Pribegavajući ideji vodilji da je reprodukcija postala suštinski element kojim se umetnici služe, Veljko Vučković u svom dosadanjem istraživanju slikarskog medija bavi se problematikom korišćenja filmskih fragmenata kao početnih tačaka u radu.
U ovom slučaju, radi se o zamrznutim isečcima iz tri pretežno politička ostvarenja objavljena tokom prelaska iz šezdesetih u sedamdesete godine prošlog veka – Istraga nad besprekornim građaninom ili Istraga o građaninu izvan svake sumnje (1970) režisera Elija Petrija, kao i o dva filma Koste Gavrasa − “Z” (1969) i “Stanje opsade” (1972).
Veljko Vučković pažljivo bira subjekte koji služe kao modeli, pri čemu dolazi do upijanja vizuelnog podatka odnosno filmske DNK, pretresanja, stavljanja pod kritičku lupu, podrobnog digitalnog preuređivanja i davanja novog života istom kroz korišćenje tradicionalne tehnike – ulja na platnu.
Nastale zahvaljujući mogućnostima i pogodnostima koje tehnologija nudi, ove montažne slike, presvučene velom misterije, emituju sadržaj koji se odlikuje monohromatskom, prigušenom, donekle anemičnom paletom i blago zamagljenom obradom.
Kao rezultat, samim prelaskom iz pokretnog u statični medij dolazi do oprisutnjivanja odsutnog, obnove i citiranja prošlosti sa ciljem aktualizovanja današnjice, kao i lične transpozicije istorijskih činjenica, a samim tim i do opredmećenja u vidu tankog sloja boje nanete na platno.
Mogli bismo i da napravimo paralelu između postupka pravljenja slika i samih naslova gore pomenutih filmova − zaista dolazi do okupacije vizuelne materije i opsade, a potom i do istrage.
Izložbu, koja će trajati do 20. juna, možete posetiti radnim danima od 13:00 do 20:00 časova, a subotom od 10:00 do 15:00 časova.