Naslovna Blog Stranica 3221

Laguna i “Ti i ja, Anđela“

0

Kada se 1994. godina pojavila knjiga “U potbalublju” jednog mladog pisca nastala je prava pometnja. Svi su pričali o ovoj knjizi, oduševljenje je bilo veliko, a onda je Vladimir Arsenijević dobio i Ninovu nagradu i ostao zapamćen kao najmlađi dobitnik ovog važnog književnog priznanja. Bila je to prva knjiga zamišljene tetralogije “Cloaca Maxima”, koja romanom “Ti i ja, Anđela” dobija dostojan nastavak.

Roman “Ti i ja, Anđela”, u izdanju Lagune, je rimejk “Anđele” iz 1997. godine, ali je bitno izmenjena stuktura i priča u romanu. Budući da je prošlo dvadeset godina, stečeno ogromno spisateljsko i životno iskustvo autora doprineli su da zapravo čitamo potpuno nov roman.

[tabs]

[tab title=”Možda sam te zato i zavoleo toliko, Anđela?” icon=”iconic-info”]”Dirljiv roman koji od čitaoca zahteva promišljanje o tome kako da se nosi sa sopstvenim životom usred ekstremnih okolnosti. Čak i kada je sve samo očaj i patnja, srca i dalje kucaju usred pustoši.” Horhe Arturo Hernandes, La de Morelos, Meksiko[/tab]

[/tabs]

Photo: Laguna
Photo: Laguna

Jesen 1992. godine, ljudi i dalje nestaju – beže iz zemlje, umiru u njoj ili ginu u ratovima u kojima Srbija ne učestvuje. Usred košmara i očajničkog zavaravanja da novih ratova neće biti, Anđela živi životom majke koja se suprotstavila heroinu, a pripovedač koji nam ne otkriva svoje ime pokušava da se nosi sa teretom očinstva i egzistencijalnog beznađa. Anđelina uskomešanost, prinudni život s roditeljima, prijateljstva koja nestaju i sveprisutnost smrti postaju nesnosno teški – čini se da će stradati i sama ljubav. Pokušaji da se ona očuva izgradiće potresnu priču o životu u grotlu zla ranih devedesetih.

“Dirljiv roman koji od čitaoca zahteva promišljanje o tome kako da se nosi sa sopstvenim životom usred ekstremnih okolnosti. Čak i kada je sve samo očaj i patnja, srca i dalje kucaju usred pustoši.” Horhe Arturo Hernandes, La de Morelos, Meksiko

Vladimir Arsenijević jedan je od najprevođenijih pisaca svoje generacije. Pored romana “U potpalublju” koji je preveden na 20 jezika, a istoimena pozorišna predstava nagrađena Sterijinom nagradom 1997, napisao je i romane: “Anđela”, “Meksiko – ratni dnevnik”, “Išmail”, “Predator”, zbirku eseja “Jugolaboratorija”, ilustrovanu novelu “Minut – put oko sveta za 60 sekundi”. Godine 2000. pokrenuo je izdavačku kuću Rende u kojoj je radio kao urednik do 2007. Osnivač je festivala Krokodil i izdavačke kuće za audio-knjige Reflektor, a kolumne i eseje redovno objavljuje u štampanim i elektronskim medijima u zemlji i regionu. Živi u Beogradu.

Vladimir Arsenijevic/ Photo: Promo
Vladimir Arsenijevic/ Photo: Promo

Roman “Ti i ja, Anđela” Vladimira Arsenijevića možete pronaći u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.

“Gole kosti” Stivena Kinga konačno stigle u Srbiju

0

Izdavačka kuća Booka iz Beograda upravo je objavila “Gole kosti”, kultnu zbirku priča “kralja Horora” Stivena Kinga. Po mnogim pričama iz kolekcije snimljeni su filmovi od kojih je najpoznatiji “Izmaglica” u režiji Frenka Darabonta (“Bekstvo iz Šošenka”, “Zelena milja”). Ukupno 22 priče na čak 567 strana ove monumentalne kolekcije u prevodu Gorana Skrobonje konačno su dostupne našim čitaocima.

[tabs]

[tab title=”Glas kritike” icon=”iconic-info”]

“Predivno užasno… Ne okrećite leđa ovoj knjizi.”/New York Times Book Review[/tab]

[/tabs]

U ovoj briljantnoj zbirci Stiven King vodi čitaoce stazama koje je samo on mogao da izmisli: Supermarket postaje poslednje uporište čovečanstva pred nečastivim silama uništenja… Odlazak na tavan pretvara se u putovanje do pakla… Žena za volanom pronalazi zastrašujuću prečicu do raja… Idilično jezero krije neslućeno zlo u svom bezdanu… Pusto ostrvo postaje poprište najgroznije borbe za opstanak koju je svet ikada video…

Photo: Laguna
Photo: Booka

Ovo su samo neke od kritika najnovije zbirke priča Stivena Kinga: “Predivno užasno… Ne okrećite leđa ovoj knjizi.”/New York Times Book Review; “Stiven King u svom najboljem izdanju.”/Denver Post; “Neobuzdano maštovito, razgaljujuće dijabolično… King se još jednom pokazao kao vrstan pripovedač.”/ Associated Press; “Izvanredno, genijalno… Darovitost Stivena Kinga ovde je na vrhuncu.”/New York Daily News

Za one koji ne znaju, Stiven Edvin King (rođen 21. septembra 1947.) je američki pisac savremenog  horora, natprirodne proze, saspensa, naučne fantastike. Knjige su mu prodate u više od 350 miliona primeraka, a po mnogima od njih snimljeni su filmovi, mini-serije, TV serije i napravljeni stripovi. King je objavio više od pedeset romana, među kojima i sedam pod pseudonimom Ričard Bahman, i šest knjiga publicistike. Napisao je oko dvesta pripovedaka, a većina ih je sabrana u zbirkama. Radnja mnogih od tih priča smeštena je u njegovu rodnu državu Mejn. King je dobitnik nagrada Bram Stoker, World Fantasy i British Fantasy Society. Godine 2003, National Book Foundation dodelila mu je Medalju za izuzetan doprinos američkoj književnosti. Dobitnik je i nagrade za ukupan doprinos književnosti, poput Nagrade za životno delo World Fantasy (2004), Nagrade za životno delo Udruženja kanadskih knjižara (2007), i Nagrade Veliki majstor od društva Mystery Writers of America (2007).

 

“Klub za vešanje” – da li je ovo najuzbudljiviji triler Tonija Parsonsa?

0

Grupa osvetnika luta vrelim letnjim londonskim noćima, otima zlikovce i veša ih. Osuđeni su na smrt: Član bande koji je zlostavljao devojčice. Bogati pijani vozač koji je pregazio dete. Propovednik mržnje koji poziva na ubistvo britanskih vojnika.

Bizarna suđenja i pogubljenja prenose se na internetu. Osvetnici su dovoljno drski da dozvole da se to odvija pred očima policije. Dok broj mrtvih raste i neredi plamte po usijanom gradu, detektiv Maks Vulf lovi bandu ubica koji sebe smatraju herojima. I otkriva da žeđ za osvetom diše i njemu samom za vrat…

Photo: Laguna
Photo: Laguna

“Ako već niste poklonik Maksa Vulfa, ovaj njegov slučaj savršen je uvod u londonsko podzemlje koje Toni Parsons veoma slikovito opisuje. On majstorski barata klasičnim instrumentima žanra, ali ga i obogaćuje opisima živih prenosa osvetničke pravde i kampanje za povratak smrtne kazne na društvenim mrežama, zbog čega Vulfov slučaj deluje potpuno savremeno.” GQ

Novi roman Tonija Parsonsa “Klub za vešanje” možete pronaći u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, online knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.

 

2CELLOS u Beograd stižu sa ranim prolećem

2CELLOS / Photo: Promo
2CELLOS / Photo: Promo

Pred Lukom i Stjepanom je bogata koncertna godina, a 25.marta sledeće godine nastupiće u Kombank Areni.  Ako je suditi po njihovim koncertima širom sveta, interesovanje za karte je veliko. Momci su odlučili da svojoj najvernijoj publici omoguće kupovinu karte sa popustom – prvih 1000 karata možete kupiti po 20% nižoj ceni.

[tabs]

[tab title=”Najvatreniji fanovi u Zemlji izlazećeg sunca” icon=”iconic-info”]Koliko su cenjeni u svetu govori i činjenica da su u Japanu dobili i – svoj dan. Naime, tamo je 20. januar proglašen 2CELLOS DANOM.[/tab]

[/tabs]

O 2CELLOS se priča i piše širom sveta. Izdali su već tri studijska albuma, čevrti je u pripremi, a njihov uspeh kontinuirano raste. Nastupali su sa mnogobrojnim svetskim muzičarima ali najveću podršku su dobili od Eltona Džona sa kojim su dve godine bili na turneji. Koliko su cenjeni u svetu govori i činjenica da su u Japanu dobili i – svoj dan. Naime, tamo je 20. januar proglašen 2CELLOS DANOM. Oni su ovih dana u Japanu na turneji, i poslali su video poziv na koncert.

2CELLOS/ Photo: Promo
2CELLOS/ Photo: Promo

Ne propustite priliku da kupite karte po nižoj ceni koje su u prodaji na blagajni Kombank Arene i Eventim prodajnim mestima. Cene karata se kreću od 1000 do 2700 dinara.

 

 

Ovako talentovani klinci danas “čitaju” Poovog “Gavrana” (2016)

Gavran/ Photo: Promo
Gavran/ Photo: Promo

Edgar Alan Po jeste jedan od najuticajnijih književnika svih vremena. Ove godine, inspiraciju u njegovom delu pronašao je i mladi umetnik i reditelj, Aleksa Mirosavljević iz Artimedie, snimivši kratki film “Gavran” koji je rađen prema istoimenoj Poovoj pesmi. Kada smo pitali zašto baš Po i zašto njegova pesma “Gavran”, reditelj je objasnio da ga posebno fascinira atmosfera u Poovim delima i ono što se krije iza njegovih pesama, kao i sama činjenica da gavran poseduje ljudske osobine i ume da govori, što je bio veliki izazov prikazati u filmu.

Ovaj film nije nimalo statičan, što isprva očekujemo od adaptacije jedne pesme, baš naprotiv, na živopisan i veoma slikovit način prikazuje unutrašnju borbu pesnika s tugom i bolom zbog izgubljene drage i sa smrću koja je simbolično oličena u gavranu. Vizuelno veoma privlačna, ova verzija “Gavrana “ sadrži dve celine koje su vešto povezane u jednu: deo kada glavni junak sanja i deo koji je se odigrava u stvarnosti. Ova novina, pored par drugih koje je Aleksa uveo u svoj film, možda nije vidljiva na prvo gledanje, ali je i te kako važna za razumevanje i formiranje celokupne slike o filmu.

Bezimeni glavni junak (za koga književni kritičari smatraju da je čak sâm pesnik koji se pojavljuje kao lik u svojoj pesmi) ostvaruje prisan odnos s publikom, odlučivši se za recitaciju umesto običnog dijaloga, budući da pesma izaziva mnogo jača i dublja osećanja kod gledaoca nego adaptiran tekst. Ono što ovog lika čini interesantnim su njegove nagle promene raspoloženja i veoma intenzivni izlivi emocija zbog kojih na trenutak deluje kao ljubavnik ophrvan bolom, dok je već sledećeg kao pomahnitali Faust koji gubi dodir sa stvarnošću. Iako jasno određena, granica između sna i jave na trenutke biva i zamagljena, a prilično impresivni glavni deo filma odigrava se u njegovoj glavi, odnosno snu. Međutim, jednako je stvaran, možda i stvarniji od onoga sto se dešava na javi. Shimon Tsubota je na jedan nov, drugačiji i zanimljiv način predstavio glavnog junaka i njegovu borbu s gavranom i svojim ličnim demonima.

Gavran/ Photo: Promo
Gavran/ Photo: Promo

Gavran u filmu, kao i u pesmi, predstavlja glasnika smrti. Ovaj sveprisutan motiv se konstantno pojavljuje i prepliće sa ostalim motivima, kroz ceo film, od mrtve drage – Leonore, “koju anđeli uzeše”, pa i samog  pesnika koga čeka skora i sigurna smrt zbog neizmerne tuge koja ga mori. Luka Vučićević je pokazao da mu uloga gavrana pristaje posebno zato što se glumčeva fizionomija lica i fizičke karakteristike odlično uklapaju sa onima koje gavran poseduje. Njegov smeli nastup, zastrašujuć izgled, kao i njegova celokupna pojava doprinose mračnoj atmosferi i stavljaju nam odmah do znanja da je on ptica zloslutnica iz naslova. A i njegov dolazak na scenu maestralno je tempiran. Ponavljanje čuvenog  “Nikad više” glumac je mogao  da načini zanimljivijim eksperimentišući glasom i pokretima, ali je svakako jedan od boljih gavrana koje sam imala prilike da vidim.

Zanimljivo je što je reditelj ubacio još nekoliko novina u “Gavrana”, između ostalog naratora koji u originalu tj. pesmi ne postoji, ali koji nije tu da bi popunio praznine u filmu ili estetike radi, već  postaje neizostavan faktor u određenim scenama. On ujedno predstavlja dvojnika glavnog junaka dopunjujući ga, preuzimanjem nekih njegovih osobina, dok s druge strane simbolizuje dijametralno suprotnu ličnost u odnosu na gavrana, pa čak i služi kao spona da bi uspostavio balans između dobra i zla (gavrana i glavnog lika). Naratora tumači Pavle Mensur, koga prvenstveno odlikuju odlična dikcija i prepoznatiljiva boja glasa – važne odlike jednog naratora. Takođe neočekivano, na kraju filma pojavljuje se Leonora (Vanja Ćosavić), koju nemamo prilike da čujemo, ali zaokružuje film poslednjom scenom povezujući na taj način dva glavna motiva koje je Po ukomponovao u svoju pesmu – smrt i lepotu.

Postoje, naravno, i neki propusti u filmu kao što su nedostatak dubine i melanholičnosti, osobina koje su vrlo tipične za Poove likove, a kojih ovde nema, u nekim trenucima. Neke scene su mogle vokalno da budu bolje potkrepljene i bolje odrađene. No, najvažnije odlike ovog filma jesu svedeno i efektno uvođenje likova, bez bespotrebnih scena i usiljenih dijaloga. Ako se ostave po strani sitne zamerke koje sam navela, film obećava desetak minuta uživanja, a vizuelno predstavlja osveženje u moru adaptacija Poovih dela.

(fantasticnivodic.com)

Nova, drugačija Lollobrigida

Lollobrigita/ Photo: Lampshade Media
Lollobrigita/ Photo: Lampshade Media

Nešto drugačija melodija i ritmovi od onog što smo navikli od benda “Lollobrigida”, formiraju pravi pop hit “Sutra” koji će se ovog leta vrteti na svim radio stanicama.

Pesma “Sutra” je novi singl Lollobrigide a ovu za njih netipičnu pesmu napisala je Ida Prester, pevačica tog zanimljivog benda.

“Ovo je pjesma o odgađanju – sve što možeš danas, ostavi za sutra. S tim instinktom se velik broj nas bori cijeli život. Sutra ćemo dat otkaz na poslu koji ne volimo, sutra ćemo prekinut loše veze, od sutra kreće naše doba.” – kaže Ida i dodaje: “Tekst i melodiju napisala sam u jednom danu, ali aranžman se otegao na 6 mjeseci. Probali smo u synth pop aranžmanu, pa u indie rock, al nismo dobili ništa što bi nam je sjelo. Na kraju smo odlučili totalno ogoliti tekst, ostaviti vokal gotovo sam i napraviti minimalistički aranžman, tih i prozračan, uz puno shakera, gotovo tropskog ugođaja.”

[tabs]

[tab title=”Sava umesto Azurne obale” icon=”iconic-info”]”Napravili smo  jednostavan lyrics video u kojem sviramo kao terasa band negdje na francuskoj rivijeri. Azurnu obalu efikasno je zamijenila obala Save, a terasu skupog hotela pohaban stari splav.” [/tab]

[/tabs]

Ovo je prva pesma Lollobrigide u kojoj nema agresivnih sint deonica, a Idin glas je takođe, pored teksta, u prvom planu i ogoljen, bez efekata.

“Isprva sam se bunila jer me strah isticati vokal, u svim našim drugim pjesmama glasni instrumenti  “jedu” glas, ali bend me uvjerio da je napokon vrijeme da se oslobodim. Tekst je intiman, takva je i pjesma.” – dodala je Ida.

Uz pesmu dolazi lyrics video koji je prvo bio zamišljen kao standardni slika-tekst video ali kad se bend već sredio za fotografisanje, nekako se učinilo prirodnim da umesto  statičnom fotografijom, “Sutra” ovekoveče malo pokretnijom “slikom”.

“Napravili smo i jednostavan lyrics video u kojem sviramo kao terasa band negdje na francuskoj rivijeri. Azurnu obalu efikasno je zamijenila obala Save, a terasu skupog hotela pohaban stari splav.” – uz smeh je opisala Ida.

50. jubilarna Gitarijada besplatna za sve posetioce

Na inicijativu predsednika Organizacionog odbora Gitarijade,  Željka Vasića i promotera Aleksandra Petrovica, gradonacelnik  Zaječara Velimir Ognjenović,  prihvatio je predlog da i 50. jubilarna Gitarijada bude besplatna za sve posetioce.

Iako je zbog teške finansijske situacije u kojoj se grad nalazi prvobitno doneta odluka da se ulaznice naplaćuju, uz pomoć sponzora i podršku grada, obezbeđena su sredstva za održavanje festivala, tako da se ulaznice za jubilarnu 50. Gitarijadu neće naplaćivati.

Svima onima koji su već kupili ulaznice za ovogodišnju Gitarijadu, Eventim će da vrati novac.

Digitalni muzički katalog – poklon za 30. rođendan grupe Dža ili Bu

Bend je osnovan 1987. godine, a svoj prvi koncert održali su u beogradskom bioskopu Rex u januaru 1988. godine. Od prvih demo snimaka do danas Dža ili Bu snimili su preko 100 pesama, objavili 6 albuma, njihova muzika pojavila se na više kompilacija.

Dža ili Bu/ Photo: Promo
Dža ili Bu/ Photo: Promo

Danas, mnogo godina kasnije, u zrelom dobu svoje rokerske karijere, članovi benda su odlučili da započnu saradnju sa Mascom-om i svoj bogat katalog prepuste u ruke profesionalaca koji će se baviti plasiranjem njihovog sjajnog zvuka publici, kao i zaštitom autorkih i izvođačkih prava. Mascom kao muzički izdavač je i dugogodišnji ekskluzivni partner jedne od najvećih diskografskih kompanija na svetu Warner Music Group. Rasadnik je muzičkih talenata različitih žanrova od pop-a, preko hip hop-a, do alternativne i etno muzike.  Dža ili Bu pridružili su se Mascom muzičkoj porodici čiji su članovi i Rambo Amadeus, Disciplna kičme, Isidora Žebeljan, Bilja Krstić, Ana Stanić, Viva Vox, Bad Copy, Nikola Radović, Lorna Wing, AufWiedershen, Kezz…

[tabs]

[tab title=”30 godina postojanja” icon=”iconic-info”]U godinama u kojima je rok otišao na muzičku marginu nije čest slučaj izdržati 30 godina i stalno se sa istim žarom baviti muzikom. Grupa Dža ili Bu je u tome uspela. Odsvirali su stotine koncerata, zabavili hiljade ljudi, stvorili čvrst fun base koji uvek sa pažnjom prati nove ideje i uspehe svog omiljenog benda.[/tab]

[/tabs]

Rame uz rame sa izdanjima Discipline kičme, Ramba Amadeusa, reizdanjima legendarne grupe Ekatarina Velika na jesen 2016. godine naći će se i novi album grupe Dža ili Bu.

Posle dugog kreativnog procesa, bend je spremio novi album kojim će obradovati svoje fanove u susret proslavi 30 godina postojanja na muzičkoj sceni! U vremenu novih tehnologija kroz fantastičnu digitalnu mrežu, koju je Mascom kreirao za svoje članove, ceo katalog grupe Dža ili Bu, kao i novi album moći će da slušaju i nabave fanovi širom sveta. Preko platformi kao što su Deezer, Spotify, iTunes ili YouTube ljubitelji dobrog starog rok and rolla moći će da uživaju u starim hitovima i novim stvarima koje će publika tek zavoleti.

Pored novog albuma najveće fanove Mascom će obradovati i box setom u kome će se nalaziti svi predhodni albumi njihovog omiljenog benda:

1992 – Hej, mornari

1993 – Spremanje ribljeg gulaša zahteva visoku koncentraciju

1995 – Strašni sud

1997 – Kao da ničeg nije ni bilo

2007 – Ultra muk

2013 – Kukovo leto

U godinama u kojima je rok otišao na muzičku marginu nije čest slučaj izdržati 30 godina i stalno se sa istim žarom baviti muzikom. Grupa Dža ili Bu je u tome uspela. Odsvirali su stotine koncerata, zabavili hiljade ljudi, stvorili čvrst fun base koji uvek sa pažnjom prati nove ideje i uspehe svog omiljenog benda. Poznati i po tome da se bave društveno angažovanim temama Dža ili Bu provociraju svojim tekstovima, a to je sigurno još jedan od razloga zbog čega ih publika širom regiona voli. Jer ako nema bunta, pa gde je tu onda rock and roll! Dža ili Bu to znaju i odlučnim koracima idu ka novim uspesima. Nikada nisu išli linijom manjeg otpora, to je možda bio duži put, dalji od festivala i naslovnih strana. Oni su buntovnici koje predvodi Sabljar koji o saradnji sa Mascomom kaže: “Posle duže vremena odlučili smo se da partnera pronađemo u izdavačkoj kući.  Zajedničkim snagama objavićemo naš sedmi album simbolični naziva “Sedma sila“. U Mascomu smo našli partnera koji je spreman da podrži naše kreativne napore i da stane iza našeg umetničkog rada. Trudićemo se da što bolje ispromovišemo naš novi album, a ujedno sačuvamo integritet koji smo gajili i koji negujemo godinama. Radujemo se početku saradnje i sjajnim izdanjima koja nas očekuju.”

Dža ili Bu/ Photo: Promo
Dža ili Bu/ Photo: Promo

Slobodan Nešović Loka, idejni pokretač Mascom-a o saradnji sa grupom Dža ili Bu kaže: “Pored promocije već afirmisanih umetnika, kao i mladih autora, jedan od zadataka Mascoma je i očuvanje domaćeg rock and rolla. Čast nam je da se našoj porodici pridružio bend Dža ili Bu. Bend koji postoji celih 30 godina zaslužuje ozbiljnu pažnju i poštovanje. Mascom će se truditi da svim svojim resursima pomogne daljoj afirmaciji sjajnog zvuka koji ova grupa gaji već tri decenije! Radujemo se zajedničkim planovima i postizanju uspeha u vremenu u kome stvarni ljubitelji dobrog zvuka umeju da prepoznaju i cene kvalitet.”

Mascom će ih u tome uvek apsolutno podržati, kao izdavač koji zna da prepozna muzičare koji žive za muziku.

 

Dubioza Kolektiv ove godine samo na Belgrade Beer Festu

Sa ponosom vas obaveštavamo da je još jedno veliko muzičko ime gost ovogodišnjeg Belgrade Beer Festa. Reč je o jednom od najpopularnijih bendova sa ovih prostora – DUBIOZA KOLEKTIV.

Posetioci Belgrade Beer Festa imaće jedinstvenu priliku da, u petak 19. avgusta uživaju na besplatnom koncertu ovog velikog regionalnog benda, koji će publika u Srbiji, ove godine moći da vidi ekskluzivno i jedino u okviru ovog festivala.

Dubioza kolektiv/ Photo: BF
Dubioza kolektiv/ Photo: BF

DUBIOZU su 2003. godine osnovali bivši članovi grupa “Gluho doba against Def Age” (Zenica) i “Ornamenti” (Sarajevo). Za sebe kažu da nisu običan bend, jer su zajedno sa lokalnim balkanskim ukusima, bili pod uticajem svetske muzičke industrije i najrazličitijih muzičkih žanrova od ska, panka, regea, hip-hopa i elektronike. Vole i da naglase da su rođeni iz moralne i ekonomske bede koja je zavladala regionom, “ali ne tiho nego na nogama, udarajući temama pesama pravo u centar”, i da zahtevaju da budu saslušani na taj način.

Bend se brzo probijao ka vrhu, da bi se za kratko vreme pozicionirao kao jedan od najboljih i najpopularnijih u istočnoj Evropi, gde ih dovodi i njihov najnoviji i možda do sada, najprovokativniji  album “Srećna mašina”.

Sa brojnim hitovima, kao što su “Kažu”, “Blam”, “Firma ilegal”, “Balkan Funk”, “Marijuana”, “Kokuz”, bend je oduvek bio popularan i van granica regiona, a status globalnog fenomena je postigao zahvaljujući spotu za pesmu “Free.mp3″ (The Pirate Bay Song)”.

Na njihovim nastupima uvek je puna bina, jer učestvuju dva pevača, gitaristi, basista, bubnjar, perkusionista, klavijaturista i tehničar za zvuk, koji izvode mešavinu dab, regea, hard kora i bosanske etno muzike.

Dubioza kolektiv/ Photo: BF
Dubioza kolektiv/ Photo: BF

Atraktivni i energični koncerti osigurali su im nastupe širom Evrope, turneju po Severnoj Americi, a njihov dolazak na Belgrade Beer Fest, na zahtev brojnih fanova, biće jedinstvena prilika da besplatno uživaju u odličnoj svirci na najvećem festivalu u ovom delu Evrope.

Marija Đorđević, dizajnerka nemaštaja: Rock je hedonstičan!

Umetnost uzima mnoge oblike, ali se sama po sebi ne može ograničiti. Zato nije ni čudo što se Marija Đorđević opredelila za atipičan i nekonvencionalan vid kreativnog izražavanja.

Iako je kao mala emigrirala u Kanadu, u Beograd ju je vratila ljubav prema ljudima, a zadržala – ljubav prema gradu. Da bi ostvarila san pronalazeći inspiraciju za kojom žudi većina, odrekla se udobnosti i luksuza. Posle mnogo truda i odricanja, danas njeno ime odjekuje svetom dizajna.

Marija Đorđević promo
Marija Đorđević promo

Da li je kreativnost dopuštena u Srbiji, odnosno u Beogradu?

– Trendovi masovno vladaju na tržištu, što otežava dostupnost materijala, izbor boja i slično, a samim tim i realizaciju novih ideja. Ali, s druge strane, baš u tom  ograničenju i raste kreativnost jer je umetnik primoran da razmišlja o tome kako da iskoristi standardne materijale na nekonvencionalan način. Primer za to je stolica tapacirana u metalnoj mreži, pri čemu metal predstavlja muškost, grubost, jačinu. Razmišlja se, dakle, o simbolici materijala, a ne o tome za koju namenu se on dotad koristio.

Marija ostvaruje ideje na mnogo načina, a jedan od njih je aktivan rad s klijentima po čijim željama kreira nameštaj. Po pristupanju poslu potpisala je ugovor kojim se obavezala da nikada neće napraviti isti komad. Iako klijenti iznose najrazličitije ideje o tome kakav nameštaj žele, činjenica je da svi nastoje da poseduju unikat u svom životnom prostoru.

Da li je lepše raditi samostalno ili sarađivati s klijentima?

– Oba načina rada vrlo su interesantna, iako se umnogome razlikuju. Kada radim s klijentima, nastojim da što bolje razumem njihovu ličnost da bih mogla da je u što većoj meri unesem u komad nameštaja koji za njih kreiram. Elemente koji klijentima nešto znače uklapam u sopstvenu viziju tog komada, a rezultat je nameštaj koji oni emotivno doživljavaju svaki put kada ga pogledaju. S druge strane, kad kreiram nameštaj za svoju dušu, potpuno se unesem u stvaranje, jer u tom slučaju ne postoje ograničenja u pomeranju granica prihvatljivosti onog što stvaram. Na taj način izražavam sopstveni pogled na svet.

Marija Đorđević promo
Marija Đorđević promo

Prvi komad koji je Marija kreirala čuvena je „Džimi“ stolica s crvenim okvirom, koja je bila jedan od najzapaženijih komada nameštaja sezone u kojoj se pojavila. Upravo je pozitivna reakcija javnosti podstakla njene ambicije da se upusti u dizajniranje nameštaja.

Kome su namenjeni tvoji komadi?

– Najlepši osećaj je kada nameštaj koji sam kreirala nekog podseti na davno zaboravljenu uspomenu, bilo da je u pitanju neki koncert, prva tetovaža, momenti ludosti s prijateljima ili otkriće nove „genijalne“ rok grupe. Prepoznajem sebe u realizovanim idejama jer izražavam svoju ličnost u enterijeru. Svi mi kreiramo prostor u kojem živimo u skladu sa sopstvenom ličnošću tako da enterijer izražava našu suštinu. Stoga naše okruženje nije samo funkcionalno već je i emotivno.

Marija Đorđević promo
Marija Đorđević promo

Koji koncept je bolji – jedan specifičan komad nameštaja u uobičajenom ambijentu ili čitav ambijent u jednom određenom stilu?

 – Većina mojih komada su vrlo upadljivi i vizuelno jaki, zbog čega se uklapaju u najrazličitije ambijente – skulptura u minimalnom stanu, moderni „tvist“ u kancelariji, fokus u neutralnoj prostoriji ili isticanje nekoliko stolova u restoranu. Kao što ni sam nameštaj nije izrađen u jednom definisanom stilu, već je sklop nekoliko koncepata, tako i najinteresantiji enterijeri spajaju u sebi različite elemente.

Koji tonovi preovlađuju u tvom radu i zbog čega?

Marija Đorđević promo
Marija Đorđević promo

– Crna boja se javlja u svakom komadu nameštaja koji kreiram. Bilo da je u pitanju crna koža, koju preferiraju rokeri i grupi devojke u kožnim pantalonama i prslucima, ili visoki crni sjaj na stolici, koji joj daje notu elegancije, ili je crna boja upotrebljena kao pozadina za detalje, čime se ostvaruje najidealniji kontrast – ova boja je klasično sredstvo za ostvarivanje najrazličitijih ideja, u zavisnosti od toga kako se koristi.

Koliko elegancije može da se unese u rokerski stil nameštaja, a koliko roka u eleganciju?

– Rok stil je vrlo hedonističan i, samim tim, pomalo grub i haotičan. Elegancija je prefinjena i  delikatna, zbog čega je savršen “partner” rok stilu. Primera radi, jedna stolica koju sam kreirala je s prednje strane vrlo jednostavno tapacirana – crno drvo i crni štof s leopard karnerom kao detaljem. Jednostavno, ženstveno i klasično. Međutim, iz leđa stolice izbija štikla! Ova stolica spreda prikazuje naše unutrašnje želje, dok je na njenoj zadnjoj strani predstavljena druga strana naše ličnosti, koja nije vidljiva drugima ali je ipak deo nas. To je ono što želim da izrazim kroz nameštaj.