Home»Muzika»Homeland»Istraživanje o muzičkim navikama u Srbiji:  Šta slušamo, gde slušamo i da li smo spremni da za to platimo?

Istraživanje o muzičkim navikama u Srbiji:  Šta slušamo, gde slušamo i da li smo spremni da za to platimo?

4
Shares
Pinterest Google+
Muzika, slušanje muzike/Photo: Pexels
Muzika, slušanje muzike/Photo: Pexels

Agencija Ipsos uradila je tokom prošlog meseca istraživanje o navikama slušanja muzike u Srbiji.

Prenosimo vam najzanimljivije delove ovog istraživanja.

Navike slušanja muzike

Muzika se u Srbiji često sluša, pogotovo kada je mlađa populacija u pitanju (većina sluša svakodnevno).

Generalno se najčešeće povezuje sa opuštanjem, srećom i zabavom ali je mlađi ljudi češće povezuju i sa provodom, žurkama, slobodnim vremenom, i češće vide muziku kao nešto bez čega ne mogu da zamisle svoj život.

GITARE U RUKE… NAJNOVIJE ISTRAŽIVANJE: UČENJE SVIRANJA INSTRUMENTA PODIŽE INTELIGENCIJU ZA 10%

Većina ljudi muziku sluša kod kuće, ali i u automobilu.

Muzika se najčešće sluša preko telefona, zatim preko TV-a i radija. Ipak, postoje uzrasne razlike kada je reč o dominantnom uređaju za slušanje muzike:

– Najmlađa populacija – mobilni telefoni

– Populacija između 30 i 45 godina – i kompjuter uz telefon

– Populacija između 46 i 60 godina – radio

– Populacija preko 61 godine – TV-a, ali i radio

Kada govorimo o vrsti muzike, najčešće se sluša folk i domaća pop muzika, ali i rok i strana pop muzika. Heavy metal muzika se najčešće navodi kao vrsta muzike koja se nikada ne bi slušala, ali i  elektronska, folk i klasična muzika.

Radio/Photo: Pixabay
Radio/Photo: Pixabay

Poznatost i korišćenje muzičkih servisa

You Tube je generalno najviše u svesti građanima, kada se pomenu mobilne aplikacije za slušanje muzike i najčešće se prepoznaje. Slede Deezer, Spotify i Google Play Music. Međutim, postoje razlike među socio-demografskim grupama kada je reč o poznavanju aplikacija.

– najmađa, z – generacija je više okrenuta specijalizovanim aplikacijama i servisima poput Deezera i Spotify dok je milenijalcima i dalje prva asocijacija Youtube

– ljudi sa višim mesečnim primanjima, iz Beograda i iz urban područja češće u svesti imaju Spotify

– starija populacija (61+) je značajno manje upoznata sa aplikacijama, naročito sa Deezerom, Spotify i Apple Music

Trećina građana Srbije ne korsiti ni jednu muzičku aplikaciju. Oni koji ih koriste, najčešće biraju You Tube. Deezer, Spotify i Google Play Music se znatno ređe koriste. Međutim, Deezer i Spotify su popularniji među mlađom populacijom.

ISTRAŽIVANJE KOJE NAM SE BAŠ I NE SVIĐA… DANAŠNJE PESME SU PUNE BESA I TUGE

Ipak, ljudi veoma retko plaćaju muziku! Od aplikacija se najčešće plaćaju You Tube, Spotify, Deezer, ali svega 8% popuacije u Srbiji uopše plaća aplikacije za muziku. Prednosti aplikacija koje se koriste su širok izbor pesama, to što je aplikacija besplatna i lako joj se pristupa

Najveći nedostatak muzičkih aplikacija je taj što imaju reklame. I to je najveća mana You Tubea. Kod Deezera i Spotifya je mana što se plaćaju, ali i mali izbor domaćih pesama.

Previous post

Da li je Til Lindeman sada preterao? Lider Rammsteina objavio krvavi spot za pesmu "Mrzim decu"

Next post

Petar Božović dobitnik Nušićeve nagrade za životno delo

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *