Od vrha do dna… 10 bendova i muzičara koji su uspeli da spektakularno unište svoje karijere

1
671
Rokenrol, gitara/Photo: pixabay.com
Oglasi

Koliko čudo je potrebno da se dostigne vrh muzičkog sveta? Pored svih prepreka koje se obično nalaze na putu umetnika pre nego što čak i objave pesmu, takođe im je potreban pravi ‘hook’ i veliki udeo sreće da napišu pesmu koja će rezonovati sa milionima ljudi. Iako su možda uložili žestok trud da postanu najbolji na svetu, neki bendovi i muzičari našli su se na dnu za vrlo kratko vreme.

Princip ili loša procena? Tek, ovih 10 glumaca odbilo je uloge koje bi im donele milione

Od kontroverznih izjava do loših trenutaka u javnosti, jedna loša odluka poslala je svakog od ovih umetnika niz merdevine slave.

Bili Ajdol i Brajan Feri odbili su ovu pesmu – kakva greška. Jedan od njih se pokajao, ali kasno…

Naravno, neki umetnici koji su bili odbačeni nisu nužno zaslužili prezir koji su doživeli. Iako su se borili za ono u šta veruju ili su bili uhvaćeni u kontroverzama, ipak su postali žrtve industrije, tiho izbledeli iz vida pre nego što su fanovi mogli da čuju njihovu sledeću pesmu.

The long and winding road… Fanove Beatlesa koji žele da se slikaju na čuvenoj Abbey Road zebri, Google Maps šalje na – pogrešan pešački prelaz

Samo zato što je nečije vreme u centru pažnje prošlo ne znači da se svet srušio, pa su mnogi umetnici uspešno napravili i drugi čin, bilo na nezavisnoj sceni ili se ponovo izdigli bar do pristojne pozicije u muzičkoj industriji. Neki su možda uspeli da se probiju kroz svoju kontroverznu prošlost, ali nikada više nisu dostigli visine svojih slavnih godina.

Ovo je lista 10 muzičara/bendova koji su spektakularno uništili svoje karijere:

10. The Replacements

Kako je scena koledž roka počela da uzima maha osamdesetih godina, činilo se da će The Replacements postati legende na istom nivou kao R.E.M. Iako je Majkl Stajp možda uspeo da se poveže sa svojom introspektivnom stranom na svakoj pesmi koju je napravio, cinični tekstovi Pola Vesterberga i nemar u izvođenju njegovih saboraca u bendu napravil su pank rok pijancima autsajderima mesto među rok legendama. Kada je trebalo da dostiglu svoj kreativni vrhunac, njihov nastup u Saturday Night Live ih je poslao nazad na dno.

Prvi put na nacionalnoj televiziji, bend se nosio sa svojim tankim nervima kao i uvek: opijali su se. Do trenutka kada je trebalo da nastupe, većina grupe je bila pijana, često se sudarajući na bini i izvodeći mlak nastup s pesmama poput ‘Bastards of Young’.

Tokom nastupa, Vesterberg je zaboravio da je na nacionalnoj televiziji, pokazujući gitaristi Bobu Stinsonu da svira solo, nazvavši ga “droljom” uživo na televiziji. Iako je nastup možda uhvatio sve grube poteze koji su činili The Replacements tako očaravajućim na nastupima uživo, takođe je potvrdio da neće biti pušteni u dnevne sobe širom sveta.

9. Dženet Džekson

U svakoj profesionalnoj situaciji, predstava mora da ide dalje. Bez obzira koliko grešaka može da se dogodi pre nego što se krene na nastup, najbolji umetnici znaju kako da uđu u autopilot i izvedu očaravajući set za ljude koji su platili dobre pare da ih čuju kako pevaju . Iako Dženet Džekson ne bi dozvolila da bilo šta stoji na putu njenog nastupa na Super Bowl Halftime Showu, njen pad u karijeri nije imao nikakve veze sa onim što je ona uradila.

Izvodeći pesmu ‘Rock Your Body’ zajedno sa Džastinom Timberlejkom, on je završio nastup tako što je skinuo deo njene bluze. Iako je po scebariju trebalo da samo pokida deo njenog kostima, ostatak odeće je takođe pokidan, izlažući njenu golu dojku svakom gledaocu u Americi.

Iako je Timberlejk bio taj koji je pokrenuo ludnicu, sva krivica je svaljena na Dženet, njeni video spotovi zabranjeni su na MTV. a radio stanice više nisu puštale njene hitove. Iako ‘Ms. Jackson’ nije bila kriva za ono što je Timberlejk uradio, ‘Nipplegate’ je bio previše za američku javnost.

8. Eagles

Na kratko, činilo se kao da će Eagles voditi svoju publiku kroz mnoge godine kalifornijskog sunca. Tokom sedamdesetih, partnerski odnos u pesmama između Glena Freja i Don Henleija je stvarao čuda svaki put kada bi ušli u studio da pišu. Dok su se odnosi unutar benda zaoštravali, jedan nastup u Long Beachu je obeležio rivalstvo između Freja i Feldera.

Nastupajući na dobrotvornom koncertu za senatora Alana Kranstona, bend se pojavio tokom ceremonije, gde je Kranston zahvalio svim izvođačima što su svirali tog dana. Nakon što je Felder napravio usputnu primedbu senatoru, Frej je postao besan, ali se nije suočio sa gitaristom sve dok nisu izašli na scenu.

Između pesama se moglo čuti kako Frej vređa Feldera, tvrdeći da će mu “razvaliti dupe” nakon što siđu sa scene. Kada je bend stigao iza scene, Felder je razbio svoju gitaru i odvezao se u noć. Iako će se bend reformisati tokom devedesetih za “Hell Freezes Over”, zlatno doba benda završilo se te noći.

7. U2

Na početku 2010-ih, U2 je više ličio na brend nego na pravi bend. Umesto optimističkih poruka o napredovanju iz osamdesetih ili čak ironičnog obrta njihovog rada iz devedesetih, Bono je počeo da liči na senku svoje nekadašnje veličine, stvarajući pesme koje su delovale kao ponovno recikliranje slavnih godina benda. Iako je prirodno da bendovi stare i koriste svoj stari materijal, U2 su prešli “dodatni kilometar” kako bi osigurali da ljudi čuju ‘Songs of Innocence’.

Dok uobičajena press kampanja uključuje lansiranje albuma i intervjue za medije, U2 su odlučili da se udruže sa Appleom i stave svoj album na sve iPhone uređaje, što je izazvalo potres među istinskim fanovima. Umesto da fanovi ocenjuju muziku, irski rokeri su izgleda ugurali svoj album kao jabuku u grla svojih slušalaca bez pitanja.

Iako je album bio sasvim pristojan, više ljudi se mučilo da ga ukloni sa svojih telefona nego što je govorilo o kvalitetu muzike. U2 možda inspirišu nadu kod svojih slušalaca, ali ovaj album je inspirisao želju za promenom pružaoca telefonskih usluga.

6. The Clash

Kako je pank počeo da jenjava, činilo se da će The Clash ostati mmeđu onima koji nastavljaju svoj put. Kada je novi talas počeo da preuzima scenu posle raspada glavnih pank bendova, autorski tim Džoa Stramera i Mika Džonsa se igrao sa time šta je pank trebalo da bude kada se uđe u osamdesete godine, sa albumima kao što je “Combat Rock”. Međutim, čim su fanovi čuli “Cut the Crap”, ‘The Only Band That Mattered’ postao je senka sebe.

Nakon što je otpustio Džonsa zbog njegovog ‘rok zvezda’ stava, Stramer je doveo dva fana benda The Clash da sviraju gitaru na albumu. Ono što je trebalo da bude smela povratnička forma benda postalo je jedno od najneslušljivijih izdanja u istoriji roka, sa lošim sintesajzerima i bubnjevima pored najbanalnijih stihova koje je Stramer ikada napisao, poput ‘Fingerpoppin’.

Iako će Džons uspeti da se vrati sa bendom Big Audio Dynamite, čak je i Stramer priznao kasnije da bend koji je napravio “Cut the Crap” više ne zaslužuje da ima ime The Clash. U poređenju sa postepenim padovima ugleda koji se mogu dogoditi, The Clash su odgovorni za jedan od najgorih strmoglavih urušavanja istoriji muzike.

5. Erik Klepton

Tokom prve polovine 1960-ih, Erik Klepton je bio arhetip onoga što mnogi smatraju ikonom gitare. Pre nego što je Hendriks počeo iznova da otkriva šta sa šest žica može da se radi, ‘Slowhand’ je koristio svoju gitaru da vrišti, stvarajući žestok električni bluz sa The Yardbirds i najteži mogući rok sa Cream. Iako je solo karijera obećavala da će biti još bolja, on je možda jedini umetnik koji je mogao dva puta da upropasti svoju karijeru.

Prvi put je to bilo sredinom osamdesetih godina kada je dao uvredljive izjave o engleskoj populaciji. Rekao sa bine: “Održite Britaniju belom”, koncerti Rock Against Racism su bili direktan odgovor na njegovu zloćudnu tiradu. Iako je Klepton vratio naklonost javnosti svojim pesmama kao što su ‘Tears in Heaven’ tokom devedesetih, njegove izjave 2020. godine nisu doprinele da ga publika pop kulture zavoli.

Iako je poznat po statusu rok legende, saradnja Kleptona sa Van Morisonom oko njegove sumnje u Covid-19 postala je jedna od najvećih grešaka u istoriji klasičnog roka, implicirajući da mediji oduzimaju osnovne slobode time što podstiču ljude da nose maske. Iako ‘Slowhand’ uspeva da se oporavi od bilo koje kontroverzne izjave koju napravi, postoje samo mali broj kontroverzi u koje neko može biti upleten pre nego što fanovi počnu da se okreću od njega.

4. Šinejd O’Konor

Svaki roker će se boriti za ono u šta veruje. Čak i ako nije popularno mišljenje, umetnikova je dužnost da kaže ono što misli bez obzira na to da li je tržište spremno da to čuje. Iako je Šinejd bila spremna da razotkrije probleme Katoličke crkve, ostatak sveta nije bio spreman to da sluša kada je ona otišla u Saturday Night Live.

Kada su se vratili iz reklamnog bloka, ona je izvela akapela verziju Bob Marlijeve klasične pesme ‘War’, a zatim je pocepala fotografiju pape Jovana Pavla II uzviknuvši:

– Borite se protiv pravog neprijatelja.

Iako je protestovala protiv skrivenih seksualnih skandala koje je crkva krila, to se nije dobro primilo kod gledalaca, koji su je kritikovali zbog suprotstavljanja religiji na na nacionalnoj televiziji.

Iako je nastavila da stvara muziku, njeni dani kao izvođača koji se pojavljivao na top listama završili su se u Americi, sa mnogim protestima zbog njenog izražavanja protiv vrkvenih vlasti. Iako je kasnije zažalila što je napravila javni spektakl od svojih postupaka, čvrsto se držala svojih sumnji prema crkvi sve do svoje smrti.

3. Pink Floyd

Spolja gledano, Pink Floyd je delovao kao demokratija. Dok je Sid Baret možda bio lider 1960-ih, videti ih kako nastavljaju bez svog frontmena dovelo je svakog člana pojedinačno u prvi plan, svačiji doprinos je bio nemerljivo vredan u stvaranbu pesama na albumima kao što su “Animals” i “The Dark Side of the Moon”. Nakon što je završena The Wall turneja, međutim, unutrašnja magija nestala je kada su se vratili u studio.

Nakon što su tokom poslednjeg snimanja albuma bili pod diktaturom Rodžera Votersa, “The Final Cut” je uglavnom bio sastavljen od pesama koje su morali da izbace sa “The Wall”. Dok je ostatak benda radio na Votersovim idejama, on je odlučio da mu više ne treba ostatak Pink Floyda, napustivši projekat radi solo karijere.

Iako su Dejvid Gilmur i Nik Mejson nastavili sa projektom još nekoliko godina albumima kao što je “A Momentary Lapse of Reason”, klasični period benda više nikada nije bio isti, uz nedostatak ozbiljnosti i veštine u pisanju pesama koje je Voters mogao da postigne prirodno. Dok je originalni Floyd imao pulsiranje srca u centru svojih pesama, druga polovina njihove karijere je samo blago psihodelična verzija ‘muzike za lift’.

2. Sex Pistols

Cela karijera Sex Pistolsa se bazirala na stvaranju što više haosa moguće. Dolazeći iz podzemlja panka, kontroverza koja je pratila Džonija Rotena i Sida Višiza bila je toliko divlja da je muzika gotovo izgledala kao sporedna stvar. S druge strane, kada je karijera izgrađena na anarhiji i haosu, nije iznenađenje što se tako i završila.

Nakon snimanja svog debi albuma “Nevermind the Bollocks” u lošim uslovima i stvaranja haotičnog filma i saundtreka za “The Great Rock and Roll Swindle”, Pistolsi su praktično završili sve što su želeli u javnosti.

Dok je Sid nastavio svoj hedonistički niz tako što je urezao poznati ožiljak u svoj grudni koš pre nastupa u Teksasu, Roten je postao nervozan zbog turneje, rekavši sa bine na nastupu u San Francisku da nema želju da nastupa sa bendom više. Kada se nastup završio, svaki član je otišao na svoju stranu, pre nego što su zvanično sahranili bend. Sex Pistols su možda završili u tišini, ali su ostavili za sobom jedan od najvećih haosa koji bi bilo koji bend mogao da izazove.

1. Oasis

Od prvog dana, činilo se da je Oasis na ivici raspadanja u svakom trenutku. Kroz čitavu svoju karijeru, nije bilo moguće reći kada će braća Galager konačno odlepiti zbog onog drugog i ostaviti bend iza sebe.

Iako su izdržali masovne unutrašnje borbe i katastrofalne zvuke albuma “Be Here Now”, kap koja je prelila čašu došla je tokom nastupa u Parizu.

Pošto su proveli dane pred koncert pod lupšom svetskih medija, Liam je postao nervozan zbog Noela, koga je optužio da ga u medijima predtavlja kao “Lošu osobu”. Iako je Noel obično išao mirnim putem u takvim situacijama, Liam je upao u svlačionicu i počeo da maše akustičnom gitarom, konačno zakačivši Noela.

Razbijajući gitaru o pod, Noel je izašao iz svlačionice i vratio se u autobus. Iako su takve svađe već viđene u prošlosti, Noel je odlučio da nije vredno da se vrati na nastup, ostavivši fanove bez koncerta i objavivši raspad benda nekoliko sati pošto je otišao. S obzirom na to da je to bio pretposlednji nastup koji je Oasis imao na turneji, ne zna se šta je moglo da se dogodi da su izdržali još samo malo i odlučili da se odmore jedan od drugog.

Ovako, rat i dalje traje, a Oasis su – prošlost.

HL/Izvor: faroutmagazine.co.uk

Oglasi

1 KOMENTAR

  1. Oni su uništili karijere ali je iza njih ostalo ono što su dobro uradili…Zaboravili ste na jednog koji je za života uspeo da uđe u legendu a onda se pos…e na bukvalno sve što je u životu radio!

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime