Ljubitelje tvrđeg zvuka obradovaće informacija da na Ušće stiže kultni beogradski punk bend Direktori. Jedan od najboljih domaćih bendova 90-tih godina koji se 2006. posle desetogodišnje pauze vratio na scenu, nastupiće u četvrtak. 17. avgusta.
Majstori “melodične buke i ljubitelji piva”, za koje fanovi vole da kažu da su “opako dobri, brutalni i direktni”, za nastup na Beer Festu spremaju pank/ska hitove i obećavaju dobar provod uz kultne pesme: “Čistićete ulice”, “Ide voz”, “Bando crvena”, “Ko je svetski šampion”, “Volimo pivo”, “Životinjska farma”…
Mortal Kombat/ Photo: Marko Ristić
Istog dana, u nešto ranijem terminu, nastupiće beogradski metal pank bend Mortal Kombat. Bend postoji od 2009. godine, a svoju muziku bazira na tvrdom zvuku i provokativnim tekstovima.
Škrtice/ Photo: Promo
Trećeg dana Belgrade Beer Festa ( 18. avgusta) koncert na Ušću održaće bend Škrtice. Grupa sastavljena od dobro poznatih muzičara iz tri generacije i četiri benda, koju predvodi Zoran Kostić Cane, doneće na Ušće novu energiju, snažnu muziku i prepoznatljiv vokal kroz numere sa prvog albuma: “Kulise”, “Horizonti”, “Tik- tak”, “Mudrolije”, “Zaborava nema”.
– U ovoj eksplozivnoj smesi ima svega: panka, hard roka, novog talasa, hard kora, eksperimentalne muzike, ona ne ostavlja ravnodušnim nikoga ko to čuje – poručuju Škrtice.
Zabranjeno pušenje: Photo: Saša Midžor Sučić
U petak, 18. avgusta, nastupiće i legendarno sarajevsko Zabranjeno pušenje. Lider benda Sejo Sekson najavljuje nastup na Ušću kao spoj mladosti (u publici) i iskustva (na bini), a na pitanje koliko je nostalgičan kada se seti prvog nastupa na Belgrade Beer Festu kaže:
– To je prvi naš veliki koncert u Beogradu. Ono što je meni ostalo u sećanju je da sam se to veče prvi put u životu budio iz sna, jer je stvarnost bila lepša od sna. Bio je to dan kada smo doživeli lep i topao doček, što čovek retko kada doživi i čega ću se sećati kao najlepšeg trenutaka u ovom poslu. Period od pre 15 godina na muzičkoj sceni ne vidim kroz nostalgiju. Nisam preterano nostalgičan i danas postoje isti bendovi koji su postojali pre 15 godina, samo Azra i Bijelo Dugme fale, manje više svi su tu, a da rok scena živi dokazuju i festivali kao što je Belgrade Beer Fest.
Ovogodišnji 15. Belgrade Beer Fest održaće se od 16. do 20. avgusta na Ušću.
Još su prošle godine počele glasine da Džo Peši pregovara o pridruživanju Martinu Skorsezeu i Robertu De Niru u Skorsezeovoj ekranizaciji “The Irishmana”, priče o životu gangstera Frenka “Irca” Širana i njegove povezanosti sa slučajem Džimija Hofe.
Scenario je napisao Stiv Zejlijan, a zasnovan je na romanu “I Heard You Paint Houses”, autora Čarlsa Branta.
Martin Skorseze i Robert De Niro/ Photo: Facebook @scorsese
U međuvremenu se ispostavilo da su glasine tačne, jer se Peši pridružio Skorsezeu, De Niru, Al Paćinu i Harviju Kajtelu u Netflixovom “Ircu”.
Inače, Peši je već neko vreme u penziji i retko ga viđamo na velikim ekranima. Izgleda da je bio potreban neko kao Skorseze ili projekat kao što je “Irac” da ga vrati u igru.
Džo Peši/ Photo: Facebook @JoePesciOfficial
“The Irishman” je definitivno film koji sa nestrpljenjem čekamo sledeće godine u bioskopima. Možda ne zbog tematike, ali sigurno zbog velikih imena koja se u njemu pojavljuju.
I još zbog nečega… De Niro, Al Paćino i Peši u filmu će biti podmlađei specijalnim efektima, bar nekih 30 godina.
Sećate se filma “Goodfellas”? Da… i tada su u timu bili Skorseze, De Niro i Džo Peši…
Gitarista kultnog Pink Floyda, Dejvid Gilmur, održao je u julu prošle godine dva koncerta u Pompeji. Bio je to povratak, posle 45 godina, i filma “Pink Floyd Live At Pompeii” Adriana Mabena.
Set-lista sastojala se od pesama s Gilmourovih solo albuma “On An Island” i “Rattle That Lock”, ali i hitova Pink Floyda.
Gilmurov nastup sniman je sa namerom da se materijal pretoči u koncertni film, pa je tako prošlog meseca objavljeno da 13. septembra u bioskope stiže “David Gilmour Live At Pompeii” u režiji Gavina Eldera.
I dok film ne stigne i do naših bioskopa moraćemo da se zadovoljimo trejlerom…
Sećam se tačno trenutka kada sam prvi put čuo “Irenu” od Novembra, bilo je to pre više od dvadeseg godina, negde 1994. na olupanom tranzistoru made in EI Niš koji je moj matori držao u svojoj mašinskog radionici u podrumu. Taj stari tranzistor bio je stalno namešten na jedno isto mesto na skali – Radio Beograd, jer ćale je voleo da sluša Minimaksa i njegovu sada već legendarnu emisiju “Tup-tup” koja je išla nedeljom u podne. Pre nje, ako me pamćenje ne vara, išla je neka emisija o domaćem rokenrolu i okviru nje top-lista na kojoj je “Irena” dugo vreme zauzimala visoko mesto. Uprkos ratu i sankcijama, niška rokernol scena tih dana bila je veoma aktivna i veoma raznovrsna i Novembar je, s pravom, bio njena perjanica. “Irena” je bila, može se to slobodno reći, posle dugog vremena, prvi pravi hit nekog benda iz Niša a da to nisu Galija ili Kerber.
Prvi album Novembra izašao je takođe u Nišu kao prvo (i, nažalost, jedino) izdanje nezavisne kuće “No man’s land” koju je pokrenuo Zvonko Karanović, tada vlasnik muzičke radnje a sada poznati i priznati srpski pesnik i romanopisac čija pesma “Rođendan” se našla na albumu. Po mnogo čemu je “Deguelo” ostao kultna i antologijska ploča, na njoj je kao gost na akustičnoj gitari svirao Milan Mladenović i ona je, sasvim opravdano, donela Novembru status jednog od najperspektivnijih domaćih bendova devedesetih. Prema nekima, to je i prvi CD nekog niškog benda.
Uspon je nastavljen i albumom “Bluz južne pruge” a treći album “Licem prema zemlji” je obeležio prelazak u novi milenijum. Meni lično, taj album je značajan jer je izdan u Nišu, od strane SIIC-a (Studentski informativno izdavački centar) koji je poznat kao izdavač kultnog pop-magazina “Pressing”. Otprilike u to vreme sam i uopoznao Kostu. Dobio sam posao kao tehnički urednik u “Pressingu” i tako na neki način postao “vezan” za taj album i konkretno sam bend, tako da je “Licem prema zemlji” bila neka vrsta redakcijske “lektire” pošto se disk stalno vrteo na plejeru. SIIC je u to vreme takođe imao studentsku emisiju “Desetka” koja je išla na Drugom programu Radio Niša. Ekipa koja je radila tu emisiju bila je skupljena po principu koca i konopca a “Desetka” je išlo svaki dan od sedam uveče. Jedan od tonaca na radiju, zadužen za nas klince, bio je upravo Kosta. Bio je profesionalac, znalac svog zanata, dobar kolega, zabavan, odgovoran… Sećam se da mi je objasnio kako Ramonse možeš lako da skidaš ako isključiš jedan zvučnik. Stalno je u set-listu emisije ubacivao neke pank bisere koje do tad nismo čuli tako da je rad sa Kostom bio i neka vrsta edukacije. A bilo je i dobrog zezanja. Sećam se da smo za jednu novogodišnju emisiju radili skeč u kome je kolega glumio Ciganina muzikanta koji najavaljuje gde će svirati za doček. Orkestar se zvao “Zlatni dijamanti” i kolega je najavio i predgrupu – “Neki Decembar, Januar… tako nešto…”. Kosta je znao dobro da primi šalu na svoj račun pa nam je odgovorio tako što je iz kontrolne sobe zavrteo “Tako mlad i tako čist.”
Goran Kostić Kosta/Photo: facebook
Tih dana se u Nišu baš sviralo… Banovina, Pravni, Andergraund… Kosta je počeo da svira i sa drugarima u bendu Proces i na neki način postao idol i mecena mladim muzičarima. U njegovoj pojavi nije bilo foliranja i nadmenosti, bio jednostavan i direktan. Nakon što je Radio Niš ugašen udruženom zločinačkom organizacijom beogradskih i niških mediokriteta koji su u tome videli način da se dodvore političarima iz prestonice, Kosta je, baš kao i mnogi, morao da ode. Poslednjih godina se bavio prodajom instrumenata i muzičke opreme i za divno čudo, Novembar je svirao više nego ikad.
Niš se nikad nije odužio Kosti. To je, prosto, fakat. Novembar je, de facto, bio institucija grada, ali ljudi koji su se u tom gradu nešto pitali, slabo su marili ne samo za istaknute bendove, nego i rokenrol kao takav. Osim toga, muzika koju je Novembar svirao bila je muzika pobune, a to nikako ne može da se spusti u vaćaroški glib dnevne politike. A stari panker Kosta svakako nije bio neko ko će zarad sitnog ćara da se slizava sa polupismenim političarima operisanim od sluha. On je furao svoju priču, tvrdoglavo živeo svoju muziku, istrajavao u svom buntu i neprilagođenosti… Poslednjih godina u Nišu sam ga viđao svud, kao duha, veliki, dobroćudni momak u rokerici i sa tragovima sede u kosi. Dolazio je na koncerte mladih i neafirmisanih bendova, družio se s muzičarima i umetnicima, sreli bi se tako, u prolazu, u “Black Stage”-u, “Feedbacku”, u Kazandžijskom sokačetu, periferijskim birtijama… Kao da nismo živeli u Nišu, nego u nekoj staroj pesmi Azre.
Iako se sećam tačno te 1994. i “Irene” na talasima Radio Beograda, ne mogu nikako da se setim kada sam zadnji put sreo Kostu. A sretali smo se po gradu relativno često. Otišao je iznenada, bez najave, bez pozdrava… Ali muzika ostaje. I sasvim sam siguran da će Kosta i Novembar tek ponovo biti “otkriveni”, da će, kako vreme prolazi, ono što su snimili dobiti na težini.
Ostaje žal što nas je jedan od najvećih niških rokera napustio tako rano…
Tako mlad i tako čist.
Dok pišem ovaj tekst, još čujem njegov glas, kako mi iz neke nebeske kontrolne sobe poručuje:
“Dekso, nemoj da si opet izašao iz studija dok ne spustim regler…”
Lana del Rej objavila je dva singla koja će se naći na novom albumu “Lust for Life” čije je objavljivanje zakazano za 21. jul.
Reč je o numerama “Summer Bummer” i “Grupie Love” koje su snimljene u saradnji sa ASAP Rocky i Playboi Carti.
“Summer Bummer” je kombinacija čuvenog melanholičnog hipsterskog Laninon fazona sa hip-hop elementima, dok “Grupie Love” mnogo više podseća na čuveni kalifornijski zvuk koji pevačica godinama neguje.
Lana je u intervjuu za “Harpersbazzar” izjavila da je snimila četiri numere na kojima repuje, ali su se njen producent i ona složili da je najbolja bila na numeri “Grupie Love” i da su se za nju odlučili kad je promocija i album u pitanju.
Holivudska glumica Šarliz Teron nazvala je Holivud industrijom “kao iz pećinskog doba” jer retko omogućava ženama da režiraju visokobudžetne filmove.
– Stidim se što sam dro industrije koja nikad nije dozvolila ženama da rade sa višim budžetom nego što je bio budžet za “Wonder Woman” – rekla je glumica za Variety.
Film “Wonder Woman”, koju je režirala Pati Dženkins, imao je budžet od 149 miliona dolara, a ostvario je zaradu od 746 miliona dolara. Taj film postao je najuspešniji film koji je režirala žena, nakon što je prošlog meseca premašio prihode filma “Mamma mia” iz 2008. godine.
Teron, 41-godišnja oskarovka poreklom iz Južne Afrike, ukazala je i na nedostatak akcionih filmova sa ženama kao glavnim likovima.
Njeni komentari stižu pred izlazak njenog novog filma “Atomska plavuša”, u kojem glumi britanskog agenta MI6 iz 1980-tih godina u Berlinu.
Glumica, koja je osvojila Oskara u filmu rediteljke Peti Dženkins “Monstrum”, odigrala je još jednu akcionu ulogu u filmu “Pobesneli Maks: Autoput besa” (Mad Max: Fury Road).
Govoreći za Variety, Teron je rekla i da žali što retki uspesi žena u žanrovima u kojima dominiraju muškarci, nisu iskorišćeni.
– Imali smo takve trenutke, gde žene stvarno pokažu šta umeju i postignu neverovatan uspeh, jer sruše neka uvrežena mišljenja – rekla je i dodala:
– Ali onda se ta pojava ne održi. Ili se pojavi neki film koji ne postigne dovoljan uspeh i odjednom, niko više ne želi da pravi film sa glavnom ženskom ulogom.
Teron je pretrpela razne povrede dok je snimala “Atomsku plavušu”, među kojima i povredu kolena i dva napukla zuba.
– Bilo je teško – rekla je o filmu, koji će se u bioskopima u Velikoj Britaniji naći 9. avgusta.
– Želite da u scenama borbe date sve od sebe, a to ume da bude jako teško – rekla je.
Južnoafrički džez muzičar Rej Firi koji je osnovao bend Stimela i postao svetski poznat izvođenjem na Grejsland turneji Pola Sajmona, umro je od raka u 71. godini.
Firi, pevač i gitarista poznat po džez fjužnu, domorodačkim južnoafričkim ritmovima i drugim stilovima, dobitnik je brojnih muzičkih nagrada u svojoj zemlji.
– On je bio muzički džin. Ovo je zaista veliki gubitak za Južnu Afriku i muzičku industriju u celini – rekao je južnoafrički predsednik Džejkob Zuma u saopštenju.
Političke stranke takođe su izrazile saučešće povodom smrti muzičara, navodeći da su Firijeve numere odzvanjale među mnogim Južnoafrikancima, posebno tokom vremena vladavine bele manjine koja je okončana 1994. godine.
– Veoma talentovan kompozitor, vokalista i gitarista, dizao je samosvest i podstakao misli slobode kroz svoju muziku – saopštila je vladajuća partija Afrički nacionalni kongres.
Njegovi najpoznatiji albumi su “Fire, Passion and Ecstasy” i “Look, Listen and Decide”, a kao gitarista svirao je i na albumu Pola Sajmona “Graceland” iz 80-ih.
Ženski akustični kvartet The Frajle predstavio je spot za “Srce Moje“, trećii video sa aktuelnog albuma “Ljubav na dar” koji je objavljen 28. aprila u izdanju izdavačke kuće Lampshade Media.
– Na samom snimanju nam je bilo jako zanimljivo. Svaka je svoju ulogu snimala posebno, igrale smo se sa stilovima. Mare Milin je rediteljka koja nas jako dobro poznaje i voli da svaka od nas pokaže svoju različitost, a isto tako je veliki esteta i voli da se igra sa stilovima, promenama, te kroz svoje umetničko oko, svaki kadar bira i zna tačno šta želi da dobije – ističu Frajle i dodaju: – Do sada nismo imale ovakav spot, nadamo se da će se publici svideti, pošto se nama jako sviđa.
Svi ljubitelji zvuka The Frajli biće u prilici da ih čuju uživo na velikom koncertu u Sava Centru 24. novembra, kad će predstaviti aktuelni album “Ljubav na dar”.
Ulaznice po cenama od 2000, 1800 i 1600 dinara mogu da se kupe na blagajnama Sava Centra i Eventim prodajnim mestima.
Ovaj polu-šaljiv i polu-edukativan video namenjen je svim ljubiteljima repa, ali i onima koji pomenuti žanr uopšte ne smatraju muzikom.
Video je snimio YouTube korisnik i reper pod imenom Mac Lethal koji je u nekoliko minuta prikazao sve što, za početak, treba da znate o repu i razlikama između 27 stilova, koliko ih je on odabrao.
Legendarni kanadski prog/thrash metal sastav Voivod održaće koncert 5. oktobra u Domu omladine Beograda od 20:00 časova, u organizaciji MH Concerts i Serbian Hellbangers.
Ove inovatore sci-fi metala, publika u Srbiji ugostiće po prvi put, iako je Voivod na sceni od 1981. godine.
Prvi album “War and Pain”, Voivod je objavio 1984. godine, dok je EP Post “Society” poslednje studijsko izdanje izašlo 2016. godine za Century Media.
Earth Ship/ Photo: Facebook @wearetheearthship
Kao specijalni gosti nastupiće sludge/doom kvartet Earth Ship, koji će promovisati album Hollowed (Napalm Records, 2016.).
Ulaznice za koncert u Domu omladine biće u prodaji od 17. jula po ceni:
– akcija, prvih 100 ulaznica 1.500din
– pretprodaja 2.000din
– na dan koncerta 2.500din
Ulaznice možete kupiti na prodajnim mestima: Eventim, Felix, Mungos