Naslovna Blog Stranica 18

Dve velike zvezde glumiće Džoni Mičel u novom biografskom filmu…

Izgleda da će Anja Tejylor-Džoj i Meril Strip tumačiti Džoni Mičel u biografskom filmu Kamerona Kroua piše The InSneider.

Prema njihovim izvorima, Tejlor-Džojy će glumiti legendarnu kantautorku tokom njenog zenita 1960-ih i 1970-ih godina, dok će Meril Strip igrati Mičel u sadašnjem vremenu.

Džoni Mičel objavila video spot za svoju pesmu staru – 50 godina

Krou, koji je Mičel portretisao u tekstu za naslovnicu Rolling Stonea 1979. godine, poznat je po kultnim filmovima kao što su “Almost Famous” i “Say Anything”. Uradio je i dokumentarac o Pearl Jamu. Navodno je planirao početak snimanja za mart, ali su požari u Los Anđelesu doveli do odlaganja jer je i njegova kuća bila među pogođenima.

Dženifer Lorens strašno bi želela da glumi Džoni Mičel… a razlog je više nego bizaran

Ovo će Krou biti prvi film od “Aloha” iz 2012. godine. Što se njegovog rada na muzičkim filmovima tiče, godinama je pokušavao da snimi biografski film o Marvinu Geju, ali taj projekat nikada nije ostvaren.

Album “Rediscovering” by Myshkin – puštanje drugog u intimni prostor lične kreacije

U junu 2025. ovbjavljen je album pod nazivom Rediscovering, neobično, nestandardno muzičko delo koje, za dva meseca svog digitalnog postojanja, pronalazi zanimljive puteve do svojih slušalaca, pravih ljubitelja muzike, pogotovu onih koji su skloni eksperimentalnom izrazu u gitarskom zvuku. 

U pitanju je debitantsko ostvarenje autora potpisanog umetničkim pseudonimom Myshkin

Iako je ovo delo prvenac pomenutog autora, u njemu ne možemo pronaći nijedan element koji ukazuje da se radi o početniku na polju bavljenja muzikom. Na prvo slušanje, od početka do kraja, “Rediscovering” otkriva jednu muzičku zrelost, eklektičnu estetiku, smisao za strukturu i  svedenost u svojoj kompleksnosti kroz istančan osećaj za odnos detalja i celine. 

Myshkin – Rediscovering, cover Kelvin Šenkel, grafički dizajn – Dragana Zdravković

Pažljivim slušaocima biće jasno da se ovde radi o dugogodišnjem sviračkom stažu i poznavanju esencije muzike, prvenstveno njene najslobodnije forme. 

Myshkin Music nije bend, to je jedinstveno ime za sve projekte, saradnje i ostale muzičke avanture u koje se upušta Radoslav Zdravković, gitarista i kompozitor, koji trenutno živi, radi i stvara u Beogradu, po lokalnoj pripadnosti Nišlija, poreklom iz Vlasotinca. Počeo je da svira gitaru 2001. godine, učeći prve tonove od svog brata od tetke, a 2008. godine, kreće na časove kod Predraga Simovića (džez gitarista, diplomac Berklee koledža) koji mu je i danas jedan od mentora. Kasnije stupa u kontakt i sa Trej Ganom (nekadašnji član kultnog benda King Crimson), od koga takođe uzima i individualne časove. Obojica su, na svoj način uticali na Radoslava, na njegov muzički razvoj, a takođe imaju velikog udela i na albumu Rediscovering. 

Za nastanak ovog albuma, u formi koja je dostupna slušaocima, možda i više od gitarske škole i poznavanja čiste instrumentalne veštine, bitnije je ono drugo znanje koje je Radoslav decenijama paralelno usvajao i gradio, a to je poznavanje muzičkih softvera. Ključna stvar svakako jeste i to što Radoslav poseduje zavidno iskustvo jam sessiona – načina sviranja kroz učešće u grupacijama koje se spontano okupljaju i stvaraju muziku u trenutku. 

Rediscovering ne nosi slučajno to ime. Radoslav, u daljem tekstu Myshkin, ovim albumom ponovo otkriva sebe kao muzičara, i to kao nekoga ko je izašao iz anonimnosti delom kome se po kvalitetu sviranja, strukturi pesama, produkcije i ostalih tehničkih stvari nema šta zameriti. 

Myshkin/Photo: Kristina Simić

Na albumu se našlo 6 pesama i više od deset profesionalnih i talentovanih muzičara iz celog sveta. Više o tome možete pronaći na ovom linku.

Te pesme nisu stvorene tako što su se svi ti umetnici skupili na jednom mestu, kontinuirano  imali probe, dogovarali se oko ideja i razrađivali ih, te kako to obično ide, na kraju otišli u klasičan studio, sve snimili itd. Naprotiv, čitava priča nastala je onlajn, a krajnja ideja i krajnji rezultat formirali su se kao delovi svojevrsnog mozaika kojima je boje, oblik, teksturu i smisao sačinio sam mastermind Myshkin, uz mentorstvo pomenutih velikana i određenu finansijsku podršku SOKOJ-a putem prijave na konkurs.

Angažujući muzičare koji su osmišljavali i slali svoje instrumentalne deonice, a potom uklapajući i prilagođavajući sopstvenu umetničku viziju u sve to, Myshkin je, sem gitarskog, kompozitorskog, aranžerskog, tehničkog i produkcijskog talenta pokazao i jednu svoju sposobnost koja je za prave, svestrane umetnike ključna: oslobađanje svog kreativnog mentalnog prostora od kontrole i prepuštanje apsolutnoj stvaralačkoj slobodi kroz improvizaciju, neočekivanost, efekat iznenađenja, preispitivanje i ponovno otkrivanje (rediscovering) sopstvene vizije.

Myshkin, kompozitor i aranžer, nije onaj koji deli partiture, već zahteva slobodu i improvizaciju,  moderni kompozitor koji je, oslobađajući sebe, oslobodio i svoje delo gde je pesma iznad njenog stvaraoca. Te pesme nastale su puštanjem drugog u intimni prostor lične kreacije, a to je nemoguće bez oslobađanja stvaralačkog ega od sopstvenih okova. 

Čak i da ne znamo pozadinu “iza kulisa” ovog ostvarenja, ako se samo prepustimo priči koju nam pričaju tonovi sami, postaje nam jasno da Rediscovering ima moć da deluje duboko, do najfinijih segmenata naše slušalačke percepcije, gotovo podsvesno.

Myshkin/Photo: Kristina Simić

Od orijentalne frule do harfe, između retro elektronike i modernog trip-hopa, od neoklasične gitare do gitarskih zvukova koji, u prvi mah uopšte ne zvuče gitarski, ovaj album je svojevrsna vožnja po emocijama i žanrovima. 

Iako je evidentno da je osnovni koncept inspirisan filmskom muzikom, čitavom albumu ipak izmiče taj dramski momenat čime dobijamo krajnje opuštajuću muziku koja ne nedostaje dinamike, već upravo suprotno. U tome i leži aranžerska i kompozitorska veština Myshkinova – ništa nije prenaglašeno i sve je u sinergiji. Igranje sa repetitivnim motivima ne baca slušaoca u inertnost i pasivnost, dok sa druge strane, prisustvo mnoštva instrumenata i instrumentalnih senzibiliteta ne stvara gužvu u etru i ne opterećuje čula. 

“Rediscovering” nije žanrovski determinisan, može se samo uslovno okarakterisati kao ambijentalam, a takva vrsta formalističke neopredeljnosti čini da ovaj album u prvi plan istakne muziku kao prostor igre, ono što ona i treba da bude, oslobođena ustaljenosti, predvidivosti, a naročito dominacije trendova. 

Myshkin dokazuje da u ovom vremenu takva muzika itekako ima svoj put, iako je mapiran stazama kojima se ređe ide. Svih 6 pesama na albumu zaobilaze momenat hitičnosti u sebi, ali svojom strukturom, prijemčivošću, tananošću uvlače se pod kožu slušalaca, ne kao pesme koje se mantrično naseljavaju u naš prostor i agresivno ga zauzimaju, već drugačije, one taj prostor pročišćuju i osvežavaju, unoseći u njega neku lagodnu, lepršavu i nenametljivu energiju koja nas itekako “radi” i što je najvažnije – pokreće. 

Myshkin predstavio instrumentalni album “Rediscovering”

Na kraju, kao važnije pitanje ostaje, namesto toga kakvu budućnost ima ovaj album, kakvu budućnost ima njegov tvorac, Radoslav Zdravković a.k.a. Myshkin. Rediscovering verovatno neće biti moguće izvoditi uživo (makar ne doslovno kako izgleda i zvuči digitalno), s obzirom na to da učesnici u njemu potiču sa međusobno veoma udaljenih meridijana. 

Najvažnije je to da je Myshkin, na polju svestranog autorskog angažovanja dokazao svoj kvalitet i svoj talenat i da će njegov novoizašli album prvenac privući pažnju i drugih muzičara (pogotovu iz bližeg okruženja) koji dele istu muzičku filozofiju, etički i estetički. 

Rediscovering u potpunosti opravdava svoje ime – otvara i otkriva mnogo toga, a ponajviše, nadrastajući sopstvenog autora, u prvi plan ističe njegov ogroman potencijal za plodonosne saradnje sa vrhunskim instrumentalistima i drugim izvođačima, što u muzičkom svetu, odvajkada, pa i dan-danas, predstavlja osoben raritet. 

Ana Bjes za HL

Changeover Festival od 8. do 11. oktobra u Beogradu, ovo su prvi potvrđeni izvođači…

Changeover Festival Belgrade, međunarodni multižanrovski muzički događaj, nastavlja da razvija i promoviše savremenu nezavisnu scenu. Nakon uspešne prolećne edicije, pažnja se usmerava ka glavnoj jesenjoj manifestaciji koja će se održati u Beogradu od 8. do 11. oktobra 2025, u organizaciji Connected Agency.

Četvrto izdanje festivala predstaviće više od 80 imena domaće, regionalne i međunarodne scene, uz bogat konferencijski program namenjen profesionalcima u muzičkoj industriji. Changeover festival nastavlja da se razvija kroz promišljeno kuratorstvo, umetničku raznolikost i otvorenost ka saradnji, uz stalno unapređivanje festivalskog programa.

Konstantin Kondrukhov @kostyakondrukhov_SUPLEXX

Prva potvrđena imena Changeover festivala:

MOIN (UK) – Londonski vizionarski trio, jedan od najinovativnijih i najpriznatijih sastava savremene eksperimentalne rok scene. Njihova muzika daje novi kontekst gitarskim žanrovima poput grungea, shoegazea i post-roka, kroz enigmatičnu reinterpretaciju tradicionalne dinamike benda.

LUST FOR YOUTH (DK) – Švedsko-danski elektronski duo, koji čine Hannes Norrvide i Malthe Fischer, jedan je od najuticajnijih sastava savremene skandinavske new wave scene. Osnova njihovog izraza leži u hladnom i melanholičnom zvuku sintisajzera, koji definiše celokupnu estetiku ovog dvojca.

MERMAID CHUNKY (UK) – Audiovizuelni performativni duo iz Londona, poznat po jedinstvenoj kombinaciji srednjovekovnog folka, razigranog elektropanka i synth-kabarea. Nedavno ih je James Murphy iz LCD Soundsystema potpisao za svoju etiketu DFA Records.

CRÈME SOLAIRE (CH) – Švajcarska elektro-pank senzacija – duo koji kombinuje različite muzičke žanrove, višejezičnu poeziju, vickasti humor i apsurdne kolažne vizuale.

Photo: Konstantin Kondrukhov

ŠIROM (SLO) – Slovenački trio koji pomera granice i važi za jedan od najfascinantnijih avant-folk sastava iz ovog dela Evrope.

CHUPAME EL DEDO (COL) – Kolumbijski avanturistički duo, koji čine Eblis Álvarez (Meridian Brothers) i Pedro Ojeda (Romperayo, Los Pirañas), istražuje klišee grindcorea, speed i black metala, kombinujući ih sa tropskim ritmovima salse, kumbije, currulao i reggaetona.

IGRALOM x Orkestar Bogdana Nikolića (RS) – Niški desert-rock trio Igralom udružiće snage sa virtuoznim romskim duvačkim orkestrom Bogdana Nikolića kako bi publici Changeover festivala predstavio jedinstveni, zajednički nastup ovog desetočlanog sastava.

BLANCO TETA (ARG) Riot grrrl noise-punk rock bend iz Buenos Ajresa, jedan je od glavnih predstavnika nove queer latinske muzičke scene.

Na Changeover festivalu 2025. nastupiće i: Horse Vision (SE), GANS (UK), Lucidvox (RU), Julek Ploski (PL), Tidal Pull (HR), Mitsko Biće, Barish (TR / DE), Virvel, Otchim (FR), Tuys (LUX), VÍZ (CH), Rap&Vogue (BY), Tasos Stamou (GR), Vukašin Delić Group, Mai Mai Mai (IT), Laptop Ensemble Novi Sad, CVAT, Cantenac Dagar (FR), Order89 (FR), Pogon (HR), korka (MK), Bel Tempo (LV), MENK (DE), Samalas, LOWFLOOR (AM).

Photo: Konstantin Kondrukhov

Sa jasnim međunarodnim usmerenjem i snažnim lokalnim uporištem, Changeover stavlja Beograd na mapu značajnih muzičkih destinacija Evrope, okupljajući umetnike, profesionalce i publiku u dinamičnom prostoru kreativne razmene. Kroz inovativan i raznovrstan program, Changeover festival afirmiše DIY principe i autentične umetničke izraze, čime postaje ključna platforma za otkrivanje i osnaživanje nove generacije muzičara.

Od osnivanja 2022. godine, Changeoverje izgradio reputaciju jednog od najvažnijih regionalnih festivala u domenu nezavisne, alternativne i inovativne muzike. Tokom proteklih izdanja, festival je predstavio više od 200 izvođača iz 35 zemalja, promovišući kako nove, perspektivne umetnike, tako i već etablirana imena globalne scene, među kojima su Astrid Sonne (DK), Belgrado (ES), GNOD (UK), Orchestra Kamchia (BG), dal:um (KR), The KVB (UK), Horse Lords (US), Bendik Giske (NO), Marina Herlop (ES), Jazzbois (HU), Sydney Valette (FR), AKAI SOLO (US) and Kaleida (UK), Laplander (RS), Crno Dete (RS), ŽEN (HR), Lufthansa (MK), Džezbollah (RS), Seine (HR), Suplexx (RS).

Nova imena Changeover festivala biće uskoro objavljena.

Galerija fotografija sa ranijih izdanja festivala:


Otvoren konkurs za umetnike

Konkurs za ChangeoverFestival 2025. zvanično je otvoren. Pozivamo sve domaće i strane bendove, solo umetnike i DJ-eve da se prijave.
Rok za prijave: 31. avgust 2025.
Prijave putem sajta: changeoverfestival.com.

Evgenii Shen @dropdeadrabbit_Glintshake

Edukativni program

Changeover će i ove godine predstaviti specijalni muzičko-industrijski konferencijski segment programa, koji će okupiti preko 30 profesionalaca, uključujući menadžere izdavačkih kuća, buking agente, distributere, promotere, novinare i predstavnike koncertnih prostora.
Ovaj deo programa uključuje panele, radionice i sesije umrežavanja. Osmišljen je sa ciljem jačanja lokalnog i globalnog muzičkog ekosistema, a predstavlja dragocenu priliku za učenje, mentorstvo i umrežavanje umetnika i učesnika festivala.


Ulaznice i lokacije

Ulaznice su dostupne na sajtu: changeoverfestival.com
Lokacije festivala: KC Grad, Bitef Teatar, Karmakoma, Drugstore, Dim, Zappa Baza

Odvažno, seksi i zabavno… Olivija Din objavila singl “Man I Need”

Višestruko nominovana za BRIT Award i Mercury Prize, muzičarka Olivija Din objavila je “Man I Need” – treći singl sa njenog dugo očekivanog drugog albuma “The Art of Loving”, koji izlazi 26. septembra, u izdanju Capitol Recordsa.

“Man I Need” udara poput munje čiste pozitivnosti, to je neustrašiva ljubavna pesma vođena ritam sekcijom i Olivijinim uglađenim soul vokalom. Prateći video spot je režirao Džejk Erland, a isti kreativni tim stoji iza neverovatnih vizuala kao za prethodne singlove “Lady Lady” i “Nice To Each Other”, a stilski, novi vizual služi kao “sestrinski video” prethodnom.

Olivija Din povodom izlaska novog singla poručila je:

– ’Man I Need’ je pesma o tome kako znati da zaslužuješ da budeš voljen i da se ne plašiš da to zatražiš. Odvažna je, seksi, zabavna! Stvorena je za ples!

Olivija je upravo završila izuzetno uspešan serijal rasprodatih koncerata širom Severne Amerike, kulminirajući sa dve večeri u The Fonda Theatre u Los Anđelesu, predstavivši fanovima novi materijal, kao i favorite sa svog debitantskog albuma “Messy”.

Olivia Deanv – Man I Need, Cover_Photo Credit Lola Mansell

Album “Messy” je po izlasku dobio veliko priznanje kritike i učvrstio je njen status jednog od najupečatljivijih glasova u neo-soul i pop žanrovima. Olivija Dean bila predgrupa Semu Fenderu na njegovoj turneji po Velikoj Britaniji, uključujući rasprodat nastup na London Stadiumu, gde su prvi put izveli svoju novu saradnju na Semovoj numeri “Rein Me In”, a takođe će se pridružiti Samu i na njegovim predstojećim nastupima u Mančesteru i Edinburgu.

Nedavno je nastupila sa Sabrinom Karpenter na njenom BST Hyde Park nastupu 6. jula i ponovo će joj se pridružiti na nizu američkih koncerata u oktobru i novembru, uključujući pet rasprodatih večeri u Madison Square Gardenu.

Olivija Din, prepoznatljiva po svom toplom zvuku i iskrenim stihovima, poziva slušaoce u novu eru zvuka i pripovedanja na svom nadolazećem albumu. Zamišljen kao nežan i promišljen uvid u mnoge dimenzije ljubavi – romantične, platonske, ljubavi prema sebi i svega između – “The Art of Loving” označava uzbudljivo novo poglavlje za jednu od najfascinantnijih britanskih umetnica.

Olivija Din/Press_Credit Gwen Trannoy

Texas Flood sprema iznenađenje za fanove na 1. Beogradskom rok festivalu

Dom omladine Beograda od 18. do 20. septembra organizuje 1. Beogradski rok festival, tokom kojeg će da nastupe neki od najznačajnijih domaćih muzičara.

Prve večeri, u četvrtak 18. septembra od 21:00 čas, nosioci naše bluz scene, grupa Texas Flood izvešće jedinstven, dupli program: prvi deo biće omaž legendarnom Džimiju Hendriksu, dok će u nastavku večeri promovisati svoj prvi album snimljen uživo, upravo u Domu omladine.

Grupa Texas Flood osnovana je 2006. godine i tokom skoro dve decenije karijere objavili su dva studijska, kao i jedan live album. Odsvirali su skoro neverovatan broj koncerata što im je donelo nezvaničnu titulu “kraljeva klubova“ i status grupe koja uvek pravi sjajnu atmosferu i žurku do jutra, gde god da se pojavi.

Texas Flood, BRF 2025/ Photo: Promo

U susret predstojećem koncertu Nenad Zlatanović, lider benda Texas Flood je rekao:
– Kao muzičar koji je odrastao uz koncerte u Domu omladine Beograda, na mestu koje je oblikovalo generacije ljubitelja roka i bluza, izuzetna mi je čast da učestvujem na 1. Beogradskom rok festivalu. Bend Texas Flood i ja doživljavamo ovu priliku kao veliku privilegiju. Spremamo energičan nastup za 18. septembar i, kao i uvek, daćemo sve od sebe. Posebno nam je značajno što ćemo tom prilikom premijerno izvesti naš prvi album snimljen uživo upravo u sali Amerikana, gde ćemo i nastupati. Dodatno uzbuđenje donosi nam i segment posvećen Džimiju Hendriksu – umetniku koji je zadužio sve gitariste sveta. On je večna inspiracija. Svaka njegova pesma je izazov – kad počneš, nikad ne znaš šta će se desiti do kraja.

Repertoar grupe Texas Flood, pored autorskog materijala, obuhvata i pažljivo odabrane obrade nekih od muzičkih velikana, a među njima važno mesto zauzima Džimi Hendriks, koji je preminuo pre tačno 55 godina – 18. septembra 1970.

U drugom delu programa Texas Flood će promovisati album “Live at Dom omladine“, upravo tamo gde je i nastao – pred publikom u Amerikani. Ovo izdanje predstavlja najbolje svedočanstvo o njihovoj energiji na bini i opravdanoj reputaciji koncertnih miljenika domaće publike.

Texas Flood (Arsenal fest 2021)/Photo: AleX

Od grupe Texas Flood počinje moderna epoha na beogradskoj i srpskoj bluz sceni, a live album snimljen u DOB-u predstavlja vrhunac dosadašnjeg rada benda u koncertnom formatu.

Širokoj publici Texas Flood su postali poznati posle nastupa pre legendarnih ZZ Top u Beogradskoj Areni 2009. Posle debi izdanja “Grinnin’ In Your Face“ (2009), na ploči “Tražim ljude kao ja“ su u bluz maniru uspešno obradili klasike jugoslovenskog rokenrola.

Na koncertu u okviru 1. Beogradskog rok festivala, 18. septembra u Domu omladine, svojom autentičnom energijom i virtuoznom svirkom, Texas Flood će nas ponovo podsetiti zašto važe za jedan od najcenjenijih bendova na domaćoj sceni.

Ulaznice po ceni od 1200 dinara su u prodaji na svim eFinity prodajnim mestima i onlajn.

Scorpions objavili prvi singl i video sa velikog slavljeničkog albuma “Coming Home Live”

“Iznad svega, bila je to zabavna noć sa ekipom iz Def Lepparda i Judas Priesta, a svih detalja Scorpions se nisu mogli setiti sledećeg dana, čak ni uz najbolju volju. Potpuni ‘Blackout'”, stoji u zvaničnom saopštenju kojim Scorpions najavljuju album snimljen uživo 5. jula u Hanoveru, na rasprodatom stadionskom koncertu održanom povodom 60. godišnjice benda.

“Blackout” je ime prvog singla sa predstojećeg “Coming Home Live” albuma, a idealno sažima moćne, virtuozne i veličanstvene trenutke koje je uživo te večeri u njihovom gradu iskusilo više od 45.000 vernih fanova. Glasno iskustvo podeliće s obožavateljima na albumu koji stiže 14. novembra.

Scorpions_SingleCover_Blackout

Koncertni moto “Coming Home” odjeknuo je toliko snažno da su tako odlučili da nazovu i najavljeni live album sa velikog koncertnog slavlja – tamo gde je sve počelo. Iako su Scorpions nebrojeno puta nastupali na velikim stadionima širom sveta, ovo je bio prvi put da su petorica rokera održala stadionski koncert u Nemačkoj i to u rodnom gradu Klausa Meinea, Rudolfa Schenkera i Matthiasa Jabsa.

“Wind of Change” postaje film… objavljeni glumci Scorpions biopica

Uz “Blackout”, popularni rock sastav na koncertu je, uz muzička iznenađenja, predstavio presek najvećih hitova, pa je tako bend te večeri, 5. jula, rečima jednog od najvažnijih nemačkih medija, t-online, “proslavio najveću domaću utakmicu svoje karijere”. “Sjajan godišnji nastup”, dodaje NDR, a lokalni Hannoversche Allgemeine zaključuje kako je ovaj koncert jednostavno – trijumf.

Majkl Šenker neće da slavi jubilej sa Scorpionsima: Moj brat Rudolf je običan nasilnik

– Inicijalno smo samo želeli da budemo deo globalne rock porodice – to je bio naš san – izjavio je gitarista Rudolf Schenker, koji je pre šest decenija osnovao bend i dodao: – Od tada smo delili pozornicu sa grupama kao što su Aerosmith, KISS, Metallica, AC/DC i mnogim drugim, a još uvek smo posebno fascinirani saradnjom sa Berlinskom filharmonijom.

Gde god su nastupali, uključujući najveće svetske arene, bend se se uvek osećao kao kod kuće. Još značajnije, Scorpions su tokom godina uticali na generacije rock obožavatelja, nesumnjivo oblikujući stil i muziku mlađih umetnika i kolega.

– Oni su najbolja stvar koja se mogla dogoditi hard rocku ili heavy metalu – kaže Jon Bon Jovi, dok Kirk Hammett iz Metallice priznaje: – Još uvek se jasno sećam koliko me je začarao album ‘Tokyo Tapes’. Od tada sam postao najveći fan Scorpionsa i svuda tražio sve moguće informacije o ovom bendu.

Uz njih i mnoge druge posebno se izdvajaju članovi Smashing Pumpkinsa, Mötley Crüea i Green Daya, kao i Guns N’ Rosesa i KISSA, koji su svi izjavili da su pesme Scorpionsa imale izuzetno veliki uticaj na njihovu muziku.

Rok magija nedeljne večeri… Uragan Scorpions protutnjao kroz beogradsku Arenu

Gorivo koje ih pokreće dolazi zajedno sa adrenalinom na nastupima uživo.

– To je najvažniji faktor – kaže pevač Klaus Meine, – I najjači: Scorpions je bend koji je od samog početka video svoje mesto ne samo na pozornici nego na nekim od najvećih svetskih pozornica, na najvećim stadionima i arenama. Uvek je bilo izazovno osvojiti obožavatelje i odsvirati sjajan koncert uživo. Ali Scorpions su uvek pomerali svoje granice i svaki put nadmašivali taj izazov.

Stvaralaštvo koje je obeležilo karijeru benda, sada je postalo bogata muzička riznica, premošćujući jaz od prošlosti do budućnosti, od 1965. godine do bendu istorijskog koncerta na hanoverskom stadionu, 5. jula 2025. godine.

Scorpions, Štark Arena 2023/ Photo: AleX

60 GODINA GRUPE SCORPIONS:

  • Prodato više od 120 miliona ploča.
  • Nastupili su na prvom izdanju Rock in Rio festivala — ispred 1,3 miliona obožavalaca.
  • Kao prvi “bend sa Zapada” upisali su 10 rasprodatih koncerata u Lenjingradu, a zatim i nastup na Moskovskom muzičkom festivalu mira.
  • Tri puta zaredom rasprodali su njujorški Madison Square Garden.
  • Više od 20 studijskih i koncertnih albuma, koji su, između ostalih priznanja, nagrađeni sa devet zlatnih i četiri platinaste nagrade u Nemačkoj.
  • Više od 5.000 održanih koncerata širom sveta.
  • Imaju sopstveni brend pića – i to za viski i pivo.
  • Postoji posebna serija Scorpions poštanskih maraka, ulica u Madridu nazvana je po njima, a u Los Anđelesu se 6. oktobra slavi kao Dan Scorpionsa.
  • Priznanja su mnogobrojna, uključujući Word Music Award, nagradu Echo, ulazak u Hall of Heavy Metal i zvezdu na Hollywood Rock Walku.
  • Nova vrsta paukolikih zglavkara otkrivena u Brazilu dobila je ime po bendu, dok imena članova benda dele mnoga deca širom sveta, nazvana njima u čast.
  • Širom sveta njihova muzika je postigla vredne sertifikate: 58 platinastih, 67 zlatnih i 2 srebrna. Ovih muzičkih nagrada najviše je došlo iz Francuske (18) i SAD-a (14).
  • Hit pesma “Wind of Change” najprodavaniji je singl nekog nemačkog benda. Prodat je u više od 15 miliona primeraka, a pesma i prateći spot širom sveta su pregledani više od milijardu puta samo na Vevu, više od bilo koje druge pesme nemačkog benda. Osim toga, dosegla je #1 mesto na listama u 11 zemalja, a ukupno se našla na top listama u čak 78 zemalja.

 

Kad metalci sviraju Pink Floyd… Metal bendovi obradili kompletan kultni album “Wish You Were Here”

pink floyd wish you were here, cover

12. septembra 2025. – tačno 50 godina nakon što je Pink Floyd objavio svoje bezvremensko remek-delo “Wish You Were Here” – britanska indie kuća Pale Wizard Records predstaviće novi tribut album “Wish You Were Here – 50 Years Later”.

Sve što niste znali o legendarnoj pesmi “Wish You Were Here”… i ko je, ustvari, bio “ludi dijamant” Floyda

Album okuplja pažljivo birane međunarodne rok bendove koji su iznova snimili ceo klasnik iz 1975, uz bonus numere na CD i digital izdanju. Među učesnicima su Sergeant Thunderhoof, Hippie Death Cult, Mos Generator i drugi.

Pripremite se da se zaljubite ponovo… Stiže nova verzija legendarnog albuma Pink Floyda “Wish You Were Here” – i sad je sve drugačije

Za osnivače labela Tima Hilarda i Dana Flitkrofta, “Wish You Were Here” je lični favorit; kroz “Wish You Were Here – 50 Years Later” okupili su bendove koji album tumače po svom, ali čuvaju njegov duh.

Spisak numera i izvođača:

“Shine On You Crazy Diamond (Parts I–V)” – Hippie Death Cult
“Welcome to the Machine” – Mos Generator
“Have a Cigar” – Duskwood
“Wish You Were Here” – High Desert Queen
“Shine On You Crazy Diamond (Parts VI–IX)” – Sergeant Thunderhoof
“Fearless” – Urzah (CD/Digital bonus)
“Time” – Firegarden (CD/Digital bonus)

Posle komercijalnog i umetničkog trijumfa “The Dark Side of the Moon” (1973), Pink Floyd je u januaru 1975. započeo rad na nasledniku. “Wish You Were Here” je izašao u septembru i postao stub progresivnog i psihodeličnog roka.

Partibrejkersi 6. septembra u Smederevskoj Palanci

Kultni srpski rokenrol sastav Partibrejkers posle nekoliko godina ponovo će svirati u Smederevskoj Palanci.

Koncert je zakazan za subotu, 6. septembar u Punk Rock Cafeu.

Cane Partibrejkers: Mladi su pokazali da nije sve trulo i prazno u ovoj zemlji…

Ulaznice se mogu kupiti u pretprodaji po ceni od 1.500 dinarau Punk Rock Cafeu i kafeu Sokače u Smederevskoj Palanci, kafeu Moment u Velikoj Plani, i klubu Kralj u Mladenovcu ili uplatom na račun, kao i na sajtu www.tickets.rs i svim Ticket Vision prodajnim mestima.

Jonas Brothers objavili dugo očekivani album “Greetings From Your Hometown”

Jonas Brothers predstavili su dugo očekivani sedmi studijski album, “Greetings From Your Hometown”, koji su objavili za Republic Records (Universal Music Group).

“Greetings From Your Hometown” je proslava značajnog putovanja i nasleđa Jonas Brothersa tokom proteklih 20 godina. Album, koji je nastajao skoro sedam godina, pažljivo je kreiran od pesama napisanih u različitim periodima u poslednjih šest do sedam godina, omogućavajući bendu da ispriča bogatu, reflektivnu priču kroz muziku. Crpeći inspiraciju iz svojih korena u Nju Džerziju i muzičkih uticaja tokom života, ovaj album služi kao ljubavno pismo njihovom rodnom gradu.

Jonas Brothers Greetings From Your Hometown, cover artwork

Album sadrži nove saradnje sa multi-platinastim australijskim pevačem i tekstopiscem Deanom Lewisom na “Loved You Better”, Grammy-jem nagrađivanim rock bendom Switchfoot na naslovnoj traci “Greetings From Your Hometown”, i multi-platinastim umetnikom i producentom Marshmellom na ranije objavljenoj numeri “Slow Motion”, omiljenoj među fanovima.

Džo Džonas objavio album posle 13 godina… za sve koji veruju u ljubav

Bend je takođe na ovom albumu sarađivao sa značajnim tekstopiscima i producentima, uključujući Ryana Teddera, Justina Trantera, Juliana Bunettu, Alexandera 23, MUNA-inu Josette Maskin, Mikkyja Ekkou i mnoge druge.

Jonas Brothers su 10. avgusta započeli svoju dugo očekivanu turneju JONAS20: Greetings From Your Hometown Tour nastupom u rodnom gradu na MetLife Stadiumu. Ova turneja po Severnoj Americi će trajati do novembra i obuhvata celu karijeru i naglašava svako poglavlje 20-godišnje karijere Jonas Brothersa i njihovu evoluciju kao benda, uključujući i solo projekte poput Nick Jonas & the Administration, solo karijere Nicka Jonasa, solo karijere Joea Jonasa, DNCE-a. Na pojedinim koncertima pridružiće im se i specijalni gosti Marshmello, The All-American Rejects i Boys Like Girls.

Jonas Brothers/Photo: Anthony Mandler

Neposredno pre izlaska albuma, Jonas Brothers su preuzeli NYC Ferry i izveli iznenadni akustični set dok su plovili duž East Rivera, pevajući akustične verzije omiljenih hitova fanova iz proteklih 20 godina. Takođe, bend se pojavio i u emisiji “The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” i pričao o inspiracijama i kreativnom procesu stvaranja albuma “Greetings From Your Hometown”, i najavio detalje turneje “JONAS20: Greetings From Your Hometown Tour”. Objavu albuma započeli su posebnim nastupom na TODAY-evoj “2025 Citi Concert Series”.

Rokstrvce – festival koji menja pravila igre, 22. i 23. avgusta na osrtvu Uski vir u Arilju

Festival Rokstrvce 2025 nastaje kao nova muzička iskra u srcu zapadne Srbije – u Arilju.

Reč je o alternativnom festivalu autorske muzike koji okuplja generacije oko zajedničke ideje – da se umetnost, zajedništvo i lokalna energija spoje u vanserijsko festivalsko iskustvo.

Dom festivala je ostrvo Uski vir, prirodni dragulj na reci Rzav koji pruža idealnu kulisu za dvodnevni muzički spektakl – 22. i 23. avgusta 2025. godine.

Publiku očekuje pažljivo odabrana postava bendova, koji predstavljaju “zlatnu sredinu” alternativne scene – dovoljno poznati da pokrenu masu, a dovoljno nezavisni da zadrže dušu.

Brat/Photo: Atila Sabo

“Tvrdi petak” donosi eksploziju energije i snažan početak nove festivalske ere uz taj “tvrđi” zvuk, dok je “mekana subota” rezervisana za emotivnije tonove koji će publiku nežno ispratiti – ali i ostaviti da broji dane do sledećeg izdanja.

Rokstrvce nije samo festival – to je pokret.

U njegovom centru su mladi, lokalna zajednica, priroda i muzika. Kroz programsku i organizacionu strukturu, festival promoviše kulturni turizam, ekološku svest i preduzetništvo, podstičući saradnju između kreativaca, institucija i privrednika. Očekuje se oko 5.000 posetilaca, a vrata su širom otvorena za sve koji žele da budu deo ove priče.

Na “tvrdi petak” 22. avgusta nastupaju:
357
Treće koleno
Brat
Iskaz

Iskaz, Wind Rock Fest 2025/ Photo: Dušan Žebeljan

Na “mekanu subotu” 23. avgusta nastupaju:
Samostalni Referenti
Bend X
Hadži Prodane Duše
Internaut

Hadži prodane duše/Photo: Marko Golubović

Program počinje u 20:00h a ulaz je potpuno besplatan.

Na ostrvu, gde se reka hladi pod letnjim zvezdama, rađa se novi festival koji slavi duh rokenrola, slobodu i zajedništvo. Dva dana muzike, prirode i dobre energije čekaju vas na mestu koje ćete pamtiti.