Video singl “U sutra” govori o ličnim iskustvima, unutrašnjim borbama, prolaznosti i nadi. U pesmi se ogleda snaga ljudske ranjivosti i važnost međusobne bliskosti.
“U sutra”je ujedno i nežna i snažna u svom emotivnom naboju sa pozivom na ličnu autentičnost i hrabrost u sutra.
Spot, pun boje i emocije, režirao je Voin Vasojević, dok je za produkciju i master bio zadužen Uroš Milkić.
“U sutra” je savršen tizer predstoježeg istoimenog izdanja, jer spaja sve ono što će album biti: nežan, jak i osećajan. Takođe, ovaj singl predstavlja početak saradnje Luftera i beogradske podetikete Zeleni kačket.
Lufter/ Photo: Nikola Doderović
Lufter je alt-rok bend nastao 2021. godine u Kragujevcu. Prve dve godine bend je imao tri čkana: Vukašina Milinkovića (bubnjevi), Marka Stojanovića (bas) i gitaristu Stefana Dimitrijevića.
U prvoj godini muzika je bila samo instrumentalna gde su se, poput džez struktura pesama, nalazili delovi smišljeni za improvizaciju.
U narednom periodu, kao posledica težnje za konkretnijim zvukom i definisanijim strukturama, Lufter je napravio prve pesme sa vokalima, prožetim tekstovima iz ličnih iskustava članova benda.
Neposredno pre objavljivanja debi EP izdanja “Oblak u nama” (2023) bendu se pridružila Marta Filipovic (sint, vokal) koja dodatno “boji” zvuk Luftera kroz sanjive zvuke sintisajzera i nežnog vokala.
Peti Garden Fest u Prijedoru, zbog vanrednih i nepredviđenih okolnosti, biće održan u novom terminu, a to je 1. i 2. avgust, o čemu je javnost već obaveštena.
S novim datumom održavanja, stiže nam i novi lineup.
Atheist Rap, Moto Fest 2024/ Photo: AleX
U petak, 1. avgusta na nastupiće Ritam nereda, Kultur Shock, Savršeni marginalci i Atheist Rap.
U subotu, 2. avgusta sviraće Zoster, Van Gogh, Bojana Vunturišević i Bad Copy.
Van Gogh (OK Fest 2021)/ Photo: AleX
Novi datumi, novi lineup, ali i dalje najbolja letnja žurka u srcu grada u Ljetnoj bašti koja će postati epicentar nezaboravnog iskustva, spajajući ljubitelje muzike u jedinstvenom ambijentu.
– Okupite ekipu, posjetite peti, jubilarni Tuborg Garden Fest u Prijedoru i doživite najbolje momente vašeg ljeta. Ne propustite priliku da budete dio ove, sada već tradicionalne, muzičke priče. Dobro došli na Tuborg Garden Fest – poručili su organizatori.
Svi koji su već kupili ulaznice imaju mogućnost zadržavanja istih za ulaz na festival u novom terminu.
Svi kupci ulaznica koji ipak žele povrat novca, mogu da ga refundiraju. Za ulaznice kupljene fizički na prodajnim mestima, povrat novca će biti moguć u periodu od 3.do 10. jula na istim prodajnim mjestima gde su ulaznice kupljene, uz donošenje istih za povrat.
Za kupljene ulaznice digitalno putemprodajne mreže GigsTix, povrat novca će u periodu od 3.do 10. jula biti moguć na GigsTix stranici, odabirom opcije “Zahtjev za refundaciju” koja će biti omogućena u pomenutom periodu.
Podsećamo, jednodnevne ulaznice možete nabaviti za samo 25 KM, a dvodnevne ulaznice, po promotivnoj ceni od 35 KM, dostupne su i dalje putem servisa Gigstix.ba, kao i na prodajnim mestima Gigstixa, odnosno u Poštama Srpske.
Vin Dizel najavio je veliki povratak franšize “Fast & Furious”, a finalni deo kultne sage biće premijerno prikazan u aprilu 2027. godine.
Na događaju Fuel Fest u Kaliforniji, Dizel se pojavio zajedno sa kolegama Tajrisom Gibsonom i Kodijem Vokerom (bratom pokojnog Pola Vokera), gde je otkrio prve informacije o filmu “Fast & Furious 11” i obećao spektakularan završetak.
