Legendarni bubnjar Led Zeppelina, Džon Bonam, rođen je u pospanom gradiću Rediču, prvi je put uzeo palice u ruke još sa pet godina, a fanove i sledbenike stekao i je i pre nego što je postao član legendarnog benda. Često ga smatraju najuticajnijim bubnjarem svih vremena i, sudeći prema ovoj priči, to je zaista i zaslužio. Ovako je to bilo…
– Vaš bubnjar ima desnu nogu poput para kastanjeta – rekao je Džimi Hendriks kada je prvi put bio svedok moćnog nastupa Zeppelina. Bonam je, naime, trenirao nogu za dvostruku brzinu pošto je video kako to radi u to vreme uticajan bubnjar Karmajn Apis. Ono što Bonam, poznat i po nadimcima Gonzo i The Beast (Zver) u to vreme nije znao, jeste da je Apis taj zvuk dostizao pomoću dvostruke pedale, dok je Bonam koristio krv, znoj i suze. Bio je to isti stav koji je zauzimao u svom radu tokom kompletne karijere Zeppelina i značio je da gotovo svaka pesma benda pozitivno pulsira istinskim rock ritmom.
I BUBNJARI POSTAJU LEGENDE… Džon Bonam dobio skulpturu u rodnom gradu
Kako se pokazalo, taj ritam nije bio interesantan samo ljubiteljima hard rocka. 1986. godine, tri izvođača koji su svoj muzički stil počeli da grade oko hardcore punk scene, počeli su da stvaraju novi zvuk, koristeći uzorke i ritmove Led Zeppelina, a potom objavili svoj zapanjujući debi LP “Licensed To Ill”. Naravno, bili su to Beastie Boys.
Ad Rock, MCA i Mike D bili su u periodu dileme koda da krenu sa svojom muzikom kada su, u snažnoj želji da naprave nešto novo, počeli da se druže i sviraju sa njujorškim studentom pod imenom Rik Rubin.
– Rik je definitivno došao iz tog AC/DC, Led Zeppelin, Long Island, rock bekgraunda – objasnio je Mike D u dokumentarnom filmu “The Beat”. – On nam je, prilično… predstavio tu priču. Jer mi smo nekako došli iz punk rocka … u fazonu “..beš to sranje”.
Ali, uz njihove punk korene benda i svoj rastući Def Jam Records projekat, producent je video priliku da klasične rock zvuke pretvori u potpuno novi format koji bi mogao da pokrene potpuno novi talas hip-hopa.
“Licensed To Ill” ubrzo je postao igralište za Rubina da izvrši transformaciju klasičnog rock zvuka i uvede ovaj muzički pravac u novo doba. A koja bi platforma za to bila bolja od njegovog omiljenog benda – Led Zeppelin. Grupa se pojavljuje tri puta na ploči, ali svakako, najimpozantniji je uzorak ritmova Džona Bonama u pesmama “Rhymin’ & Stealin”, vodećoj pesmi s ploče. Koristeći Bonamove ritmove iz mamutske pesme benda ‘When The Levee Breaks’, Beastie Boys katapultirali su Bonama nazad na top liste.
Rubin je takođe koristio i Džimija Pejdža za rifove u “She’s Crafty” and “Time To Get Ill”, kao i semplove gitariskih deonica iz “The Ocean” i “Custard Pie”.
“License To Ill” postao je orijentir album čitave scene i pokazao je da je hip-hop sposoban da zauzme prvo mesto na top listama, čak i ako se pomeio od svojih korena.
HL/Izvor: faroutmagazone.co.uk