Da li ste se ikad zapitali kako i zašto prestajemo da slušamo nove izvođače? Nedavno istraživanje pokazalo je da postoji ključna godina života u kojoj većina ljudi okrene leđa novoj muzici. Naravno, ne svi.
Tinejdžerski ukus uglavnom je definisan popularnom muzikom dok se istančani muzički ukusi profilišu u ranim dvadesetim. Kad ja pak reč o prestanaku konzumiranja nove muzike, to se događa u ranim tridesetih. Tada mainstream i novi izvođači počinju da imaju sve manji uticaj. Do 33. godine, muzički ukus je već sazreo i ljudi se mnogo radije vraćaju ‘starim’ pesmama.
SLUŠANJE MUZIKE TOKOM VOŽNJE SMANJUJE STRES… KOD ŽENA SIGURNO, ZA MUŠKARCE NIJE DOKAZANO ?
Tinejdžeri su oni čije su muzičke preference gotovo isključivo usmerene na top listu hitova. Ali, njihov interes počinje značajno da se širi u trenutku kada uđu u dvadesete. Dvadeset-i-nešto-godišnjaci već počinju da istražuju nove muzičke prostore i opcije.
U tom periodu otkriju izvođače i vrstu muzike koja im odgovara. Tu muziku najčešće nastave da slušaju kroz život. U srednjim tridesetim ukus počinje da stagnira. Većina je zadovoljna onim izvođačima koje su do tada otkrili i nemaju potrebu za otkrivanjem novih.
78 MINUTA SLUŠANJA MUZIKE DNEVNO… TO JE DOZA KOJA JE NAŠEM MOZGU NEOPHODNA DA OSTANE “NORMALAN”
Ovakvi su rezultati istraživanja doveli do dva ključna zaključka. Prvo, za razliku od onoga što se puštalo na radiju kad su bili mlađi, slušaocima novi muzički žanrovi i novi izvođači više nisu toliko bliski.
Drugo, slušaoci se vraćaju muzici koja je bila popularna u doba kada su oni odrastali i izvođačima uz koje su ”otkrivali svet”. Nova muzika postaje sve nepoznatija. Budući da već imaju razvijen muzički ukus, uvek je lakše potražiti i opustiti se uz već poznate melodije nego se posvetiti upoznavanju novih muzičkih trendova.
Istraživanje je pokazalo i nešto drugačije navike žena i muškaraca. ”Čvršći”, čak nešto zatvoreniji, stav o muzičkom ukusu zauzeće muškarci i to već u ranim tridesetim. Žene su, s druge strane, otvorenije, te će i kasnije rado da poslušaju nešto novo.
IZNENAĐUJUĆI REZULTATI GLOBALNOG ISTRAŽIVANJA O NAVIKAMA SLUŠANJA MUZIKE… ROCK JE POPULARNIJI OD HIP HOPA, METAL U TOP 10! EVO KOJI SU NAJPOPULARNIJI ŽANROVI U SVETU…
I kod muškaraca i kod žena, interes za novom muzikom značajno se smanjuje kad postanu roditelji. Da li je to zbog sve više poslovnih i/ili porodičnih obaveza, a manje vremena za pop kulturu ili su se uljuljkali u komfor već razvijenih stavova i ukusa, nije poznato. Ali, činjenica je da što su ljudi stariji manje slušaju muziku. I novu, ali i onu koju su voleli u mladosti.
NAUČNICI SU ANALIZIRALI 464.411 PESAMA I ZAKLJUČILI: NOVA MUZIKA JE POSTALA PREGLASNA I SVE ZVUČI ISTO… EVO I ZAŠTO
Na kraju, ostaje pitanje da li je ovo istraživanje sprovedeno dovoljno detaljno s obzirom na to da je urađeno na temelju uzorka stanovnika SAD i isključivo slušalaca Spotifya. Ako seuzmu u obzir svi drugi faktori (obaveze, karijera, porodica, razvijeni lični stavovi, nedostatak slobodnog vremena…), sasvim je moguće kako je prosečna dob od 33 godine vreme kada se ljudi više posvećuju drugim obavezama. Samim tim imaju manje vremena i interesa za novu muziku.
Ponavljamo opet glasno – ne svi.
UTVRĐENO GDE JE PROBLEM… KAKO GA REŠITI? NOVE PESME POSTAJU PROŠLOST SAMO DAN NAKON OBJAVLJIVANJA
HL/Izvor: mixer.hr