Darkwave/synthwave/postpunk duo Farba Kingdom (Ukrajina) koji trenutno deluje u Rumuniji, nastupiće prvi put u Beogradu, 19. oktobra u klubu Under.
Do sada su uspešno naszupali u klubovima kao što su A38 (Budimpešta), Supersonic – Blue Hell (Budimpešta), Control (Bukurešt), Quantic (Bukurešt) itd, a svirali su i kao podrška za She Past Away i Photocrime.
“Odessa, grad u kojem su mladenci Daniil i Liza Farba osnovali duo Farba Kingdom, oduvek je bio multikulturalno mesto poput drugih starih lučkih gradova. U svojoj depresivnoj i mračnoj elektronici, duo izgleda kao da transformiše iskustvo života u brzopromenljivom okruženju, pokušavajući da se sakrije iza nostalgije i izleči sebe zajedno sa slušaocima.
Sa svojim debi albumom iz 2020. “Німб”, duo je odredio budući pravac svog zvuka: post-punk bes, neprijatne, potresne industrijske vibracije i temeljni niz hipnotičkih sintisajzera. Njihova muzika odmah evocira poređenje s arhitekturom njihovog rodnog grada, koju su umetnici upili, gde mistične neo-gotske zgrade stoje pored sovjetskog konstruktivizma, vizuelna slika koja gotovo doslovno viče o beznadežnoj tuzi tih vremena.
Diskografija Farba Kingdoma lako uranja u sumornu melanholiju, dajući jedinstven osećaj dok mešaju elektroniku sa rokenrolom, i čineći vas da se krećete u neku vrstu tužnog plesa.
Ako imate sreće da dođete na njihov koncert, opresivna atmosfera i “isključenost” članova na sceni mogu zaista osloboditi unutrašnje osećaje i poslužiti kao terapija, pomažući vam da se oslobodite negativnih iskustava i straha od propasti, kako biste se pojavili pročišćeni u ovom neprijateljskom svetu”.
Ilja Kovalenko, Europavox
“Pobegavši od rata u Ukrajini u Rumuniju 2022. godine, Farba Kingdom je brzo stekao posvećenu publiku u Bukureštu i okolini. Prekretnica je stigla 30. septembra kada je renomirani turski post-punk duo She Past Away svirao u Controlu, jednom od najboljih klubova u Bukureštu. Impresionirani potencijalom Farba Kingdoma, menadžment kluba ih je pozvao na zajednički koncert. Događaj se brzo rasprodao, privlačeći fanove ne samo iz Bukurešta već i iz Velike Britanije, Nemačke i SAD. Koncert je ostavio snažan utisak, a publika je pevala Farba Kingdom čak i tokom nastupa She Past Away.
Rock Monsters (Rumunija)
“Icy synthesizer waves, neponovljiva melanholija tmurnog post-sovjetskog sveta i gitarski rifovi koji podsećaju na altrok prisutni su u divnoj novoj pesmi Farba Kingdom – mračnom synth duetu “Podorozh”. Duet Lize i Daniela Farba, koji je počeo u Odesi, ali sada živi i radi u Rumuniji, bio je izuzetno aktivan od svog debija 2021. godine i već je izdao 3 albuma. Vredi istražiti muziku ukrajinskog Farba Kingdoma, jer bend, blistajući u hiljadu nijansi tame, nudi mnogo više od post-sovjetskog post-punka/wave zvuka koji bi se očekivao zbog njihovog porekla. Duo strastveno luta između stilova, od mračnog sint i mračnog coldwave-a do teškog industrijala i čak EBM-a (mnoge puta unutar iste pesme), ali sve njihove pesme ujedinjuje duh slobodnog avangardnog izraza. Farba Kingdom nije usporio ni 2024. godine… nakon briljantnog EP-a “Vices”, objavljen je mračni klupski hit “Kotik”, a nedavno i mračna rečna pesma “Podorozh”. Mislim da smo pronašli novog favorita.
Kollektiva (Mađarska)
Trenutno diskografija dua uključuje 4 LP albuma, 5 EP albuma i mnoge singlove koji imaju pratioce u 52 zemlje (statistika sa Spotifya, YouTubea i drugih). Farba Kingdom je u novembru 2023. godine uvršten u TOP 10 najboljih evropskih muzičkih umetnika prema Europavoxu. Farba Kingdom se razlikuje od drugih grupa ovog žanra po svojoj melodiji i visokom nivou izvođačkih veština, kao i svežim eksperimentalnim aranžmanima.
Dakle, mnogo je razloga da u subotu dođete dokluba Under i poslušate ovaj sjajni duo.
Policija je saopštila da je hotel prijavio gosta koji se ponaša neprimereno, te da je malo pre kobnog pada morao da bude otpraćen u sobu.
Radnici hotela su prijavili policiji neposredno pre smrti “agresivnog čoveka koji je možda bio pod dejstvom droge i alkohola”. Prema izveštajima lokalnih medija, Lijam je viđen “da se ponaša neprimereno u holu hotela i da je razbio svoj laptop” pre nego što je 2morao da bude odveden u svoju sobu”.
Nažalost, ubrzo nakon poziva radnici su rekli da su čuli glasan zvuk u dvorištu. Liamovo telo je otkriveno nešto posle 17 časova po lokalnom vremenu.
Na audio snimku u vezi sa slučajem dobijenim od ministarstva bezbednosti Buenos Ajresa čuo se poziv radnika koji je tražio pomoć sa pijanim gostom.
“Kada je svestan, uništava celu sobu i treba da pošaljete nekoga”, navodi se u audio zapisu koji su objavili svetski mediji.
Direktor hitne medicinske pomoći Alberto Krešenti razgovarao je za lokalni novinski list Clarin nakon Liamove smrti.
– Proverili smo njegov identitet koristeći pasoš koji je imao. Medicinski tim je video da je očigledno imao frakturu u dnu lobanje.
Policija Buenos Ajresa je u saopštenju potvrdila:
“Lijam Džejms Pejn, kompozitor i gitarista, bivši član grupe One Direction, preminuo je danas nakon pada sa trećeg sprata hotela u Palermu”.
Svetsku slavu stekao je kao član boj benda One Direction. Učestvovao je u X-faktoru 2008. godine kao solo izvođač. Godine 2010. Sajmon Kauel je formirao grupu One Direction u kojoj se nalazio i Pejn i sa njom se kasnije probio brojnim hitovima.
Sa bendom ima objavljenih pet studijskih albuma, a 2019. godine je objavio prvi kao solo izvođač.
Natprosečan vozač, ukoliko bi imao hrabrosti da se oproba u takvoj avanturi, 2.600 kilometara, od Švedske do Srbije, mogao bi da pređe za dvadeset osam sati vožnje. Neka usput stane da odmori, da zaokružimo na trideset. Ako se to pretvori dalje u dane, shvatićemo da je u pitanju jedan dan i šest sati. Ipak, grupa (većinom) Šveđana, tu istu distancu, prelazila je čak trinaest godina. Naravno, uz mnoštvo usputnih stanica. Na svoju destinaciju, ovi progresivni metalci, dobro poznati pod imenom Soen, stigli su 15. oktobra 2024. godine.
Negde početkom tekuće godine, Soen je sasvim malim slovima, između českog i bugarskog datuma na spisku turneje “Memorial” dodao Srbiju, odnosno Novi Sad.
Pre šest meseci, u intervjuu koji je dao za portal Headliner, pevač Džol Eklof (Joel Ekelöf) rekao je da od Srbije očekuje snažnu energiju, sličnu onoj koju je osetio od južnoameričke publike. Rasprodat koncert u prostorijama Studentskog kulturnog centra u Novom Sadu, kao i iščekivanje vernih obožavaoca, već neko vreme su obećavali da ispune, ali i nadmaše sva njegova očekivanja.
Odluka o premeštanju koncerta iz Fabrike, u novootvorenu zgradu SKC ispostavila se kao odlična. Od bine, preko rasvete i ozvučenja, uz ceo enterijer, bilo je besprekorno. Na visokom nivou, baš onako kako to zahtevaju muzičari, ali i obožavaoci progresivnog metala.
Postoje anegdote, urbane legende i bezbrojne šale na račun publike ovog žanra. Od toga da umesto šutki, ispred bine igraju šah, do stila oblačenja, elitizma i slično. Ipak, šalu na stranu, bilo je jasno, na ovom koncertu neće se naći baš svako, a upravo to je ono što ga je činilo posebnim, o čemu je i sam pevač govorio.
Soen je sa sobom, velikodušno, doveo još dva odlična benda.
Prvi na redu bio je Trope, kanadsko-australijski dvojac, koji čine pevačica Dijana Studenberg (Diana Studenberg) i gitarista, odnosno producent, koji nastupa pod pseudonimom Moonhead.
Iako su tokom karijere istraživali različite instrumentalne forme, u Novom Sadu predstavli su se u akustičnom izdanju. Progresivni gitarski rifovi, efekti na vokalu, za njihovu, recimo, vilinsku energiju, više nije bilo ni potrebno.
Dijana je već pre zvaničnog početka koncerta pričala sa nekoliko osoba iz publike, dok je kontakt nastavila svojim plesnim pokretima i samouvereno ovladala celom binom. Plesala je kao da sve prisutne hipnotiše, a sa gitaristom, ostavljala je utisak da zajedno sviraju svoju kompleksnu, zahtevnu muziku sa neizmernom lakoćom. Iz transa nas je probudila duhovitim komentarom o tome da su trenutno u potrazi za basistom i bubnjarom, pa ako je neko zainteresovan…
Za pola sata, koliko su svirali, nije uspela, ali ni htela da sakrije zahvalnost povodom prilike koju imaju da predstave svoju muziku evropskoj publici.
Sledeći na redu bili su Oddland, Finci, takođe progresivni, koji su sa sobom doneli ritam sekciju. Odsvirali su numeru “Free Fall”, premijerno, dok još nije objavljena na nekom od budućih albuma i upozorili nas:
– Snimaćemo ovo. Tako da, probajte da izgledate dobro.
Da li je zahtev ispunjen, videćemo, ukoliko se prepoznamo u nekom od kadrova budućeg spota. Kao i Trope, i oni su nevešto, ali simpatično, pokušavali da izgovore “Hvala vam puno”, da bi do poslednje pesme uvežbali izgovor skoro savršeno. Međutim, raspored je bio takav da su brzo morali da idu.
– Tek smo se zagrejali, a već je vreme za poslednju pesmu – rekao je pevač. Publika ih je dostojanstveno ispratila, a kapaciteti sale bili su zvanično popunjeni.
Iz mrklog mraka, uz narativni uvod i blesak crvenog svetla umesto gromova, na binu su konačno izašli oni zbog kojih smo mesecima unazad odbrojavali dane do oktobra.
Pred nama je bio Martin Lopez (Martin Lopez), nekadašnji član bendova Opeth i Amon Amarth, sa njim i maestralni pevač Džol Eklof, uz naravno basistu Oleksija “Zlatojara” Kobela (Oleksii “Zlatoyar” Kobel), gitaristu Kodija (Cody Lee Ford) i multiinstrumentalistu Larsa (Lars Åhlund). Svi oni zajedno, bili su Soen, svoji i potpuno drugačiji, daleko od etikete “supergrupe” koja im se nekada nametala.
Koncert su otvorili su pesmom “Sincere”, sa najnovijeg albuma, “Memorial”. Nisu morali baš ništa više da urade, već su nas dovoljno očarali kvalitetom, tehničkim umećem i činjenicom da sve ono što smo kod kuće slušali preko raznih platformi i nosača zvuka, sada čujemo uživo, jednako besprekorno.
– Srbijo, čuli smo dosta o vama, vreme je da se dokažete – rekao je Džol.
I baš za sve one koji se pitaju kakva je to publika progresivnog metala, šta se to tamo dešava (ako se, evidentno, ipak ne igra šah), bio je ovo odličan primer. Svaki pojedinačni član benda je od samog početka davao neverovatnu energiju, koja je kao celina bila još moćnija.
Bilo je očigledno da su presrećni što sviraju pred nama, toliko da je u već nekom momentu euforije, Lars oborio monitor sa bine. Kontakt sa publikom održavali su pogledom, osmehom, na sve načine na koje to radi jedan bend koji svoju publiku poštuje i koji svaki koncert na turneji svira kao da je najvažniji. Divili su se ovacijama koje su dobijali, te su počast publici odavali kroz pauze u pesmama, gde su nas puštali da budemo glasniji od instrumenata.
Svaki od članova, pored solo deonica, imao je dodatne momente u kojima je mogao da dobije potpunu pažnju i pokaže svoje umeće. Bilo da je reč o produženom uvodu u pesme, ili improvizovanim prelazima na bubnjevima. Lars, kojeg je sudbina izgleda odabrala za iznenađenja na ovom koncertu, za trenutak bio je opkoljen naglim oblakom dima, baš u toku pesme “Ubreakable”. Ono što su postigli, a što i sami kažu da im je cilj, probudili su u publici određeno osećanje, koje je činilo da se na trenutak svi osećamo kao “nesalomivi”, ako prevedemo naziv pesme bukvalno. Nesalomivi, nepobedivi, moćni, zaista, bilo koji prevod bio bi adekvatan.
Iako Džol nije previše pričao, svi zajedno su svojim ekspresijama, gestikulacijama, podrazumevano i instrumentima, rekli mnogo više nego što bi se moglo sročiti. Moćnu atmosferu smirili su izvedbom pesme “Ideate”, ali je ubrzo ponovo nastao haos, jer je usledila “Monarch”. Upalili smo bliceve i osvetlili čitavu salu, za potrebe pesme “Illusion”.
Nažalost, najavljena je poslednja pesma. Za kraj su ostavili “Lotus”. Naravno, nije bilo šanse da se tu završi. Hteli smo još. Nije nam bilo dosta ni Džolovog glasa, koji je neverovatno izdržao ovaj, ali i mnoge prethodne koncerte, bez i jedne greške. Nije nam bilo dosta ni Kodijevih solaža, ni prisustva Martina Lopeza kao takvog, tu pred nama. Zvali smo ih nazad, a molbu su nam uslišili.
– Trebalo nam je trinaest godina da dođemo u Srbiju. Ali sigurno nećemo čekati još toliko da se vratimo. Zato, sada morate stvarno da poludite – poručio je Džol, a zatim su zasvirali “Antagonist” i simbolično, “Violence”, za zvaničan kraj.
Podelili su trzalice, palice, slali poljupce, a basista je ogrnuo zastavu svoje rodne države, Ukrajine, da nas vrati u realnost i podseti na ono o čemu govore u nekim od pesama na najnovijem albumu, koji smo upravo slušali uživo. I tako su nas ostavili, da se nadamo da više nikada neće čekati čak trinaest godina da nam se vrate. Mada, opet bi vredelo čekanja.
U Domu omladine Beograda održana je konferencija za medije na kojoj je najavljen 40. Beogradski džez festival, koji će biti održan od 24. do 28. oktobra 2024.
Brojnim novinarima obratili su se Andrija Bojanić, direktor Doma omladine Beograda; Jovan Maljoković, džez muzičar i predsednik Odbora festivala i Vojislav Pantić, umetnički direktor Beogradskog džez festivala.
Direktor Doma omladine Beograda Andrija Bojanić istakao je da je interesovanje za koncerte jubilarnog Beogradskog džez festivala veliko i da očekuje da će većina koncerata biti rasprodata pre početka manifestacije.
– Dom omladine Beograda sa velikim uzbuđenjem najavljuje slavljeničko izdanje Beogradskog džez festivala, naše najstarije i međunarodno najistaknutije džez manifestacije. I to u godini drugog, izuzetno važnog jubileja za našu ustanovu: 60 godina postojanja i rada Doma omladine Beograda – rekao je Bojanić i naglasio da se u svetlu jubileja ovogodišnji program održava pod sloganom Džez nasleđe.
– Beogradski džez festival i ove godine ponudiće publici reprezenatativan program, premijerna gostovanja, nastupe najaktuelnijih umetnika iz zemlje i sveta, ali i evociranje uspomena na slavnu istoriju manifestacije. Kao i do sada, očekujemo dolazak najeminentnjih stranih džez kritičara i novinara, koji izveštavajući u superlativu o festivalu pronose po svetu dobar glas i o našem glavnom gradu i našoj zemlji. O ugledu koji imamo u međunarodnim profesionalnim krugovima govori i činjenica da smo jedini iz Srbije član Eropske džez mreže – izjavio je Andrija Bojanić, koji je zahvalio Gradu Beogradu kao glavnom pokrovitelju festivala, te Ministarstvu kulture Republike Srbije, Nacionalnoj platformi Srbija stvara, Sokoju i drugim partnerima i prijateljima manifestacije.
Predsednik Odbora Beogradskog džez festivala Jovan Maljoković je rekao da je ovo veliki i važan jubilej, ne samo za Beogradski džez festival, manifestaciju na kojoj su svirala najveća svetska džez imena, već i za našu kulturnu scenu, ali i za domaće muzičare, koji su na festivalu od njegovih početaka 1971. godine imali priliku da nastupaju rame uz rame sa svetskim zvezdama.
Maljoković je istakao da festival u fokusu ima predstavljanje evropske džez scene, kao i da daje snažu podršku srpskim džez muzičarima, naročito mladim, koji svojim kvalitetom to i zaslužuju.
Umetnički direktor manifestacije, Vojislav Pantić, predstavio je program 40. Beogradskog džez festivala istakavši da je srž koncepta jubilarnog izdanja, pored tradicionalnih premijernih nastupa najznačajnihih džez muzičara današnjice, osvrt na najsvetlije dane manifestacije kroz muzičko sećanje na sve međunarodne i domaće džez velikane koji su obeležili istorijat festivala.
En Hatavej (41), dobitnica Oskara koja je odrasla u Milburnu, nastupila je u ponedeljak uveče na skupu na Brodveju za prikupljanje sredstava za kampanju Kamale Haris u Njujorku.
Svu svoju energiju uložila je u pesmu grupe queen iz 1976. “Somebody to Love“, koju je napisao frontmen Fredi Merkjuri.
Anne Hathaway endorses Kamala Harris for President in the 2024 election at a New York fundraiser pic.twitter.com/wrBPhFYRZx
Hatavej se tako pridružila poznatim ličnostima iz Džersija – Džonu Bon Džoviju i Brusu Springstinu, koji su takođe podržali Haris za predsednika i guvernera Minesote Tima Volza za potpredsednika.
Hatavej, koja je osvojila svog prvog Oskara za filmski mjuzikl “Les Miserables” 2013. godine, nedavno je najavila povratak u filmsku seriju koja je pomogla da pokrene njenu karijeru – pojaviće se u predstojećem “Princess Diaries 3”.
Nekadašnji frontmen legendarne makedonske grupe Mizar,Goran Tanevski, predstavio je singl “Wish a man” sa predstojećeg albuma “Ascend”.
Goran Tanevski, svoju muzičku karijeru započeo je januara 1985. godine, u grupi Mizar. Prvi album “MIZAR” izlazi na jesen 1988. godine, a iste godine Goran Tanevski proglašen je najboljim frontmenom i vokalom na prostoru bivše Jugoslavije. Takođe, album “MIZAR” proglašen je najboljim albumom te godine.
Svoj predstojeći album “Ascend” koji će, pod okriljem Menarta, biti objavljen krajem novembra ovog godine, Tanevski najavljuje prvim singlom “Wish a man”.
– U čovekovoj prirodi je da u životu traži srodnu dušu. Na tom putu, većina udara u hiljadugodišnji zid alijenacije. Instinkt kaže da i dalje tražiš. Inspirisano Diogenovim buretom i svećom, u stvari mi sebe tražimo u ovom svetu. Čovek, ma kakav bio, on je u nama – rekao je Tanevski.
“Ascend” je prvi album u okviru trilogije “Sreken sum duri i bez sebe”, podeljene u tri životne etape autora. Ascend predstavlja mladost u kojoj se mašta sudara sa realnošću, nadajući se da razmišljanja, etika i principi nisu promenjivi. Isključene su iluzije o “brzom životu” ili nemoralu, verujući da duboko u ljudima još uvek postoje emocije i želja za sagledavanjem stvarnosti. Ascend je poruka da uvek verujemo u sebe i da ne dopustimo da nam duh bude zagađen ili da ostari.
Entoni Hopkins nedavno je prihvatio ulogu u novom filmu “Maserati: The Brothers”.
Reč je o biografskoj drami koju režira Bobi Moresko, o porodici koja stoji iza čuvenog automobilskog brenda. Kako prenosi Variety, film će se zvati “Maserati: The Brothers”, a Hopkins bi trebalo da igra veoma važnu ulogu italijanskog finansijera braće Maserati.
– Imati Hopkinsa u ekipi je ostvarenje sna. Njegova sposobnost da oživi složene likove podići će našu priču na viši nivo, i jedva čekamo da vidimo kako će unijeti dubinu u svoju ulogu – izjavio je producent Andrea Iervolino.
On je ovaj film sam producirao kroz svoju novu filmsku i TV produkcijsku kompaniju pod nazivom The Andrea Iervolino Company.
Prethodno je bio vlasnik kompanije ILBE Group, u partnerstvu s Monikom Bakardi, koja je producirala biografski film “Lamborgini: Čovek koji je stvorio istoriju” u režiji Bobija Moreska, kao i među producentima filma Majkla Mana “Ferari”, u kojem glavne uloge igraju Adam Drajver i Penelope Kruz.
Snimanje filma o Maseratiju bi trebalo da počne uskoro u Bolonji.
Da podsetimo, Maserati su u jednoj garaži u Bolonji osnovala tri brata 1914. godine. Od samih početaka, kompanija koja je sada poznata po egzotičnim luksuznim automobilima, bila je povezana sa svetom auto trka. Braća su 1937. godine prodala kontrolni udeo kompaniji koja je sada u vlasništvu Fiata.
“Judi, zviri i beštimje”, peti Gibonnijev studijski album objavljen 1999, 25 godina kasnije dobio je i dugoočekivano izdanje na vinilu.
“Album koji je u mnogočemu označio prekretnicu u njegovoj karijeri iznedrio je celi niz uspešnih pjesama poput ‘Činim pravu stvar’, ‘Divji cvit’, ‘Projdi vilo’, ‘I ja ću budan sanjati’ (duet sa Vannom), ‘Posoljeni zrak i razlivena tinta’, kao i naslovnu ‘Judi, zviri i beštimje’, koje i četvrt veka kasnije, ne samo traju, i postale su deo antologijske pesmarice domaće muzike, već iz godine u godinu osvajaju nove generacije publike. Na čak osam pesama gitaru je odsvirao Vlatko Stefanovski, koji će od ovog izdanja, poput Nikše Bratoša, postati Džibonijev redovni saradnik, a klapa Cambi otpevala je a capella verziju pesme ‘Projdi vilo’“, podsećaju iz Dallas Recordsa.
Gibonni napominje da je ta godina bila za nove početke.
– Prvi album koji sam u celosti radio sa Nikšom Bratošem kao producentom i Ozrenom Kanceljakom kao poslovođom. Bilo je tu puno entuzijazma kod saradnika, a i ja sam plutao u plodnoj vodi neočekivanog nadahnuća. Sećam se da sam pisao u raspoloženju kao da mi je to debitantski album i kao da se ništa od onoga ranije nije dogodilo, bez balasta minulog rada. Trag albuma merim po tome koliko pesama ostane na životu kad se prašina i barut raziđu, koliko se ti možeš poistovetiti s tom pričom kao da je bila danas, a ne u prošlom veku – izjavio je Džibo.
Punk-rock bend iz Pančeva Raskid 13 ove godine slavi deseti rođendan.
Karakteriše ih melodičan, optimističan zvuk dodatno prošaran satiričnim tekstovima i prethodnih 10 godina dobrog zezanja obeležilo je puno pesama, turneja, piva, nastupa, događaja i svega ostalog što bend sa sobom nosi.
Tim povodom, proslavljaju ovaj jubilej onako kako treba – turnejom po Srbiji.
Bend čine: Slavko Kozomora (vokal), Miroslav Ivanović Joe (bas gitara), Ivan Korolija (solo gitara), Konstantin Nešovanović (ritam gitara) i na svakoj svirci će biti gosti na bubnjevima (Minja Vuletić, Mihailo Vulović, Sergej Radan).
Prvu svirku imali su proteklog vikenda u Kruševcu, u AKC Gnezdo (uz podršku Fucktor Reunion), i evo kako je bilo: