Autor brojih planetarnih hitova među kojima su ‘Le Freak’ grupe Chic, ‘Like A Virgin’ Madone ili ‘Let’s Dance’ Dejvida Bouvija traži da se promeni način obračuna iznosa koje od streaming servisa primaju muzičari.
Svetska muzička ikona kaže kako u vremenu pre pandemije nije ni gledao koliko dobija od streaming servisa jer su honorari od turneja bili dovoljni da može da plaća kompletnu organizaciju i angažman drugih muzičara. Međutim, pošto je tokom lockdowna pogledao u brojke, ostao je potpuno šokiran.
– Mi uopšte ne znamo koliko zaista vredi jedan stream – izjavio je Nil Rodžers putem interneta odboru koju je prošlog meseca osnovao Britanski parlament koja posebno istražuje način poslovanja i raspodele sredstava streaming servisa.
Odbor je osnovan posle niza žalbi britanskih strukovnih organizacija i samih muzičara koji ne mogu da plate ni stanarine od prihoda sa streaming servisa kojima je pak tokom pandemije posebno porasla zarada i sada streaming servisi drže čak tri četvrtine sveukupne zarade muzičke industije u Ujedinjenom kraljevstvu.
ROKERI IZ NAŠEG SOKAKA… OVAKO SE TO RADI: NAJVEĆE BRITANSKE MUZIČKE ZVEZDE POMAŽU KLUBOVIMA I LJUDIMA “IZA SCENE”
S jedne strane dakle ogroman prihod, dok s druge strane stvaraoci najzaslužniji za ponudu streaming servisa ne mogu da skrpe kraj s krajem.
– Nikako ne možete saznati koja je vrednost jednog streama zbog sporazuma o neotkrivanju podataka između izdavačkih kuća i streaming servisa – rekao je Rodžers i dodao: – Nama treba transparentnost u poslovanju tih servisa.
Ali, gitarista i producent nije stao samo na streaming platformama. Rekao je da izdavačke kuće zadržavaju do 82% tantijema koje dobijaju od streaming usluga kao što su Spotify, Apple Music i Amazon Music, nazivajući taj ceo sistem “jednostavno smešnim”. I optužio je glavne etikete da namerno uskraćuju novac umetnicima.
— Na izdavačke kuće gledam kao na svoje partnere. Zanimljivo je da svaki put kad revidiram rad svojih partnera nađem novac koji mi duguju. Svaki put. A ponekad je to zapanjujuća količina novca.
– Trenutno se svaka reprodukcija pjesme na streaming servisima računa kao prodaja, što etiketama daje lavovski udeo u prihodu – rekao je Rodžers komisiji, ali je nastavio da tvrditi da je stream više nalik radio emisiji ili licenci izvornog snimka, koja bi umetnicima trebalč da da oko 50% tantijema.
– Etikete su jednostrano odlučile da se stream smatra prodajom jer im maksimizuje dobit – rekao je. – Umetnici i autori pesama treba da ažuriraju klauzule u svojim ugovorima kako bi odražavali stvarnu prirodu konzumiranja njihovih pesama – a to je putem licence. Streaming je nešto što ljudi pozajmljuju, a ne kupuju – zaključio je Nil Rodžers.
Više o ovoj temi pročitajte na sledećim linkovima: