U subotu, 6. septembra na YouTube kanalu izdavačke kuće Fidbox objavljen je novi video singl “Zaboravi sve” rok grupe Infuzija.
Posle spotova za numere “Mene ne nerviraj”, “Ćutiš”, “Ja sam sam”, “Sad dobro je” i “On zna”, ovo je šesti singl sa njihovog drugog studijskog albuma “Ćutiš?” (CD/digital, Fidbox, 2024).
Producent albuma je Mirko Ostojić, muziku i aranžmane za sve pesme potpisuje ceo bend, a sve tekstove napisao je Rajko Ostojić.
U pitanju je porodični bend koji čine: otac Rajko Ostojić (bas gitara, vokal) i njegova dva sina – Mirko (gitara i vokal) i Đorđe (bubnjevi, klavijature i vokal).
Infuzija/Photo: Mladen Kojić King
Grupa je nastala 2016. godine u Bratuncu (BiH) kada su Rajkovi sinovi imali samo 13, odnosno 9 godina. Proteklih devet godina imali su veliki broj sjajnih klupskih i festivalskih nastupa po regionu.
Beogradsku publiku oduševili su krajem pretprošle godine u Amerikani Doma omladine kada su nastupili kao gosti na koncertu riječke grupe Fit.
Godine 2023. za Fidbox su objavili album prvenac “Pravda, ti i ja” koji je naišao na odličan prijem kod svih ljubitelja pravog, čvrstog rokenrola, kao i kod poznatih rok kritičara, baš kao i aktuelni album.
Infuzija uveliko radi na snimanju svog trećeg studijskog albuma, čije se objavljivanje očekuje do kraja ove godine.
Bend S.A.P.U.N. (Svetska atrakcija protiv urbanih narodnjaka) objavio je je mini album pod nazivom “Pank neka se svira”.
Album može da se presluša i kupi na svim muzičkim platformama (Spotify, Deezer, Apple Music, iTunes, You Tube, itd.).
– Sa ponosom objavljujemo da je naš EP završen i spreman za distribuciju. EP ima 7 pesama, od toga je 5 novih, ne spadaju u raniji rad S.A.P.U.N.-a. Dve pesme su snimljene u Agrodisk studiju, pod bejzbol palicom Stevana Radoičića, ostatak je rađen u studijima Labud 19 i u Braja 3000. Posebno se zahvaljujemo dragom gospodinu Danijelu Tikvickom, koji je uradio ovaj fantastični omot i ostali umetnički materijal – izjavili su za radio Apatin u ovom bendu, te dodali da uskoro kreću sa promocijom, o čemu će javnost biti blagovremeno obaveštena.
S.A.P.U.N. – Punk neka se svira, artwork Daniel Tikvicki
Da podsetimo, S.A.P.U.N. јe bend osnovan 2022.godine u Somboru, koјi, na svoј јedinstven način, satirično, parodira celu domaću i stranu muzičku scenu, što muzikom i tekstovima, što scenografiјom, kostimima i nastupima.
Prvenstveni cilj S.A.P.U.N.-a јe da podeli sa publikom svu pozitivnu energiјu, da se svi na nastupima provedu podјednako dobro i da uživaјu u јedinstvenom šou programu, koјi redovno priređuјu. Muzički žanr јe metal/pank sa folk vokalima, tekstovi su satirični, iskreni i duhoviti.
S.A.P.U.N./Photo: Rade Balać
Bend čine iskusni muzičari, koјi svoјim ideјama i zamislima, zaјedno, učestvuјu u pisanju tekstova, muzike, aranžmana i koreografiјa. Za bubnjevima јe Hana Tompa, klaviјatura i prateći vokal јe Nemanja Guziјan, gitare svira Srđan Dragomanović, glavni vokal i bas gitara јe Branko Menđan.
Osim brojnih nastupa i sjajne autorske muzike, S.A.P.U.N. je kvalitet svog rada potvrdio i na prošlogodišnjem FAMUS-u, prestižnom muzičkom festivalu, na kom je prema oceni stručnog žirija osvojio visoku treću nagradu među 14 kantautorskih kompozicija koje su se prethodno plasirale u finale ovog takmičenja.
Kada je Dejvid Bouvi preminuo 2016. godine, njegov oproštajni dar bio je poslednji album “Blackstar“, oblikovan dijagnozom raka i prihvatanjem smrtnosti.
Ipak, sada je otkriveno da je u poslednjim mesecima započeo i drugi projekat, koji je u svojim beleškama opisao kao “mjuzikl 18. veka”, objavio je BBC.
Postojanje mjuzikla “Spectator” nije bilo poznato čak ni njegovim najbližim saradnicima, sve dok beleške nisu otkrivene u njegovoj radnoj sobi 2016. godine. Sada su donirane Victoria and Albert Museum, zajedno s ostatkom njegove arhive.
Podeljen ekskluzivno s BBC-jem, mjuzikl pokazuje Bouvijevu fascinaciju razvojem umetnosti i satire u Londonu 18. veka, uz priče o kriminalnim bandama i zloglasnom lopovu Džeku Šepardu.
Da je bio dovršen, mjuzikl bi ostvario jednu od Bouvijevih životnih ambicija.
– Od samog početka, stvarno sam želeo da pišem za pozorište. Pretpostavljam da sam mogao jednostavno pisati za pozorište u svojoj dnevnoj sobi, ali mislim da je namera uvek bila imati prilično veliku publiku – rekao je Bouvi 2002. godine u intervjuu za BBC Radio 4.
Londonski filmski studio Fable Pictures najavio je da će pokušati da rekreira 43 minuta isečenih iz filma Orsona Velsa “Veličanstveni Ambersonovi” iz 1942. godine koristeći veštačku inteligenciju.
Najavljeno je da će kompanija koja se bavi veštačkom inteligencijom rekonstruisati nedostajuće delove ovog legendarnog, “osakaćenog” remek-dela.
Prema pisanju Hollywood Reportera, platforma Showrunner planira da koristi svoju veštačku inteligenciju kako bi pomogla u rekreaciji izgubljenih 43 minuta Velsovog filma iz 1942. godine, koji je uklonio i potom uništio holivudski studio RKO.
Orson Welles’ Lost Movie Will Use AI to Reconstruct Missing 43 Minutes https://t.co/9DsSSRdtv8
Edvard Sači, izvršni direktor interaktivnog studija za pravljenje filmova sa veštačkom inteligencijomrekao je u izjavi za Indiwire:
– Počinjemo sa Orsonom Velsom jer je on najveći pripovedač poslednjih 200 godina… Toliko ljudi je s pravom skeptično prema uticaju veštačke inteligencije na kinematografiju, ali se nadamo da će ovo ljudima dati osećaj pozitivnog doprinosa koji veštačka inteligencija može dati pripovedanju.
The lost 43 minutes of Orson Welles‘ 1942 film “The Magnificent Ambersons” is the holy grail of cinema. Well, an AI company is stepping in to help: https://t.co/RdGnU7dp5tpic.twitter.com/LckMKcCrgU
Izveštaji sugerišu da Showrunner sarađuje sa filmskim stvaraocem Brajanom Rouzom, koji od 2019. godine radi na pokušaju rekonstrukcije nedostajućih delova koristeći animirane sekvence, kao i sa stručnjakom za vizuelne efekte Tomom Klajvom.
Vels je 1942. godine započeo produkciju filma “Veličanstveni Ambersonovi”, adaptacije čuvenog romana Buta Tarkingtona o porodici sa Srednjeg zapada koja propada, kao nastavak svog debitantskog filma “Građanin Kejn”, za koji je dobio Oskara. Vels je prethodno adaptirao roman 1939. godine kao radio dramu.
Međutim, neki snimci završenog filma su uklonjeni nakon što je loše prošao kod publike pre objavljivanja, a Vels se odrekao prava na finalnu verziju kao rezultat pregovora sa studijom.
Vels je takođe putovao u Brazil tokom procesa montaže filma kako bi započeo rad na nedovršenoj produkciji “Sve je istina”, kasnije rekavši da ga je RKO “apsolutno izdao” ponovo montirajući poslednji deo “Veličanstvenih Ambersonovih” i snimajući novi kraj.
Master negativi uklonjenih snimaka su kasnije uništeni kako bi se oslobodio prostor za skladištenje.
Jedan od najvećih synth-pop bendova svih vremena, Alphaville, u petak uveče je na Zagrebačkom velesajmu raspevao brojne obožavaoce – od najmlađih do dugogodišnjih fanova, i pokazao da njihova muzika i danas jednako živi i osvaja srca publike.
Dugo iščekivani nastup ovaj nemački bend započeo je energičnom “The Jet Set”, nakon čega se frontmen Marijan Gold obratio publici rečima:
– Večeras vas vodimo na muzičko putovanje kroz istoriju Alphavillea, benda koji je na sceni već 40 godina. Možete li da verujete?
Alphaville u Zagrebu (via Manjgura)
Zajedno s njim, Zagreb su rasplesali i Karsten Broker na klavijaturama, Aleksandra Merl na gitari i pratećem vokalu, Jakob Kirš na bubnjevima i Dejvid Gudis na gitari.
