Televizija će umreti zajedno sa svojom publikom… Mladi su na pametnim telefonima, metaverzum nam je sudbina

0
204
Oglasi
Televizija, gledanje televizije/Photo: freepik
Televizija, gledanje televizije/Photo: freepik

Televizijske kuće će morati da se radikalno prilagode brzorastućem svetu internet zabave ako nameravaju da opstanu, upozoravaju stručnjaci.

Televizijske kuće već pokušavaju da sustignu internet divove gaming industrije u borbi za pažnju mlađe publike i, posledično, prihoda od oglašavanja.

Nazire se početak takozvanog “metaverzuma”, što je pojam koji se odnosi na sistem interaktivnih internet svetova, igara i trodimenzionalnih mesta sastajanja, koji već sad privlače milione korisnika.

ŠTA JE, USTVARI, METAVERZUM… IMA LI RAZLOGA ZA PARANOJU ZBOG ZAKERBERGOVOG NOVOG “MATRIKSA”?

Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvek vezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u poslednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao, prema Statisti, nemačkoj kompaniji koja se bavi istraživanjem tržišta.

– Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računara) u korist pametnih telefona. TV kanali će umreti zajedno sa svojom publikom – rekao je Frederik Kavaza, suosnivač francuske kompanije specijalizovane za digitalnu transformaciju Sysk.

Televizijske kuće će, kako bi doprle do mladih ljudi, morati da se takmiče s gaming platformama poput Robloxa, Fortnitea i Minecrafta, koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma.

DA LI SU AUTORI OVIH KNJIGA BILI VIDOVITI? OVO SU NAJTAČNIJA PREDVIĐANJA IZ NAUČNOFANTASTIČNIH ROMANA

Polovina gledalaca od 9 do 12 godina u Sjedinjenim Američkim Državama barem jednom nedeljno koristi Roblox, platformu na kojoj igraju igre, slušaju koncerte ili se jednostavno druže s prijateljima, prema Dubitu, kompaniji koja se bavi istraživanjem medija.

Publika može da bude ogromna: 33 miliona ljudi gledalo je repera Lil Nas Iksa kako nastupa na Robloxu 2020, što je tri puta više od ljudi koji su ga gledali na televiziji nedavno na dodeli Grammy nagrada.

Gledanje televiyije/Photo: Pixabay
Gledanje televiyije/Photo: Pixabay

Televizijske kuće moraju da odaberu – hoće li da ostanu na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brendove početi da dovode na platforme metaverzuma, rekao je Metju Varnford, suosnivač Dubita.

– To znači dovoditi ljude u svet, učiniti ih delom priče, igrati pored njihovih prijatelja, na isti način kao što Disneyland vama i vašim prijateljima omogućava da budete u njihovom svetu s Mikijem Mausom – rekao je.

PRODUKCIJA “GAME OF THRONES” ODGOVORILA BESNIM FANOVIMA: TELEVIZORI SU VAM KRŠ, NIJE DO NAS…

Televizijske kuće imaju vremena da se prilagode, ali suočavaju se s velikim izazovom jer istovremeno moraju da zadovolje potrebe starijih ljudi koji gledaju tradicionalnu televiziju, sredovečnih ljudi koji se okreću streaming platformama i mladih koji žude za interaktivnom i društvenom razonodom.

– Ako želimo da ostanemo relevantni, moraćemo da se postavimo prema svim ovim tipovima korišćenja – rekla je Kati Brem, šef odeljenja za inovacije francuske javne televizije France Televisions.

Rekla je da je ta javna televizija još uvek u fazi istraživanja, gde se poigrava s proširenom i virtualnom stvarnošću kako bi stvorila kulturna i sportska iskustva.

Najveći izazov, međutim, mogao bi da bude finansijske prirode.

Crno beli televizot/Photo: Pixabay.com
Crno beli televizot/Photo: Pixabay.com

Televizijske kuće dosad nisu bile pogođene padom prihoda od oglašavanja zbog tehnološkog napretka, kao što je to bio slučaj drugih tradicionalnih medija poput novina.

– To bi moglo da se promeni brže nego što ljudi misle – rekao je Varnford.

DAKLE… KO JE UBIO LORU PALMER? I KAKO NAM JE, DOĐAVOLA, DEJVID LINČ PRODAO “TWIN PEAKS” FORU?

Ranije je bilo teško premestiti televizijske oglase u svet gaminga jer su individualne kompanije stvarale igre “koje su zaključale i zarobile svu vrednost”, dodao je.

Ali, metaverzum nudi mnogo otvorenije polje delovanja, na kojem brendovi imaju mnogo više mogućnosti promocije i direktne prodaje dobara korisnicima.

Modne i luksuzne marke već zarađuju milione prodajući virtualnu odeću i predmete na Robloxu, Fortniteu i drugim platformama.

– Ako žele da dopru do mladih ljudi, hoće li kompanije nastaviti da idu na televiziju ili će otići negde gde se mladi ljudi zaista nalaze – u gaming i metaverzum – upitao je Varnford.

HL/Izvor: Hina

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime