Leæther Strip premijerno dolazi u Srbiju. EBM ikona svetske reputacije promovisaće svoja najnovija muzička ostvarenja 20. februara 2026. u Zappa Barci.
Leæther Strip je solo projekat legendarnog danskog electronic industrial umetnika Klausa Larsena, nastao 1988. godine, iako je dotad već bio u tri benda. Prvi ugovor potpisao je sa nemačkom electro etiketom Zoth Ommog 1989, a Leæther Strip je ubrzo postao jedno od najuzbudljivijih novih imena u Evropi ranih devedesetih.
Leæther Strip, press promo (via Hengtajm)
Bio je i ostao velika inspiracija mnogim današnjim mlađim izvođačima, a ujedno je i dalje jedan od najproduktivnijih i najaktivnijih umetnika na toj sceni. Njegovi koncerti poznati su po brzom tempu i snažnoj energiji, a izvodi brojne svoje klasične hitove poput “Strap Me Down”, “Don’t Tame Your Soul” i mnoge druge.
Prvo izdanje bilo je 1989. – singl “Japanese Bodies”, a od tada je objavio više od 30 albuma, među kojima su “Pleasure of Penetration”, “Serenade for the Dead”, “Seasons Change, I Don’t”. Njegovi nastupi prepoznati su širom sveta po moćnoj industrial energiji i izraženom scenskom prisustvu.
Leæther Strip, press promo (via Hengtajm)
Larsenovi tekstovi za Leæther Strip često su brutalni i direktni, ponekad čak i do tačke neprijateljskog tona. Političke pesme uključuju antinaci “AEighty AEight” koja u refrenu sadrži stihove “You are not human / You are not soldiers“, kao i pesmu “Suicide Bombers” (na EP-u “Suicide Bombers”) sa pitanjem u refrenu: “Who told you to die that way?”. Češće, međutim, Larsen na isti otvoren način istražuje sopstvene lične probleme, što rezultira brojnim pesmama koje su istovremeno agresivne i introspektivne.
Ove godine objavio je čak dva nova albuma, a Leæther Strip će ih promovisati na svetskoj turneji. Uz beogradsku publiku, dan kasnije u njegovoj muzici uživaće i zagrebačka publika u Močvari, takođe u Hengtajm organizaciji.
Leæther Strip na Zappa Barci, vizual
Pretprodajna cena ulaznica za beogradski koncert je 2.400 dinara i mogu se kupiti putem Gigstix-a. Na dan koncerta će, ako ih ostane, koštati 2.800 dinara. Fizičke ulaznice su dostupne i u Katakombe baru (Knez Miletina 45, Dorćol). Early bird ulaznice su rasprodate.
Nešto više od dve nedelje prošlo je od zvaničnog publikovanja albuma “Zanat preživljavanja”, a Take It Or Leave It Records kompletirao je dosadašnji diskografski opus kruševačkih pank junaka, grupe Crveni Karton, puštanjem u javnost legendarnog prvenca “Bekstvo u realnost”…
Ovo izdanje svim njihovim pomnijim pratiocima predstavlja dragu uspomenu na gotovo pa tinejdžerske početke uz famozne prve hit singlove “Hoću da budem fenser”, “Lobotomija”, “Pica majstor”, “Sofija”, “Zelena pesma” – koji se i danas, petnaest godina nakon osnivanja, nalaze na standardnom repertoaru Kartona.
Crveni karton/Photo: Privatna arhiva benda, uz dozvolu
Zanimljivo je i da se album “Bekstvo u realnost” tek sada u celini pojavljuje u punom zvučnom kapacitetu na digitalijama i pod etiketom zvaničnog izdavača.
Najpre je, pre decenije i po, snimljen EP (Sofija, Hoću da budem fenser, Lobotomija, Rok trajanja), u studiju Pirana. Tadašnji gitarista i frontmen benda Sweeper Dandi Nešić radio je produkciju, a na tom snimanju se upoznaju sa saksofonistom Aleksandrom Rilakom Riletom, koji je u to vreme svirao u bendu Dab orchestra (preteča ZAA), koji ubrzo postave i saučesnik u Crvenom Kartonu.
Nakon EP-a ulaze u studio kod Zlatka Petkovića u Makrešanu, gde su u to vreme snimali svi KŠ bendovi, od Scarpsa do ZAA, i snimaju materijal koji je od danas pred publikom – “Bekstvo u realnost”.
Poslušajte “Bekstvo u realnost”:
Lider sastava Stevan Pavlović ovako se danas seća tih vremena:
– Sada shvatam da tih 13 pesama odlično oslikavaju period u Srbiji, u Kruševcu, te 2015. godine. Ono što je zabrinjavajuće je da se ama baš ništa nije promenilo. Kao u seriji “From”, vrtimo se u krug i nikako da izađemo iz istog. Neverovatno, ali još tada, pominjali smo rastući problem oko diskutabilnih vakcina, pevali o medijskom mraku, korupciji među političarima, partijskim knjižicama, maminim i tatinim sinovima koji su se debelo uvalili u sistem, nepotizmu, ali i obračnim problemima mladih bračnih parova, dotakli se i teme o iskorišćavanju mladih devojaka, borbi sa ličnim demonima, depresijom, apatijom… Prvi album prolazi jako zapaženo i bend kreće na turneju po Srbiji u svom, crvenom, Yugiću 55, sa dvogrlnim karburatorom, koga sam pazario za neverovatnih 750 evra. Ne pamtim mesto koje nismo obišli, od Vršca na severu, pa sve do Ladovice i Babušnice na jugu. U medjuvremenu sam zamenio karburator za standardni jer je gutao benzin kao aždaja. Kako smo se, nas petorica, smestili tada u taj auto, to ne znam. Ličili smo na klovnove, kada njih 20 izlaze iz fićke. Ko smo bili nas petorica u to vreme? Mikica Rus je bio bunjar, Mihajlo basista, a Prca, Rile i ja smo i dalje tu.
Crveni karton/Photo: Privatna arhiva benda, uz dozvolu
Na MMF (Međunarodni Muzički Festival) u Kruševcu osvajaju nagradu za najperspektivniji bend u Rasinskom okrugu, što im nije donelo nikakve benefite, sem ličnog zadovoljstva i samoostvarenja u polju muzike.
Ekipa sa prvog albuma se razišla posle kobne svirke u kragujevačkom Domu omladine, beše mart mesec 2011. godine.
Američka pop-zvezda i dobitnica Gremija Bili Ajliš u svom govoru povodom dodele nagrade The Wall Street Journal za muzičku inovaciju postavila je pitanje zašto su megabogati dozvolili da se njihovo bogatstvo akumulira i pozvala milijardere da doniraju svoj novac onima kojima je potreban.
– Volim vas sve, ali ima nekoliko ljudi ovde koji imaju mnogo više novca od mene. Ako si milijarder – zašto si milijarder? Nema mržnje, ali dajte svoje pare – obratila se publici u kojoj su bili milijarderi Mark Zakerberg i Džordž Lukas, prenosi Forbes.
Takođe je naglasila da živimo u “vremenima kada je svet zaista, zaista loš i mračan” i da ljudi više nego ikad trebaju empatiju i pomoć.
– Rekla bih da ako imate novac, bilo bi sjajno da ga iskoristite za dobre stvari, možda ga date nekim ljudima kojima je potreban – poručila je pevačica.
Pre samog govora, voditelj manifestacije Stiven Kolbert je objavio da će Ajliš donirati 11,5 miliona dolara od prihoda sa svetske turneje “Hit Me Hard and Soft” za organizacije i projekte posvećene ravnopravnosti u ishrani, klimatskoj pravdi, smanjenju zagađenja ugljenikom i borbi protiv klimatske krize.
Manifestacija je održana u zgradi Muzeja moderne umetnosti u Njujorku, a ovogodišnji dobitnici nagrada bili su i američka influenserka Hejli Biber, reditelj Spajk Li, glumac Ben Stiler i drugi.
21. Slobodna zona biće održana od 5. do 10. novembra u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu. Festival otvara vrata pričama o ženskoj snazi i prijateljstvu, muškim ambicijama i porodičnim vrednostima.
Od života bake na Tajlandu do balerina iz holandskog Kraljevskog baleta, gledaoci će moći da zavire u čekaonice francuskog zatvora, teretane američkih bildera i spavaće sobe Đakoma Kazanove i modernih Norvežana. Na programu je ukupno 37 filmova iz 20 zemalja.
Dve zvezde francuskog glumišta, Izabel Iper (72) i Afsija Erzi (38), tumače glavne uloge u melodrami “Poseta” (Visiting Hours) Patrisje Mazui. One su Alma i Mina, žene koje se sreću u čekaonici zatvora, gde redovno posećuju svoje muževe. Alma je buržujka koja živi sama u ogromnoj kući, Mina je samohrana majka u programu socijalnog stanovanja. Kada Mini pomere posetu za sutradan, Alma joj ponudi smeštaj kod sebe i između njih dve nastaje neočekivano prijateljstvo, obeleženo snovima o empancipaciji i odjecima klasne provalije koja ih razdvaja, dok se svaka suočava sa sopstvenim „zatvorom” u vidu društvenih konvencija i životnih okolnosti.
Poseta FOTO Rectangle Productions
‒ Nikada nisam napravila ovako napet, psihološki i ženstven film‒ priznaje rediteljka Patrisja Mazui, koja je ponovo radila sa Izabel Iper posle 25 godina i filma “Saint-Cyr” (King’s Daughters).
Dve junakinje, Olga i Irma, su i u središtu holandske melodrame “Deo mog srca” (Piece of My Heart) Dane Nehuštan. Delimično inspirisana istinitom tragičnom pričom o jednoj balerini iz sedamdesetih godina prošlog veka, rediteljka je snimila film o vanvremenskom talentu i bezuslovnom prijateljstvu. To je “mračna bajka” o najboljim učenicama srednje baletske škole koje postaju članice prestižnog Kraljevskog baleta. Irma je vredna, uporna i samodisciplinovana, a Olga je prirodan talenat sa urođenom harizmom što joj, uprkos nonšalantnijem odnosu prema treninzima i samodestruktivnoj crti, donosi slavu. Međutim, Olga će uskoro otkriti tamnu stranu svog talenta. Primorana da posmatra svoju najbolju prijateljicu kako podleže pritisku treninga i nastupa, prepuštajući se noćnom životu, Irma se pita kako da joj pomogne…
Deo mog srca FOTO Bert Pot_BetaCinema
‒ Klasični balet je disciplina savršenstva, spolja. Ja sam htela da proniknem u ono što se dešava iznutra ‒ izjavila je rediteljka. Za razliku od većine filmova o baletu, poput “Crnog labuda”, ovde su glavne glumice profesionalne balerine, što filmu daje dodatnu draž i uverljivost.
U nešto dalju prošlost odnosi nas kostimirana romantična drama “U Lučijinim očima” (A Beautiful Imperfection) Mikila fan Erpa. Reč je o adaptaciji istoimenog romana Artura Žapena o Lučiji, prvoj i najvećoj ljubavi Đakoma Kazanove. Dvoje ljubavnika se ponovo sreću nakon 16 godina razdvojenosti. Lica unakaženog od boginja, Lučija je sada kurtizana sa velom, poznata pod imenom Galateja. Ona postaje njegova ljubavnica, ne otkrivajući svoj pravi identitet.
U Lučijinim očima FOTO MDB22
‒ Put koji je Lučija izabrala deluje težak i gorak, ali pokazuje da je moguće loše okolnosti preokrenuti u svoju korist, a sopstveni nedostatak u najveću snagu ‒ objašnjava Fan Erp, koji je na kraju dobio prava za ekranizaciju ovog bestselera, iako su mnoga velika imena bila zainteresovana za njega, poput Stivena Fraja.
Studijom jedne veze, u Norveškoj 21. veka, bavi se film “Voljena” (Loveable) Lilje Ingolfsdotir. U centru priče je Marija (40), majka četvoro dece iz dva braka, koja pokušava da izbalansira privatan i profesionalan život, dok je njen (drugi) suprug Sigmund često odsustan zbog posla. Kako joj živci polako popuštaju pod teretom obaveza, tako i njihov brak ulazi u krizu. Uprkos Marijinim očajničkim pokušajima da spase odnos sa Sigmundom, on nije siguran da želi da ostane u braku. To je primorava da se suoči sa svojim najdubljim strahovima, što će je odvesti u vrtlog tuge, besa i potisnutih sećanja iz prošlosti. Redietljka Lilja Ingolfsdotir kaže da je htela da preispita popularna uverenja o partnerskoj ljubavi u modernom društvu, poput onog da je dovoljno naći „onog pravog” i da će automatski svi problemi nestati. Ona je želela da istraži zašto je veliki broj razvedenih parova danas.
Voljena FOTO Slobodna zona Promo
‒ Htela sam da preispitam narative raskida koji se svode na odnos žrtva-nasilnik gde je jedan lik dobar, a drugi loš. Htela sam da istražim dinamiku dve odrasle osobe na realističan način, da gledaoci saosećaju i sa jednom i sa drugom, iako je priča ispričana mahom iz ženske perspektive ‒ istakla je rediteljka.
Najgledaniji tajlandski film na svetskim bioskopskim blagajnama u istoriji, “Kako zaraditi milione pre nego što baka umre” (How to Make Millions Before Grandma Dies) bio je i nacionalni kandidat za Oskara, uvršten u izbor od 15 najboljih stranih filmova. Reč je o dirljivoj komediji u režiji debitanta Pata Bunitipata o propalom švorc studentu koji pokušava da zadobije naklonost svoje bake, ne bi li nasledio njene milione. To mora što pre da uradi, budući da je baka neizlečivo bolesna. Brinući o njoj, unuk shvata da ni baka nije nimalo naivna i ono što je počelo kao cinična trka za njeno bogatstvo, ubrzo prerasta u moćan podsetnik na važnost porodičnih veza.
Kako zaraditi milione pre nego što baka umre FOTO SZ Promo
Naturščik Uša Simkum, koja igra baku, ostvarila je svoju prvu filmsku ulogu u 79. godini!
Ova mešavina srceparajuće priče i društvene satire stekla je ogromnu popularnost na internetu, jer su gledaoci snimali sebe kako plaču po izlasku iz bioskopskih sala.
Kada je film “Žeđ za slavom” (Magazine Dreams) premijerno prikazan na Sandens festivalu januara 2023. Džonatan Mejdžors bio je na vrhuncu karijere. Iza sebe je imao ratnu dramu “Na krilima časti”, a pred njim su bile dve velike uloge: u filmovima “Krid 3” i “Antmen i Osa: Kvantumanija” gde je debitovao kao Kang Osvajač, novi negativac u Marvelovom univerzumu. Uloga ambicioznog i mentalno nestabilnog bodibildera u nezavisnom ostvarenju “Žeđ za slavom” delovala je kao stvorena za Oskara. A onda se sve srušilo.
Žeđ za slavom FOTO Promo
U martu 2023. Mejdžors je uhapšen zbog navodnog porodičnog nasilja nad tadašnjom devojkom Grejs Džabari. Devet meseci kasnije, porota ga je proglasila krivim za jedan prekršaj napada i jedno kršenje zakona o uznemiravanju. U aprilu 2024. osuđen je na godinu dana obaveznog savetovanja. U međuvremenu, prikazivanje “Žeđi za slavom” je obustavljeno, Marvel ga je otpustio, glumačke ponude su presušile i Mejdžros se našao u čistilištu Holivuda.
