Izložba “Umetnost ulice“ na kojoj će biti prikazani radovi Danice Čudić, Aleksandra Bunčića, Dejana Ivanovića Wupera, Stefana Stanojevića Stara, i Jovana Obradovića Shpire, biće otvorena u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u petak 13. juna, u 20:00 časova. Kustos izložbe je Vladimir Mitrović.
Ideja izložbe je paralelno prikazivanje bogate produkcije murala izabranih umetnika u kontekstu njihovih galerijskih radova.
Murali su prezentovani na ekranima, dok su ostali umetnički radovi (slike, crteži, ilustracije, skulpture itd.) tradicionalno izloženi u savremenim galerijskim uslovima čime se dobio širi uvid u umetničke delatnosti autora, kao i (jedna od) slika savremenog umetničkog trenutka.
Ovo će biti prilika da publika vidi i oseti radove domaćih umetnika mlađe generacije koja je već uveliko prisutna na domaćoj sceni, ali i evropskom umetničkom tržištu.
Stefan Stanojević Star, Domination 2022/ Photo: Star
Radovi ovih umetnika predstavljaju nov način umetničkog istraživanja, koji kroz slikarstvo preispituje izlazak iz domena slike, uz pojačano delovanje na čula posmatrača i opštu manifestaciju novog senzibiliteta.
Umetnici iskazuju drugačiji odnos prema novom bezbolnije ga prihvatajući, dok doba svojih predaka posmatraju kao latentan proces ukrštanja i sudaranja starog i novog. Tako se umetnost danas u njihovim radovima smešta između negacije prirodnog i izrugivanja racionalnom.
Danica Čudić, The Hanged Man, digitalna ilustracija/ Photo: Promo
Nova generacija umetnika, kao i već brojne pre njih, neguje paradoks i nejasnost, od estetike do kolorita, kroz krajnje standardizovane, sada već tradicionalne slikarske medije.
Oslanjajući se na pop i andergraund kulturu, kao i na savremenu figuraciju, ovi umetnici ostvaruju svoje umetničke i vizuelne svetove, bez predrasuda i uz poštovanje tradicije iz koje crpe nadahnuća.
Imaju već stabilne umetničke karijere, solidno su integrisani u društvo i pokrivaju više oblasti delovanja savremenih umetnika – kao slobodni umetnici, aktivisti i “multimedijski radnici”, profesori na umetničkim školama i umetnici u IT sektoru.
Jovan Obradović Shpira, Linq galerija/ Photo: Milica Mlađenović
Paralelno sa izložbom, svake subote će biti organizovano više interaktivnih programa i događaja – vođenja kroz izložbu, radionice za decu i omladinu, prezentacije rada i slikanje novih murala – street art alive, koncerti i festival slem poezije.
Do 31. maja otvoren je konkurs za Nagradu Milan Mladenović 2025. Zadužbina Milana Mladenovića raspisala ga je sedmi put pod prepoznatljivim sloganom “Prijavi svoju stvar”.
Pravo da konkurišu za Nagradu imaju autori i izvođači iz svih zemalja sa prostora bivše Jugoslavije, sa pesmom čiji je tekst na nekom od jezika koji se govore u ovoj regiji, uključujući i jezike manjina, a pravila za učešće su:
– Jedan izvođač, autor ili grupa autora može prijaviti samo jednu pesmu na konkurs za Nagradu. – Pravo da konkurišu za Nagradu imaju autor ili grupa autora koji su, pod imenom pod kojim se prijavljuju na konkurs, prvu pesmu objavili nakon 01. 01. 2018. godine. – Pesme koje konkurišu za Nagradu treba da budu objavljene između 01. 06. 2024. i 31. 05. 2025. godine. – Prijave mogu podnositi autori, izvođači ili izdavači putem formulara dostupnog na internet stranici Zadužbine: milanmladenovic.com. – Konkurs se zaključuje 31. 05. 2025. u ponoć.
Nagrada Milan Mladenović je ustanovljena sa ciljem da podstiče muzičko stvaralaštvo koje odlikuju vrednosti svоjstvene Milanovoj umetničkoj zaostavštini, a dodeljuje se za najbolju pesmu sa prostora bivše Jugoslavije na svečanosti 21. septembra – na dan Milanovog rođenja.
O dobitniku Nagrade Milan Mladenović 2025 odlučuje regionalni žiri u sastavu Ivan Laić (Hrvatska), Davor Lukas (Hrvatska), Milorad Miki Ristić (Srbija), Goran Trajkoski (Severna Makedonija), Bojana Vunturišević (Srbija).
Pored prijavnog formulara na sajtu milanmladenovic.com dostupna je i kompletna dokumentacija koja se tiče uslova konkursa i pravila o dodeljivanju Nagrade.
Garbage će 30. maja objaviti dugo iščekivani novi album “Let All That We Imagine Be The Light”, svoj osmi studijski album.
Album je sniman u Red Razor Sounds studiju u Los Anđelesu, u studiju Grunge Is Dead Bača Viga, kao i u spavaćoj sobi Širli Menson. Produkciju potpisuju članovi benda i dugogodišnji tonski inženjer Bili Buš.
Neka sve što zamišljamo bude svetlost naslednik je hvaljenog albuma “No Gods No Masters” iz 2021. godine, koji je dospeo na peto mesto britanske top-liste albuma i doneo bendu neke od najboljih kritika u karijeri.
Govoreći o novom albumu, Širli Menson je izjavila:
– Kada sam ulazila u stvaranje ovog albuma, bila sam odlučna da pronađem svet nade i uzdizanja u koji mogu da uronim. Naslov albuma ‘Let All That We Imagine Be The Light’ savršeno oslikava ceo album. Kada sve izgleda mračno, postaje neophodno da tragamo za silama koje su svetle, pozitivne i lepe. Gotovo da je to pitanje života i smrti – strategija preživljavanja.
– Neka sve što zamišljamo bude svetlost nedvosmisleno zvuči kao Garbage. Svi zaštitni znaci po kojima su poznati su tu – snažne, oštre gitare, precizni i pokretački ritmovi, kao i filmski zvučni pejzaži koji se stapaju s prepoznatljivim glasom Širli Menson i njenim tekstovima punim stava. Ovo je zvuk benda na vrhuncu kreativne moći – karakteristično kombinujući kontraste i raspoloženja kako bi stvorili album koji istovremeno pulsira i svetlom i senkom.
– Na albumu smo koristili mnogo analognog sint zvuka i zvučnog dizajna jer su se savršeno uklopili u distopijsku atmosferu koju smo svi osećali. Krenuli smo od praznog papira, ali s obzirom na sve što se dešava u SAD-u i svetu, ludilo je neminovno počelo da prodire u pesme. Ipak, želeli smo da album nosi nadu, svetlost – osećaj da ljudi imaju moć.
Širli Menson dalje kaže:
– Naš prethodni album bio je izuzetno direktan. Rođen iz frustracije i besa – imao je gotovo spaljenu zemlju, gnevan ton. Ali s ovim albumom osetila sam potrebu za drugačijom energijom, konstruktivnijom. Imala sam viziju kako izlazimo iz podzemlja sa svetlima, krećemo ka budućnosti, tragajući za životom, ljubavlju i svim onim dobrim stvarima koje su danas tako retke. To mi je bila glavna ideja – da kad stvari postanu mračne, tražimo ono što je svetlo, ono što je ispunjeno ljubavlju i dobrotom. Dok sam bila mlađa, težila sam uništenju. Sada, kada sam starija, verujem da je od ključne važnosti stvarati i graditi. Još uvek gajim staromodne romantične ideale o zajednici, društvu i svetu. Ne želim da prođem svetom ostavljajući haos i štetu – želim da činim dobro. Želim da ne nanosim zlo.
Projekcijom filma “Fiume o morte!” reditelja Igora Bezinovića, sinoć je u Domu omladine Beograda završen 18. Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs.
Prethodno su se publici ispred festivala obratili: direktorka festivala, Mara Prohaska Marković, umetnički direktor festivala, Marko Grba Singh i selektor Beldocsa, Igor Stanojević.
Marko Grba SIngh, Mara Prohaska Markovic i igor Stanojević/ Photo Promo (via Preventer)
– Čini mi se da imamo mnogo razloga da budemo zadovljni i zahvalni za ovaj Beldocs. Sale su bile pune, razgovori su bili vrlo inspirativni, gosti su bili prezadovoljni, teme aktuelne i rečeno je dosta toga. Tema zajedništva koja se provlačila u mnogim filmovima nas je podsetila, šta je to bitno i da bez saradnje i partnerstava događaji kao Beldocs ne bi bili mogući – rekla je Mara Prohaska Marković i zahvalila se svima koji su podržali 18. Beldocs.
– Uspešno smo završili još jedno izdanje i ponosni smo na naše autore i ponosni smo na naš grad i velika je čast što je naš divni prijatelj Igor Bezinović sa nama večeras i ko nije, svakako treba da pogleda njegov film “Blokada” iz 2012. godine – kazao je Marko Grba Singh
– Zahvaljujem se publici Beldocsa. Mada je ovaj festival nekako na površini prošao kao bilo koji drugi, a zapravo je bio više nego specifičan, jer smo imali situaciju da organizujemo takoreći normalan festival u okruženju koje je trenutno potpuno nenormalno i drago mi je što smo, čini mi se, svi mi zajedno još jednom pokazali da je Beldocs nešto što živi i nešto što se saživljava sa ovim narodom kojem pripadamo i zemlji u kojoj živimo. Hvala vam što ste imali razumevanja i strpljenja za nas i što ste i ove godine u ovakvom trenutku pokazali ljubav prema Beldocsu – rekao je selektor festivala Igro Stanojević
Ziofre i Marko Đorđevic/ Photo: Nađa Rakićević
U ime Delegacije Evropske unije u Srbiji, nagradu publike, za Najbolji evropski film uručio je Ambasador i šef Delegacije Evropske unije u Republici Srbiji, Njegova Ekselencija, Emanuel Žiofre – Marku Đorđeviću za film “Iza osmeha”.
Marko Đorđević i ekipa filma Iza osmeha/ Photo: Marija Milanović
– Znamo da Beldocs ima vrlo lojalnu publiku, ali i obrazovanu, te je za nas veliko zadovoljstvo što možemo da dodelimo ovu nagradu Marku Đorđeviću, koji je napravio divan dokumentarac o nekome za koga znam da su ljudi ovde jako vezani, a to je Vlada Divljan – rekao je Žiofre.
– Mnogo nam je drago da vam se film svideo, pošto ja nikada ranije nisam radio dokumentarni film, pa sam ovde pobegao u animaciju da bih se spasio. Drago mi je da smo uz sav trud uspeli da se makar malo približimo duhu Vlade Divljana i svim tim pesmama, koje kad se stave ispod bilo koje scene, fantastično funkcionišu. Hvala Vladi i hvala publici – izjavio je Marko Đorđević, primajući nagradu za Najbolji evropski film.
Igor Bezinović/ Photo: Luka Knežević Strika
Pre projekcije filma zatvaranja, “Fiume o Morte!” publici se obratio i reditelj, Igor Bezinović rekavši da je velika čast što je dobio priliku da zatvori Beldocs festival i da je dirnut prepunom salom gde ljudi sede i na stepenicama i stoje sa strane.
Film na duhovit način priča priču o događaju koji se desio 1919, kada je italijanski pesnik, dendi i propovednik rata Gabrijele D’Anuncio okupirao je grad Fiume. Građani grada Fiume, današnje Rijeke, prepričavaju i reinterpretiraju bizarnu priču o šesnaestomesečnoj okupaciji svog grada u brutalno faktografskom, ali prkosno pankerskom filmskom putovanju.
Posle projekcije reditelj je razgovarao sa publikom koja je bila puna utisaka i zainteresovana da sazna nešto više o Gabrojelu D’Anunciju. Igor je između ostalog ispričao kako je shvatio da je sve što je D’Anuncio radio smatrao svojim umetničkim delom i shvatio je vremenom radeći na ovom filmu, da u istoriji sve zavisi od interpretacije onoga koji je piše.
Maja Uzelac/ Photo: Luka Knežević Strika
Poslednjeg dana festivala premijeru svog dokumentarca “Ej salaši”, imala je i rediteljka, Maja Uzelac.
Još jedna emotivna priča, koja je dirnula ne samo ljude koji su iz Vojvodine, što je publika nagradila velikim i dugiom aplauzom.
Rediteljskim rukopisom koji spaja tradiciju, oličenu u tamburaškoj muzici, i moderni pristup dokumentarnom filmu, muzika Zvonka Bogdana preleće u sledeću epohu, a vreme o kom njegova muzika priča biće sačuvano zap generacije koje dolaze.
Maja Uzelac/ Photo: Nađa Rakićević
Ekipa filma koja se poklonila publici posle projekcije, otrkrila nam je da je film sniman tokom tri godine i da se radnja razvija kroz deset pesama, a svaka je praćena po jednom pričom.
– Film osvetljava po jedan aspekat ličnosti i dela Zvonka Bogdana, ali i vremena u kom je stvarao, ili još davnijeg – onog vremena o kom je pevao – rekla je Maja Uzelac i dodala: – Zvonko Bogdan je čuvar epohe koja je u Vojvodini postojala dugo, ali neće još dugo.
18. Beldocs/ Photo: Marija Milanović
Tokom predhodnih 7 dana, prikazano je 86 filmova na deset različitih lokacija, Beldocs je ugostio mnogo autora iz celog sveta, a ono po čemu će ovaj festival biti upamćen su unapred rasprodate projekcije i pune sale za gotovo sve filmove, zato od danas od 4. juna u bioskopu Tuckwood, zbog velikog interesovanja publike, Beldocs organizuje poseban program Beldocs Hitovi – program repriznih projekcija najgledanijih i nagrađivanih filmova 18. izdanja festivala.
Kao i prethodnih, Beldocs vam je i ove godine omogućio da pogledate jedan broj filmova iz udobnosti vašeg doma. Beldocs Online počinje danas i traje do 3. juna do ponoći.
Grupa Alisa ove godine obeležava 40 godina postojanja. Ovaj jubilej obeležiće koncertima, ali i novom muzikom i novim pevačem.
U godini u kojoj obeležava 40 godina rada i objavljivanja prvog albuma na kojem se nalaze neki od najvećih hitova grupe (“Sanja“, “Ludi Ivan“, “Vojskovođa“, “365“…), po Piletovoj želji, Alisa najavljuje nastavak rada.
Frontmen i osnivač benda Miroslav Živanović Pile nije dočekao ovu jubilarnu godinu benda, napustio nas je na Badnje veče 2024. godine, ali je pre smrti izrazio želju da i posle njega, Alisa nastavi da živi.
– Na leto 2023. godine, kada je bend otkazao veliki broj koncerata jer je opaka bolest onemogućila Pileta da nastupa, jedan veliki moto skup u Republici Srpskoj nismo mogli da otkažemo. Pile nam je tada rekao: idite bez mene, može to Tesla dobro da iznese, i tako je i bilo – priseća se Peđa Cvetković, bubnjar i jedan od osnivača benda Alisa.
Dušan Vasiljević Tesla/ Photo: Marija Đorđević
Na mestu glavnog vokala Alise sada je Dušan Vasiljević Tesla. On se bendu priključio kao gitarista i prateći vokal 2018. godine, zajedno sa Marijom Petrović (violina i vokal), kada se bend vratio na scenu posle duže pauze povratničkim video singlom “Pijane noći“.
U tih nekoliko godina koliko je proveo u bendu, Tesla je pokazao i Piletu, ali i publici da
može na pravi način da oseti ali i iznese pesme grupe Alisa i da je dostojan naslednik frontmena kakav je bio Miroslav Živanović.
To je potvrdila i publika na memorijalnom koncertu “Alisa i prijatelji – Piletu u čast“ koji je održan 14. decembra 2024. godine u punoj velikoj sali Doma omladine Beograda.
Snimak ovog koncerta bend je nedavno objavio na svom YouTube kanalu i možete da ga pogledate u nastavku…
Ovog leta bend Alisa nastupaće na festivalima i moto skupovima, a prvi koncert zakazan je za Petrovdan, 12. jula u Ćićevcu kod Varvarina.
Za jesen je u planu i novi video singl, još koncerata po Srbiji i regionu, ali i veliki završni koncert u Beogradu, kojim će i zvanično biti obeležen njihov veliki jubilej.
Tom Morelo pridružio se rokerima koji kritikuju Donalda Trampa posle njegovih komentara upućenih Brusu Springstinu.
Gitarista benda Rage Against the Machine, Tom Morelo, osvrnuo se na situaciju tokom samostalnog nastupa uživo u Bostonu prošlog vikenda, gde je na bini nastupio sa natpisom “JE*I SE, TRAMPE”.
Tokom koncerta, dotakao se sukoba između američkog predsednika Donalda Trampa i Brusa Springstina, koji je eskalirao ranije ovog meseca kada je Springstin, nastupajući u Engleskoj, nazvao Trampa “nesposobnim predsednikom” i optužio ga da vodi “korumpiranu, nesposobnu i izdajničku administraciju”.
Tramp je uzvratio preko svoje platforme Truth Social, nazivajući Springstina “osušenim rokerom” i “netalentovanim likom”. Takođe je nagovestio mogućnost savezne istrage zbog Springstinove podrške Kamali Haris, kao i protv Opre Vinfri, Bona (koji je irski državljanin i nije učestvovao u kampanji), i “mnogih drugih”. Uz to, podelio je i lažni video na kojem se čini da gađa Springstina lopticom za golf.
– Brus napada Trampa jer se celog života zalaže za istinu, pravdu, demokratiju i jednakost – rekao je Morelo.
– A Tramp je besan jer Brus privlači veću publiku. Jebeš tog tipa!
Posle uspešne regionalne turneje i nastupa u Zagrebu, Ljubljani… koncerti filmske muzike iz “Gospodara prstenova“ i “Hobita“, “Harija Potera“ kao i koncert muzike Hansa Cimera stižu i u Beograd.
Hobiti dolaze u Beograd 29. maja. Doživite najbolju selekciju muzike iz serijala “Gospodar prstenova“ i “Hobit“ uz specijalnog gosta iz filmova.
Iskusite muzički svet Dž. R. R. Tolkina na veličanstvenom koncertu sa naracijom legendarnog glumca Kristofera Lija, Sarumana, koji je snimio najave specijalno za ove performanse.
The Lord of the Rings/ Photo: Star Entertainment
Orkestar i hor “Okruga“ dočaraće muziku od pretećih zvukova Mordora i strahovitih Crnih jahača do magičninih melodija vilenjaka.
Specijalni gost iz filmova pridružiće se timu fenomenalnih muzičara na sceni i predstaviti muzički univerzum ove kultne sage.
Ulaznice za prvi koncert već su rasprodate, zato – obezbedite svoje ulaznice za termin od 20:00 časova na tickettailor.com.
Harry Potter/ Photo: Star Entertainment
Čarobna muzika Harija Potera sa Vizlijem kao specijalnim gostom iz filmova najmlađe očekuje 30. maja od 16:00 časova.
Doživite najbolju muziku nominovanu za Oskara iz filmova o Hariju Poteru u jedinstvenoj koncertnoj večeri sa gostom – zvezdom iz filmova, Orkestrom magičnog filma i horom kao i magičnim iluzijama.
Uživajte u filmskoj muzici petostrukog oskarovca Džona Vilijamsa, kao i u muzici Patrika Dojla, Nikolasa Hupera i oskarovca Aleksandra Despla.
Iako je korišćenje mobilnih telefona strogo zabranjeno tokom turneje Ghost Skeletour 2025, jedan fan je uspeo da krišom snimi izvođenje pesme “Square Hammer” 24. maja u dvorani Spektrum u Oslu.
Ovaj retki snimak, koji je brzo postao viralan među obožavaocima, pruža uvid u atmosferu koncerta koji je trebalo da ostane isključivo u sećanju onih koji su mu prisustvovali.
Ghost je odlučio da njihova svetska turneja 2025. bude “iskustvo bez telefona”. Pri ulasku na koncert, svi posetioci morali su da svoje telefone odlože u specijalne futrole koje se mogu otključati tek po izlasku iz dvorane. Cilj ove mere bio je da se publika potpuno posveti muzici i nastupu, bez ometanja tehnologijom. Prema pravilima, svako ko bi bio zatečen sa telefonom tokom nastupa, odmah bi bio udaljen iz dvorane.
Tobijas Fordž, frontmen Ghosta, objasnio je ovu odluku kao pokušaj da se ponovo uspostavi dublja veza između izvođača i publike:
– Osećaj je kao da ste oslobođeni lanaca koje predstavlja tehnologija.
Ipak, ovaj snimak iz Osla postao je emotivan i značajan dokument za brojne fanove koji ne mogu da prisustvuju koncertima — zbog zdravstvenih razloga, udaljenosti ili finansijskih poteškoća. U komentarima ispod videa, jedan od brojnih dirnutih fanova piše:
“Da li je glupo što me ovo skoro rasplakalo od sreće? Fan sam Ghosta već dugi niz godina, ali nikada nisam uspeo da odem na njihov koncert zbog zdravstvenih problema i finansijskih poteškoća. Snimci koje dele fanovi mi to donekle nadoknađuju, naročito zato što ih obožavam. Razumem zašto je Tobijas uveo pravilo bez telefona, ali to me takođe natera da se osećam isključeno — gotovo kao da ‘nisam dovoljno’ dobar fan jer ne mogu da prisustvujem ritualima i moram da se oslanjam na druge”.
Zabranjeni trenutak iz Osla možete pogledati u nastavku.
Album “Wildflowers” Toma Petija iz 1994. godine biće ovekovečen u novoj knjizi izdavačke kuće Genesis Publications i Tom Petty Estatea.
Knjiga “Tom Petty: Wildflowers” vodi nas iza kulisa umetnikovog, kako je sam govorio, omiljenog albuma, prikazujući nikad ranije viđene fotografije i rukom pisane stihove, uz lične osvrte samog Petija, članova benda The Heartbreakers i bliskih saradnika.
U četvrtak, 5. juna, u klubu BitefArtCafe, Ana Popović, dobitnica brojnih nagrada i majstor gitare koja kombinuje bluz, vatreni električni funk i slajd gitaru, opet dolazi u svoj rodni grad.
Kada se mešavini izvanredne gitare i vokala doda i njen neverovatan scenski nastup, jasno je zašto je nezaustavljiva sila u svetu savremenog bluza. Nije iznenađenje što iza sebe ima brojne nagrade i priznanja iz najviših krugova muzičke industrije.
Tokom poslednjih 25 godina, Ana je kroz stalne turneje, nagrade i priznanja pokazala nepokolebljivu posvećenost muzici. Razvila se kao jedna od najdinamičnijih i najsvesnijih autorki i gitaristkinja današnjice.
Njen poslednji studijski album, “Power”, objavljen 5. maja 2023. za ArtisteXclusive Records, donosi upravo tu dinamiku — snažnu i ličnu priču o opstanku kroz veru, odlučnost i istrajnost. Pesme su nastale u izazovnim okolnostima koje su stavile na probu Aninu odanost muzici i njenu volju da izdrži kroz teške trenutke. Prošle godine Ana je pokrenula još ambiciozniji projekat: FANTASTAFUNK, potpuno novi, žanrovski šarolik big bend sastav sa 11 muzičara. Funk, gospel i soul spektakl.
Brus Springstin ju je nazvao “pakleno dobrom gitaristkinjom”, a nominovana je za sedam Blues Music Awards nagrada. Bila je jedina žena gitaristkinja u postavi legendarne Experience Hendrix turneje (2014–2018), uz imena kao što su Badi Gaj, Erkc Džonson, Džoni Lang i Keni Vejn Šepard.
Ana Popović/Photo: Ruben Tomas
Pojavljivala se na naslovnicama časopisa Vintage Guitar i Guitar Player. Njeni albumi “Can You Stand The Heat” (2013) i “Unconditional” (2011) proglašeni su za “Pick of the Week” od strane USA Today, a emitovani su i na NPR Music. Album “POWER” je 2023. dospeo na prvo mesto Billboardove Blues liste — liste najprodavanijih albuma u SAD-u.
Ana se nalazi u odabranoj grupi vrhunskih savremenih bluz-rok gitarista. Jedan od razloga za to je njena spremnost da uvek radi više i ide dalje kako bi usavršila svoj zanat. Ana i njen moćni bend konstantno putuju i nastupaju na vodećim bluz, džez i rok festivalima širom sveta. Zvanično je podržana od strane Fender, D’Angelico, Jim Dunlop i DR Strings. Scenu je delila sa velikanima poput B.B. Kinga, Džoa Bonamase, Gerija Klarka Juniora i mnogih drugih.
Povodom predstojećeg koncerta Ana je u intervju otkrila šta je i dalje drži radoznalom i kreativno gladnom…
– Sve. Sve što još nisam stigla da uradim, pomešano s novom muzikom – čak i onom koju slušaju moja deca – svaki put me zapali nečim novim. Svesna sam da je lako izgubiti inspiraciju; to mi je zastrašujuće, kao kletva za muzičara.
Ana Popović (Barutana)/ Photo: AleX
Šta bi iznenadilo tvoje fanove da saznaju o tebi i tvom životu van scene?
– Obožavam svog malog psa Enza – ukrao mi je srce iako nisam bila “pseća osoba”. Volim šetnje, šoping, kafu i izlaske. Klasična žurka – što luđe, to bolje. Ibiza prošle godine bila je pun pogodak. Beograd takođe ume da priredi dobar provod. I obožavam putovanja.
Da tvoja muzika opisuje neki grad ili mesto, koje bi to bilo i zašto?
– Nemoguće je da opiše samo jedno mesto. Album “Trilogy” bio je Nju Orleans, Memfis, Nešvil; “Blue Room” – novobeogradski blokovi preneseni u ruralni Memfis; “Unconditional” – Nju Orleans; “Power” – Detroit, Los Anđeles, Dalas… Volim da upijem kulturu grada i da me način na koji ljudi sviraju inspiriše.
Kad bi mogla da sretneš bilo kog muzičara iz bilo koje ere, ko bi to bio i koji savet bi potražila?
– Mnogo njih. Gledam puno dokumentaraca – “Sly Lives” koji je režirao Questlove, “Summer of Soul”, fenomenalan film o Dilanu… Toliko inspiracije, a retko srećni krajevi. Kako izbeći isti ishod? Danas droge nisu tolika prepreka kao sedamdesetih, ali ostati relevantan, hladne glave i “debele kože” – to tražim da naučim.
Ana Popović/Photo: Ruben Tomas
Koji je tvoj životni moto?
– Učim decu onome što želim da ponesu od mene (i prevrću očima kad počnem), ali to je:
“Grlite se” – (a oni treba da odgovore) – “Volite se”.
I: “Pružite sebi zadovoljstvo”. To znači – radiš vredno, zaradiš, pa onda počastiš sebe i druge. Samoljublje, da bi mogao da voliš sve ostalo.
Ima li novih projekata, saradnji ili pravaca zbog kojih bi se beogradski fanovi mogli radovati?
– Novi album je u fazi masteringa, spremamo omot i spotove. Izlazi u septembru i jedva čekam da ga sviramo uživo, posebno s velikim bendom.
Svirala si širom sveta – od Nju Orleansa do Tokija. Po čemu se publika u Beogradu razlikuje?
– To je povratak kući. Znaju me od samih početaka. Pratili su svaki moj korak – od “devojke s gitarom” koja je uzimala časove kod Točka, do formiranja prvog benda HUSH; neki se čak sećaju i proba u garaži. Pratili su sve moje postave i muzičke faze. Zato je to sasvim posebna publika.
Ulaznice za koncert su dostupne putem sajta tickets.rs kao i na njihovim prodajnim mestima.