Bili Džo Armstrong, frontmen grupe Green Day, oduzeo je fanu gitaru na bini kada je ovaj počeo da svira “Wonderwall” grupe Oasis umesto pesme “Good Riddance (Time Of Your Life)”.
U ponedeljak uveče (30. juna), Green Day su nastupali u Luxexpu u Luksemburgu i, kao što često rade, pozvali su jednog fana iz publike na binu da odsvira gitaru na završnoj pesmi koncerta “Good Riddance”.
Međutim, ovog puta fan je imao druge planove. Na snimku objavljenom na TikToku vidi se kako je, umesto da svira uvod pesme “Good Riddance”, počeo da prebira akorde čuvene pesme “Wonderwall” grupe Oasis, što je izazvalo brzu reakciju Bilija Džoa Armstronga, koji je u mikrofon uzviknuo: “Oh, je*ote“, i odmah mu uzeo gitaru iz ruku.
– Dobar pokušaj – dodao je Armstrong, dok je obezbeđenje pristojno ispratilo fana sa bine. Nakon toga, Armstrong je sam izveo pesmu “Good Riddance (Time Of Your Life)”.
Petočlani regionalni žiri je u prvom krugu glasanja za Nagradu Milan Mladenović 2025 izdvojio 42 pesme od 158 validnih prijava pristiglih na ovogodišnji konkurs.
O sedmom laureatu Nagrade odlučuje stručni žiri koji čine Ivan Laić (Hrvatska), Davor Lukas (Hrvatska), Milorad Miki Ristić (Srbija), Goran Trajkoski (Severna Makedonija) i Bojana Vunturišević (Srbija).
Polufinalne pesme (predstavljene abecednim redom):
1. Antoan De Milo – ADAM 2. Zoran Jovanov – BETONSKO SUNCE 3. Bojana Arsovska – BOJA 4. Kosmogenit – DAMAR 5. Nikola Lučić – DEŽA VI ZA ČOVEKA U GOMILI 6. Dolores – DISKONEKT 7. Dodger Artfool – DOBRI LJUDI 8. Ana Vrbaški, Alisa Dinjaški, Marko Dinjaški, Lukaš Malok – DOKONANJE 9. Urka – EASY (OVIH DANA) 10. La Zar – HOĆEŠ HILJADARKU HIPOKRATE 11. Grizete – IMA MESTA 12. Fani Solomun – JER TE NE VOLIM 13. Nikola Kokotović – JUTRO KRIJE 14. Kriptidi – KOPILE MEDITERANA I BALKANA 15. Krvava zvijezda – KRV I PEČAT 16. Superpaun – LETO 17. Late Night Bay – LISABON 18. Elena Vasova – LJUBOV 19. Taad Paul – MANTRA 20. Oxajo – MOJE VREME 21. Macha Ravel – NE VOLI ME 22. Krajnji sjever – NEĆU STATI 23. Petrikor 1858. – NOĆNI ŽIVOT U KARTAGINI 24. Individua – NOVI MI 25. Digitrons – ONA DONOSI KIŠU 26. S.A.M. – ORO 27. Nataleé – PADA NOĆ 28. KamoSutra – PLES 29. PetarZ – PSIHIČKI LABILAN 30. VIS Ita Rina – SAM 31. Lu – SAMO DA PROĐE NOĆ 32. Afazija – SATURN 33. Ruhur – SHEITAN 34. Mish – SLAVIJA 35. Surogat – SNAGA 36. Mrave brojim feat. Merima Ključo – SOBA S POGLEDOM 37. Short Reports – STVARI 38. C ansambl STVARI LJETA 39. Bristol – SVET NAŠ NESTAJE 40. MP – SVI U BLOKADE 41. Merblu – SVILA 42. Sefer – U SEBI SEBE TRAŽI
Sredinom jula žiri će odabrati i 12 finalista, koji će se naći na promotivnoj CD kompilaciji, a koju Zadužbina Milana Mladenovića objavljuje svake godine u cilju promocije prepoznatih talenata sa teritorije bivše Jugoslavije.
Novi, sedmi dobitnik Nagrade Milan Mladenović znaće se 21. septembra 2025, tradicionalno, na Milanov rođendan.
Nagrada Milan Mladenović će i ove godine biti dodeljena u Makarskoj.
Dvanaesti Bašta Fest, planiran za termin od 3. do 6. jula u Bajinoj Bašti, biće održan u novom terminu koji će biti naknadno objavljen.
Prema rečima organizatora, s obzirom na društveno-političke okolnosti u našoj zemlji, organizacija festivala je od samog starta tekla u veoma otežanim uslovima.
Bez obzira na to, festival je verovao da treba da podrži mlade autore i donese lokalnoj publici kvalitetan filmski program uz snažnu poruku da treba početi od svog dvorišta.
Bašta Fest/ Photo: Milena Arsenić
– U novonastalim okolnostima od 28. i 29. juna, smatramo da je nemoguće nastaviti sa daljom organizacijom i samim održavanjem festivala dok učesnici naših programa bivaju hapšeni i povređivani na ulicama – naveli su osnivači festivala Maja Šuša i Jovan Jelisavčić.
Organizatori ostaju pri nameri da se festival održi u ovoj godini, sa celokupnim programom koji je prvobitno najavljen, a javnost će naknadno biti obaveštena o novim terminima.
Kulturni centar RibnicaKraljevo organizuje 15. internacionalni džez festival Džezibar od 2. do 5. jula, u dvorištu Francuske kuće. Svi prorami su besplatni za publiku.
Program otvara Vladimir Skočajić, 2. jula u 19:00 časova, promocijom zbirke pesama “Ponekad se probudiš u Beogradu” (izdavačka kuća Buka).
Posle predstavljanja knjige, u 20:00 časova sledi muzički program “GistroPop u Kraljevu“.
Džezibar/ Photo: Promo
U četvrtak, 3. jula u 21:00 čas, nastupa The Blues Brothers tribute, bend koji čini svojevrsni “all star” muzičara sa beogradske scene, koji su se okupili oko ljubavi prema delu i muzici legendarnog sastava “The Blues Brothers“.
Publici u Kraljevu će se predstaviti Dušan Smiljanić (vokal), Marijeta Antić (vokal), Mik Perić (vokal i usna harmonika), Ivan Zoranović (vokal i gitara), Milan Petrović (klavir), Dobrosav Predić (truba), Andreja Bućan (saksofon), Branko Isaković (bas), Željko Janković (bubnjevi).
Džezibar/ Photo: Promo
Aleksandra Bijelić i Fergusons nastupaju iste večeri od 22:30. Aleksandra Bijelić je afirmisana džez interpretatorka i autorka. Njen talenat, uz prirodnu muzikalnost, savršenu vokalnu tehniku i urođenu sofisticiranost, čini je jedinstvenom pojavom na našoj muzičkoj i autorskoj sceni.
Sastav The Fergusons čine domaći džez muzičari, dugogodišnji članovi i solisti Big Benda RTS-a: Ivan Aleksijević (klavir), Milan Pavković (kontrabas), Petar Radmilović (bubnjevi), Kristijan Mlačak (saksofon) i Nemanja Banović (truba).
Ivan Aleksijević, Arsenal fest 2021/Photo: AleX
Trećeg dana festivala, 4. jula u 20:00 časova, nastupa mlad i perspektivan bend U`što funk koji osvaja domaću scenu unoseći svežinu kroz moćan spoj fanka i fjužna.
Njihova muzika kombinuje zarazne gruvove, kompleksne ritmove i improvizaciju, stvarajući prepoznatljiv zvuk koji spaja tradiciju i savremenost.
Članovi benda su talentovani muzičari sa džez odseka Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu: Đurađ Đuričić, Grigorije Avramović, Luka Malko, Bojan Cvetković i Aljoša Zakić.
Bruno Mičetić, Gitarijada 2024/ Photo: AleX
U 21:00 čas na scenu izlazi Trio Mičetić, Črnčec, Kostadinović. Bruno Mičetić je džez muzičar i poznati riječki gitarista iza kojeg stoji raznolika muzička karijera, brojna studijska izdanja u raznim žanrovima i saradnja sa eminentnim muzičarima iz celog regiona.
Marko Črnčec je jedan od vodećih slovenskih savremenih muzičara, a na međunarodenoj džez sceni prisutan je više od deset godina.
Postigao je veliki uspeh u Njujorku, nastupajući sa poznatim imenima njujorške džez scene.
Vladimir Kostadinović, nagrađivani džez bubnjar i kompozitor, tokom svoje karijere sarađivao je s brojnim svetskim džezerima, od kojih je učio o raznim oblicima džeza, pa je tako stigao i do prestižne njujorške scene, a od 2009. godine vodi vlastite sastave u kojima takođe okuplja sjajne muzičare.
Džezibar/ Photo: Promo
Ovo veče se završava nastupom sastava Noise lingustix, koji je nastao na inicijativu bugarskog basiste i kompozitora Mihaila Ivanova.
Bend odlikuje intimni kamerni zvuk, koji nosi guste ritmičke improvizacije, neočekivane i očekivane melodije i kombinacije različitih žanrova.
Njegovo jezgro čine gitarista Aleksandar Logozarov i basista Mihail Ivanov. Za svoj drugi album ova dva ambiciozna muzičara udružuju snage sa jednom od najkreativnijih pojedinaca na evropskoj muzičkoj sceni, slovenačkim bubnjarem, violončelistom, kompozitorom, filmskim stvaraocem Kristijanom Krajnčanom.
U Kraljevu pored njih nastupa škotski pijanista Stiv Hamilton, koji je, u svojoj trideset godina dugoj karijeri, nastupao sa brojnim svetski poznatim muzičarima.
Džezibar/ Photo: Promo
Poslednje večeri festivala, 5. jula u 21:00 čas, održaće se muzičko-poetski program “Naše veče” sa Ivanom Bosiljčićem.
Ivan Bosiljčić duže od decenije, pored bogate televizijske, filmske i pozorišne karijere, sa velikim uspehom predstavlja svoje autorske projekte ljubiteljima poezije i muzike.
Ove umetničke večeri donose uzbuđenje dramske predstave i vrhunski muzički događaj, poseban i retko viđan na našim prostorima. U ovom programu, pored samog Ivana, učestvuju četiri muzičara, koji su članovi Filharmonije, profesori fado muzike…
Film Džejmsa Kamerona iz 1989. godine, “Bezdan” (The Abyss), uklonjen je sa Disney+ platforme.
Film prati ronilački tim koji traži nestalu nuklearnu podmornicu i nailazi na vanzemaljsku vodenu vrstu. Ima visoku ocenu od 89 procenata na Rotten Tomatoes. Iako je reč o naučno-fantastičnom klasiku, jedna scena sa pravim laboratorijskim pacovom izazvala je zabrinutost još pri originalnoj bioskopskoj distribuciji.
U toj sceni pacov je bio uronjen u posudu sa fluorougljeničnom tečnošću – životinja je preživela, ali je Britanski odbor za klasifikaciju filmova (British Board of Film Classification – BBFC) zahtevao da se ta scena ukloni iz verzije za DVD i televiziju.
Međutim, kada je “Bezdan” postao dostupan na Disney+ platformi, prikazana je originalna, necenzurisana verzija, što je izazvalo novu buru reakcija. Pošto striming servisi nisu zakonski obavezni da slede preporuke BBFC-a, ceo film je bio dostupan, uključujući i spornu scenu.
Najveća britanska organizacija za zaštitu životinja, RSPCA, uputila je javnu kritiku zbog ove “rupe u sistemu”. Direktor odeljenja za javne poslove Dejvid Boulz izjavio je:
– RSPCA je ozbiljno zabrinuta što trenutno postoji rupa koja omogućava da se scene zlostavljanja životinja, koje su drugde neprihvatljive, slobodno i legalno prikazuju u našim domovima – prenosi Unilad.
– Kontroverzna scena sa pacovom u filmu ‘Bezdan’ već dugo zabrinjava RSPCA i uvek je bila neprihvatljiva za BBFC – stoga je teško razumeti zašto je Disney+ odlučio da je emituje.
Organizacija ističe da se zakonski okvir mora prilagoditi novim oblicima konzumacije sadržaja kako bi se i dalje štitile i životinje i gledaoci.
Nakon što su primedbe dospele u javnost, Disney+ je reagovao i uklonio film sa platforme za neke korisnike. Film trenutno više nije dostupan, a nije poznato da li Disney+ planira da ponudi verziju prilagođenu prethodnim klasifikacionim standardima.
Turisti koji posećuju koncerte ili muzičke festivale u Velikoj Britaniji potrošili su 10 milijardi funti (11,7 milijardi evra) 2024. godine, što je rekord. 2023. godine je bilo potrošeno osam milijardi funti.
U ponedeljak je objavljena studija industrijskog udruženja UK Music a u njoj se otkriva da je prošle godine, od ukupno 10 milijardi funti, nešto više od polovine (5,1 milijarda funti) bilo potrošeno na karte, hranu, prevoz ili smeštaj, a ostatak su bili indirektni troškovi – bezbednost, dobavljači i drugo.
Očekuje se da će turneja grupe Oasis, koja počinje u petak u Kardifu, ove godine nastaviti trend povećanja posete i prihoda.
Međutim, UK Music kao probleme britanske muzičke industrije koji ugrožavaju njen globalni status, navodi rastuće troškove turneja i krizu kupovne moći građana.
Film “F1®THE MOVIE” je, nema sumnje, pravi letnji bioskopski blokbaster.
U glavnoj ulozi je Bred Pit koji igra iskusnog vozača trkačkih automobila. Na poziv menadžera on se vraća u Formulu 1 (F1) nakon tridesetogodišnjeg odsustva sa željom da spasi svoj autsajderski tim od potpunog propadanja.
Film je režirao Džozef Kosinski (Top Gun: Maverick) a film prati i odličan soundrtrack “F1®THE ALBUM”, koji upravo promoviše fantastična pesma “Don’t Let Me Drown” afrobeats zvezde Burna Boya. Singl je izašao u trenutku kada Burna planira objavljivanje novog studijskog albuma “No Sign Of Weakness”, 11. jula.
F1 The-Album_Artiist-Reveal
Soundtrack “F1®THE ALBUM” do sada su najavile odlične pesme izuzetno talentovanih artista. ROSÉ je video spot za numeru “Meesy” snimala na filmskim lokacijama. Potom su Usledili singlovi: “Lose My Mind” Dona Tolivera feat. Doja Cat, “No Room For A Saint” Dom Dolla feat. Nathan Nicholson, “Baja California” Mykea Towersa, “Bad As I Used To Be” Chrisa Stapletona, a set je zaokružen chart-topperom “Just Keep Watching” Tate McRae. Obratite pažnju i na pesme koje su za potrebe filma snimili: Ed Sheeran, Tiësto x Sexyy Red, Peggy Gou…
Pobednik 9. Bunt rok festivala je beogradski bend Paks, vicešampioni su grupa O.K.O.T. a treće mesto je osvojio sastav San Gvida sa Hokaida.
Uz snažne rifove, sirovu emociju i auditorijum koji ceni vrednosti autorske muzike i želi da podrži one koji tek stupaju na scenu, uspešno je završeno deveto izdanje Bunt rok festivala RTS- a.
Opšti utisak: rokenrol u Srbiji nije zvuk prošlosti, već je i glas nove, samosvesne generacije muzičara.
Voditeljski trio, tokom tri večeri jedinstvenog televizijskog takmičarskog festivala (dva polufinala i finale), činili su: autorka emisije Bunt i projekta Bunt rok festival, Branka Glavonjić i muzičari Zoran Stefanov Iskaz i Aleksandar Marković Lama.
Aleksandar Marković Lama, Branka Glavonjić i Zoran Stefanov Iskaz/ Photo: RTS promo- Grodan Jović i Nikola Ristić
Za šansu da postanu deo nove generacije domaće muzičke scene, deset finalista “odmerili su snage” u finalu, pred stručnim žirijem, publikom i auditorijumom RTS.
U finalu su se takmičili bendovi: Grešni raj, Skelet psiho manijaka, Polsky, Irina Sace, O.K.O.T., Paks, San Gvida sa Hokaida, Vever, Switch i Restore.
