Posle velikih štrajkova u Holivudu, i muzički svet je zabrinut zbog sve veće upotrebe veštačke inteligencije (AI) u tom sektoru, kao i zbog ekonomskog uticaja na umetnike, preneo je francuski list Le Figaro.
Sacem, francusko društvo autora, kompozitora i muzičkih izdavača, kao i njihov nemački ekvivalent Gema, predstavili su studiju o uticaju veštačke inteligencije na muziku i to je prvi izveštaj te vrste.
Više od dve trećine muzičara zabrinuto zbog uticaja veštačke inteligencije, a ostali je – koriste
Prema francusko-nemačkoj studiji, “autori i kreatori bi mogli da imaju smanjene prihode za 27 odsto zbog upotrebe veštačke inteligencije, a to bi predstavljalo, u naredne četiri godine, do 2028. godine, ukupan gubitak od oko 2,7 milijardi evra”.
Nedavno objavljena studija, zasnovana je na “analizi tržišta, intervjuima sa stručnjacima i anketi sprovedenoj među više od 15.000 kreatora i izdavača koji su članovi Sacem i Gema”, saopštile su dve organizacije.
Klaus Goldhamer, generalni direktor Goldmedia, nemačke konsultantske kompanije koja je sprovela studiju, ističe da “35 odsto ispitanih već koristi veštačku inteligenciju, u velikom broju oblasti koje se odnose na stvaranje muzike”.
– Nove tehnologije takođe izazivaju zabrinutost – 71 odsto ispitanika strahuje da generativna veštačka inteligencija više neće dozvoliti muzičkim kreatorima da u budućnosti žive od svog rada – rekao je Goldhamer.
Suočeni sa tim predviđanjima, 95 odsto muzičkih kreatora i izdavača zahteva veću transparentnost od kompanija koje razvijaju alate veštačke inteligencije.
Oko 93 odsto njih kaže da žele da političari daju veći značaj izazovima koji se postavljaju pred njih, u vezi sa veštačkom inteligencijom i autorskim pravima.
Džon Lajdon: Izbacite jeb**nu veštačku inteligenciju iz svoje kuće, to je opasno…
Za Sesil Rap-Veber, generalnu direktorku Sacem, nije pitanje da se “uspore” aktivnosti veštačke inteligencije, “već da ona bude vrhunska”.
– Aktivno radimo sa zaposlenima u toj industriji na primeni tehničkih rešenja usmerenih na identifikaciju sadržaja, generisanog veštačkom inteligencijom – rekla je ona.
Murakami o veštačkoj inteligenciji: Moja glava je puna grešaka, kompjuter bi se raspao…
Generalni direktor Geme Tobijas Holcmiler sa svoje strane brani umetnike i insistira na potrebi “transparentnosti i kontrole nad korišćenjem njihovih dela”, dodao je Le Figaro.
Vrhunska primena veštačke inteligencije u muzici realizovana je prošle godine u produkciji “poslednje” pesme Beatlesa “Now and then”. Naime, AI program je bio angažovan na tome da sa amaterskog snimka, sa stare kasete, izoluje glas Džona Lenona od zvuka klavira u pozadini i “očisti” ga od šumova. Rezultat je bio tako dobar da je poprilično utišao protivnike AI, jer je svima bilo jasno da “živ čovek” taj posao nikada ne bi mogao dovoljno kvalitetno i brzo da obavi…