Sada je ponovo na prekretnici karijere, na putu iskupljenja. “Žeđ za slavom” je skinut sa crne liste pa će i posetioci Slobodne zone imati prilike da vide Mejdžorsa kao Kilijana Medoksa, asocijalnog bodibildera amatera sa opsesivnom željom da bude zapamćen, što će ga odvesti u mračna i nasilna psihološka stanja.
‒ Kada se osvrnem na taj film, na trenutke u kojima Kilijan pokušava da se poveže s drugima, sada ih vidim u ‘visokoj rezoluciji’ – jer sam i sam u svom životu spoznao koliko je ta potreba stvarna i apsolutno neophodna ‒ kaže Mejdžors.
Kompletan program 21. Slobodne zone nalazi se na sajtu slobodnazona.rs.
Festival su ove godine podržali su Rekonstrukcija Ženski fond i Francuski institut.
Povodom objavljivanja novog box seta posvećenog Dejvidu Bouviju, Mascom i Player organizuju posebno audiofilsko druženje i ekskluzivno preslušavanje izdanja “I Can’t Give Everything Away (2002–2016)” na najkvalitetnijoj Hi-Fi opremi.
Cilj događaja je da se zajedno sa audiofilima, kolekcionarima i poštovaocima Bouvijeve muzike podeli jedinstveno slušalačko iskustvo povodom objavljivanja šestog i poslednjeg box seta koji zaokružuje sve faze stvaralaštva legendarnog umetnika – od 1969. do 2016. godine.
David Bowie, cover
Tokom dvodnevne promocije ovog izuzetnog kolekcionarskog izdanja, publika će uživati u zvuku najsofisticiranijih Hi-Fi sistema u zemlji, uz razgovore, druženje i zajedničko prisećanje na umetnost jednog od najuticajnijih stvaralaca 20. i 21. veka.
U petak, 14. novembra, od 16 do 20 časova, u radnji Mascomstore Terazije (Terazije 35), posetioci će moći da uživaju u slušanju kolekcije na vrhunskom audio sistemu Technics – gramofonu SL-40 CBT i zvučnicima SC-CX700E. Tom prilikom, sva izdanja Dejvida Bouvija biće na specijalnom popustu od 20%.
U subotu, 15. novembra, od 12 do 16 časova, u Player Music Store (Svetogorska 9), posetioci će imati priliku da u nekoliko prostorija i na više različitih premium Hi-Fi sistema preslušaju kolekciju poslednjih izdanja Dejvida Bouvija. Uz vrhunski zvuk, posetioci će moći da čuju zanimljive detalje o o produkcijskim izazovima njegovih završnih projekata, ali i inspirativne priče o njegovom životu i karijeri, koje će sa publikom podeliti Slobodan Loka Nešović.
David Bovie, box mockup
O BOX SET-u
“I Can’t Give Everything Away (2002–2016)” je šesti box set u okviru edicije koja obuhvata kompletnu karijeru Dejvida Bouvija od 1969. godine. Izdanje sadrži 18 vinila i 13 CD-ova i predstavlja sveobuhvatan uvid u poslednje poglavlje Bouvijeve karijere.
Kolekcija obuhvata: ● Tri originalna studijska albuma u remasterovanim verzijama (Heathen, Reality, The Next Day). ● Dva koncertna zapisa, od kojih se nastup na Montreux Jazz Festivalu (2002) sada premijerno objavljuje. ● Remasterovan i redizajniran zapis sa turneje „A Reality Tour Live” ● Dva originalna EP-a. ● Novu kompilaciju „Re:Call 6” sa singl verzijama, B-stranama i snimcima živih izvođenja. ● Bogato ilustrovanu knjižicu sa ekskluzivnim fotografijama, suvenirima, pričama i uspomenama Bouvijevog producenta, Tonija Viskontija, iz njihovog zajedničkog rada.
David Bowie, photo by (c) Sukita_The David Bowie Archvie
ISKUSTVO KOJE PREVAZILAZI OBIČAN SLUŠALAČKI DOGAĐAJ
U periodu od 2002. do 2016. godine Bouvi je stvorio neka od svojih najprogresivnijih dela. Kao umetnik koji je sve vreme bio okrenut istraživanju zvučnog, pesničkog i vizuelnog izraza, u eri digitalnih tehnologija Bouvi je demonstrirao izvanrednu snagu umetničke osvešćenosti, svakim izdanjem oslobađajući se stega muzičke industrije. Poslednja kolekcija njegovih radova ponela je u sebi upravo tu vrstu stava, tu snagu i takav pogled na umetnost koja se razvija u okolnostima masovne kulture i industrijskih zahteva.
Posebno mesto u kolekciji zauzima Bouvijev poslednji album „★ (Blackstar)”, objavljen samo dva dana pre njegove smrti. Okolnosti u kojima je nastajao ovaj album, zdravstveno stanje umetnika – o kom javnost nije bila upoznata – i Bouvijeva smrt – sve to čini ovaj album jednim od najintrigantnijih izdanja u istoriji popularne muzike. Izvan svake patetike, album je u javnosti prihvaćen kao Bouvijeva konačna umetnička poruka, kruna jednog neverovatnog opusa i završno poglavlje dostojno genija.
Vizual Mascom_Player event
Preslušavanje će se odvijati na vrhunskoj Hi-Fi opremi, uz raskošan zvuk koji spaja analogne i digitalne tehnologije. Na taj način biće dočarana savršena harmonija našeg vremena – ona ista koja je bila suština Bouvijeve umetnosti.
Pančevački indie rock dvojac Buč Kesidi objavio je novi singl “Posle plakanja” sa njihovog hvaljenog albuma “Moderne veze”.
Kao peti singl koji je skinut s njihovog trećeg studijskog albuma, pesma “Posle plakanja” uz prateći video spot predstavlja još jedan uvid u tematiku albuma, a Buč Kesidi iznova govore jezikom svoje generacije.
Singl dolazi u trenutku kada je vinil “Moderne veze” jedno od najprodavanijih regionalnih izdanja. Dugočekivani treći album, za samo nešto više od dve nedelje nakon objavljivanja na vinilu, još jednom je pokazao zašto je jedno od najboljih izdanja 2025. Album od samog objavljivanja prate i sjajne recenzije, a muzička kritika ga je odmah svrstala među najbolje regionalne albume ove sezone.
Buč Kesidi/Photo: Benjamin Strike
Buč Kesidi/Photo: Benjamin Strike
Spot za pesmu “Posle plakanja” režirao je i producirao Benjamin Strike, koji je zajedno sa Lukom Vidovićem radio i montažu. Direktori fotografije su Denis Komljenović (zadužen i za kolor) i Dario Radusin, dok su asistenti kamere Izidor Bistrović i Jakov Benčić. Kostimografkinja je bila Suna Kažić, a stilistkinja Nuša Hajec.
Novi materijal, objavljen posle šest godina, nasledio je prekretnički album “Euforija”, zahvaljujući kojem su Buč Kesidi postali najznačajnije mlado regionalno indie rock ime. Istoimena regionalna turneja bila je rasprodata rekordnom brzinom – bend je snimio koncertni film, rasprodao stadion Šalata, održao rekordnih sedam koncerata u Zagrebu, kao i beogradski stadion – o čemu svedoči album “Uživo sa stadiona Tašmajdan”. Album “Euforija” je prošle godine postala drugi najprodavaniji strani vinil u Hrvatskoj.
Nakon letnjih svirki, bend očekuju tri regionalna koncerta – Sarajevo (28. novembra), Skoplje (19. decembar) i Banja Luka (26. decembar) – na kojima će publika moći da čuje i novi, izuzetno hvaljeni album “Moderne veze”.
Povoljnije ulaznice za Arenu do 9. novembra
Sve to predstavlja uvod za koncertno najveći stepenik u karijeri benda – samostalni nastup Buč Kesidija u zagrebačkoj Areni 24. januara 2026. Ulaznice za Arenu u prodaji su po povoljnijim cenama do nedelje 9. novembra do kraja dana, a mogu se kupiti na prodajnim mjestima i putem sajta Core Eventa.
Frontmen benda Soulfly i bivši član Sepulture, Maks Kavalera, otkrio je da su on i pevač benda Deftones, Čino Moreno, zakopali master trake prvog albuma benda na svetom tlu koje pripada plemenu američkih Indijanaca.
Kavalera je u intervjuu za NME rekao da je ideja nastala tokom snimanja albuma “Soulfly” 1998. godine, kada su on i Moreno želeli da simbolično “vrate muziku zemlji”.
– Bio je to trenutak inspiracije. Osećali smo da album pripada nečemu većem od nas, pa smo odlučili da trake položimo na sveto tlo, kao čin poštovanja prema zemlji i duhovima predaka – rekao je Kavalera.
Ceremonija je, prema njegovim rečima, obavljena uz prisustvo članova lokalne zajednice i blagoslov plemenskih staršina.
– To nije bio marketinški trik, nego nešto što smo obojica osećali duboko. Želeli smo da spojimo duhovnost i metal – to je uvek bila suština onoga što Soulfly radi – dodao je.
Album “Soulfly” objavljen je 1998. i brzo je postao kultno izdanje na prelazu između thrash i nu-metala, sa pesmama poput “Eye for an Eye” i “Bleed”, u kojoj se upravo Moreno pojavljuje kao gost.
Još samo dve nedelje dele nas od spektakularnog koncerta jednog od najmističnijih muzičkih projekata modernog doba, Enigma.
Uz podršku srpskog gudačkog orkestra i baletske trupe, Original Enigma Voices će izvesti nezaboravne hitove koji su oblikovali zvuk devedesetih i osvojili svet svojom jedinstvenom atmosferom, duhovnošću i zvučnim pejzažima.
Na sceni će nastupiti pevači koji su originalno dali svoj pečat Enigminim pesmama – Andreas Harde (Angel X), prepoznatljiv po kultnom hitu “Return to Innocence”, i Fox Lima, vokal pesme “MMX (The Social Song)”. Oni su pozvali fanove da im se pridruže u MTS Dvorani 12. novembra:
Za produkciju ovog događaja zadužen je Jens Gad, dugogodišnji saradnik Enigminog tvorca Majkla Kretua, stoga autentičnost zvuka i vizuelni doživljaj dostižu najviši nivo izvedbe.
Publiku očekuje nezaboravno putovanje kroz najpoznatije kompozicije i hitove – od legendarnog prvenca “MCMXC a.D.” (1990) pa sve do poslednjeg studijskog albuma “The Fall of a Rebel Angel” (2016).
Pripremite se za veče puno emocija, misticizma i vanvremenske muzike – Original Enigma Voices donosi Enigmu onako kako je nikada do sada niste doživeli: uživo, snažno i očaravajuće.
Beograd će 17. marta 2026. u Zappa Barci konačno dočekati premijerni nastup holandskog benda YĪN YĪN.
Ovaj kultni kolektiv donosi svoj psihodelični funk, isprepleten tajlandskim i laoskim melodijama sedamdesetih, i pretvara ga u plesni spektakl kojem je teško odoleti. Nakon što su osvojili festivalske pozornice širom Evrope, od Roskildea do Trans Musicalesa, YĪN YĪN dolaze po prvi put u Srbiju i obećavaju veče ispunjeno egzotičnim zvukovima, hipnotičkim ritmovima i neodoljivom energijom.
Publiku očekuje jedinstveno muzičko putovanje koje spaja istok i zapad, retro i moderno, analogno i digitalno. Ovom prilikom promovisaće novi album Yatta koji će ugledati svetlo dana u januaru.
YIN YIN u Beogradu, vizual
YĪN YĪN je psihodelični funk kvartet iz Mastrihta (Holandija) koji poslednjih godina osvaja evropsku i svetsku scenu svojim plesnim, eklektičnim i žanrovski neuhvatljivim zvukom. Bend kombinuje elemente tajlandske i laoske funk muzike sedamdesetih, disco groove, surf gitaru i elektroniku u prepoznatljiv muzički koktel. Njihov debitantski album “The Rabbit That Hunts Tigers” (2019) privukao je veliku pažnju zbog originalnog pristupa i svežine, dok je nastavak “The Age of Aquariu”s (2022) dodatno učvrstio njihov status jedne od najuzbudljivijih live atrakcija, a isto se može reći i za “Mount Matsu” (2024). Poznati su po energičnim nastupima na festivalima poput Roskilde, Trans Musicales i ESNS, gde njihovi koncerti prerastaju u prave plesne ceremonije.
YIN YIN/Photo: ⓒJonas Loelmann
Članovi benda dolaze iz različitih muzičkih pozadina – od indie rocka do elektronske produkcije – što njihov zvuk čini još raznovrsnijim. Publici donose egzotičnu, a istovremeno savremenu mešavinu istočnih melodija i zapadnih plesnih ritmova. Kritika ih opisuje kao bend koji uspeva da napravi most između prošlosti i budućnosti muzike. Do sada su obišli gotovo celu Evropu, a sve češće nastupaju i na drugim kontinentima. Njihov vizuelni identitet i scenski nastup dodatno naglašavaju psihodeličnu dimenziju njihove muzike. YĪN YĪN su bend koji svojim koncertima briše granice između žanrova, kultura i kontinenata.
Early bird ulaznice su rasprodate. Pretprodajna cena ulaznica je 2.900 dinara i mogu da se kupe putem Gigstix-a, dok će na dan koncerta, ukoliko ih ostane, koštati 3.500 dinara. Fizičke ulaznice dostupne su i u Katakombe baru (Knez Miletina 45, Dorćol). Ulaznice: https://shorturl.at/6Y21h
Dva dana ranije, takođe u organizaciji Hengtajma, YĪN YĪN će nastupiti u zagrebačkom klubu Boogaloo.
Poslušajte njihov novi singl “Lecker Song” s predstojećeg albuma:
Izdavačko preduzeća Laguna i Delfi knjižare saopštili su da su izdavači i izlagači na Sajmu knjiga, koji su odlučili da ne rade 1. novembra, dobili dopis od Beogradskog sajma i upozorenje da će takva odluka proizvesti finansijske sankcije za svakog izdavača pojedinačno.
U saopštenju Laguna je navela da u dopisu, uz konstataciju da odsustvo izlagača direktno utiče na kvalitet i reputaciju Sajma, posebno tokom vikenda kada, kako tvrde, očekuju najveću posećenost, piše da će Sajam “iskoristiti pravo na naknadu obične štete (umanjenja imovine), kao i pravo na izmaklu korist koja se ogleda u sprečavanju povećanja imovine”.
Laguna je dodala da u tom nepotpisanom dopisu nije navedena visina kazne određena za one koji će odavati poštu nedužnim žrtvama pada nadstrešnice 1. novembra.
“Smatramo da je ovakva vrsta pretnje izdavačima, koji su svojim prisustvom omogućili održavanje ovogodišnjeg Sajma knjiga i time sprečili otkazivanje manifestacije, neprimeren vid pritiska sa kojim želimo da upoznamo javnost”, navela je Laguna.