– Studio me je pitao: ‘Vin, možemo li dobiti finale ‘Fast and Furious’ u aprilu 2027?’ Rekao sam im: ‘Pod tri uslova! Povratak u Los Anđeles – gde je sve i počelo. Povratak uličnim trkama i autokulturi – pravi koreni franšize. Ponovno spajanje Doma i Brajana O’Konora – kazao je Vin.
Ova poslednja izjava izazvala je najviše reakcija, jer fanovi znaju da je glumac Pol Voker, koji je igrao Brajana, poginuo 2013. godine u saobraćajnoj nesreći.
Da bi se njegov lik vratio, očekuje se upotreba digitalnih efekata ili prethodno neiskorišćenih snimaka — što franšiza već jeste radila u filmu “Furious 7” uz pomoć njegovog brata Kodija.
Iako se ne zna da li će “Fast 11” direktno nastaviti priču iz prethodnog filma “Fast X”, jasno je da se priprema emocionalno nabijen završetak za jednu od najuspešnijih filmskih franšiza svih vremena.
Da podsetimo, “Fast X” iz 2023. godine zaradio je više od 700 miliona dolara, a budžet mu je iznosio čak 340 miliona.
U njemu su se pojavile zvezde poput Džejsona Momoe, Mišel Rodriges, Alana Ričsona, Rite Moreno i Bri Larson.
Muzička legenda Pol Sajmon (83) otkazao je dva koncerta koja su bila zakazana za prošli vikend u Filadelfiji, pošto su se njegovi hronični bolovi u leđima pogoršali do tačke u kojoj više nije mogao da nastupa.
Vest je objavljena u saopštenju koje je menadžment pevača postavio na Instagram u subotu, svega nekoliko sati pre planiranog nastupa.
“Pol se već neko vreme bori sa hroničnim i intenzivnim bolovima u leđima. Danas je situacija postala neizdrživa i zahteva momentalnu pažnju”, navodi se u saopštenju.
“Nažalost, moramo da otkažemo ove nastupe jer trenutno nemamo mogućnost da ih odložimo za neki drugi datum”, piše u saopštenju.
Ipak, iz tima slavnog kantautora poručuju da postoji nada.
“Posle manje hirurške intervencije koja je zakazana u narednim danima, verujemo da će Pol moći da nastavi turneju i, eventualno, pronađe način da se vrati i održi ove koncerte”, nastavak je saopštenja.
Naredni koncert, ako zdravstveno stanje to dozvoli, zakazan je za 7. jul u Long Biču, Kalifornija.
Sajmon je 2018. najavio povlačenje iz koncertnog života, ponajviše zbog gubitka sluha. Ipak, ove godine odlučio je da se vrati na scenu — uz pomoć napredne audio tehnologije.
Američki rok bend Papa Roach objavio je svoj drugi ovogodišnji singl “Braindead”, u kojem gostuje Tobi Mors, frontmen njujorškog pank sastava H2O. Pesma je dostupna na svim striming platformama.
Reč je o žestokoj, visokooktanskoj himni koja ne pravi kompromise — “Braindead” kombinuje prepoznatljivi intenzitet Papa Roacha s Morsovom sirovom pank energijom. Rezultat je buntovna zvučna eksplozija koja poručuje: “Imaš jedan život, jednu šansu, jedan pokušaj — ne želim da je protraćim kao da sam Braindead”.
Papa Roach – Braindead, cover
Ovaj singl predstavlja još jedan upečatljiv trenutak u velikoj godini za bend i dolazi posle njihovog prethodnog hita “Even If It Kills Me”, koji je premašio 33 miliona strimova i dospeo na vrh svetskih radijskih top-lista.
Uz pesmu “Braindead” objavljen je i lyric video, dok se premijera kompletnog muzičkog spota očekuje u julu.
– Hteli smo da napravimo nešto što zvuči hitno, iskreno i direktno — i Tobi je sve to podigao na viši nivo – rekao je pevač Papa Roacha, Džejkobi Šadiks. – Ova pesma je poziv da se probudimo pre nego što bude kasno.
– Poznajem Džejkobija više od 20 godina. Ponosan sam na njegovu borbu za trezvenost. Njihova strast i rad su razlog zašto su i dalje ovde i relevantni – dodao je Tobi Mors. – Oni zaista žive po motou ‘jedan život, jedna šansa’, zato mi je prava čast da budem na ‘Braindead’ i delim ove reči koje svi mi živimo!
Posle rasprodate turneje po Velikoj Britaniji — koja je uključivala i njihov prvi nastup u čuvenoj Vembli Areni, te naslovne strane magazina Kerrang! i Metal Hammer — Papa Roach ulazi u završne pripreme za svoj predstojeći album na kojem će se naći i “Braindead”.
Bend ove godine obeležava 25 godina karijere i nastavlja da pali bine širom sveta na svojoj Rise Of The Roach svetskoj turneji. Evropske datume i ulaznice možete pronaći na zvaničnoj stranici Papa Roach Tour Dates.
Nije neobično da filmovi izazovu kontroverze kada stignu u bioskope, ali vrlo retko zbog škakljivih tema prestanu da ih snimaju.
Upavo se to dogodilo jednom naučno-fantanstičnom projektu iz 1970-ih, koji je izazvao toliku zabrinutost tadašnje vlasti da je snimanje filma naglo prekinuto, a deo materijala uništen. Uprkos svemu, film je preživeo u fragmentima.
Reč je o poljskom filmu “Na srebrnom globusu” (Na srebrnym globie), u režiji Andžeja Žulavskog, poznatog i po naslovima kao što su “Posedovanje” (1981) i “Vernost” (2000).
Film je zasnovan na Lunarnoj trilogiji – seriji romana o grupi astronauta koji, nakon sletanja na Mesec, stvaraju sopstveno društvo.
On the Silver Globe – poster
Glavne uloge igraju Andžej Severin, Ježi Trela i Gražina Dilag. Radnja prati potomke astronauta koji brzo sazrevaju, a sve postaje još komplikovanije kada među njih stigne naučnik sa Zemlje, Marek, koji je prihvaćen kao mesija.
Poljska vlada u to vreme navodno nije bila zadovoljna kritičnim temama koje su se provlačile kroz film, posebno onima koje su se tiču tadašnjeg komunističkog režima. Produkcija je obustavljena, a deo snimaka je uništen.
– Naredba našeg ministra kulture bila je naredba za sve. Poljska nije imala privatne bioskope – sve je bilo u državnom vlasništvu, i kada su rekli ‘stop’, to je značilo kraj – rekao je glumac Severin za Vice, prenosi Unilad.
Ipak, Žulavski nije odustao. Godine 1988, odlučio je da završi ono što može – dodajući snimke iz svakodnevnog života u Poljskoj kako bi popunio praznine i prikazujući film na Filmskom festivalu u Kanu, uz sopstvenu naraciju tokom nedovršenih scena. Iako film nikada nije doživeo punu premijeru, oni koji su ga videli ističu njegovu jedinstvenost.
Film ima impresivnih 100 odsto na Rotten Tomatoes, a jedan gledalac je napisao: “Čak i nedovršen, čak i sada kada je njegov reditelj zauvek otišao, ‘U Srebrnom globusu’ živi i njegova lepota će trajati zauvek”.
Izložbeni projekat “The Cerovac Experience” umetnice Jelisavete Cerovac prikazuje seriju slika i crteža koji predstavljaju njen likovni i akademski razvoj posle završenih studija kao i upoznavanje i omaž sopstvenom (zaboravljenom) nasleđu.
Nakon što je uzela prezime svoje najstarije žive ženske pretkinje, Cerovac je počela da se bavi pitanjem ženskog nasleđa u svojim delima. Ova serija slika i crteža istražuje subjektivne emocije i svakodnevne prizore kroz prizmu komercijalizma i romantizacije nepoznatih kultura, dok je istovremeno duboko lična – ona koristi različite elemente pop kulture kako bi plastično predstavila svoju autobiografiju.
Rad Jelisavete Cerovac
Ne insistira se na društveno svesnoj izjavi ali ona nije izbegnuta – banalizovanje određenih motiva im daje gotovo filozofsku svrhu. Iako ovi radovi nisu striktno okaraktenisani kao feministički, jer umetnica smatra da bi to bila banalizacija i njenih radova i samog feminizma, sva dela su provučena kroz njegovu prizmu zbog ličnih iskustava koja je proživela, kao i podsvesne kritike koja je prikazana na tim slikama. Upravo ti motivi prerastaju u subjektivne simbole, i izbegavanje njihovih striktnih tumačenja ih pretvara u apstraktne delove koji čine likovnu celinu, što se upravo i desilo sa citatima koji se nalaze na nekolicini ovih radova.
Tekst je izuzetno važan u njenim delima – pored toga što doprinosi kompoziciji i ukupnom vizuelnom efektu dela, njena i tuđa poezija zajedno sa vizuelnim elementima čine nerazdvojivu celinu. Koristeći citat iz teksta Sare B. Pomeroj, ona dovodi u pitanje svoje poreklo i genezu. Ikonografski motivi boginja ovde su podsetnik na tu melanholiju i očaj koji su neizbežni sa zaboravom.
Izložba Jelisavete Cerovac Galerija DOB
Motiv Bogorodice pojavljuje se nakon bliskog iskustva sa katoličkim skulpturama, slikama i kalendarima sa likovima Bogorodice. Naivnost, kič i apsurdnost tih scena navode Cerovac na razmišljanje i povezivanje svete, mučene figure žene sa komercijalizacijom i infantilnim pokušajem čoveka da se zaštiti od takve figure. Zajedno sa ostalim likovima, ona postavlja Bogorodicu kao ambivalentnu ličnost – sveticu koja je to postala silom, idealnu ženu bez greha i uznemireno i namučeno ljudsko biće. Estetski aspekt i fascinacija Marijinim prikazima je takođe važna, a preterana dramatizacija ikonografskih scena ovde se koristi u svrhu umetničkog izražavanja. Svi pomenuti elementi čine jednu filozofsku i likovnu celinu koje umetnica naziva „The Cerovac Experience“, uvid u njenu ličnu istoriju i emocije.
Biografija: Jelisaveta Cerovac (Loznica, 2001.) Završila je Gimnaziju “Vuk Karadžić”, društveno-jezički smer, 2020., a iste godine upisala je Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu, odsek slikarstvo. Osnovne akademske studije završila je u klasi profesora Milivoja Pavlovića 2024. godine. Pored slikarstva, bavi se grafikom i skulpturom. Samostalne izložbe: 2023. Izložba crteža i slika „Tropiko“, Galerija „Mina Karadžić“, Loznica Kolaborativna izložba: 2024. Jelisaveta Petričić i Marija Kuruzović, „Enduro“, Kulturni centar Šabac, Šabac Grupne izložbe: 2024. Završna izložba Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Beograd 2024. 52. Izložba crteža i male plastike studenata Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Galerija Doma omladine Beograda 2024. Izložba „MIND THE GAP“, Galerija Šira, Zagreb 2023. Izložba večernjeg akta studenata FLU, Galerija Šira, Zagreb 2023. 51. Izložba crteža i male plastike studenata Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Galerija Doma omladine Beograda 2022. Izložba „Večernji akt“, Galerija FLU, Beograd 2022. Završna izložba Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Beograd 2022. Izložba mladih umetnika, Dom kulture Ribnica 2022. Izložba „30×30“, Zrenjanin, Pančevo, Novi Sad 2022. 50. Izložba crteža i male plastike studenata Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Galerija Doma omladine Beograda 2021. Završna izložba Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Beograd
Robert Del Naja je prvog festivalskog dana javno podržao studentsku borbu. Sutradan, Joker Out je tome posvetio pesmu. Tu i tamo, u razgovorima, sa razglasa, u matricama, ili u pauzama, čula se podrška.
Osvanuo je 28. jun. U Beogradu, ne samo običan Vidovdan. U Kragujevcu, poslednje veče Arsenal Festa. Odjednom, promena satnice nije stvarala problem. Bilo je to sasvim opravdano kašnjenje – ni jedno mesto, bar do 21:00 čas, nije bilo preče od Slavije.
I negde, baš u to vreme, na binu Gardena izašao je Miki i njegov Six Pack.
Six Pack, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Six Pack, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Six Pack, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Six Pack, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Six Pack, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Romanski jezici, posebno francuski, su muzikalni, laki za otpevati. Ili bar tako misle oni koji ih samo slušaju. La Femme, na primer, misli drugačije.
– Nikako, uopšte nije. Francuzi ne misle da je francuski “taj” jezik. Ljudi češće misle da treba da pevaju na engleskom, pošto je engleski “pevljiviji”. To je možda i istina, pošto smo usmereni ka engleskom jeziku i naučili smo na njega, ta kultura se širi kroz muziku i filmove. Lakše je da zvučite kul ako pevate na engleskom, ali sam siguran da i na srpskom mogu da se pišu fenomenalne pesme. Nema izgovora ako ne stvarate muziku na maternjem jeziku – rekao je Marlon.
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
Sasvim je logično, kako i sami kažu, da Francuzi pevaju na francuskom i da ne treba da postoji lakši način – svaki jezik je jednako muzikalan.
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
La Femme, Arsenal 2025/ Photo: AleX
“Space cosmonauts”, kako je La Femme nazvao akrobate na štulama koje već tri dana zabavljaju publiku Arsenal Festa, su tokom njihvog, skoro cirkuskog scenskog nastupa, konačno dobile svoju pravu svrhu.
Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Svaki član benda ima svoj prostor, pokrete i ulogu u “sceni”. Gledani pojedinačno, deluju kao da su “svako za sebe”. Međutim, funkcionišu kao savršena celina.
Filmično, poput kinematografije francuskog novog talasa. Godarov čuveni jump cut, u momentima kada “skaču” sa jednog instrumenta na drugi (a šta bi drugo radili multiinstrumentalisti), dobijaju svoju fizičku formu.
Jedino što je nejasno je – šta je Mišel? Protagonistkinja kada je u centru pažnje, antagonistkinja kada obara instrumente, juri (i potencijalno “prebije”) ostale članove. Đavo na ramenu kada nagovara publiku da se započne šutka.
Sem (La Femme), Arsenal 2025/ Photo: Jelena Ilić
Sem (La Femme), Arsenal 2025/ Photo: Jelena Ilić
Sem (La Femme), Arsenal 2025/ Photo: Jelena Ilić
Sem (La Femme), Arsenal 2025/ Photo: Jelena Ilić
Međutim, tu je Sem (najčešće basista), da probije četvrti zid, između publike i bine.
Prvo je ispolivao prve redove vodom, a zatim skočio u šutku, iz koje je izlašao krvav. Usledilo potpisivanje na grudi, fotkanje i nestajanje u masi.
– Vratite nam basistu, molimo vas – tražio je neko sa bine. Verovatno je bilo prekasno.
Za poslednju pesmu su odabrali “I Believe in Rock and Roll”. I ne samo da veruju, nego osećaju i žive taj zvuk.
Toliko da na pitanje o tome kako biraju kostime za nastup odgovaraju da su to, jednostavno oni. Tako izgledaju svaki dan.
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
La Femme je posle svirke bio u publici, radoznalo razgledajući okolinu, ćaskajući sa svima ko poželi. Za to vreme, Darko Rundek je pomagao tehničarima na bini. Prvi put da su ovacije tehničkoj podršci zapravo imale smisla.
– Dobro veče, pred vama su Rundek i ekipa – najavio je, kao da već nismo znali. Ruke su svirale, publika je pevala, on je pevušio. Nežno i tiho, a publika je odradila svoje. Čak i za instrumentalne delove. Već se čula po neka pištaljka, kada je bubanj počeo da udara u ritmu namenjenom za dva dobro poznata sloga. Publika je razumela, ispratila i dodala reč koja je nedostajala.
– Živimo u za*ebanom vremenu, u za*ebanom danu. Imam milion vesti iz Gaze. Ali, koje su vesti iz Beograda? Tamo su vam braća i sestre – pitao je. Neka mu neko javi, šta se to desilo samo dvadesetak sati kasnije. Želja nam jeste samo jedna. Protiv ugnjetača, pomagača i onih što ćute. Radimo na tome, da naše “No pasaran!” bude zadnje. I da nije važno čije je ime, ako ono znači pravda.
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Darko Rundek i Ekipa, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
“Makedo” je otpevušena, otplesana. Upaljeni su blicevi i kako je rekao, “analogni upaljači” (najmanji zajednički sadržaoci festivala i simbolike na ulicama). Bilo je vreme za “Šal od svile”.
– Osim što su nas naučili da sve pakujemo u plastiku i da gledamo u ekrane, navikli su nas i na ratovanje. Mi smo na mestu gde su se nekada proizvodili topovi. Neka se više nikad ne proizvode, da im ne dozvolimo. I da se nose u … i oni i ratovi.
Rambo Amadeus, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Umesto bisa, od prvog reda, pa sve do prolaza u Garden stejdž, širilo se “Ko ne skače…”. Skakalo se, itekako.
– Najradije bih vam i ja sad rekao, “ko ne skače”, nego sam u godinama – našalio se Rambo Amadeus, na pomenutom, krcatom, Gardenu.
Međutim, publika je još uvek skakala. U godinama ili ne.
– Omladino, ne mlatite se sa policijom. Psihički pritisak je dovoljan – savetovao je iskusno.
I kad je već bio kod psihe i nauke, nazvao je svoj koncert “grupnom terapijom protiv kulta ličnosti”.
Rambo Amadeus, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Kad nas je naučio da prvi put, posle “U cara Trojana kozije uši” pevamo “car je go, car je go”, bili smo spremni za preokret.
– Znači, “car je go, car je go”. Je l’ to u redu? E, dobro. Sad ćemo da promenimo. Sad je “go je car, go je car” – i bilo je, u nedogled.
– Pa mene deca slušaju. Ja sam kao Filip Višnjić, slušaju me sa kolena na koleno – napravio je duhovito poređenje, videvši generacije i generacije u publici.
“Rambo, care, kupi nam cigare” se nekako (potpuno neizbežno) prelilo u “pumpaj”. Nastala je kratka pauze za dodeljivanje ordena, skoro pa samom sebi. A onda je sve to postalo “Let The Sunshine In”.
– Valjda se vidimo i dogodine, u nekom demokratskom Kragujevcu – poželeo je. Da se vidimo u bilo kom gradu, neka su svi demokratski.
Na Mainu, za to vreme, nstupao je Majkl Kivanuka sa svojim brojnim i neobičnim bendom.
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Majkl Kivanuka, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
IDEM je “nasledio” binu od Ramba, a sa njom i onu mlađu generaciju publike.
Mesta je bilo taman dovoljno da kosa leti u svim pravcima, kao posledica plesa.
IDEM, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
IDEM, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
IDEM, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
IDEM, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
A na glavnoj bini se čekao Faithless…
Prvi redovi su, dokono, ali neumorno čekajući nastup, napravili svoj sopstveni rejv uz muziku koja je služila da popuni prazninu između bendova. Milimetre prostora koji nisu bili zauzeti ljudima, popunjavali su laseri.
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Faithless, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Tehno zvuči još bolje kada ritam umesto basa diktiraju pištaljke. Žurka je otvorena obradom numere “Yeke Yeke”.
Naoružan falašicama vode, neonskim narukvicama i naočarima za sunce, publika je bila spremna za poslednji ovogodišnji nastup na glavnoj bini.
KOIKOI, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
KOIKOI, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
KOIKOI, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
KOIKOI, Arsenal Fest 2025/ Photo: Jelena Ilić
Garden stejdž, pun uprkos Faithlessu, jer bilo je još ljubitelja gitarskog zvuka, preuzeo je Koikoi. Nije manjkalo energije, jer Marko Grabež ostaje na nivou bez obzira na okolnosti ili doba noći. Baš ništa ne može da ga spreči u nameri da oseti šutku za “Misisipi”.
– Zahtevamo oslobađanje svih večeras uhapšenih demonstranata – poručili su glasno. Za neke, zahtev im je ispunjen. Za one ostale, građani Beograda su ostali ispred Višeg Javnog Tužilaštva. Tamo gde su se sledećeg dana uputili svi koji su bili na, iza i ispred bine, ako se nisu uputili ka svojoj najdražoj raskrsnici.
Koikoi je jedan od retkih bendova koji je dobio bis. Odsvirali su “Bog te ubio!”. Ko je kome (ili čemu posvetio), neka ostane za interpretaciju.
Ovogodišnje izdanje Arsenala zatvorili su Orthodox Celts.
Rambo Amadeus, Arsenal Fest 2025/ Photo: AleX
Po pravilu, na festivalu se poslednje večeri ostaje do zore. Ne mari se mnogo za stanare, na klupi ispod prozora se odaju tajne, sabiraju utisci i zveckaju limenke.
Razlog više za nespavanje bile su vesti. Neizvesnost i noć koja je neosetno postala novi dan, u koji se prelila borba iz prethodnog. Bio je to kraj festivala. U ostatku Srbije, tek je počinjalo.
Sada konačno svi mogu da odahnu, i gledaoci i producenti.
Posle nekoliko odlaganja, premijera nastavka “Betmena” je zakazana za 1. oktobar 2027. godine, pet i po godina nakon što je originalni film ostvario zaradu veću od 772 miliona dolara u svetskim bioskopima.
A Met Rivs je na njemu radio – onoliko koliko mu je bilo potrebno.
– Iritiraju me ljudi. To je samo ono što ljudi ne treba da smatraju za svoje pravo. Film će izaći kada on bude zadovoljan scenarijem. Met mi neće dati scenario dok ne bude zadovoljan njime – izjavio je Džejms Gan, kojeg su opsedali fanovi sa pitanjem kada će scenario biti gotov.
The Bug Club su se posle godinu dana vratili na tržnicu garažnog rokenrola, gde su predstavili još jedan prvoklasni album.
Velški dvojac The Bug Club objavili su svoj četvrti album, “Very Human Features”, nedugo nakon što su objavili svoje prvo izdanje za Sub Pop, “On the Intricate Inner Workings of the System” 2024. godine.
Taj album im je doneo medijsku pažnju ne samo to tada uobičajne podrške BBC Radio 6, već i KEXP, i magazina NME. Naravno, usledili su festivalski nastupi, uključujući prepune koncerte na britanskom Green Man festivalu, a zatim i turneja po SAD. Ovaj album im pruža izgovor da nastave beskonačnu turneju i nahrane svoju publiku, koja s nestrpljenjem čeka novu porciju tipično razigranih rifova i pametnih The Bug Club tekstova.
I kako to kod njih neuobičajeno biva, pomenimo prvi samostalni singl koji je najavio album, ali se ne nalazi na istom – “Have U Ever Been 2 Wales”.
“Jeste li ikada bili u Velsu?”, pitaju Sam Vilmet i Tili Haris u pesmi i ako niste – zašto niste?! – “Dobro je!”. Ova nova, nezvanična disonantna nacionalna himna, počinje kao klasična, povuci-potegni pesma za skandiranje, ali je prekida ono što zvuči kao hor vanzemaljaca – da bi zatim krenulo razvaljivanje. Zamislite Dinosaur Jr. da rade za turističku organizaciju. I to velšku.
“Very Human Features” nastavlja praksu The Bug Club da deluju kao kolektivni um. Dvoje u jednom. Retko se sreće bend u kojem dve kreativne sile dele ovako jedinstvenu perspektivu, humor i osećaj za pop melodiju.
U pesmi “Beep Boop Computers”, vokali Sem i Tili se prepliću kroz “ja”, “moje” i “mi” kao da razlike ni nema – dok istovremeno dekonstruišu međuljudske odnose kroz glam rokenrol obradu ljudskosti iz samog naslova albuma.
The Bug Club – Very Human Features, cover
The Bug Club su osnovali Sem Vilmet (vokal/gitara) i Tili Haris (vokal/bas), zajedno s bubnjarem Džonom Metjuom, i počeli da nastupaju 2016. godine. Potpisali su za britanski Bingo Records u jesen 2020, a prvi singl “We Don’t Need Room For Lovin’” izašao je u februaru 2021. godine, nakon čega je usledio EP “Launching Moondream One”. Brzo su se etablirali kao bend pun duha, fokusiran na nastupe uživo i zabavu nasuprot pandemijskoj učmalosti. Mark Rajli sa BBC 6 Music bio je jedan od prvih koji ih je podržao.
Usledio je “Pure Particles”, čiji je vinil uključivao i društvenu igru prepunu kultnih referenci. Umesto da igraju po pravilima, objaviliu su “Intelectuals” – pesmu koja je zapravo mini komplet od pet numera, svojevrsni bunt protiv streaming kulture. Drugi singl “Two Beauties” najavio je debi album “Green Dream in F#” u oktobru. U januaru sledeće godine prave maskaradu i idu na turneju kao sopstvena predgrupa – Mr Anyway’s Holey Spirits. Sve to dokumentovano je live albumom, a zatim sledi vizuelno bogat “Picture This!” na picture disc izdanju. U jesen 2023. izdaju epski, 47-pesama dug, poezijom prožet dupli album “Rare Birds: Hour of Song”.
Na turneji po Americi privlače pažnju Sub Popa, koji ih pridobija da snime energičnu garažnu bombu “On the Intricate Inner Workings of the System”, čime osvajaju i američko tržište. Saradnja se ispostavlja plodonosnom, i uz podršku Sub Popa, bend kreće u novi poduhvat – “Very Human Features”. Samouveren i beskrajno duhovit vrtlog literarnog, autoironičnog rokenrola, ovaj album pokazuje bend kako jaše talas popularnosti kao što bi to činili na rolerima po parkingu kod lokalnog Aldija u Kaldikotu.