Rok bend Bjesovi iz Gornjeg Milanovca, iako je nastao u relativno maloj sredini, uspeo je da postane jedan od najznačajnijih alternativnih sastava na našim prostorima.
Bjesovi su posebna pojava na regionalnoj sceni – mračni, emotivni, iskreni do kostiju. Njihova muzika ima dubinu i nosi onaj sirovi, gotovo religiozni naboj koji te ili potpuno osvoji ili ti ostane neshvatljiv.
U subotu, 26.jula Bjesovi će nastupiti u novom prostoru Zappa Barke.
Prvih 100 ulaznica pušten su u prodaju preko svih prodajnih mesta tickets.rs po ceni od 1700 dinara dok ih nešto povoljnije možete kupiti u Zappa Baru po ceni od 1500 dinara.
Posle tih prvih 100 prodatih ulazniva cena na tickets.rs će biti 2000, a u Zappa Baru 1800 dinara.
Andrej Andrejević i Bane Jelić/Photo: Dragan Đorđević – Belja
Klavijaturista Andrej Andrejević (autor) i gitarista Bane Jelić objavili su kompoziciju i spot za instrumentalnu jazz-rock numeru pod nazivom “The road to Jerusalem” (PGP-RTS).
Ova dvojica “prekaljenih” instrumentalista sarađivala su tokom svojih karijera sa najvećim imenima jazz i rock scene Balkana.
Andrej Andrejević, koji je više naginjao ka džezu imao je bendove sa Vladimirom Furdujem, Kiretom Mitrevim, Nenadom Stefanovićem Japancem, Batom Božanićem…da bi najviše profesionalnog vremena proveo u bendu Zdravka Čolića, kao i u svom studiju radeći sa izvođačima poput Bore Đorđevića, Luisa, Caneta Kostića, Aleksandre Radović, Lene Kovačević, Jelene Tomašević…
Bane Jelić sa druge strane najpoznatiji je po svom radu u grupama Neverne Bebe, Osvajači, Viktorija, ali i po svojim instrumentalnim virtuoznim albumima koji su ga u jednom trenutku preporučili da nastupi kao gost na koncertu najvećeg virtouza na električnoj gitari, Stiva Vaja.
Kompozicija “The road to Jerusalem” je vrlo dinamična, sa eksplozivnim solo deonicama i nostalgičnom temom koja nas vraća u zlatno doba džez-roka 70-ih i 80-ih godina prošlog veka. Želja autora je bila da zainteresuje mlađe muzičare za ovaj žanr, koji je pružio mnogo svetskoj muzici. Takođe, često smenjivanje atmosfere oslikava i duhovno stanje svakog Hrišćanina na putu vere, na kojem ima i trnja i ruža.
U svojoj podršci umetnicima koji se bave manje komercijalnim žanrovima, Organizacija muzičkih autora Srbije SOKOJ podržala je rad na ovom projektu.
Deveti studijski album američke pevačice i glumice Majli Sajrus – “Something Beautiful” je upravo izašao za Columbia Records, a dostupan je na svim striming servisima: https://mileycyrus.lnk.to/somethingbeautiful
Na albumu, koji je introspektivan i muzički avanturističan, nalazi se 13 novih pesama koji spajaju emotivnu otvorenost sa ekspanzivnom, kinematografskom produkcijom. Do sada su sa albuma skinuti singlovi: “More to Lose” ,”End of the World”, “Something Beautiful”, ali i aktuelni “Easy Lover”.
Majli Sajrus – Something Beutiful, cover
Izvršni producenti albuma su Majli Sajrus i Šon Everet, a svoj doprinos dali su i Britani Hauard, Maks Morando i Majkl Polak.
“Something Beautiful” opisan je kao izmaštana pop opera koja donosi jedinstveno vizuelno iskustvo. U pitanju je konceptualni vizuelni album, koji istražuje teme isceljenja, transformacije i pronalaženja lepote u teskobi. Album prati istoimeni muzički film čija premijera je zakazana zap 6. jun 2025. na filmskom festivalu Tribeca. Režiju filma potpisuju Majli, Brendan Valter, Džejkob Biskenman, i priznati filmski stvaralac Panos Kosmatos.
Fotografija sa naslovne strane delo je priznatog modnog fotografa, Glena Lučforda, a prikazuje Majli u arhivskoj haljini iz kolekcije Thierry Mugler couture 1997, što je upečatljiva referenca na hrabru estetiku i vizualno pripovedanje albuma “Something Beautiful”.
Majli Sajrus, pres photo Glen Luchford
Album dolazi u višestrukim ekskluzivnim formatima, među njima su i potpisani vinili i diskovi u limitiranoj kolekciji, kao i dva specijalna,već rasprodata, boks seta u kome se nalazi dosta primaljivih stvari za istinske fanove američke zvezde.
Holandsko-novozelandski trio My Baby, poznat po svom hipnotičnom “blues-trance” zvuku, vraća se sa novim singlom “Smiley Virus”, kojim najavljuje šesto studijsko izdanje i novo poglavlje u svojoj muzičkoj priči.
Bend čine pevačica i multiinstrumentalistkinja Cato van Dyck, njen brat bubnjar Joost van Dyck kao i novozelandski gitarista Daniel “Dafreeze” Johnston.
Njihov prepoznatljivi stil zasniva se na roots zvuku, uz uticaje gospela, bluza, muzike sedamdesetih godina, EDM-a i drevnih narodnih melodija – sve to izvedeno bez upotrebe semplova i računara, samo sa gitarama, bubnjevima i vokalima.
My Baby/ Photo: Peter Lodder
Od 2012. godine, My Baby neumorno nastupa po celom svetu – od Glastonburyja i Szigeta do Exit Festivala i WOMAD-a osvajajući publiku transcendentalnim live nastupima.
Njihovi koncerti su plesno iskustvo koje briše granice između žanrova i kultura. Bend je do sada objavio pet studijskih albuma, a njihovi radovi prate lik muze-protagonistkinje kroz priče inspirisane mitologijom, duhovnim traganjem i društvenim komentarima.
Novi singl “Smiley Virus” tematski se uklapa u predstojeći album “Echo”, koji će biti objavljen 11. jula i koji reinterpretira drevne mitove iz savremene, ženske perspektive.
U njemu se eho koristi kao simbol – transformacije, identiteta i preoblikovanja povijesnih narativa. “Smiley Virus” u tom kontekstu nudi glazbeni komentar o današnjem svijetu, u kojem osmeh može da bude i maska i oružje.
Holandsko-novozelandski trio će takođe održati i koncert u našem regionu, tačnije u junu na Zagreb Beer Festu 2025 i 19. jula na OK Festu (Tjentište).
Izložba “PUT DO SLIKE Sećanja i boje” Milorada Stepanova biće otvorena u utorak, 3. juna u 19:00 časova u Galeriji Kolarčeve zadužbine.
– Radovi koje prezentujem podstaknuti su najvećim delom neposrednim kontaktima sa živim svetom u samoj prirodi, na “licu mesta”, u kikindskom ataru, pored bara i kanala koje svakodnevno posećujem. Slike započete u prirodi dovršavane su u ateljeu tokom jedne ili dve seanse. Procesom slikarske artikulacije kombinovani su razni likovni materijali: slikarski ili obični flomasteri, akrilik, suvi ili uljani pastel uz nekoliko vrsta ugljena i samostalnih pigmenata (npr. ultramarina). Hromatika sećanja u odnosu na neposredno viđenje i sagledavanje modifikovana je trenutkom samog stvaranja, spontanom rukopisnom ekspresijom – kazao je o autor o izložbi.
Beogradski alternativni pop sastav Turbo Trans Turisti predstavio je singl “Smešna laž“, prvi koji najavljuje novii, treći album “Važan i Veliki“, čiji je objavljivanje planirano za jesen ove godine.
Pesma “Smešna laž“ tematizuje unutrašnji konflikt između potrebe za ljubavlju i straha koji oblikuje savremeno vreme, naročito u trenucima krize poput pandemije. Oslikava stanje između ljubavi i patnje, između idealizovane nežnosti i gubitka, i poziva slušaoce da se prepoznaju u tom nesavršenom balansu.
Novi singl prati i spot, režiran od strane nagrađivane rediteljke Mine Đukić, u formi poetičnog narativnog izraza koji prati mladića kroz njegova lutanja i nade u susret sa ljubavlju.
U ulozi protagonista pojavljuje se glumac Mladen Lero, dok njegovu partnerku tumači Lejla Odeh. Spot vizuelno gradi tenziju kroz prizore prirode, snimane pod okom direktora fotografije Aleksandra Karaulića.
Turbo Trans Turisti/ Photo: Marina Uzelac
Braća Nikola i Boško Mijušković, iz benda Turbo Trans Turisti, ističu da je pesma “Smešna laž“ nastala u periodu kada je ceo svet stao, ali ljubavne čežnje nisu.
– Ovu pesmu odabrali smo kao prvi singl jer ona predstavlja sam početak – onakav kakav čovek prihvata kada ostane bez osnovnih stvari koje čine njegov svakodnevni život. Koliko god se percepcija promeni preko noći, a svakodnevica postane neizvesna, toliko ljubav ostaje ideal koji se ne zaboravlja. Male i velike ljubavi događale su se i dok su nam padale bombe nad glavom, kao u Nebeskoj udici, a isto je bilo i tokom pandemije. Ova pesma govori o osećaju slobode, o hodanju po ivici – između ljubavi i patnje – pri čemu pad na bilo koju od te dve strane postaje, jednostavno, prihvatljiv. Upravo taj pad je osnovni motiv – objašnjavaju Nikola i Boško.
Rediteljka Mina Đukić rad na spotu opisuje kao jedno od svojih najdražih kreativnih iskustava:
– Ekipa i ja smo lutali prostranstvima vođeni muzikom, intuitivno se oslanjali jedni na druge i otvoreno se izlagali avanturama i iskustvima koja su na kraju oblikovala poetiku i emociju ovog spota. Istovremeno, taj proces nas je doveo i do Lejline uzbudljive i zagonetne pojave na samom kraju. Za mene je to bilo malo filmsko ljubavno pismo mladalačkom pesničkom zanosu i veštini boravka na ivici — između čiste radosti i ništa manje čiste patnje. To i prepoznajem kao jedan od glavnih motiva u pesmi, koja mi je nakon svakog slušanja bivala sve intrigantnija i uzbudljivija.
Turbo Trans Turisti/ Photo: Marina Uzelac
Turbo Trans Turisti započeli su svoju priču kao kućni projekat inspirisan delta bluzom i Bo Didli ritmom, pod imenom Turisti. Kroz evoluciju izraza i uticaja razvili su prepoznatljiv identitet.
Posle debi albuma “Levo ili Desno“, usledio je radikalniji zaokret na izdanju “Ništa nije strašno“, koje je donelo drugačiji vizuelni identitet i izraženije eksperimentalne elemente.
Nova muzika spaja alternativni pop s uticajima panka i slojevima narodne muzike, zadržavajući prepoznatljiv autorski rukopis koji ih izdvaja na regionalnoj sceni.
Predstojeći album “Važan i Veliki“ predstavlja njihov najzreliji materijal do sada — tematski i produkcijski — a singl “Smešna laž“ je samo uvod u priču koja sledi.
Novi singl Turbo Trans Turista, “Smešna laž“ objavljen je za Kontra Rights i LAA, a dostupan je na svim striming servisima.
Mesecima se spekuliše o novom glumcu koji će zameniti Danijela Krejga u legendarnoj ulozi Džejmsa Bonda, a novi detalj sugeriše da će to biti Aron Tejlor-Džonson.
Teo Džejms, Tom Holand, Kilijan Marfi samo su neka od imena koja su se spominjala.
Međutim, sada se pojavio novi znak koji su mnogi protumačili kao potvdu da će novi Džejms Bond biti Aron Tejlor-Džonson.
Naime, poznata marka satova, Omega, koju godinama u franšizama o Džejmsu Bondu nosi agent 007, objavila je niz fotografija Arona Tejlora-Džonsona u svojim radnjama, što su mnogi odmah shvatili kao znak da je upravo on novi tajni agent.
OMEGA welcomes Aaron Taylor-Johnson to our watchmaking home in Bienne, Switzerland. The actor got an insider’s view of where OMEGA’s precision timepieces come to life.#OMEGA#OMEGAMyChoicepic.twitter.com/FrqTFU0eyY
Komentari ispod fotografija počeli su odmah da se nižu.
“Da li ja to čujem 007 temu?”, “Zdravo gospodine Bond, očekivali smo vas”, “Novi Džejms Bond?”, “Da li je ovo znak?”, “Bond, Džejms Bond”, samo su neki od komentara oduševljenih fanova kojima se ovaj potencijalni odabir očigledno dopada.
Pijanista i kompozitor Sloba Dragović objavio je novi video singl pod nazivom “Cameleo” u kome autor svoj instrumentalni izraz upotpunjuje vokalnim deonicama.
Pesma i spot su dostupni na svim digitalnim platformama.
U realizaciji singla “Cameleo” učestvovali su poznati muzičari regiona: Dado Marinković (bubnjevi), Dejan Antović (bas gitara), i Adi Imeri (električna i akustična gitara),
Zap miks i mastering bio je zadužen Marko Perić, a za video Bojan Stevanović Kanilingus.
Multitalentovani američki muzičar Džon Maus premijerno stiže u Srbiju, a prvi nastup u Beogradu imaće u četvrtak, 11. septembra u Novoj Zappa Barci.
Džon Maus je muzičar, kompozitor i filozof rođen 1980. godine u Ostinu u saveznoj državi Minesota.
Iako se na prvi pogled uklapa u okvire synth-popa, od tog je hladnog minimalizma izgradio plašt beskonačnih značenja, iskrene lepote i apsurdnog humora kroz tri ključna albuma od 2006. godine do sada.
Muzika mu je izuzetno promenljiva – iako se često opisuje kao retrofuturistička zbog korišćenja bubnjarskih mašina i sintisajzera iz 80-ih, Džonova muzika daleko je ličnija od puke nostalgične rekonstrukcije.
Njegove pesme nose filmski kvalitet, s patosom koji se rađa iz pokretačkih bas-linija, lebdećih arpeđa i, naravno, njegovog dubokog, rezonantnog vokala.
Moroder je trasirao put, ali Maus više teži kadenci inspirisanoj renesansnom polifonijom i eksperimentisanju post-panka. To je spoj muzičkih ideja radikalan koliko i njegova namera.
Džon Maus/ Photo:Promo (via Hangtime Agency)
Maus je “čovek van svog vremena” koji pokušava da shvati nečovečnost savremenog sveta kroz jezik punk roka. Njegov cilj je iskren dok poseže za naizgled nemogućim. Upravo ta težnja – da postane deo veće mnoštvenosti, da se pojavi, postane, poveže – pokreće njegove pesme i njega samog.
Najpoznatiji je po svojoj jedinstvenoj kombinaciji lo-fi synth-popa, filozofskih tekstova i teatralnih live nastupa koji često uključuju intenzivno i emocionalno izražavanje.
Studirao je muziku na Kalifornijskom institutu zap umetnost (CalArts), gde je sarađivao sa Arielom Pinkom, a kasnije je doktorirao političku filozofiju na Univerzitetu u Honoluluu.
Prvi album “Songs” objavio je 2006., a veću pažnju dobija s albumima “Love Is Real” (2007.) i “We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves” (2011), koji su ga pozicionirali kao kultnu figuru nezavisne muzičke scene.
Posle duže pauze vratio se albumom “Screen Memories” (2017.) i pratećim izdanjem “Addendum” (2018.), nastavljajući da istražuje konceptualne teme poput smrti, tehnologije i političkog otuđenja.
Maus je poznat i po introspektivnim intervjuima u kojima tematizuje granice umetnosti i znanja. Njegov rad balansira između akademskog i muzičkog sveta, često izazivajući slušaoce da razmišljaju o dubljim
Pretprodajna cena ulaznice je 2400 dinara i mogu se kupiti putem Gigstixa kao i na ovom linku. Fizičke ulaznice dostupne su u Katakombe baru (Knez Miletina 45). Na dan će koštati 2800 dinara ako ih ostane.
O velikom interesu za ovog svestranog umetnika najbolje svedoči činjenica da su early bird ulaznice nestale u samo tri sata.
Dan pre nastupa u Beogradu, Hengtajm organizuje koncert Džona Mausa i u zagrebačkom Vintage Industrial Baru.
Beogradski pop trio Cmok predstavio je spot za novi singl “Pratim & dižem” koji će se uskoro pojaviti i na digitalnim platformama, zajedno sa nekoliko ranijih.
– Mislim da imam dobro pamćenje i da je bila zima 2019. (da, sve naše pesme su iz prošlog veka). Doktor Nik nam je odsvirao ovu karakterističnu bas liniju koja, osim što dobro mrda, može i da se sa blagim varijacijama ponavlja beskrajno u krug kao neki DNK lanac. Trebalo je da imamo svirku u nekom klubu, a Nik mi je rekao: E, hajde napiši stvar za moju ekipu sa kojom igram poker, doći će svi na koncert… Kako je istorija dosezanja kockarskog ponora u mojoj porodici na prilično visokom nivou, prožeta mnogim nemilim i tragičnim događajima, ja sam od malih nogu bio upoznat sa mogućim posledicama koje mi se mogu dogoditi ako krenem tom stranom. Zato sam, vremenom, zauzeo ulogu voajera, posmatrača i hroničara. Poput uloge Klajva Ovena u filmu Krupije. Mogu reci da dosta pesama koje sam napisao poseduju “kockarsku poetiku”, iako se nikad nisam kockao – ovako je frontmen benda, Stefan Ikonić opisao detalje nastanka nove pesme i spota.
Za video su najzaslužniji direktor fotografije i snimatelj Vladimir Miladinović Piki, kao i montažerka Andrijana Arsenijević, koji su uspeli da muziku benda predstave kroz kratak neo-noir film.
Ekipu benda Cmok čine: Stefan Ikonić (vokal i gitara), Nikola Stanojević, (bas) i Denis Lula (klavijature).