija šansu za slobodu tako što mora prisilno da učestvuje u televizijskoj emisiji.
Kingov roman smešten je u distopijsku Ameriku 2025. godine, u kojoj je Švarceneger kao Ben Ričards učestvovao u nasilnom rijalitiju kako bi osvojio dovoljno novca da spasi svoju teško bolesnu ćerku.
Film je ostvario prosečne rezultate kod kritičara i publike. Možda nova vezija sada bude uspešnija.
Sudden Death Records će objaviti “No Escape From What You Are”, tribjut album harcore legendama D.O.A. 25. oktobra, a biće dostupan na crnom i višnja crvenom, smash and splatter vinilu, kao i na CD-u i digitalnim formatima.
Prošle zime D.O.A. momci su smislili koncept albuma… “Hej zašto ne pozovemo gomilu naših pank rok prijatelja da snime D.O.A. pesme?” Tako je kanadski kum panka Džoj Shithead Kitli kontaktirao gomilu svojih starih prijatelja i svoje omiljene bendove. Kao što možete da se vidi iz ove sjajne postave, njihova reakcija na poziv D.O.A. je bila odlična.
D.O.A. – poznati kao kumovi hardkora, a sam Shithead je izmislio taj termin – uticali su na bendove i fanove od 1978. godine, odsviravši preko 4.500 nastupa u 50 različitih zemalja na pet različitih kontinenata.
Za mnoge muzičare koji su ovde uključeni, D.O.A. je bio jedan od prva dva ili tri pank benda koje su ikada videli u životu. Dakle, ono što imamo ovde su neverovatne verzije 15 sjajnih pesama koje su Džoj i prijatelji napisali i D.O.A. snimljene i izvedene tokom proteklih 47 godina.
“No Escape From What You Are” – spisak pesama:
* RANCID – “Waiting For You” * CIRCLE JERKS – “The Enemy” * ADOLESCENTS – “2+2” * VOIVOD – “World War 3” * SLIME – “War In the East” * FEAR – “New Age” * TOXIC REASONS – “My Old Man’s A Bum” * DUFF MCKAGAN – “The Prisoner” * DESCENDENTS – “Get Out Of My Life” * PROPAGANDHI – “Fuck You” * DUFF MCKAGAN – “Rich Bitch” * WAR ON WOMEN – “Liar For Hire” * DEAD KENNEDYS – “Smash the State” * THE DEFECTS – “Already Dead” * M.D.C. – “American the Beautiful”
Džoan Armatrejding je najavila da će njen novi album “How Did This Happen And What Does It Now Mean” biti objavljen preko izdavačke kuće BMG 22. novembra.
Kako Armatrejding objašnjava, bila je odmah inspirisana da napiše pesmu nakon što je svedočila alarmantno konfrontacionom ponašanju mladog čoveka u javnosti:
– Vikao je: ‘Ubiću sve! Neću da se pomerim! Možete da zovete policiju! Ne možete da me pomerite!’ Svi stihovi su odmah došli, odjednom, i znala sam da pesma mora imati agresivnost, jer je i on bio takav. Uradila sam jednu verziju koja je bila malo blaža, ali odmah se videlo da to nije to.
Album “How Did This Happen And What Does It Now Mean” je u potpunosti napisala, producirala a sama je i odradila mastering. Govoreći o naslovu albuma, rekla je:
– Možete ga primeniti na gotovo bilo šta. Trenutno smo u jako čudnoj situaciji, i stvarno se pitaš, kako se ovo desilo? Neke stvari kroz koje prolazimo, i neke stvari koje možemo i ne možemo reći, i možemo i ne možemo uraditi – kako smo uopšte došli do ovog mesta i šta to sada znači? Kuda ćemo dalje? To se odnosi na sve vrste stvari. Kao da postavljaš pitanje na koje ne možeš da odgovoriš.
Konflikt oko podataka prodaje vinila izneo je na videlo spekulaciju da novom statističkom metodologijom Luminatea veliki igrači dolaze u poziciju da njima pripadne tržišni deo nezavisnih izdavača i umetnika. Prodaja fizičkih nosača zvuka izgleda ne odgovara zagovornicima brze konzumacije hitova na streaming servisima.
Posle objave podataka na Billboardu o frapantnom padu prodaje vinilnih ploča u 2024. godini za čak jednu trećinu u odnosu na raniji period reagovala je američka Vinilna alijansa (Vinyl Alliance) sa svojim podacima. To je takođe otvorilo i pitanje tačnosti statističkog merenja kompanije Luminate (prije poznate kao MRC Data, ujedno i kupca Nielsen Musica).
Naime, Luminate je promenio način na koji izveštava o podacima o prodaji fizičkih medija ove godine tako što je iz merenja izbacio nezavisne trgovce i prodavonice ploča i tako dramatično za njihove rezultate prodaje smanjio svoju procenu koja je de facto potpuno netačna. Konkretno, tim potezom je isključeno više od 1.500 nezavisnih prodavnica ploča u Sjedinjenim Američkim Državama.
Luminate je prošle godine upozorio da će njegova promena u metodologiji rezultirati time da će brojke prodaje vinila u 2024. biti značajno niže, a to je posledično još tada dovelo do protesta od strane nezavisnih trgovaca na malo, a kod nekih i bojkota slanja podataka o prodaji Luminateu. Luminate je decenijama bio zlatni standard za fizičku prodaju muzike. Međutim, upravo je promenom svog procesa izveštavanja, ta kompanija frustrirala mnoge vlasnike prodavnica ploča i radnike u industriji.
