Na njemu je Karpenter prikazana kako kleči na podu, dok neidentifikovana osoba stoji pored nje i vuče je za kosu.
Neki su kritikovali omot jer svodi žene na kućne ljubimce, a Karpenter je odgovorila rekavši: “Baš me briga za to”. Međutim, posle salve kritika Sabrina je sada predstavila lternativnu verziju omota albuma na društvenim mrežama.
Drsko je dodala da je omot “odobren od Boga”.
i signed some copies of Man’s Best Friend for you guys
The White Stripes su podelili novi muzički spot za pesmu “Red Rain” povodom posebnog izdanja albuma “Get Behind Me Satan”, 20 godina posle njegove prve objave.
Stop-animirani video koristi klasičnu paletu boja: crnu, belu i crvenu, a režirao ga je Konor Kalahan. Sa nadrealnim vizualima — uključujući Džeka i Meg Vajt zajedno na bini ova eksplozivna pesma dobija novo ruho.
Video prikazuje nedavno objavljene Super7 akcione figure Džeka i Meg, kakve se nalaze i na naslovnici njihovog pretposlednjeg albuma. Neobičan i šarmantan, ovaj audiovizuelni projekat uključuje i zid napravljen od 5.980 minijaturnih cigli spojenih kraljevskom glazurom.
“Get Behind Me Satan”, koji je 2006. godine osvojio Grammy nagradu za najbolji alternativni album, proslavio je 20 godina 7. juna. Reizdanje dolazi kao duplo LP izdanje sa jednim crvenim i jednim prozirnim vinilom.
Toumaranke Orchestra – senegalsko-hrvatski world music bend koji izvodi autorsku i tradicionalnu zapadnoafričku muziku prožetu uticajima funka, soula, reggaea, popa, bluza, afrobeata i džeza – upravo je objavio svoj drugi singl i spot “Mama Say” kao najavu za predstojeći album.
Izuzetno plesna i pevljiva funky-disko pesma (ujedno i jedina pesma na engleskom, odnosno “broken English” jeziku u opusu benda) i odličan video spot “Mama Say” kroz minimalistički tekst, ali na satiričan način, pričaju vrlo čestu životnu priču – šta se desi kada ljudi koji žive skromno ili siromašno iznenada “dođu do para”.
Toumaranke Orchestra – Mama Say, cover
Autor teksta je Abi Seydi, dok muziku i koprodukciju potpisuje Toumaranke Orchestra.
Pesmu je snimio, miksovao i masterovao Filip Sertić u studiju Depth, a za odličan video zaslužni su „dream-team“ Dinko Čvorić – Doringo (režija, kamera i montaža) i Igor Bogdanović – Shortest Path Production (druga kamera i rasveta), kao i bubnjar benda Krešimir Oreški koji je osmislio celu priču i scenario za spot. Za kostimografiju se pobrinula Nikolina Žužinek – Žuži.
Osnivač Toumaranke Orchestra je muzičar i igrač Abi Seydi koji dolazi iz Senegala, a u Hrvatskoj živi od 2014. Abi je pripadnik afričkog naroda Mandinka, kod kojih ples i muzika predstavljaju izuzetno važan deo kulturnog nasleđa. Prva postava benda nastala je 2021, ali početkom 2024. bend je potpuno reformisan i sada nastupa u potpuno novom sastavu.
Na Susu jeziku, jednom od glavnih jezika Gvineje, Toumaranke (izgovara se Tumaranke) znači autsajder. Iako je Abi iz Senegala, odabrao je to ime jer se i sam prilikom dolaska u Hrvatsku osećao pomalo kao autsajder.
Članovi Toumaranke Orchestra su već iskusni muzičari na domaćoj sceni koji kroz svoj doživljaj zapadnoafričke muzike prenose lična iskustva i nastoje širiti svest o tome da je muzika univerzalni jezik i da smo u suštini svi isti, bez obzira na kulturne i geografske razlike naših okruženja.
Nakon nekoliko odličnih i rasplesanih nastupa po zagrebačkim klubovima, bend je već počeo da stiče vernu publiku i započeo snimanje debi albuma.
Članovi Toumaranke Orchestra su: Abi Seydi – vokal, perkusije, Mirko Prišlin – gitara, prateći vokal, Kruno Carić – bas, prateći vokal, Krešimir Oreški – bubnjevi, perkusije, prateći vokal, Mak Murtić – saksofon, Igor Pavlica – truba i Ivan Marincel – trombon.
Pred drugo festivalsko veče, činilo se da će kiša. Vremenska prognoza je obećavala suvo vreme i taman dovoljno nižu temperaturu.
Znatno prijatnije okolnosti u startu su značile mnogo više energije u publici. Prognoza, iznenađujuće, nije pogrešila, pa su kišobrani ostali kao nepotrebni aksesoari. Lepeze su i ove noći imale prednost.
Poznato je da Joker Out i Buč Kesidi imaju bazu od, recimo, prva tri reda obožavalaca, spremnih na višečasovno čekanje radi zauzimanja najboljeg mesta.
Sa druge strane, bend kao što je The Hu, iziskuje prostor za šutke. Kad se na sve dodaju i Osvajači, nastaje zaista neobičan presek skupova. Ka Joker Outu će leteti plišane igračke, a The Hu se možda zapita od kad je postalo popularno da publika na njihovim svirkama nosi šljokice.
Ko zna kakvi su se proračuni dešavali, kad ko koga čeka, ko kome čuva mesto. I šta se desi kada se spoje potpuno nespojivi izvođači i njihovi dijametralno suprotni fanovi? Nastane festival, u svojoj suštini.
Osvajači, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Dakle, glavnu binu su otvorili Osvajači. Istovremeno, otvorili su sezonu pirotehnike. Nije im smetalo što su prvi, Čipi se čak oduševio koliko je publika “raspoložena u ovaj sumrak“.
Bili su tu bajkeri, tinejdžeri koji tek otkrivaju festivale i njihovi nostalgični roditelji. Kad su počeli da se pojavljuju ljudi obučeni u kostime mongolskih ratnika, bilo je jasno koliko je sati.
Publika je, u pauzi između bendova, otpevala “Balls to the Walls“, koja se čula sa razglasa, što je bila savršena uvertira za ono što sledi.
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu je mongolski folk metal bend. Nastup na Arsenal Festu je istovremeno i njihov prvi nastup u Srbiji. Ono što privlači najviše pažnje, pored njihove pojavnosti, svakako je statua na sredini bine.
Bo’orču bio je jedan od prvih i najvernijih prijatelja i saveznika Džingis-kana. Prvi put je sreo Džingis-kana još kao dečak, u vreme kada je Džingis-kan (tada Temudžin) tražio svoje ukradene konje. Bo’orču mu je pomogao da povrati konje i vratio se sa Temudžinom kod njegovog oca, koji ga je izgrdio jer se uplašio da mu je sin poginuo. Kasnije je Temudžin poslao svog brata Hasara da dovede Bo’orčua u njegov logor. Bo’orču je odbio nagradu za pomoć u vraćanju ukradenih konja, ali je priznao Temudžinov autoritet i priključio mu se kao nökör (“slobodni pratilac“), napustivši sopstvenu porodicu.
Dakle, statua je fokus tokom koncerata, posebno dok izvode pesmu “Yuve Yuve Yu“. Bilo je tu još simbola mongolske tradicije – u publici su dizane mnoge verzije mongolskih zastava.
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
– Tonight, we rise together – poručili su. Teško da postoji bend čije se ime lakše skandira “Hu! Hu! Hu!“.
Nisu leteli brusevi, ali je letela kosa. Kako publici, tako i njima.
Zainteresovani slučajni prolaznici, ljubitelji šutki, lako su se adaptirali okruženju. Razume se, ko je bio tu namenski, bio je u elementu od početka.
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
The Hu, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Može li “The Trooper“ na mongolskom? Može, čak i sa tradicionalnim instrumentima. I to kako.
Za kraj, odsvirana je “This Is Mongol“, pod svetlima u boji zastave i uz atmosferu na potpunom vrhuncu.
Bojan, Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
– Mislim da će naša muzika posle The Hu zvučati vrhunski. Bojim se, posle ovog “growlovanja“ i tradicionalnog pevanja, zvučaću… – započeo je Bojan.
– Ma, ima da “growluješ“ i ti, reći ćemo im da nas pojačaju, ima da gori – prekinuo ga je Kris, posle čijih reči se zaorio smeh celog sastava Joker Out.
Kris, Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
– Šalu na stranu, smatram da je za festivalsku publiku uvek dobro imati muziku koja dotiče različite spektre zvuka, žanra i osećanja – rekao je Bojan, u bekstejdžu, dok je The Hu rasplamsavao pirotehniku na glavnoj bini. I kad smo već kod bine, a posebno kod onoga što na nju leti, Joker Out je oktrio i šta je najluđi poklon koji su dobili.
– Vudu lutke – odmah se setio Kris.
– Da, da, svako je dobio svoju – potvrdio je Bojan, videvši začuđeni pogled.
– Dobili smo i “naše male verzije“ u kostimima sa Evrovizije. Ali vudu lutke ne pipamo, neka stoje zaključane, da ne krene odjednom nešto da nas boli – nastavio je Kris kroz (pomalo zabrinuti) smeh.
U tom trenutku je stigao Buč Kesidi, pa je bilo vreme za drugarsko pozdravljanje i nadmetanje “ko je veća zvezda“. Posle razmene pozitivne energije, koja je izbijala iz ovog bekstejdža, Joker Out se vratio pitanjima.
– Uh, šta li nam je omiljeni poklon? – razmišljali su.
– Rekao bih da su to knjige i pisma koje dobijamo od fanova. Pišu nam priče o tome kako se pronalaze u našoj muzici, kako im ona pomaže. Čitanje toga je zaista posebno – rekao je Bojan.
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Iz šutki, atmosfera je prerasla u euforiju, praćenu vrištanjem, ushićenjima i svim onim što ide uz bend kao što je Joker Out.
Intro, svetla u ritmu i eto ih – dve godine kasnije, na istoj bini. Kada su prvi put bili na Arsenal Festu, izvinjavali su se publici što možda ne može da razume tekstove.
U međuvremenu, oni su naučili srpski, publika slovenački. Dobitna kombinacija, uzajamno poštovanje, ljubav i pre svega, razumevanje.
Nisu ostali dužni, imali su pirotehniku. A na “Demonima“, sasvim prikladno, Bojan je dokazao da itekako može i ume da izvede onaj pomenuti “growl“. Izgleda da se ipak nisu šalili.
Joker Out, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
– Znamo da bijete bitku za lepše sutra. Zato evo jedna pesma kao veliki f*ck off za sve one koji imaju nameru da nas razdele i koji vama stoje na putu – rekao je Bojan i zapevao “Muziku za decu“.
U dve godine pauze, uvežbali su hvatanje poklona do savršenstva. Uvežbali su i izazivanje aritmija u publici, svaki put kada uzvrate poljubac ili pogled. Svesni situacije, što su još jednom potvrdili onim “pumpaj“ izgovorenim na bini, skrenuli su pažnju i na organizaciju:
– Molim vas, aplauz za organizatore. Znamo koliko je teško organizovati bilo šta u ovakvim okolnostima.
I bez obzira što su tekstovi poznati svima, jedan sing-along momenat je posebno simpatično istaknut:
– Ljudi, to je toliko lagan tekst, ’ajmo svi, pa, pa, pa, pa.
Bojan se izvinjavao što mu je pucao glas. Proveravao je koliko je vremena ostalo do kraja. Ništa to nije bilo važno. Pokazao je da ne mora da bude ni metal, ni šutke, a da su svi na nogama. Njegova energija se savršeno prenosi na publiku.
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Bjesovi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Ni Garden nije bio mirniji, bile su i tamo jednako zanimljive kombinacije žanrova. Lavina, 357, preko Profesora Čonte.
KBO! je bio zadužen za pank, da bi se do kraja večeri preko Bjesova stiglo do modernog trepa. Veče su zatvorili Kanda, Kodža i Nebojša.
Buč Kesidi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Buč Kesidi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Buč Kesidi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Buč Kesidi, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Buč Kesidi i Joker Out su odavno prijatelji. Dok su jedni svirali, drugi su pomno pratili nastup iz lože. Kad je bilo vreme za zamenu, samo su se pozdravili, nazdravili i ustupili sto.
Nije bila ni subota uveče, nismo bili u klubu. Ali, petak na festivalu nije loša opcija. Odela sa šljokicama i svetla koja neodoljivo podsećaju na atmosferu “Euforije”. Od kluba iz kog se rađaju “Moderne veze”, pa nazad na prvi album. Tako smo, kad smo ispratili isto ono “pumpaj” koje je ovog puta dolazilo iz matrice, zaslužili da izaberemo pesmu – odlučili smo se za “Kafe aparat”.
– Ljudi, je l’ imamo snage? – pitali su.
Imali smo, itekako. Za celu noć, za svaku binu i svaku DJ žurku. Sva energija koja ostane neiskorišćena, preliva se u poslednji dan. Pravo na La Femme, Rundeka ili Faithless, po ukusu.
Upravo je Firči uz legendarnog frontmena beogradskog benda EKV Milana Mladenovića bio taj koji im je bio velika podrška pri stvaranju njihovog prvog albuma “Uz Rijeku” – poručuju iz Croatia Recordsa.
Ivan Fece Firči, screenshot YouTube Balkaninfo
– Ovom novom pesmom najavljujemo novi studijski album. Radi se o našem četvrtom albumu koji ćemo objaviti do kraja godine pa stoga užurbano snimamo pjesme u Zorkovom studiju u Amsterdamu. Novi studijski album nekako nam se nametnuo kao logičan nastavak nakon što smo prekinuli diskografsku pauzu i na 40. godišnjicu osnivanja benda objavili “The best od Fit , 1982 – 2022.”. Nismo samo skupili svoje snimke, već smo se potrudili i sve ih ponovo snimili pazeći da pesme ne opteretimo aranžmanima, nego da one ipak nose duh originala – objasnio je Davor Lukas, pevač grupe.
Prošle godine Fitovci su obradili i veliki hit grupe U škripcu “Siđi do reke”, koja je u njihovoj obradi dobila novo značenje. “Siđi do Rijeke” u njihovoj verziji je posveta gradu Rijeci u kojem su odrastali i u kojem je grupa osnovana.
“Nova pesma “Duga je noć” osim prepoznatljivog Lukasovog vokala donosi svež zvuk i energiju koju su članovi benda kultivisali kroz godine”, navodi Croatia Records.
Public Enemy možda više nisu u centru pažnje kao što su bili kasnih ’80-ih i ranih ’90-ih, ali su i dalje prisutni.
Chuck D je prošlog meseca objavio svoj solo album “Armageddon Radio” za Def Jam. Flavor Flav redovno postaje viralan zahvaljujući svom entuzijazmu i pokušajima da pomogne institucijama kojima fali novca, kao što su američki ženski olimpijski tim u vaterpolu i lanac restorana Red Lobster.
A sada su se Public Enemy vratili sa iznenada objavljenim albumom “Black Sky Over The Projects: Apartment 2025”, koji je trenutno dostupan na Bandcampu po principu “plati koliko hoćeš””.
Godine 2020, Public Enemy su se vratili u Def Jam Records, etiketu na kojoj su objavili svoje klasike, sa albumom “What You Gonna Do When The Grid Goes Down?”, na kojem su sarađivali sa drugim legendama kao što su George Clinton, Run-DMC, Nas, Ice-T i preživeli članovi Beastie Boysa. Prošle nedelje Public Enemy su objavili energičan singl “March Madness”, koji se ispostavio kao završna pesma sa novog iznenadnog LP-a.
Public Enemy – Black Sky Over The Projects: Apartment 2025, cover
Na “Black Sky Over The Projects: Apartment 2025”, koji je nastavak njihovog povratka pod okrilje Def Jama, nema gostujućih superzvezda, i izgleda da su ga PE izdali potpuno nezavisno. (Album još nije dostupan na striming servisima, ali “March Madness” jeste, i izdat je pod etiketom Flavor Flav Records.)
Chuck i Flav su potpisani kao izvršni producenti LP-a, zajedno sa menadžerkama Lorrie “The LBX” Boula i Rhiannon Rae Ellis. Na prvo slušanje, album je baš onoliko besan i haotičan koliko biste očekivali od Public Enemya u 2025. Chuck D-ova uvek autoritativna interpretacija na momente ulazi u domen govorne poezije, dok je Flav tu da mu da energiju. U prva tri dana, fanovi mogu sami da odrede cenu i preuzmu album preko Bandcampa.
Afro festival, jedinstveni događaj na kulturnoj sceni Srbije – prostor otvorenog dijaloga, učenja, umetničke razmene i proslave bogatstva afričke kulture, održaće se tokom vikenda, 28. i 29. juna u Muzeju afričke umetnosti u Beogradu (Andre Nikolića 14).
Afro festival, koji svake godine okuplja veliki broj posetilaca, i ove godine donosi bogat i raznovrstan program – od kreativnih radionica i izložbi do muzičkih nastupa i edukativnih sadržaja za decu i odrasle. Tokom dva festivalska dana, Muzej postaje živa pozornica – mesto susreta kulturnih tradicija, modernih izraza i autentične umetničke inspiracije.
Afro festival vizual
Festival nudi sadržaje za sve generacije: bogatu ponudu na tradicionalnom Afro bazaru, izložbu na otvorenom “Impresije o Africi”, likovne radionice, javna vođenja, društvene igre i plesne nastupe. Posetioci mogu da se oprobaju u društvenoj igri mankala, da nauče kako se vezuju afrički turbani, učestvuju u muzičkim i plesnim nastupima poput kapuere ili kufambe, oslikavaju kanga tkanine, kao i da prate stručna vođenja kroz tematsku izložbu “Prefabrikacija solidarnosti: IMS-Žeželj između Jugoslavije, Kube i Angole” i taktilnu izložbu “Vidi, dodirni, oseti…”. Atmosferu u bašti Muzeja upotpuniće DJ Džeri poreklom iz Ugande, koji će puštati afrobit i afrohaus muziku.
Afro festival/Photo: MAU
Afro festival/Photo: MAU
Afro festival/Photo: MAU
Afro festival/Photo: MAU
U nedelju, u okviru programa Durbar, brojne afričke ambasade u Beogradu predstavljaju kulinarske specijalitete i autentičnu atmosferu ovog kontinenta. Posebno aranžirani štandovi sa predmetima umetničke i zanatske proizvodnje, tkaninama, nakitom, začinima i napicima, doprinose duhu festivala koji na nezaboravan način dočarava kulturnu riznicu Afrike. Ove godine učestvuju ambasade Alžira, Angole, Brazila, Gane, Egipta, DR Konga, Libije, Maroka, Nigerije i Tunisa, kao i konzulati Gabona, Jamajke i Namibije. U nedelju u 12 časova, predviđena je ceremonija zvaničnog obraćanja doajena Grupe afričkih ambasadora u Beogradu, NJ.E. Fataha Mahraza, ambasadora Alžira, u prisustvu ambasadora afričkih zemalja, predstavnika diplomatske zajednice i drugih zvanica.
Specijalna gošća ovogodišnjeg festivala je Kasiva Mutua, vodeća kenijska perkusionistkinja, pevačica, gitaristkinja i kantautorka, čiji rad spaja bogatu tradiciju i savremeni muzički izraz. Kasiva je poznata kao prava ritmička čarobnica, a kroz svoju umetnost promoviše rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u svetu muzike, naročito u svetu perkusija, kojim i dalje pretežno dominiraju muškarci.
Kasiva Mutua/Photo: Ellie Obati
Njena muzika kombinuje tradicionalne afričke ritmove sa elementima džeza, hip-hopa, regea i fanka. Odrasla je uz priče svoje bake i danas je simbol nove generacije afričkih umetnica koje menjaju tok muzičke istorije kontinenta. Nastupala je širom sveta i učestvovala u projektima kao što su The Nile Project i Coke Studio Africa.
Posetioci Muzeja afričke umetnosti imaće priliku da Kasivu dožive u dva posebna programa: interaktivna radionica perkusija na programu je u subotu, 28. juna u 16 časova, a veliki koncert na festivalskoj bini održava se u nedelju, 29. juna u 14 časova. Svi posetioci dobrodošli su da ponesu svoje instrumente (bubnjeve, đembe, udaraljke) i pridruže se ovoj jedinstvenoj muzičkoj avanturi!
DJ Jerry/Photo: MAU
Reciklaža je ključna tema današnjice i inspiracija u afričkoj umetnosti. U saradnji sa kompanijom Sekopak, Afro festival promoviše odgovorno ponašanje prema otpadu. Posetioci su pozvani da plastične flaše i limenke odlože na posebno organizovanom reciklažnom punktu. Svako ko donese pet plastičnih flaša ili limenki dobiće simboličan poklon i na taj način učestvuje u pripremi izložbe “ReciArt” u Muzeju afričke umetnosti.
Afro festival/Photo: MAU
Prijatelj ovogodišnjeg Afro festivala je agencija Disko Travel, koja stiže sa punim koferom iznenađenja! Najsrećniji posetilac osvojiće magično putovanje u Maroko, izvlačenje lutrije je u nedelju na samom Festivalu! Ako volite putovanja, disko ritam, boje i priče sa svih strana sveta — obavezno ih posetite na štandu, jer su pripremili i dodatna iznenađenja.
Ulaznice su dostupne putem sajta www.tickets.rs, na prodajnim mestima Ticket Vision-a i na ulazu u Muzej afričke umetnosti.
Višestruko nagrađivana američka muzičarka, reperka i kulturna ikona Lizzo iznenadila je obožavaoce objavom potpuno novog rap mixtapea “My Face Hurts From Smiling”.
Nova kolekcija od 13 pesama predstavlja neustrašivu i zaigranu fazu u Lizzinoj karijeri, u kojoj spaja britke stihove, humor i prepoznatljivu nezavisnost u jedinstven zvuk, istovremeno svež i autentičan, baš u stilu pevačice. S ovim projektom Lizzo ponovno potvrđuje svoje mesto u hip-hop svetu – snažno, bez zadrške i savršeno tempirano za leto.
Mixtape otvara pesma “Crashout”, energičan uvod s duhovitim refrenom kojim Lizzo slavi svoj karakter i otpornost, a već je postala i viralna na društvenim mrežama gde su fanovi snimili hiljade videa na najzaraznji deo pjesme – frazu kada Lizzo znakovito poručuje “we outside”.
Na “My Face Hurts From Smiling”gostuju i dve od najzvučnijih imena današnje scene – Doja Cat u pesmi “Still Can’t Fuh”, kao i SZA u atmosferičnoj “IRL”. Ove saradnje dodatno naglašavaju njenu veštinu povezivanja žanrova i stvaranja muzičkog sadržaja u kojem preovladava razigranost, svežina i kreativna sloboda.
Među pesmama se ističe i viralni freestyle “Yitty on Yo Tittys”, nazvan prema Lizzinoj sopstvenoj liniji inkluzivne odeće, kojim još jednom podseća na svoje hip-hop korene i energične nastupe uživo.
Poznata prvenstveno po pop hitovima i himnama samopouzdanja, Lizzo se ovim izdanjem vraća svojim rap počecima. “My Face Hurts From Smiling” kombinujea hip-hop, R&B i alternativne uticaje, dok njen autentičan vokal i harizma ostaju u središtu svake pesme.
Mladi alt rok bend Daze predstavio je svoj drugi po redu EP pod nazivom “Bila je”, sada dostupan na svim striming platformama: https://bfan.link/bila-je
Njihov prvi album, “Fever dream – demos”, okarakterisan je sirovom emocijom i disonantnim melodijama odrastanja u betonskoj džungli. Godinu dana kasnije, beogradski četverac nam donosi nešto zreliji, ali jednako sanjiv osvrt na specifičnu društvenu situaciju, osećanja i nadanja svoje generacije.
Kao i do sada, aranžman i muziku potpisuju Ilija Maršićević (vokal i gitara) i Aleksa Telalović (gitara), zajedno sa novim basistom Igorom Bastom, bubnjarem Vidom Miloševićem, i bivšim članovima benda Katarinom Zarić i Zekom Septemberom Beninijem.
Daze/Photo: Sofija Milićević
Od predstavljanja prvog EP-a, preko singla na kultnoj Hali Gali kompilaciji i saradnje sa Jymenik na albumu “Zidov”i, u samo godinu dana bend je privoleo brojna nova srca ljubitelja eteričnog progresivnog zvuka, čemu svedoče krcate svirke na glavnim okupljalištima beogradske i novosadske alternativne publike.
Četiri nove pesme najavljuju kao odraz kolektivnog nemira – života u neizvesnosti, unutrašnjeg rolerkostera nade i bespomoćnosti, besa koji iscrpljuje. Nit prožeta kroz svaku od njih su upravo mladalački snovi koji u pukotinama haosa i dalje nevino cvetaju.
Prva nosi naziv “San”, kao referenca na stih iz prvog singla benda “A ti, da ti”. Prati je preokret u sledeće dve numere, “Zebra” i “Đavo”, a priča kulminira u poslednjoj – “Ruzmarin”, koja je dobila i svoj spot. Za njega je bila zadužena ekipa FDU studenata u blokadi, već dobro poznata po unikatnom dokumentovanju aktuelne studentske borbe. Posebno pripremljene scene su prožete arhivskim kadrovima Marka Dejkovića, u režiji Nađe Marjanović i montaži Milje Marinković.
Posle uspešne akademske godine na Kraljevskom konzervatorijumu u Hagu, Igor i Ilija su posle višemesečne pauze ponovo na okupu sa ostatkom benda, spremnog za letnju turneju.
U planu su nastupi širom regiona, na kojima će gostovati i drugi mladi muzički sastavi sličnog žanra. Prvi u nizu je koncert u klubu Karmakoma 4. jula, gde će zajedno sa grupama Afotička zona i Cvat premijerno uživo predstaviti novu muziku.
Jedna od najtalentovanijih domaćih muzičarki mlađe generacije, Natalija Rajković poznatija kao Nataleé, predstaviće po prvi put svoju novu muziku, kao i novi sastav, na velikom koncertu 5. jula u Domu omladine Beograda, u okviru 1. Beogradskog rok festivala.
Nataleé je dvadesetsedmogodišnja kantautorka, gitaristkinja i vizuelna umetnica iz Svrljiga, koja od srednjoškolskih dana živi i stvara u Beogradu. Kao predvodnica osmočlanog alternativnog R&B benda, Nataleé kombinuje tradicionalne instrumente sa modernim hip hop i rege zvukom, stvarajući pravac koji naziva srpskim soulom – glas južnjačke tuge, koji se, posle svega, ipak raduje životu.
Natalee BRF DOB
Njen debitantski album “Osvesti se”“ (Glitch Records, 2021) predstavio je širok dijapazon tema – od društveno angažovanih do romantičnih, dok je EP “Bezdan” (2024), sa pesmama “Pada noć”, “After” i “Game Over”, istraživao potragu za ljubavlju na pogrešnim mestima.
Njeno autentično i proživljeno stvaralaštvo, sa naglašenim senzibilitetom moderne mlade ženske osobe, često je opisivano kao dnevnik običnog čoveka, na koga malo ko danas obraća pažnju.
– Veliko mi je zadovoljstvo što sam deo 1. Beogradskog rok festivala i što ću deliti binu sa bendovima koji su me inspirisali da uopšte počnem da se bavim muzikom. Dodatno sam uzbuđena jer ćemo se publici premijerno predstaviti u novom sastavu, koji po prvi put od osnivanja benda uključuje i bubnjara. Vidimo se 5. jula u Domu omladine! – poručuje Natalija Rajković u susret koncertu na 1. Beogradskom rok festivalu.
Nataleé je svoj prvi samostalni koncert održala u junu 2023. godine baš u Domu omladine Beograda, a njen talent prepoznat je širom regiona, gde je nastupala u Srbiji i Crnoj Gori, delila bine s imenima poput Zostera i Kovacs i bila nominovana za HEMI muzičke nagrade. Od trafike u Svrljigu, gde je dobila prve aplauze, do bine velikih gradova, Natalija je svojim glasom, stihovima i harizmom osvajala publiku. Njena misija ostaje jasna – stvarati iskrenu umetnost koja povezuje i inspiriše.
Ulaznice za 1. Beogradski rok festival su u prodaji na svim eFinity prodajnim mestima i onlajn. Cena dnevne ulaznice (4 koncerta) je 2.000 dinara. Dostupna je i ograničena količina kompleta (2 dana, 8 koncerata) čija pretprodajna cena iznosi 3.500 dinara.