U trenutku kada se za stadionske nastupe najvećih muzičkih zvezda traži karta više, a cene ulaznica daleko premašuju vrednosti iz vremena pre pandemije, postavlja se pitanje kakva je starosna struktura posetilaca koncerata.
Prema novom istraživanju, pripadnici Generacije Z su, u poređenju sa milenijalcima, dvostruko skloniji da iznenada odu na bolovanje kako bi otišli na koncert.
Istraživanje o muzičkim navikama u Srbiji: Šta slušamo, gde slušamo i da li smo spremni da za to platimo?
Istraživanje je sprovedeno među 2.000 odraslih osoba u julu 2023. godine, a 19% pripadnika Generacije Z reklo je da je koncert koji se ne propušta glavni razlog zbog koga bi iznenada preskočili odlazak na posao, u poređenju sa 8% milenijalaca.
Milenijalcima pripadaju osobe koje su rođene između 1981. i 1996. godine, dok su pripadnici Generacije Z rođeni između 1997. i 2012. godine.
Osim toga, istraživanje je pokazalo da je 61% pripadnika Generacije Z bilo prisutno na više od 25 koncerata u svom životu, a 43% njih bi se odreklo alkohola na šest meseci ako bi imali priliku da budu u prvom redu na koncertu svog omiljenog izvođača.
Glasno, glasnije, ali ne baš toliko… Istraživanje pokazalo da zbog preglasne muzike sve veći broj mladih ima zujanje u uhu
U proseku, 28% odraslih u Velikoj Britaniji koji su učestvovali u anketi izjavili su da bi uradili isto.
Takođe, pripadnici Generacije Z su za 10% skloniji deljenju sadržaja sa koncerta na društvenim mrežama u poređenju sa milenijalcima, ali uprkos tome, 84% fanova je reklo da bi spustilo telefon kako bi uživalo u svojoj omiljenoj pesmi izvedenoj uživo.
Ovo dolazi u trenutku kada je jedna od pet (20%) odraslih osoba Generacije Z bila tako emocionalno preplavljena na koncertu da je plakala, u poređenju sa 18% milenijalaca i samo 11% baby bumera, odraslih osoba rođenih između 1946. i 1964. godine.
Novo istraživanje… Slušanje benda AC/DC hirurge čini dvostruko bržim i čini ih preciznijim!
Ispitivanje je takođe otkrilo da 21% posetilaca koncerata u Velikoj Britaniji smatra da prvi koncert pamte bolje od gubitka nevinosti (13%) ili prvog posla (20%). 15% Britanaca je izjavilo da su ulaznice za koncerte njihov omiljeni poklon, u poređenju sa odećom (9%), luksuznim (9% i velnes proizvodima (8%).
Međutim, putovanje se našlo kao prvi izbor, za 22% Britanaca koji su odlučili da je putovanje savršen poklon.