Samanta Gejmer zatražiće pred sudom u Los Anđelesu da se zatvori slučaj protiv reditelja Romana Polanskog po optužbi da ju je silovao pre 40 godina.
Samanta Gejmer 1977./Photo: arhiva
Gejmerova namerava da podrži tezu da je reditelj već izdržao kaznu za zločin iz 1977, kada je ona imala 13 godina, rekao je advokat Polanskog, Harland Braun.
– Dolazi sa suprugom zato što je umorna od slučaja koji traje 40 godina. Želi da završi sa tim – rekao je Braun.
Sud treba da presudi da li zahtev Samante Gejmer može da se uzme u obzir.
Polanski je optužen da je drogirao i silovao devojčicu u kući glumca Džeka Nikolsona 1977. Reditelj je priznao da je imao seksualni odnos s njom kada su teže optužbe odbačene i proveo je 42 dana u pritvoru pre nego što je pušten uz kauciju, a zatim pobegao u Francusku.
Gejmerova je ranija izjavila da je oprostila Polanskom i više puta rekla da želi da se slučaj završi.
I danas Polanski (83) živi u Francuskoj. Sa 21 dugometražnim filmom, on je osam puta nagrađivan nagradom Cezar, dva puta za najbolji film, “Tesa” (1980) i “Pijanista” (2003), za koji je dobio i Oskara, i četiri puta kao najbolji reditelj.
Trebalo je da prođu dve decenije da nas Deni Bojl ponovo vrati na pločnike Edinburga, u okruženje luzera i propalica, koje je tako slikovito u svom hit romanu opisao Irvin Velš.
Toliko je trajalo isčekivanje ljubitelja ovog kultnog umetničkog miksa – romana i filma da vidi sudbinu antiheroja Marka Rentona i njegovih kompanjona u propadanju.
Trainspotting 2/Promo
Za gledanje T2 je veoma važno da ga ne upoređujete sa prvim delom. Jer Trainspotting je bio remek-delo reditelja Denija Bojla koji će u nastavku svoje karijere dosegnuti i do Oskara za film “Slumdog Millionaire” 2008. godine, ali i uraditi čitav niz veoma zrelih i ozbiljnih filmova koji su bili nominovani za najveću svetsku filmsku nagradu poput “127 Hours” ili “Steve Jobs”. Deni Bojl se sigurno može smatrati jednim od najznačajnijih britanskih filmskih stvaralaca poslednjih decenija.
Kao i za većinu sličnih nastavaka kultnih filmova važi pravilo da pokušavaju da zaokruže priču ali i da naprave dodatni komercijalni uspeh na ,,staroj slavi” prethodniika. I Deni Bojl se možda ,,upecao” u ovu umetničku ,,zamku”, iako je daleko od toga da je T2 loš film. Šta više, može se reći da je za današnju filmsku produkciju više nego solidno ostvarenje. Ključna mana je što ga porede sa legendarnim ,,generacijskim” filmom. Razlika između ova dva filma, vremenski ograničena sa dve decenije, najbolje se vidi se i u povremenim ,,fleš-bekovima” i sekvencama iz prvog dela. Suštinski, Bojlov filmski pogled u T2 je više umiven, a mnogo manje dokumentaristički surov u prikazivanju života “malih” ljudi iz Edinburga.
U T2 – stara ekipa je na ponovo okupu – Mark (Juan Mekgregor), Begbi (Robert Karlajl), Spud (Juan Bremner) i Sajmon (Džoni Li Miler), ali kao da 20 godina koje su protekle od dogadjaja u prvom delu nisu ništa promenile u njihovim gubitničkim pričama. Kao i likovi, i glumci su izgubili ponešto na njihovoj “dokumentarnosti” iz prvog dela, tako da T2 pomalo liči na sekvencu “šta je bilo na kraju sa njima”.
U svakom slučaju, ni jedan od glavnih junaka nije uspeo da pobegne od svoje sudbine – Begbi je “odležao” svoje grehe u zatvoru, iz kojeg uspeva da pobegne, pokušavajući ponovo da se vrati u “kriminalni biznis” zajedno sa sada već odraslim sinom, kome kriminal nije životno opredeljenje (na razočarenje svog oca). Spud je i dalje neuspešno lečeni narkoman, sa epizodom porodičnog života, dok je Sajmon i dalje sitni prevarant u potrazi za svojim ,,poslom života”. Mark je pokušao da pobegne od svoje više ili manje gubitničke sudbine, ali ga život vraća skoro na početak, sada sa 20 godina više.
Ali Mark kao da zaboravlja da mu stari prijatelji možda nisu oprostili u potpunosti prevaru od pre dve decenije, kada ih je praktično ostavio na cedilu. U suštini, u T2 glavni junaci prolaze kroz svojevrsnu “mini katarzu” i još jednom se suočavaju sa životom koji im je sudbina namenila. To ume da bude bolno, posebno kada još jedan njihov pokušaj da nešto promene bude neuspešan.
Koliko god je Trainspotting 1996. godine bio inovativan i umetnički revolucionaran, toliko je T2 “običan” film, pomalo uklopljen u savremeni filmski kliše – iako se sigurno ne može reći da je loš, jer je Bojl ipak zadržao deo atmosfere iz prvog filma, dosta dobru muzičku podlogu i ipak vrlo kreativnu glumačku ekipu, koja u suštini ne može da omane.
Muzika, koja je bila veoma važan element prvog dela, u T2 nije tako upečatljiva, ali je funkcionalna – od Queen i Blondie, do Young Fathers, Fat White Family, Rubberbandits i naravno potsećanje na Underworld. Interesantan soundtrack.
Dakle, ukoliko ne zahtevate previše, Trainspotting 2 je film koji zaslužuje da se pogleda.
Ako je neko rado viđen muzičar u regionu kojeg publika podjednako ceni i uvažava širom bivše Jugoslavije onda je to Damir Urban.
Karijera mu je išla vrtoglavom uzlaznom putanjom još od pjesme “Budi moja voda”, super-hitom kojim je početkom devedesetih kao frontmen riječkog sastava Laufer ‘zapalio’ radio i TV stanice. Ali tu nije stao i pokazao je da je jedan od vodećih autora na ovim prostorima nastavljajući da gradi solo karijeru.
Njegov sadašnji bend Urban & 4 aktuelan je već dve decenije i koncertno je aktivan više nego ikad, a uoči nastupa na ovogodišnjem Nekar OK festu, 2. jula na Tjentištu, dao je obiman intervju za Buka magazin, iz kojeg prenosimo neke delove.
Na mestu gde će se odvijati OK fest odigrala se poznata bitka iz 2. svetkog rata, bitka na Sutjesci, u kojoj su se partizani borili protiv fašista, a Urban smatra da fašizam nije ni mrtav ni pobeđen. Naprotiv…
– Ne, naravno da fašizam nije pobjeđen, on je vremenom samo promjenio naziv. Možda će se danas, sutra ili za sto godina on zvati drugačije, neće se zvati fašizam niti će ti ljudi smatrat da su oni fašisti i da imaju sa tim ikakve veze. Biće drugačije odeveni i sa drugim nazivom, ali će princip biti isti. Fašizam neće biti pobeđen zato što će uvek postojati mala grupa ljudi sa istim interesima da zadrže svoje pozicije i vlast što je moguće duže. Tu ne mislim samo na političku vlast nego i na zaradu, ekonomiju, kapital i ceo sistem. Ti ljudi će uvek pokušavati da igraju na kartu nacije. Zapravo nije problem kad se svoja nacija voli, nego kada se ta ljubav počne vrednovati da voliš naciju onoliko koliko mrziš druge. To je problem koji i na prostoru bivše Jugoslavije sad dolazi do izražaja. Bitka za solidarnost, ljubav, slobodu nije još dobijena i ona je stalni proces. Ta bitka traži i od nas danas angažman i tražiće i u budućnosti nove žrtve tako da se ta borba odvija oduvek i odvijaće se zauvek.
Urban se osvrnuo i na probleme današnje omladine za koje su, kaže, najmnje krivi sami…
– Ako i postoji nekakav problem omladine nemoguće je kriviti njih za taj problem. Svaki problem koji određena generacija iskusi je obično zakuvala i stvorila generacija pre njih, što znači da smo mi krivci za njihovo eventualno loše stanje, ja, nešto mlađi od mene i nešto stariji od mene. Mislim da je problem što su im tehnologija i internet pružilli iluziju socijalizacije ali to je vešto smišljena marketinška stvar gde su oni razjedinjeni i gde se svi pokazuju jedni drugima bolji nego što jesu. Kada komunicirate preko interneta u stanju ste i da izbrišete pojedinu rečenicu, popravite fotografiju, izaberete kako ćete se plasirati i koliko pametni želite da ispadnete. Teško da se ta komunikacija odvija na prirodan način kao što se odvija kad ljudi pričaju bez tehnoloških pomagala. Nažalost, tehnologija je umesto da ih zbliži – udaljila. Živimo u svetu gde pametan, mlad čovek treba dobro da razmisli koju će informaciju prihvatiti. Za sve postoji interes i svi su vlasnici nekakvih medija potencirajući određenu priču i teško je danas biti pametan. Ne bih voleo da budem u koži mladih ljudi koji tek treba da izgrade svoj stav o životu.
Kompletan intervju sa Damirom Urbanom možete pročitati na 6yka.com
Trenutno možda najkontroverzniji svetski roker Alis Kuper objavio je novu pesmu, prikladnog naslova – “Paranoiac Personality”.
To je za fanove prvi nagoveštaj kako će zvučati njegov novi album “Paranormal” koji stiže krajem jula.
Novi album snimljen je s originalnom postavom benda Alice Cooper, producirao ga je Bob Ezrin, a među gostima su Leri Mulen Jr iz U2, Bili Gibons iz ZZ Top, kao i legendarni Rodžer Glover iz Deep Purple.
Alis Kuper/Photo: Promo
Spisak pesama na albumu “Paranormal”: Paranormal
Dead Flies
Fireball
Paranoiac Personality
Fallen In Love
Dynamite Road
Private Public Breakdown
Holy Water
Rats
The Sound Of A
Upravo takvu, laku odluku, 11. juna 1960. doneo je mladi liverpulski bubnjar Tomi Mur, kada je odlučio da napusti “neperspektivni” bend The Silver Beatles i vrati se svom poslu vozača viljuškara u fabrici boca Garston.
Tomi Mur/Photo: Wikipedia.org
Njega je u bendu nakratko zamenio Norman Čepmen, koji je samo posle tri nastupa pozvan u Nacionalnu službu. Bez bubnjara i bez posla tokom nekoliko nedelja, bend odlučuje da unajmi Pita Besta 12. avgusta, samo dan pred odlazak u Hamburg i pokušaj da se nametnu tamošnjoj klupskoj sceni, tada najboljoj u Evropi. Kao The Beatles.
Ostalo je istorija.
U kojoj je ostao zaboravljen Tomi Mur. Zbog jedne loše odluke…
Tomi je umro 1980. od tumora na mozgu. Ovo je jedan od malobrojnih dokumentaraca koji mogu da se pronađu o njemu:
Holivudski glumac Kijanu Rivs glumiće u ruskom filmu o Pipi Dugoj Čarapi, gde će igrati oca devojčice, otkrio je producent filma na marginama Međunarodnog ekonomskog foruma u Sankt Peterburgu.
On je precizirao da film pod nazivom “Pipi”, za koji se očekuje da će biti završen 2019, neće u potpunosti pratiti radnju knjige švedske autorke Astrid Lindgren, ali će biti zasnovan na njenom sižeu.
Rivs će igrati jednu od vodećih uloga – lovca na veštice.
Čini se da se veze zvezde “Matriksa”sa Rusijom razvijaju. Krajem maja on je neočekivano došao u Sankt Peterburg da snimi deo romantičnog trilera “Sibir” Metjua Rosa, koji je oduševio njegove ruske obožavaoce. Neki su čak organizovali i igru potrage nazvanu “Pronađi Kijanua u Sankt Peterburgu”.
Pop zvezda Kejti Peri u petak je objavila novi album, četrvti po redu, “Witness”. Ona je tim povodom krenula na promociju po Evropi, a organizovala je i live stream za svoje obožavatelje.
Stream je trajao 24 sata i ljubiteji njenog lika i dela mogli su da zavire u život jedne od najvećih pop zvijezda današnjice.
Kejti Peri/Photo: facebook@katyperry
Ipak, u jednom momentu, Kejti je odlepila…
– Mislim da sam jaka kada sam Kejti Peri – priznala je pop pevačica.
– Nekad nisam jaka kada sam Ketrin Hadson (njeno pravo ime) – dodala je.
– Ljudi pričaju o mojoj kosi zar ne. Ne dopada im se ili žele da je duža. Očajnički želim da budem Ketrin Hadson. Ponekad ne želim da izgledam kao Kejti Peri. To je delimično razlog zašto sam se ošišala – ja želim da budem takva – rekla je Kejti i u tom trenu streming je prestao.
katy talking about how she doesn’t want to be katy perry anymore breaks my heart pic.twitter.com/3GOYCnnH0A
Kejti je u jednom od intervjua koje je dala u poslednjih nedjelju dana priznala da se umorila od posla. Rekla je da je na turneji bila dve godine i imala preko hiljadu koncerata kao i da je pola godine dala sebi odmor da se posveti svojim mislima, porodici, prijateljima.
Neretko se mogu čuti i komentari da bi Kejti mogla da nasledi koleginicu Britni Spirs i doživi nervni slom.
Adam Vest, američki glumac, poznat po ulozi u televizijskoj seriji “Betmen”, preminuo je danas u 88. godini.
Kako prenosi BBC, Vest je izgubio bitku sa leukemijom, a vest o smrti je saopštila glumčeva porodica.
Adam Vest/Photo: facebook@adamwest
Vest je rođen 1928. godine u saveznoj državi Vašington. U karijeri koja je trajala od 1954. godine, Vest je igrao u skoro 200 filmova i serija, a bavio se i pozajmljivanjem glasa crtanim junacima.
Najznačajniju ulogu ostvario je u prvim ekranizovanim verzijama priča o Betmenu, koje su emitovane tokom šezdesetih godina prošlog veka. Njegovo zabavno oslikavanje čoveka-šišmiša imalo je kultni status.
Pozajmio je i glas jednom od junaka popularne animirane serije “Family Guy”.
Konačno, stigle su još dve potvrde od bendova koji će u petak, 16. juna učestvovati na danu rokenrola i urbane kulture u Čumićevom sokačetu.
Program koji će, pored svirke, činiti promocije knjiga, premijere spotova, preslušavanje nekih starih, dobrih ploča i… još neka iznenađenja 😉 ovog puta će potpuno opravdati naš moto #rokenrolsvuda.
U potpuno atipičnom prostoru središta Belgrade Design Districta (nekada poznatog kao Tržni centar Čumić), u petak popodne će, pored već najavljenih Orkestra gitara Rok Cirkus, bendova Trnje i Plutonia, nastupiti i mladi BG muzičar DAGO sa svojom gitarom i loop pedalom.
Dago/Photo: Promo
Uoči svetskog Dana muzike, 21. juna, Book&Roll Open Day rešio je da oda počat Džimiju Hendriksu, po mnogima najboljem gitaristi svih vremena, a teško da postoji bolji način za to od svirke beogradskog trija Freedom – The Jimi Hendrix Experience tribute benda.
Freedom trio/Photo: Facebook
Dakle, stvarno mnogo dobre muzike za jedno popodne…
Posle godinu dana autorskog rada, bend Dusi po prvi put nastupa uživo 16. juna u klubu Vrtoglavica od 22:00 časa. Podrška na bini biće bendovi Sanitarium i Dinamit, a specijalni gosti mladenovački bend Desert Fox.
Dusi/ Photo: Facebook @dusibend
Alternativni rok bend Dusi formiran je u leto 2016. godine, a članovi su: Nikola Perazić (gitara), Miloš Stanković (bas), Stefan Slavković (bubanj) i Mijat Ćosić (vokal).
Dusi će na koncertu pored autorskih pesama, svirati i obrade poznatih domaćih i stranih alternativnih, hard rok i metal bendova kao što su Bjesova, Alice in Chains, Tool, Nirvana, EKV, Led Zeppelin, Soundgarden, Pantera, Metallica, Megadeth, Sepultura, System of a Down, Ramones, Goblini…
Sanitarium/ Photo> Facebook @SanitariumBend
Sanitarium je petočlani beogradski pank/rok/metal bend koji je počeo sa radom krajem marta 2016. godine.
Tekstove i muziku rade sami, a na koncertima pored autorskih pesama sviraju i obrade poznatih bendova. Bend Sanitarium čine: Nenad Živković Žile (vokal), Marko Narančić Narke (gitara), Nikolić Bojan Ćela (bubanj) i Uroš Pajić Paja (gitara, bas gitara).
Desert Fox/ Photo: Facebook @desertfox666
Specijalni gosti na koncertu biće metal bend iz Mladenovca, Desert Fox. Bend je osnovan u februaru 2016. godine sa ciljem da svira obrade omiljenih bendova – Pantera, Metallica, Megadeth, Down, Alice in Chains, Judas Priest…
Krajem marta 2017. godine počinju sa autorskim radom orijentišući se više na groove/southern/thrash zvuk na unikatan način. Na prvom održanom Bass player festivalu u Mladenovcu osvojili su nagradu za najbolji bend po izboru publike.
Članovi benda Desert Fox su: Stevan Aleksandrović (vokal), Kristijan Simić (ritam gitara), Miša Milosević (gitara), Viktor Kiralj (bas) i Vukašin Čokić (bubnjevi).