Toma Vejtsa nije lako obraditi. Na kraju krajeva, njegov grleni glas naizgled odjekuje kroz eone, a njegov divlji muzički kaleidoskop spaja folk, vodvilj i bilo koji instrument koga se dočepa uprkos tome što je jednom izjavio: “Džentlmen je neko ko ume da svira harmoniku, ali to ne radi”. Dakle, ne biste mogli zamisliti da bi se svilenkasti glas Skarlet Johansson i ludo šareni stil Dejvida Bouvija dobro uklopili u njegov grub mračan svet, ali mašta se često može prevariti.
ZA JEDNU OD SVOJIH RANIH PESAMA DEJVID BOUVI JE MISLIO DA JE BOLJA OD “SPACE ODDITY”… I NIJE JEDINI
Tokom karijere Dejvida Bouvija, on brzo uspeo da postane inspiracija drugim umetnicima, ali nije bežeo od toga da često obrađuje i pesme drugih umetnika. Umesto da to umanji njegov sopstveni rad, to je zapravo privuklo nove obožavaoce kojima je veliki Bouvi poželeo dobrodošlicu u svoj sopstveni boemski opus. Ove inspiracije često su se utkale i u njegov autorski rad. U stvari, bez sumnje je jedan od njegovih najvećih atributa kao umetnika to što nije bio obespravljen sopstvenim osećajem za individualizam i bio je srećan što je slavio umetničku viziju drugih.
ZAŠTO JE BRUS SPRINGSTIN ODBIO DA DEJVID BOUVI SNIMI OBRADU NJEGOVE PESME…
Jedna umetnica koja je imala koristi od obe strane tog novčića bila je zvezda “Lost in Translation” Skarlet Johanssn. Dok su neki cinici možda odbacili njen tribjut album Toma Vejtsa iz 2008. “Anywhere I Lay My Head”, Bouvi je pristupio projektu otvorenog srca i uma i svidelo mu se ono što je čuo.
SUZI KVATRO ŽELI IGRANI FILM O SEBI I DA JE GLUMI – SKARLET JOHANSON
Ne samo da se Bouvi pojavio na dve numere na ploči, već je i pohvalio rad glumice.
“Nastupi Skarlet su mistični i dvostruko kul”, napisao je na svojoj web stranici i nastavio: “Ona stvara raspoloženje koje je mogao da izazove neko kao što je Mardžeri Latimer (američka spisateljica “We Are Invincible”) ili Džinet Vinterson (britanska autorka romana”Oranges Are Not the Only Fruit”)”.
Iako je “The Starman” rekao: “Pesme su sjajne, zaista dobro urađene stvari Toma Vejtsa”, krajnji klimaks odobravanja došao je od samog Vejtsa. Kako je Johanson ispričala za NME, dobila ju je telefonski poziv od njegove supruge Ketlin Brenan, koja joj je rekla da se njenom mužu sviđa album:
– Čula sam ga kako gunđa u pozadini – radosno se prisetila glumica.
Inače, Johanson je bez sumnje bila oduševljena što je radila sa Bouvijem. Čak je otkrila da je zajedno sa Patrikom Svajzijem, Bouvi bio njena prva velika slavna simpatija.
– Patrik Svejzi je bio moja najveća simpatija. On još uvek jeste. I Dejvid Bouvi u “Lavirintu”. Otvorili su mi oči za seksualnost! Vau! Obojica su izgledali sjajno u izuzetno uskim pantalonama.
Naravno, to ju je učinilo prilično nervoznom pri njihovom prvom susretu.
– Nisam mogla da mu kažem da je on moja prva ljubav jer nisam mogla da govorim kada se rukovao sa mnom.
Na sreću, zbog albuma, početna nervoza se smanjila i očigledna hemija je procvetala dok je par pokretao Vejtsove pesme ka novim dimenzijama.
HL/Izvor: faroutmagazine.co.uk