Zadužbina Džonija Keša podnela je tužbu protiv Coca-Cole, tvrdeći da je kompanija u jednoj od svojih reklama nezakonito oponašala glas legende kantrija.
Ovo je ujedno i prva velika tužba podneta na osnovu novog američkog ELVIS zakona, koji je stupio na snagu prošlog jula i štiti glas izvođača od neovlašćenog korišćenja.
U potrazi za spasenjem… Kako je Džoni Keš završio na albumu U2?
U centru spora je reklama koja se od avgusta emituje tokom univerzitetskih fudbalskih utakmica, a u kojoj se čuje džingl za koji zadužbina navodi da zvuči “izvanredno” slično Kešovom glasu. Pesmu u reklami peva Šon Barker, poznat po svom tribute programu.
Zadužbina ističe da je Coca-Cola ranije uredno tražila dozvole za korišćenje Kešovih pesama – numere “Ragged Old Flag” i “Personal Jesus” već su korišćene u Super Bowl prenosima – ali da u ovom slučaju “nisu ni pokušali da traže dozvolu”.
Kako je (i dođavola zašto) Džoni Keš tražio autogram od Brusa Dikinsona…
Advokat zadužbine Tim Vornok izdao je oštro saopštenje:
“Krađa izvođačevog glasa je krađa. To je krađa njegovog integriteta, identiteta i čovječnosti. Zadužbina pokreće ovu tužbu kako bi zaštitila glas Džonija Keša – i poslala poruku koja štiti glas svih umetnika čija muzika obogaćuje naše živote”.
Zadužbina traži uklanjanje sporne reklame, finansijsku odštetu zbog povrede Kešovih prava, kao i dodatnu nadoknadu prema federalnom zakonu o lažnom reklamiranju i zakonu o zaštiti potrošača države Tenesi.
Kralj Škotske i ostatka sveta… Džoni Keš dobio svoj festival u mestu odakle su njegovi preci pre četiri veka krenuli preko “velike bare”
Kako prenosi Billboard, Coca-Cola nije odmah odgovorila na zahtev za komentar.
Iako nije naveden kao tuženi, oglasio se i tim Šona Barkera. Njegov menadžer, Džoi Voterman, izjavio je da su počastvovani što su bili deo kampanje:
– Šon Barker već više od dve decenije nastupa sa svojim Keš tributeom ‘Man in Black: Tribute to Johnny Cash’, putujući svetom i deleći svoju ljubav prema Kešovoj muzici i pričama s obožavaocima, starim i novim.



