Naslovna Blog Stranica 3268

AMERIKO, ŠALILI SMO SE… VIDOVITI SIMPSONOVI: Pre 16 godina predvideli pobedu Trampa

0

“Simpsonovi” su mnogo puta do sada uspeli da “predvide” budućnost, ali čak ni tvorci ove kultne serije verovatno nisu verovali da će se ostvariti njihova “vizija” od pre 16 godina.

Posle pobede Donalda Trampa na izborima za predsednika SAD, fanovi su se odmah dosetili epizode “Bart to the Future” koja je emitovana u martu 2000 godine.

Den Grini, scenarista “Simpsonovih”, tim povodom je rekao kaže za Hollywood Reporter:

– Bilo je to upozorenje Americi. To je izgledalo kao logičan korak pre nego što dotaknemo dno. Taj scenario smo upotrebili jer se poklapa sa situacijom u kojoj Amerika gubi razum.

I animator i pisac Met Groing se slaže sa ovom tvrdnjom.

– Predvideli smo da će biti predsednik još 2000, ali je Tramp naravno bio najapsurdniji mogući lik, ime koje je služilo za pošalicu u to vreme i to važi i dalje. To je više od satire – rekao je on.

https://www.youtube.com/watch?v=-J679NT-ma8

OTVORENO PISMO ĐORĐA BALAŠEVIĆA PRED KONCERT U ARENI: Dragi moji Begeši…

Uoči koncerta koji je zakazao za 30. decembar u Kombank Areni, Đorđe Balađević se otvorenim pismom obratio svojim fanovima. Njegovo pismo prenosimo u celosti, onako kako ga je panonski mornar napisao:

Dragi moji Begeši…

Učinilo mi se da najava koncerta u BG Areni, 30-og decembra ove godine, ne bi trebala predstavljati neki problem?

Održao sam ih u Beogradu više od stopedeset do sad, i moram vam otkriti da postoji razlog zašto je to sa strane ponekad možda delovalo kao nešto savršeno lako? Zato što je, naime, to i bilo savršeno lako…

Novogodišnji koncerti u Sava Centru bili su definitivno nešto najlakše što sam ikad radio…

Taj talas dobre energije nije ni trebalo vrebati. On bi te naprosto pokupio i pre nego što do kraja izgovoriš »Dobro veče, Moj Beograde«, i na tebi je nadalje bilo samo da tu i tamo jedva primetno balansiraš pod blagim naletima bočnih vetrića zlobe i zavisti, surfujući kao Petar Pan kroz sazvežđe upaljenih šibica…

No, da ne zalazim suviše u poetiku, opet neće izaći na dobro? Neuki to lako brkaju sa patetikom, na kojoj mi najviše i zameraju, i odmah će se dati u potragu po internetu, na bi li me raskrinkali kako se ja to, ustvari, na taj način godinama ulagujem svakom božijem gradu u kom sam održao preko stopedeset novogodišnjih koncerata…

Ali dobro…

Do kraja ću se na ovom svetu kanda navići na sve osim na ljude, rekao bi legendarni Deja Šapurikin u »Kalendaru Mog Detinjstva«?

No, dragi moji Begeši, da ne davim previše…

Vremena su takva kakvim ih mi napravimo, i već bi se i ovo obraćanje moglo učiniti sumnjivim? Bilo je, doduše, i godina kad smo se sporazumevali šifrovano, kao zaverenici koji u nekoj knjizi podvlače svaku šezdeset i treću reč da bi se tajno razumeli, ali tad nije bilo baš ovoliko Prostoproširenih? U želji da dekodiraju Enigmu složenih rečenica, više se ne zadovoljavaju samo preturanjem po tuđim rečima, nego im je omiljeno i da ih izvrću, ili da među njih ubace i pokoju svoju, da bi im se sve to što ne razumeju učinilo donekle razumljivijim…

To »Begeši« je, znači, za svaki slučaj, od onog »Be-ge« na tablicama, koje bi nas nekad obradovale gdegod na njih naletimo po svetskim drumovima. I ostalo nam je, eto, da u novosadskom žargonu Beograđanima tako tepamo, tim pre što je i simbolika uveliko pripomogla. Begeš je, inače, ona tamburaška verzija kontrabasa, najveća moguća tambura. Koja daje osnovni ritam. Najdalje se čuje. I oko koje se, kao pilići, poslušno okupe i sve ostale tamburice. I primovi. I čela. I kontre…

Na kraju se, eto, sve ipak svede na muziku?

Neki Novi Klinci su, tako, na »društvenim mrežama« napravili malu prijateljsku peticiju, hiljadu lajkova za koncert u Beogradu, a bilo je u stvari potrebno devetstodevedesetdevet lajkova, kao što već negde rekoh, jer moj lajk je po tom pitanju uvek prvi. Uostalom, ako sad ispada da sam ja taj koga je trebalo nagovarati, onda smo stvarno bez veze propustili neke godine?

U vezi toga su me Neki Stari Klinci istog časa posavetovali da »možda ipak treba sačekati bolji trenutak«, ali žalim, odavno nisam baš najbolja mušterija za čekanje?

Sem toga, trideseti decembar mi se godinama činio kao jedan od najboljih trenutaka Beograda?

Tek kad čovek omatori, i kad krene da trenutke kupuje »na komad«, ukapira da ih nikad nije ni trebalo čekati, nego ih je trebalo presretati. Shvati kako su trenutci uveliko precenjeni, jer oni i jesu samo beznačajne čestice vremena, dok ih mi ne uzmemo pod svoje…

Mlađani »Đotovi« koji su sakupili lajkove očito su to skontali na vreme, i njihova energija postavila se pred mene kao ultimatum pred kojim nema izgovora. Tu energiju sam već pominjao. U vezi onog talasa. Onog sazvežđa. I one patetike…

Ali kad čovek omatori, što sam takođe već pominjao (i što baš i nije neki provod?), barem može da se vadi na to da ispunjava starosne uslove za izvesnu patetiku? Za nostalgiju. Sentimentalnost. Za sve češće citiranje sebe samog. Jednom rečju, ispunjava mnoge uslove da totalno prolupa…

Šta ako mi Protina Kći uskoro mahne sa prozora vagona, i pozove da u jesen dođem do Dižona? I ispadne da je tog jutra, kad sam stigao putničkom klasom, Geda Gluperda izlomio bagrenje preplivavši Dunav, dubok i strašan, dolazeći od Kanjiže, pa malko naniže, gde se poslednja nevesta,  izvesna Melanija Matić,  tačna ko satić, oženila Bubom Erdeljan, sa mesecom u očima?    

Dragi moji Begeši…

Mislim da je zato pametnije da ne čekamo jubileje?

Ali, razmišljajući dalje o najavi ovog koncerta, odjednom sam se našao u neprilici? Nema novog CD-a, novog spota, nema ničeg novog. Naprotiv. A nema ni spasonsnog jubileja na pomolu, sve je dibidus raspareno, jedino se nameće četrdesetpetogodišnjica dobijanja vozačke dozvole, ali ni to mi se ne čini idealno okruglim? Osim toga, svako ko se danas javi za Zvezdu istog časa objavljuje na svom tviteru da će »zbog velikog interesovanja« održati i drugi koncert u Beogradu, a ja treba da ovako staromodno i prevaziđeno najavim da ću zbog velikog interesovanja održati tek prvi? Nekako mi to ne ide?

A klinci? Peticija? Lajkovi? Pričaće deca o svetlima Arene?

To bi možda i moglo da prođe? Mada priznajem da bih ovog puta više voleo da pričaju Matorci o svetlima Arene. Svi oni, alijas, Svi Mi iz Sava Centra, koji smo osedeli čekajući Bolji Trenutak. Hiljade nas, činilo mi se tad, armija i sila, ali kad se sve svede na proste brojke, broj stanovnika Glavnog Grada, pa broj Nas na zadnjem kalemegdanskom skupu, dolazimo do još prostije brojke. Otprilike jedan i tek-tek procenata?

Oni koji vreme mere mandatima, istog časa bi tih nula zarez dvadeset posto cenzusa nazvali statističkom greškom? Oni koji ponešto znaju i o hemiji, možda bi pomenuli i esenciju? A ja bih se jedino usudio da dodam da sam Beograđane oduvek više voleo nego Beograd, što je, ako ništa drugo, više nego odličan domaći zadatak za Prostoproširene?  

U svakom slučaju, i ova najava se uz teške muke nekako definiše…

Dragi moji Begeši, dakle…

Dame i gospodo!

Đorđe Balašević, i Ujedinjeni Mangupi Vojvodine!

Beogradska Arena, tridesetog decembra!

Ove godine, naravno!

U osam uveče, pretpostavljam!

Koncert za najbolji procenat Beograda!

Poslednji koncert od prvih stopedeset i nešto!

Ili prvi od sledećih sto!

E, sad…

Sam đavo će ga znati?

7. novembar, 2016.

untitled

“Umetnost je duga, a život je kratak”, izložba slika Snežane Maksimović

Samostalna izložba slika Snežane Maksimović pod nazivom “Umetnost je duga, a život je kratak” biće otvorena u sredu, 9. novembra u 19:00 časova u Kulturnom centru “Čukarica”.

Snežana Maksimović je rođena u Šapcu 1990. godine. Završila je Školu za umetničke zanate, smer Konzervator kulturnih dobara – preparator i Školu za konzervaciju “Dijana” u Centralnom institutu za konzervaciju, odsek Konzervacija keramike. Studira novinarstvo na Fakultetu za kulturu i medije Univerziteta “Džon Nezbit”. Vodi radionice dekupaža i kaligrafije i član je pevačke grupe “Vez”.

Izložba će biti otvorena do 21. novembra 2016.god. Ulaz je slobodan.

Ršum otvorio 21. Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu

U Narodnom pozorištu u Užicu sinoć je počeo Jugoslovenski pozorišni festival “Bez prevoda”, koji je otvorio naš književnik Ljubivoje Ršumović.

– U svetskoj teatarskoj umetnosti Šekspir predstavlja jedinstven slučaj – dramskog pisca bez škole, koji je postao škola za dramske pisce. U našoj pozorišnoj muci Užice predstavlja jedinstven primer kako se entuzijazmom i posvećenošću održava, već dvadeset godina, pozorišno učilište, sa uvek postojanim M na početku te reči. Bez muke nema nauke, kaže naš narod – između ostalog rekao je Ršumović.

Festival je počeo predstavom “Na Drini ćuprija” Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada u režiji Kokana Mladenovića. A posle predstave koja je trajala više od dva sata, u kojoj je predstavljen život ćuprije na Drini, odnosno sve njene žrtve i vremena od momenta kada se gradila, od “danka u krvi” pa sve do krvavih sukoba u Bosni početkom devedesetih godina, publika je dala ocenu 4,29 i nagradila glumce višeminutnim aplauzom.

Kokan Mladenović/ Photo: Promo
Kokan Mladenović/ Photo: Promo

Reditelj Kokan Mladenović je rekao da je ova predstava rezultat dvomesečnog intezivnog rada i dodao – Zajedno sa ovim ansamblom imali smo čast da istražujemo taj neverovatan roman i otvorili mnogo tema, improvizovali, poigrali se. Predstava je rezultat zajedničkog istraživanja i krajnji rezultat zajedničkog posla. Etički gledano to jeste Andrićevo delo, ali ono što se izgovara to jeste naše. Kada reditelj dođe na talasnu dužinu pisca, kada se poistoveti sa njegovim moralnim i etičkim vrednostima, a u tome je bio i čitav ansambl u istraživanju, onda se može dopisiviati, prepisivati, odbacivati, a da to u suštini ostane Andrić sam.

Glumac Milovan Filipović, rekao je da gaji jake lične emocije, naročito prema ovoj predstavi koja se odigrala u Užicu.

Milovan Filipović / Photo: Promo
Milovan Filipović / Photo: Promo

– Ja sam Mokrogorac, a Mokrogorcima je Višegrad najbliži grad. Kao dete sam imao jako dobrog drugara Muslimana, sa kojim se družio sve do samog polaska u gimnaziju. Nakon što su se desili ovi ratovi, on se preslio u Španiju i više se nikada nismo videli. Jako bih voleo da ga vidim, jako bih voleo da on pogleda ovu predstavu – rekao je Filipović.

Pre festivala u holu pozorišta je otvorena 20. izložba užičkog umetničkog fotografa Radovana Vujovića Baje, koji iz godine u godinu izlaže fotografije sa prethodnog festivala.

– Od prve do poslednje sve predstave su inspitrativne za fotogrfisanje. Kako se festival menjao, menjala se koncepcija predstava, menjala se scenografija, ali u svakom slučaju su bile inspirativne za sve ovo vreme – rekao je Vujović.

Z.G.

“BEZ PREVODA”: U UŽICU 21. JUGOSLOVENSKI DRAMSKI FESTIVAL

LIGA POZORIŠNIH DŽENTLMENA

Ništa bez naših: Multimedijalni spektakl Vivaldianno uz podršku domaćih glumaca

Vivaldianno/ Photo: Promo
Vivaldianno/ Photo: Promo

Jubilej od 10 godina zvaničnog rada, Arena će obeležiti 11. novembra 3D koncertom Vivaldianno. Brojna svetla, zvučnici i video ekrani, čine ovaj događaj ekvivalentnim sa koncertima najvećih zvezda muzičke scene čime Vivaldianno više nalikuje na rock spektakl sa specijalnim efektima.

Vivaldianno/ Photo: Promo
Vivaldianno/ Photo: Promo

Da nije u pitanju klasičan koncert već potpuni multimedijalni događaj, govori i postojanje radnje prikazane učešćem baletskih umetnika kao i naracijom koja je poverena našim istaknutim glumcima. Dramatičan život Antonija Vivaldija dočaraće Dragan Vujić Vujke, Milan Caci Mihailović, Jelena Gavrilović, Slaven Došlo, Dušica Novaković, Nikola Ranđelović, Dragana Kaucki, Duško Radović i Slobodan Tešić.

Publika u Srbije jedna je od prvih u Evropi koja će imati priliku da vidi ovaj događaj koji po svojim audio-vizuelnim tehnologijama spada u rang vrhunskih multimedijalnih performansa.

GRAD OGLEDALA DOLAZI U BELI GRAD

KOMBANK ARENA: JUBILEJ UZ 3D KONCERTNI SPEKTAKL – VIVALDIANNO

Ulaznice po cenama od 2200, 2500, 2800 i 3500 dinara su u prodaji na svim prodajnim mestima CS Eventima kao i na blagajnama: Kombank Arene, Bilet centar Beograda, Doma omladine, Ušće Shopping centra kao i preko sajtova www.kombankarena.com i www.eventim.rs

“Na taljigama u večnost”, monodrama o vojvodi Petru Bojoviću

Monodrama Vladimira Đorđevića “Na taljigama u večnost” biće izvedena 8. novembra sa početkom u 20:00 časova na sceni Kulturnog centra “Čukarica”, a glavnu ulogu tumači Zdravko Maletić.

– Monodrama “Na taljigama u večnost” je dramaturški nastala kao moj autorski i pokušaj glumca Zdravka Maletića da na neki način odbranimo lik i delo vojvode Petra Bojovića pred sudom srpske istorije, na imaginarnom suđenju, koje nikada nije održano i da pojasni njegovu ulogu u sudskom procesu protiv Dragutina Dimitrijevića Apisa, osuđenog i pogubljenog u Solunu 1917. godine zbog prevratničkog delovanja. Ovo je istorijska, životna i nadasve ljudska priča o časti i hrabrosti sa jedne, i nepravednom odnosu prema zaslužnim pojedincima sa druge strane, kao i večnom stradanju našeg naroda – kaže autor teksta Vladimir Đorđević.

“Opet je kiša” a Elemental u jesenjem raspoloženju

Elemental/ Photo: Nevio Smajić
Elemental/ Photo: Nevio Smajić

Pesmom “Opet će kiša”, Elemental uspeva da dočara sive i kišne jesenje dane kao i raspoloženje koje oni donose, dok istovremeno provlači ljubavnu temu i bitnost zagrljaja baš u tim trenucima. Ovo je četvrti singl s dvostrukog albuma “Tijelo pamti” koji je bend objavio u proleće 2016. godine. Reditelj spota je Nevio Smajić čiji je najveći izazov bio da pogodi trenutak kada će u Zagrebu da pada kiša.

Elemental/ Photo: Nevio Smajić
Elemental/ Photo: Nevio Smajić

– Kako je proteklo snimanje spota? Vruće i mokro. I kad je bilo kiše, i kad nije bilo kiše, jer eto baš u to vreme je odlučila da pada samo u kasnim noćnim satima. Svi smo bili konstantno mokri. Jedan deo spota se snimao po ulicama Zagreba, a drugi deo smo morali da snimamo na bazenu World Class Fitness centra, jer vode nikad dovoljno. Ovo je pesma koja bi i zvukom trebala da dočara kišu, jako smo pazili na to, da na primjer, i basevi zvuče kao kiša koju vetar baca na sve strane. Dolazi savršeno vrime kada pesma “Opet je kiša” pravi odličnu muzičku kulisu, pa uživajte u jeseni uz Elemental i kišu – izjavio je Shot iz benda Elemental.

Lijam Nison kao general Daglas Mekartur u filmu “Operacija Hromit”

0

Proslavljeni glumac Lijam Nison se na veliko platno vraća u filmu inspirisanim istinitim događajima – “Operacija Hromit”,  koji u domaće bioskope dolazi 17. novembra.

Operacija Hromit/ Photo: Promo
Operacija Hromit/ Photo: Promo

Nisonu nije prvi put da glumi u filmovima sa ratnom tematikom (“Šindlerova lista”), ali u ovom ostvarenju igra Daglasa Mekartura američkog generala sa pet zvezdica, koji je predvodio snage Ujedinjenih Nacija u Korejskom ratu, ali je sklonjen sa svoje pozicije posle davanja izjava koje su se kosile sa američkom spoljnom politikom tog vremena.

Operacija Hromit/ Photo: Promo
Operacija Hromit/ Photo: Promo

Filma je priča o bitki kod Inčeona, u ratu između Severne i Južne Koreje, kada su snage UN organizovale iznenadni napad protiv severa. Pre pokretanja Operacije Hromit, američki general Daglas Mekartur poslao je osam članova korejskog organa za komunikaciju na tajni zadatak, koje je predvodio južnokorejski poručnik Jang Hak-So, sa ciljem da uspešno sleti na Inčon.

Film “Operacija Hromit” rađen je u produkciji južnokorejske kompanije Taewon Entertainment pod rediteljskom palicom Džona H. Lia, dok je scenario napisao Li Men Hi.

“Samo ja”, novi spot noise-pop benda Artan Lili

Artan Lili/ Photo: Predrag Mijailović
Artan Lili/ Photo: Predrag Mijailović

U susret velikom beogradskom koncertu u Mikser Hausu  25. novembra Artan Lili objavljuje jesenji hit “Samo ja”. U pitanju je već četvrti po redu singl-spot beogradskog noise-pop sastava sa njihovog predstojećeg albuma pod nazivom “New Deal” u izdanju Lampsahde Media.

Audio produkciju pesme je i ovoga puta uradio Goran Crevar (Digimedia), dok je za režiju spota bio zadužen  Miodrag Cicović .

Artan Lili/ Photo: Predrag Mijailović
Artan Lili/ Photo: Predrag Mijailović

– Video je snimljen u KPGT-u i mi vam sa zadovoljstvom predstavljamo spot i pesmu za koju se nadamo da će postati neizostavni deo vaših plejlista – ističe frontmen benda Bojan Slačala i dodaje da je  – entuzijazam cele ekipe ponovo bio presudan u realizaciji celog projekta.

Izlazak novog singla “Samo ja” predstavlja uvertiru za veliki beogradski koncert koji će grupa održati 25. novembra u prostoru Mikser Hausa,  a kao predgrupa nastupiće mladi pančevački trio Buč Kesidi, takođe ekskluzivci izdavačke kuće Lampshade Media.

Nedelju dana  nakon beogradskog koncerta Artan Lili će da nastupi u Kragujevcu, dok će novosadska publika imati priliku da ih vidi 17. decembra u klubu The Quarter.

Humanitarni koncert “The Beatles – velika inspiracija beogradske muzičke scene” u Zvezdara teatru

Humanitarni koncert  u okviru programa Četvrtog muzickog festivala BUNT biće održan u 9. novembra 2016. u 19:30 časova na sceni Zvezdara teatra u Beogradu. Koncert “The Beatles” – velika inspiracija beogradske muzičke scene” biće dokaz da fascinacija legendarnim  liverpulskim “čupavcima” ne posustaje ni posle 50 godina, a da naši umetnici kontinuirano produbljuju svoj odnos prema tom fenomenu.

Brojni popularni izvodjači, medju kojima su i multimedijalni umetnici, profesori univerziteta, glumci, pa čak i prorektor Univerziteta umetnosti predstaviće svoje viđenje najvećih hitova najpopularnije grupe svih vremena.

Photo: Facebook @thebeatles
Photo: Facebook @thebeatles

The Bestbeat, Rastko Ćirić, Dejan Cukić, Vlada i Bajka, Iva Ikon, Gospel hor, Sanja Marković, Kvartet Intermeco, Nebojša Ignjatović, Muzičko opersko teatarska organizacija MOTO koja radi sa slabovidim osobama,VIS Nebograd u kome muzički talenat razvijaju deca sa autizmom – sve njih će na sceni okupiti poseban odnos prema “bubama”, kao i zajednicka zelja da pomognu kupovini violine sjajnom Nemanji Beleju, studentu FMU u Beogradu, dobitniku nagrade na takmičenju Jeunesse Musicales u Beogradu 2016. godine.

Humanitarni Koncert “The Beatles – velika inspiracija beogradske muzičke scene” samo je jedan u nizu zanimljivih i drugačijih koncerata ovogodišnjeg  festivala BUNT koji traje od 2. do 14. novembra.