Vladimir Đurić Đura dramaturg, pisac, esejista, muzičar, novinar, scenarista, radio i TV autor i voditelj čitaoce je obradovao “novotalasnom epopejom o jednoj izgubljenoj generaciji”, pod nazivom “Beograd bez sna”.
Vladimir Đurić/ Photo: Promo
Kroz niz ljubavnih avantura mladog beogradskog pesnika Barona pratimo umetničku scenu i sliku Beograda kao balkanskog Njujorka u periodu 1979. do 1983. godine.
Autor govori i o novotalasnim bendovima, o tadašnjim čuvenim žurkama, kultu Kinoteke, panku i novim ritmovima grada i o svojoj generaciji, a u knjizi možemo sresti stvarne likove iz muzičkih grupa Idoli, Šarlo akrobata, Film, Partibrejkers, Boa…
Gradsku umetničku scenu čine i devojke u koje se glavni junak zaljubljuje. Jedna od njih postaće Baronova princeza, izabranica kralja bez kraljevstva, koga na kraju priče očekuje ključ sopstvenog porekla koje daje dodatni smisao njegovom nadimku…
Photo: Laguna
Popularni Đura za sebe kaže da je nekad u mladosti bio heroj, a da mu danas više prija da bude Mornar. Osnivač je popularnih pop grupa Heroji i Đura i Mornari.
Objavio je novele “Hvalisavi roman & Super”, roman “London”, zbirku kratke proze “Đurine smešne priče” kao i zbirke poezije “Beogradske maštarije” i “Izabrane pesme”.
Knjigu “Beograd bez sna” možete pronaći od 24. maja u svim knjižarama Delfi i Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.
Koncerti Dubioza Kolektiva su priča koju je nemoguće prepričati, već jedino i samo može da se doživi. Ako ste imali tu sreću, znate o čemu govorimo. Tako da… ukoliko neko zna šta je dobar koncert, onda je to “dubiozna” ekipa. Što dalje implicira da njihove savete o dobrim koncertima treba uzeti za ozbiljno.
U ime benda, Brano Jakubović je kao jedan od osnivača sastavio listu od 10 izvođača/bendova koje bi svako trebalo da pogleda barem jednom uživo, i objasnio zašto baš njih.
1. Atheist Rap – Uvek prvi koncertni izbor. Uputstvo za upotrebu: izguglaj nabliži Atheist Rap koncert, nađi prevoz, ponesi odgovarajuće alkoholno piće i pravo na koncert!
2. La Pegatina – Katalonski bend koji na bini pravi cirkus i garantuje odličan drmoguz. Svi zainteresovani mogu ih pogledaju na Nova Rock festivalu.
3. Skindred – Rege metal atrakcija, poznata po odličnim live setovima. Sviraju kao jedna od predgrupa na zagrebačkom koncertu Prophets of Rage.
4. Mungo’s Hi Fi – Prošle godine svirali smo zajedno u Glazgovu. Njihov nastup mi je bio najbolji afterparty 2016. godine. Najtoplije preporuke za tople dane na ovogodišnjem Seasplashu.
5. Džambo Aguševi Orchestra – Ako volite brass bendove, potražite najbliži nastup ovih makedonskih mahera. Mene lično odnesu svaki put kad ih gledam.
6. Nik Kejv – 2013. godine potrefili smo se četiri puta zaredom na istom festivalu isti dan s gospodinom Kejvom. Pogledali smo sva četiri nastupa i rado bismo još koji. Da mogu išao bih u Ljubljanu.
7. Dirtyphonics – Odličan mix svih bass pravaca smiksan u uzbudljiv DJ set za ‘hajcanje’ u kasne sate.
8. Stereo Banana – Mladi rege, hip hop, drum’n’bass dvojac iz Niša. Možete ih videti na Seasplashu.
9. DJ Tagada – danas sam video da na ovogodišnjem Goulash Disko festivalu svira naš omiljeni Italijan s pariskom adresom. Preporučujem Tagadin DJ set, ali i čitav program Goulasha.
10. Gorillaz – Najbliže destinacije su Beč i Budimpešta. Koliko sam upratio imaju odličan koncert i odličan album.
“Karika” je treća pesma Marka Louisa sa aktuelnog albuma “Beskraj” objavljenog u aprilu za izdavačku kuću Lampshade Media.
Marko Louis/ Photo: Danilo Novović
Pesma je nastala u saradnji sa pevačem i autorom Adnanom Šaranom (grupa SKROZ iz BiH) koji je zaslužan za tekst i muzike dok je Marko autor aranžmana.
– Saradnja između Adnana Šarana i mene je nastala tri meseca pre nego što je izašao album. Spojio nas je naš zajednički prijatelj Vedran Vladić koji je video u nama neki zanimljivi spoj. Vrlo brzo smo se sprijateljili i pored pesme “Karika”, Adnan je napisao tekst za “Raj za avanturiste”. Veoma cenim njegov rad, pogotovo njegove tekstove i poeziju. Drago mi je da smo se upoznali na ovaj način i sarađivaćemo i u buduće – rekao je Marko.
Spot za pesmu “Karika” Marko je radio u saradnji sa Vizuelnim umetnikom Draganom Jereminovim, a o njihovoj saradnji kaže:
– Dragan je uspeo da realizuje moju ideju za ovaj spot, obogatio ju je i dodao još više emocije i ljudskosti.
Inače, Marko Louis će 25. maja od 22:00 časa održati koncert na otvarnju Mikser festivala, a ulaz je slobodan.
Inače, Djexon je član beograskog sastava Kurtoazija koji je sve popularniji kako na hip-hop, tako i na mainstream sceni.
Autor je kompletne muzike i tekstova, a pored njega na albumu se kao gosti pojavljuju i Gazda Paja, reper Fox, Young Palk, Djokaton član sastava Blaya Dub Playa…
Djexon/ Photo: Promo
“Traume 2” su nekoliko meseci najavljivane singlovima koji su pokazali raznolikost muzičkih podloga koje će se naći na albumu. Iako je dominantan rnb zvuk mogu se čuti i dancehall, trap i pop uticaji.
Kurtoazija za predstojeće leto najavljuje nove spotove i saradnje sa popularnim domaćim izvođačima, a šta je u pitanju, saznaćemo već početkom sledećeg meseca.
Posle tačno dve godine pauze, bend Centurion ponovo nastupa u Beogradu i to 27. maja u klubu Elektropionir.
Ovo će ujedno biti i prvi nastup u novoj postavi benda, a kako najavljuju prestonička publika može da očekuje pregršt autorskih pesama, svež repertoar obrada ali i par iznenađenja.
Pored benda Centurion, iste večeri nastupiće i Prototype Unleashed, takođe posle duže pauze.
Ko je propustio svirku u Božidarcu, evo prilike za popravni. Dža ili Bu nastupaju 29. maja na Letnjoj sceni Klupice (DKSG) sa početkom u 20:00 časova.
Dža ili Bu/Photo: facebook@dzailibu band
Kako najaviti bend koji ima hit godine, turneju godine, album godine, zabranu godine (koncert u Užicu) i 30 godina rada iza sebe? Da probamo…
Dža ili Bu su osnovani 1987. godine u Beogradu, na Vračaru. Dosada su objavili sedam studijskih albuma.
Aktuelno izdanje “Sedma sila” proglašeno je od strane slušalaca Radio Beograda 202 za najbolji album 2016. godine, a singl “Gasio sam mrak” za hit godine.
Dža ili Bu/ Photo: Promo
Dža ili Bu su ujedno i jedan od koncertno najaktivnijih bendova na našim prostorima. U poslednjih pet godina svirali su više od dvesta pedeset koncerata širom regiona, a tokom dosadašnje karijere održali su više od sedamsto.
Svi koji dođu na koncertu u DKSG biće u prilici da čuju presek najvećih hitova iz tridesetogodišnje karijere ovog kultnog benda.
U četvrtak, 25. maja, Kulturni centar Beograda obeležava 60 godina od kada je otvorio svoja vrata za brojne izložbe, razgovore, predavanja, koncerte i od kada je postepeno izrastao u mesto u kom se definiše i komentariše savremena gradska, evropska i svetska kultura.
Od muzičkih i filmskih festivala, promocija knjiga i originalnog dizajna, pa do organizovanja Oktobarskog salona, Likovna galerija, Dvorana kulturnog centra, Beogradski izlog i Artget su bili, i ostaće, prostori gde se kultura stvara, predstavlja, menja i pulsira u ritmu Beograda 365 dana godišnje.
Fish in oil/Photo: Promo
A šta nas sve očekuje u četvrtak na rođendanskoj proslavi…
18:00 Nastup benda Fish in oil kod fontane na Trgu Republike i performans teatra MIMART “Beline KCBeo – Grad“
19:00 Teatar MIMART u ulozi vodiča – obilazak prostora Kulturnog centra Beograda i Dvorane kulturnog centra.
19:30 Pozdravni govor i projekcije filmova i TV emisije o Kulturnom centru Beograda:
– Sam svoj pokret – dokumentarna emisija RTS-a, autorke Vojke Pajkić (30 min)
– KCB iz vizure najmlađih saradnika – kratki filmovi o KCB-u
20:00 Nastup VIS Limunada i koktel u Galeriji Artget
U svim izlozima Beoizloga: umetnička instalacija BEO ŠETAČ, autorskog tima nAnAnA (Nena Skoko Snežana, Vesna Pejović i Dragana Marković)
Gitarski virtuoz Borislav Borko Mitić nastupiće prvi put uživo u klubu Fest, u petak 26. maja.
Instrumentalista sa sjajnom internacionalnom karijerom i muzičar koji je svirao sa gotovo svim značajnim gitaristima današnjice, zemunskoj i beogradskoj publici predstaviće se u nesvakidašnjem, akustičnom izdanju. Borko će u Festu izvoditi svoje instrumentalne kompozicije aranžirane za dve gitare, uz podršku kolege Nebojše Mitrovića, a njihov nastup svakako će biti nešto što dugo nismo imali priliku da čujemo na ovim prostorima.
Ovaj poseban momenat iskoristili smo da sa Borkom proćaskamo na temu razlike između akustične i električne svirke i nagovestimo kakva to senzacija očekuje publiku u kultnom zemunskom klubu.
Važiš sa gitaristu oko kojeg sve pršti i seva, što podrazuvema glasnu i mocnu električnu gitaru i mnogo vati, zašto si se odlučio za akustičarski nastup?
– Trenutno sam fasciniran tim akustičnim zvukom. Nalazim puno strasti u vibraciji najlonskih žica akustične gitare koju električna gitara nema. Zaljubljen sam u taj poetični mistični ton koji nekako ide daleko u prošlost, u maštu… do obronaka Pirineja, Sevilje, uz eho nota svih španskih vituoza koji su nekad pretočili svoju dušu u zvuk gitare jednom negde u dalekoj Andaluziji, u noćima pored vatri. Planiram da uradim jedan akustični album u budućnosti koji će biti mešavina neoklasike i flamenka. Meni je to interesantna promena i veliki izazov. Ja ću svakako i dalje svirati električnu gitaru i naravno da planiram uskoro neke nastupe sa svojim električnim triom ovog leta po Srbiji i regionu. Ovaj projekat sa akustičnom gitarom je zapravo više – za moju dušu.
Koja je najvažnija razlika između nastupa sa bendom i električnom gitarom i ovog akustičarskog?
– Daleko je intimnije ovako biti sam sa akustičnom gitarom pred slušaocima i mnogo je direktnije, iskrenije na neki način. Ponekad prateći bend pokriva određene slučajne promašaje i nedostatke u izvođenju, a ovako kad su samo jedna ili dve gitare u pitanju, sve se čuje – svaka nijansa u fraziranju i mora se baš paziti da svaki ton bude savršeno odsviran. Takođe, sa akustičnom gitarom nema overdrajv pedala, pojačala, distorzije, sustejna tipičnog za električnu gitaru od čega rok gitaristi zavise, pa je ovde sve samo u prstima, tj. rukama gitariste… Nema olakšica – kako odsviraš to ti je. Ali, akustična gitare može zazvučati itekako žestoko. Dovoljno je samo setiti se velikih virtuoza poput Paka Delusije ili Al Dimeole i njihovih furioznih interpretacija.
[accordion title=’Najbolja je ona gitara koju zaista voliš’ open=’true’]
Koju bi akustičnu, a koju električnu gitaru preporučio početnicima, klincima koji tek uče da sviraju? – Onu gitaru koja ih privlači kad je vide i inspiriše da sviraju kad je uzmu u ruke. Bitna je ta ljubav na prvi pogled, bez obzira na kvalitet instrumenta…[/accordion]
Na kojoj gitari sviraš, ima li ona svoju istoriju, možda…?
– Trenutno sviram na “Godin – grand concert” gitari sa najlonskim žicama koju sam dobio lično od gospodina Roberta Godina, vlasnika te kompanije prilikom jednog susreta pre dosta godina u Montrealu, gde sam tada živeo (na fotografiji u vrhu – nap.a.t.). To je kanadski brend gitara koji je vrlo uspešan u svetu. Koriste ih sjajni gitaristi kao Džon Meklaglin ili Stiv Stivens (Bili Ajdol). One najbolje od njihovih modela, kao što je ova moja, se prave ručno u Kanadi, u provinciji Kvebek, u malom gradicu La Patri i to uglavnom od kanadskog drveta. Ona je sad sa mnom u Beogradu i na njoj najradije sviram.