Pobednici Bunt rok festivala 2025, grupa Paks osvojili su zlatnu statuetu munje, novčanu nagradu od 200.000 dinara i nagradu PGP RTS – snimanje studijskog albuma.
Uz srebrnu statuetu, drugoplasirani O.K.O.T. nagrađeni su i sa 150.000 dinara. Sastav San Gvida sa Hokaida je kao trećeplasirani, poneo bronzanu statuetu i novčanu nagradu u iznosu od 100.000 dinara.
Žiri finala 9. Bunt rok festivala/ Photo: RTS promo- Grodan Jović
Članovi stručnog žirija finala 9. Bunt rok festivala bili su: Maja Cvetković (E-play), Ivan Fece Firči (EKV, Zadužbina Milana Madenovića), Milena Agbaba (Repetitor), Miloš Ignjatović (Cinema city), Milovan Bošković (Zemlja gruva), direktor PGP RTS Vladimir Graić i urednica TV kanala RTS Muzika, Ana Milićević.
Dodeljene su i pojedinačne nagrade najistaknutijim učesnicima 9. Bunt rok festivala: – Najbolji vokal Bunt rok festivala 2025 – Jovana Stojić (San Gvida sa Hokaida) – Najbolji gitarista – Aljoša Trkulja (Switch) – Najbolji basista – Aleksa Zečević (Grešni raj) – Najbolji bubnjar – Minja Vuletić (Paks)
Po tradiciji, specijalna priznanja za najistaknutije učesnike, dodeljuju i prijatelji Bunt rok festivala.
Među 20 takmičarskih bendova koji su se predstavili ove godine, Udruženje muzičara džeza, zabavne i rok muzike Srbije odlučilo je da titulu i svoju nagradu za Najboljeg basistu BRF2025 (bas gitaru) dodeli muzičaru Filipu Janiću, iz grupe San Gvida sa Hokaida.
Rock radio, u saradnji sa kompanijom Mitros music po treći put dodeljuje nagradu za Najzanimljiviji vokal Bunt rok festivala. Ovoga puta su priznanje i mikrofon kao nagradu, dodelili Filipu Pavloviću, iz benda Paks.
Bunt rok turneja takođe je sastavni deo bogatog fonda nagrada Bunt rok festivala. Na nju mogu računati ne samo ovogodišnji pobednici već i istaknuti bendovi projekta BRF.
Ovog leta, Branka Glavonjić i njen tim su u saradnji sa organizatorima velikih festilala, omogućili da se pobednici Bunt rok festivala 2025 predstave na 11 prestižnih i zanimljivih muzičkih festivala, u Srbiji i regionu.
U revijalnom programu finala 9. BRF nastupili su bendovi Oxajo i Veliki prezir, kao i prošlogodišnji pobednici Bunt rok festivala, grupa Mali demon.
Pobednici Bunt rok festivala 2024 bend Mali demon/ Photo: RTS/Nikola Ristić i Gordan Jović
Deveto izdanje Bunt rok festivala još jednom je potvrdilo koliko je važno i potrebno ustupiti medijski prostor novim, mladim, originalnim, talentovanim i energičnim muzičarima koji tek započinju svoj umetnički put.
RTS kao javni medijski servis i tim Bunt rok festivala će i ubuduće nastojati da pružaju konkretnu, snažnu podršku novim generacijama muzičara, jer samo tako domaća scena može da se osveži, razvija i ide napred.
Istovremeno, Bunt rok festival festival auditorijumu donosi priliku da prvi otkriju i podrže nove autore i muzičare, uživaju u iskrenoj i autentičnoj muzici i budu deo zajednice koja neguje istinske vrednosti rokenrola i autorskog izraza.
Gitarske legende Džo Satrijani i Stiv Vaj sa SatchVai Bandom započeli su prvu evropsku turneju “Surfing with the Hydra Tour”, koju će završiti koncertom u srpskoj prestonici 30. jula u Luci Beograd.
SatchVai Band turneju je započeo u Velikoj Britaniji, a fotografije sa koncerata i kritike u britanskim medijima potvrdile su da trenutno nema boljeg gitarskog tandema.
Stiv Vaj, MTS dvorana/ Photo: AleX
Pet decenija muzičkog prijateljstva Satrijani i Vaj krunisali su prošle godine osnivanjem SatchVai Banda.
– Igrali smo se idejom da produžimo našu SatchVai turneju prošle godine, pa smo odlučili da nastavimo da pišemo i snimamo novu muziku zajedno. Ubrzo je postalo jasno da imamo osnove za sjajan album i da bi trebalo da okupimo bend kako bismo tu novu muziku preneli publici. I sada je to stvarnost – rekao je Satrijani.
“Surfing with the Hydra Tour” najavili su singlom “I Wanna Play My Guitar” sa legendarnim Glenom Hjudžom.
Na setlistiće se naći, pored Satrijanijevih i pesama Stiva Vaja, i “Born to Be Wild” (Mars Bonfire cover) kao i “Enter Sandman” (Metallica cover), tako da je za fanove roka i gitarske entuzijaste koncert benda SatchVai obavezna stanica.
Ulaznice za fan pit su rasprodate još u martu mesecu, a u prodaji je ostao ograničeni broj ulaznica za parter po ceni od 4.900 dinara, koje se mogu kupiti na prodajnim mestima i preko online platforme eFinity.rs.
Najveći fanovi još uvek imaju mogućnost da kupe ekskluzivni VIP paket, koji podrazumeva: raniji ulazak na koncert, ekskluzivni privatni Q&A sa Džoom Satrijanijem i Stivom Vajom pre koncerta, grupnu fotografiju ispred bine, kolekcionarski poster turneje sa autogramima, komemorativnu ulaznicu, VIP propusnicu sa trakicom i VIP domaćina na licu mesta.
Austrijski filmski stvaralac Peter Čerkaski dobitnik je ovogodišnje nagrade “Underground spirit” koju Festival evropskog filma Palić dodeljuje za izuzetan rad na polju nezavisnog filma, kao i za jedinstven pristup filmskom jeziku i autentičnu autorsku poetiku izgrađenu van glavnih tokova industrije.
Snima filmove od 1979. Njegovi filmovi su osvojili više od 50 nagrada, među kojima i Golden Gate Award (San Francisko), glavnu nagradu u Oberhausenu i nagradu za najbolji kratki film na Venecijanskom filmskom festivalu.
Studirao je filozofiju, a doktorsku disertaciju je radio na temu Film as Art (1986). Organizovao je više filmskih festivala i kustosirao veliki broj filmskih programa. Od 1984. godine objavio je brojne eseje o avangardnom filmu. Urednik je knjige “Peter Kubelka” (1995). Suosnivač je distributerske kuće “sixpackfilm” (1991).
Njegov film “Instructions for a Light and Sound Machine” je 2005. imao svetsku premijeru na Kanskom filmskom festivalu. Od 2006. izlaže seriju instalacija Film Strips Light Boxes u više zemalja. Godine 2010. film “Coming Attractions” premijerno je prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu. Urednik je knjige “Film Unframed: A History of Austrian Avant-Garde Cinema” (2012).
Godine 2015. film “The Exquisite Corpus” imao je svetsku premijeru na Kanskom filmskom festivalu. U periodu od 2018. do 2021. organizovana je serija koncerata sa novoizvedenim muzičkim podlogama za njegovu CinemaScope trilogiju, koje je izvodio Ensemble Nikel u Darmštatu, Utrehtu, Gracu, Njujorku, Tel Avivu, Parizu, Mecu, Briselu i Kopenhagenu.
Godine 2019. odlikovan je Zlatnim krstom časti Grada Beča. Dve godine kasnije, film “Train Again” premijerno je prikazan na Kanskom filmskom festivalu. Iste godine objavljeno je dvostruko vinil izdanje “Dirk Schaefer: Peter Tscherkassky, All the Soundtracks” (2005—2021) u izdanju izdavačke kuće purge.xxx.
Dolazak Petera Čerkaskog na 32. Festival evropskog filma Palić podržao je Austrijski kulturni forum u Beogradu.