Sleš, gitarista benda Guns N’ Roses, sa svojim Les Polom i cigaretom u ruci, polako ali sigurno postaje manjina među muzičarima. Legendarni gitarista, klasični svirač sličnog manira kao Džimi Pejdž i Džimi Hendriks, laganim koracima se približava mitskom sttusu svojih prethodnika.
Priča o Slešu i njegovom čuvenom šeširu: Trebalo je da bude jednokratna fora, ali…
Muzičari poput Sleša, koji spajaju pristup orijentisan bluzom sa sklonošću ka improviziraciji, sada su u manjini, dok “savremeni” gitaristi često biraju minimalizam kao svoj lični pečat. T to nije kritika, već jednostavno trend koji odražava evoluciju savremene muzike. Egotizam i ekscentričnost kao duh vremena sada su nestali i zamenjeni su uzdržanim pseudo-intelektualnim pristupom.
Nuno naširoko objasnio svoju izjavu da Sleš “ne može da svira Rijanine pesme”…
Svet možda nikada više neće proizvesti grupu kao što je Guns N’ Roses, a negativna reakcija na njihov nastup na Glastonbury festivalu 2023. godine predstavlja još jedan dokaz smene generacija. Bendovi koji se pojavljuju u istom tvrdom rokerskom imidžu kao Guns N’ Roses u 2023. godini često deluju pomalo komično – bez obzira na ozbiljnost njihove namere. Međutim, to ne umanjuje njihovo mesto u istoriji roka. To posebno važi za Sleša, koji je uvek bio najvažniji deo benda.
Urbane legende nisu tačne… Sleš otkrio kako je stvarno nastao legendarni rif iz pesme “Sweet Child O’ Mine”
Od njegove karakteristične pesme “Sweet Child O’ Mine” do nedovoljno cenjene “Double Talkin’ Jive”, Slešova lista uspeha je obimna i sadrži mnogo tehničkog umeća. Njegovo razumevanje širokog spektra žanrova nešto je što svako mora da ceni, bez obzira na to da li voli njegov bend ili ne.
Svestan činjenice da je jedan od poslednjih tradicionalnih gitarista, u obraćanju za Guitarist 2007. godine, pitali su ga da li misli da su klasični virtuozni svirači “ugrožena vrsta”. Sleš je rekao da nema pojma u kom će smeru sviranje gitare ići u budućnosti. Međutim, priznao je da veruje da je Zak Vajld, gitarista benda Black Label Society i Ozija Ozborna, poslednji predstavnik ove vrste, pored njega samog, naravno.
Sleš: Stvarno mi ne smeta što će me uvek znati kao “onog momka” iz Guns N’ Roses…
Sleš je rekao:
– Kad su došli Guns N’ Roses, cela scena u Los Anđelesu je poprilično “razvodnjavala” gitaru na način koji sam ja mogao da razumem. Onda, devedesetih, imali ste puno sjajnih bendova koji nisu bili vođeni gitarama, a zatim od sredine devedesetih pa do danas, imate ovu vrstu potpuno novih pot bendova. Dakle, više nije popularno biti klasičan virtuoz – srećom, Zak još uvek postoji. Mislim da smo on i ja poslednji dostojni “čuvari” Les Pola.
HL/Izvor: guitarworld.com