Drugi dan 4. Somborskog filmskog festivala u znaku filmskih publikacija i filmskih razgovora

0
219
Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić
Oglasi

Prvi od tri planirana “Espresa u 11” održan je juče u okviru programa Četvrtog Somborskog filmskog festivala.

Učesnici su imali priliku da prisustvuju promociji filmskih publikacija, kao i da prodiskutuju o filmskim ostvarenjima prikazanim prethodnog dana festivala sa drugim zaljubljenicima u filmsku umetnost.

SVEČANO OTVOREN 4. SOMBORSKI FILMSKI FESTIVAL

Svetozar Cvetković i Tamara Aleksić bili su prvi gosti Espresa u 11 i podelili su sa publikom utiske o filmu “Pucnji u Marseju“ Gordana Matića, koji je prikazan prve festivalske večeri.

Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić
Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić

Zatim su usledili dalji razgovori o filmskim publikacijama:

1. Milan Nikodijević: “Zabranjeni bez zabrane”

Drugo izdanje knjige koja je izdata 1995. godine i od trenutka svoje pojave postala referentno štivo. Autor knjige, kroz 11 razgovora sa nekim od najeminentnijih stvaralaca srpskog (jugoslovenskog filma), preipsituje sudbinu nekih kontroverznih filmova i karijere autora koji su ispaštali zbog subverzivnih sadržaja svojih filmova.

2. Dijana Metlić: “Stenli Kjubrik između slikarstva i filma”

Drugo, znatno dopunjeno i prošireno izdanje, eruditski je i lucidan pogled autorke na stvaralštvo Stenlija Kjubrika, jednog od najvećih reditelja u istoriji modernog filma. Ova nadahnuta knjiga, osim pojedinačne analize svih Kjubrikovih filmova, znalački oživljava kontekst Kjubrikove pojave.

Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić
Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić

3. Nina Živančevič: “Ono što se vidi”

Knjiga predstavlja izbor filmskih kritika i eseja koje je Nina Živančevič objavljivala, uglavnom u novosadskom “Dnevniku”, u periodu od 2009. do 2019. godine. Nina Živančević je pesnikinja, prozaista, esejista, umetnički kritičar i prevodilac.

4. Vladimir Marjanović: “Jevanđelje na filmu”

Isus Hristos, kao najdominantnija figura naše civilizacije i čovečanstva uopšte, prisutan je u svim oblastima umetničkog stvaralaštva, pa tako i u oblasti filmske umetnosti. To je upravo i predmet istraživanja u ovom radu. Osim na značajan uticaj Hristovog lika na kinematografiju uopšte, ovo istraživanje se takođe fokusira i na analizu nekih značajnih filmova o Isusu. Preko stotinu filmova koji su nastali tokom istorije sedme umetnosti i čiji je zajednički sadržalac život i stradanje Isusa Hrista čini jednu posebnu grupu, čija uloga u istoriji filma dosad nije dovoljno istražena. Cilj ovog rada jeste da determiniše ulogu i značaj tih filmova u istoriji kinematografije, zatim da odredi njihove mogućnosti i domete u predstavljanju svetog, kao i da definiše da li ti filmovi mogu da predstavljaju autentičan filmski žanr.

Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić
Somborski filmski festival/ Photo: Slobodan Jotić

Večernji sati bili su rezervisani za filmske projekcije i razgovore sa članovima prikazanih filmskih ostvarenja.

Publici su se poklonili članovi ekipe filma “Heroji radničke klase“: reditelj Miloš Pušić, Stefan Beronja u ulozi Malog i Bojana Milanović u ulozi Ljiljane.

Publiku su pozdravili i članovi ekipe filma Ivana Bakrača “Posle zime“ Maja Šuša u ulozi Bubi, kao i koproducent filma Nikolina Vučetić-Zečević.

Drugog dana festivala prikazana je i Panorama kratkih austrijskih filmova, a poslednja projekcija, u 23:00 sata, bila je rezervisana za film prvog mađarskog oskarovca Ištvana Saba “Konačni izveštaj“.

Oglasi

POSTAVI ODGOVOR

Molimo unesite vaš komntar!
Unesi svoje ime