Disney pravi crtaće i gazi po moralu kao po uvelom lišću… Evo kako su zloupotrebili Robina Vilijamsa

0
281
Oglasi
Robin Vilijams/Photo: printscreen
Robin Vilijams/Photo: printscreen

Na osnovu svog legendarnog izvođenja u popularnom crtanom filmu, voljeni glumac, koji je oduzeo sebi život pre sedam godina, promenio je način na koji su se crtani filmovi pravili, “prodavali” i ko se birao da bude “glavna zvezda”.

Naime, pre ovog popularnog animiranog filma iz 1992. godine, glasove crtanim junacima pozajmljivali su manje poznati, ili pak potpuno nepoznati glumci koji su se specijalizovali za sinhronizaciju. Marketing stručnjaci tog doba “prodavali” su film na osnovu mnogih stvari – samo ne na osnovu imena glumaca.

Samo ponekad se dešavalo da poznatija imena pozajmljuju svoj glas animiranim junacima, što se desilo na primer sa Evom Gabor u mišjoj avanturi “Spasioci”.

Frka u Holivudu… Skarlet Johanson tužila kompaniju Disney zbog prikazivanja filma “Black Widow” na streaming platformi

Dizni je filmom “Veliki mišji detektiv” saznao da i dalje postoji novac u animaciji, pa su pokušali da sa “Oliverom i kompanijom” naprave veliki hit. U ovaj crtani uključili su zvezde poput Bet Midler, Hjuija Luisa i Bilija Džola. Profit koji je Dizniju doneo ovaj film pokazao je kompaniji da je ovo pravi recept za uspeh.

Ali prava revolucija nastala je kada je produkcija “Aladina” počela da se zahuktava.

Vilijams je do tada zacementirao svoju poziciju “profitabilne zvezde” filmovima “Dobro jutro, Vijetname”, “Društvo mrtvih pesnika”, ali i “Kuka”, a njegova frenetična energija poslužila je kao inspiracija animatorima – posebno onima koji su radili na crtanom filmu “Ferngully and the rainforest”, i onima, koji su radili na Aladinu.

U prvom crtanom filmu Vilijams pozajmljuje glas slepom mišu Betiju Kodiju, liku koji je napisan po uzoru na njegove nastupe i harizmu. Vilijams je voleo ovaj crtani zbog snažne poruke o ekologiji.

Gotovo istovremeno, Džon Masker i Ron Klemens, producenti i reditelji u Dizniju, kreiraju lik Duha na osnovu Robina Vilijamsa. Čak su na sastanku opisivali film kao šou sa ovim glumcem, mnogo pre nego što su ga uopšte pitali da učestvuje.

– Malo smo hodali na ivici na tom sastanku. Ukoliko bi Robin odbio, bili bismo u velikim problemima, jer je ceo koncept bio napravljen oko njega – naveo je Masker 2017. godine.

Kuda ide ovaj svet? Disney stvarno ukida Petra Pana, Mazu i Lunju, Damba, Moglija… – zbog rasizma

Glumac je pristao da učestvuje u “Aladinu” nakon što je glavni animator, legendarni Erik Goldman, napravio animaciju na osnovu Vilijamsovog stend-ap nastupa. Ali uz jedan uslov – da se njegovo ime pojavljuje u manje od 25 odsto marketinga za film. Vilijams nije hteo da njegov glas prodaje proizvode, a Dizni se toga, na kraju, nije držao.

– Kada je Dizni ipak uradio ono što je inače hteo da uradi, Vilijams je rekao da je osećao da je njegovo poverenje iznevereno – kako navodi Robert Velkos, autor jedne od knjiga koje se bave “razmiricama” između Vilijamsa i Diznija.

Različiti autori mogu samo da pretpostave zašto Dizni nije želeo da se drži dogovora – ali najčešće se pominje to što Vilijams nije hteo da odustane od “Ferngully and the rainforest” zbog većeg, prestižnijeg projekta kao što je “Aladin”.

Uprkos naporima Diznija, a posebno tadašnjeg predsedavajućeg Džefrija Kacenberga, da, kako navode autori, “sabotira produkciju” drugog crtanog filma, Vilijams nije hteo da se povuče iz projekta koji mu je značio na ličnom nivou.

Nakon što je glumac rekao da je to “njegov glas i da može da radi sa njim šta želi”, Dizni je krenuo da agresivno reklamira “Aladina” na osnovu glasa Robina Vilijamsa.

To je bio početak veilke svađe između kompanije i glumca, u kom je Vilijams iskoristio svaku priliku da “pljuje” i “podbada” Dizni, i da priča kako su ga izdali.

– Hteo sam da radim sa njima jer sam želeo da budem deo istorije u animaciji. Želeo sam da to ostavim svojoj deci. Ali rekao sam im da ne želim da moj glas prodaje burgere, igračke, stvari… Samo sam to tražio, a oni me nisu ispoštovali – naveo je svojevremeno glumac.

Kako je depresija pobedila Robina Vilijamsa… “Svake večeri jecao mi je u naručju i govorio da više nije zabavan…”

Kada je Džo Rof nasledio Kacenberga na mesto predsedavajućeg u Diznijevom studiju 1994. godine, uputio je javno izvinjenje Vilijamsu.

“Robin se žalio da smo ga zloupotrebili. Imali smo dogovor koji nismo ispoštovali. Žao nam je zbog toga. Poznajem Robina godinama, i znam da rasprava nije bila u vezi sa novcem, već principima”, pisalo je u saopštenju.

Vilijams nije učestvovao u prvom nastavku “Aladina”, ali nakon javnog izvinjenja vratio se za druge projekte sa voljenim Duhom – uključujući i treći deo dugometražnog “Aladina” i to za mnogo veći honorar od onog koji je dobio za originalni film. Od tada su Dizni i voljeni glumac obnovili saradnju na nekoliko naslova.

“Robin Vilijams: Kad smeh prestane”… Novi dokumentarac otkriva pravi razlog samoubistva čuvenog glumca

Ono što se takođe desilo od “Aladina” tada je novi trend u animiranom filmu. Svaki crtani film koji je nastao posle Aladina hteo je da makar pokuša da dobaci do takvog uspeha, te je duhoviti sporedni lik kom glas pozajmljuje poznati komičar postao standard u animaciji. Korporativni način razmišljanja je učinio svoje, te su kasnije, u naslovima poput “Anastazije”, “Mrava”, ili “Šreka”, glasove svim glavnim likovima, a nekada i svim sporednim, pozajmljivale velike holivudske zvezde, na osnovu čijih imena se film i prodavao – trend koji i dalje živi ali je u velikom opadanju.

Beživotno telo Robina Vilijamsa nađeno je u njegovom stanu 11. avgusta 2014. godine. Policijska istraga je utvrdila da je oduzeo sebi život, a njegova porodica je navela da se godinama borio sa depresijom.

HL/Izvor: B92.net

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime