“The Fourth Phase” prati priču Travisa Rajsa tokom putovanja po nestvarnim predelima Severnog Pacifika, otkrivajući više od novih terena. Započet 2013. godine i celokupno snimljen u 4K ili najvišem Ultra HD formatu, film je umetnička mešavina akcije, priče i kinematografije koja donosi ovu divnu priču u stvarnost. Veličanstven i originalan rezultat Kiši Bašija i očaravajuća muzika Foalsa, Singur Rosa, M83, i Čarlsa Bredlija doprinosi još boljem vizuelnom iskustvu.
“The Fourth Phase” će doživeti globalnu premijeru u nedelju, 2. oktobra. Ovo je jedinstvena prilika za besplatno gledanje filma ekskluzivno na Red Bull TV-u ili na Red Bull TV aplikacijama na brojnim smart uređajima. Uvod u film počeće 30 minuta ranije, a uvod vam donosi sve ludorije “The Fourth Phase” svetske turneje. Film će biti u prodaji od 3. oktobra u formi DVD, Bluray, 3 u1 kolekcionarskom izdanju i digital download verziji.
“Grk Zorba”će se ponovo izvoditi na sceni Srpskog Narodnog Pozorišta “Jovan Đorđević” od 8.oktobra, a pre same predstave biće počitana i poruka Teodorakisa, koju je uputio Novosađanima.
– Drаgi prijаtelji, Novi Sаd je uklesаn u moje sećаnje. Nikаdа neću zаborаviti ljubаv i ljubаznost njegovih stаnovnikа niti ogromаn tаlenаt njegovih umetnikа. Želim dа vаm novа predstаvа “Zorbe” bude kаo i prethodnа, uspešnа i još boljа! Nаžаlost, zdrаvlje mi ne dozvoljаvа dа budem sа vаmа. Hvаlа svimа i želim vаm puno uspehа – naveo je Teodorakis.
“Grk Zorba” je bio izvođen punih osamnaest godina, od 1. decembrа 1994. godine sve do 30. mаjа 2013. Ukupno je bilo 128 izvođenja ovog baleta, koji je videlo blizu 120 hiljаdа gledаlаcа u Novom Sаdu, Beogrаdu, zаtim u Tivtu, Subotici, Kruševcu, Rumi, Zemunu, Bаnjаluci i Ohridu. Koreografiju i režiju je uradio Krunislаv Simić.
– Postoje izmene u odnosu nа rаniju koreogrаfiju. Rаdi se potpuno novа scenogrаfijа, mizаnscen i brojni kostimi, jer učestvuje više od pedeset člаnovа Bаletа. Nov Grk Zorbа nije sаmo obnovа, on je kаo polupremijerа. Stаsаli su novi bаletski prvаci, solisti i člаnovi аnsаmblа, pа je i bаletskа podelа drugаčijа. Imа se u vidu i novа generаcijа publike, pа se shodno tome, primenjuje i sаvremen pristup, uobličаvа se u novu formu. Ono što se ne menjа, to je pričа o iskrenom prijаteljstvu, čistoj emociji, ljubаvi, životnoj rаdosti – rekao je Simić.
U najavi se navodi da će učestvovati brojni аnsаmbl, među kojimа su i oni iskusniji koji su rаnije učestvovаli u bаletskim izvođenjimа “Grkа Zorbe”, аli su brojni i oni kojimа će biti prvi put.
“Grk Zorbа je” zаnimljivа pričа o prigušenim strаstimа i njihovim eksplozijаmа, to je pričа sа Kritа o pаtrijаrhаlnim zаbludаmа što proističu iz okoštаlih običаjа i ponаšаnjа, pričа u kojoj strаsti pogrešno motivisаnih seoskih žiteljа vode kа trаgičnom ishodu. Grk Zorbа i njegov prijаtelj Nik sаvlаđuju užаs i vlаstito očаjаnje, preokreću surovost nemilih posledicа u trijumf volje zа suživotom i prijаteljstvom, uvlаčeći sve u igru i pesmu – u sirtаki.
Teodorakis je svetsku slavu stekao muzikom za istoimeni film , gde su glavne uloge odigrali Entoni Kvin i Alen Bejts.
“Joakiminterfest”, jedanaesti po redu, biće održan od 7. do 15. oktobra u Kragujevcu. Selektor Željko Jovanović odabrao je osam kvalitetnih predstava. Iako je ove godine izostala podrška Ministarstva kulture, publika u Kragujevcu imaće priliku da odgleda vrhunska pozorišna ostvarenja.
U predstavama koje je odabrao selektor i koje su svojevrstan pečat vremena u kome živimo, igraju poznata glumačka imena poput Voje Brajovića, Sergeja Trifunovića, Mirjane Karanović, kao i glumci iz regiona. Kako kaže Željko Jovanović, posebna karakteristika ovogodišnjeg “Joakimfesta” su mladi autori, naročito pisci i reditelji, čiji pogled na svet, na određeni način, obavezuje i upozorava.
U pratećem delu programa uvedena je novina. Biće organzovano “Veče u čast glumca”, pa će 13. oktobra na maloj sceni teatra biti upriličen razgovor sa glumicom Ljiljanom Stjepanović, nakon čega će ona u Pozorištu za decu odigrati predstavu kruševačkog pozorišta “Lepotica Linejna”.
Projekcijom ostvarenja “Pozdravi iz Fukušime” rediteljke Doris Deri, biće otvorena revija nemačkog filma “Gete fest” pod sloganom “Reality Bites”. Matijas Miler Vifering selektor revije i direktor Gete instituta u Beogradu naglasio je da različite teme poput odrastanja, seksualnih identiteta, migracija, izbeglištva karakterišu nemačku svakodnevicu, pa tako i filmove koji će biti prikazani u Beogradu.
– Dokumentarni pristup stvaranju igranih filmova je prisutniji nego ikad. Najbolji primer za to je film “24 nedelje” Ane Zore Berahed koji je ušao u nemačke bioskope prošle nedelje. Mlada rediteljka je angažovala medicinsko osoblje umesto glumaca da bi dočarala dramu glavne protagonistkinje koja u trudnoći saznaje da će dete koje nosi imati veliki hendikep – kazao je Miler Vefering.
On je dodao da će film “Pozdravi iz Fukošime” na otvaranju “Gete festa” pred publiku doneti sudar različitih kultura u tragičnim okolnostima nuklearne katastrofe.
– To je veoma lep, estetičan film rađen u crno- beloj tehnici, sa izuzetno uspelom muzikom. U njemu obe glavne junakinje moraju da se izbave iz kaveza vlastitih sećanja – napomenuo je Miler Vefering.
Stefan Arsenijević, urednik filmskog programa Kulturnog centra Beograda, iz programa “Gete festa” izdvojio je ostvarenje “Fak ju Gete 2” koji je u Nemačkoj pogledalo skoro 2,5 miliona ljudi.
– To je urnebesna komedija još luđa od prvog dela. Mesto radnje filma je Tajland tako da egzotični ugođaj za publiku neće izostati – kazao je Arsenijević.
Osim filmskih revija po kojima je Kulturni centar Beograda prepoznatljiv, Arsenijević je najavio i organizovanje različitih izložbi vezanih za film u redoviranom prostoru ispred bioskopske sale. Ulaznice za “Gete fest” mogu da se nabave od danas na blagajni Kulturnog centra Beograda.
Filmovi iz programa “Gete festa” biće prikazani u Novom Sadu od 13. do 19. oktobra i u Nišu od 24. do 29 oktobra.
Pre svoje smrti Dejvid Bouvi pripremio je niz snimaka za koje je želeo da budu objavljeni posthumno. Pre nekoliko danase pojavilo se jedno od tih izdanja, a reč je o novom box-set izdanju ‘Who Can I Be Now? (1974-1976)’ u kojem se nalazi do sada još neobjavljeni Bouvijev album ‘The Gouster’. Naziv albumu Bouvi je dao prema izrazu koji označava način odevanja afro-američkih tinejdžera 60-ih godina u Čikagu, a u kontekstu albuma označava stav ponosa.
Taj je album snimljen 1974. godine, u razdoblju Bouvijeve karijere koju kritičari nazivaju “plastic soul” erom, kada je veliki muzičar u svoj izraz uklapao elemente fanka, R&B-a i soul muzike. Album započinje ponovo snimljenom verzijom pesme ‘John, I’m Only Dancing’, a uključuje i pesme kao što su ‘Young Americans’, ‘Somebody Up There Likes Me’ i ‘Can You Hear Me?’. Album ‘The Gouster’ nikada do sada nije ugledao svetlo dana, ali je nekoliko pesama ipak objavljeno na albumu ‘Young American’ 1975. godine.
Bouvijevi fanovi sada po prvi put mogu da preslušaju ‘The Gouster’ u sklopu box-set izdanja ‘Who Can I Be Now?’. Cela kompilacija dostupna je u streamingu putem servisa Spotify, pri čemu ‘The Gouster’ počinje sa 50. pesmom – ‘John, I’m Only Dancing (Again)’ – snimljenom u fank stilu koja zvuči kao da je izvedena uživo na žurci u Harlemu ranih 70-ih.
Ovu pesmu Bouvi je napisao i snimio 1972. godine, ali verzija za album je bila značajno duža, pa je nazivu pesme dodao reč ‘Again’ (‘Ponovo’).
U emisiji “Šerbedžija, brionski razgovor”, emitovanoj na RTS-u, poznati glumac Rade Šerbedžija (70) govorio je o svojoj karijeri u Jugoslaviji i slavnim prijateljima, zašto ga otac nikada nije prihvatio kao glumca i kako je preživeo rat.
[accordion title=’Filmografija’]176 uloga u karijeri do sada ima Rade Šerbedžija. Prvu ulogu ostvario je u filmu “Ilizija” 1967. godine[/accordion]
Rat u Jugoslaviji ga je, kaže, mnogo pogodio.
– Rat u Jugoslaviji niko nikada od nas nije mogao ni da sanja, jer smo mislili da imamo najbezbjedniju, najbolju i najpravedniju zemlju na svetu. Normalno je da u takvoj situaciji imate strašne nedoumice i da vas sve to traumatizuje. Za Hrvate nisam dovoljno Hrvat jer nesam Hrvat, a za Srbe nesam dovoljno Srbin jer sam Srbin iz Hrvatske. Šalim se, ali je negde blizu istine. Nisi mogao ostati netaknut i nedirnut ako nisi izabrao stranu. Tada si na vetrometini gde obe strane pucaju po tebi. To se meni upravo dogodilo. I zato sam otišao – iskren je Rade.
On navodi da od tada ne nailazi na razumevanje u svim tim novim državama.
– Opet zbog jednog jedinog razloga a to je što ni tada ni danas ne želim da odabrem stranu. Ne pristajem na podele. Moja strana je otvorenost prema svetu. Za mene je nacionalni osećaj, naravno, važna stvar, i kako kaže Tesla osećam duboki ponos prema svom srpskom rodu i duboku ljubav prema svojoj najužoj domovini Hrvatskoj, gde sam rođen. Isto tako, osećam duboku zahvalnost i pripadnost tom čudnom, velikom, različitom svetu koji živi na zemaljskoj kugli. Osećam da ljubav i razumevanje i prijateljstvo prema nekom čoveku sa Novog Zelanda i iz Hrvatske može biti isti. Možda sam lud, možda tako ne treba, ali to je moje osećanje sveta i gotova stvar. Srećan sam zbog toga iako znam da bi mi bilo mnogo lagodnije da se priklonim bilo kojoj politici, dobio bih mnogo više novaca i za film koji snimam i predstavu koju radim ali to mi nije važno – priča Šerbedžija.
Za glumu se odlučio slučajno, iako je najpre hteo da studira književnost, jer je pisanje pesama bila njegova prva ljubav.
– Moj otac Danilo je bio užasno protiv toga da se bavim glumom, ni dan danas nije zadovoljan što sam glumac. Iz protesta me nikad nije gledao ni u pozorištu, ni na filmu ni na televiziji. Pitao sam ga pre godinu dana “Ajde, boga ti, pogledaj, napravio sam nešto u svom poslu, zadovoljan sam, mislim da sam ispunio neke svoje snove, mislim da dosta ljudi ceni to što radim, a imam i nešto para, više nego doktor, pošto je njemu cilj bio da budem doktor ili arhitekta. Šta još imaš protiv?”. A on mi kaže, “Rade, mnogo se mučiš”.
Prema njegovim rečima, ceo život se trudio da živi normalno.
– Odavno sam sebe demistifikovao kao neku vrstu poznate osobe i glumca. Davno sam to prošao. Slava mi nikad nije udarila u glavu niti mi je bila važna, uvek sam hteo da budem običan i prisan sa ljudima. Kad sam u Zagrebu bio najpopularniji, da bih sve to poništio, uđem u prodavnicu da kupim hleb i ako me neko pita za film, ja njega pitam da li je oženjen i šta ima kod njega. Ljudi vole da govore o sebi a ja uživam u tome. Tako mi je mnogo lakše. I sa zvezdama u Holivudu se trudim da budem običan i jednostavan. Ne trudim se da na bilo koji način tražim pažnju ili poznanstvo i upravo zbog toga često mnogi od njih žele sa mnom da se druže – konstatuje slavni glumac.
Sporazum se odnosi na finansiranje i sufinansiranje projekata u kinematografiji, igranih i dokumentarnih filmova, kao i ekskluzivna TV prava na emitovanje igranih filmova, “koja će FCS obezbediti RTS-u u skladu sa uredjivačkom koncepcijom i kriterijumima RTS-a”.
Odgovorni urednik filmskog i stranog serijskog programa Nikola Popević kazao je da će najnovija dela domaće kinematografije biti prisutnija u medijima.
Direktor FCS-a Boban Jevtić ocenio je da će saradnja FCS-a i RTS-a omogućiti da se “filmovi, kako igrani a posebno dokumentarni lakše finansiraju”.
On je dodao da je potpisivanje ovakvog sporazuma uvod u donošenje zakona o audio-vizuelnim delatnostima koji postoji svuda u svetu.
Mladi britanski umetnik koji karijeru gradi pod umetničkim imenom Will Create, napravio je mali omaž legendarnom Frediju Merkjuriju, pevaču grupe Queen. I to na sasvim neverovatan način…
Novi album britanske pop zvezde Adel prodat je u 10 miliona primeraka u SAD, čime je ona postala pevačica sa najviše prodatih albuma u 21. veku. Adel je svoj poslednji album “25” izdala u novembru, a na ceremoniji u Medison skver gardenu u Njujorku, gde je održala šest koncerata, nagrađena je dijamantskom pločom.
Američko Udruženje diskografskih kuća (RIAA) saopštilo je da je prethodni Adelin album “21”, objavljen 2011. godine, prodat u više od 14 miliona primeraka u SAD. Adel, koja je slične rekorde prodaje albuma ostvarila i u Velikoj Britaniji, postala je tako pevačica sa najviše prodatih albuma od početka ovog veka.
Najava turneje stiže posle nedavno rasprodatih koncerata u 75 gradova Evrope, predstojeće turneje u 16 gradova Australije i Novog Zelanda, kao i turneje u 45 gradova Severne Amerike. Postmodern Jukebox kreće na evropsku turneju 27. februara 2017. godine. Beogradski koncert zakazan je za 30. mart 2017. u Sava Centru.
Postmodern Jukebox, stalno rastući kolektiv izvođača, kojih trenutno ima preko 70, u proteklih par godina imao je preko 500 miliona pregleda na Jutjubu, kao i dva miliona pratilaca, nastupao je u emisiji “Good Morning America”, bio u vrhu i Tunes i Billboard top lista i izveo preko stotinu koncerata u prepunim dvoranama širom sveta.
Uspeh ove grupe doneo im je i hvalospeve u brojnim medijima, uključujući Mashable koji je napisao: “Postmodern Jukebox se bavi reinterpretacijom muzike na predivne nove načine.” A, Entertainment Weekly: “Skot Bredlijeva grupa je poznata po tome što obrađuje moderne hit pesme u retro stilu i pretvara ih u viralne uspehe.”
Grupa objavljuje novi spot svake nedelje, a svaki je snimljen u opuštenom okruženju Bredlijeve dnevne sobe. – Postavio sam prvi video 2009. – priseća se Bredli. – Bio sam siromašan i živeo sam u Kvinsu. Nekoliko godina kasnije, skupili smo dva miliona pratilaca, rasprodali nastupe širom četiri kontinenta i postali pravi primer neverovatne grupe izvođača. Svaki od članova ekipe ima jedinstvene supermoći i ponosim se što sam sastavio najbolju kombinaciju sposobnosti i ličnosti i stvorio neverovatno iskustvo za naše fanove. Želimo da se osete kao da proslavljaju Novu godinu uz Frenka Sinatru, ili da su na zabavi 1920-ih u stilu “Velikog Getsbija”. Postmodern Jukebox koncert je jedino mesto gde sve to možete doživeti, ali i mnogo više u samo jednoj noći.
Ne propustite priliku do pogledate Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox uživo. Karte po cenama 1600, 1800, 2000, 2200 i 2500 dinara se mogu kupiti od 28. septembra, putem prodajne mreže Eventim, na blagajni Sava Centra kao i putem interneta na sajtu www.eventim.rs