– Obaveštavamo vas da je, zbog tehničkih razloga, koncert grupe Smokie u MTS dvorani predviđen za 7. jun pomeren na novi datum – utorak, 18. novembar 2025 – saopštili su organizatori koncerta.
Već kupljene ulaznice važe za novi termin i ne moraju da se menjaju. Ukoliko ipak želite povrat novca, možete ga ostvariti na prodajnim mestima na kojim ste kupili ulaznice. Rok za povrat novca je 16. maj.
Organizator koncerta se izvinjava zbog novonastale situacije I zahvaljuje na razumevanju.
Lorin je osvojila Evroviziju čak dva puta, a ove godine stiže prvi put u Srbiju, spremna da osvoji i srca Exitove publike.
Švedska pop-dance pevačiva Lorin, jedna od hedlajnerki EXIT festivala, nastupiće na Tesla Universe bini 12. jula i obasjati Petrovaradinsku tvđavu svojom pobedničkom energijom.
Misteriozna, nepredvidiva i autentična ona je umetnica koja se ne uklapa u standardne muzičke okvire, već ih ruši i stvara sopstvene.
Kada je 2012. godine na Evroviziji pesmom “Euphoria” omađijala Evropu osvojivši rekordnih 372 poena iz 40 zemalja, bilo je jasno da njena pojava nije prolazni fenomen.
Pobednička pesma je postala himna slobode i oslikala emocije koje su obeležile čitavu jednu generaciju.
Jedanaest godina kasnije, ponovila je podvig pobedom sa pesmom “Tatto” čiji su strimovi premašili 60 miliona na Spotify-ju za samo nekoliko dana.
Time je postala prva žena u istoriji i do danas ostala jedina koja je dvaput trijumfovala na Evroviziji, potvrđujući svoju beskompromisnu umetničku viziju i globalni uticaj.
Uz izuzetna izvođačka dostignuća, Lorin je hrabro iskoračila iz muzike i u druge umetničke vode, u kojima jednako dobro pliva i nastavlja da inspiriše svet.
Neprekidno briše granice između muzike i aktivizma, koristeći svoj glas i scenu kao platformu za promociju ljudskih prava, slobode i inkluzije.
Njena sposobnost da transformiše pesmu u moćan narativ donela joj je brojne nagrade, uključujući International Breakthrough of the Year na NRJ Music Awards u Kanu 2023. godine, gde je izvela upečatljive verzije pesama “Is It Love” i “Tattoo”.
Multidimenzionalnost svog umetničkog izraza, potvrdila je debitantskom ulogom u Netflixovom filmu „JJ+E”, dok je Paper Light Project označio njeno novo scensko poglavlje u kojem filmski dizajn, visoka moda i simbolika postaju neizostavan deo njenih nastupa.
Svaki ton i pažljivo osmišljen pokret na bini, deo su hipnotišućeg iskustva koje publika na njenim nastupima oseća celim bićem.
Premijernim nastupom u Srbiji, Lorin će u subotu, 12. jula na Tesla Universe bini predstaviti svoj prepoznatljiv scenski izraz, u jednom od najiščekivanijih nastupa na jubilarnom 25. izdanju EXIT festivala.
Deset godina posle prvog nastupa na uličnom festivalu Radio na cesti u organizaciji Radija KLFM, splitski bend RØLØ obeležava jubilej novim singlom “Spinut” kojim odaje počast jednom splitskom kvartu i deceniji zajedničkog muziciranja.
Nova pesma donosi zvuke i emocije iz srca grada, a posebna je i po tome što je prva snimljena sa novo/starim basistom Bernardom Adrijaševićem.
Ovim izdanjem RØLØ se priseća i zahvaljuje svim bivšim basistima koji su kroz godine bili deo njihove priče: Dinku Vranjičiću, Marku Kušeti i Jošku Žižiću (Knez Tame).
Pesma je snimljena u saradnji sa Marinom Cecićem (CEC-Production), dok su miks i mastering delo Ivana Božanića.
Pevač i kantautor, Yungblud, kog smo prošle godine premijerno slušali u Beogradu, predstavio je novi singl, smelu i energičnu odu britanskoj pop sceni, “Lovesick Lullaby“, najavio svoj četvrti album “Idols“ i veliku svetsku turneju.
Novi singl “Lovesick Lullaby“ prati jednako odvažan i vizualno upečatljiv muzički spot u režiji Čarlija Sarsfilda.
Spot je pun referenci na britansku pop kulturu, uključujući i aluziju na legendarnu reklamu za Maxell iz 1982. godine “Break the Sound Barrier“, u kojoj Yungblud pozira u fotelji, obuzet snagom zvučnika.
– Snimanje ove pesme bilo je neverovatno zabavno, i mislim da se to čuje na samom snimku. Pokušao sam da dopustim svojoj podsvesti da slobodno teče, a onda sam sledećeg poslepodneva, mamuran u kuhinji, jedući prženu ribu s krompirićima uz šolju čaja, shvatio značenje svojih reči. Bio sam na putovanju pokušavajući da pronađem smisao na različitim mestima širom sveta, na čemu ću zauvek biti zahvalan, ali osećao sam se kao da sam se previše udaljio od svojih korena i morao sam se vratiti… britanskoj muzici, umetnosti i kulturi – izjavio je izjavio je Yungblud o novom singlu.
On je najavio i prvi deo predstojećeg duplog albuma, “Idols“, čiji je izlazak zakazan za 20. jun. Izdanje sa 12 pesama biće dostupno u nekoliko formata, uključujući četiri varijante vinila u ograničenom tiražu.
Tokom stvaranja albuma “Idols“, umetnik se povukao u studio u Lidsu, nekoliko kilometara od mesta gde je odrastao, i tim povodom izjavio: – Želeo sam da napravim projekat koji se ne fokusira na singlove ili bilo šta drugo osim na osećaj i izgradnju sveta… Projekat bez ograničenja.
Velika svetska “Idols“ turneja po Severnoj Americi, Kanadi i Evropi, počinje u Los Anđelesu 23. avgusta, a tokom avgusta i septembra, Yungblud će održati 16 koncerata, tokom kojih će posetiti i San Dijego, Vašington, Njujork i Toronto.
Evropski deo turneje započinje koncertom u Amsterdamu 4. oktobra, a nastavlja se u brojnim evropskim gradovima: Brisel, Pariz, Madrid, Cirih, Prag, Berlin, Stokholm i Beč.
Jedini umetnikov nastup u Velikoj Britaniji ove godine biće na njegovom festivalu – Bludfestu, koji se vraća drugu godinu zaredom 21. juna u National Bowlu, u Milton Kejnsu.
Poznat po svojoj zaraznoj scenskoj prisutnosti i provokativnim tekstovima, Yungblud nastavlja da ruši konvencije i inspiriše fanove širom sveta porukama o autentičnosti i prihvatanju.
Centar za građansko obrazovanje (CGO) i Kulturni front iz Srbije, u saradnji sa JU Galerije i muzeji Podgorice, u utorak, 13. maja u 20:00 časova, u Modernoj galeriji u Podgorici, otvaraju izložbu “Lavirint devedesetih“.
Cilj izložbe je novo, drugačije i dublje sagledavanje decenije koja je radikalno preoblikovala živote miliona ljudi na ovim prostorima (ali i globalno) i čije posledice osećamo i danas, možda više nego ikad, kroz političke podele, društvene tenzije i kulturološke lomove.
Ona je rezultat četvorogodišnjeg predanog istraživačkog rada i saradnje pojedinaca, stručnjaka, aktivista i partnerskih organizacija iz zemalja bivše Jugoslavije okupljenih oko inicijative Muzej devedesetih, koju je pokrenuo Kulturni centar Grad iz Beograda, a sa idejom sakupljanja i čuvanja od zaborava izvora i svedočanstva o poslednjoj deceniji 20. veka na prostoru nekadašnje jugoslovenske države.
Lavirint devedesetih/ Photo: Bojan Kovačević, Muzej devedesetih
Postavka pred posetioca postavlja pitanje – da li smo, kao pojedinci i društva, ikada izašli iz lavirinta u koji smo upali početkom 1990-ih?
Izložba “Lavirint devedesetih“ nudi odgovor na politike koje etnonacionalizam i šovinizam stavljaju iznad pravde, mitove iznad čoveka, a razdor iznad solidarnosti.
Lutajući kroz lavirint, posetioci imaju priliku da sagledaju tu traumatičnu deceniju iz više uglova, primarno iz perspektive onih čiji su životi razoreni u jednom danu, koji su se protivili ratu ili bili prisiljeni da napuste domove, okruženi obmanama sa svih strana.
Lavirint devedesetih/ Photo: Bojan Kovačević, Muzej devedesetih
Podgorička izložba je proširena verzija postavke predstavljene u Beogradu 2023. i u Sarajevu 2024. godine.
Autorski tim čine Dubravka Stojanović, Igor Štiks i Dejan Ubović, a segmente iz Crne Gore oblikovali su istoričari Filip Kuzman, Vukan Ražnatović i Miloš Vukanović.
Lavirint devedesetih/ Photo: Bojan Kovačević, Muzej devedesetih
Ime Džona Buša dobro je poznato fanovima hevi i treš metala, posebno zbog njegovog rada u bendovima Armored Saint i Anthrax. Međutim, malo ko zna da je ovaj pevač mogao da postane deo legendarne Metallice u njihovim ranim danima.
Početkom osamdesetih, Metallica je prolazila kroz formativnu fazu, a Džejms Hetfild tada nije bio potpuno siguran u svoje vokalne sposobnosti. Zbog toga je bend razmatrao opciju da angažuje drugog pevača, kako bi Hetfild mogao u potpunosti da se posveti gitari.
Jedan od glavnih kandidata bio je upravo Džon Buš, tada frontmen benda Armored Saint, koji je tada sticao popularnost u Los Anđelesu.
Buš je u jednom intervjuu za Metal Hammer (2017) podelio svoje sećanje na to vreme:
– Armored Saint je već tada imao dobar momenat – svirali smo u klubu Trubadur, nastupali na festivalima i privlačili solidnu publiku.
Iako je znao za Metallicu i čak prisustvovao njihovom drugom nastupu ikada (kao predgrupa Saxonu), nije bio oduševljen tim performansom. Kasnije je priznao da je bend zvučao znatno bolje nakon što je Hetfild počeo da svira gitaru uz pevanje.
Lars Urlih, međutim, bio je fasciniran Bušovim vokalom i želeo je da ga dovede u Metallicu neposredno pre snimanja njihovog debitantskog albuma “Kill ‘Em All”.
Sa današnje tačke gledišta, odbijanje te ponude može izgledati kao propuštena šansa, ali u tom trenutku Metallica još nije bila globalni fenomen, dok je Armored Saint bio u usponu.
– Nije imalo smisla napuštati bend u kome sam bio srećan i gde smo napredovali. Bio sam polaskan, naravno, ali sam im zahvalio i objasnio da želim da ostanem sa Armored Saint – izjavio je Buš.
Pored njega, Metallica je razmatrala i druge pevače, poput Džesa Koksa iz Tygers Of Pan Tang, a čak je i sam Lars Urlih bio u opticaju. Kasnije, nakon smrti Klifa Bartona 1986. godine, bend je ponovo pokušao da privuče nekog iz Armored Sainta – ovog puta basistu Džoija Veru.
Iako je Armored Saint objavio nekoliko uspešnih albuma između 1983. i 1991. godine, nikada nije dostigao nivo svetske slave kao Metallica. Grupa se raspala 1992., a Buš je tada prešao u Anthrax, gde je ostao do 2005. godine. Kasnije se ponovo pridružio obnovljenom Armored Saintu, a 2011. godine imao je priliku da otpeva dve pesme Metallica (The Four Horsemen i Seek and Destroy) na jednom nastupu u San Francisku.
Na pitanje da li žali što nije prihvatio ponudu, Buš je odgovorio:
– Ne, nikad. Ne verujem da mi je bilo suđeno da budem u Metallici. Jednostavno, niko nije mogao da bude glas tog benda osim Džejmsa Hetfilda. On je neverovatan pevač i napredovao je toliko – on je jednostavno Džejms Hetfild.
Na koncertu Ritam Evrope! 9. maja u SKCNS Fabrika, pored već najavljenih bendova Nemi pesnik, Keni nije mrtav i Profesor Čonta i Patka, nastupiće i Gužva u 16-ercu.
Satnica koncerta:
– 20:00 – Otvaranje vrata Fabrike – 20:30 – Nemi pesnik – 21:30 – Keni nije mrtav – 22:30 – Profesor Čonta i Patka – 23:30 – Gužva u 16-ercu
Vizual koncert RE 2025/ Photo: Promo
Pank rok sastav Gužva u 16-ercu iz Osijeka osnovan je 1993. godine. posle šest godina delovanja, njihov prvi studijski album “Čir na 12-ercu” objavljen je 1999. godine u izdanju Croatia Records.
Širu popularnost u regionu stekli su izdavanjem drugog albuma “Punk Urac” za izdavačku kuću Dirty Old Empire. Treći, do sada najuspešniji album “Je ne regrette rien” objavio je Geenger records 2012. godine.
Prvi video singl s ovog albuma “Mene više nema” popeo ih je na vrhove regionalnih top lista, a album je pratio niz koncerata širom Balkana.
Osječki pankeri su osvojili nekoliko nagrada u karijeri, a posebno vredi istaći prvu nagradu publike i žirija na festivalu ART & MUSIC u Puli.
Njihov četvrti studijski album “Smrtonosni zadah” iz 2023. je naišao na odličnu reakciju publike.
Gužva u 16-ercu je, pre svega, koncertni bend koji ima sjajnu podršku publike na svakom nastupu.
Nastupali su do sada u Irskoj, Austriji i Nemačkoj, kao i na nekoliko najznačajnijih regionalnih muzičkih festival među kojima su EXIT, Arsenal Fest, Lake Fest i Dirty Old Festival.
Istorijska turneja Sex Pistolsa iz 1978, kojom je zaokruženo prvo poglavlje njihovog postojanja, konačno je dobila svoje albumsko obličje. Kroz trodelni vinil set pod nazivom “Live in the USA 1978”, fanovi svih generacija najzad imaju priliku da dožive sirovu snagu, nefiltriran zvuk i neumoljiv odjek kultnih koncerata u Atlanti, Dalasu i San Francisku.
Pet decenija od osnivanja, bend se vraća na scenu i mesta na kojima je sve počelo, predvodeći novu generaciju buntovnika uz energičnog Franka Cartera. Uz oživljavanje američke turneje, novi svetski pohod Sex Pistolsa obuhvatiće i povratak na Petrovaradinsku tvrđavu, 13. jula, u okviru jubilarnog 25. izdanja EXIT festivala.
Sex Pistols, Exit promo
Umesto mitova i iskrzanih sećanja, “Live in the USA 1978” donosi direktno svedočanstvo o tome kako su Sex Pistols zvučali u najburnijem trenutku svoje karijere. Trobojno vinil i CD izdanje ne beleži samo zvuk jednog muzičkog prevrata i brutalnu iskrenost postave na sceni – promocija albuma “Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols”, njihovog jedinog studijskog i do danas jednog od najvažnijih izdanja u istoriji muzike, predstavljala je daleko više od niza koncerata. Bio je to frontalni sudar sa establišmentom, praćen zbunjenošću publike, polarizovanim reakcijama medija i neizvesnošću na svakoj sledećoj stanici.
Poslednji deo izdanja, plavi vinil pod nazivom “Sex Pistols Live In The U.S.A 1978 – San Francisco”, objavljen 25. aprila, donosi snimak kultnog nastupa iz Winterland Ballrooma u San Francisku, održanog 14. januara 1978. godine. Bio je to kraj jedne ere i poslednji koncert originalne postave, zaključen čuvenom replikom: „Da li ste se nekad osetili prevareno?“ Objavi su prethodili crveniAtlanta 1978 – vinyl LP sa zapisom koncerta održanog 5. januara u Great South East Music Hall-u i beli Dallas 1978 – vinyl LP, sa nastupa u Longhorns Ballroom-u u Dalasu, održanog 10. januara.
U vremenu kada je sve bilo protiv njih, Sex Pistols su iz haosa izvukli snagu i ostavili neizbrisiv trag, koji gotovo pola veka kasnije, odzvanja snažnije nego ikad. Podmlađeni energijom nezaustavljivog Franka Cartera za mikrofonom, postaju glas nove generacije punk-rockera. Bivši frontmen Gallowsa i The Rattlesnakesa, poznat po sirovim, visokonaponskim nastupima koji brišu granicu između bine i publike, donosi u bend sopstveno punk nasleđe – ne kao imitator, već kao “infuzija nove energije” i baš ono što je Pistolsima trebalo da budu još jači, ocenjuju najveći svetski mediji.
Sex Pistols/Photo:
Za Sex Pistols, estetika šoka nikad nije bila poza, već način da se probije buka konformizma. Relevantnost njihovog stava i umetničke misije u svetlu današnjice, potvrdio je rekordno rasprodat martovski koncert u Royal Albert Hall-u. U osveženoj postavi, prema ocenama medija, koncert je “zvučao moćnije nego decenijama unazad” i potkrepio tvrdnju da je reč o “najvećem svetskom punk bendu”svih vremena. Na vrhuncu večeri, Carter se obratio publici rečima „Otvorite plesni podijum, nikada više nećete imati priliku za ovo“.
