Glumac, scenarista i muzičar Nikola Pejaković Kolja postavljen je za novog direktora Drame Srpskog narodnog pozorišta, saznaje 021.rs.
Nikola Pejaković je rođen u Banjaluci 1966. godine.
Poslednjih godina je poznat kao scenarista i kompletan autor serija “Meso”, “Kosti” i “Advokado”, a donedavno je bio i lider grupe Grobovlasnici, koja više ne postoji iz poznatih razloga.
Kako saznajemo, za novu direktorku baleta postavljena je Aja Jung. Ona je umetnička direktorka Beogradskog festivala igre.
Podsećamo da je nedavno na mesto v.d. upravnika SNP-a postavljena Ljubinka Gvozdenović.
Ona je na toj funkciji zamenila književnika i teatrologa dr Zorana Đerića, koji je na mestu v.d. upravnika SNP-a proveo godinu i po dana. To je bio njegov drugi mandat na čelu ove ustanove.
Glen Metlok, basista bendova Sex Pistols i Blondie, otkrio je kako je pokojna muzička legenda Dejvid Bouvi u svom automobilu držao originalna dela slikara Pabla Pikasa i Henrija Matisa u novoj epizodi britanskog muzičkog showa ”Never Mind The Buzzcocks‘’.
Metlok je gostovao u emisiji sa muzičarkom Kortni Lav i komičarima i glumcima Džoelom Dometom i Noelom Fildingom i prisetio se kako je završio u Bouvijevom automobilu nakon nastupa u Njujorku.
– S Igijem Popom odsvirali smo koncert u klubu u Njujorku i došao je Dejvid Bouvi. Imao je isti auto kao u filmu iz 1976. “Čovek koji je pao na Zemlju”. Svi smo seli u automobil i vozili se avenijom Madison, a ja sam sedeo na kolenu Bouvija jer nisam imao mesta – započeo je priču Metlok.
– A u autu su visile neke slike. Pitao sam ga: “Čekaj malo, pa to je Pikaso, zar ne?’, a on je rekao: ‘Da, jeste’.
Tada sam pogledao na drugu stranu i rekao: ‘Čekaj, to je Matis!’ U njegovom autu… A on je odgovorio: ‘Da’. Rekao sam mu: ‘Pa ti si j….. opasan igrač , a on je izustio: ‘Da, valjda jesam’ – rekao je Metlok i svi su prasnuli u smeh.
Metlok je nedavno s članovima Sex Pistolsa Polom Kukom i Sivom Džonsom i pevačem Frenkom Karterom održao koncerte u Londonu, na kojima su svirali pesme s albuma ”Never Mind The Bollocks”.
Koncerti su prvobitno najavljene radi prikupljanja novca za klub Bush Hall u Shepherd’s Bushu, u zapadnom Londonu, jer su njegovi vlasnici trebali da prikupei 42.000 funti putem crowdfundinga kako bi sprečili da se on zatvori.
U prebogatoj koncertnoj ponudi prestonice, sinoć se u Zappa Bazi održao zanimljiv koncert – članovi grupe Generacija 5 udružili su snage sa jednim od naših najboljih pevača, legendarnim Dadom Topićem.
Nastup je počeo numerom “Šta ćemo nas dvoje”, da bi zatim sledio miks starih i novih hitova Generacije 5 – od “Freedom” i “Ne pravi galamu” do “Dubler” i “Svemu dođe kraj”, gde im se kao specijalan gost pridružio gitarista Aleksandar Sedlar.
Mladi novosadski pevač Miloš Bajat još jednom je pokazao da je odličan frontmen Generaciji, dok su gitarista Dragan Jovanović Krle i klavijaturista Dragoljub Ilić Ilke standardno briljirali u pesmama “Povedi me u noć”, “Ti i ja”, “Dolazim za pet minuta” i ostalim iz bogatog repertoara beogradskog benda.
Numerom “Ja verujem”, koja je posvećena preminulom basisti Generacije Milošu Stojisavljeviću Cajgeru, Dado je otpočeo svoj blok – mudro odabravši najveće hitove kao što su “Za koji život treba da se rodim”, “Superstar”, “Rokenrol u Beogradu”, “Da li znaš da te volim”, “Istina mašina” i “Makedonija”.
Prvi put u istoriji, članovi Generacije 5 pratili su Topića i to je zvučalo besprekorno – kao da su celog života svirali zajedno, što samo potvrđuje da za vrhunske profesionalce ne postoje prepreke.
Stara garda opravdala je sva očekivanja, a pesme “Ti samo budi dovoljno daleko” i “Ritam tvoga dodira” bile su šlag na torti ovog nesvakidašnjeg koncerta.
Za sam kraj ostavili su hit “Najjači samo ostaju”, koji simbolično opisuje Dadin i Generacijin stav – kada ste na bini decenijama, najveća nagrada je ostati i opstati.
Ukoliko Topić i Generacija 5 budu krenuli na zajedničku turneju, nemojte propustiti da ih odgledate u svom gradu.
Svi izložbeni prostori 60. Oktobarskog salona otvaraju se u nedelju, 20. oktobra, u 13 sati, a tokom šest nedelja trajanja manifestacije publiku očekuju brojne izložbe i programi na kojima učestvuje više od četrdeset domaćih i stranih umetnika.
Tokom više od mesec dana trajanja 60. Oktobarskog salona, od 20. oktobra do 1. decembra, na devet lokacija i u javnim prostorima u gradu, odvijaće se brojni programi u različitim formatima: čitanja, razgovori, diskusije, radionice, performansi i predavanja.
Ulaz na sve izložbe i programe je slobodan, a ovogodišnje lokacije su: tri galerije Kulturnog Centra Beograda (Likovna galerija, Galerija Artget i Galerija Podroom), Paviljon na Cvetnom trgu, Galerija FLU, bivši klub Akademija, Galerija ULUS, Galerija SULUJ, Salon Muzeja grada Beograda, Muzej afričke umetnosti, izlozi Francuskog instituta i javni prostori u gradu.
Pre zvaničnog otvaranja manifestacije, u petak, 18. oktobra, ispred Kulturnog centra Beograda organizovan je performans 7×70 – Obrok, čiji su autori Lusi i Horhe Orta. Ručak u javnom prostoru za 200 zvanica, ispred Kulturnog centra Beograda, okupio je neke od aktera na javnoj, političkoj i kulturnoj sceni Beograda, sa idejom da „sesti za isti sto, podeliti hleb i hranu“ može biti način skretanja pažnje na neke od gorućih problema sa kojima se suočavaju umetnici i kulturni radnici kod nas.
Beogradski zajednički ručak je 47. obrok koji su Lusi i Horhe Orta organizovali u javnim prostorima raznih gradova širom sveta.
Ovaj rad deo je kustoske koncepcije Trag, koja kroz raznovrsnost radova i intervencija šalje poruku o neophodnosti obezbeđivanja prostora u kojima umetnici mogu da stvaraju, i koji su važni za podsticaj i razvoj umetničke i kulturne scene. Pored ovog koncepta, Oktobarski salon čine još dve paralelne linije: Estetike susreta preispituju šta proističe iz razmena stranih i domaćih autora, deljenja i udruživanja, dok se koncept Nada je disciplina fokusira na naš savremeni doživljaj posla, na beskorisnost rada i na vezu rada i umetnosti.
Lutkarska predstava Daniele Ortiz, umetnice iz Perua, koja će biti predstavljena premijerno na trgu icpred paviljona Cvijete Zuzorić na Dan otvaranja, u nedelju, 20. oktobra, na alegoričan način priča o neophodnosti borbe za slobodnu reč, izraz, pogled na svet i život umetnosti koja se kritički odnosi prema ekonomskim, političkim i društvenim imperativima liberalnog kapitalizma.
“Gde su naši prostori za rad?”, pitanje je koje građani Beograda imaju prilike da vide i na bilbordima tokom trajanja manifestacije. Reč je o radu Nine Ivanović na kome su prikazane zgrade BIGZ i Jugošped, prostori čija prenamena znači odlazak umetnika iz njih. Umetnici će na Cvetnom trgu, tim povodom, 23. oktobra organizovati participativni performans kojim će skrenuti pažnju na ovu temu.
Članovi domaćeg kolektiva Karavan inspirisani su memorabilijama koje pronalaze u romskom naselju Bair, gde Karavanci na zidovima porodičnih kuća muzičara stvaraju murale, uz preporuke i sugestije Bairaca. Snimak pejzaža termita umetničkog dua doplgenger je esej u kome autori posmatraju slike prošlosti rudara u socijalističkom društvu, poredeći ih sa skrivenom slikom rudarenja u kapitalističkom društvu.
Video rad Vrednost odsustva Adrijana Melisa, govori o nepoverenju prema socijalističkom ekonomskom modelu Kube, gde su javni službenici zbog niskih plata izmišljali izgovore da izostanu sa posla. Melis odlučuje da plaća te izgovore dajući ljudima za produkciju video rada tačno onoliko novca koliko vredi njihovo odsustvo sa posla.
Kiluanži Kia Henda, umetnik iz Luande, prikazaće u Dvorani Kulturnog centra Beograda (DKC) film o političkim i društvenim problemima na savremenoj umetničkoj sceni Luande, a umetnica Mvana iz Angole izvešće performans Čuvarke – ritual sestrinstva u Muzeju afričke umetnosti.
Gost Beograda je i Alfredo Har, slikar, umetnik i arhitekta, koji će u DKC održati javno predavanje Stvari se raspadaju.
Program će činiti i nekoliko radionica za decu, u Dvorani Kulturnog centra Beograda i u Muzeju afričke umetnosti.
Lorenco Balbi (Lorenzo Balbi), direktor Muzeja moderne umetnosti u Bolonji MAMbo Dobrila Denegri, istoričarka umetnosti i kustoskinja Matju Lelijevr (Matthieu Lelièvre), kustos u Muzeju savremene umetnosti u Lionu Maja Kolarić, direktorka Muzeja savremene umetnosti u Beogradu Lina Džuverović, viši predavač i rukovoditeljka studijskog master programa Kustoski rad i kolekcije na Čelsi koledžu za umetnost Univerziteta umetnosti u Londonu Ana Knežević, kustoskinja u Muzeju afričke umetnosti u Beogradu Emilia Epštajn, kustoskinja u Muzeju afričke umetnosti u Beogradu Kulturni centar Beograda Zorana Đaković Minniti, članica Odbora Oktobarskog salona i pomoćnica direktora programa Kulturnog centra Beograda Ljiljana Ilić, koordinatorka za komunikacije i medije Kulturnog centra Beograda i 60. Oktobarskog salona
Umetnici i učesnici 60. Oktobarskog salona:
Trag Aldo Đanoti, Alesandra Savioti, Alfredo Har, Danijela Ortiz, Kolektiv Ministarstvo prostora, Lidija Delić, Marija Šević, Nemanja Nikolić i Nina Ivanović, Lusi + Horhe Orta, Marija Ajhorn, Udruženje likovnih umetnika Srbije (ULUS), Frančesko Fonasi
Estetika(e) susreta Ane Imhof, Anika Kars, Biljana Đurđević, Damir Radović, Edi Dibjan, Ivan Šuletić, Jepe Hejn, Jesper Just, Kjanga Ham, Malgožata Mirga-Tas, Malek Gnaoui, Marina Marković, Nikola Dimitrović, Randolfo Lamonijer
Nada je disciplina Adrijan Melis Sosa, Darinka Pop-Mitić, doplgenger, I drugi (And Others): Urodnjene politike i prakse umetničkih kolektiva, Jelena Savić, Karavan, Katrin Bem i Jelena Micić, Kiluanži Kija Henda, Mvana, Milica Dukić, Milica Ružičić, Čitalačka grupa za feminističko trajanje (FDRG)
Ozi Ozborn primljen je u subotu uveče po drugi put Rock and Roll of Fame, posle indukcije kao osnivač Black Sabbatha 2006. godine.
Ozborna je u Rock Hall uveo glumac i frontmen Tenacious D – Džek Blek.
– Najveći frontmen u istoriji rock’n’rolla – Ozi Ozborn – rekao je Black i nastavio. – Naslovnica “Blizzard of Ozz”bila je najmetalskija stvar koju sam ikad video, a nisam ni znao šta je metal.
– Onda sam se vratio Ozijevim ranijim albumima, Black Sabbathu. I pomislio sam “nesveto sranje, ovaj je majko… izmislio heavy metal…” najmračnije, najteže sranje koje je svet ikada čuo.
Sedeći na prestolu, Ozborn je prihvatio svoju nagradu uz ovacije.
– Ne mogu da verujem da sam ovde – rekao je tijekom govora. – Moji fanovi su mi toliko odani tokom godina da ne mogu dovoljno da im se zahvalim.
– Imao sam sreću tokom godina da sviram s nekim od najvećih svetskih gitarista, bubnjara, basista… Večeras želim da kažem ednu stvar za tipa po imenu Rendi Rouds . Da nisam upoznao Rendija, ne bih sedeo ovde večeras. (Gitarista Rendi Rouds, koji je preminuo 1982, uvršten je u Rock & Roll Kuću slavnih 2021.)
Ozborn koji se dugo bori s Parkinsonovom bolešću, uz druge zdravstvene probleme, koji su ga sprečili da nastupa uživo poslednjih godina, u maju je još gajio nadu da će nastupiti na subotnjoj ceremoniji uvođenja u Hall of Fame, iako su ga lekari savetovali da to ne čini.
Započeo je deo nastupa na pozornici uzvikujući poznatu ” All aboard! ” pre nego što je bend krenuo s “Crazy Train”.
Legacy Recordings odredio je 14. mart 2025. godine kao datum objavljivanja “See You On The Other Side V2.0”, novog vinilnog box seta Ozija Ozborna.
“See You On The Other Side V2.0“ je kompletna vinilna zbirka Ozijevog originalnog solo materijala u ograničenom izdanju, numerisani crni vinil box set. Biće napravljeno 2.000 primeraka, a na njemu će biti ukupno 18 albuma, uključujući kompilaciju rariteta “Flippin’ The B-Side”, kao i njegova najnovija izdanja “Ordinary Man” i “Patient Number 9”.
Ovaj super deluxe box takođe uključuje 10 potpuno novih postera sa retro fotografijama u punoj veličini, vinilni podmetač u obiluku zlatnog šišmiša i pojedinačno numerisani pergamentni sertifikat o autentičnosti koji je lično potpisao Ozi Ozborn.
Istaknuti albumi:
* Blizzard Of Ozz (1980) * Mr. Crowley (1980) * Diary Of A Madman (1981) * Bark At The Moon (1983) * The Ultimate Sin (1986) * Tribute (1987) * No Rest For The Wicked (1988) * Just Say Ozzy (1990) * No More Tears (1991) * Live & Loud (1993) * Ozzmosis (1995) * Down To Earth (2001) * Flippin’ The ‘B’ Side (1980-2001) * Live At Budokan (2002) * Black Rain (2007) * Scream (2010) * Ordinary Man (2020) * Patient Number 9 (2022)
Za kompletan spisak pesama i za pretprodaju, posetite store.ozzi.com.
Ozi Ozborn prodao je više od 100 miliona ploča, jedan je od nekolicine umetnika koji su imali deset najboljih albuma u poslednjih šest decenija, primljen u Kuću slavnih rokenrola kao suosnivač Black Sabbath, osvojio tri Grammy nagrade, zaradio Nagrada Ivor Novello za životno delo Britanske akademije za tekstopisce, kompozitore i autore, postavio je Ginisov svetski rekord i dobio zvezdu na Holivudskoj stazi slavnih i Bulevaru zvezda u Birmingemu. Svirao je za kraljevske porodice (čak i za englesku kraljicu) i dostojanstvenike širom sveta, komunicirao sa predsednicima i nastupao pred milionima odanih obožavalaca na pet kontinenata.
Ozi nije odsvirao ceo koncert od 2018., nedugo pre nego što mu je 2019. dijagnostikovana Parkinsonova bolest. Iste godine, Ozborn je zadobio povredu kičme, koja ga je primorala da se podvrgne nekoliko operacija i tretmana matičnim ćelijama, što je dovelo do otkazivanja njegove evropske turneje.
Na ovogodišnjem sajmu knjiga gostovaće 18 književnika iz Kube, a prvi put će prezentovati svoja dela i pisac Dejvid Unger kao i slovenačka antropološkinja Nataša Rogelja, a prema rečima PR sajma Jelene Videnović, zvezda sajma biće britanski autor Toni Parsons.
– Toni Parsons učestvuje u čak dva programa, jedan program će biti posvećen isključivo njemu i njegovoj knjižernosti, a u drugom programu on će razgovarati sa Dejanom Stojiljkovićem o temi književnog žanra – rekla je Videnovićeva za Tanjug.
Svečano otvaranje održano je sinoć i na njemu je govor održala srpska književnica Milena Marković, kao i počasni gost pisac Migel Barnet.
On će na sajmu predstaviti svoje delo “Sećanja jednog odbeglog groba” zajedno sa ostalih 17 članova kubanske delegacije koji su specijalno za sajam preveli svoja dela na srpski jezik.
Na sajmu će svoje delo “Mastermajnd” predstaviti pisac iz Gvatamale Dejvid Unger dok će se slovenačka antropološkinja Nataša Rogelja predstaviti sa knjigom “13. mesec” koja je 2019. godine bila proglašena jednom od 10 najčitanijih knjiga u Sloveniji.
Videnovićeva je objasnila da će program biti održan u četiri celine od kojih će jedna biti posvećen dečijoj književnosti sa nazivom “Hiljadu zašto? ” na kojoj će Ljubivoje Ršumović održati radionicu za najmlađe gde će ih učiti kako da napišu pesmu.
Na pitanje da li će sledeće godine sajam knjiga biti održan na istoj lokaciji kao i do sada ona je nevela da se naredno izdanje već priprema i da će se on održati na starom dobrom mestu ispod kupola Beogradskog sajma.
67. Međunarodni sajam knjiga, pod sloganom “Reč je slobodna”, traje do 27. oktobra na Beogradskom sajmu.
Miki Grejem iz irskog benda Boyzone pozvao je izdavačke kuće na velike promene nakon smrti Lijama Pejna (31).
– Mislim da bi bila mudra odluka za izdavačke kuće da od sada imaju psihologe u svom timu, koji bi se bavili ranjivošću svojih mladih talenata. Slava može biti vrlo štetna, naročito u današnjem svetu. Puno novca. Nikoga nema da pomogne. Puno je ljudi koji ti govore ‘da’. Niko iskren – poručio je Grejem.
“Le par pomladi smo. In ne ostajamo, da se lekcij naučimo. Kot turisti gremo mimo”. (Mehanika, 2024)
Slovenačka grupe Mehanika objavila je u petak, 18. oktobra, svoj novi singl, numeru “Turisti”, koja dolazi zajedno sa video spotom i koja govori o tome kako prolazimo kroz život kao turisti, kako bi naučili neke životne lekcije.
A koje bi lekcije trebalo da naučimo? Apsolutno svako svoje, one koje nas kroz život vode, kažu iz benda i dodaju:
– Uprkos našim željama i trudu, u životu nije uvek lepo ali bez izazova nema napretka. Dno za svakoga od nas je mesto gde odlučimo da prestanemo da kopamo i počnemo da se penjemo po “vatrenim merdevinama” iz jame u kojoj nikako ne želimo da ostanemo. Mudraci uče da se ne borimo protiv života, već da ga posmatramo i prihvatamo. Ako je moguće, sa zahvalnošću.
Boštjan Meh, tekstopisac, vokal i basista, Damjan Kuzmijak, gitarista, i Klemen Markelj, bubnjar – trećim singlom “Turisti” obrađuju svoje miljene eshatološke teme o postojanju, smislu i prolaznosti. Durska kompozicija deluje kao optimizam, dok teški gitarski tonovi i aranžman deluju kao hrabrost za suočavanje sa “vatrenim merdevinama”.
– Mi, Mehaničari, verujemo u ono što “propovedamo” (propovedamo ono što smo praktikovali), jer smo to više puta iskusili na vlastitoj koži. Bez doživljenih, preživljenih i samorefleksivnih doživljaja o kojima pričaju “Turisti”, bez krčenja puta i lomljenja kolena u dubokom snegu, nikada ne bismo uspeli (tako) suvereno da prenesemo poruku – kažu Mehaničari i za kraj dodaju.
– Računice su gotove, ništa ne znače, život je “safari”. Otkrivanje života je putovanje, pokret, napredak – baš kao i naša muzika koja se rađa u dubokoj žeravici. Muzika je neophodna za put do svetla, ponekad do saosećanja, prihvatanja, ponekad do ohrabrenja. Nećemo stati, obećavamo!
Kventin Tarantino obično ne žali mnogo kada je reč o njegovim radovima. Međutim, u intervjuu za Deadline je priznao da se kaje što je snimio jednu scenu u filmu “Kill Bill” sa Umom Turman 2003. godine.
Tokom snimanja Tarantino je ubedio Turman da izvede opasnu scenu vožnje, koja je završila teškom nesrećom. Glumica je završila u bolnici, a ovaj incident ostavio je dubok trag u njihovom sećanju.
U razgovoru za New York Times, Uma je svojevremeno opisala svađu sa rediteljem posle nesreće, optuživši ga da je pokušao da je ubije.
S vremenom ona je preispitala svoje optužbe i priznala da Tarantino nije imao “loše namere”. On je, s druge strane, sada podelio svoje mišljenje o incidentu:
– Niko od nas nikada nije smatrao da je to kaskaderski trenutak. Možda je trebalo, ali nismo- izjavio je Tarantino i priznao svoju odgovornost, naglašavajući da je napravio grešku jer nije ponovo testirao putanju vožnje.
– To je bila moja najveća greška. Kajem se što sam snimio tu scenu – dodao je reditelj.
– Osetila sam žestok bol i pomislila: “Bože, nikada više neću moći da hodam”.
Iako je incident mogao da se završi daleko ozbiljnije, “Kill Bill” je postao jedan od Tarantinovih najcenjenijih filmova, dok je Umina uloga ostala nezaboravna, navodi index.hr.
Bend Gladni naučnici objavili su video spot za pesmu “Osećam” i najavili skorašnji koncert u Beogradu.
Novi video spot beogradskog benda Gladni naučnici za pesmu “Osećam” je drugi singl sa EP-a “Spontano narušenje simetrije” (Pop depresija/Kišobran), koji će se pojaviti početkom sledeće godine.
Publika će imati priliku da čuje novu pesmu i uživo na koncertu zakazanom za 8. novembar u klubu Elektropionir u Cetinjskoj ulici. Kao predgrupa će nastupiti mladi podgorički bend Petrikor, koji je nedavno skrenuo na sebe pažnju demo singlom “Projekcija neba”.
Video je sniman u klubu Craft Room Berlin Monroe, a autorka je ponovo Nevena Jovanović, sa kojom bend ima dugogodišnju saradnju. Nevena je napisala scenario i uradila celokupnu realizaciju. U spotu se pojavljuje mlada glumica Anja Stevanović, a pored nje i bliski prijatelji benda.
Nova postava benda – Lazar Dimitrijević, Igor Pasuljević, Tino Marković, Vitalii Antonov i Vladimir Đoković – se intenzivno priprema za beogradski koncert i poziva publiku da ih čuje uživo. Obećavaju dobru zabavu.