Udruženje rok muzičara Pančeva organizuje 13. izdanje manifestacije Dani pančevačkog rokenrola, koje će se održati 3. i 4. septembra na platou ispred Kulturnog centra Pančeva.
Publiku očekuju dve večeri posvećene zvuku gitare, autorskim bendovima i tribute nastupima.
Dani pančevačkog rokenrola, plakat
Prve večeri, u sredu 3. septembra od 20 časova, nastupiće: Steam Team Band, Rupertov Podrum, Katarinini Idoli, Baštovani, Mad for Cure i Bright Side of the Moon – tribute sastav posvećen legendarnom Pink Floydu.
U četvrtak 4. septembra, od 20 časova, program se nastavlja uz bendove: Bend 200+, Eho, Kreativni Nered, Direct Drive i Antikora.
Manifestacija već više od decenije okuplja muzičare i publiku iz Pančeva i šire, negujući rokenrol tradiciju grada i stvarajući novu scenu za mlade bendove.
Pevač Kris Martin nema nameru da ukine “kiss cam” na koncertima svog benda Coldplay, uprkos viralnom incidentu s preljubom, piše Page Six.
Iako je upravo “kiss cam” uhvatio bivšeg izvršnog direktora Astronomera, Endija Bajrona u strastvenom zagrljaju sa koleginicom Kristin Kabot, Martin ne planira ukloniti “kiss cam” zbog viralnog trenutka koji se dogodio na koncertu Coldplay.
– Već dugo to koristimo, a tek je nedavno to postalo… da, ovo. Život ti baci limun i moraš da napraviš limunadu. Zato ćemo nastaviti s tim jer želimo da upoznamo neke od vas – rekao je pevač publici.
Dok je komunicirao s publikom, Martin je takođe pročitao nekoliko transparenata, uključujući onaj od fana koji je prisustvovao koncertu “tri puta u tri meseca”.
– Bio si na onom nastupu u Bostonu. Pa, OK, hvala što si opet došao nakon tog debakla – dodao je.
“U životu sam došao u fazu kada se ne upuštam u rasprave. Čak i ako kažeš da je 1+1=5, u pravu si. Zabavi se”.
Ovim rečima Kijanu Rivs možda najbolje opisuje svoju životnu filozofiju — mir, jednostavnost i izbegavanje suvišnih sukoba.
U svetu u kojem dominiraju buka, brzina i površnost, on ostaje oličenje smirenosti i autentičnosti. Bez velikih poza i glamura, Rivs nas podseća da se smisao krije u jednostavnim stvarima, ljudskosti i unutrašnjem miru.
Evo devet lekcija koje možemo da naučimo od njega:
1. Budi svoj, bez obzira na maske “Ja sam Miki Maus. Niko ne zna ko je u odelu”.
2. Prihvati raznolikost “Multikulturalnost je prava kultura sveta — čista rasa ne postoji”.
3. Razmišljaj o važnim stvarima “Sanjam dan kada ću hodati ulicom i čuti ljude kako pričaju o moralu, održivosti i filozofiji, a ne o Kardašijanovima”.
4. Ne zaboravi da uživaš u životu “Ponekad se toliko izgubimo u svakodnevnom životu da zaboravimo da odvojimo vreme i uživamo u lepoti života. To je kao da smo zombiji. Podigni pogled, izvadi slušalice, reci ‘Zdravo’ nekome i možda zagrli nekoga ko izgleda kao da pati”.
Kijanu Rivs, screenshot YouTube @BBC
5. Priznaj sopstvene slabosti “Ja sam glupan, čoveče. Imaš pametne ljude i imaš glupe ljude. Ja se, eto, zadesio među ovima drugima”.
6. Odbijanje nije kraj, već usluga “Ne razumem zašto se ljudi ljute kada ih neko ili nešto odbije. Učinili su ti uslugu time što ti nisu trošili vreme i igrali se s tobom”.
7. Tišina je ponekad najbolji razgovor “Ako si previše umoran da govoriš, sedi pored mene, jer i ja tečno govorim tišinu”.
8. Novac nije najvažniji “Novac za mene ništa ne znači. Zaradio sam mnogo, ali želim da uživam u životu i ne opterećujem se. Puno poklanjam i živim jednostavno, uglavnom iz kofera po hotelima. Svi znamo da je dobro zdravlje daleko važnije”.
9. Nauči da budeš srećan sam sa sobom “Neko mi je rekao da mu je žao samaca jer su usamljeni… To nije tačno. Ja sam sam i ne osećam se usamljeno. Vodim sebe na večeru. Kada naučiš da se brineš o sebi, društvo postaje izbor, a ne potreba”.
Zar vam ne izgledaa kao da njegove reči nisu samo citati slavne zvezde, već univerzalne lekcije koje nas podsećaju da živimo sporije, iskrenije i svesnije… Baš deluje kao lik s kojim bi se trebalo družiti.
Nastavljajući plodni niz kao umetnik i producent, Ričard Rasel se vraća sa novim izdanjem kroz svoj kolaborativni projekat Everything Is Recorded.
Novi singl “Wear and Tear” donosi ponovno okupljanje ključnih saradnika sa nedavnih albuma “Temporary” i “Solstice Equinox” – Sampha, Florence + The Machine i Jah Wobble – uz vokalistkinju i kantautorku iz Njujorka Danijel Ponder i hvaljenog londonskog bubnjara Morgana Simpsona, koji se prvi put pojavljuju u sklopu projekta. Rezultat je vrhunski komad sirove, razlomljene soul-muzike koja je otelovljenje neustrašog duha saradnje koju Rasel neguje u svom studiju Copper House u zapadnom Londonu.
Objava singla prethodi nastupu Everything Is Recorded na festivalu We Out Here u organizaciji Žila Petersona ove subote, gde će se okupiti brojni saradnici sa albuma Temporary. Uz nedavne nastupe na LIDO festivalu grupe Massive Attack, na Dark Mofo festivalu na Tasmaniji, zatim All Together Now u Irskoj te samostalni koncert na Manchester International Festivalu, Everything Is Recorded će takođe biti headliner u Village Undergroundu u Londonu 4. novembra.
Wear and Tear, artwork
Nedavno su se Everything Is Recorded vratili sa novom, odvažnom verzijom pesme “Porcupine Tattoo” – istaknute kmpozicije sa hvaljenog ovogodišnjeg albuma Temporary, koja uključuje Noah Cyrus i Billa Callahana, a ovoga puta remiksovanu od strane žanrovski neuhvatljivog DJ-a i producenta DJ Koze-a. To je usledilo nakon izlaska četvrtog albuma Solstice Equinox – zbirke od četrdeset muzičkih komada snimljenih tokom četiri dana, u razdoblju sezonskih solsticija i ekvinocija između 2023. i 2024. u The Copper House studiju. Svaka improvizacijska sesija okupila je mešavinu starih saradnika i novih vokala, uključujući Alabaster DePlumea, Jah Wobblea, Ibeyi, Samanthu Morton, Laure Groves, Jacka Peñatea, Roses Gabor, Mary In The Junkyard, Georgiu, Samphu, Florence Welch, Yazz Ahmed, CASISDEAD i mnoge druge. Rezultati su kasnije uređeni, miksovani i odštampani na ručno štampanom vinilu u ograničenom izdanju – odraz je Raselovom neustrašivom pristupu saradnji.
Časopis Uncut opisao je Temporary kao “šarmantno nesređeni album… naizmenično lagan, sunčan i soulfull”, dok je Clash pohvalio da je to “jedan od najnežnijih albuma ikad napravljenih o smrti… duboko dirljiv, poput sunčeve svetlosti koja prodire kroz pukotine davno izgubljenih sećanja”. Crack Magazine nazvao ga je “sirovim i ranjivim, istražujući prolaznost, promjenu i povezanost kroz kaleidoskopsku postavu umetnika… album koji duboko odjekuje, dugo nakon što igla napusti ploču”.
Van projekta Everything Is Recorded, Ričard Rasel nastavlja oblikovati muziku iza kulisa. Nedavno je sarađivao s cenjenom glumicom, rediteljkom i kantautorkom Samanthom Morton na duetu SAM MORTON, s kojom je objavio hvaljeni debitantski album Daffodils & Dirt. Takođe je producirao pesmu “Four Kinds of Horses” sa albuma i/o, prvog broja 1 albuma UK top liste Petera Gabriela u više od 30 godina, kao i EP this old house, debitantsko izdanje londonskog trija Mary In The Junkyard.
Zahvaljujući svim tim izdanjima – kao i prethodnoj produkciji za Bobbyja Womacka, Damona Albarna, Gila Scott-Herona i Ibeyi – Rasel je ove godine u Londonu nagrađen prestižnom nagradom Inspiration Award od strane Music Producers Guilda.
Dejvid Birn progovorio o je mogućnosti povratka legendarnog benda Talking Heads u novom intervjuu za The Times.
Nade u ponovno okupljanje dobile su novi zamah u julu, kada je bend najavio veliko iznenađenje. To se, međutim, pokazalo kao prvo ikad snimljeno muzičko-spot izdanje za njihov legendarni hit “Psycho Killer”, u kojem glavnu ulogu ima Sejrša Ronan.
Talking Heads nisu zajedno nastupili još od 1984., a iako su imali kratko okupljanje 2023., godinama dosledno odbijaju glasine o pravom povratku. Neki izveštaji čak tvrde da su članovi odbili ponudu od 80 milioa dolara od Live Nationa da se vrate na turneju.
Govoreći za The Times o razlozima zašto ih tako nro ne zanima, Birm je rekao:
– Na praktičnom nivou, pokušati ponovno stvoriti osećaj koji su ljudi imali kad su bili u svojim ranim dvadesetima? Kad su prvi put čuli tu muziku? To je uzaludan posao. Osim toga, stvarno uživam u onome što sada radim.
To se odnosi na njegovu pripremu za izdavanje prvog solo albuma nakon sedam godina, “Who Is The Sky?”, koji izlazi 5. septembra putem Matador Recordsa i već je dostupan za prednarudžbu. Nedavno je takođe sarađivao s Hejli Vilijams na novoj pesmi napisanoj za najnoviju adaptaciju Dalovog “The Twits”.
Everybody Scream_Album cover, credit Autumn de Wilde
Šesti album grupe Florence + The Machine, “Everybody Scream”, biće objavljen 31. oktobra. Kao uvod u izdanje, bend je predstavio naslovnu numeru, uz spot koji je režirala Autumn de Wilde.
Florens Velč je pisala i producirala album tokom protekle dve godine sa bliskim krugom saradnika, uključujući Marka Bovena iz IDLES-a, koji se pojavljuje u videu za “Everybody Scream”, Arona Desnera i Mitski.
Nakon što joj je bila potrebna operacija koja joj je spasila život tokom turneje “Dance Fever”, Florensin oporavak odveo ju je na put duhovnog misticizma, veštičarenja i folk horora, dok je osećala granice svog tela i istraživala šta znači biti “izlečen”. Album obrađuje teme ženstvenosti, partnerstva, starenja i umiranja, razotkrivajući mračno u svakodnevici.
Kroz pet albuma: “Lungs” (2009), “Ceremonials” (2011), “How Big, How Blue, How Beautiful” (2015), “High As Hope” (2018) i “Dance Fever” (2022), Florense je postala jedna od najmonumentalnijih umetnica svoje generacije, sa višestrukim albumima na #1 mestu u SAD i UK i brojnim nagradama.
Florence + The Machine_press photo_credits Autumn de Wilde
Poznata po svojim nastupima koji pomeraju granice i jedinstvenom, kultnom glasu, Florense je rasprodala brojne koncerte i bila hedlajner mnogih festivala širom sveta. Sarađivala je i delila scenu sa muzičkim ikonama kao što su The Rolling Stones, Lejdi Gaga i Tejlor Svift i objavila je knjigu stihova, poezije i crteža “Useless Magic”.
Izgleda da će Anja Tejylor-Džoj i Meril Strip tumačiti Džoni Mičel u biografskom filmu Kamerona Kroua piše The InSneider.
Prema njihovim izvorima, Tejlor-Džojy će glumiti legendarnu kantautorku tokom njenog zenita 1960-ih i 1970-ih godina, dok će Meril Strip igrati Mičel u sadašnjem vremenu.
Krou, koji je Mičel portretisao u tekstu za naslovnicu Rolling Stonea 1979. godine, poznat je po kultnim filmovima kao što su “Almost Famous” i “Say Anything”. Uradio je i dokumentarac o Pearl Jamu. Navodno je planirao početak snimanja za mart, ali su požari u Los Anđelesu doveli do odlaganja jer je i njegova kuća bila među pogođenima.
Ovo će Krou biti prvi film od “Aloha” iz 2012. godine. Što se njegovog rada na muzičkim filmovima tiče, godinama je pokušavao da snimi biografski film o Marvinu Geju, ali taj projekat nikada nije ostvaren.
U junu 2025. ovbjavljen je album pod nazivom Rediscovering, neobično, nestandardno muzičko delo koje, za dva meseca svog digitalnog postojanja, pronalazi zanimljive puteve do svojih slušalaca, pravih ljubitelja muzike, pogotovu onih koji su skloni eksperimentalnom izrazu u gitarskom zvuku.
U pitanju je debitantsko ostvarenje autora potpisanog umetničkim pseudonimom Myshkin.
Iako je ovo delo prvenac pomenutog autora, u njemu ne možemo pronaći nijedan element koji ukazuje da se radi o početniku na polju bavljenja muzikom. Na prvo slušanje, od početka do kraja, “Rediscovering” otkriva jednu muzičku zrelost, eklektičnu estetiku, smisao za strukturu i svedenost u svojoj kompleksnosti kroz istančan osećaj za odnos detalja i celine.
Pažljivim slušaocima biće jasno da se ovde radi o dugogodišnjem sviračkom stažu i poznavanju esencije muzike, prvenstveno njene najslobodnije forme.
Myshkin Music nije bend, to je jedinstveno ime za sve projekte, saradnje i ostale muzičke avanture u koje se upušta Radoslav Zdravković, gitarista i kompozitor, koji trenutno živi, radi i stvara u Beogradu, po lokalnoj pripadnosti Nišlija, poreklom iz Vlasotinca. Počeo je da svira gitaru 2001. godine, učeći prve tonove od svog brata od tetke, a 2008. godine, kreće na časove kod Predraga Simovića (džez gitarista, diplomac Berklee koledža) koji mu je i danas jedan od mentora. Kasnije stupa u kontakt i sa Trej Ganom (nekadašnji član kultnog benda King Crimson), od koga takođe uzima i individualne časove. Obojica su, na svoj način uticali na Radoslava, na njegov muzički razvoj, a takođe imaju velikog udela i na albumu Rediscovering.
Za nastanak ovog albuma, u formi koja je dostupna slušaocima, možda i više od gitarske škole i poznavanja čiste instrumentalne veštine, bitnije je ono drugo znanje koje je Radoslav decenijama paralelno usvajao i gradio, a to je poznavanje muzičkih softvera. Ključna stvar svakako jeste i to što Radoslav poseduje zavidno iskustvo jam sessiona – načina sviranja kroz učešće u grupacijama koje se spontano okupljaju i stvaraju muziku u trenutku.
Rediscovering ne nosi slučajno to ime. Radoslav, u daljem tekstu Myshkin, ovim albumom ponovo otkriva sebe kao muzičara, i to kao nekoga ko je izašao iz anonimnosti delom kome se po kvalitetu sviranja, strukturi pesama, produkcije i ostalih tehničkih stvari nema šta zameriti.