Koncertu u Royal Albert Hall-u prethodio je humanitarni koncert u londonskom 100 Clubu, pod pseudonimom “The SPOTS”” (Sex Pistols On Tour Secretly), gde su se pred binom našli i brojne poznate ličnosti među kojima su i Liam Gallagher, Sam Fender i članovi benda IDLES — nosioci britanskog gitarskog zvuka, potvrđujući značaj Sex Pistolsa za muzičare svih generacija koji danas oblikuju globalnu muzičku scenu.
Usledile su australijska, novozelandska i japanska turneja, gde su u Tokiju, Osaki, Brizbejnu, Melburnu, Pertu, Sidneju, Oklandu i Velingtonu izveli “Pretty Vacant”, “Anarchy in the UK”, “God Save the Queen” i druge kultne hitove koji su gromoglasno dočekani, a Frank Carter je bez napora povezao duh originalnih nastupa s energijom nove publike, potvrdivši da vanvremenske poruke benda danas zvuče još preciznije i direktnije prodiru u srce publike.
Pistolsi su oblikovali punk kao prostor u kome je umetnost neodvojiva od otpora, a pravila nisu tu da se prate, već ruše, utirući put slobodi. Neshvaćeni i obožavani, zabranjivani i neizbežni — kroz svoju turbulentnu istoriju bili su štošta, ali nikad ispod radara. Bez cenzure i kalkulacije, ovog leta stižu i na Petrovaradinsku tvrđavu, gde će 13. jula na glavnoj bini, u okviru jubilarnog izdanja Exita, njihova poluvekovna priča ukrstiti puteve sa četvrt veka dugom misijom festivala, stvarajući jedinstven trenutak u kojem se prošlost i sadašnjost susreću u viziji i energiji koja će oblikovati budućnost.
Sledi i povratnička američka turneja koja počinje 16. septembra u Dalasu, a obuhvata 13 gradova, uključujući Filadelfiju, Bruklin, Toronto, San Francisko i Los Anđeles. Uz himne albuma “Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols”, publika će imati priliku da se uveri da nije reč o nostalgičnom podsećanju na dane rane slave, već o nastavku jedne borbe koja je u međuvremenu sazrela, ali sve vreme traje.
Trinaestim albumom u diskografiji, legendarne Divlje jagode nadmašile su realna očekivanja – smatraju u timu Croatia Recordsa.
Album “Prati moje stare tragove” vizuelni identitet polako privodi kraju, upotpunjavajući staru priču novog doba, a Jagode su predstavile i sedmi spot s albuma – onaj za naslovnu pesmu izdanja.
– Naslovna numera bavi se samom suštinom i ciljem muzike Divljih jagoda – našom publikom. Tematika i tekst pesme direktno se obraćaju slušaocu, bio on verni obožavalac ili pak neko mlad ko tek otkriva naš opus. Ona poziva i podseća, ohrabruje i budi. Kad god da je teško i sumorno, kada tornjevi zvone drugačijim zvucima – muzika je ta koja vraća veru u bolje sutra – izjavio je režiser i autor teksta, klavijaturista Damjan Deurić, pod rediteljskim pseudonimom Pukovnik Dabrov.
Pesma nosi prepoznatljiv potpis benda – melodični heavy rock koji ne beži od osećanja.
“Tekst je introspektivan i poziva na povratak korenima, kako muzičko, tako i lično. Reč je o zvuku koji istovremeno podseća na stare dane Jagoda, ali i najavljuje svežinu i hrabrost u istraživanju novih pravaca. Spot koji prati pesmu dojmljiv je i emotivan, te dodatno pojačava atmosferu i poruku same pesme”, navodi se u saopštenju.
Muziku i produkciju potpisuje neizostavni Zele Lipovača.
Za mix i mastering zaslužan je Švigi iz studija Šišmiš, čime je očuvana produkcijska doslednost i kvalitet prethodnih izdanja.
“Ovaj singl još je jedan dokaz da Divlje jagode i nakon decenija na sceni ne samo da ostaju verni svom zvuku, nego su uvek spremni za novo poglavlje”, zaključak je saopštenja.