Alphaville u Zagrebu (via Manjgura)
Treća pesma koju su izveli izazvala je oduševljenje okupljenih – čuveni hit “Big in Japan”, koji je lansirao Alphaville na svetsku muzičku scenu. Publika je imala priliku da uživa i u numerama “Romeos”, “Summer in Berlin” i “Sounds Like a Melody”, ali vrhunac večeri bila je izvedba pesme “Forever Young”, koja danas broji preko 950 miliona strimova na Spotifyju i koja se 2024. našla na prvom mestu TikTok Billboard Top 50 liste, sa više od milion TikTok videa u kojima je korišćena. Stoga i ne čudi da je zagrebačka publika pevala u glas – od reči do reči.
Bend je kroz pesme “Dance With Me”, “Carry Your Flag” i “A Victory of Love” publiku poveo na muzičko putovanje od 80-ih do danas, a okupljene je posebno dirnula izvedba numere “Red Rose”, u kojoj se frontmenu pridružila njegova ćerka Lili Beker.
Alphaville u Zagrebu (via Manjgura)
Alphaville je osnovan 1982. godine i bio je jedan od prvih bendova koji je iskoristio potencijal sintisajzera i elektronske muzike. Njihov karakteristični zvuk, koji je spajao melodičnost i eksperimentalnost, inspirisao je mnoge umetnike. Iako su imali ograničeno iskustvo sa instrumentima, njihova kreativnost i inovacije dovele su do stvaranja jednog od najuspešnijih albuma 80-ih, “Forever Young” (1984), koji je postigao ogroman uspeh i doneo generacijske himne.
Alphaville u Zagrebu (via Manjgura)
Ime benda inspirisano je filmom Žan-Lika Godara iz 1965. Nakon prvih godina uspeha, Alphaville je prošao kroz više promena postave, ali i dalje stvaraju nove albume, uključujući “Catching Rays on Giant” (2010) i “Strange Attractor” (2017). Poslednjih godina izazvali su novu senzaciju albumom “Eternally Yours” (2022), sa 23 pesme u saradnji sa Nemačkim filmskim orkestrom Babelsberg, kao i kompilacijom “Forever! Best of 40 years” (2024), koja sadrži 40 remasterovanih pesama u čijem su izboru učestvovali i fanovi.
Alphaville u Zagrebu (via Manjgura)
Samo na Spotifyju imaju više od 20 miliona slušalaca mesečno, a njihove pesme ukupno su preslušane više od 1,8 milijardi puta. Da su i dalje izvor inspiracije, potvrđuje i činjenica da su u oktobru 2024. Dejvid Geta i Eva Maks objavili novu verziju “Forever Young”, s modernom produkcijom i dodatnim stihovima. Alphaville je bend koji ne poznaje granice vremena i žanrova, što su dokazali i svojim nezaboravnim prvim nastupom pred hrvatskom publikom. Za susret kultnih umetnika i vernih fanova – očigledno nikad nije kasno.
Lejdi Gaga, dobitnica 14 Grammy nagrada, Oskara i Emmy nagrade, objavila je muzički video za svoj novi singl “The Dead Dance”.
Ovaj projekat označava njenu prvu kreativnu saradnju sa vizionarskim rediteljem Timom Bartonom, koji je priču oživeo na lokacijiIsla de las Muñecas – meksičkom ozloglašenom Ostrvu lutaka.
LG_TDD-Cover artwork
Filmski video kombinuje oštre crno-bele slike i nalete živopisnih boja, preplićući sablasne slike lutaka sa Gaginim moćnim nastupom. Video su producirali Gaga i Majkl Polanski, zajedno sa Bartonom i Natali Testom. Kostime je dizajnirala Koleen Atvud, a koreografiju potpisuju Paris Gobel i Kori Bejker.
Produciran od strane Lejdi Gage, zajedno sa Endrjuom Vatom i Cirkutom, singl “The Dead Dance” je deo sountracka druge sezone Netflixove serije “Wednesday”, u kojoj se Gaga pojavljuje u cameo ulozi, kao misteriozna Rozelin Rotvud.
– Inspiracija za ‘The Dead Dance’ bio je raskid, i sve je o tome kako se ponekad osećamo kada je gotovo, kako kraj veze može ubiti našu sposobnost da osećamo nadu u vezi sa ljubavlju. Pesma ima zaista kul, funky beat. I tada postaje ne samo pesma o vezi, beć i o zabavi sa prijateljima, nakon što ste prošli kroz nešto teško i neverovatno. Jedva čekam da ljudi poslušaju pesmu.
Od petka, 5. septembra na YouTube kanalu Fidbox official dostupan je novi video singl beogradskog rok-bluz benda Intenzivna Nega.
Nova pesma zove se “Mrak”, a muziku, tekst i aranžman napisao je frontmen grupe, poznati beogradski gitarista, Radivoje Rale Bojanovski.
Numera je snimana u studiju “Paškanat”, a snimatelj i producent je Lazar Arsović. Video produkciju spota potpisuje Dušan Hrecak.
U stvaranju “Mraka” učestvovali su muzičari Radivoje Bojanovski (gitara, vokal), Gafor Ćirić (bubnjevi), Mihailo Bojanovski (bas gitara) i Andrej Martinović (klavijature).
Radivoje Bojanovski/ Photo: Fidbox promo
Rale Bojanovski je gitaru počeo da svira sa svojih 13 godina, a od tada i piše pesme. Dve godine kasnije počinje da nastupa sa rokabili bendom Grafiti na velikom broju manifestacija u bivšoj Jugoslaviji i u svim značajnim beogradskim klubovima.
Sarađivao je i sarađuje sa brojnim domaćim muzičarima u studijima i na koncertnim binama.
Prošle godine Fidbox je na CD-u i digitalnim platformama objavio album prvenac Intenzivne Nege – “Žica”, a naslovna numera, kao i kompletno izdanje odlično su primljeni kod publike, što se naročito videlo na brojnim koncertnim nastupima, a posebno na festivalu “Fidbox Spring Fest” u Domu omladine Beograda.
Intenzivna Nega novim singlom najavljuje snimanje drugog studijskog albuma, koji iskreni ljubitelji roka i bluza sa nestrpljenjem iščekuju.
Grupa Kanda kodža i Nebojša, nastupiće 19. septembra u Domu omladine Beograda, na programu prvog Beogradskog rok festivala.
Njihovi koncerti uvek su događaji koje publika sa nestrpljenjem očekuje, a ovaj nastup biće poseban i zbog toga što će KKN odsvirati skoro ceo album “Prekidi stvarnosti“, povodom dve decenije od njegovog objavljivanja.
– Uvek nam je zadovoljstvo da sviramo u Domu omladine Beograda – na mestu koje je neizostavni deo našeg muzičkog puta i gradske rokenrol istorije, gde se osećamo kao kod kuće. Ovde smo imali neke od najvažnijih i najdražih nastupa, a predstavili smo i album Prekidi stvarnosti, koji je pre 20 godina obeležio novu fazu našeg stvaralaštva. Posebno nas raduje što smo deo prvog Beogradskog rok festivala, zajedno sa našim cenjenim kolegama. Verujemo da će ovaj događaj, na kome se promoviše muzika koju nosi električna gitara, postati značajan deo beogradske kulturne scene u godinama koje dolaze – poručili su članovi benda KKN.
KKN, OK Fest a2025/ Photo: AleX
Od alternativnih početaka 1990. godine, preko devet studijskih albuma, jednog live i jedne kompilacije, KKN su izgradili zavidan autorski opus.
Uz muzičku originalnost, uvek je išla lirsko-društvena angažovanost, pa su se izborili za poziciju sastava koji uvek nudi nešto više u umetničkom smislu i uvek ima nešto važno da nam poruči.
KKN su: Oliver Nektarijević (vokal), Nenad Pejović (gitara), Damjan Babić (gitara), Boško Stanojević (bas gitara) i Vladan Rajović (bubnjevi).
Mađu albumima grupe Kanda kodža i Nebojša posebno se izdvaja njihovo četvrto izdanje “Prekidi stvarnosti“ (PGP RTS). To je ploča zahvaljujući kojoj su pre tačno 20 godina prepoznati kod mlađe generacije kao bend koji je imao presudan uticaj, čiji stihovi i muzika govore o njenom doživljaju sveta.
Ploča je i dalje uzbudljivo svedočanstvo i poetska hronika naših dana. Zajedno sa bendom, 19. septembra na 1. Beogradskom rok festivalu, u Domu omladine Beograda uživo ćemo proslaviti vinilno reizdanje albuma.
KKN će izvesti skoro sve pesme sa albuma “Prekidi stvarnosti”, ali će svirati i druge hitove iz bogate karijere: “Priroda“, “Mediteran“, “Štastopojo“, “Sve je stalo (u rock ‘n’ roll)“, “Kafane i rock ‘n’ roll“…
KKN, plakat/ Photo: Promo
Podsećamo, 1. Beogradski rok festival u organizaciji Doma omladine Beograda, od 18. do 20. septembra predstaviće koncerte nekih od najboljih domaćih umetnika, autentičnih predstavnika autorskog zvuka na našoj sceni: Texas Flood, Kralj Čačka, Kanda, Kodža i Nebojša, Del Arno Band, Hornsman Coyote, Ničim izazvan, Nataleé, Cotton Pickers i Monday Blues Band.
Bogatstvo gitarskih žanrova, od roka, preko bluza i regea do pop-roka, pružiće publici iuzbudljivo iskustvo – tri večeri vrhunske muzike, istinskih emocija i proslavu rokenrola u njegovom najautentičnijem izdanju.
Ulaznice su u prodaji na svim eFinity prodajnim mestima i onlajn. Cena ulaznice za 18. septembar u pretprodaji iznosi 1200 dinara.
Cena pojedinačne dnevne ulaznice za 19. i 20. septembar (4 koncerta za veče) je 2000 dinara.
Dostupna je i ograničena količina kompleta ulaznica (19-20. septembar, 8 koncerata) čija pretprodajna cena iznosi 3500 dinara.
Filmski i muzički autor Marko Kovač objavio je novi, sedmi u nizu, muzički i video singl pod nazivom – “Tennessee”.
Marko je autor muzike, aranžmana, teksta, vokalne i gitarske interpretacije, harmoniku je odsvirao Nikola Uzelac, prateće vokale je otpevala Jelena Kovač, dok su učešće u pesmi uzeli i internacionalni muzičari kao što su Juma Molina (bendžo), Szentuvics (violina) i Smokin’ Joe Rossi (klavir).
Kao i prethodni singlovi (“Wyoming”, “Dakota”, “Arizona”, “Utah”, “Texas” i “Nevada”), i ova “country-road” kompozicija predstavlja skup imaginacija i ličnih iskustava autora proživljenih tokom proputovanja od istočne do zapadne obale Sjedinjenih Američkih Država.
Đorđo Armani, jedan od najutjecajnijih dizajnera u istoriji mode, preminuo je 4. septembra u Milanu u 91. godini.
Vest je potvrdila njegova modna kuća, a svet se danas oprašta od čoveka koji je redefinisao pojam elegancije i istovremeno ostavio snažan trag u popularnoj kulturi, filmu i muzici.
Armani je bio sinonim za minimalizam i sofisticiranost, ali njegov rad nije bio ograničen na modne piste i crvene tepihe. Još početkom osamdesetih prepoznao je značaj muzike i šou-biznisa u oblikovanju stila i identiteta.
Njegovi kostimi oblikovali su vizuelnu estetiku izvođača poput Dejvida Bouvija, Tine Tarner, Madone, Erika Kleptona i Džona Bon Džovija.
Lejdi Gaga, jedna od njegovih najpoznatijih muza, često je isticala kako se u njegovim kreacijama osećala “neustrašivo i slobodno”. Za nju je kreirao neke od najprepoznatljivijih scenskih i crveni tepih izdanja, od Gremija do Met Gale.
– Armani je za mene uvek bio vizionar. Njegove haljine nisu bile samo odeća, bile su manifestacija ideje da umetnik može biti i umetničko delo – izjavila je Lejdi Gaga u razgovoru za američke medije.
Njegova povezanost s muzikom nije bila površna. Bio je strastveni ljubitelj džeza, a privatne zabave i događaje koje je organizovao često su pratili nastupi muzičara tog žanra. Istovremeno, kroz saradnje s pop i rok zvezdama oblikovao je način na koji publika doživljava scenski identitet izvođača, posebno u periodu kada je MTV menjao pravila igre i kada je izgled izvođača postao jednako važan kao i zvuk.
Armani je takođe ostavio pečat u filmskoj i muzičkoj istoriji kroz kultni film “American Gigolo” iz 1980, u kojem je Ričard Gir nosio njegova odela. Estetika tog filma, pojačana saundtrakom Đorđa Morodera i grupe Blondie, stvorila je trenutak u kojem su se moda, film i muzika spojili u novu pop ikonu.
Njegova vizija nije se iscrpljivala u luksuzu i statusu. Armani je verovao da odeća može oblikovati identitet i ispričati priču jednako snažno kao i pesma ili film. Njegov opus dokaz je da su moda i muzika neraskidivo povezane u stvaranju kulturnih trenutaka koji definišu generacije.
Smrt Đorđa Armanija zatvara jedno poglavlje, ali njegova ostavština i dalje će živeti na pozornicama, ekranima i albumima gde se njegov rukopis već udomaćio. Njegov rad podseća da estetika i umetnost ne poznaju granice između industrija i da se moda, baš poput muzike, urezala duboko u kolektivno pamćenje.