Borislav Mitic/Photo: D. Cvetanović
Zbog čega si se odlučio baš za klub Fest?
– Fest je jedan od najstarijih kultnih rok klubova u našem gradu. Ja sam mnogo puta odlazio tamo na svirke drugih muzičara, ali nikad lično nisam svirao na toj bini. U razgovoru s vlasnikom Festa tokom nedavnog masterklasa mog poznanika gitariste Gus G (Ozi Ozborn) u Festu, došlo je do sugestije za moj nastup tamo i odlučili smo da to bude sada. Mnogo odličnih gradskih gitarista je tamo već sviralo tokom godina, pa će biti uzbudljivo i lično nastupiti u tom prostoru i ostaviti neki nov trag u sećanju onih koji te večeri dođu da me slušaju.
Šta publika koja u petak, 26. maja dođe u Fest treba da očekuje od tebe i Nebojše?
– Sviraću sopstvene instrumentalne kompozicije sa svoja četiri solo albuma, aranžirane za dve gitare. Zanimljivo je čuti kako moje agresivne rok stvari počnu da zvuče potpuno drugačije u novim, pitomijim verzijama. Ljudi su uglavnom prijatno iznenađeni i dobijam puno komplimenata za ove akustične varijacije. Stara virtuoznost je i dalje tu, ali u nekoj novoj, možda zrelijoj i delikatnijoj formi. Publika u petak može da očekuje moj svirački maksimum, koji ja svaki put ostavim na bini, puno virtuoznih momenata, dubokih emocija i lepih melodija… a ovog puta sam baš inspirisan da to bude izvođenje za pamćenje. Želim da slobodni, virtuozni, divlji zvuk gitare i dalje živi u ovom gradu, i da pronosim dalje taj iskreni muzički plamen začet ovde, nekad, od strane najvećih gitarskih majstora sa ovih prostora pre mene, i dam ga nekim novim klincima.
Promocija diska “Srpska kraljevska muzika dinastije Karađorđević” Jasmina Janković – klavir (Metropolis Music) održaće ce na Belom dvoru 25. maja sa početkom u 19:00 časova.
Na promociji će govoriti NJ.K.V. Prestolonaslednik Aleksandar II, prof. Ljiljana Čanić (glavni i odgovorni urednik Metropolis Music), gospodin Dragomir Acović (predsedavajući Krunskog saveta), dr Aleksandra Paladin (muzikolog) i prof. dr Jasmina Janković (klaviristkinja).
U nastavku promocije nastupiće prof. dr Jasmina Janković u okviru zvučne prezentacije izdanja. U muzičkom delu programa, pored Jasmine Janković, učestvuju i Aleksandra Lojanica (sopran), Tijana Vučković (mecosopran), Goran Krneta (bas).
– Dela posvećena kraljevskoj dinastiji Karađorđević nastala tokom XIX i početkom XX veka predstavljaju autentičnu sliku srpske klavirske muzike toga doba, čije je utemeljenje u pijanističkoj tradiciji romantizma predstavljalo značajnu osnovu za razvoj novih stilskih jezika, koji su obeležili vreme koje je dolazilo – izjavila je dr Aleksandra Paladin.
Jasmina Janković/ Photo: Promo
Profesor dr Jasmina Janković – redovni profesor, pijanista, doktor književnih nauka i autor projekta Srpska klavirska muzika, rođena je u Beogradu gde je uporedo završila Petu beogradsku gimnaziju i Srednju muzičku školu Stanković.
Diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu na katedri za klavir, u klasi prof. Mirjane Šuice Babić. Zvanje magistra stekla je na dva fakulteta: FMU u Beogradu, u klasi prof. Arba Valdme, kao i na Konzervatorijumu Čajkovski u Moskvi, u klasi prof. Dmitrija Baškirova.
U svojoj karijeri Jasmina Janković je održala više stotina koncerata u zemlji i inostranstvu, od kojih je posebno zapaženo 40 tematskih resitala u Parizu, koncerti u sedištu UNESKO 1996. i 2000, koncert na Svetski Dan muzeja (2012), gde je prezentovala nematerijalnu kulturnu baštinu Srbije u Parizu.