– Što se tiče rok muzike ući će u neku fazu muzeja, u koju je (Đuzepe) Verdi ušao sa svojim operama. Pa će Bitlse, Stonse, Zabranjeno pušenje svirati neko drugi, ali će energija biti manje-više ista ili slična – rekao je muzičar Nele Karajlić u nedavnom intervjuu za Tanjug Reflektor.
Karajlić se naročito osvrnuo na novu sezonu serije “Složna braća – Nekst đenerejšn”, istakavši da je njen problem format u kojem je prisiljena da bude spakovana, kao “jedina na planeti komedija a traje 50 minuta, što se obično ne radi”.
– Obično komedije, čak i one koje smo gledali kao klinici, od ‘Monti Pajtona’, preko ‘Pozorišta u kući’, ‘Mućki’ ili ‘Alo, alo’, traju pola satA. Nas je strpalo u nezgodan kalup da ispričamo duhovitu priču, komediju zabune, ali da naša epizoda mora da traje skoro duplo – istakao je Karajlić.
Prema njegovim rečima, “Složna braća” su uspela zato što su se ljudi zakačili za junake, a serija je privukla u onom najvažnijem – vedrinom i dobrom voljom, “čak iako glavni junaci imaju sve mane naših naroda i narodnosti”.
– Glumci su, njihovi karakteri, pogođeni. Vrlo su sugestivni i privukli su publiku na svoju stranu – naveo je Karajlić.
Kada je osamdesetih rađen humoristički televizijski serijal “Top lista nadrealista”, što se tiče dijaloga “scenario naizgled nije postojao, ali je bio duboko usađen u naš mentalitet i onda je bilo dovoljno da se u skeču podele uloge”, podsetio je Karajlić.
Prema njegovim rečima, kada se radi sa ljudima koji ne pripadaju vašem socijalnom, kulturološkom i miljeu vaših godina morate imati mnogo precizniji tekst na papiru i glumca koji ume da prenese poruku i da je vešt i simpatičan.
– Najvažniji posao ‘Složne braće’ je bio upravo kasting. Kako da izaberemo osam glumaca koji će između sebe da dodaju loptu, a da izgledaju kao da su fudbalski klub Barselona, a ne Čukarički – istakao je Karajlić.
Crko Maršal i ostale priče… Turski režiser snima dokumentarac o rokenrolu u bivšoj Jugoslaviji
Upitan kako će izgledati kafana “Složna braća” 2055. godine, Karajlić je rekao da je uvek optimista jer mislim da “kakvu kod prepreku imamo, ne samo na Balkanu, nego svet, da smo u stanju da je na neki način preskočimo, da uvek na kraju pobedi nešto što možemo nazvat dobrim”.
– Kako god da se okrenu stvari uvek će postojati jedna tačka koja će ljude sa ovih prostora privući sebi, kao neka sila gravitacije, u kojoj će ljudi početi da komuniciraju i traže način da im život bude lepši – ocenio je Karajlić.
Primetivši da je “čovek prokleto biće, gramziv, pohlepan”, Karajlić je dodao da svi junaci u ‘Složnoj braći’, osim dvoje mladih, “imaju karakteristiku da im je još koji dinar da maznu”.
Govoreći o budućnosti živog izvođenja u svetu tehnoloških rezolucija, Karajlić je rekao da će preživeti jer “ne postoji nijedan trenutak u istoriji ljudskog roda da neko nije pokušao pokretom, glasom, rečenicom da probudi uzbuđenje”.
Kad se sretnu Vukota i Brams… Dr Nele Karajlić i Stefan Milenković napravili spektakl na Tašu
Prema njegovim rečima, izvođači će biti uslovljeni određenom tehnologijom pa će publika tražiti sve više od onih koji nastupaju u tehnološkom smislu.
– Što se tiče rok muzike ući će u neku fazu muzeja, u koju je (Đuzepe) Verdi ušao sa svojim operama. Pa će Bitlse, Stonse, Zabranjeno pušenje svirati neko drugi, ali će energija biti manje-više ista ili slična – naglasio je pevač.
Tehnološki je moguće da će se snimci rok muzičara nakon njihove smrti programski puštati na koncerti na stadionima, ali Karajlić pre veruje da će biti kaver bendova, kao što već sviraju muziku AC/DC ili Pink Floyd.
– Najvažnije je da živi nastup preživi, a hoće sigurno. Pozorište sigurno. Ono ne može da se zameni, ne može nijedna filmska traka da zameni čoveka koji igra ispred vas, kome vidite lice i graške znoja. Klasično slikarstvo će da preživi. Mona Liza će ostati Mona Liza. I naravno knjiga. Ona je neuništiva – objasnio je Karajlić.
HL/Izvor: Tanjug