Instalacija holandskog kolektiva atelje Von Lishaut trebalo je da bude izložena 19. oktobra, ali je Luvr odlučio da otkaže izlaganje tog rada jer je “seksualno eksplicitan”.
Uprava muzeja Luvr izrazila je zabrinutost da bi posetioci mogli “pogrešno da protumače rad”.
Joep van Lieshout
Osnivač holandskog kolektiva Jup von Lishaut ocenio je da je ta odluka pogrešna i dodao da je “zadatak muzeja i medija da objasne neki rad”.
– Skulptura nije eksplicitna, već ima veoma apstraktnu formu. Nema genitalija, sasvim je nevina – rekao je on.
Luvr se, međutim, nije složio sa tim stavom, zbog čega je povukao iz programa instalaciju, od 13 metara visine i skoro 30 tona. Figura je trebalo da bude izložena u okviru programa Sajma savremene umetnosti od 19. oktobra.
– Potpuno licemerje. Muzej bi trebalo da bude mesto otvoreno za komunikaciju, i njegov je zadatak da objasni rad – rekao je Von Lishaut u intervjuu za NewYor Times.
Umetnik je dodao i da je taj rad izložen u Bohumu u Nemačkoj od 2015. i da se niko nije bunio.
Domestikator/Photo: ateliervanlieshout.com
Uprava muzeja je navela je da je skulptura trebalo da bude izložena u prostoru u blizini parka u kojem se igraju deca, a da postoji opasnost da bude pogrešno protumačena.
Streaming servisi kao što je Spotify, koji je još u martu objavio da obuhvata više od 50 miliona korisnika koji plaćaju za slušanje muzike, promenili su način na koji razmišlja muzička industrija. Ali i više od toga – promenili su samu popularnu muziku!
Hubert Leveli Govin /Photo: facebook
Naime, savremene pop/rock pesme više nemaju duge i dramatične instrumentalne uvode, po kakvim pamtimo mnoge poznate balade 80-ih godina. Preciznije, prosečni “intro” 80-ih trajao je 20 sekundi, dok danas traje samo 5 sekundi.
To je utvrdio Hubert Leveli Govin u svom istraživanju objavljenom u časopisu Musicae Scientiae. Govin, koji priprema doktorat iz muzičke teorije na Univerzitetu Ohajo, nekoliko meseci je analizirao pesme koje su bile među prvih 10 na top listama od 1986. do 2015. i otkrio da pevači pop/rock pesama novijeg datuma gotovo odmah u tekstovima pesama spominju naziv pesme. Takođe, ta imena su danas znatno kraća nego ranije, pa se često naziv pesme sastoji od samo jedne reči.
Govin smatra da je u savremenoj muzici na delu “ekonomija pažnje” – muzičari moraju da zgrabe pažnju publike što pre, jer slušalac na streaming servisima bez problema može da preskoči pesmu koja mu dosadi i sluša nešto drugo (a Spotify plaća tek ako se pesma sluša barem prvih 30 sekundi). Pažnja je moneta novog doba, ima je vrlo malo na raspolaganju i umetnici moraju da se bore za svoj komadić. To je razlog što muzičari u sve većoj meri daju svoje pesme na slušanje bez direktne koristi od streaming servisa, jer računaju da će prihode steći iz drugih izvora, kao što su koncerti.
Čini se da je kao tren proletelo deset godina od kada pevač anđeoskog glasa Toše Proeski više nije sa nama.
Proeski je poginuo 16. oktobra 2007. u saobraćajnoj nesreći na autoputu kod Nove Gradiške u Hrvatskoj.
Ipak, iako on nije tu, muzika je za njim ostala.
Juče je za sve one koji su voleli i dalje vole njegove pesme, premijerno objavljena numera “Light the Flame” (Upali plamen), za koju je Toše vokal snimio samo nekoliko meseci pre tragedije. Pesma je na engleskom i predstavlja najavu albuma koji je snimao i želeo da objavi za svetsko tržište, a taj projekat će, kako se saznaje, uskoro biti i kompletno realizovan.
Toše Proseki/Photo: YouTube printscreen
Pored sjajnog Tošetovog vokala koji obeležava i ovu, kao i mnoge druge njegove pesme, “Light the Flame” je ekranizovana takođe na zanimljiv način.
I samo još dve reči za kraj, pre nego što čujete pesmu i pogledate spot… Kakva šteta…
Požarevački alternativni rok bend Divert formiran je 2005.godine. Bend je tokom prve decenije postojanja zabeležio brojne nastupe širom zemlje i okruženja, nekoliko nagrada na festivalima, snimio LP “Proper Bliss” (2011. godine) čiji je najavni singl “Pow-Wow” imao televizijsku premijeru na regionalnom MTV kao i pesmu za rok kompilaciju Radija 202 u izdanju PGP RTS.
Posle nekoliko kadrovskih promena, uključujući i promenu frontmena kada Dushman i Doc Sick dolaze u bend, Divert svoj kreativni izraz započinje na maternjem jeziku.
Divert/ Photo: Ljubiša Jovanović
Bend je, pored koncertnih aktivnosti i u završnoj etapi pripreme novog materijala, a prvi najavni singl “Recidiv” i prateći spot objavljen je 3.oktobra 2017.godine.
“Recidiv” je prvi od pet singlova za koje bend planira da promoviše u narednom periodu. Spot je radila producentska kuća Prinčevi patroni, dok je pesma snimljena u pančevačkom studiju 3×2.
Divert od samog svog početka uspešno izbegava žanrovsku standardizaciju pa se najradije identifikuje kao alternativni sastav, a ekipu čine: Gojko (gitara), Petra (bubnjevi), Peca (bas), Doc Sick (vokal, sempl, sint) i Dushman (vokal).
Divert za naredni period najavljuje mini turneju kao i objavljivanje spotova za ostale singlove, a sve aktivnosti benda možete pratiti na zvaničnoj fejsbuk stranici DIVERT.
Belgijsko-francuska rediteljka Anjes Varda (89) će u novembru primiti počasnog Oskara.
Varda je dobijanje nagrade nazvala “smešnim”, a u intervjuu koji je dala povodom toga izjaviila je da je to “Oskar za siromašne”, pošto nije deo glavne, svečane dodele ove prestižne nagrade koja će se održati u februaru.
Varda je svoj najnoviji film “Faces Places” režirala zajedno sa francuskim fotografom i muralistom ŽeArom (JR), a reč se o jednom od najcenjenijih filmova godine, piše Associated press.
Čuvena američka rok grupa R.E.M. ove godine proslavlja 25. godišnjicu izlaska jednog od svojih najpoznatijih i najznačajnijih albuma “Automatic for the People”.
Bend će, tim povodom, objaviti reizdanje albuma koje će se u prodaji naći 10. novembra. Album će biti (re)izdat u nekoliko različitih formata.
“Deluxe Edition”, na četiri diska, sadržaće 20 prethodno neobjavljivanih demo snimaka benda sa proba za “Automatic for the People”.
“Deluxe Anniversary Edition” imaće posebno pakovanje u kome će se, osim diskova, naći i knjiga od 60 stranica, sa do sada neobjavljivanim fotografijama benda.
Tu je i “25th Anniversary Edition”, na dva diska, koje osim reizdanja albuma, sadrži snimke sa jedinog živog nastupa R.E.M. iz 1992. godine.
Kao najavu slavljeničkog izdanja, bend je objavio delove prethodno neobjavljivanih demo numera “Mike’s Pop Song” i “Devil Rides Backwards”.
Originalni album “Automatic for the People” objavljen je 5. oktobra 1992. godine. Do sada je prodat u više od 18 miliona kopija.
Jedna od najvećih svetskih zvezda nove muzičke scene, Fink, koju smo imali prilike da ugostimo u februaru 2015. godine, vraća se u Beograd gde će nastupiti 9. oktobra u DOB-u, a u sklopu tromesečne evropske turneje na kojoj promoviše novi studijski album “Resurgam”.
Engleski muzičar, pevač i tekstopisac Fin Grinal, poznatiji kao Fink sarađivao je sa brojnim muzičarima poput Džona Ledženda i Ejmi Vajnhaus.
Svoj prvi album “Fresh Produce”, objavio je 2000. godine. Od 2006. godine i albuma “Biscuits for Brekfast”, nastupa sa basistom Gaj Vitakerom i bubnjarom Timom Tortonom.
Album “Biscuits for Brekfast” označio je i početak njegove kantautorske karijere. Fink je muzičar koji je napravio prelaz od klupskog di-džeja i producenta elektronike, do prvog kantautora koji je potpisao za legendarnu izdavačku kuću Ninja Tune.
Photo: Facebook @finkmusic
Popularnost je stekao albumom iz 2011. godine “Perfect Darkness” i pesmom “This is the Thing”. Za ovo ostvarenje, kao i za prethodna, Fink je dobio mnoštvo pozitivnih kritika.
Album “Hard Believer” iz 2014. godine je prvo izdanje koje je izašlo za izdavačku kuću R’COUP’D, koju je Grinal osnovao sa timom Ninja Tune, a album do danas važi za najuspešnije ostvarenje ovog muzičara.
Ovo izdanje inspirisano je životnim usponima i padovima i opisuje teške bitke u životu kao i iskustva. Reč je o majstorskoj kolekciji pesama jednog umetnika koji se nalazi na vrhuncu kreativnih moći.
Poznato je da je uticao na indi folk pevača Dejvida Noulsa, kao i da su se njegove pesme našle u brojnim poznatim televizijskim serijama poput “The Walking Dead” i “CSI:NY”.
Fink/ Photo: Facebook @finkmusic
Najnoviji album “Resurgam” koji Fink promoviše na aktuelnoj turneji i koji će publika u DOB-u imati priliku uživo da čuje, pojavio se na tržištu 15. septembra ove godine.
Ulaznice za koncert Finka u Domu omladine Beograda mogu se kupiti na prodajnim mestima Eventima, Gigstixa, DD Ticketsa, kao i u Felix Shopu (TC Sremska).
Kada se rasprodaju promotivne ulaznice, regularna pretprodajna cena do dana koncerta iznosiće 1500 dinara, a na sam dan za ulaznicu je potrebno izdvojiti 1800 dinara.
Talični Tom, kauboj koji puca brže od svoje senke, već 71. godinu usamljeno jaše prema Zapadu.
Mršavi borac za pravdu sa crvenom maramom oko vrata i cigaretom u ustima, čije je lice navodno “pozajmljeno” od holivudskog glumca Garija Kupera, pojavio se 1946. godine.
Talični Tom/ Photo: Facebook @LuckyLuke.bd
Autor ovog humorističnog vestern stripa je belgijski crtač Moris, kome će se desetak godina kasnije, kao scenarista, pridružiti Rene Gosini, najpoznatiji po radu na Asteriksu i Obeliksu.
Od svog prvog objavljivanja, Talični Tom, koji se večito obračunava sa braćom Dalton, prodat je u više od 300 miliona primeraka širom sveta.
Talični Tom/ Photo: Facebook @LuckyLuke.bd
Talični Tom se u Srbiji obavljuje više od pola veka, a premijeru je imao početkom 1960-ih u beogradskom listu “Kekec”, kada je imenima likova kumovao pisac Duško Radović (originalno ime poznatog kauboja je Lucky Luke), tada član redakcije, scenarista stripova i prevodilac sa francuskog.
Serijal se od tada objavljuje i preštampava kod najvećih izdavača (Forum, Dječije novine, Politika…) u časopisima i albumima.
Danas je srpski izdavač “Taličnog Toma” beogradska edicija “Veseli četvrtak”.
Nije baš uobičajeno počinjati tekst sa rečju “problem”, posebno ne slavljenički, ali imamo doooobro opravdanje. Hjustone, imamo problem.
Elem, sa svakakvim smo se problemima susretali tokom tih naših prvih godinu dana, od nestanaka struje usred rada na tekstu, pucanja servera, otkazanih intervjua, vrele kafe po tastaturi, poludelog Fejsbuka i još trista čuda, ali današnji izazov nam je stvarno posebno problematičan.
Jer, treba napisati nešto o tih naših prvih godinu dana. Nešto prigodno. Slavljenički. Ponosno. Trunku patetično. Al malo da bude i zajebano. Rokerski. Oštro. Beskompromisno. Onako ko što je poneka kolumna tokom tih godinu dana umela da bude… A sve sa mašnicom gore, ako je ikako moguće. Rođendan, ipak.
Pa, majku mu, šta… roman da napišemo?! Da smo mogli i hteli, već bismo se za Sajam knjiga spremali. Ili Nobela, što da ne. A bajku možda?! To zvuči rođendanskije. Samo… u koliko bajkovitih reči da stavimo 365 dana ludila, jurcanja, buljenja u računar, kopanja po arhivama, telefoniranja, zakazivanja, intervjua, fotkanja, koncerata, petljanja po društvenim mrežama, sastanaka, ispijenih kafa…? Koliko nam reči uopšte treba da objasnimo zašto je i koliko do jaja za godinu dana objaviti više od 3600 tekstova o rokenrolu i urbanoj kulturi u ovoj zemlji. Koliko bi ludi morali da budemo da se uhvatimo ukoštac sa lamentiranjem na temu kako od svega toga leba nema i kako cela priča visi o koncu dobre volje nekoliko zaluđenika i entuzijasta koji i sami jedva drže nos iznad površine, dok mulj oko njih ne prestaje da raste.
Nemoguća je to misija, ljudi. I ovaj rođendanski tekst, i headliner.rs. I baš zato što je nemoguće, uspeće na kraju. Kad je mogao Tom Kruz (tri i već koliko puta), možemo i mi. Da napišemo ovaj tekst. Evo, ide nam nekako. A može i ovaj portal. I njemu ide nekako. Čak bolje od nekako.
Hteli smo prošle godine da zvanično krenemo 6. oktobra. Ali on nije svanuo. Već tolike godine. Postoji kao broj u kalendaru, ali ništa više od toga. Pa smo krenuli 7. Sedmica, kažu srećan broj. Mada mi mislimo da je sedmica sa jedno šest nula iza mnogo srećniji. Ali, šta mi znamo… to sa sedmicom su neki mudraci smislili. Samo, to je već neka druga priča. Za neka druga vremena. Kad ovde ponovo svane.
U međuvremenu, tu smo. I nameravamo da ostanemo. Jer, svaki vaš klik ili lajk znak je da nije nemoguće. Hvala vam što verujete sa nama.
I… eto rođendanskog teksta. Chapter One. Mission Accomplished.
Liam Galager, osnivač i pevač nekadašnjeg Oasisa, objavio je danas svoj prvi solistički album koji se smatra jednim od najiščekivanijih u 2017. godini.
Album pod nazivom “As You Were” dostupan je za preslušavanje na Deezer, Apple Music i Spotify platformama.
Na albumu se nalazi 15 pesama od kojih je 12 Liam napisao u saradnji sa sa poznatim producentima Endrujom Vajatom (Majk Snou, Lordi, Charli XCX) i Gregom Kurstinom (Adel, Foo Fighters, Beck).
Photo: Facebook @LiamGallagherOfficial
Liam je uz Oasis osvojio 37 najprestižnijih muzičkih nagrada, a ovaj mančesterski bend, koji su mediji nazivali naslednicima Beatlesa, za samo tri godine je stigao od svog prvog do najvećeg rok koncerta u britanskoj istoriji.
U poznatoj anketi magazina Q iz 2010. godine, publika je Liama proglasila za najvećeg frontmena svih vremena, ispred ostalih velikih rok zvezda kao što su Fredi Merkjuri, Džim Morison, Robert Plant i Džon Lenon.
Liam je poznat i po svom “oštrom” jeziku pa svojim izjavama često pleni pažnju svetskih medija.