Posle objavljenog singla “Vista” pre samo dve nedelje, britanski muzičar Bendžamin Vuds vraća se sa trećim studijskim albumom “On Grace and Dignity” (4 AD).
Tekstopisac i producent rođen u Kornvolu, Bendžamin pod imenom The Golden Drags radi skoro deceniju (osnovan je 2013).
Njegov grubi bariton, u stilu Leonarda Koena, Meta Berningera i Stjuarta Stejplsa, ima kao potporu bujne i promišljene aranžmane.
Bendžamin dolazi iz grada Trura u koji na hiljade turista hrli na odmor koji na hiljade meštana sebi ne može da priušti. Odrastao je sa svešću o tom jazu između idealizma i stvarnosti.
Dok je njegov drugi album iz 2020. godine, “Hope for the Hopeless”, uronuo duboko u lični bol, ovaj tek objavljeni okrenut je okolini, razmatra rodno mesto autora i šta znači biti oblikovan od strane jedne sredine.
Izdanje je napisao, snimio i producirao Vuds iz svoje kuće u južnom Londonu i spavaće sobe iz detinjstva u Truru, a miksovao Ali Čant, koji je obezbedio dodatnu produkciju.
Za Bendžamina, poreklo albuma leži u zimi 2020. godine, tokom pandemije, kada je izgubio posao barmena u kafiću muzeja Tejt Modern i bio prinuđen da se vrati kući, svojim roditeljima.
Jedini posao koji je mogao tada da nađe bio je kao radnik na loše vođenom gradilištu u mračnoj periferiji Trura.
– Bila je to tako sumorna zima – do pojasa u blatu kopajući rupe i bacajući travnjake na građevinski otpad, zaista sumorne stvari, koje su postale pozadina priče koju sam pokušavao da napišem – kazao je Bendžamin citirajući kao uticaje Rejmonda Karvera, Lidiju Dejvis i Ričarda Hjuga.
Svaka pesma na albumu ima svoju scenu u gradu.
– Postoje različita iskustva odrastanja u Kornvolu. Nešto od toga je bilo ono sto sam video tamo te zime, a nešto od toga povratak odrastanju. Definisano je tim osećajem dualnosti, koegzistiranja u realnosti. Geografski je mesto daleko od svega, ali ima snažan sopstveni identitet, kao i drugačiji pejzaž. Grub je i mračan, ali prelep – što mi se zaista sviđa i u muzici – kazao je Vuds.
– Nije bilo lako napisati materijal za album. Nije dolazio tako brzo kao kod mojih prethodnih albuma. Kada sam počeo da ga snimam, bilo mi je ugodno da pišem muziku i kreiram teksturu kroz koju sam mogao da pobegnem u deo mog života ispunjen neizvesnošću. Ali stvarno nisam mogao ndaleko da odem sa pisanjem takvih tekstova. Tek kada sam se preselio u Kornvol, i vratio se kod roditelja jer sam zbog pandemije ostao bez posla u Londonu, reči su počele da naviru. S obzirom da nisam imao šta da radim, uhvatio sam sebe kako se šetam po delovima grada gde sam se kao mlađi družio, dosđivao ili bivao frustriran. Pretpostavljam da je to bilo stanje u koje sam se tada vratio. Proveo sam dosta vremena prepričavajući svoje tinejdžerske dane, pronalazeći utehu u nostalgiji. Takođe sam našao posao na gradilištu, što me je zaokupljalo, ali je takođe pokazivalo stranu Kornvola koja je mnogo daleko od one iz mojih mladalačkih dana. Ova dva sveta počela su da se spajaju, i od toga sam uspeo da razvijem svet u kome bi narativ mogao da se pojavi. Tuga zbog vremena koje prolazi i akutna svest da je prošlost u velikoj meri samo prošlost, smeštena usred krajolika koji se drastično promenio i menja, inspirisali su veći deo mog pisanja. I bez naročitog razloga, teme vatre, vode i žalosti su se ponavljale tokom pisanja. Kada sam ranije pisao o prošlosti, smatrao sam da je to katarzično, ali ovo iskustvo je bilo sasvim drugačije od toga. Nisam baš osećao da imam kontrolu nad pravcem kojim je album krenuo, i često bih bio tužan kada bih se vratio na pisanje od prethodnih dana, mučen sopstvenim rečima. Sada kada se moja situacija promenila i više ne živim u okviru ovog albuma, smatram da je utešno da se podsetim kako iz jedne loše situacije, ipak može da proizađe nešto pozitivno – zaključio je Vuds.
Na albumu se nalaze i ranije objavljeni singlovi – “American Airlines,” “Sundown Lake,” “Before We Fell From Grace,” i gore pomenuti “Vista”.