Nigerijski muzičar Kezaja Džons planira za narednu godinu povratničko izdanje, pandemijske mesece je proveo usavršavajući sviranje gitaru, i najavljuje ponovo različite koncerte kada dođe 10. i 11. marta u beogradski klub “Bitefartkafe”.
– Kad god sam svirao u Srbiji koncerti su bili odlični. Ovde su ljudi sjajni, vole fank, kapiraju ga. Suština moje muzike je u živim nastupima gde smo svi zajedno, svi smo uključeni. A to se ovde dešava i zato je uvek dobar provod kad dođem u Beograd – rekao je Džons agenciji Tanjug.
Džons se pročuo neobičnom tehnikom perkusivnog sviranja gitare i mešanjem sirovog bluza i oštrog fanka u žanr koji je sam nazvao “blufank”, počev od simbolički nazvanog prvenca “Blufunk Is a Fact“ (1992) i hita “Rhythm Is Love”.
HARIZMATIČNI NIGERIJAC KEZAJA DŽONS 10. I 11. MARTA U KLUBU BITEFARTCAFE
Gitarista rodom iz Nigerije nanizao je još nekoliko albuma, sa kojih su pesme poput “Beautiful Emilie”, “Million Miles From Home” i “My Kinda Girl”, a poslednje izdanje bilo mu je “Captain Rugged” iz davne 2013. godine..
– Prošlo je dosta vremena od prethodnog albuma jer je bilo nekih stvari sa diskografskom kućom. Muzika na kojoj sada radim je različita, polagano se sklapa i ide dobro. To je veliki projekat i trebalo bi da se pojavi sledeće godine – rekao je Džons.
Primetivši da je pandemija proteklih meseci globalno muzičare uskratila za uobičajene turneje, Džons je rekao da mnogima nije bilo preostalo ništa drugo nego da “sede i čekaju da se ponovo dese koncerti”.
Uostalom i prethodni njegov beogradski nastup bio je predviđen za prošli septembar, pa se sada održava 10. marta, uz dodatni nastup 11. marta u organizaciji Centra beogradskih festivala (CEBEF), u okviru muzičkog serijala ” Musicology Sessions”.
– Baš mi je drago što se vraćam u Beograd. Što se tiče repertoara – imam dosta albuma koje treba pokriti i pesama za izbor. Radim na novom materijalu pa bih mogao pokušati i to… Svaki koncet je drugačiji svaki put kad sviram – naglasio je muzičar.
ZVEZDA BLUEFUNKA KEZAJA DŽONS: PRIVLAČE ME ŽENE OD KOJIH MOGU DA UČIM
Pandemijske mesece Džons je proveo u rodnom Lagosu u Nigeriji radeći i pretežno vežbajući gitaru tako da će i novi materijal biti “veoma gitarski usmeren”.
– Samo to mogu reći – dodao je Džons.
Prema njegovom mišljenju, pandemija je prisilila mnoge muzičare da konačno zastanu sa neprekidnim, vrlo intenzivnim turnejama na osnovu kojih funkcioniše svetska muzička industrija, tako da su konačno imali “dosta vremena da pišu pesme, što je bila pozitivna stvar”.
– Bilo je i dosta nemira u svetu, pobuna i demonstracija oko rase i sličnih pitanja, tako da su svi imali priliku da sagledaju šta se dešava oko njih. Mislim da je bilo dobro što su muzičari i čitava industrija zastali na tren da razmisle – ocenio je Džons.
Primetivši da se u poslednih nekoliko godina “svet menja na više nivoa”, Džons je istakao da je za muzičare sve to trebalo biti nadahnjujuće, pogotovo što su imali i “više vremena da porade na svom zanatu”.
– Mislim da će se u budućnosti bitno pitanje biti tehnologija. Nemamo uticaja u kom pravcu se razvija. Nismo pitani da glasamo želimo li određeni komad nove tehnologije ili ne. Mislim da će čovečanstvo morati da odgovori na to pitanje i da više upravlja tehnologijom – zaključio je muzičar.
HL/Izvor: Tanjug