Myshkin/Photo: Kristina Simić
Na albumu se našlo 6 pesama i više od deset profesionalnih i talentovanih muzičara iz celog sveta. Više o tome možete pronaći na ovom linku.
Te pesme nisu stvorene tako što su se svi ti umetnici skupili na jednom mestu, kontinuirano imali probe, dogovarali se oko ideja i razrađivali ih, te kako to obično ide, na kraju otišli u klasičan studio, sve snimili itd. Naprotiv, čitava priča nastala je onlajn, a krajnja ideja i krajnji rezultat formirali su se kao delovi svojevrsnog mozaika kojima je boje, oblik, teksturu i smisao sačinio sam mastermind Myshkin, uz mentorstvo pomenutih velikana i određenu finansijsku podršku SOKOJ-a putem prijave na konkurs.
Angažujući muzičare koji su osmišljavali i slali svoje instrumentalne deonice, a potom uklapajući i prilagođavajući sopstvenu umetničku viziju u sve to, Myshkin je, sem gitarskog, kompozitorskog, aranžerskog, tehničkog i produkcijskog talenta pokazao i jednu svoju sposobnost koja je za prave, svestrane umetnike ključna: oslobađanje svog kreativnog mentalnog prostora od kontrole i prepuštanje apsolutnoj stvaralačkoj slobodi kroz improvizaciju, neočekivanost, efekat iznenađenja, preispitivanje i ponovno otkrivanje (rediscovering) sopstvene vizije.
Myshkin, kompozitor i aranžer, nije onaj koji deli partiture, već zahteva slobodu i improvizaciju, moderni kompozitor koji je, oslobađajući sebe, oslobodio i svoje delo gde je pesma iznad njenog stvaraoca. Te pesme nastale su puštanjem drugog u intimni prostor lične kreacije, a to je nemoguće bez oslobađanja stvaralačkog ega od sopstvenih okova.
Čak i da ne znamo pozadinu “iza kulisa” ovog ostvarenja, ako se samo prepustimo priči koju nam pričaju tonovi sami, postaje nam jasno da Rediscovering ima moć da deluje duboko, do najfinijih segmenata naše slušalačke percepcije, gotovo podsvesno.
Myshkin/Photo: Kristina Simić
Od orijentalne frule do harfe, između retro elektronike i modernog trip-hopa, od neoklasične gitare do gitarskih zvukova koji, u prvi mah uopšte ne zvuče gitarski, ovaj album je svojevrsna vožnja po emocijama i žanrovima.
Iako je evidentno da je osnovni koncept inspirisan filmskom muzikom, čitavom albumu ipak izmiče taj dramski momenat čime dobijamo krajnje opuštajuću muziku koja ne nedostaje dinamike, već upravo suprotno. U tome i leži aranžerska i kompozitorska veština Myshkinova – ništa nije prenaglašeno i sve je u sinergiji. Igranje sa repetitivnim motivima ne baca slušaoca u inertnost i pasivnost, dok sa druge strane, prisustvo mnoštva instrumenata i instrumentalnih senzibiliteta ne stvara gužvu u etru i ne opterećuje čula.
“Rediscovering” nije žanrovski determinisan, može se samo uslovno okarakterisati kao ambijentalam, a takva vrsta formalističke neopredeljnosti čini da ovaj album u prvi plan istakne muziku kao prostor igre, ono što ona i treba da bude, oslobođena ustaljenosti, predvidivosti, a naročito dominacije trendova.
Myshkin dokazuje da u ovom vremenu takva muzika itekako ima svoj put, iako je mapiran stazama kojima se ređe ide. Svih 6 pesama na albumu zaobilaze momenat hitičnosti u sebi, ali svojom strukturom, prijemčivošću, tananošću uvlače se pod kožu slušalaca, ne kao pesme koje se mantrično naseljavaju u naš prostor i agresivno ga zauzimaju, već drugačije, one taj prostor pročišćuju i osvežavaju, unoseći u njega neku lagodnu, lepršavu i nenametljivu energiju koja nas itekako “radi” i što je najvažnije – pokreće.
Na kraju, kao važnije pitanje ostaje, namesto toga kakvu budućnost ima ovaj album, kakvu budućnost ima njegov tvorac, Radoslav Zdravković a.k.a. Myshkin. Rediscovering verovatno neće biti moguće izvoditi uživo (makar ne doslovno kako izgleda i zvuči digitalno), s obzirom na to da učesnici u njemu potiču sa međusobno veoma udaljenih meridijana.
Najvažnije je to da je Myshkin, na polju svestranog autorskog angažovanja dokazao svoj kvalitet i svoj talenat i da će njegov novoizašli album prvenac privući pažnju i drugih muzičara (pogotovu iz bližeg okruženja) koji dele istu muzičku filozofiju, etički i estetički.
Rediscovering u potpunosti opravdava svoje ime – otvara i otkriva mnogo toga, a ponajviše, nadrastajući sopstvenog autora, u prvi plan ističe njegov ogroman potencijal za plodonosne saradnje sa vrhunskim instrumentalistima i drugim izvođačima, što u muzičkom svetu, odvajkada, pa i dan-danas, predstavlja osoben raritet.
Changeover Festival Belgrade, međunarodni multižanrovski muzički događaj, nastavlja da razvija i promoviše savremenu nezavisnu scenu. Nakon uspešne prolećne edicije, pažnja se usmerava ka glavnoj jesenjoj manifestaciji koja će se održati u Beogradu od 8. do 11. oktobra 2025, u organizaciji Connected Agency.
Četvrto izdanje festivala predstaviće više od 80 imena domaće, regionalne i međunarodne scene, uz bogat konferencijski program namenjen profesionalcima u muzičkoj industriji. Changeover festival nastavlja da se razvija kroz promišljeno kuratorstvo, umetničku raznolikost i otvorenost ka saradnji, uz stalno unapređivanje festivalskog programa.
Konstantin Kondrukhov @kostyakondrukhov_SUPLEXX
Prva potvrđena imena Changeover festivala:
MOIN (UK) – Londonski vizionarski trio, jedan od najinovativnijih i najpriznatijih sastava savremene eksperimentalne rok scene. Njihova muzika daje novi kontekst gitarskim žanrovima poput grungea, shoegazea i post-roka, kroz enigmatičnu reinterpretaciju tradicionalne dinamike benda.
LUST FOR YOUTH (DK) – Švedsko-danski elektronski duo, koji čine Hannes Norrvide i Malthe Fischer, jedan je od najuticajnijih sastava savremene skandinavske new wave scene. Osnova njihovog izraza leži u hladnom i melanholičnom zvuku sintisajzera, koji definiše celokupnu estetiku ovog dvojca.
MERMAID CHUNKY (UK) – Audiovizuelni performativni duo iz Londona, poznat po jedinstvenoj kombinaciji srednjovekovnog folka, razigranog elektropanka i synth-kabarea. Nedavno ih je James Murphy iz LCD Soundsystema potpisao za svoju etiketu DFA Records.
CRÈME SOLAIRE (CH) – Švajcarska elektro-pank senzacija – duo koji kombinuje različite muzičke žanrove, višejezičnu poeziju, vickasti humor i apsurdne kolažne vizuale.
Photo: Konstantin Kondrukhov
ŠIROM (SLO) – Slovenački trio koji pomera granice i važi za jedan od najfascinantnijih avant-folk sastava iz ovog dela Evrope.
CHUPAME EL DEDO (COL) – Kolumbijski avanturistički duo, koji čine Eblis Álvarez (Meridian Brothers) i Pedro Ojeda (Romperayo, Los Pirañas), istražuje klišee grindcorea, speed i black metala, kombinujući ih sa tropskim ritmovima salse, kumbije, currulao i reggaetona.
IGRALOM x Orkestar Bogdana Nikolića (RS) – Niški desert-rock trio Igralom udružiće snage sa virtuoznim romskim duvačkim orkestrom Bogdana Nikolića kako bi publici Changeover festivala predstavio jedinstveni, zajednički nastup ovog desetočlanog sastava.
BLANCO TETA (ARG) Riot grrrl noise-punk rock bend iz Buenos Ajresa, jedan je od glavnih predstavnika nove queer latinske muzičke scene.
Na Changeover festivalu 2025. nastupiće i: Horse Vision (SE), GANS (UK), Lucidvox (RU), Julek Ploski (PL), Tidal Pull (HR), Mitsko Biće, Barish (TR / DE), Virvel, Otchim (FR), Tuys (LUX), VÍZ (CH), Rap&Vogue (BY), Tasos Stamou (GR), Vukašin Delić Group, Mai Mai Mai (IT), Laptop Ensemble Novi Sad, CVAT, Cantenac Dagar (FR), Order89 (FR), Pogon (HR), korka (MK), Bel Tempo (LV), MENK (DE), Samalas, LOWFLOOR (AM).
Photo: Konstantin Kondrukhov
Sa jasnim međunarodnim usmerenjem i snažnim lokalnim uporištem, Changeover stavlja Beograd na mapu značajnih muzičkih destinacija Evrope, okupljajući umetnike, profesionalce i publiku u dinamičnom prostoru kreativne razmene. Kroz inovativan i raznovrstan program, Changeover festival afirmiše DIY principe i autentične umetničke izraze, čime postaje ključna platforma za otkrivanje i osnaživanje nove generacije muzičara.
Od osnivanja 2022. godine, Changeoverje izgradio reputaciju jednog od najvažnijih regionalnih festivala u domenu nezavisne, alternativne i inovativne muzike. Tokom proteklih izdanja, festival je predstavio više od 200 izvođača iz 35 zemalja, promovišući kako nove, perspektivne umetnike, tako i već etablirana imena globalne scene, među kojima su Astrid Sonne (DK), Belgrado (ES), GNOD (UK), Orchestra Kamchia (BG), dal:um (KR), The KVB (UK), Horse Lords (US), Bendik Giske (NO), Marina Herlop (ES), Jazzbois (HU), Sydney Valette (FR), AKAI SOLO (US) and Kaleida (UK), Laplander (RS), Crno Dete (RS), ŽEN (HR), Lufthansa (MK), Džezbollah (RS), Seine (HR), Suplexx (RS).
Nova imena Changeover festivala biće uskoro objavljena.
Galerija fotografija sa ranijih izdanja festivala:
izabela _izachega_SUJEVERA-copy-0
Evgenii Petukhov @ jungle1990_Velocity Made Good
Evgenii Petukhov @ jungle1990_Velocity Made Good_1
Evgenii Shen @dropdeadrabbit_Hex Girlfrend
Evgenii Shen dropdeadrabbit_AKAI SOLO
Evgenii Shen dropdeadrabbit_Worm Man
izabela _izachega_3h company
Konstantin Kondrukhov @kostyakondrukhov_SIKSA
Photo: Konstantin Kondrukhov / Flow festival
Photo: Konstantin Kondrukhov / Flow festival
Photo: Konstantin Kondrukhov / Flow festival
Konstantin Kondrukhov kostyakondrukhov_2K88
Photo: Konstantin Kondrukhov / Flow festival
Photo: Konstantin Kondrukhov
Konstantin Kondrukhov kostyakondrukhov_Branko’s Bridge
Photo: Konstantin Kondrukhov / Flow festival
Photo: Konstantin Kondrukhov
Konstantin Kondrukhov kostyakondrukhov_kaleida
Photo: Konstantin Kondrukhov / Flow festival
Konstantin Kondrukhov kostyakondrukhov_Vague Visions
Konstantin Kondrukhov kostyakondrukhov_Vague Visions_1
Photo: Konstantin Kondrukhov / Flow festival
Mina Stojanovic overthinkman_dal_um
Mina Stojanovic overthinkman_𝖩𝖮𝖠𝖭𝖭𝖠 𝖦𝖤𝖬𝖬𝖠 𝖠𝖴𝖦𝖴𝖱𝖨
Taya Ovod @mussuc_Japanese Television
Taya Ovod @mussuc_VEX
Yaroslav Bulavin @bulovein_Bendik Giske
Yaroslav Bulavin @bulovein_Pantaloons
Otvoren konkurs za umetnike
Konkurs za ChangeoverFestival 2025. zvanično je otvoren. Pozivamo sve domaće i strane bendove, solo umetnike i DJ-eve da se prijave. Rok za prijave: 31. avgust 2025. Prijave putem sajta:changeoverfestival.com.
Evgenii Shen @dropdeadrabbit_Glintshake
Edukativni program
Changeover će i ove godine predstaviti specijalni muzičko-industrijski konferencijski segment programa, koji će okupiti preko 30 profesionalaca, uključujući menadžere izdavačkih kuća, buking agente, distributere, promotere, novinare i predstavnike koncertnih prostora. Ovaj deo programa uključuje panele, radionice i sesije umrežavanja. Osmišljen je sa ciljem jačanja lokalnog i globalnog muzičkog ekosistema, a predstavlja dragocenu priliku za učenje, mentorstvo i umrežavanje umetnika i učesnika festivala.
Ulaznice i lokacije
Ulaznice su dostupne na sajtu:changeoverfestival.com Lokacije festivala: KC Grad, Bitef Teatar, Karmakoma, Drugstore, Dim, Zappa Baza
Višestruko nominovana za BRIT Award i Mercury Prize, muzičarka Olivija Din objavila je “Man I Need” – treći singl sa njenog dugo očekivanog drugog albuma “The Art of Loving”, koji izlazi 26. septembra, u izdanju Capitol Recordsa.
“Man I Need” udara poput munje čiste pozitivnosti, to je neustrašiva ljubavna pesma vođena ritam sekcijom i Olivijinim uglađenim soul vokalom. Prateći video spot je režirao Džejk Erland, a isti kreativni tim stoji iza neverovatnih vizuala kao za prethodne singlove “Lady Lady” i “Nice To Each Other”, a stilski, novi vizual služi kao “sestrinski video” prethodnom.
Olivija Din povodom izlaska novog singla poručila je:
– ’Man I Need’ je pesma o tome kako znati da zaslužuješ da budeš voljen i da se ne plašiš da to zatražiš. Odvažna je, seksi, zabavna! Stvorena je za ples!
Olivija je upravo završila izuzetno uspešan serijal rasprodatih koncerata širom Severne Amerike, kulminirajući sa dve večeri u The Fonda Theatre u Los Anđelesu, predstavivši fanovima novi materijal, kao i favorite sa svog debitantskog albuma “Messy”.
Olivia Deanv – Man I Need, Cover_Photo Credit Lola Mansell
Album “Messy” je po izlasku dobio veliko priznanje kritike i učvrstio je njen status jednog od najupečatljivijih glasova u neo-soul i pop žanrovima. Olivija Dean bila predgrupa Semu Fenderu na njegovoj turneji po Velikoj Britaniji, uključujući rasprodat nastup na London Stadiumu, gde su prvi put izveli svoju novu saradnju na Semovoj numeri “Rein Me In”, a takođe će se pridružiti Samu i na njegovim predstojećim nastupima u Mančesteru i Edinburgu.
Nedavno je nastupila sa Sabrinom Karpenter na njenom BST Hyde Park nastupu 6. jula i ponovo će joj se pridružiti na nizu američkih koncerata u oktobru i novembru, uključujući pet rasprodatih večeri u Madison Square Gardenu.
Olivija Din, prepoznatljiva po svom toplom zvuku i iskrenim stihovima, poziva slušaoce u novu eru zvuka i pripovedanja na svom nadolazećem albumu. Zamišljen kao nežan i promišljen uvid u mnoge dimenzije ljubavi – romantične, platonske, ljubavi prema sebi i svega između – “The Art of Loving” označava uzbudljivo novo poglavlje za jednu od najfascinantnijih britanskih umetnica.