Panika u redovima Luminatea očigledno je velika posle sramotno netačnog izveštaja koje je objavio i Billboard, a potom i svi ostali, jer je firma u sredu 16. oktobra iznenada odbacila taj izveštaj i objavila nov u kojem se tvrdi da je prodaja vinila od početka godine zapravo porasla za više od 6% u odnosu na prethodnu godinu, iako nije jasno zašto su napravili tu naglu i ekstremnu promenu.
Vinilna alijansa, odnosno koalicija nezavisnih muzičkih prodavnica (CIMS), odbor Record Store Daya i Music Business Association pokrenuli su alternativnu listu za merenje fizičke prodaje i prodaje vinila što je Luminate dovelo u nedoumicu.
Luminate je prethodno ekstrapolirao fizičku prodaju albuma indie trgovaca koristeći metodologiju koja je procenjivala stvarnu prodaju manjim uzorkom nezavisnih trgovina. Procene Billboarda sugerišu da je prethodna metodologija koristila uzorak merenja prodaje s oko 70 računa s ukupno 140 izloga za predstavljanje čak 1.500 do 2.000 nezavisnih trgovaca koji posluju u Sjedinjenim Državama, a to osim što se slabo podudara sa stvarnim stanjem na terenu, takođe otvara prostor manipulacijama, posebno na štetu onih umetnika koji svoju karijeru grade između ostalog na prodaji vinila.
Tog mišljenja je i Patrik Amori, direktor Matador Recordsa.
– Luminate kažnjava ozbiljne umjetnike koji grade karijeru kroz albume. Njihova prodaja se ne broji. Njihov tržišni udeo dodeljuje se velikim kompanijama. To je katastrofa za nezavisne muzičare, izdavačke kuće i trgovce – rekao je Amori za Billboard ranije ove godine.
Slično su reagovali i Sem Tornov i Nikol Rajni na Discogsu, navodeći da je Discogs 15. oktobra kontaktirao Krisa Muratorea, direktora partnerstva u Luminateu, koji je potvrdio da objavljeni podaci nisu tačni, i potvrdio korekciju s 33% pada prodaje – na 6,2% u korist povećanja prodaje vinila u 2024. godini.
Bii Filds, potpredsednik maloprodajnih/komercijalnih usluga i vinil strateg u Warner Music Group, rano je uočio netačan izveštaj i veruje da ažurirane brojke koje je Luminate prijavio odgovaraju onome što je video u celoj industriji.
– Prema svim raspoloživim merilima, posao s vinilima raste u 2024. – rekao je Filds za Discogs i zaključio: – Ako pogledate polugodišnji izveštaj RIAA-e, on pokazuje da su isporuke vinila u maloprodaji porasle za 17% više od bilo kojeg drugog fizičkog muzičkog formata, ili (korigovano) Luminateovo merenje koje pokazuje da je prodaja vinila porasla za 6,2 posto, zaključak je da pogled na ta dva podatka dovoljno govori u korist poslovanja s vinilnim pločama.
Imagine Dragons predstavili su “Take Me To The Beach”, pesmu na kojoj im se pridružuje Baker Boy koji se može pohvaliti brojnim ARIA (The Australian Recording Industry Association Music Awards) nagradama.
Saradnja s njihovog šestog studijskog albuma “Loom” stiže nakon još jedne albumske saradnje, pesme “Eyes Closed”, na kojoj im se pridružila latino zvezda J Balvin. Posebno je zanimljivo istaći da na “Take Me To The Beach” Baker Boy koristi svoj maternji jezik, Yolŋu Matha, jezik naroda Yolŋu sa severoistoka Australije.
– Oduševio sam se kad su se momci javili jer sam veliki fan njihove muzike. “Take Me To The Beach” donosi letnji osećaj – kod mene, dečaka koji je odrastao na ostrvu, izaziva posebno raspoloženje. Presrećan sam što mogu da doprinesem pesmi na Yolŋu Matha, svom maternjem jeziku. Znam da će moje društvo kod kuće biti uzbuđeno stoga mi je čast da podelim svoj jezik i kulturu sa svetom – kaže Baker Boy.
Baker Boy je zapalio scenu na dodeli Australian Commercial Radio Awards, koja se održava u The Staru u Sidneju – tom je prilikom izveo svoj nedavni hit singl “King” čime uskoro zaokružuje debitantski album “Gela” iz 2021., ali i nagoveštava šta nam sprema u budućnosti.
Imagine Dragons kreću na “Loom” svetsku turneju na kojoj izvode pesme s istoimenog albuma i njihove najveće hitove, uključujući “Thunder”, “Radioactive” i brojne druge.
Metallica je zapravo nastupala na svih sedam kontinenata u okviru te kalendarske godine – u Severnoj Americi, Južnoj Americi, Evropi, Africi, Aziji i Australiji, preneo je Guinnessworldrecords.com.
Za razliku od redovnih svirki Metallice, koncert na Antarktiku je održan bez tradicionalnih pojačala zbog delikatnog okruženja ledenog kontinenta.
Kragujevački rok bend Fraktal uspešno je predstavio novi singl “Kaldrma”, koji je već privukao pažnju šire javnosti. Zahvaljujući glasovima brojnih fanova, pesma je u četvrtak, 10. oktobra, proglašena i za Hit dana Radio Beograda 202.
Ovaj singl je drugi po redu, sa predstojećeg albuma “Kocka je bačena” koji bend Fraktal sa nestrpljenjem sprema za svoje obožavaoce, a govori o ljudima koji odlaze i onima koji ostaju i njihovoj borbi za bolje.
Nakon objavljivanja pesme “Kaldrma”, bend je održao svoj prvi samostalni koncert u Domu kulture Studentski grad, 30. septembra, na Novom Beogradu, gde su premijerno izveli i ostale numere sa predstojećeg albuma. Ovaj nastup predstavlja dobar početak za Fraktal i njihov muzički pravac, koji spaja snažne emocije sa sirovom energijom rok zvuka.